Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 15 grudnia 2024 r. Obejmie m.in. następujące zmiany:
● w województwie dolnośląskim:
trasa jednej pary pociągów relacji Wrocław Główny–Bierutów–Wrocław Główny zostanie wydłużona do Namysłowa, a relacji Wrocław Główny–Namysłów–Wrocław Główny do Kluczborka. Pociąg na trasie Wrocław Główny–Częstochowa oraz wszystkie połączenia na trasie Głogów–Leszno–Głogów będą kursować codziennie;
● w województwie kujawsko-pomorskim:
zostanie wprowadzona nowa, kursująca codziennie para pociągów BARNIM w relacji Bydgoszcz Główna–Szczecin Główny przez Piłę Główną, Kalisz Pomorski, Stargard.
1 stycznia 2025 r. – po północy – będą również kursowały dodatkowe pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach w relacjach: Toruń Wschodni–Bydgoszcz Główna–Nakło nad Notecią, Toruń Wschodni–Włocławek-Kaliska Kujawskie, Toruń Wschodni–Inowrocław-Mogilno, Toruń Główny–Jabłonowo Pomorskie;
● w województwie lubelskim:
dodatkowe połączenia w dni nauki szkolnej pojawią się na trasach Lublin Główny–Łuków Łapiguz–Lublin Główny, w dni robocze będzie kursował pociąg przyspieszony Lublin Główny–Dęblin–Lublin Główny. Częstotliwość kursowania zostanie też zwiększona na trasie Zamość Wschód–Zawada–Zamość Wschód, a liczba pociągów relacji Lublin Główny–Łuków–Lublin Główny przez Lubartów i Parczew wzrośnie z 1 do 4 par. Wydłużona zostanie trasa jednego pociągu Chełm–Rejowiec na Chełm–Lublin Główny (codziennie oprócz niedziel), Zamość Wschód–Lublin Główny na Hrebenne–Lublin Główny (kursy w niedziele) oraz Zamość Wschód–Lublin Główny na Bełżec–Lublin Główny (codziennie oprócz niedziel, poza sezonem letnim);
● w województwie lubuskim:
dodatkowe pary pociągów pojawią się na trasach: Węgliniec–Zielona Góra Główna, Żagań–Węgliniec, Zielona Góra Główna–Żagań, Rzepin–Frankfurt Oder–Rzepin, Zielona Góra Główna–Szczecin Główny oraz Szczecin Główny–Zielona Góra Główna. Dostosowane do potrzeb pasażerów zostaną również godziny odjazdów pociągów na trasie Zielona Góra Główna–Guben. Uruchomione zostaną 3 pary pociągów na trasie Rzepin–Kostrzyn–Rzepin. Korzystający z nich pasażerowie będą mogli wygodnie przesiąść się w Rzepinie do pociągów do/z Zielonej Góry. Do stacji Zielona Góra Główna będzie też dojeżdżał wieczorny pociąg dotychczasowej relacji Goerlitz–Żagań. Pociągi POLREGIO od połowy grudnia będą kursować częściej na liniach: Zielona Góra Główna–Frankfurt Oder, Rzepin–Zbąszynek (kursy wahadłowe skomunikowane w Zbąszynku i Rzepinie), Zielona Góra Główna–Gorzów Wielkopolski (pociąg co 2 godziny), Zielona Góra Główna–Zbąszynek, Kostrzyn–Gorzów Wielkopolski, Krzyż–Gorzów Wielkopolski, Szczecin–Kostrzyn. Wszystkie połączenia na trasie Głogów–Leszno–Głogów oraz pociąg nr 88403 relacji Krzyż–Szczecin Główny będą kursować codziennie. Pociągi REGIO do/z Gorzowa Wielkopolskiego zostaną skomunikowane w Krzyżu z pociągami PKP IC do/z Warszawy.
Wakacyjny pociąg Karsibór z Zielonej Góry do Świnoujścia pojedzie w 2025 r. w nowych, atrakcyjniejszych godzinach, w całości jako przyspieszony z pominięciem Szczecina Głównego. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o około 45 min.
Lubuszanie będą mogli korzystać również z pociągu przyspieszonego Merkury relacji Szczecin Główny–Poznań Główny–Szczecin Główny. Skład będzie kursował w piątki i niedziele oraz dni wzmożonego ruchu podróżnych.
Na terenie województwa zostają otwarte 3 nowe przystanki, na których zatrzymają się pociągi POLREGIO: Rzepin Miasto, Żary Muzyków oraz Słone;
● w województwie łódzkim:
POLREGIO uruchomi 5 par pociągów na reaktywowanej po 12 latach przerwy linii 146 Częstochowa–Chorzew Siemkowice. Podróżni będą też mogli korzystać z nowego, bezpośredniego połączenia z Łodzi Fabrycznej przez Tomaszów Mazowiecki i Włoszczowę Północ do Kielc i z powrotem. Dodatkowe kursy pojawią się na trasach Kutno–Toruń oraz Radomsko–Częstochowa–Radomsko;
● w województwie małopolskim:
na trasie Kraków Główny–Podłęże–Kraków Główny (przez stację Kraków Nowa Huta) pojawi się aż 14 nowych par pociągów. Dodatkowe połączenia zostaną też uruchomione w relacjach Trzebinia–Czechowice-Dziedzice–Trzebinia, Kraków Główny–Kielce Główne–Kraków Główny, Kraków Główny–Bielsko-Biała Główna–Kraków Główny, Zakopane–Nowy Targ (w dni robocze) oraz Kraków Główny–Czechowice-Dziedzice–Kraków Główny. 3 pary pociągów relacji Piwniczna–Nowy Sącz będą miały wydłużoną trasę do miejscowości Stróże, jedna para relacji Kraków Główny–Sucha Beskidzka–Kraków Główny dojedzie do Chabówki, a pociąg relacji Oświęcim–Dębica–Oświęcim do Czechowic-Dziedzic.
Na terenie województwa zostanie otwartych kilka nowych przystanków kolejowych, z których skorzystają m.in. pasażerowie POLREGIO. Będą to: Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek na linii 95, Kraków Piastów na linii 95 i linii 8 oraz Pisary na linii 133 (od 15 czerwca 2025 r.);
● w województwie opolskim:
zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów na trasach: Opole–Kędzierzyn-Koźle–Opole, Kędzierzyn-Koźle–Racibórz oraz Opole–Strzelce Opolskie. Pasażerowie będą mogli korzystać w weekendy z dodatkowej pary pociągów na trasie Wrocław–Namysłów, a poranne połączenie w tej relacji zostanie wydłużone do Kluczborka;
● w województwie podkarpackim:
od 15 grudnia wydłużona zostanie relacja jednej pary pociągów ze stacji Dębica do stacji Czechowice-Dziedzice, obecnie kursującej do Oświęcimia. Od 22 lutego 2025 r. POLREGIO uruchomi długo oczekiwane, bezpośrednie połączenie Rzeszowa z Bieszczadami. Pociąg będzie kursował w weekendy jako przyspieszony REGIO w relacji Rzeszów Główny–Ustrzyki Dolne–Rzeszów Główny. Od 10 marca 2025 r. dodatkowo w dni robocze będzie również kursować jedna para pociągów w relacji Rzeszów Główny–Ustrzyki Dolne–Rzeszów Główny oraz Rzeszów Główny–Sanok–Rzeszów Główny. Zwiększy się też częstotliwość kursowania Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej w relacjach z Rzeszowa Głównego do Dębicy, Strzyżowa nad Wisłokiem i Kolbuszowej. Kontynuowane będzie też 13 par codziennych połączeń z lotniskiem w Jasionce;
● w województwie podlaskim:
pojawi się nowy przystanek osobowy Repczyce na trasie Białystok–Czeremcha, który m.in. latem ułatwi dojazd do znajdującego się tuż obok kąpieliska. Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania jednej pary pociągów relacji Białystok–Suwałki–Białystok, która oprócz dni roboczych będzie uruchamiana również w weekendy. Pasażerowie POLREGIO będą mogli w przyszłym roku skorzystać z wakacyjnego połączenia Białystok–Suwałki–Białystok w piątki, soboty i niedziele od 20 czerwca do 31 sierpnia oraz w dodatkowych terminach: od 1 do 4 maja i 19 czerwca (Boże Ciało);
● w województwie pomorskim:
pasażerowie będą mogli korzystać z dodatkowych połączeń na trasach: Chojnice–Słupsk–Chojnice, Słupsk–Miastko–Słupsk, Malbork–Gdynia Główna–Malbork. Ponadto rozszerzone zostały terminy kursowania pociągów w obu kierunkach z Malborka do Kwidzyna oraz ze Szczecinka do Słupska. Do Bydgoszczy zostanie wydłużony jeden z pociągów dotychczas kursujący w relacji Gdynia Główna–Smętowo, a od 1 stycznia pociąg aktualnie kursujący z Malborka do Gdyni Chyloni kursować będzie od Elbląga, do którego w godzinach porannych dojedzie nowy pociąg z Malborka. Po kilkumiesięcznej przerwie – spowodowanej rozbudową torów – pociągi wrócą na linię Słupsk–Lębork (poza pierwszym i ostatnim połączeniem);
● w województwie śląskim:
pojawi się nowe połączenie Częstochowa–Chorzew Siemkowice–Częstochowa. Zwiększona zostanie również częstotliwość kursowania pociągów na trasach: Częstochowa–Radomsko–Częstochowa, Kraków Główny–Bielsko-Biała Główna–Kraków Główny, Trzebinia–Czechowice-Dziedzice–Trzebinia, Kędzierzyn-Koźle–Racibórz. Pociąg relacji Wrocław Główny–Częstochowa od połowy grudnia będzie kursował codziennie, a pociąg relacji Wrocław–Lubliniec w dni wolne dojedzie do Częstochowy. Na terenie województwa na linii 134 zostanie otwarty nowy przystanek: Sosnowiec Jęzor Południowy;
● w województwie świętokrzyskim:
podróżni będą mogli korzystać z nowego, bezpośredniego połączenia z Kielc, przez Włoszczowę Północ i Tomaszów Mazowiecki do Łodzi Fabrycznej i z powrotem. Dodatkowe pociągi pojawią się też na trasie Kielce Główne–Busko-Zdrój.
W Świętokrzyskiem od połowy grudnia będą funkcjonować nowe przystanki kolejowe: Piekoszów oraz Podchojny. Dotychczasowy przystanek Piekoszów zmieni nazwę na Piekoszów Łaziska, a Górki Szczukowskie na Szczukowskie Górki;
● w województwie warmińsko-mazurskim:
zostanie uruchomione nowe połączenie w bezpośredniej relacji Olsztyn Główny–Ostrołęka;
● w województwie wielkopolskim:
pojawi się nowe, codzienne połączenie Szczecin Główny–Piła Główna–Bydgoszcz Główna (pociąg Regio BARNIM), obsługujące również przystanki w mniejszych miejscowościach. W nowym rozkładzie zadebiutuje również przyspieszony pociąg Merkury relacji Szczecin–Poznań–Szczecin, który ma odciążyć inne kursy w dni o największej frekwencji. Z pociągu będzie można skorzystać w piątki i niedziele. Skład będzie kursować z prędkością maksymalną 160 km/h, co zapewni atrakcyjny czas przejazdu.
W dni robocze zostanie wprowadzona dodatkowa para pociągów kursująca na odcinku Piła–Szczecinek–Białogard, dogęszczająca ofertę poza tradycyjnie rozumianym szczytem przewozowym. Aby zapewnić dodatkowe możliwości dojazdów m.in. dla studiujących w Poznaniu i Szczecinie, w piątki i niedziele uruchomiona będzie dodatkowa para pociągów na trasie Piła Główna–Wałcz (skomunikowana w Pile Głównej z pociągami z kierunku Poznania i Gorzowa Wielkopolskiego). Od połowy grudnia pociągi POLREGIO będą się zatrzymywać na nowo wybudowanym przystanku Wronki Zamość na odcinku Poznań–Krzyż;
● w województwie zachodniopomorskim:
pojawi się dodatkowe, codzienne połączenie na trasie Szczecin Główny–Piła Główna–Bydgoszcz Główna. Uruchomiony zostanie też – kursujący w piątki i niedziele oraz dni wzmożonego ruchu podróżnych – pociąg przyspieszony Merkury relacji Szczecin Główny–Poznań Główny–Szczecin Główny, który na części trasy będzie poruszał się z prędkością 160km/h. Wydłużona zostanie też relacja porannego i popołudniowego połączenia Koszalin–Szczecinek do relacji Piła Główna–Kołobrzeg oraz porannego pociągu Goleniów–Świnoujście do relacji Szczecin Główny–Świnoujście. Pasażerowie będą też mogli korzystać z codziennego, bezpośredniego połączenia Darłowo–Koszalin–Kołobrzeg–Koszalin–Darłowo.
Od połowy grudnia zostanie wprowadzony cykliczny rozkład jazdy na trasie Szczecin–Gryfino (odjazdy pociągów w odstępach półgodzinnych w szczycie, poza szczytem co 1-2 godziny). Dodatkowa para pociągów pojawi się w na trasach: Szczecin Główny–Świnoujście–Szczecin Główny, Szczecin Główny–Kołobrzeg–Szczecin Główny, Wysoka Kamieńska–Kamień Pomorski oraz Szczecin–Kostrzyn. W relacji Szczecin Główny–Port Lotniczy Szczecin Goleniów–Szczecin Główny pojawi się nowe, wieczorne połączenie, a pociąg nr 88403 relacji Krzyż–Szczecin Główny będzie kursował codziennie.
Pociągi POLREGIO będą zatrzymywać się też na nowym przystanku Radziszewo, który znajduje się na linii Szczecin–Gryfino.
Szczegółowe informacje o zmianach we wszystkich województwach publikowane są na stronie polregio.pl/pl/rozklad-jazdy-i-mapa-polaczen/rozklad-jazdy/. Aktualne informacje o kursach zastępczej komunikacji autobusowej, w tym wprowadzanej w związku z modernizacją infrastruktury prowadzoną przez PKP PLK, publikowane są pod adresem: polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/?type=komunikacja%20zast%C4%99pcza oraz portalpasazera.pl.
Bilety od największego polskiego przewoźnika regionalnego można łatwo kupić w mobilnej aplikacji mPOLREGIO, w automatach biletowych POLREGIO, w systemie sprzedaży bilety.polregio.pl, u obsługi pociągu oraz w kasach biletowych.
Jakub Leduchowski
rzecznik prasowy
POLREGIO S.A.
(185.210.38)Raczej nie będzie pociągu po 20 gdyż, Intercity skraca połączenia jak IC Podlasiak, który od jesieni dojeżdża tylko do stacji Szczecin Dąbie, a przewozy regionalne dodatkowe połączenia dają od świąt lub w długi weekend I oczywiście nie po 20.
Ciekawe czy będzie wreszcie jakiś pociąg ze Szczecina do Świnoujścia po godzinie 20 w weekendy :)). #student
Powinni te wszystkie pociągi przerobić na mazut, albo na smołę chłodzoną papą z dachu. Energia elektryczna coraz droższa, a mazut i smoła jako mazut i smoła... Rządzą się własnymi prawami.
Jak będzie większa konkurencja tym lepiej dla mieszkańców, bo będzie można liczyć na zniżki, a busy powinny kursować do Szczecina, a nie że ktoś tworzy monopol i korzysta tego, tylko nie podróżni.
Więcej pociągów i w normalnych godzinach dać bo zaraz jak skończą ekspresówkę to wrucą busy i inni przewoźnicy i kolej puszczą z torbami.
Ładne mamy perony w Świnoujściu. Tylko po jakiego grzyba zamieszczone są informacje o łódzkim, małopolskim, podkarpackim i innych?
No to importowana specjalistka od wuefu tego już nie ogarnie.
Robią tak, aby podróżni jak najczęściej podróżowali na stojąco. Nawet hotele nie zakładają, że będzie 100% obłożenia przez wszystkie dni w roku- i są zadowoleni z wyników.
Swinoujscie Peron 1 kompleksy czerwonej wyspy
Dobrze ale czy w Świnoujściu rozkład autobusów MPK będzie odpowiednio dopasowany? Bo doteraz to było kiepsko,