Powód wyłączenia: planowe zamknięcie tunelu z powodu czynności serwisowo – konserwacyjnych w rejonie pasa drogowego.
Z góry przepraszamy wszystkich użytkowników za niedogodności.
Kierowcy mogą korzystać z przeprawy Warszów (promy Bielik) w sąsiedztwie dworca PKP w Świnoujściu.
Jesteście pisarzami. Miom celem nie jest obrazić kogoś. Ale mówić prawdę. Prawda jest naga, ale sama się obroni. Najwięcej mogliby opowiedzieć ludzie, którzy tu od początku zamieszkali w tym mieście, takie Autochtony. Pan Ryfczyński, ojciec Sławka, fotograf, Pan Majewski, Pan Hamerski, Pan Bułacz, Pan Mikołajczyk, Pan Waniorek... Czapki z głów, panowie, niektórych juz nie ma wśród nas
17:56. Może i nie będzie to pisane w temacie, ale zagrał Pan na cienkiej strunie. Ja ożeniłem się na wsi, i jestem jeden z niewielu, pozostałym przy życiu, co już raz kopał się z koniem. Koń wygrał
14:40 - szkoda czasu na tłumaczenie. Skoro źródła historyczne i fakty nie są dla ciebie wystarczające to szkoda czasu na „kopanie się” z koniem. Wiesz lepiej.
10: 06, 10:53, 11:53. Proszę, podajcie dowody na swoje dywagacje. Ja też mogę napisać, że jest woda na Jowiszu, pisać każdy sobie może, jeden lepiej a drugi gorzej. Dajcie mi dowody na swoje myślenie, wyprowadźcie mnie z błędu. Ja jak dotknę, to uwierzę. Nie mieszajcie w to Pana Plucińskiego, on swoje wie, ale czy wszystko wie?
04:27 - bez komentarza. Szkoda słów na epitety i rozumowanie na „chłopski rozum”
Do Pana Mickiewicza. rozwiń w swojej wyobraźni, prosze o to, jeszcze jakiś wiersz. Masz talent, nie kazdy potrafi tak posłużyć sie rozumem, elastycznie, z humorem, fajnie-po prostu. Może dokończysz to, co ja zacząłem? Nam strzelać nie" kazano" wstąpiłem na działo, spojrzałem na pole... i widze tunel w oddali, mieni sie barwami jesieni, wody, wody przybywa
, 04:27:55] • [IP: 78.30.103.***] o czym on bredzi? To juz nie jest dysgrafia, dysleksja, to dysmózgowie. Tekst o planach niemieckich co do dworca jest łatwy do zrozumienia i jednoznaczny, a temat zwlaszcza czytelnikom Plucinskiego znany.
To kiedyś wszystko sie zawali, bedzie kastastrofa. Tylko kogo bedzie mozna wziąść za dupe i osądzić? Włodarzy miasta, projektanta i Skarb Panstwa, co dał kase na ten bubel. Matka Natura sie nie podda. Co to za budowla, co co miesiąc się ją zamyka w" celu konserwacji", jakiej konserwacji? Po 2 latach eksploatacji? Tyle usterek? Przecieki? Bezpieczniej jest przepłynąc promem
, 21:20 •176.221.125.*** przy każdej okazji to wklejasz, musiałeś dostać w tyłek, skoro mścisz się anonimowo, wypominając coś rzekomo złego.
O Ty pało do szczania. Dworzec na Uznamie? Przy Grunwaldzkej, zostałby przeniesiony pod ziemię? Ja czytam bez zrozumienia, czy Ty piszesz bez rozumu. Pokaż mi drugie miasto na wyspie, co ma ulicę Grunwaldzką. No... możliwe. .. że już Mieszko I coś tam kombinował z publicznym transportem na wyspie Uznam, podkopy robił, jakieś tam dziury w ziemi wiercił, raz nawet mu sie udało, bo na Warszów sie dowiercił, tylko że wilgotno miał, to dziure zakopali
22:05 - czy Ty rozumiesz o który dworzec chodzi? Chodzi o przedwojenny dworzec kolejowy na Uznamie. Takie były plany. Czytanie ze zrozumieniem.
Do:129 Taaaaa….mówili.podobną „prawdę” jak „eksperci” od szpryc
czy Ty, człowieku., wpis z godz. 12:17 wiesz o czym piszesz? Może miałeś jakiś sen, wizje, nocne mary. W Świnoujściu schować dworzec pod ziemie? To to samo co lądowanie na Marsie. W Szczecinie był taki pomysł, dzisiaj jest tam do oglądania bunkier, wejście z dworca, ale w Świnoujściu? Topielców by było na pęczki
A kto jest teraz kierownikiem od tunelu, bo wcześniej pisano, że ten z floating gardensu stettin prywatnie kolega byłego staruszka kierownika UM, został posunięty. Jeżeli ktoś wie to proszę podać do wiadomości mieszkańców.
Powinno sie zamknac ten portal, nie wiedza co czynia, a pozniej beda lamentwoac i plakac o babilon upadl upadl jaka szkoda, miasto nad morzem
O promie na wyspe Karsiobór, wiem, słyszałem, ale nigdy go nie widziałem, za mlody jestem. Tu gdzie Corso, a wcześniej sklep KOMFORT, był plac targowy, prawda, odzielony murem od ulicy, robiłem tam zakupy a obok był zakład pracy, odlewnia żeliwa" PROKOM" Ul. Grunwaldzką znam jako Herman Goering Strasse. Dworzec kolejowy przy Grunwaldzkiej chyba do dzisiaj stoi, kedyś pan Hamerski go kupił, tory kolejowe były od dzisiejszej stacji, poprzez Leningrady, których jeszcze tam nie było i potem w kierunku Niemiec. Na Anklam. Dzisiaj, na działkach przy Krzywej, na poczatku, ludzie sobie w nasypie ziemianki na warzywa porobili. I wcześniej, za Niemca, kursował prom kolejowy, poprzez Świne, do dzisiejszego dworca na Warszowie. (jeszcze, a może już nie), były pomosty, Tu gdzie jest Porta-Petrol i tam, gdzie promy do Szwecji cumują. Brawo, brawo, Panie poeto, na prawdę piękne sonety, prosze o więcej. Dodam cos od siebie. Nam strzelać nie kazano, wstąpiłem na działo, a tam w oddali 100 moskali k...a wali
13:35 - „niezależni inżynierowie” bredzili. Ich twierdzenia zostały obalone wielokrotnie, zaczynając od tym profesorów budownictwa, kończąc na praktykach, którzy w gruncie nieswoistym (takim jak tu) budują tunele.
SONET ŚWIŃ... ski, o tunelu pod Świną■■■■ Wpłynąłem na suchego przestwór asfaltu, / Wóz slizga się po gładzi i jak klozet smrodzi / Śród fali Świny szumiącej, w tunelu ja spiewam / Korzystając z gardłowego altu / ●● Już mrok zapada, jadę słodko tunelem / Patrzę w niebo, gwiazd nie ma, przewodniczek łodzi; / Tam z dala błyszczy obłok? tam jutrzenka wschodzi?/ To błyszczy kask faceta, i frędzel włosów jego z żelem./ ●● Stójmy! — Jak cicho! — lecz słyszę dźwigowe żurawie?/ ...których by nie dościgły źrenice sokoła; / Widzę, kędy dym leci po palonej trawie, / ●● Kędy facet śliską wargą dotyka się... zioła./ W dymie marychy — zgrzyt napraw brzmi tu ciekawie, / Zagłusza hejt z forum — Jedźmy, nikt nie woła! /
Do:62 Dlatego trzeba się wzorować na tych, które zostały wybudowane w podobnych warunkach. Nie zrobiono tego. Niezależni inżynierowie ostrzegali przed wybraną technologią. Cóż - nikt nie posłuchał i teraz mamy co mamy - tunel przecieka i jeszcze gromadzi spaliny. A o ilu rzeczach nie mówi się oficjalnie?
Wilkie ŚWIŃto ■■■■■ Łoloboga, łoloboga, tunyl nom zamkninto!/ no to tyroz Polok cylebrujé wilkie świńto/ Dorcie szat i dorcie gymby na lokolnym portolu/ Ni mosz bordzij spyłnionygo Poloka niż Polok... w wilkim żolu!. ...
Na temat niemieckich planów budowy tunelu jest nawet artykuł, tu na iswinoujscie, autorstwa doktora Plucińskiego. Link: iswinoujscie.pl/artykuly/20173
I tak przy okazji - oczywiście, że wierci się tunele w gruntach nieswoistych, takich jak pod Świną. Jest dużo przykładów na świecie, wystarczy poczytać.
I jeszcze o planach budowy, właśnie przy Grunwaldzkiej (na wysokości obecnej 11 Listopada mniej więcej). Za Wiki: „ulica Grunwaldzka (Hindenburga) jako przedłużenie trasy R110, która musiałaby być przekroczona przez linię kolejową, miała zostać obniżona o dwa metry w punkcie skrzyżowania, a stary tor portowy miał zostać poprowadzony na nasypie ponad nową linią kolejową. Dzięki temu nachylenie trasy kolejowej mogłoby zostać zmniejszone do 1:100. W tunelu droga i szyna miałyby biec razem do miejsca szybu wentylacyjnego, a następnie w oddzielnych tunelach. Dworzec kolejowy (na wyspie Uznam, przy dzisiejszej ulicy Grunwaldzkiej) zostałby przeniesiony pod ziemię.”
Jest bardzo dużo informacji o przedwojennych planach budowy tunelu, wystarczy poczytać, choćby na Wikipedii (ale nie tylko). Cytując Wiki: „Projekt budowy tunelu został opracowany i zaakceptowany w krótkim czasie, a w sierpniu 1939 roku przetarg pozwolił wybrać wykonawcę. Grupy budowniczych tunelu przybyły nad Świnę i szybko rozpoczęły wstępne prace przygotowawcze. Niestety, po kilku miesiącach od wybuchu wojny, prace te zostały przerwane.”
Najlepiej zakonserwowany pas drogowy na świecie 😂