iswinoujscie.pl • Wtorek [12.11.2024, 09:01:19] • Świnoujście
Droga S3 Świnoujście–Troszyn: jakie prace zostały do wykonania? Nowy most w Wolinie – czy przejazd będzie możliwy jeszcze w tym roku?
fot. Sławomir Ryfczyński
Dziennikarze portalu iswinoujscie.pl zwrócili się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z pytaniami dotyczącymi harmonogramu budowy trasy S3 na odcinku Świnoujście – Wolin. Na podstawie uzyskanej odpowiedzi przybliżamy etapy prac oraz spodziewane terminy zakończenia inwestycji.
W odpowiedzi na pytania redakcji portali iswinoujscie.pl i ikamien.pl, Mateusz Grzeszczuk, Główny Specjalista ds. Komunikacji Społecznej GDDKiA, wyjaśnia, że całkowite zakończenie prac na odcinku drogi ekspresowej S3 od Świnoujścia do Troszyna planowane jest na II kwartał przyszłego roku. Wówczas kierowcy będą mogli skorzystać z pełnego przejazdu dwiema jezdniami bez dodatkowych ograniczeń.
W odniesieniu do drugiego mostu w Wolinie, obecnie prowadzone są prace nad warstwą asfaltu twardolanego, a kolejnym etapem będzie wykonanie nawierzchni ścieralnej. Zgodnie z zapowiedziami, istnieje możliwość, że ruch zostanie przełożony na nowy most jeszcze w tym roku, o ile pozwolą na to warunki pogodowe. Po otwarciu nowego mostu, ruch ma odbywać się w obu kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę. Warto zaznaczyć, że do pełnego funkcjonowania konieczne będzie jeszcze wykonanie odcinków dojazdowych łączących nową jezdnię S3 ze starym mostem.
Prace nad budową S3 zostały podzielone na dwa główne odcinki realizacyjne: Świnoujście–Dargobądz oraz Dargobądz–Troszyn. W ramach odcinka Świnoujście–Dargobądz najbardziej zaawansowane są fragmenty Świnoujście–Łunowo i odcinek w Wolińskim Parku Narodowym, gdzie trwają prace wykończeniowe oraz kładzenie ostatnich brakujących odcinków nawierzchni. Z kolei odcinek Łunowo–Międzyzdroje wymaga jeszcze znacznych prac, zwłaszcza w okolicach przecięcia S3 z liniami kolejowymi przy obiektach W-10 i W-13 oraz na węźle Międzyzdroje.
Na odcinku Dargobądz–Troszyn największe postępy można zauważyć w rejonie Dargobądza, gdzie trwają intensywne prace drogowe, zwłaszcza na odcinku Wolin–Dargobądz. Najwięcej robót do wykonania pozostaje jednak w rejonie dawnego węzła Wolin Zachód, gdzie konieczne jest jeszcze zbudowanie nowej południowej jezdni S3 na odcinku od stacji paliw do starego mostu w Wolinie.
fot. Sławomir Ryfczyński
Odpowiedź GDDKiA:
„Całkowite zakończenie prac na S3 od Świnoujścia do Troszyna powinno nastąpić w II kwartale przyszłego roku, wówczas powinien być możliwy przejazd 2 jezdniami drogi ekspresowej bez dodatkowych ograniczeń. Jeżeli chodzi o most w Wolinie, to tu obecnie trwają prace związane z wykonywaniem asfaltu twardolanego, następnie będzie wykonywana nawierzchnia – warstwa ścieralna. Możliwe, że jeszcze w tym roku dojdzie do przełożenia ruchu na nowy most, ale wszystko będzie tu zależało od warunków pogodowych, które muszą być sprzyjające do wykonywania nawierzchni i robót wykończeniowych. Przy czym ruch będzie się odbywał na nowym moście w obu kierunkach (po 1 pasie w każdym kierunku). Ponieważ muszą jeszcze być docelowo wykonane odcinki dojazdowe jezdni S3 do starego mostu. Budowa S3 podzielna jest na 2 odcinki realizacyjne Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz-Troszyn. Na odcinku Świnoujście-Dargobądz najbardziej zaawansowane są fragmenty Świnoujście-Łunowo i odcinek w Wolińskim Parku Narodowym. Wykonywane są tu już prace wykończeniowe i ostatnie brakujące odcinki nawierzchni. Najwięcej do zrobienia wykonawcy pozostało jeszcze na odcinku Łunowo-Międzyzdroje, w szczególności w rejonie przecięcia S3 z liniami kolejowymi – przy obiekcie W-10, gdzie jeszcze wykonywane są mury oporowe oraz w rejonie obiektu W-13 (na zachód od Miedzyzdrojów) i samego węzła drogowego Międzyzdroje. Na odcinku Dargoadz-Troszyn najbardziej zaawansowanie są roboty od Dargobądza do połączenia z sąsiednim odcinkiem. Prace drogowe są również dość mocno zaawansowane na odcinku Wolin-Dargobądz. Natomiast najwięcej robót drogowych pozostało jeszcze do wykonania w rejonie dawnego węzła Wolin Zachód, gdzie na odcinku od stacji paliw do starego mostu w Wolinie musi zostać wykonana konstrukcja nowej, południowej jezdni S3.”
źródło: www.iswinoujscie.pl
Ja trochę o innym terminie oddania do użytku obiektu dla mieszkańców. Garażowiec wydaje sie, że S3 będzie szybciej oddana do użytku aniżeli garażowiec na Dąbrowskiego który budują dłużej niż tunel. Co sadzicie?
Totalne dziadostwo.Godzina 15, dzień powszedni.Od Dargobądza do Troszyna nikt nie pracuje, maszyny stoją ludzi nie ma i tak od kilkunastu tygodni.Syf i marazm. UŚMIECHNIĘTA POLSKA K...JEGO MAĆ
Już widzę te korki na rondzie przed tunelem od strony warszowa 🤣👍
Mało tego, te matoły ostatnio porobiły durne uskoki na odcinku od Międzyzdrojów do Wolina, które rozwalają zawieszenie w osobówkach. Brak wyobraźni budujących, bo wystarczyło je odpowiednio wyprofilować. Auta przed nimi gwałtownie hamują stwarzając dodatkowe zagrożenie. A co będzie zimą? I tak ma być jeszcze do końca czerwca przyszłego roku?
, 07:51:40] • [IP: 188.33.248.***] słaby znawca przekleństw się odezwał, proponuje nam" qurła"
Qurła. .. sami snafcy narodu się tu wypowiadają. ...
Miało być gotowe na czerwiec. ale nowa władza nowa jakość
Partacze zasrani. Nic nie widac po nocy na tym odcinku
Tak, zgadza się, gdyby Budimex, który w terminie i ślicznie wybudował S-3 na odcinku Troszyn-Miękowo i był w tzw. ciągu technologicznym, nie został odsunięty od budowy z Troszyna do Świnoujścia, to prawdopodobnie S-3 byłaby już gotowa. Oddano budowę w ręce firmy tańszej, która wchodziła w to od nowa, nie mówiąc już, że taniej wcale nie oznacza, że lepiej. Czy zatem na pewno taniej? Ponadto nie zapominać: Czas to pieniądz. To by było już po prostu gotowe. Za decyzją nie stoją władze miasta, decyzję w całości podjęła GDDKiA. Oni są potężni i nie muszą się nikogo radzić ani pytać. No i mamy to co mamy.
miernoty polskie, zawsze nic na czas, zawsze byle jak. ..
aż trudno uwierzyć że są jeszcze tacy zaślepieńcy wyznawcy ''zbawców Narodu''. Ale cóż to dowód że niektórzy są niereformowalni. Albo preferują cynizm, hipokryzję i złodziejstwo... dużo jeszcze można by wyliczać. Porażka i żenada. A jeśli się nie widzi różnicy w choćby tylko trudnościach terenowych np w porównaniu do obwodnicy Szczecinka to lepiej nie zabierać głosu w sprawach konkretnych.
WZIELI PRZYKŁAD Z AHLBECKU ??
19:02:32] • [IP: 83.23.185.***] i właśnie przez jakis czas państwo nie dawalo funduszy firmie budującej tę S3, pisano o tym zimą-wiosną bieżącego roku. Spowolniło wtedy tempo prac.
Odcinek już dawno miał być oddany do użytku... Dlaczego szary człowiek tyrający za grosze wszystko musi wykonać w terminie a pomarańczowi zawsze mają terminy gdzieś?
12.11.2024, 14:11:23]•[IP: 37.8.215.**] Większej bredni nie słyszałem To jest myślenie matołków obecnej władzy, tego dziadostwa nazywającego się 13 grudnia, to jest reżim gorszy od faszystowskiego. Wszystkie spółki pikują w dół, zaliczające milionowe straty Oj zostaną oni porządnie rozliczeni. Niedługo będzie zmiana władzy I skończy się złodziejstwo koalicji rządzącej
PININDZY NIE MA I NIE BEDZIE... Znacie to skądś?
Gość • Wtorek [12.11.2024, 15:29:16] • [IP: 176.221.124.***] 12:27:47 Ty Boga w to nie mieszaj. A u lekarza był ? Twoje wywody twoja ocena, nic nie mają wspólnego z moim spostrzeżeniem. BOŻE co za tuman 😄
To nie jest wina nikogo w Świnoujściu, że budowa nowej S3 tak się ciągnie (uwaga do [IP: 178.43.118.***]). Winna jest szczeciński oddział GDKKiA wybierając nierzetelne firmy oraz beznadziejnie nadzorując budowę. Do każdej umowy (projektu) powinien być dołączony harmonogram z kamieniami milowymi. Jeśli wykonawca nie dotrzymuje terminów podanych w harmonogramie to się go wzywa do nadrobienia zaległości a jak to nie skutkuje to zrywa umowę i wybiera innego. Czy to takie trudne do zrozumienia ? Ale trzeba ruszyć się ze Szczecina i nadzorować budowę a jak widać nie wszystkim się chce. Mam nadzieję, że po ponad rocznym opóźnieniu ktoś w końcu wyciągnie konsekwencje w stosunku do nadzoru GDDKiA. A Pan Grzeszczuk niech więcej nie pisze, że inwestycja powinna być zakończona w dniu lecz będzie najpóźniej zakończona w dniu takim a takim. Ile jeszcze mamy się męczyć na drodze Troszyn - Świnoujście ? Ile wypadków jeszcze ma się wydarzyć ?
, 14:11:23] • [IP: 37.8.215.**]nie zostawili kasy pustej, deficyt roczny nie odbiegał od normy (straszliwy zas jest po 10 m-cach władzy obecnego reżimu, to 240 mld zł, ma byc po roku ok.290 mld, gdyby zsumowac roczne deficyty PiS z 8 lat, nie byloby tyle) zresztą, jest to sprawdzane przez KE, znany w 2023 r. był deficyt w stosunku do PKB, 49, 5%, gdy PO oddawalo go w r.2015 w wysokosci ok.58% (limit wyznaczony przez UE to 60%). W 2014 r.straty z tytulu VAT to bylo 25%, po kilku latach rzadow PiS tylko 4% (zob.dane Eurostatu). Gdy za PO bezrobocie dochodzilo do 13%, to w koncu rzadow PiS bylo najmniejsze w historii 3RP, bylo to wg GUS 5%, wg Eurostatu 3%). Gdy rok temu spólki skarbu panstwa dawaly miliardowe zyski, zaledwie 10 m-cy po objeciu władzy przez reżim 13 Grudnia są STRATY, milionowe. DLATEGO nie ma pieniędzy. Nawet sprzyjający reżimowi Onet niedawno ujawnił (wygoogluj) jak krewni i znajomi krolika z PSL obejmowali stanowiska w spółkach sk.panstwa, bez kwalifikacji. Skutek? Błedy w zarządzaniu i STRATY
na stronach generalnej dyrekcji nierobów figuruje termin zakończenia maj 2024, i tego trzeba się trzymać przy ustalaniu kar umownych
A obwodnica Szczecinka będzie gotowa pół roku przed terminem bo buduje ją firma Budimex, której nie udzielono kontraktu na naszą S3 bo byli drożsi o kilka procent od firm Polaqua i konsorcjum Intop, PRD. Dla zaoszczędzenia kilku milionów wybrano nierzetelnych wykonawców a ofertę dobrej firmy odrzucono. Ci co piszą, że pan Grzeszczuk to marny specjalista mają rację bo podawane przez niego terminy już w momencie ich ogłaszania były grubo nierealne. Dla przypomnienia odcinek Miękowo-Troszyn też był ukończony w terminie i też budował go Budimex. Jestem też ciekawy dlaczego nie reaguje Prezydent Świnoujścia i nie naciska GDKKiA w Warszawie. A do gościa o adresie IP: 91.94.20.*** mam uwagę - zakres prac był znany na etapie składania oferty. Nieładnie jest składać oferty bez pokrycia i wygrywać przetargi z uczciwymi firmami. Do trolli ze szczecińskiego GDKKiA mam też informację - nie pracuję i nie mam żadnego związku z Budimexem.
12:27:47 Ty Boga w to nie mieszaj. Wydaje się, że byłbyś zadowolony gdyby tylko ciężko pracowali nawet przez 50 lat. Przy takiej inwestycji, wyznaczając realny termin wykonania, planuje się wielkość środków pracy niezbędnych do wykonania zadania. Pewnie wspominasz okresy za komuny, kiedy można było się chwalić przekroczeniem planów - oczywiście kosztem innych dziedzin gospodarki. Tu nie ma cudów i nawet msza w intencji nie pomoże.
Uśmiechać się świnoujskie Platfusy, wszakże żyjecie w uśmiechniętej Polsce.
Nie chcę być złośliwy. Ale odcinek s3 na Dolnym Śląsku udało się skończyć i można nim jeździć. W Świnoujściu nic nie udaje się skończyć w terminie. Czy to już taka przypadłość, że wszystko musi mieć poślizg co najmniej kilkuletni ?. I co najgorsze nikt nie wyciąga żadnych wniosków ?