Podczas kongresu zorganizowano spotkania, dyskusje, warsztaty i debaty w zakresach m.in. współpracy kluczowych interesariuszy branży elektromobilności w Polsce, gromadząca liderów tego sektora.
Z udziałem kilkuset samorządowców rozmawiano również o zeroemisyjnych formach mobilności w miastach.
Udział w prezentacji nowych autobusów wzięła udział Prezes Komunikacji Autobusowej Beata Radziszewska – Skorupa.
Odbył się także cykl merytorycznych debat skupionych na obszarze zeroemisyjnego transportu ciężkiego, kluczowego dla polskiego PKB.
Kolejne dni dyskusji to rozmowy o rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego, która nakłada na wszystkie państwa członkowskie bardzo ambitne, bezpośrednio wiążące obowiązki, w tym konieczność dostosowania łącznej mocy stacji ładowania do liczby zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym, czy też rozbudowy stref ładowania wzdłuż sieci TEN-T.
Obecnie Polska jest bardzo daleko od wypełnienia wymogów rozporządzenia, a bez usunięcia obecnych barier regulacyjno-systemowych.
Poruszono tematy związane z wyzwaniami stojącymi przed sektorem automotive w świetle światowych trendów, w szczególności związanych z sektorem transportu, który jest w trakcie transformacji z napędów konwencjonalnych na rzecz rozwiązań zeroemisyjnych.
Z podkreśleniem Świnoujścia i Pomorza Zachodniego w panelu dotyczącym planów największych polskich miast w rozbudowie infrastruktury rowerowej. Co stanowi kluczowy element sukcesywnie wdrażanych zmian w organizacji transportu. W przypadku Świnoujścia rozmawiano m.in o małych elektrycznych promach miejskich dla pieszych i rowerzystów.
Gonić te unijne złodziejstwo!
⸻ •A G E N D A 2 0 3 0• ⸻
𝗔𝗚𝗘𝗡𝗗
6;_𝟐𝟎𝟑𝟎