POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [27.09.2024, 09:45:10] • Świnoujście

Ryszard Grobelny pokieruje radą programową do spraw analizy i oceny skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego

Ryszard Grobelny pokieruje radą programową do spraw analizy i oceny skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Eksperci wypowiedzą się na temat analizy i oceny skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego. Radą programową pokieruje Ryszard Grobelny - prezes Fundacji Miasto, powołanej przez Związek Miast Polskich do którego należy Miasto Świnoujście. Za powstaniem takiej rady zagłosowali wszyscy radni obecni na czwartkowej sesji rady miasta.

- Spełniamy obietnice. Wyniki prac rady będą także częścią przyszłej Strategii Rozwoju Miasta na kolejne lata. Chcemy to zrobić w oparciu o merytoryczne decyzje i przede wszystkim opinie mieszkańców. Bardzo dziękuję za zaangażowanie panu przewodniczącemu Ryszardowi Grobelnemu, burmistrzowi Międzyzdrojów Mateuszowi Bobkowi i wszystkim członkom rady – mówi Joanna Agatowska, Prezydent Miasta Świnoujście.
Rada wspólnie z ekspertami ma za zadanie przygotować i przedłożyć Radzie Miasta Świnoujście analizy i oceny skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym dla Gminy Miasto Świnoujście w zakresie jego oddziaływania gospodarczego, społecznego, środowiskowego i transportowego.

- Rada Programowa będzie musiała zadbać o to, żeby ukazywały się informacje o jej działań. Powinny odbyć się prace warsztatowe z mieszkańcami, i zostać opracowany system konsultacji, nie poprzez zbieranie ankiet, bo to współcześnie się nie sprawdza, ale bardziej poprzez prace warsztatowe - uważa Ryszard Grobelny, przewodniczący rady.

Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście dysponuje analizami powstania terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Miasto wystąpiło o udostępnienie takich dokumentów.
 
- Trzeba zdawać sobie sprawę, że jest nierównowaga siły podmiotów. Z racji chociażby czasu i zaangażowanych środków. W związku z tym, jednym z istotnych elementów jest to, żeby przejrzeć te dokumenty, które istnieją. One były sporządzone w określonym czasie, coś się mogło od tej pory zmienić, na coś warto zwrócić uwagę. - Nasze ekspertyzy mogą trwać nie dłużej niż cztery miesiące. To dla ekspertów jest mało czasu, bo oznacza, że można bazować praktycznie tylko na danych istniejących, a trudno zrobić jakieś pogłębione badania. W związku z tym trzeba sobie zdawać sprawę z ograniczonych efektów takich działań - dodaje.

Planowany terminal ma obsłużyć do 2 mln TEU rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki, jeden o długości 400 m i jeden o długości 200 m. Inwestycja może być realizowana w dwóch etapach. 

- Usłyszałem, że port kontenerowy ma wygenerować 2000 nowych miejsc pracy. To brzmi dobrze, czy źle? Bo 10 lat temu to brzmiało bardzo dobrze. A dzisiaj? Dzisiaj jest pierwsze pytanie - skąd w ogóle będą ci pracownicy, bo raczej nie ze Świnoujścia. Biorąc pod uwagę, że Świnoujściu w tej chwili brakuje pracowników do zapewnienia tych funkcji, które już się realizuje. W związku z tym, to jest proste pytanie w takim istotnym aspekcie dla i gospodarki Świnoujścia, i dla społeczeństwa Świnoujścia - zauważa Ryszard Grobelny.
 
W Radzie Programowej będą przedstawiciele Prezydenta Miasta Świnoujście,  przedstawiciele Rady Miasta Świnoujście,  przedstawiciel Świnoujskiej Organizacji Turystycznej, przedstawiciel Północnej Izby Gospodarczej, przedstawiciel Zarządu Osiedla Warszów, przedstawiciel Gminy Międzyzdroje.

Rada Programowa przedłoży Radzie Miasta  do 30 czerwca 2025 r. analizę i ocenę skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu w zakresie oddziaływania gospodarczego, społecznego, środowiskowego i transportowego. Wnioski będą także zapisane w Strategii Rozwoju Miasta.

Wojciech Basałygo
Podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych


komentarzy: 105, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-105 z 105

Gość • Środa [02.10.2024, 18:04:24] • [IP: 37.47.132.***]

Dlaczego brakuje w ogóle informacji o tym, że Grobelny to były prezydent Poznania, którego mieszkańcy pogonili ze stanowiska kilka lat temu za szowinizm i brak kompetencji! Czy to dobry kandydat na taką funkcję...?

Gość • Niedziela [29.09.2024, 11:15:04] • [IP: 46.113.12.**]

Więcej portu więcej pieniędzy dla Miasta. Więcej turystów mniej pieniędzy dla miasta same koszty po stronie mieszkańców.korki utrzymanie tunelu ciągłe inwestycje w zwiększanie i ilości wody wielka oczyszczalnia ścieków dla turystów zaśmiecanie miasta. Parki klomby promenady.płać i płacz. korzyści ZERO. A turyści kupują a tak w Galerii w Śecówkack.i tak kasa nas omijaj a koszty rosną. 🥳Ale co tam zróby piknik.

Gość • Niedziela [29.09.2024, 09:46:54] • [IP: 78.30.82.**]

TERAZ RADA PROGRAMOWA" WARSZTATOWO" PRZYGOTUJE MIESZKAŃCÓW DO PRZYJĘCIA" SŁUSZNEJ" ROZBUDOWY.

Gość • Niedziela [29.09.2024, 09:46:03] • [IP: 46.113.12.**]

A tak w ogóle Dla porównania, przeładunek kontenerów w porcie w Hamburgu wyniósł 1, 9 mln TEU w pierwszych trzech miesiącach 2024 r., co oznacza wzrost o 1, 1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Tonażowo odnotowano wzrost o 0, 7 proc.

Gość • Niedziela [29.09.2024, 09:14:44] • [IP: 83.23.96.**]

To nie czasem spec typu poseł Zielińska

Gość • Niedziela [29.09.2024, 07:52:49] • [IP: 37.248.175.***]

Kolejna komedia czyli komisja kolejni eksperci kolejne pieniądze które można zarobić i to wcale nie małe pieniądze

Gość • Niedziela [29.09.2024, 07:49:11] • [IP: 37.248.175.***]

A co nas obchodzą Czechy dla mnie jest ważne bym mógł dojechać do Wrocławia i w Sudety a jak już Wrocław to autostrada i Górny Śląsk oraz Kraków więc przestań się martwić o innych martw się o siebie

nawigator • Niedziela [29.09.2024, 07:34:15] • [IP: 178.238.245.***]

zaczyna sie !! szkoda ze Atasiu Bareja juz w niebie bo by sie osmial i cos nakrecil, jak chcecie analizy to pogadajcie z zarzadca Brenenhaven oni wam powiedza jak to dziala i ile sie z tego ma a ze trzeba zbudowac to nawet petak wie no bo do gownianej wody po powodzi chyba nikt nie bedzie wchodzil choc o tym o dziwo nic sie nie mowi tylko o nie lowieniu ryb choc durni dalej na Marinie lowia !!

Gość • Niedziela [29.09.2024, 07:17:05] • [IP: 88.156.235.***]

Grupa osób 18 06 2016 podjęła dzieło uhonorowania braci Kaczyńskich zbudowaniem obok Terminala LNG im Lecha Kaczyńskiego Terminala kontenerowego im. Jarosława Kaczyńskiego. Dla najbardziej tępego elektoratu przygotowano propagandę o konkurowaniu z Hamburgiem, koniecznością pokazania Niemcom kto tu rządzi. Tępy elektorat uwierzył na słowo, nie skorzystał z internetu a stąd by się dowiedział, że na Bałtyku od lat Polska jest liderem. Potencjał przeładunkowy naszych terminali na koniec tego roku to 7 mln TEU. Największy na Bałtyku jest gdański Baltic Hub mogący przeładować rocznie 4, 5 miliona kontenerów jednostkowych TEU. 10 największych bałtyckich portów kontenerowych od 8 lat przeładowuje średnio ok 9 mln mając potencjał ok 24 mln TEU. Polskie terminale od 6 lat przeładowują ok 3 mln rocznie. Świnoujski terminal ma być dedykowany aglomeracji berlińskiej i w znacznym stopniu konkurować z Gdańskiem. Tępy elektorat nie lubi Niemca ale żąda budowy terminala dla ratowania gospodarki Niemiec.

Gość • Niedziela [29.09.2024, 04:38:16] • [IP: 5.173.24.**]

Ktoś poniżej napisał że prezydenta walczy o polską ziemię..Raczej o pozyskaną lub przydzieloną dla Polski ziemię, historia Świnoujścia to na przestrzeni wieków wielokrotna zmiana przynależności do różnych państw, obecnie Polski ale jak wiemy Rosja przestaje uznawać ustalenia po 2 wojnie..Tak że z tą ziemią to tak jak obecnie z prawem w Polsce, dzisiaj takie jutro owakie...

Gość • Niedziela [29.09.2024, 01:48:22] • [IP: 64.176.65.***]

Jak zaczęto rzucać czapkami w górę z okazji budowy S-3, to była fanfaronada, jacy to my silni i ważni, droga na południe Europy stanie dla nas otworem. Trasę zbudowano, dojeżdża ona do granicy z Czechami, a dalej szczera łąka aż po horyzont, nawet łopaty nie wbito. Podobno za 3-4 lata Czesi może zaczną jakąś ścieżkę będącą przedłużeniem trasy S-3 budować. Tak się załatwia u nas sprawy, w stylu huzia na Józia. Wiec którędy właściwie te kontenery pojadą ze Świnoujścia na południe, 2 miliony kontenerów łyknie Dolny Śląsk? Szczecin postarał się o komunikację do Gdańska i do Jakuszyc, ale nie ma dobrego połączenie z centrum kraju, tzn. Z Bydgoszczą, Warszawą i Poznaniem, To są kluczowe kierunki. Zamiast nich, mamy trasę szybkiego ruchu na czeską łąkę. A miał być handlowy, transportowy i turystyczny podbój rejonu morza Śródziemnego. Kosmos.

Gość • Sobota [28.09.2024, 21:15:09] • [IP: 31.0.75.**]

Port w Świnoujściu, który był jednostka wiodącą, czy nie jest teraz kilkoma spółkami?Czyli spółka w spółce?

Gość • Sobota [28.09.2024, 21:05:16] • [IP: 37.109.166.***]

Wszystko już dawno załatwione, więc to jakieś bicie pianki dla głodnego ludu.

Gość • Sobota [28.09.2024, 20:37:42] • [IP: 88.156.235.***]

Decyzja wcale nie jest ostateczna. Na razie podpisana jest tylko umowa przedwstępna z której strony postępowania mogą się wycofać. O tym, że budowa kolejnych polskich terminali budzi coraz większe wątpliwości świadczy zawieszenie projektu budowy Portu Centralnego w Gdańsku oraz już piąte przesunięcie terminu wyłonienia wykonawcy i operatora terminala w porcie zewnętrznym w Gdyni. Polska na Bałtyku jest potęgą. Nasze terminale na koniec roku osiągną zdolność przeładunkową 7 mln TEU a od 6 lat przeładowują ok 3 mln rocznie. Na całym Bałtyku od 8 lat przeładowuje się średnio ok. 9 mln TEU. Największym jest gdański Baltic Hub o możliwościach 4, 5 mln TEU.

Gość • Sobota [28.09.2024, 20:30:27] • [IP: 46.134.18.**]

Przecież chyba sobie jaja robici. Z Poznania wykopany, a teraz tu będzie robił bajzel. I co? Nie dość, że nie zna się na miastach portowych, to jeszcze postawi dookoła centra handlowe. Komuś się ostro odkleiło

Gość • Sobota [28.09.2024, 18:42:53] • [IP: 178.238.252.***]

PROSIMY O ZYCIORYS TEGO PANA, POWIAZANIA Z AFERZYSTA.JEZELI SIE POTWIERDZA TO BEDZIE TO ZMARNOWANA KASA!!OPAMIETAJCIE SIE!!

Gość • Sobota [28.09.2024, 18:03:10] • [IP: 178.238.247.**]

Zgadzam się, decyzja już zapadła i to na najwyższym szczeblu. Bez sensu będzie wyrzucanie, nie małych pieniędzy na ten projekt. Chyba, żeby chodziło o kumoterstwa i stworzenie sposobu zarobienia przez niektórych, dużych pieniędzy.

Gość • Sobota [28.09.2024, 17:09:38] • [IP: 88.156.235.***]

Jedynym nie podważanym argumentem za budową jest to, by obok Terminala LNG im Lecha Kaczyńskiego powstał Terminal kontenerowy im. Jarosława Kaczyńskiego i w ten oto sposób naród odda cześć braciom Kaczyńskim. Rozumiał to były prezydent Żmurkiewicz i jego otoczenie i stąd ich zachwyt nad projektem.

Gość • Sobota [28.09.2024, 16:07:37] • [IP: 88.156.235.***]

To bardzo interesujący przypadek. Najbardziej zagorzali przeciwnicy Niemców żądają budowy terminala dedykowanego aglomeracji berlińskiej i landom wschodnim oraz konkurencyjnego dla największego na Bałtyku terminala w Gdańsku. Nawet ruskie trole się w tym pogubiły i piszą wzajemnie sprzeczne treści.

Gość • Sobota [28.09.2024, 15:13:44] • [IP: 65.181.17.***]

Kampania wyborcza misi sie jakos zwrocic sponsomom, dobor wiceperezyndentow miasta i czlonkow twj smiesznej rady to nie przypadek. Dziwia mie tylko radni glosujacy za utworzeniem tej i jej skladem. Nie chodzi tutaj wcale o znajomosci gospodarki morskiej czy charakteru miasta portowego. Jak sie nie ma o sie lubi to bedziemy lubiec co sie ma.

Gość • Sobota [28.09.2024, 14:40:32] • [IP: 176.221.124.***]

Decyzje zapadły na górze, nic nie mamy do gadania, komisja to farsa.

Gość • Sobota [28.09.2024, 13:16:28] • [IP: 188.147.65.**]

Nie ma wody w mieście i kolejne aparta- mentowce nie są nam potrzebne!!

Gość • Sobota [28.09.2024, 12:43:56] • [IP: 37.109.165.***]

Decyzje zapadly Terminal Kontenerowy bedzie budowany. Rada ktora powstala zeby dac kase kolejnym spadochroniarzom bo przepracowac to sie nie przepracuja. prace zakoncza w maju 2025 jesli nie pozniej i kompletnie niczego nie uradza. a dlaczego nie uradza ano dlatego ze cala ta Rada jest zlozona z wybitnych specjalistow i analitykow w dziedzinie Portow Morskich. Nie wystarczy mieszkac w Swinoujsciu i cale zycie zwiazac sie z morzem treba miec doswiadczenie w radach nadzorczych fabryki gwozdzi i musztardy, trzeba byc dobrym znajomym krolika albo bobra.Ta Rada to kolejny dowod na to ze moje miasto jest w dobrych i czystych rekach.

Gość • Sobota [28.09.2024, 12:29:53] • [IP: 88.156.235.***]

Świnoujski port to duże terminale: LNG, Promowy, masowy węgla i rudy, zbożowy, wolnocłowy Europort, Instalacyjny wiatraków, paliwowy. Przeładowuje dwa razy więcej niż port w Szczecinie.

Gość • Sobota [28.09.2024, 11:36:19] • [IP: 77.111.247.***]

@ Gość • Sobota [28.09.2024, 11:04:36] • [IP: 185.210.38.***] Odłączyć port Szczecin od Świnoujścia. Dlaczego Świnoujście nie może być samodzielnym portem? To proste, Szczecin by wtedy padł na ryj.

Gość102 • Sobota [28.09.2024, 11:34:00] • [IP: 178.238.247.**]

na 100% już są na nie

Gość • Sobota [28.09.2024, 11:04:36] • [IP: 185.210.38.***]

Odłączyć port Szczecin od Świnoujścia. Dlaczego Świnoujście nie może być samodzielnym portem?

Gość • Sobota [28.09.2024, 11:03:39] • [IP: 89.151.19.***]

Uuż się pisowsko - splatfusiałe trole odpaliły co za 30 srebrników rękami Janusza Żmurkiewicza przehandlowały naszą plażę dla portu. Brawo pani Agatowska! Konsekwentnie walczy pani o interes zwykłych mieszkańców a nie lobbystów ze Szczecina i biznesów z Chin i Kataru. Dziękuję że walczy pani o polską ziemię dla nas.

Gość • Sobota [28.09.2024, 10:57:42] • [IP: 37.248.168.***]

Port swojego czasu był wiodącym zakładem pracy. Proszę popytać jak dzis wygląda sytuacja, a mówi sie o miejscach pracy?

Gość • Sobota [28.09.2024, 10:38:55] • [IP: 78.30.82.***]

PDo turystycznego Świnoujścia można dojechać pociągiem (jeden tor na wysokości Międzyzdrojòw) i dwupasmową s3. Geniusze biznesu powinni uwzględnić w kosztach uzyskania dochodu budowę nowej towarowej linì kolejowej przez Woliñski Park Narodowy i dalsze podmokĺe tereny, funkcjonujący przed powstanìem portu kontenerowego

Gość • Sobota [28.09.2024, 09:47:57] • [IP: 5.173.189.***]

Niemcy, krzyczycie, Polska racja stanu, krzyczycie. Nowe miejsca pracy, krzyczycie. A ja Was pytam, kto będzie na tych miejscach pracował jak w Świnoujściu już brakuje pracowników? Kolejni Ukraińcy, czy może czeka nas najazd taniej siły roboczej z krajów muzułmańskich? Gdzie będą mieszkać? Gdzie będą spędzać wolny czas? Czemu nikt tego nie dostrzega, a tylko bo Niemcy? Powtarzacie bzdurne frazesy swoich politycznych guru, plują Wam kłamstwami w twarz, a Wy się cieszycie, że ich laska spłynęła na Was. Zamiast słuchać tych telewizyjnych ukierunkowanych politycznie bzdur, poszukajcie sami wiarygodnych informacji, poszukajcie który z tych polityków i co mówił na ten temat wcześniej, kto to jest firmą Deme i z czego słynie, z kim ma układy Qkatars, ile i kogo to będzie wszystko kosztować, kto tak naprawdę ma swój cel w tym aby ten TK tu miał być budowany i co tak naprawdę chcą zbudować w tym miejscu? Poznajcie prawdę zanim zaczniecie powtarzać te polityczne bzdury rodem z PRL.

Gość • Sobota [28.09.2024, 09:45:50] • [IP: 89.151.29.***]

A ta rada to za darmo będzie pracować? Coś wygląda na to, że Pani Agatowska rozdaje kasę na różne audyty, rady. Też metoda. Raz, że da się niektórym zarobić, a dwa, że w razie czego -"to nie ja, to audyt, to rada"

Gość • Sobota [28.09.2024, 09:41:07] • [IP: 89.151.30.*]

I kasa dla grupy będzie płynąć szerokim strumieniem za nic nie robienie.W ten sposób powstaje dziura budżetowa.

Gość • Sobota [28.09.2024, 09:26:56] • [IP: 176.221.124.***]

Jak widzę wśród komentujących zwolenników PK dominuje język propagandy zarówno obecnej jak i poprzedniej władzy.Jakie zyski dla miasta?Jakie korzyści dla mieszkańców?Trzeba być całkowicie odciętym od funkcji samodzielnego myślenia, aby nie zauważyć, że wszystko co mówią politycy o tej inwestycji to mit.Na Bałtyku w tej chwili całkowita wielkość przeładunków zawiera się w 9mlnTU, nasze porty w Gdańsku i Gdyni mają zdolność 7mlbTU z czego wykorzystują tylko 3mlnTU, Czy naprawdę chcemy wprowadzić katarskoi belgijską konkurencję dla naszych portów?Zyski?Jakie i dla kogo?Bo napewno nie dla nas.Zniszczone plaże, wieczny hałas, a pieniążki będą liczyć tylko ci na wysokich stołkach.Dlaczego tak bardzo boją się przedstawić analiz tylko bazują na propagandzie sukcesu i wiecznym mieszaniu w to Niemców?Konsorcjum znane z korupcji i firma Deme, która za nasze pieniążki na 90% będzie pogłębiać tor podejściowy dla inwestycji, na którą państwo polskie nie ma pieniędzy.Brak logistyki, koszt przebudowy Nadodrzanki to 10mld zł.Mega wał

Gość • Sobota [28.09.2024, 08:55:23] • [IP: 37.248.175.**]

Podobno to rodzina Lecha Grobelnego, tego od Bezpiecznej Kasy Oszczędności, ktòra notabene zniknęła. Wielki gość ten Grobelny, bardzo wielki.

Gość • Sobota [28.09.2024, 08:46:16] • [IP: 88.156.235.***]

Jakże wiele osób pisze o potrzebie budowy terminala nie mając pojęcie, że w naszym niespełna 40 tys mieście jest trzeci port Polski przeładowujący dwa razy więcej ładunków niż port w 400 tys Szczecinie. W Świnoujściu są terminale: masowy przeładunku węgla i rudy żelaza, zbożowy, LNG, promowy, wolnocłowy Europort, dwa paliwowe Orlenu i Porta Petrol. Zwolennicy budowy psioczą na Niemców a przecież ten terminal ma być dedykowany aglomeracji berlińskiej i wschodnim landom Niemiec. Jeśli polskie terminale już na koniec roku osiągną przepustowość 7 mln kontenerów jednostkowych TEU a rocznie od 6 lat przeładowują około 3 mln będąc liderem na Bałtyku, którego porty od 8 lat przeładowują rocznie łącznie około 9 mln TEU a ich potencjał przeładunkowy to ponad 24 mln TEU, to gdzie sens i logika by wydawać wielkie pieniądze tylko po to by mieć terminale o potencjale równym portom rosyjskim. Tylko dla tego jednego terminala w Świnoujściu trzeba zbudować za przeszło 10 miliardów zł nowy tor wodny o długości 70 km.

Gość • Sobota [28.09.2024, 08:07:26] • [IP: 185.53.147.**]

TE WSZYSTKIE SMIECIE CHCA BY NASZA KOCHANA POLSKA BYLA COFNIETA W ROZWOJU I BYLA LENNIKIEM HELMUTOW. TUSKU DAZY BY BYLA JESZCZE BIEDNA.

Gość • Sobota [28.09.2024, 06:57:30] • [IP: 5.173.222.**]

W 💯 procentach popieram ten głos rozsądku . Zewnętrzny PORT KONTENEROWY to nasza strategia i szansa na rozwój i duże pieniądze, a nie odbieranie sobie szansy i wspieranie strategii Niemców. Gość • Piątek [27.09.2024, 14:47:09] • [IP: 65.181.17.***] Zamiast apartametowcow, moze czas pomyslec, ze Swinoujscie to miasto portowe a wiekszosc tych, ktorzy tutaj przyjechali i sa przeciwnikami budowy terminala kontenerowego co by dzisiaj robili, gdby nie port handlowy, stocznia remontowa, PPDiUR Odra czy port wojenny ?? Przyjechaliscie tutaj do pracy, a jakie perspektywy pracy sa dziiaj ?? Operator powierzchni uzytkowych plaskich i to u Niemca, bo lokalna branza turystyczna ofruje jalmuzne zamiast penscji. Stad w naszym miescie coraz wiecej ludzi z dodatnim pigmentem. Okresu COVIDu pokazal ile jest warta. Niemcy w Mukran rozbudowuja port, niestey nie maja takich mozliwosc jak Swinoujscie. Zamiast wylegarni komarow, moglaby powstac strefa przemyslowa taka jak w Goleniwie, ale po co lepiej sprzatac kible u Niem

Gość • Sobota [28.09.2024, 04:51:02] • [IP: 46.112.0.**]

Skutek będzie taki piniądze z turystów pojadą do Warszawy wrocławia i Poznania. Czy gdzie są zarejestrowane firmy hotelarskie. Piniądze z handlu Z Biedronki Lidla i innych pojadą do innych miast. Taki to biznes dla miasta. Ta turystyka A koszty oczyszczalni tunelu kwiatków pokryją pinądze z gazoportu portu i innego przemysłu.

Gość • Sobota [28.09.2024, 03:46:07] • [IP: 176.221.124.***]

Wszystko robią aby ten port nie powstał.Tak samo było z tunelem i wieczne pinindzy ni ma i ni będzie..To skoro Pisiory kradli i robili inwestycje?? To jak wielki głód mają obecni skoro blokują nic nie robią i na nic nie mają. Czy tak nieudolni czy tak strasznie kradną??

Gość • Sobota [28.09.2024, 00:43:34] • [IP: 98.97.16.**]

PiS już nie wróci

Gość • Piątek [27.09.2024, 23:05:55] • [IP: 194.32.122.**]

wy demokraci! zapomnieliscie chyba o jednym. My LUD NIE CHCEMY TEGO! HA! To jest ta demokracja czy jednak rozstrzygniecia z gabinecików ważniejsze? OTO PRAWDA O TYM USTROJU! Może ludziom się wreszcie otworzą oczy czy dalej będziecie jak zombie dawać się prowadzić?

Gość • Piątek [27.09.2024, 22:20:34] • [IP: 37.109.166.***]

Nie dla terminala kontenerowego w Świnoujściu, to dewastacja Natury 2000 i zero korzyści dla miasta ! Syf i stopniowe niszczenie turystyki w Świnoujściu bo kto będzie chciał korzystać z plaży z widokiem na hałdy konteneróŵ o hałasie który będzie się roznosił na kilomerty z tego syfu nie wspomnę.

Gość • Piątek [27.09.2024, 21:16:41] • [IP: 37.248.217.***]

Gotowa analiza jest w Berlinie, trzeba ją tylko wcisnąć tej radzie programowej od bicia piany. Prezydent Agatowska ma zablokować budowę, na razie na rok z pomocą lokalnych fanów nie mających żadnego pojęcia o temacie? Jakieś zobowiązania? To śmierdzi.

Gość • Piątek [27.09.2024, 20:52:01] • [IP: 176.221.125.**]

Analiza, ocena to będzie taka, jaką sobie już zażyczyły obecne władze do budowy terminala kontenerowego.

Gość • Piątek [27.09.2024, 20:44:27] • [IP: 92.118.166.***]

Przecież kasy nie ma. Aaaaa na takich jak restruktratorzy we wszystkich miejskich spółkach, wydziałach, może jeszcze komisję smoleńską sfinansujemy, a biednej ciemnocie wciskać, że kasy brak. Ludzie, POBUDKA!!

Gość • Piątek [27.09.2024, 20:25:21] • [IP: 5.173.178.**]

Wystarczy to przeczytać i sprawa jasna kto pisał. Albo kompletny Idiota, albo zainteresowani, i przez nich opłacony folksdojcz ! • Piątek [27.09.2024, 15:58:08] • [IP: 185.210.36.**] Wystarczy pomyśleć, że to podejście do portu kontenerowego będzie na 80 km wgłąb Bałtyku. Przekopanie dna Bałtyku na takiej długości i szerokości zniszczy wody morza w obszarze CAŁEJ plaży w Świnoujściu, zapewne w Ahlbecku i Heringsdrofie. Plaży na Warszawie i tak już nie ma, więc można niszczyć dalej. Świnoujście bez plaży to KONIEC miasta z jego największą ATRAKCJĄ. Nadciąga ZŁO nad nasze miasto.

Gość • Piątek [27.09.2024, 19:58:34] • [IP: 89.151.16.***]

Powiem jedno. Jak PiS wróci do władzy to zrealizuje inwestycję szybciutko. Wtedy ci" analitycy" sprzeciwiający się budowie będą tylko żebrali o miejsce na trybunie, podczas uroczystego otwarcia terminala. A tak mam nadzieję, że mimo wszystko, udowa terminala będzie kontynuowana. Chyba, że PO ma w zamiarze utrącenie tej inwestycji (Grobelny był w PO?). Tak się składa, że PO nic dobrego dla Świnoujścia nie wniosła.

Gość • Piątek [27.09.2024, 19:40:55] • [IP: 176.221.124.***]

Włos się jeży na głowie, jak czyta się niektóre nazwiska. Nic dobrego dla miasta to nie zapowiada. Będzie jeszcze kosztowniejszy bajzel.

Gość • Piątek [27.09.2024, 19:15:05] • [IP: 176.111.25.***]

Rada powołała Radę Najciekwawszy jest skład Andrzej Szczodry i Andrzej Sokołowski ludzie Agatowskiej a taraz geniusze wybitni specjaliści E.Jabłońska, D.Krzywda i inni.Jaki będzie werdykt wiadomo.koszty samej komisji niezbyt duże ale komisja będzie zlecać ekspertyzy specjalistom a to już kosztować będzie duże pieniądze. ale w czym problem kasy mamy w brud, przecież na wniosek Agatowskiej Rada zgodziła się na wyemitowanie obligacji w kwocie 80 mln zł. A najważniejsze to to że wyniki prac będą w 2025r kiedy prace przy budowie portu będą realizowane. Pani Prezydent zamiast walczyć z budową terminala proszę podjąć rozmowy na temat korzyści jakie miasto otrzyma z tego faktu.

Gość • Piątek [27.09.2024, 18:37:10] • [IP: 178.238.254.**]

Ten port i to co się dzieje to taka powtórka z rozrywki. Gdy miał powstać Port Gazowy i ilu mieszkańców miało w nim pracować. A jak jest ilu mieszkańców pracuje w Porcie Gazowym?? Ciekawe ilu ?? I dodatkowe ograniczenia dostępu do morza razy 2. Więcej czas pokarz.

Gość • Piątek [27.09.2024, 18:04:06] • [IP: 46.7.172.***]

Zapachniała panu Grobelnemu świerza sałata, oj zapachniała.

Gość • Piątek [27.09.2024, 17:52:10] • [IP: 46.7.172.***]

nie rozumiem dlaczego mamy zatrudniać do tej roboty (zakładająć że wogóle to jest potrzebne) akurat tego osobnika politycznego który już przegał swoją karierę polityczną wraz z wyborami na prezydenta poznania? Za mało ma szanowny pan kasy uciułanej na kontach tu i tam że musi dorabiać w świnoujściu? ABSURD! no ale jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi zawsze o to samo! O kasę podatników! Ja, osbiście i na prywatne potrzeby absolutnie nie życzę sobie aby za moją kasę ten polityczny skończony emeryt zajmował się czymkolwiek w moim mieście! Wynocha!

Gość • Piątek [27.09.2024, 17:45:21] • [IP: 37.248.155.***]

BEZ KOMENTAŻA.

Gość • Piątek [27.09.2024, 17:45:00] • [IP: 185.210.38.***]

Cieniem na prezydenturze Grobelnego przez lata kładła się również sprawa rzekomych nieprawidłowości przy sprzedaży gruntu firmie Grażyny Kulczyk, na którym obecnie znajduje się centrum handlowe Stary Browar. Ta afera odbiła się już szerszym echem niż poprzednia, w mediach okrzyknięta została jako" sprawa Kulczykparku".3

Gość • Piątek [27.09.2024, 16:58:07] • [IP: 65.181.17.***]

Nie dajmy sie nabrac. Zwiazek Miast Polskich, kiedys w swoich postulatach, mial plan wprowadzenia podatku katastralnego. Usuneli ten postulat po jakims czasie bo chyba ktos sie zrefletowal, ze to strzal w stope. Taki podatek dla mieszkancow naszego miasta przy cenach lokali mieszkalnych to katastrofa. Ludzie zwiazani z tym srodowiskiem nic dobrego dla nas nie wroza.

Gość • Piątek [27.09.2024, 16:40:25] • [IP: 91.94.27.**]

Hehe, gość którego ulubioną biżuterią gdy rządził Poznaniem były" kulczyki"... Jestem zwolennikiem portu kontenerowego ale zalew" fachowców" z całej Polski, którzy się uwzieli na to miasto po wyborach samorządowych i zlatują tu jak muchy do wiadomo czego jest przerażający. Normalnie rozszarpią nas kruki, wrony...

Gość • Piątek [27.09.2024, 16:15:26] • [IP: 89.64.6.***]

Nieprawdą jest iż w Świnoujściu brakuje pracowników. Oni za te kwoty nie chcą pracować i wcale mnie to nie dziwi.

Gość • Piątek [27.09.2024, 16:00:14] • [IP: 185.210.38.***]

Port kontenerowy to inwestycja niczym budowa stoczni morskiej w Czechach. Nic tu nie gra- podejście wodne, które trzeba non stop pogłębiać, brak dróg i utwardzonego terenu, ingerencja w tereny natura 2000, ogromną konkurencja Niemiec, zyski w postaci ochłapów.

Gość • Piątek [27.09.2024, 15:58:08] • [IP: 185.210.36.**]

Wystarczy pomyśleć, że to podejście do portu kontenerowego będzie na 80 km wgłąb Bałtyku. Przekopanie dna Bałtyku na takiej długości i szerokości zniszczy wody morza w obszarze CAŁEJ plaży w Świnoujściu, zapewne w Ahlbecku i Heringsdrofie. Plaży na Warszawie i tak już nie ma, więc można niszczyć dalej. Świnoujście bez plaży to KONIEC miasta z jego największą ATRAKCJĄ. Nadciąga ZŁO nad nasze miasto.

Gość • Piątek [27.09.2024, 15:42:25] • [IP: 89.151.27.**]

W Chinach już dawno by to zbudowali i nikogo nie pytali. A u nas widac sami zdrajcy jak można bojkotować budowę inwestycji która da pracę i zyski dla miasta. To tylko w Polsce takie rzeczy

Gość • Piątek [27.09.2024, 15:40:21] • [IP: 91.94.0.**]

A więc port kontenerowy NEIN uśmiechnięta Polska Tfuska.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:54:46] • [IP: 176.5.128.**]

Jak już czytam, czy 2000 nowych miejsc pracy to dobrze czy źle to raczej kwestionuję fachowość tej rady. Jako mieszkaniec Świnoujścia pracujący w branży IT oczekuję jak najszybszej budowy portu. Jest to szansa dla całego rejonu, szczególnie dla ludzi młodych i wykształconych. Dla starszego pokolenia też zapewne znajdą sie miejsca pracy. Wspomnę, że każde miejsce pracy wygeneruje dodatkowe w usługach itp. Wystarczy już tych niby karier w turystyce i kelnerowania w DE. Bez przemysłu nie będziemy dumnym narodem tylko podnóżkiem reszty świata.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:51:33] • [IP: 88.156.234.***]

Będą pracować za moje pieniądze?Nie godzę się na to.Port ma powstać i basta.

troll • Piątek [27.09.2024, 14:48:32] • [IP: 15.220.65.**]

No tak, , stara pyra, , fachowcem od terminali kontenerowych. Katastrofa.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:47:09] • [IP: 65.181.17.***]

Zamiast apartametowcow, moze czas pomyslec, ze Swinoujscie to miasto portowe a wiekszosc tych, ktorzy tutaj przyjechali i sa przeciwnikami budowy terminala kontenerowego co by dzisiaj robili, gdby nie port handlowy, stocznia remontowa, PPDiUR Odra czy port wojenny ?? Przyjechaliscie tutaj do pracy, a jakie perspektywy pracy sa dziiaj ?? Operator powierzchni uzytkowych plaskich i to u Niemca, bo lokalna branza turystyczna ofruje jalmuzne zamiast penscji. Stad w naszym miescie coraz wiecej ludzi z dodatnim pigmentem. Okresu COVIDu pokazal ile jest warta. Niemcy w Mukran rozbudowuja port, niestey nie maja takich mozliwosc jak Swinoujscie. Zamiast wylegarni komarow, moglaby powstac strefa przemyslowa taka jak w Goleniwie, ale po co lepiej sprzatac kible u Niemca ?

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:31:07] • [IP: 176.221.124.***]

Ile ta Rada będzie kosztować? Proszę o konkrety.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:21:39] • [IP: 88.218.253.***]

Jak oni go wytrzasnęli ? Czyżby ktośmiał objawienie ?

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:19:05] • [IP: 188.147.77.***]

Ten port to korzyści dla naszego miasta, straty dla niemieckich portów - tylko krótkowidz tego nie widzi.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:16:02] • [IP: 89.151.18.**]

Jeśli nie wiadomo o co chodzi to napewno chodzi o sałate hehe, a króliki głodne a zima nadchodzi.

Gość • Piątek [27.09.2024, 14:10:50] • [IP: 37.248.152.***]

odwołac radę i zamknąć temat terminala kontenerowego. referendum mieskańców zorganizować. Pani Wesoła gdzie Pani obietnice??

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:46:41] • [IP: 176.221.124.***]

"Niesamowici" fachowcy.

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:40:17] • [IP: 185.210.39.**]

Za ile ten polityczny puc?

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:32:55] • [IP: 188.146.110.**]

Plaża na Warszowice niedostępna, fort trudności, zakaz połowu ryb na marinie, miało być miasto dla mieszkańców a jest?? Zamknąć wszystko ogrodzić i postawić tablice tylko dla turystów, 😡😡. Podczas kampanii wyborczej obiecywano że będzie inaczej, jest gorzej. 🤔

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:30:57] • [IP: 37.248.154.**]

RADNI POWINNI POWOŁAĆ RADĘ DO SPRAW KORZYŚCI BUDOWY TERMINALU KONTENEROWEGO

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:29:53] • [IP: 176.221.124.**]

A ten Rysiu to się chyba pokłócił z fryzjerem.Wyglada jakby 5 minut temu z wyrka wylazł

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:18:39] • [IP: 62.69.252.***]

Myślałem, że w świnoujskiej Radzie Miasta jest kilku pajacyków, ale skoro wszyscy radni poparli powołanie jakiegoś zespołu mądrych inaczej, to znaczy, że wszyscy są miernotami. Jasiu, ty też powątpiewasz w sens budowy portu kontenerowego, i ty Sławku, niby człowieku gospodarki morskiej. Albo ogłupieli, albo się sprzedali.

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:18:39] • [IP: 89.74.160.**]

Niegdyś prezydent Poznania?! Zapytajcie gospodarnych Wielkopolan, co o nim sądzą, czy wszystkie Ryśki to fajne chłopaki?

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:18:01] • [IP: 77.111.247.**]

poproszę o skład rady, kto dostąpił zaszczytu i jakie ma kwalifikacje

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:17:24] • [IP: 176.221.125.***]

Moje pytanie: czy Pan Grobelny posiada stosowne kwalifikacje do wydania opinii. Równie dobrą, zdecydowanie tańszą mogę i ja napisać. Jakie 2000 miejsc pracy znajdzie się w terminalu. Dobrze jeżeli to będzie 200 do 250 miejsc. Terminale w trójmieście czy w Szczecinie pracują na połowie swoich zdolności przeładunkowych. W mrzonki o przechwyceniu z Hamburga tranzytu na południe do np Czech czy Słowacji trudno uwierzyć. Gospodarka niemiecka jest bardzo mocno powiązana z tymi krajami i my nie mamy jakichkolwiek szans na przejęcie choćby odrobiny tranzytu. Nasza polska gospodarka przez najbliższa kilkanaście lat nie da odpowiedniej ilości exportu i importu transportu kontenerowego. Istniejce terminale sobie dobrze poradzą.

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:07:10] • [IP: 89.151.31.***]

Panie Grobelny, te potencjalne 2000 ludzi, którzy mają tu przyjechać do pracy, to czym oni się różnią od Pana? Pan tu też przyjechałeś z zewnątrz.

Gość • Piątek [27.09.2024, 13:00:05] • [IP: 176.221.124.**]

Nie ma to jak budowa hoteli, apartamentowców i innych takich.

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:31:08] • [IP: 156.146.59.**]

Brakuje mi w składzie RADY przedstawicieli strony niemieckiej, czy to zwykłe niedopatrzenie?

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:28:08] • [IP: 176.221.124.***]

Ile będzie kosztowałą ta Rada?

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:25:21] • [IP: 178.238.246.***]

Za ile będzie pracował ? Jaka pensja ??

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:17:57] • [IP: 91.94.21.***]

A ile ta rada będzie kosztowała miasto czyli nas wszystkich? Podobno kasa miasta świeci pustkami przez Pani poprzednika, ale rozumiem że na Radę Programową nas stać?

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:15:25] • [IP: 77.111.247.**]

do przewalenia jest 10 miliardów złotych. czego nie rozumiecie?

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:12:54] • [IP: 46.112.90.***]

Kpina

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:12:03] • [IP: 185.210.39.**]

W porcie kontenerowym 2000 pracowników? A co oni będą robić? Port kontenerowy to dobra rzecz pod warunkiem, że jest odpowiednia infrastruktura, zwłaszcza drogowa. To po to była i jest budowana S3 żeby kontenery ją całkowicie zablokował? A stworzenie upiornych warunków dla mieszkańców jest bezcenne. Gdyby kontenery miały być przeładowywane na barki albo inne jednostki pływające, to nie powstaje. W przeciwnym razie jest to ze szkoda dla mieszkańców. A nasza prezydent jest za słaba na zablokowanie inwestycji. Pieniądze rządzą.

Gość • Piątek [27.09.2024, 12:02:49] • [IP: 176.221.124.***]

nie dla portu, referendum i basta

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:55:42] • [IP: 91.94.23.**]

Gazoprt tez obiecywal miejsca pracy hehehe

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:52:16] • [IP: 91.94.26.***]

Ile nas będzie kosztowało zatrudnienie tego specjalisty dlaczego nie jest transparentnie i tego nie powiedziano na sesji. Czy komisja będzie pobierać wynagrodzenie?

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:49:34] • [IP: 24.90.18.***]

Juz w klodzku sie wypowiadali eksperci na tempt zbornikow retencyjnych

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:47:52] • [IP: 176.221.125.***]

piątek 27 Wrzesnia Babcia i Dziadek jeszcze nie dostali te słynne 300 zł z Urzędu Miasta

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:31:15] • [IP: 104.28.129.**]

W Radzie jest Andrzej S czy to ten co jechał samochodem po spożyciu??

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:19:41] • [IP: 185.210.39.***]

Jeżeli p.Prezydent nie chce portu kontenerowego to niech powie, NIE i sprawa zakończona a takie powoływanie rady ekspertów to tylko generowanie kosztów, to mają być konkretne decyzje jezeli jest w tej sprawie decyzyjna bo jeżeli nie to ta rada też jest niepotrzebna.

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:18:19] • [IP: 91.94.20.***]

A Grobelny ma do tego kompetencje? Poznań nad morzem nie leży ani nawet nad większym zalewem.

Polska jest Naszą🇵🇱 • Piątek [27.09.2024, 11:17:13] • [IP: 5.173.178.**]

Jeśli to jest ważny argument Pana Grobelnego że 2000 ludzi może znaleźć pracę o tworzyć, swoje budżety i tym samym, lepszy budżet Świnoujścia i okolicznych spoleczenstw, przedsiębiorców, a tym samym LEPSZY BO WYŻSZY BUDZET PANSTWA POLSKIEGO, to nowa Szanowna Pani Prezydent Świnoujścia, ja CZARNO TO WIDZE. .. Stracony na Panią głos !

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:07:46] • [IP: 94.134.32.**]

Jak już czytam, czy 2000 nowych miejsc pracy to dobrze czy źle to raczej kwestionuję fachowość tej rady. Jako mieszkaniec Świnoujścia pracujący w branży IT oczekuję jak najszybszej budowy portu. Jest to szansa dla całego rejonu, szczególnie dla ludzi młodych i wykształconych. Dla starszego pokolenia też zapewne znajdą sie miejsca pracy. Wspomnę, że każde miejsce pracy wygeneruje dodatkowe w usługach itp. Wystarczy już tych niby karier w turystyce i kelnerowania w DE. Bez przemysłu nie będziemy dumnym narodem tylko podnóżkiem reszty świata.

Gość • Piątek [27.09.2024, 11:04:28] • [IP: 37.248.175.**]

Przewalimy jeszcze parę banieczek na posiedzenia i analizy, żeby udowodnić że jak Niemiec nie chce tego terminala to tylko dla naszego dobra. A no i oczywiście ta słynna" NATURA 2000", żeby z Polski zrobić skansen Europy z Papuasami.

Gość • Piątek [27.09.2024, 10:34:39] • [IP: 94.234.104.***]

Pieniądze w błoto. Terminal i tak powstanie. Napiszcie ile to będzie kosztować. Za pieniądze znajdziesz firmę, która zrobi analizę na twoją korzyść bo to chyba o to tu chodzi żeby pokazać, że grupka ludzi ma rację.

Gość • Piątek [27.09.2024, 10:20:05] • [IP: 188.147.76.*]

Grobelny weź chłopie daj sobie na wstrzymanie.Twoj argument ze usłyszałeś(od kogo?)Agatowskiej? że potrzeba będzie 2000 pracowników i że będą oni nie ze Świnoujścia.No i co z tego? Jeżeli będą miejsca pracy to i pracownicy się znajdą którzy zamieszkają tu i ściągną rodziny.Miasto zadłużone po uszy a oni odpychają inwestorów.To działanie na szkodę miasta.Najwazniejsze będzie że dużo pracowników którzy w hotelach i różnego rodzaju apartamentowcach będą podcierać tyłki Niemcom.Tu się Grobelny nie wypowie bo wiadomo jaka jest linia obecnych władz miasta.A kto płaci ten wymaga.Juz bez Pańskich analiz wiadomo jaki będzie efekt końcowy.Czyli na NIE.Wynik meczu już dawno ustwiony.

Gość • Piątek [27.09.2024, 10:03:42] • [IP: 37.8.215.***]

Po co te fikcyjne i pseudoekologiczne inicjatywy.Port jest niezbedny dla Polski a Swinoujscie powinno miec z tego proporcjonslne zyski.

Gość • Piątek [27.09.2024, 09:53:57] • [IP: 91.94.18.***]

Decyzja już dawno zapadła, drogę budują, pomiary zrobione.

Gość • Piątek [27.09.2024, 09:53:50] • [IP: 5.173.218.**]

To jakaś rodzinka sędziego ?

Oglądasz 1-105 z 105
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■