POGODA

Reklama


Wydarzenia

www.komputerwfirmie.org • Poniedziałek [09.02.2009, 07:39:35] • Polska

Prościej z przelewami

Wprowadzany właśnie system płatności BILIX daje duże szanse na uproszczenie procedury płatności. A prostota to taniość. System ma automatycznie generować przelew powiązany z rachunkami bankowymi partnerów. Zwolni to firmę z konieczności żmudnego wypełniania formularzy przelewów. Płacący nadal sam decyduje o płatności i zachowuje pełną kontrolę na swoim rachunkiem bankowym.

Usługę BILIX wdraża Inteligo Financial Services a nową formę regulowania płatności drogą elektroniczną jest oferowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową dla klientów bankowości elektronicznej iPKO Banku Polskim.

Szybko i nowocześnie płać faktury

BILIX to wygodny i prosty sposób opłacania rachunków i faktur. Dzięki tej usłudze klienci mogą otrzymywać rachunki i faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować je jednym kliknięciem za pośrednictwem internetowego dostępu do bankowego konta. Wraz z rachunkami i fakturami dostarczane są również inne materiały, które otrzymywali dotąd pocztą w formie papierowej: biling, informacje o ofercie itp. Na świecie tego typu usługi określane są jako usługi EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment). Dzięki BILIX klienci usługi iPKO w PKO Banku Polskim i Inteligo mogą zarządzać rachunkami telekomunikacyjnymi, energetycznymi, za telewizję kablową czy dostęp do Internetu, prosto z konta, w dogodnym dla nich terminie, bez konieczności wypełniania formularza przelewu i otrzymywania faktury tradycyjną pocztą.

Automatyczny formularz i archiwizacja

Rachunki i faktury będą dostępne po zalogowaniu do internetowego konta bankowego. Jeżeli klient zechce zapłacić rachunek, przy pomocy jednego kliknięcia automatycznie wypełniony zostanie formularz przelewu i będzie on mógł zrealizować tę transakcję. Ważne jest również, że listę wszystkich dokumentów dostępnych w systemie konta będzie można archiwizować na dysku własnego komputera.

Decydując się na korzystanie z usługi BILIX, użytkownicy zadbają także o środowisko naturalne, gdyż otrzymywane dotychczas w formie papierowej rachunki, faktury oraz dostarczane wraz z nimi materiały, będą otrzymywać wyłącznie w formie elektronicznej.

"PKO BP jest bankiem udostępniającym usługi bankowości elektronicznej dla największej w Polsce liczby klientów. Innowacyjna usługa została najpierw wdrożona dla klientów Inteligo, jako tych najbardziej internetowych. Po zdobyciu doświadczeń i sprawdzeniu, że usługa zyskuje zwolenników, przede wszystkim ze względu na jeszcze większą wygodę regulowania płatności drogą elektroniczną, wdrażamy BILIX w iPKO. To kolejna nowoczesna funkcjonalność i wygodna forma transakcji bezgotówkowych w bankowości elektronicznej PKO BP " - mówi Jacek Komaracki, Prezes Inteligo Financial Services.

Konto internetowe prowadzone przez PKO Bank Polski, było pierwszym kontem internetowym, które udostępniało usługę BILIX swoim klientom. Warunkiem pełnego wykorzystania możliwości usługi BILIX przez klientów iPKO i Inteligo jest przystąpienie do BILIX kolejnych dostawców usług, aby zamiast masowo wysyłać do klientów rachunki i faktury pocztą, dostarczali do KIR S.A. dokumenty w formie elektronicznej. KIR S.A. będąca operatorem BILIX-a, prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami. Przedstawiciele Izby zakładają, że jeszcze w tym roku do korzystania z usługi dołączy kolejny bank, a także operator telekomunikacyjny.

"Ponad 40% dorosłych Polaków posiadających konto w banku chciałoby w ramach bankowości internetowej otrzymywać gotowe do wysłania przelewy i opłaty za rachunki. W przypadku użytkowników bankowości internetowej te wyniki są jeszcze lepsze: aż 65% respondentów chciałoby w takiej formie otrzymywać faktury. Te liczby pokazują, że od e-faktur nie ma już odwrotu" - mówi Prezes Kazimierz Małecki z KIR.

Czym wyróżnia się BILIX

Co odróżnia BILIX od dotychczas proponowanych klientom form regulowania płatności? W przypadku Polecenia Zapłaty transakcja, którą inicjuje wierzyciel, jest automatycznie realizowana przez bank dokładnie w dniu płatności. Korzystając z usługi BILIX, o momencie opłacenia rachunku decyduje klient. Natomiast w odróżnieniu od Zlecenia Stałego, gdzie przy płatnościach o zmiennych kwotach klient zobowiązany jest do wprowadzania właściwej kwoty należności bądź poinformowania o niej banku, w przypadku BILIX, klient nie musi o tym pamiętać. Właściwa kwota będzie wpisana na fakturze wysłanej przez wierzyciela do banku i widoczna w internetowym koncie klienta. Opłaty za płatności realizowane w systemie BILIX będą pobierane jak za każdy inny przelew.

Jak działa usługa BILIX

1. Dostawca (operator telekomunikacyjny, zakład energetyczny, itd.) zamiast wysyłać do klienta kopertę zawierającą rachunek lub fakturę i pozostałe materiały drukowane, dostarcza je w formie elektronicznej do KIR.

2. Otrzymane dane KIR grupuje i udostępnia bankowi.

3. Inteligo prezentuje klientowi otrzymane z systemu BILIX dane za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.

4. Klient zapoznaje się z otrzymanymi rachunkami i fakturami i akceptuje (lub nie) poszczególne płatności.

5. Inteligo informuje KIR o statusie przetwarzania danego dokumentu, w tym o fakcie zaakceptowania bądź odmowie wykonania płatności.

6. KIR grupuje otrzymane z banków informacje i przekazuje je dostawcom w ustalonej formie.

7. Płatność (przepływ środków z tytułu opłaconych rachunków i faktur z banku klienta do banku dostawcy usług) realizowana jest standardowo poprzez system ELIXIR lub jako przelew wewnętrzny.

10-12-2008 Kasia Żabczyńska

www.komputerwfirmie.org


komentarzy: 5, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-5 z 5

Gość • Poniedziałek [09.02.2009, 23:13:05] • [IP: 83.21.17.***]

robię przelewy przez internet od kilku lat i nie płace za nie bo nie jestem w najgorszym banku PKO BP.

Gość • Poniedziałek [09.02.2009, 19:26:48] • [IP: 80.245.188.**]

Z durniami nie polemizuję...nie zniżę się do Twojego poziomu.

Gość • Poniedziałek [09.02.2009, 19:04:55] • [IP: 217.97.193.**]

Piękną laurkę napisałeś.Reklama.Wystąp do banku o nagrodę.

Gość • Poniedziałek [09.02.2009, 15:15:17] • [IP: 80.245.188.**]

ale byków narobiłem...

Gość • Poniedziałek [09.02.2009, 15:13:37] • [IP: 80.245.188.**]

Jestem w Inteligo od trzech albo od czterech lat, fantastyczna sprawa, nie myślę o terminach płatniczych, nie stoję w kolejkach na poczcie czy w banku.Moim obowiązkiem jest tylko zapewnienie środków na koncie.Jeżeli w danym terminie nie ma wpływów na koncie to można zaznaczyć opcję powtórzenia operacji, aż do skutku.Do tego trzeba się przyzwyczajiś ale to jest ok.Jestem pierwszym klientem Banku Polskiego BP w Świnoujściu który dostał kredyt za pośrednictwem internetu...Gorąco polecam ale za to brzuszek raśnie...Wygoda o wiele taniej bo za każde zlecenie stałe płacę o dużo mniej jak w okienkach innych, oraz bezpieczeństwo w postaci kodów jednorazowych.Tego nie trzeba się bać trzeba spróbować...Każdy przelew kosztuje mnie w inteligo 0.50 groszy, natomiast zlecenie stałe 1.50 i nie myślę o rachunkach i kolejkach...

Oglądasz 1-5 z 5
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■