Najwięcej wniosków rodzice przesłali w Szczecinie, bo niemal 30 tys., a wypłaty świadczenia 300+ sięgnęły prawie 11,5 mln złotych. W Stargardzie do ZUS-u trafiło ponad 10 tys. wniosków (przekazane środki przekroczyły 4 mln zł). Natomiast koszalińska placówka otrzymała ich prawie 8,8 tys. (blisko 3,4 mln zł wypłaconego dofinansowania do wyprawki).
Program "Dobry start" to dofinansowanie do wyprawki szkolnej dla każdego dziecka, które się uczy. Rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów i wyposażenia, które jest niezbędne do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnością.
Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać do 30 listopada 2024 roku.
Wniosek można przesłać tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS kreator poprowadzi użytkownika krok po kroku. W ten sposób rodzic uniknie błędów przy ubieganiu się o świadczenie. We wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy i numer telefonu, czyli informacje, które są potrzebne do kontaktu.
Również zawiadomienia przekazywane są elektronicznie. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Także wtedy, gdy wniosek wpłynął przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS dotycząca wniosku.
Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego