POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [02.09.2024, 11:13:43] • Świnoujście

Radni zadecydowali. Eksperci wypowiedzą się na temat terminala kontenerowego

Radni zadecydowali. Eksperci wypowiedzą się na temat terminala kontenerowego

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Na sesji wypowiedział się także Artur Krysztofowicz, przewodniczący Zarządu Osiedla Warszów, Zaznaczył, że mieszkańcy Warszowa i Ognicy na ostatnim posiedzeniu ponownie jednogłośnie wyrazili swój sprzeciw wobec planów budowy terminala kontenerowego.

- Port kontenerowy to zaoranie Warszowa. Minister Marchewka obiecał otworzyć ul. Ku Morzu i co? Nic!. Po gazoporcie nic nie miało już powstać na Warszowie – stwierdził Krysztofowicz.

Ostatecznie w głosowaniu uchwałę w sprawie Rady Programowej z zespołem ekspertów do spraw analizy i oceny skutków budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu przyjęto 17 głosami przy braku głosów przeciwnych. Od głosu wstrzymała się tylko radna Dorota Konkolewska.

Zapis podjętej uchwały zakłada przedłożenie Radzie Miasta Świnoujście do dnia 26 września 2024r. projektu uchwały w sprawie powołania Rady Programowej wraz z zespołem ekspertów.

Radni zadecydowali. Eksperci wypowiedzą się na temat terminala kontenerowego

fot. Urząd Miasta Świnoujście

W uzasadnieniu do uchwały czytamy m.in. : „Rada Miasta Świnoujście, dostrzegając wagę projektowanej inwestycji głębokowodnego terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu i jej znaczenie dla gospodarki morskiej z zaniepokojeniem obserwuje brak postępu, jaki występuje od lat w dialogu z lokalną społecznością i gałęziami gospodarki tradycyjnie budującymi gospodarczą podstawę Miasta Świnoujście. Rada zwraca uwagę na konieczność pogodzenia potrzeb Mieszkańców z interesami rządu Rzeczypospolitej Polskiej , inwestorów oraz Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Nie do przyjęcia, w zgodzie z zasadami współżycia społecznego, jest w ocenie Rady inicjatywa gospodarcza realizowana kosztem pokoleń mieszkańców, w szczególności prawobrzeżnej części naszej małej ojczyzny. Nie bez znaczenia jest brak odpowiedzi na zgłaszane słuszne postulaty, będące odpowiedzią mieszkańców na coraz liczniejsze i dotkliwsze zakazy, wiążące się z funkcjonowaniem Portu Morskiego. Niedopuszczalne, w ocenie Rady, jest wprowadzenie zakazów ingerujących w podstawowe wolności obywatelki od pokoleń zamieszkujących Przytór – Łunowo, Karsibór, Warszów , Ognicę.” (…) „Rada Miasta Świnoujście po wysłuchaniu publicznym Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., przedstawicieli wykonawcy firmy Deme Concessions, QTerminals, ARP, Meridiam oraz mieszkańców Świnoujścia oraz negatywnego stanowiska Zarządu Osiedla Warszów dostrzega konieczność wykonania analizy i oceny skutków przez niezależny podmiot, jakim będzie powołana Rada Programowa wraz z zespołem eksperckim.

Wojciech Basałygo
Podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych


komentarzy: 69, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-69 z 69

Gość • Czwartek [05.09.2024, 00:03:02] • [IP: 62.69.253.***]

z poza świnoujścia tutaj chcą rządzić ? My Mieszkańcy nie chcemy u Nas żadnego bałaganu, ma być czysto, spokój i bez hałasu kontenerowego. POSZLI Z NASZEGO KOCHANEGO MIASTA I DALI NAM ŚWIĘTY SPOKÓJ.

Gość • Środa [04.09.2024, 06:37:12] • [IP: 80.62.116.***]

A gdzie ekspert od gospodarki morskiej-Pan Sławek?

Gość • Wtorek [03.09.2024, 20:01:30] • [IP: 95.0.75.***]

Te błędne oczy nieradnego i zaciśnięte zęby nieradnej, to obraz porażki wyborczej tego miasta.

Gość • Wtorek [03.09.2024, 19:02:08] • [IP: 88.156.232.**]

Eksperci z rady miasta może by tak się zajęli sprawami przyziemnymi, takimi na ich miarę. Ulica Sienkiewicza, od czegoś trzeba zacząć, już wrzesień, się naobiecywało.

Gość • Wtorek [03.09.2024, 12:47:45] • [IP: 176.221.125.***]

wW Radzie Miasta Rządzi Koalicja Lewica PIS PO

niby nic • Wtorek [03.09.2024, 12:03:55] • [IP: 46.231.59.**]

W Belgii, Holandii czy też w Niemczech, nie mają problemu co wybrać. Szkoda że u siebie nie lobbowali przeciw gdy powstawały porty w Ostende, Antwerpii, Rotterdamie, Amsterdamie, Hamburgu, Bremerhaven, Rostocku. Przykładów można by mnożyć i mnożyć

Gość • Wtorek [03.09.2024, 11:52:18] • [IP: 83.30.112.**]

Rozwój kraju polega na tym, że buduje się drogi, koleje, porty, lotniska i inne podobne rzeczy. Tak było, j est i będzie.

Gość • Wtorek [03.09.2024, 11:33:06] • [IP: 46.7.172.***]

"Niedopuszczalne, w ocenie Rady, jest wprowadzenie zakazów ingerujących w podstawowe wolności obywatelki " Fascynujące! A ilu z tych którzy mają podobne myślenie w czasach minionego kaszlu terroryzowało ludzi na ulicach nakazem zamaskowania i przymusem wyszczepienia (bo jak nie to stracisz robote albo nie wejdziesz tu czy tam)? Bo co, wtedy" podstawowe wolności" nie działaly? No ale wiadomo jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o pieniądze (i już bez znaczenia czy tej czy innej osoby czy te które pod tzw przysłowiowym stołem lub w kopercie zmieniły właściciela) Politycy i urzędnicy to zwyczajnie źli ludzie są!

Gość • Wtorek [03.09.2024, 10:59:37] • [IP: 91.94.16.***]

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 14:09:59] • [IP: 176.221.124.**] przeciwko Nowojachtowej też była, a też będzie budować

Gość • Wtorek [03.09.2024, 10:34:16] • [IP: 104.244.72.***]

Świnoujściem rządzi koalicja PIS PO a interes mieszkańców gdzieś odpłynął

Gość • Wtorek [03.09.2024, 10:28:07] • [IP: 37.109.166.**]

Brawo. Może wreszcie jakiś ekspert zauważy, że po tych dwóch torach kolejowych na wysokości Międzyzdrojów niemożliwe jest przewożenie dużej liczby kontenerów, nie wspomnę o tych dwóch pasach drogi szybkiego ruchu. Przy porcie kontenerowym w Singapurze jest po 7 pasów ruchu w jedną stronę. I kto tu jest trzeci świat?

Gość • Wtorek [03.09.2024, 10:24:17] • [IP: 178.238.249.***]

Do zniszczenia został jeszcze Port. SLDOWSKIE I POWSKIE AKTYCWISTKI i AKTYWIŚCI do roboty na pewno się uda, tak jak z Odrą i Stocznią

Gość • Wtorek [03.09.2024, 10:13:32] • [IP: 193.69.22.**]

NIE DLA TERMINALA KONTENEROWEGO!

Gość • Wtorek [03.09.2024, 09:31:13] • [IP: 185.210.38.***]

Wybitne mózgi koalicji rządzącej Kastrał, Gawrońska Krzywda i Mamot. Jacy oni są posłuchajcie państwo ich wypowiedzi na sesjach,

Gość • Wtorek [03.09.2024, 09:23:45] • [IP: 109.241.80.***]

jak ja nienawidzę czytać komentarzy na tym portalu... WSZYSTKO ZLE NA WAS LUDZIE - OKROPNI JESTEŚCIE!

Gość • Wtorek [03.09.2024, 09:06:36] • [IP: 185.210.38.***]

Pani Prezydent tak narzeka na brak pieniędzy w budżecie a podejmuje decyzję o powołaniu zespołu espertów do badania skutków budowy terminala kontenerowego. Będą to duże pieniądze bo eksperci mają być wybitni np Ryszard Grobekny były prezydent Poznania, Andrzej Szczodry były Prezydent Świnoujścia no i zapewne wybitny specjalista Andrzej Sokołowski z Żeglugi Ś=cie. Jaki będzie wynik ekspertyzy wiadomo tylko pytanie po co nam ona, kiedy decyzja już podjęta. Radzę pani prezydent zamiast walczyć z terminalem rozmawiać z inwestorem o wsparciu miasta w realizacji innych zadań.

Gość • Wtorek [03.09.2024, 08:56:04] • [IP: 62.69.241.**]

tak tak rozwijajcie turystykę na Warszowie to przyjedzie ich tylu że porobią jedynki i dwójki w wodzie zrobi się zakwit sinic i już nikt więcej nie przyjedzie i KLOPS

Gość • Wtorek [03.09.2024, 06:46:40] • [IP: 37.248.209.***]

Mam nadzieję że analiza i skutki budowy terminala będą korzystne dla Polski i miasta. Skończcie tą dezinformację przeciwko tej inwestycji.

Gość • Wtorek [03.09.2024, 06:09:15] • [IP: 95.0.75.***]

Jak się spojrzy na niektóre oblicza, to widać, że mądrość przeniosła się w inne miejsca i zostały tylko " opakowania.".

Rysiek • Wtorek [03.09.2024, 05:22:53] • [IP: 176.221.124.***]

To skandal że prezydent Świnoujściu na polecenie Niemiec torpeduje budowę portu kontenerowego, wielu mieszkańców miasta czeka na to tam są miejsca pracy

Gość • Wtorek [03.09.2024, 05:02:39] • [IP: 176.221.125.**]

no i problem z dostępem do plaży rozwiązany po prostu nie będzie tam plaży tylko port więc i dostęp tam jest nie potrzebny

Gość • Wtorek [03.09.2024, 01:07:04] • [IP: 185.210.38.**]

TAK !! Terminal dla Świnoujścia to przyszłość !

Gość • Wtorek [03.09.2024, 00:16:12] • [IP: 176.221.124.**]

Precz z warcholstwem - niepolskim. MY, żeby w przyszłości być KIMŚ musimy wykorzystać potencjał regionu, nie zważając na skowyt niemieckich popleczników. Pamiętamy, co znaczyć miał NORD - STREAM...

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 22:41:54] • [IP: 95.0.75.***]

Śmieszne i żałosne. Teraz biją pianę jak terminal jest w trakcie realizacji!! Wystawiacie się na śmieszne towarzystwo. Jak się spojrzy na to zebranie towarzystwa, to widać, że niektórych posadzone w " oślej ławce", jak np. rzeźnika. Ale to przynajmniej jedno słusze, ze wszech miar !!

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 21:52:06] • [IP: 46.113.10.***]

Palanty z lewobrzeza niech sie niewypowiadaj bo za nasze podatki z Prawobrzeża mają ulice i chodniki wyremontowane promenade itp. Zaorać to Już Uznam mozna.A jak nie to referendu o odłączenie od koryta Niemcow z Uznamu.

Gość Polak mały • Poniedziałek [02.09.2024, 21:24:57] • [IP: 89.151.31.*]

" Mieszkańcy Świnoujścia to wsioki torpedujący budowę terminala kontenerowego oddają przysługę Niemcom" ? Ja tylko przypomnę że tak PO - Tusk jak i PIS - Kaczyński poklepywali po plecach premiera Milera gdy ten zgodził się po" negocjacjach" z EU by Polacy za te same towary ścigane na terytorium RP płacili średnio 3% większy VAT niż np. Niemcy czy Holendrzy... Kto miał by teraz sprowadzać towary AGD z Azji by płacić dla patriotycznej idei wyższy VAT + dwa dni dłuższy rejs kilka % więcej za ten sam towar ? Dzięki Putinowi po 24.02.2022 dowiedzieliśmy się też na czym polegał" sukces" BALTIC HUB ex TDC Gdańsk na których placach składowych dziś hula wiatr. Ponad 80% ich obrotu. Po wybuchu wojny przeładunek w Gdańsku padł na pysk gdyż około0% kontenerów jechało na obszar celny ZBIR do Ruskich gdzie były oclone.. . Trzeba zwrócić uwagę na problemy transportu na jedynej dochodzącej do Ś-cia S3 na której docelowo ma jeździć 5, 5 tyś TIR ! Hałas w uzdrowisku 24/h Polska będzie za 10 mld budować dla Szejków i CHRL

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 21:14:04] • [IP: 31.0.254.***]

Ja bardzo przepraszam a Pan z pierwszego planu to już nie krzyczy? Jeszcze nie dawno, zanim został Radnym to był najgłośniejszy, A teraz to za pensję się wyciszył.Jak to łatwo kupić czyjeś przekonania.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 20:55:19] • [IP: 37.109.161.**]

NIE dla Terminala kontenerowego!!. Nie dla rujnowania turystyki i natury 2000 !!

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 20:53:07] • [IP: 185.210.38.***]

Przede wszystkim odłączyć port Szczecin od Świnoujścia. Dlaczego nie możemy być samodzielnym portem?

Kamil Ważko • Poniedziałek [02.09.2024, 20:44:33] • [IP: 46.112.4.***]

Współczuję mieszkańcom Warszowa, odizolowali was od świata. My na lewobrzeżu mamy eldorado a i was zrobili slamsy. Kolejna inwestycja kosztem mieszkańców. Walczcie o swoją małą ojczyznę.

Ech wy lemingi • Poniedziałek [02.09.2024, 20:08:07] • [IP: 31.60.39.***]

Peowcy popierają pomysły pisowców. A może peowcy oprócz ujadania coś swojego zechcą wnieść . Tusk chciał kar dla polski za nie wpuszczanie migrantow, a dziś w nrd śmigłowce latają i szukają kolejnego nozownika

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 19:57:40] • [IP: 176.221.125.***]

.tak dla portu konturowego

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 19:46:00] • [IP: 185.210.36.***]

Prosze nie wypowiadac sie w swoim imieniu. Inwestycje maja byc bo niedlugo bezrobocie w Polsce 50%. Niemcy tylko czekaja.CPK, Atom, Porty, Odra wszystko NIE, teraz terminal. Hamburg Rostok, Berlin zacieraja rece ze szczescia.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 19:34:39] • [IP: 185.210.39.**]

Radni głosują wbrew interesom znacznej części mieszkańców!

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 19:28:07] • [IP: 37.248.208.***]

kim jest ten krzysztofowicz?

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 18:51:20] • [IP: 77.222.240.***]

Jakże wielu ruskich trolii atakuje mieszkańców Warszawa. Tępym wyznawcom PiS i PO przypomnę, że na Bałtyku w przeładunkach kontenerów Polska jest potęgą. Od wielu lat rocznie przeładowuje się około 9 mln kontenerów jednostkowych z czego w Polsce 3 mln. Już na początku przyszłego roku możliwości przeładunkowr kontenerów w naszych portach przekroczą 7 mln. Ilość kontenerów na Bałtyku spada a prognozy przewidują wzrost tylko dla Kłajpedy i portów rosyjskich. Budowanie terminala na 2 mln TEU w Świnoujściu podniesie przepustowość polskich terminali do 9 mln TEU. Wielkie terminale na Bałtyku to nie tylko Gdynia i Gdańsk ale i Petersburg, Goeteborg, Aarhus, Sztokholm, Kotka, Kłajpeda. Największym terminale jest gdański Baltic Hub na 4, 5 mln TEU. Osoby mające problem ze zrozumieniem treści odsyłam na strony poszczególnych portów. Najbardziej tępym przypomnę, że polskie koleje są najgorsze w Europie a pociąg kontenerowy ma średnią prędkość 21-22 km/h. W Niemczech 70-80 km/h..

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 18:37:53] • [IP: 37.109.164.***]

83 23 184 Facet jak juz zabierasz glos w ta waznej sprawie, to dobieraj slowa, staraj sie tworzyc madre, wiele mowiace zdania.Widze, ze na temat geopolitryki znasz sie jak szympans na szybowcach.Mysle, ze Twoj guru, szczerbaty z lupirzem na kolnierzu, nie bedzie zadowolony, czytajac Twe wypociny

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 18:00:40] • [IP: 83.23.184.**]

NO I WSIOKI ZNOWU ODDAJĄ NIEMCOM PRZYSŁUGĘ, ONI WYBUDUJĄ A WY POJEBANCY PÓJDZIECIE DO NICH ZAPIEPRZAC ZA EURO, SPRZEDAWCZYKI, VOLDOJCZE, SZWABSIE MYJODUPY, JAK MOŻNA TAK POSTĘPOWAC, , JEDNAK DOBRZE RUDY ROBI ŻE WAS POLACZKI JEBIE AŻ WAM Z DUPY GACIE SPADNĄ, WSIOKI KARSIBORSKIE I OGNICA NIE WSPOMNE PATOLOGI WARSZOWA.

Hans Sztrosmajer • Poniedziałek [02.09.2024, 17:19:53] • [IP: 37.248.212.***]

02.09.2024, 15:21:15. - z Hamburga dzwonili. Instrukcje podali co mówić i jakim tonem.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 16:55:15] • [IP: 37.248.156.***]

Urząd Miasta powinien zrobić konsultacje społeczne, na prawobrzeżu, Przytór, Łunowo, Ognica, Karsibur, Warszów. Powiedzieć i przekonać mieszkańców do inwestycji. Wszyscy wiedzą że to będzie niewypał, tak jak z wiatrakami, przykład w Szczecinie. Jeżeli decyduje się bez mieszkańców, to można wybudować w Warszawie na Nowogrodzkiej, też przejdzie.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 16:44:18] • [IP: 176.221.125.***]

Wreszcie mamy samorząd, który walczy o nasze miasto.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 16:28:50] • [IP: 5.173.155.**]

Ci co torpedują budowę portu kontenerowego to dbają o interesy Niemiec a nie Polski i Polaków, młodzi ludzie czekają na ten porty bo tam mogą dostać pracę

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 16:22:37] • [IP: 91.94.26.***]

Jakie tak dla kontenera? Ludzie Wy musicie zrozumieć jak to może zmienić prądy morskie, przepływ morza na tym odcinku, żeby zaraz się nie okazało, że Świnoujście straci plaże bo będzie zalana

COMES PALATINUS • Poniedziałek [02.09.2024, 16:20:40] • [IP: 94.254.232.**]

AD: Dum Diversas: REWELACYJNY POMYSŁ!! ZATOKA WRZOSOWSKA TO DOSKONAŁY POMYSŁ NA TAKI KORPORACYJNY BURDEL. WON Z NASZEGO KIBUCU IMBECYLE Z TYMI IDIOTYCZNYMI POMYSŁAMI!! NIEUŻYTKI PRZY KAMIENIU POMORSKIM NA WAS CZEKAJĄ. TAM MOŻNA ZROBIĆ DOSKONAŁY TOR GŁĘBOKOWODNY POZA JURYSDYKCJĄ NIEMIEC I ROZWINĄĆ REJON GOSPODARCZO!! DAJĘ CI NOBLA KOLEGO.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 15:41:17] • [IP: 37.248.167.***]

Port kontenerowy jest zagładą dla całego wybrzeża Zniszczą zaorają

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 15:39:40] • [IP: 77.252.46.***]

Tak -budować.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 15:21:15] • [IP: 178.238.245.**]

na sesji powinien być zakaz używania telefonów komórkowych ! Albo sesja albo sprawy prywatne.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 15:19:53] • [IP: 188.147.65.**]

tak dla terminala kontenerowego

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 15:18:39] • [IP: 213.155.184.**]

Mialem chwilowa przyjemosc mieszkać na Warszowie i ze smutkiem stwierdzam ze dzielnica popadla w marazmie Pamietam ja z lat 83/89 i do teraz sie nic nie zmienilo. Nie wiem komu zalezy na izolacji tej dzielnicy!?! Dziura w ziemi sie niczym nie rozni od Warszowa! Fatem jest ze to wszystko co sie dzieje w koło tej dzielnicy jest jakims koszmarem budowlanym. Drogi waskie brak miejsc parkingowych tak jak w reszcie miasta.. Gdyby nie sklep w" ryneczku" -miejsce spotkan elity Warszowa to to miejsce w niczym nie przypomina miasta. Nie wiem czemu sprawa kreci sie wokol plazy i skoro jest piekny dojazd do centrum. Utrzymanie zmknietej ulicy prowadzacej do morza jest swiadectwem strategi panstwa a nie konkretnej wladzy. Rozbudowa o port kontenerowy tez kest planem strategicznym dla panstwa a mie dla miasta. Wazne co mozna by ugrac na tym dla wszystkich tworzac umowe nie do podwazenia np: darmowy prad dla tej dzielnicy, molo dla miasta, czy cos innego dla przekonania!! Wzrok nie których jest bardzo krotki☹️😭

Czarny • Poniedziałek [02.09.2024, 15:13:07] • [IP: 88.218.252.***]

Gazoport też nikomu na Warszowie nie pasował i co? Nie przeszkadza i 40 milionów do budżetu co roku wpływa. Tunel jest wybudowany też z tej kasy. Przestańcie bić pianę, bo tylko Niemcom to przeszkadza.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 14:59:50] • [IP: 31.0.56.***]

Co Niemcy obiecali za tą błazenadę i działalność na szkodę Polski dla tej grupki sprzedawczyków? Dla nich Niemcy ważniejsze niż rozwój Polski! Lokalna koalicja 13 grudnia też jest zależna od Niemiec, czy ma jakieś zobowiązania? Terminal będzie na morzu, to nie są tereny miasta.

Dum Diversas • Poniedziałek [02.09.2024, 14:19:56] • [IP: 188.147.77.***]

Burdel kontenerowy w tym miejscu to jawny debilizm. Macie go zbudować na wschód od Dziwnowa. Skąd się biorą tacy idioci aby zniszczyć najpiękniejszą plażę na Bałtyku i przy okazji turystykę w Świnoujściu? Kto tych oprawców plaży i miasta przekupił i za ile? Bezinteresownie to eko bandyci na pewno nie działają.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 14:16:14] • [IP: 77.111.246.**]

Mam nadzieję na powołanie do zespołu ekspertów prof. Sanisława Iwana, bowiem sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka, czyni starania aby pociągi o długości 750 metrów osiągały na całym odcinku linii 401Szczecin Dąbie - Świnoujście prędkość do 120 km/h. Panie Marchewka jakim kosztem chcecie osiągnąć prędkość 120km/h na odcinku linii kolejowej 401 Warnowo - Międzyzdroje. Powiększycie łuki kosztem wycięcia kolejnych hektarów lasów i wywieziecie tysiące metrów sześciennych gruntu z wkopu linii kolejowej? Za stacją Goleniów też zlikwidujecie łuk przed mostem na Inie, czy może Pendolino przystosujecie do przewozu kontenerów? Likwidacji ulegnie ostatni las bażynowy po wschodniej stronie ulicy Ku Morzu a wy proponujecie odtworzenie lasu bażynowego na suchej i pozbawionej w polskiej części wyspy Uznam? Puknijcie się głowy.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 14:09:59] • [IP: 176.221.124.**]

Agatowska była pierwsza osoba w Świnoujściu przeciw budowie terminala kontenerowego przed wyborami robiła wiece, protesty. a dzisiaj koleżanka nasza obywatelka PZPR siedzi cicho

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 14:05:52] • [IP: 37.248.175.***]

I bardzo dobrze, tylko czy to wystarczy !

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:49:30] • [IP: 92.118.165.***]

Podcierajcie Niemcom i bite cigareten bo tylko na to was stać. Polskę budujecie?

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:25:39] • [IP: 88.218.254.***]

Buahahaha... jeszcze ktoś wierzy że ma wpływ na decyzje, co się w Polsce dzieje??

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:25:27] • [IP: 87.205.93.**]

Pustak się. ...

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:18:28] • [IP: 5.173.189.***]

Składa dla radnego kościelnego namarynarke cały czas w jednej chodzi

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:10:13] • [IP: 83.1.102.***]

A gdzie artykuł o uchwałach odnośnie planów i działek gdzie stoi hotel sponsora kampanii, i drugiej gdzie stoi dom rodziców pani prezydentki. To nie jakaś prywata?

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 13:07:54] • [IP: 83.1.102.***]

Zgadzam się z" mieszkańcem" - marnowanie kasy. Tym bardziej, że prezes ZPSŚ powiedział, że jak będzie trzeba to on za ich pieniądze zrobi badania, opinie i inne takie, i to nawet jak" miasto" wskaże specjalistów. Bicie piany.

AnonymousMG76 • Poniedziałek [02.09.2024, 13:00:41] • [IP: 37.248.214.***]

Kur zapiał... Mieszkańcy powinni decydować a nie kilku nierobów z UM. Tak nie działa DEMOKRACJA !!

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 12:52:04] • [IP: 188.146.138.**]

Koszmar. Żle poprowadzony temat. Decyzje zapadły i tylko istotne co w zamian utargujemy. Wyrzucone pieniądze bo ktoś uwierzył że to my decydujemy.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 12:22:56] • [IP: 62.69.253.***]

Brawo! Walczyć i się nie poddawać!

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 12:15:35] • [IP: 185.210.38.**]

Eksperci z po, rzeczywiście super. Tak kazda inwestycja to zaoranie czegoś, tylko że chcecie mieć wszystko, chcecie mieć najtaniej, chcecie mieć najszybciej ale jak co do czego to żeby nas nie zaorano. Rozwój ma to do siebie że najpierw trzeba coś zaorać a Warszów to myślał że co ? Że turystyką będzie stał, głaby i tyle.Za dużo tam folksdojczy.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 12:11:25] • [IP: 185.210.38.**]

Eksperci z po, rzeczywiście super.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 11:54:26] • [IP: 188.147.77.***]

Tak, tak. Pitu pitu, hotelarze i cwaniacy apartamentowi już zacierają łapki, bo mają kilku pożytecznych idiotów którzy nic z tego nie będą mieli a potrzebni są tylko do robienia zamieszania i blokady budowy terminala kontenerowego.TAK DLA BUDOWY TERMINALA KONTENEROWEGO.

Gość • Poniedziałek [02.09.2024, 11:45:53] • [IP: 185.210.39.**]

a ten pan radny z komóreczką wysłuchuje poleceń, czy może sobie fejsbukuje? Jak nie jest zainteresowany posiedzeniem, to niech sobie idzie i niech ma obcięte wynagrodzenie za brak udziału w sesji.

Mieszkaniec • Poniedziałek [02.09.2024, 11:22:11] • [IP: 83.23.212.*]

Bicie piany !! Przecież rząd zdecydował i samorząd nic już ni le może. Ludzie, marnujecie kasę

Oglądasz 1-69 z 69
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Jest nowa decyzja sanepidu dotycząca obiektów zlokalizowany przy ul. Chrobrego 19, 21, 26, 28. W związku ze stwierdzeniem przekroczenia parametru mikrobiologicznego w próbce wody pobranej w dniu 18.09.2024 r. z punktu kontrolnego zlokalizowanego przy ul. Chrobrego, do czasu uzyskania pozytywnych wyników badania wody, prosimy postępować zgodnie z komunikatem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świnoujściu z dnia 19.09.2024 r., to znaczy wykorzystywać dostarczaną wodę z sieci miejskiej wyłącznie do celów sanitarnych, tj. WC. Informujemy także, że cysterna z wodą zdatną do spożycia jest podstawiona przy ulicy: Chrobrego – parking przy budynku nr. 21. ■ ZWiK w Świnoujściu prowadzi prace poprawiające jakość wody na odcinku pomiędzy ul. Boh. Września i ul. Mieszka I. Sanepid jednak warunkowo dopuścił do spożycia wodę w następujących obiektach: · Szpital Miejski im. Jana Garduły, · ul. Beniowskiego 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 15, 16, 17, 19, · ul. Mieszka I 5, 6, 8,12, · ul. Jana z Kolna 4, 5, 6, 8, 8a, 9, 10,12, · ul. Boh. Września 30, 31, 31b, 31c, 38e, 39a-e · ul. Wyb. Władysława IV 9. Woda jest warunkowo przydatna do spożycia przez ludzi i może służyć do przygotowywania posiłków i potraw, do mycia i płukania warzyw i owoców, mycia naczyń i , a także do kąpieli, mycia zębów, przemywania zranień, może być używana do urządzeń sanitarnych (WC). ■ W sobotę 21 września 2024 r. o godz. 11 z Basenu Północnego po raz 23. wystartuje Masa Krytyczna - Świnoujście na Rowery. Organizatorami wydarzenia są Urząd Miasta Świnoujście i OSiR „Wyspiarz”. Więcej szczegółów w załącznikach ■