iswinoujscie.pl • ¦roda [21.08.2024, 09:49:03] • ¦winouj¶cie
S³u¿by podsumowa³y dzia³ania podczas wypadku w tunelu
fot. BIK UM ¦winouj¶cie
We wtorek, 20 sierpnia, w Urzêdzie Miasta ¦winouj¶cie zorganizowano spotkanie zwi±zane z niedzielnym wypadkiem komunikacyjnym w tunelu. Uczestniczy³y w nim wszystkie s³u¿by i instytucje, które zareagowa³y w tej sytuacji. Prezydent Miasta ¦winouj¶cie Joanna Agatowska ju¿ na wstêpie podkre¶li³a, ¿e zale¿y jej na rzetelnej ocenie s³u¿b bior±cych udzia³ w akcji, a tak¿e nad zasadno¶ci± wprowadzonych rozwi±zañ komunikacyjnych podczas czasowego zamkniêcia tunelu.
Strony bior±ce udzia³ w spotkaniu jednog³o¶nie potwierdzi³y, ¿e tunel jest szczególnym obiektem, a do zdarzenia w nim nale¿y zabezpieczyæ dojazd s³u¿b ratunkowych z obu stron. Tak w tym przypadku siê sta³o.
Podkre¶lono równie¿ konieczno¶æ zintensyfikowania æwiczeñ w zakresie wystêpowania podobnych zdarzeñ w tunelu.
- Szczególnie dlatego, poniewa¿ funkcjonariusze rotuj± siê i æwiczenia musz± byæ sta³ym elementem funkcjonowania tunelu - zwróci³ uwagê zastêpca prezydenta miasta Roman Kucierski.
Spotkanie podjête z inicjatywy Prezydenta Miasta ¦winouj¶cie Joanny Agatowskiej by³o podsumowaniem akcji, z której wyci±gniêto wnioski na przysz³o¶æ. Szczególnej uwagi wymaga zrewidowanie oznakowania drogowego w przypadku zamkniêcia tunelu.
- Musimy byæ przygotowani na sytuacjê w której tunel bêdzie zamkniêty du¿o d³u¿ej ni¿ te 4 godziny – podkre¶li³a Joanna Agatowska. Poza wnioskami z realizacji zadañ przez s³u¿by, niedzielna sytuacja udowodni³a konieczno¶æ funkcjonowania obu przepraw promowych przez ¦winê, które dzisiaj utrzymywane s± wy³±cznie przez miasto. A kwota jest niebagatelna. Tylko w tym roku na przeprawy z miejskiej kasy zostanie wydane 46 milionów z³otych.
fot. BIK UM ¦winouj¶cie
Dlaczego podczas wypadku nie wprowadzono ruchu wahad³owego?
Bezpieczeñstwo ratowników by³o najwa¿niejsze. Aby mogli sprawnie przeprowadziæ akcjê ratunkow±, a nastêpnie pozosta³e s³u¿by mog³y pracowaæ bez ryzyka potr±cenia przez przeje¿d¿aj±ce pojazdy zdecydowano o ca³kowitym zamkniêciu tunelu.
Czy mo¿na by³o uruchomiæ wiêcej promów?
W chwili wypadku przeprawê Warszów obs³ugiwa³y dwa promy Bielik zabieraj±ce jednorazowo na pok³ad 35 samochodów. Po informacji o wypadku promy rozpoczê³y kursowanie non stop. Do roz³adowania kolejki aut ustawiaj±cych siê do przeprawy Warszów skierowano wiêkszy prom Karsibór mog±cy zabraæ na pok³ad oko³o 70 samochodów. Nale¿y nadmieniæ, ¿e w niedzielê przeprawa promów Karsibór nie dzia³a, dlatego szybko skompletowano za³ogê, przygotowano jednostkê oraz skierowano wiêkszy prom do centrum miasta.
Czy mo¿na by³o uruchomiæ przeprawê karsiborsk±?
Przeprawa Karsiborska w niedziele i ¶wiêta nie funkcjonuje. Cumuj±ce tam promy s± bez kompletu za³ogi, a jedynie z marynarzem pe³ni±cym wachtê. Jednak zadecydowano o skompletowaniu za³ogi w trybie alarmowym i skierowaniu wiêkszego promu Karsibór do obs³ugi przeprawy w centrum miasta, poniewa¿ to w³a¶nie w to miejsce kierowali siê kierowcy chc±cy przeprawiæ siê z wyspy Uznam na Wolin i odwrotnie. W wielu przypadkach kierowcy t³umaczyli, ¿e tak skierowa³a ich nawigacja GPS. Czas kursu promu Karsibór na przeprawie Warszów jest o kilka minut krótszy ni¿ na przeprawie karsiborskiej.
fot. BIK UM ¦winouj¶cie
Czy mo¿na by³o unikn±æ korków?
Nie. Zamkniêcie tunelu w ¶rodku sezonu wakacyjnego, w niedzielê i w godzinach szczytu spowodowa³o d³ug± kolejkê aut. Maksymalna przepustowo¶æ jezdni w tunelu to oko³o 2400 pojazdów na godzinê w obie strony. Tymczasem 3 promów to oko³o 490 pojazdów na godzinê.
Dlaczego zmieniono trasy autobusów?
Autobusy kursuj±ce przez tunel musia³y skróciæ trasê. Dyspozytor skontaktowa³ siê z kierowcami obs³uguj±cymi linie, aby dowozili pasa¿erów najbli¿ej przepraw promowych. Autobusy jednak stanê³y w korkach na drogach dojazdowych do przeprawy promowej.
Jak kierowcy zostali poinformowani o zamkniêciu tunelu?
Znaki drogowe zmiennej tre¶ci zamontowane przy rondzie przed tunelem oraz przed tunelem po stronie wyspy Uznam informowa³y kierowców o zamkniêciu tunelu. Równie¿ regionalne i ogólnopolskie stacje radiowe nadaj±ce informacje typu TRAFFIC informowa³y kierowców o wypadku w tunelu i przybli¿onym czasie jego otwarcia. Za po¶rednictwem ¦winoujskiej Organizacji Turystycznej przes³ano informacje o zamkniêciu tunelu do hoteli i pozosta³ych miejsc noclegowych. Informacja zosta³a tak¿e wys³any przez Regionalny System Ostrzegania dla posiadaczy aplikacji RSO.
Dlaczego nie wys³ano SMS-a z RCB tak jak dzieje siê to w przypadku nadchodz±cych burz? Wiadomo¶ci tekstowe (SMS) s± wysy³ane tylko w nadzwyczajnych sytuacjach, gdy zagro¿one jest bezpo¶rednio ¿ycie i zdrowie. Nie informuje o wypadkach drogowych, czy zamkniêciach dróg. Otrzymuj± go osoby przebywaj±ce na obszarze potencjalnego zagro¿enia. Wiadomo¶æ z ostrze¿eniem ma pomóc unikn±æ niebezpieczeñstwa lub zminimalizowaæ jego skutki. Alert RCB powstaje na podstawie informacji otrzymywanych z ministerstw, s³u¿b, urzêdów i instytucji centralnych oraz wojewódzkich.
Czy wszystko zadzia³a³o prawid³owo?
Wypadek komunikacyjny by³ æwiczony przez s³u¿by jeszcze przed jego otwarciem. Wypracowano procedury, które realizowano w tym przypadku. We wtorek Prezydent ¦winouj¶cia Joanna Agatowska spotka³a siê ze s³u¿bami uczestnicz±cymi w usuwaniu skutków niedzielnego wypadku. Wypracowano wnioski, które w przysz³o¶ci maj± poprawiæ informowanie zagranicznych kierowców, kierowanie ruchem na skrzy¿owaniach, czy informowanie kierowców jad±cych drog± ekspresow± na wiele kilometrów przed ¦winouj¶ciem.
Wojciech Basa³ygo
Podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Spo³ecznych
Co wy gadacie ?! Miasto by³o kompletnie sparali¿owane i nikt tu nad niczym nie panowa³ ! a na pewno ju¿ nie panowa³y s³u¿by czy stra¿ miejska.
Kto przyj± tak idjotyczny projekt z jedn± nitk±, przecie¿ by³o pewne ¿e bêd± kolizje to trzeba byæ durniem by tego nie przewidzieæ, ale w tym mie¶cie widocznie tacy siedz± na sto³kach.
Do Go¶æ • Czwartek [22.08.2024, 20:16:09] • [IP: 185.54.231.**]. ... zadnej takiej opini oficjalnie nie bylo. Michalska tak twierdzi ?
16:03:49] • [IP: 37.248.208.***] jakie to proste wybudowaæ drug± rurê. Wystarczy, ¿e Unia do³o¿y nam dodatkowe 500 mln z³, a miasto w ramach wymaganego wk³adu w³asnego do³o¿y kolejne 120 mln
[IP: 98.97.32.***] - urz±d morski i marynarka wojenna wyda³y negatywn± opiniê dla mostu. W zasadzie na tym mo¿na ca³y temat zakoñczyæ
30 minut karetki - pomoc medyczna - 30 minut z³om na bok i ruch jednym pasem. 4 godziny totalna paranoja. No ale teraz uwazamy ¿e by³o super S£U¯BY ZADZIA£A£Y
Zasadnosc tunelu - odgrzewany kotlet. ... kotlet po obiedzie. Bardzo dlugo mowilo sie o moscie (trzy warianty) jednak nagle prezio zmienil koncept na tunel i on zaczol byc forsowany razem ze swoja swita. Przeprawa stala miala zapewnic przewoz wszystkich towarow (tych niebezpiecznych rowniez) czego tunel nie zapewnia. Michalska bredzila, ze tunel bo ladunki wielkogabarytowe maja byc transportowane woda (czyt, wiatraki. .. itp) a teraz montaz wietrakow bedzie w miejscu po rozmontowanej (znicznonej) stoczni - argument od poczatku klamliwy. Tunel- rondo po stronie Wolina usytuowal jakis chory czlowiek - za blisko wjazdu/wyjazdu z tunelu co generuje wielokrotnie korki i spowolnienie ruchu w tunelu (zagrozenie) . Rondo to. .. to kumulacja ruchu od szczecina to i problem. Tunel poprowadzony lukiem i zmiana nawiewu w czasie budowy - efekty widac 9 nie wziecie pod uwage doradztwa specjalistow w tej dziedzinie - mozna poszukac. Lipa decyzyjna / brak kompetencji na kazdym kroku.
94.254.144*** ka¿dy my¶l±cy cz³owiek wie, ¿e wjazd do miasta odbywa³by siê wtedy jedn± rur± a wyjazd drug±.Druga rura to niezbêdna konieczno¶æ w sytuacji zablokowania jednej rury czy to z powodu kolizji czy te¿ prac remontowych lub konserwacyjnych.Obecne promy wymagaæ bêd± nak³adów finansowych na eksploatacjê, przeglady i naprawy.To bêdzie w skali powiedzmy 10 lat ogromny koszt.Czas my¶leæ o drugiej rurze
13:12:28] • [IP: 185.246.208.**] jedno jednak mam za z³e budowniczym, inwestorom, ¿e nie ma tej jednorury POSZERZONEJ dla rowerzystów, i to w mie¶cie turystycznym. Wprawdzie jazda przez spaliny nie nale¿y do najmilszych i zdrowych, ale turystycznie czêsto by siê tam nie je¼dzi³o, a mo¿na zreszt± udoskonalic odprowadzanie spalin. Choæ ja bym jako trenuj±cy rowerzysta czêsto z tunelu korzysta³...
To takie polskie.Jak siê pisze o szpitalu sami lekarze siê odzywaj±, jak o sporcie sami trenerzy, jak o wojsku sami genera³owie, teraz sami znawcy organizacji ruchu, zarz±dzania kryzysowego, in¿ynierowie budowli hydrotechnicznych.Poszukajcie w szufladach swoich dyplomów i zobaczcie na jakim poziomie skoñczyli¶cie swoje wyksztalcenie.Do narzekania wystarczy
Wypadek w tunelu wyra¼nie nam pokaza³ ¿e promy by³y i musz± byæ ot tyle.
Tunel nawet piêciorurowy niczego nie rozwi±¿e! Lenistwo umys³owe niektórych ludzi jest pora¿aj±ce. Mo¿na w necie z ³atwo¶ci± znale¼æ analizy, z których wynika dlaczego wybudowano tunel jednorurowy. Wcale nie zdecydowa³y o tym same koszty. Poza tym ka¿dy my¶l±cy cz³owiek ma ¶wiadomo¶æ, ¿e wjazd dwoma rurami do miasta o ograniczonej przepustowo¶ci skrzy¿owañ niczego nie zmieni. Ten tunel nie prowadzi do autostrady tylko do miasta, które nawet nie jest ¶redniej wielko¶ci
promy 4 zostana sprzedane 2 bieliki i 2 karsibory zostan± 2 bieliki i 2 karsibory do czasu wybudowania Mostu Zwodzonego taki jak w Dziwnowie i Wolinie Tunel jest Przed³uzeniem Drogi Krajowej Ul Grunwaldzka do Przej¶cia Granicznego Swinoujscie Garz i Rz±d RP daje Pieniadze na utrzymanie Tunelu
Buahahaha, to nie wiedzieli wcze¶niej ¿e w tunelu bêd± wypadki??
Tym wszystkim" fachowcom" od tunelu uzmys³awiam, ¿e ¿adna druga czy trzecia rura nie rozwi±¿e sprawy w sytuacji powa¿nej awarii. Konieczno¶æ utrzymanie przeprawy promowej jest bezwarunkowym wymogiem strategicznym i bezpieczeñstwa mieszkañców. Czy nam to siê podoba czy nie. Oczywi¶cie jest mo¿liwo¶æ drogowej ³±czno¶ci z Polsk± przez Niemcy, ale przy naszej wrogo¶ci do s±siada mo¿e to byæ w dalszej perspektywie czasowej niemo¿liwe. Jest jeszcze czas, aby wróciæ do istniej±cej /oszczêdnej/ strategii utrzymania promów i realizowaæ j± zgodnie z wnioskami. Oczywi¶cie wydatki finansowe bêd±! Ale za wygodê i bezpieczeñstwo trzeba po prostu p³aciæ!! Propozycje inwestycji w estakady, mosty czy dodatkowe rury, s± przy naszych mo¿liwo¶ciach finansowych niemo¿liwe. Pisanie o tym, przypomina" zawracanie kijem Wis³y..."!
Tunel dwururowy to g³upota jasia, który by³ przesi±kniêty ekonomi± komunistyczn±, która uczy³a ¿e " za nieskolko liet diengi nie budut nu¿ne". Tak stracona 8 lat, bo gdyby Jasio chcia³ budowaæ tunel jednorurowy w 2006 - 2007 roku to tunel mieliby¶my ju¿ w roku 2015! Taka jest Prawda!! Dlatego teraz powinien byæ ostro rozliczony, ze swojej komunistycznej g³upoty!!
Podobno jest w naszym mie¶cie sztab kryzysowy. Czy jest instrukcja powsta³ego zagro¿enia, gdzie jest napisane co do jakich s³u¿b nale¿y. Nieby³o ofiar w wypadku ofiar, skrócona procedura, 1 h i po sprawie. S³u¿by nie wiedz± co maj± robiæ w takiej sytuacji i nastêpuje wielka my¶lenie, co do kogo nale¿y. Niedziela wiêc zbierali siê pewnie ze dwie godziny, rozpacz na takie postêpowanie. Musi powstaæ instrukcja na taki wypadek w trzech wersjach, uczmy siê na b³êdach oby wiêcej ich nie by³o. Takim postêpowaniem zarz±dza dozór tunelu. Widaæ ¿e w tej sytuacji miasto da³o cia³a, brak odpowiedniego zachowanie w tej materii. Oby wiêcej takich sytuacji nie by³o.
Niektóre komentarze pora¿aj± g³upot± np sugestia, ¿e brak drugiego równoleg³ego tunelu do jazdy w przeciwn± stronê to wynik braku kompetencji ludzi, dziêki którym ten tunel mamy. Czy to tak trudno zrozumieæ, ¿e budowa podwójnego tunelu to by³by tak gigantyczny koszt, ¿e nie zdecydowano by siê w ogóle na jego budowê?
Trzeba wybudowaæ Most Zwodzony jak w Dziwnowie czy w Wolinie
w ¦winoujsciu mieli wybudowaæ Tunel Dwururowy ale PO Platforma zabra³a pieni±dze i wybudowa³a Tunel Dwururowy w Gdañsku a Katolicka PIS da³a pieni±dze tylko na Tunel Jednorurowy
Jak mogli uruchomiæ przeprawê jak promy Karsibór nie maj± za³ogi. Pozwalniali ludzi zostawiaj±c tylko obsadê na jeden prom.Obecnie braki kadrowe nie pozwalaj± uruchomiæ 2 prom z braku ludzi.Oczywiscie obecny dyrektor nic nie robi bo zmienia sto³ek. Ju¿ teraz nie mo¿na by³o otworzyæ przeprawy na karsiborach. Z braku ludzi do pracy.
Jak zwykle ka¿dy najm±drzejszy, wie co powinno siê zrobiæ ale siedz±c na kanapie i m±druj±c siê. Brawo wszystkie s³u¿by bior±ce udzia³ w niedzielnej akcji, to by³o wielkie wyzwanie BRAWO WY !!
I tak nic wymy¶l±.
Kupuj±c bilet na tunel Mont Blanc musisz pamiêtaæ, ¿e: Dozwolona prêdkosæ maksymalna w tunelu to: 70 km/h; prêdko¶æ minimalna: 50 km/h. Czas przejazdu wynosi 12 min, przy za³o¿eniu, ¿e poruszamy siê z przepisow± prêdko¶ci± 60 km/h. Nie pisaæ ¿e 70 km /h to za du¿o
Z wielkim uznaniem patrzê na profesjonalny marketing polityczny obecnej w³adzy w ¦winouj¶ciu. Przy ca³ej nieudolno¶ci Rudej £asicy i jej kompletnie niemerytorycznych zastêpców mamy kolejny pokaz, ¿e s³u¿by czuwaj± i prawie siê znaj± na rozwi±zywaniu kryzysowych problemów