POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [09.08.2024, 18:03:58] • zachodniopomorskie

„Alicje” zmienią właściciela. Dobra cena za pociągi

„Alicje” zmienią właściciela. Dobra cena za pociągi

fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Z zachodniopomorskich torów już wkrótce znikną najstarsze pociągi elektryczne. W przetargu na sprzedaż sześciu zmodernizowanych składów EN57AL należących do Województwa Zachodniopomorskiego złożono dwie oferty.

Przedmiotem sprzedaży było 6 używanych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii  EN57AL o numerach: 1530,1528, 1296, 1574, 1519, 1522. Cena wywoławcza każdego została określona w wysokości 4,5 mln zł netto, łącznie cena wywoławcza wynosiła 27 mln zł netto. W 2022 roku pojazdy przeszły naprawę poziomu P4. Dodatkowo podczas przeglądu P4 dwa z nich (o numerach 1530 i 1522) zostały przystosowane do przewozu minimum 30 sztuk rowerów.

Województwo wycofuje zmodernizowane EN57AL, ponieważ posiada dla nich zastępstwo w postaci nowych jednostek. To efekt regularnego odnawiania taboru.

- Konsekwentnie odnawiamy naszą flotę, mamy najnowocześniejszy tabor w kraju. Realizowana jest obecnie umowa na zakup kolejnych 8 elektrycznych czteroczłonowych zespołów trakcyjnych, dzięki czemu możemy sprzedać starsze pojazdy – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

„Alicje” zmienią właściciela. Dobra cena za pociągi

fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Oferty kupna złożyły dwa podmioty. Polregio S.A. zaproponowało kwotę 37,2 mln zł netto, natomiast Koleje Małopolskie Sp. zo.o. – 37,8 mln zł netto.

Komisja przetargowa finalizuje prace, po ich zakończeniu pojazdy zostaną przekazane nowemu właścicielowi.

Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego


komentarzy: 13, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-13 z 13

Gość • Poniedziałek [12.08.2024, 11:39:43] • [IP: 176.221.124.***]

Bardzo wygodne te składy. Jechałem jeden raz ale miło wspominam do dziś.

Gość • Niedziela [11.08.2024, 10:22:01] • [IP: 188.147.64.**]

08:51:03] • [IP: 37.248.158.**] w punkt! Ja bym posunal sie daleko, może nawet miasto powinno rozmawiac z PKP i nawet dofinansować przeniesienie zwrotnic, jakkolwiek finansowanie tego co na kolei przez miasto dziwnie brzmi. Te ciagłe, epidemicznie czeste zamykania szlabanu na Dworcowej/Barlickiego mozna by znieśc gdyby nie spóźnienie sie na prom. I tu przypominam: miala byc kladka nad torami! I co? I nic, kladki nie ma, powstal tylko parking i placyk manewrowy kolo dworca, widac na tym przykladzie jak zaniechania, utraty szans w danej chwili mszczą sie potem długo.

Gość • Sobota [10.08.2024, 17:44:01] • [IP: 2.106.93.**]

Do: 18 Teraz ukraińska firma będzie robiła w Polsce biznes.

Gość • Sobota [10.08.2024, 12:26:25] • [IP: 89.151.18.**]

PKP CARGO na drodze do bankructwa, zapowiadane są olbrzymie zwolnienia grupowe pracowników. Likwidacja CARGO to osłabianie obronności panstwa, to osłabienie bezpieczeństwa kazdego z nas.

Gość • Sobota [10.08.2024, 11:43:25] • [IP: 89.151.21.**]

Gość • Sobota [10.08.2024, 08:51:03] • [IP: 37.248.158.**] Przecież jest objazd. Jak się komuś spieszy, wyjechać z promu w prawo i objechać tory dookoła. Tam pociąg nikogo nie zatrzyma.

Mieszkaniec • Sobota [10.08.2024, 09:35:47] • [IP: 89.151.21.**]

Może i lepiej. Te stare wieloletnie wiecznie remontowane złomy nie spełniają obecnych standardów bezpieczeństwa. Ile się tymi kiblami tak do roku 2013 najeździłem, to szkoda gadać. Z drugiej strony sentyment do starych niezmodernizowanych jednostek i tak pozostaje. Klimatyzacji nie miały, ale miały KLIMAT.

Gość • Sobota [10.08.2024, 08:51:03] • [IP: 37.248.158.**]

bezmyslnie zrobiony remont przejazdu kolejowego na Dworcowej. żle zaplanowana i zamontowa zwrotnica szyn. przejazd kojejowy zamykany jest dodatkowe przy każdym manewrze każdej lokomotywy 2 razy. wystarczylo zamontować bilżej dworca, unikając dodatkowego zamykani przejazdu. takie manewry trawją dodatkowo 30 minut i powodują stanie pod przejazdem. brawo !!

1392 • Sobota [10.08.2024, 08:31:03] • [IP: 92.118.165.***]

Nowe nie znaczy lepsze. Zobaczymy

Gość • Sobota [10.08.2024, 07:39:18] • [IP: 37.248.158.***]

Ile osób zabierał stary skład trzyczłonowy który idzie do sprzedaży ? Ile morze zabrać nowy skład dwuczłonowy ? Decydentom od zarządzania proponują przejechać się w dni robocze i sprawdzić w jakich warunkach podrużują pasażerowie w pociągu, normy przekroczone na odcinku Goleniów - Szczecin.

Gość • Piątek [09.08.2024, 20:27:55] • [IP: 188.147.76.***]

Wiecie co na tutejszej kolei bylo przełomem? Wyremontowanie torowiska z Ścia do Szczecina - gdy to po latach owych remontów skończyli, pamiętam, jak się zaniepokoiłem, gdy pociąg ruszył - widzę: rusza się za oknem pociąg obok... co, ten pociąg za oknem chyba jedzie, bo u nas spokojnie, nic nie drży... zaraz... nie! Drzewo się przesuwa... ono nie jest na torach, nie jedzie w kierunku terminalu morskiego! Ono... rośnie! w ziemi...a to MÓJ pociąg jedzie... wreszcie bez dygotów, zgrzytów, a miałem w zwyczaju, by uniknąc tego hałasu wtykac sobie słuchawki do uszu, bez odtwarzania muzyki, byle wygłuszyć. Teraz to było zbędne! Ile to bylo lat temu? 10? 12? Och, jak my byliśmy zapóźnieni w kolejnictwie... W 2006 r.widziałem, jak mignął mi pośpiech we Francji, myślałem, że sobie go uważnie obejrzę z wiaduktu.. gdzie tam - to było jak w grze komputerowej lub jak lot jaskółki, śmignął pewnie ok.170 km/h, a nie był to osławiony TGV, to był ich zwykły pośpiech...

Gość • Piątek [09.08.2024, 19:28:11] • [IP: 78.10.206.**]

Czyżby żydoukraina przejęła kolejną gałąź naszej Polskiej gospodarki?!

Gość • Piątek [09.08.2024, 18:40:50] • [IP: 37.248.177.***]

A jakby tak właściciela zmieniła sobie akurat staruszka ? A to mogła być przecież matka wasza ! Albo gdyby tak właściciela zmieniła procesja ?

Gość • Piątek [09.08.2024, 18:11:15] • [IP: 2.106.93.**]

Kiedyś sami produkowaliśmy wagony kolejowe….. dziś pracujemy na innych

Oglądasz 1-13 z 13
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■