POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [28.07.2024, 18:17:06] • Świnoujście

Wieloletnie zaniedbania: Punkty widokowe na kładce nie spełniają swojej funkcji – być może dlatego ludzie chodzą po wydmach

Wieloletnie zaniedbania: Punkty widokowe na kładce nie spełniają swojej funkcji – być może dlatego ludzie chodzą po wydmach

fot. Mieszkaniec

Punkty widokowe, wyposażone w ławeczki, pierwotnie służyły jako idealne miejsce do podziwiania morskich widoków. Niestety, zaniedbanie infrastruktury i wzrost wysokości wydm sprawiły, że widok na morze został zasłonięty. Wieloletnie zaniedbania poprzednich władz doprowadziły do takiego stanu, że dzisiaj wygląda to śmiesznie.

Wydmy w Świnoujściu rosły stopniowo, co spowodowało, że punkty widokowe na kładce przestały spełniać swoją funkcję. Obecnie turyści, aby móc cieszyć się widokiem na morze, wchodzą na wydmy. Ta sytuacja podkreśla potrzebę podjęcia działań mających na celu przywrócenie punktów widokowych.

Istnieje kilka możliwych rozwiązań, które mogłyby poprawić sytuację:

Podniesienie kładki: Jednym z możliwych działań jest podniesienie całej kładki, co pozwoliłoby na przywrócenie widoków na morze z punktów widokowych. Tego typu modernizacja wymagałaby jednak znacznych nakładów finansowych i odpowiedniego planowania.

Przebudowa infrastruktury: Na przykład, usunięcie części piasku z wydm wokół kładki mogłoby przywrócić widoczność morza. Tego rodzaju działania również wymagają współpracy między Urzędem Morskim a władzami miasta.

Nowa promenada: Kolejną opcją mogłoby być stworzenie nowoczesnej, szerszej promenady w miejsce obecnej kładki. W połowie plaży mogłaby powstać nowa wydma, co pozwoliłoby na naturalny rozwój terenu i poprawę infrastruktury turystycznej.

Aby skutecznie rozwiązać problem, konieczna jest współpraca między różnymi instytucjami. Urząd Morski i władze miasta Świnoujścia powinny wspólnie opracować strategię, która uwzględni zarówno potrzeby turystów, jak i mieszkańców. Nowe podejście do zarządzania terenami nadmorskimi może przynieść korzyści nie tylko dla infrastruktury, ale również dla atrakcyjności turystycznej Świnoujścia.

Z nadzieją patrzymy na nowe władze miasta, które mogą wprowadzić świeże spojrzenie na istniejące problemy. Rada miejska ma teraz szansę na podjęcie działań, przyczyniających się do poprawy infrastruktury i przywrócenia funkcjonalności kładki. Konieczne jest również zabezpieczenie odpowiednich funduszy na realizację tych projektów.

Problem wzrastających wydm, które zasłaniają widoki z punktów widokowych na kładce, nie wytworzył się w jeden rok. Są to zaniedbania wieloletnie, o których wspominano na portalu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 50, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-50 z 50

Gość • Niedziela [04.08.2024, 19:10:59] • [IP: 176.221.124.***]

bo punktow widokowych w miescie nie ma

Gość • Środa [31.07.2024, 19:18:02] • [IP: 185.223.147.**]

Bicie piany i tyle. Portal ten to elektroniczny brukowiec. Żałosny sposob reklamy mowej władzy.

Gość • Wtorek [30.07.2024, 20:32:18] • [IP: 37.8.215.**]

Święte komunistyczne wydmy powstały usypane, by sowieckie wojsko mogło bronić się od strony morza przy ataku z zachodu. Przed wojną w Świnoujściu nie było wydm. Twór sztuczny, przestał pełnić funkcję obronną dla wojsk od strony morza, lecz za komuny uczyniono go świętym, nietykalnym - bo służył obronności sowieckiej. Myślenie to utrwaliło się do dzisiaj, na tyle skutecznie, że są ludzie, którzy za deptanie po wojskowych świętych wydmach chcieliby karać, jakby one były nam dzisiaj do czegoś potrzebne. Ich znaczenie militarne to już przeszłość, więc jedyny sposób to albo przenieść kładkę, co jest kosztowne, albo zamówić koparki i w trzy dni przywrócić widoki z kładki spacerowej. Najwyższa pora pozbyć się tego zasłaniającego widok piachu, bo dla nikogo on tam nie jest potrzebny - pierwotna funkcja obrony miasta od strony morza utraciła swój sens. Sąsiednie niemieckie miasteczka wcale nie usypują sobie zwałów piachu by bronić się od ataku wojska od strony morza! Czas zamówić te koparki i zrobić z piachem porządek

Gość • Wtorek [30.07.2024, 07:34:02] • [IP: 217.232.48.***]

Wydmy to drobiazg a tak naprawdę to do wszystkiego można się przyczepić, ja czekam na wiadomość o jakiejś poważnej inwestycji niech się nowa władza wykaże a nie zajmowanie się drobiazgami, trzeba przebić jakaś inwestycją poprzedników a nie ilością kwiatów zasadzonych czy trochę łysą wydmą

Patriota • Poniedziałek [29.07.2024, 20:39:54] • [IP: 92.118.165.***]

Wybraliscie proniemieckiego lewaka to macie, już tak zostanie.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 20:31:25] • [IP: 37.248.212.***]

Polecam naszym władzom odwiedzić Koserow.Tam od niedawna jest nowa kładka na wydmach.Wystarczy podejrzeć😀😀😀

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 18:41:26] • [IP: 92.118.165.***]

Nie wiadomo po co ktoś zrobił tą promenadę zdrowia i tak tam nikogo na niej nie ma lepsze byłoby molo

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 16:34:32] • [IP: 178.238.252.**]

[IP: 92.118.167.**]Chodziły patrole i kary wlepiali...za blisko koc, ręcznik a o leżeniu na wydmach, nie wspomnę.Kiedyś nie było u nas tylu sąsiadów zza miedzy, karali naszych.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 16:31:28] • [IP: 178.238.252.**]

Deptak na wydmach, powinien być od Granicy do Wiatraka...nie ma molo, to chociaż deptak niech będzie konkretny.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 16:28:14] • [IP: 78.30.96.***]

Pisze to do Was, wszystkich. Zawsze morze nanosiło piasek i plaża jest coraz wieksza. Trzeba rok po roku przenosić kładke i punkty widokowe, i za to ktoś nieźle zarobi. Pani prezydent przyjmie te uwagi na klate" cycki" i sie postara uatrakcyjnić kurort

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 16:00:57] • [IP: 78.10.206.*]

Wolę, żeby tą wydmę rozdeptywali Katolicy, Muzułmanie, Prawosławni, Buddyści czy nawet wyznawcy Latającego Potwora Spaghetti, niż jakby mieli tą wydmę rozdeptywać żydzi z przystawkami.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 15:52:34] • [IP: 176.221.125.***]

wydma ma to do siebie że przyrasta..

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 15:06:58] • [IP: 89.151.29.***]

Jak grochem o ścianę. Prądy morskie w tej świnoujskie zatoczce są takie, że ustawicznie nanoszą piach i powiększają plażę. Do tego wiatry usypują kolejne wydmy, które są z jakiegoś bzdurnego powodu pod ochroną. Czy wiecie, że 280 lat temu brzeg morza był na wysokości ulicy Krzywoustego i Park Zdrojowy to było Morze Bałtyckie. Te góry za Wyspiańskiego to dawne wydmy. Szwed tam gdzie Niemcy postawili Leśny Zamek mieli ustawione działa obrony wybrzeża. Walka z wiatrakami. Nie chronić wydm. Wręcz pisać :" proszę deptać wydmy" Inaczej nas zasypie piach. Molo jest z tego powodu bezsensowną inwestycją. Za 70 lat ugrzęźnie w piachu

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 14:37:59] • [IP: 141.53.157.**]

Mozna sie tylko powtarzać. Tak jak juz napisalo kilka osób - nanoszenie piasku i przyrost plazy, a co za tym idzie i wydm zatoki pomorskiej jest naturalnym i znanym od dawna procesem. Nikt nic nie zapuścil, tylko natura toczy sie wlasnym zyciem. Natomiast co do kladki na wydmach wraz z budowa nie zadbano o wieloletni koncept - co zrobić gdy kladka oddali sie na tyle od plazy, ze straci swoj pierwotny charakter.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 14:21:46] • [IP: 78.30.96.***]

Popatrzmy na to, co sie dzieje, pozytywnie. Piach jest ubogi w minerały, słabo tam roślinność rośnie. jak turyści chodza w krzaki za poptrzebą, to chwała im. Same dobro zostawiaja i krzaki rosna jak na drożdżach

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 12:19:10] • [IP: 188.147.72.**]

No bo co to za punkty widokowe jak nic nie widać i jest tych ławek stanowczo za mało

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 12:04:18] • [IP: 92.118.167.**]

Dramat. Nie dosc ze poprzednia wladza wybudowala" molo" poprzeczne niszczac wydmę (a wlascicele najwiekszego hotelu w swino sie cisza, ze unikneli budowy mola z prawdziwego zdarzenia), to teraz ludzie rozdepcza biala wydme. Koszmar. Pamietacie czasy gdy za plazowanie na reczniczku w odleglosci mniejszej niz 2 metry od podstawy wydmy wlepiali karę

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 11:32:49] • [IP: 62.69.229.***]

nawet w komunie komuna byl tam porzadek zaden burak nie lazil i cham z dzecmi nie niszczyl wydm kktore oslanialy od wiatru chdzil bosman z urzedu morskiego i karal ale teraz zmiast plaza isc to trzaba dupe na wydmie posadzic zeby blunta sobie niemiec zapalil

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 09:57:52] • [IP: 78.10.228.**]

Zbudowano kiedyś tę kładkę wzdłuż pierwszej wydmy. Z założenia miała on umożliwiać odpoczynek i spacery nad morzem bez wchodzenia na plażę. Zbudowano podjazdy bo chodziło o osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich. Dzisiaj kładka nie pełnia żadnej z tych funkcji. Morza nie widać tylko chaszcze, podjazdy upodobali obie rowerzyści do przypinania swoich wehikułów uniemożliwiając poruszanie się wózkami inwalidzkimi. Zresztą ta grupa od początku zawłaszcza kładkę do swoich potrzeb. Zadne półśrodki tak naprawdę nic nie dadzą. Owszem, można podnieść punkty widokowe nieco wyżej, ale dla osób o ograniczonej mobilności dalej będą niedostępne. Każde inne działanie to po prostu budowa nowej kładki - bliżej plaży (bo nadsypało już nowy wał wydmowy), wyżej, szerszej. Mniej więcej w tym miejscu gdzie dzisiaj włażą ludzie. No i co najmniej 1 metr ponad poziomem wydmy, aby ciężko było z niej zejść i na nią wrócić. Ale moim zdaniem byłoby dobrze to zrobić. Ona jest ciekawsza niż promenada zdrowia.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 09:46:37] • [IP: 62.69.252.***]

lepiej zbudować jedną wysoką kładkę/wieże a tą zostawcie w spokoju.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 09:45:07] • [IP: 62.69.252.***]

Spełniają swoją funkcję, bez przesady, ma być na gładko? to brak kultury przyjezdnych a nie zaniedbania. Kładka jest świetna dla ludzi z ograniczoną sprawnością lub matek z dziećmi. swobodna naturalna roślinność wydm tylko dodaje uroku.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 09:42:38] • [IP: 92.118.166.*]

A teraz masz ẁładzę już nie POstkomunistyczną? Teraz masz WŁADZĘ KOMUNISTYCZNĄ w wydaniu Lewicy i neoLewicy." I co mnie zrobisz jak mnie złapiesz" ?

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 09:05:20] • [IP: 176.221.125.**]

Jak czytam co niektóre komentarze to zastanawiam się gdzie ci ludzie zdobywali wiedzę, obniżyć wydmę, piasek zasypuje kładkę, wygonić turystów na plażę (czyli zdemontować kładki) i tym podobne bzdury. A turysta chce jak najwyżej gdyż widok lepszy, piasek leci z wiatrem (sławne wydmy w parku Słoweńskim gdzie zasypuje całe lasy)czyli zrobić zasłony ale to też złe bo zasłoni widok a wystarczyło zbudować ta promenadę parę metrów wyżej z opcją jeszcze podwyższenia z odpowiednimi zabezpieczeniami i możliwością bezpiecznego dostania się starszym osobom. A poza tym urząd morski już wielokrotnie zabraniał usuwania, , śmieci, , i już by była nowa wydma przy brzegu morza tak jak powstały wydmy za czasów pobytu wojsk sowieckich po wojnie i zakazie bycia na plaży poza wyznaczonymi odcinkami na starych zdjęciach plaża była tuż za muszlą koncertową a wydmy były łyse na późniejszych zdjęciach z lat 70 tych gdzie dopiero zaczęły się odradzać krzewy i drzewa po wypłukaniu soli z piasku

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 08:32:56] • [IP: 37.47.178.***]

Na chamstwo nie poradzisz. Jest napisane, żeby nie włazić. A te miernoty z urzędu niech przestną się tłumaczyć poprzednią władzą, bo dwa tygodnie urlopu po dwóch miesiącach pracy są większym problemem. Miało być oszczędnie a jak człowiek pójdzie do urzędu i podpyta co to za meble na korytarzu, to się dowie, że to remont gabinetu prezydentki...

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 08:25:55] • [IP: 37.8.215.**]

Dla Czego chodzą po wydmach, bo mogą!. Nigdzie nie ma żadnych tablic informacyjnych o zakazie wchodzenia na wydmy. Nigdy nie widziałem, żadnego inspektora Urzędu Morskiego, Straży Miejskiej czy Policji. Nie ma kary to jest łamanie prawa.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 08:22:43] • [IP: 5.173.153.*]

Ta kładka to POmnik POstPZPRowskiej władzy.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 08:15:40] • [IP: 31.0.25.**]

K...wa, ale atrakcja, punkt widokowy na morze. A co tam ogladać? Kupa wody i piachu. No nie, mozna z wrazenia seppuku popełnić

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 08:05:29] • [IP: 82.132.247.**]

To wszystko jest planowane od lat ! ludzie zniszcza wydmy, wladze zabetonuja i postawia na nich kolejne apartamentowce :)

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 07:44:07] • [IP: 89.151.16.***]

Ludzie, łażą po wydmach i niszczą roślinność, która zapobiega przemieszczania się piasku na kładki spacerowe. Jak myślicie słodziaki, kto płaci za sprzątanie tego piasku? ano wy.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 07:17:38] • [IP: 37.109.160.***]

To, że wydmy urosną wiedzieli prawie wszyscy. Minęły lata wydmy urosły i ludzie zapomnieli kto walczył o realizację takiego właśnie projektu. Urząd Morski ostrzegał ale nikt nie brał tego pod uwag, Zdziwilibyście się kto optował za taką kładką. Warto pogrzebać w archiwach nawet tego portalu.

Gość • Poniedziałek [29.07.2024, 06:16:08] • [IP: 185.210.37.**]

Przecież od początku było wiadomo, jak tylko to otworzyli, że za kilka lat ta kładła będzie po środku wydm. Nie od dzis wiadomo, ze naszs plaza z roku na rok sie poszerza. Serio kogoś to dziwi?

Gość • Niedziela [28.07.2024, 22:44:39] • [IP: 37.248.214.**]

Punkt widokowy musi być na podwyższeniu. Kiedyś ludzie szanowali wydmy ale jak zobaczyli wycinki setek drzew przez deweloperów to chodzą po wydmach. Dlaczego nie opisuje się deweloperów?

Gość • Niedziela [28.07.2024, 22:39:30] • [IP: 37.248.213.**]

KIEDY DOSTĘP DO ZABYTKÓW I DOSTĘP DO PLAŻY, AGATOWSKA WŁADZE ZDOBYŁA, TUSK WŁADZĘ ZDOBYŁ I CO KOLEJNE KŁAMSTWO I ŚCIEMA, PYTAM

Gość • Niedziela [28.07.2024, 22:34:30] • [IP: 88.218.254.**]

60 temu spod dawnego Albatrosa było widać Bałtyk...

Gość • Niedziela [28.07.2024, 22:17:52] • [IP: 176.221.125.***]

turyści, aby móc cieszyć się widokiem na morze, niech wejdą na plażę a nie niszczą wydmę. turyści którzy wszędzie wejdą i na wydmę i autem po plaży- bo turyście wolno? bo zapłacił za nocleg dużo? Może warto uświadamiać turystom że nadmorskie wydmy inicjalne i nadmorskie wydmy białe - wydmy ruchome silnie zagrożone, z wyspecjalizowaną szatą roślinną, nadmorskie wydmy szare - wydmy ustabilizowane zbudowane z piasków pochodzenia morskiego, z zapoczątkowanym procesem glebotwórczym, wykształcone w formie pasa na zapleczu wydm białych, nadmorskie wydmy z zaroślami rokitnika SĄ PRAWNIE CHRONIONE więc mam nadzieję że pomysł z usuwaniem piasku z wydmy to raczej żart

Gość • Niedziela [28.07.2024, 21:14:38] • [IP: 185.210.38.***]

Poprzednia władza zbudowała ciąg pieszy na wydmie. Oczekuję że nowa władza nie tylko będzie krytykowała poprzedników ale zacznie robić cokolwiek np. obniży wydmę na wysokości ławek.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:55:53] • [IP: 176.221.125.*]

należy przesunąć kładkę o te 15 m w stronę morza, nie od dziś wiemy że świnoujska plaża się powiększa a wydmy oddać naturze niech zarastają :)

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:46:18] • [IP: 178.238.249.**]

Najprostrzym i najtańszym rozwiazaniem jest wejście na plażę i bezpośrednio z niej mozna podziwiać morskie widoki. Ławki natomiast odwrócić należy o 180 stopni. Będą wówczas służyły do chwilowego odpoczynku i nie będą blokowane nieprzerwanie przez te same osoby przez kilka godzin.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:40:28] • [IP: 78.55.148.***]

Zgadza się.Zamiast na morze patrzą na trawę.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:35:17] • [IP: 185.230.168.***]

Bydło wszędzie wlizie

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:28:42] • [IP: 89.72.111.***]

Po co tworzyć sztuczny twór. Wyznaczyć na wydmach dostępną strefę dla oglądaczy i wystarczy. Chyba problemem jest przyrost wydm a nie ich niszczenie w tym miejscu przez łażących oglądaczy? Dużo fajniej jest usiąść, położyć się na piasku albo na trawie niż na rozgrzanej ławce.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:20:31] • [IP: 92.118.167.**]

Dokładnie. Obecnie to totalny bezsens tam siedzieć i gapić się na krzaki.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 20:15:28] • [IP: 37.47.152.***]

W Niemczech budują za 3 mln euro najdłuższe molo nad Bałtykiem 700metrow. U nas za kilkadziesiąt milionów robi się coś z widokiem na piasek. Pisiory 8 lat rządzili i zrobili z Polski dosłownie Ukrainę i w Świnoujściu tez mieli polityków podobno najzdolniejszych i najmadrzejszych którzy wiele lat byli radnymi tylko nie wiem czemu ich już nie ma? Prezes się do nich wiele lat temu pomylił? Taki Prezes nad prezesami.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 19:48:36] • [IP: 217.232.48.***]

To nie wydmy zasłaniają tylko roślinność która rośnie na wydmach, a o tym decyduje Urząd Morski i od zawsze był z tym problem a nie jakieś zaniedbania, na wiosnę nie ma problemu wszystko widać

pionier52 • Niedziela [28.07.2024, 19:23:29] • [IP: 92.118.165.***]

fundamenty jeszcze są...czy nie można by postawić wieży widokowej na górce na Wyspianskiego ?tam gdzie był ten zamek? widok na morze i okolice byłby bajeczny...

Gość • Niedziela [28.07.2024, 18:56:07] • [IP: 164.127.231.**]

Ale wstyd

Gość • Niedziela [28.07.2024, 18:53:25] • [IP: 185.210.36.**]

ZAKOPANE TROCHE

Gość • Niedziela [28.07.2024, 18:53:16] • [IP: 176.221.124.**]

Nie przez ludzi.Od pierwszego dnia prawie nic nie było widać bo kładka biegnie zbyt nisko.

Gość • Niedziela [28.07.2024, 18:47:04] • [IP: 178.238.252.***]

polaczki to głupi katolski naród który nie potrafi niczego dobrze zrobić, dlatego mamy jak mamy...

Gość • Niedziela [28.07.2024, 18:39:24] • [IP: 92.118.165.***]

Zmniejszyć te wydmy, bez przesady z tą ich wysokością.

Oglądasz 1-50 z 50
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■