iswinoujscie.pl • Środa [06.03.2024, 09:03:25] • Świnoujście
Deszcze rozmyły materiał i powstały duże osuwiska na budowie drogi S3. To budzi obawy o trwałość inwestycji!
fot. Czytelnik
Budowa nowej drogi dwupasmowej S3, która prowadzi do Świnoujścia, budzi obawy wśród mieszkańców. Zauważono, że opady deszczu wytworzyły głębokie koryta w piachu, na którym opiera się konstrukcja drogi. Jeszcze większym problemem jest to że podmyły już położone warstwy nawierzchni, co rodzi pytania o trwałość całej inwestycji drogi S3.
Mieszkaniec Świnoujścia przyglądając się postępowi prac, zauważył, że po opadach deszczu na nasypie tworzą się koryta od wody, które w niektórych miejscach podmyły piasek pod warstwą nawierzchni. To wywołało obawy, czy droga po jakimś czasie zacznie się zapadać.
Prosimy o odniesienie się do informacji od Mieszkańca, o drodze S3 przed dojazdem do ronda (teren Warszów):
Czy skarpa powstającej drogi jest odpowiednio wytrzymała i nie obsunie się pod naciskiem przejeżdżających samochodów (prawy pas dla ciężarówek). Ostatnie deszcze rozmyły materiał i powstały duże osuwiska, to budzi zainteresowanie mieszkańców i obawy o trwałość inwestycji.
Sytuacja pogarsza się z każdym dniem. Prosimy o szczegóły.
fot. Czytelnik
Zaniepokojeni tą sytuacją, skontaktowaliśmy się z firmą POLAQUA, odpowiedzialną za realizację inwestycji na tym odcinku. Niestety, nasze pytania zostały przekierowane, a odpowiedzi do tej pory nie uzyskaliśmy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowny Panie Redaktorze,
dziękujemy za skierowanie do nas korespondencji, jednak w sprawie kontaktu realizowanego Przez Polaqua Sp. z o.o. w Świnoujściu, uprzejmie proszę o bezpośredni kontakt z Zamawiającym tj. Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie, pod adresem al. Bohaterów Warszawy 33, 70-340 Szczecin - tłumaczy Jolanta Cackowska Specjalista ds. Administracji.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fot. Czytelnik
Czas pokaże, jak prace zostaną zakończone i czy nowa droga S3 spełni oczekiwania zarówno pod względem jakości, jak i bezpieczeństwa użytkowania.
W procesie budowlanym czasami dochodzi do powstania rozmyć skarp budowanych nasypów w wyniku intensywnych opadów deszczu podczas budowy drogi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Takie powierzchowne rozmycia są pod nadzorem i kontrolą Inżyniera Kontraktu, następnie są naprawiane przez wykonawcę w ramach prowadzenie prac budowlanych.
W tych miejscach będzie jeszcze prowadzone docelowe kształtowanie skarp, zahumusowanie i obsianie trawą, co jest realizowane na etapie robót wykończeniowych. Te wszystkie roboty będą wykonane przed oddaniem drogi do ruchu.
Trzeba też zaznaczyć, że podczas budowy drogi nie funkcjonuje jeszcze docelowy system odwodnienia (który też jest w trakcie budowy), co również ma wpływ na odprowadzenie wody z nasypów - tłumaczy Grzeszczuk Mateusz rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
źródło: www.iswinoujscie.pl
PiS, w ramach kredytu pt. KPO zgodził się min. na podatek od posiadania samochodów spalinowych i to jest, niestety, prawda. A to, czy to prawda?... Podobno ekspresówki też mają być POpłatne, tak jak autostrady. Kto nam z życia robi bagno?.
ktoś tu pisze że wstrzymano transzę 109mln.zł.noootak za to krainę 404 sponsorowano kwotą o której nikt oficjalnie nie chce mówic, chodzi o MILIARDY ZŁ.
17:53• POkemony rządzą tylko kilka miesiecy a wszysto zaczyna sie sypać, czego by się nie dotkneli, takie to z nich partacze.●●● Widać było po wynikach gospodarczych, w latach 2007-15 straty z tytułu VAT wynosiły wg Eurostatu 25%, kilka lat po 2015, za PiS już tylko 4%, a na 500 plus za PO nie było pieniędzy jak ręczyli Donald i Rostowski. Na zmarksizowanych uczelniach tworzono instytuty gender usiłujące udowodnić, mimo wyników badań biologicznych, że mózgi kobiet i mężczyzn nie różnią się, a gdyby przyznali ci neomarksiści genderowi rację nauce, musieliby odejść od koronnej swojej teorii, iż płeć można wybrać. Prezydent W-wy Trzaskowski przygotowywał demoralizację dzieci poprzez wysyłanie do nich tzw.latarników, propagandystów mających udowodnić, że ogonek merda psem, że nauka gender i LGBTQ to w ogóle nauka, a perwersja seksualna i odchylenia są nową normą. ●● Poniżej POkemon zgodnie z wytycznymi i nieustającym seansem nienawiści hejtuje uczelnię fundacji Lux Veritatis, o zawsze wysokiej pozycji w rankingach
Nie bij piany to są elementy widoczne ale przejściowe widać twoja niewiedza jak grażynka miała podobny problem to cicho siedziałeś
Usterka nie odegra wielkiej roli, bo jak ruszą kontenery to i tak wklepią wszystko w glebę. Pisano na tym portalu, że terminal kontenerowy ma mieć zdolność do obsługi ogromnej ilości kontenerów rocznie. Czy ktoś ma wiedzę, że jezdnia ma mieć wytrzymałość wystarczającą, , aby przewieźć tę ogromną ilość Tirów z kontenerami ? Ludzie pływający po świecie uważają, że jezdnia taka powinna mieć 3 - 4 pasy, a nie dwa. Będzie niebezpiecznie dla samochodów osobowych, korki i tłok, aby dostać się do Szczecina, trzeba będzie się trochę napocić. To nie będzie przyjemna jazda.
188 239 177 Jak chcesz facet przywalic, t zabierz sie do tego solidnie.Po pierwsze, te waly, czy taz nasypy powstaly troche przed wyborami.Po drugie, rzadzaca wteda banda ciemniakow, wypuszczala niedouczonych zawodnikow po jakis dziwnych uczelniach.Nawet powstawala jakowas uczelnia pod batuta Rydzyka ksztalcaca ekspresowo lekarzy.Cos takiego bylo za bolszewii i absolwenci zwali sie FELCZERAMI.Reasumujac--tamta wladza opierala sie na ciemniakakach zawislano--podkarpackich--odpryski nestety u nas tez usiluja coa naskrobac, sluchajac przy tym DISCO POLO
19:03:57] • [IP: 46.205.133.**] właśnie, poruszyłeś coś ważnego, pamiętam, jak triumfowano, że dzielnicy nie przegrodzą wałem, lecz postawią estakadę. I co? Nawieziono tony ton piasku, rzeźbi się jakby skocznie narciarskie, zjazdy z wału, sam wał, w wał wkopuje się betonowe tunele dla pieszych i rowerzystów. Nie ma perspektywy, dal jest ucięta wałem z S3.
A miała być estakada przy wyjeździe z tunelu Miało być pieknie a jest koszmarnie.
..ten artykuł, który czytamy, z Iswinoujscie pl. Oto co napisano: ●Deszcze rozmyły materiał i powstały duże osuwiska na budowie drogi S3, która prowadzi do Świnoujścia - informuje portal iswinoujscie.pl. Budowa nowej drogi dwupasmowej S3, która prowadzi do Świnoujścia, budzi obawy wśród mieszkańców. Zauważono, że opady deszczu wytworzyły głębokie koryta w piachu, na którym opiera się konstrukcja drogi. Jeszcze większym problemem jest to, że podmyły już położone warstwy nawierzchni, co rodzi pytania o trwałość całej inwestycji drogi S3". ● Pod artykułem jest na Money pl forum, internauta MFU napisał: ■ Nie bijcie piany, takie osuwiska to norma dopóki skarpy nie będą zahumusowane. Wykonawca odcinka uzupełnia osuwiska wzmocnioną mieszanką, a dopóki roboty ziemne się nie zakończą to nie można zahumusowac skarp■" Eeee tam" napisał: ■ Donald ze spółką nie takie fuszerki odbierali jak drogi na Euro 2012 budowali, a że przy tym kilka kopkilka kopalń i firm budowlanych nie przetrwało (..) nie byli znajomymi króliczka
Takich mamy teraz inżynierów. Co tylko przed komputerem w tabelkach siedzą
POkemony rządzą tylko kilka miesiecy a wszysto zaczyna sie sypać, czego by się nie dotkneli, takie to z nich partacze.
Pisowaci fachowcy zatwierdzili to będzie jakość
solidna polska robota i przewidywalnosc a niemiec sie smieje do rozpuku
W biurach Polaquy na Bunkrowej już dawno było słychać" ćwierkanie" że zakończenie budowy całości S3 przewidziane będzie na późną jesień 2025r lub późną wiosnę 2026r.
Trwalosc bedzie taka jak zawsze, czyli maksymalnie rok po oddaniu inwestycji zaczna sie remonty i caly ten cyrk. Biznes sie kreci, bo przeciez po roku gwarancji juz nie bedzie.
13:39 - przecież tam jeszcze pewnie nie ma warstwy ścieralnej, ona kładzona jest na koniec
jeszcze nie jechalem w polsce dobra trwala droga o rownej nawierzchni brawo partacze
No na zdjęciach to wygląda na armagedon, ale tak to jest jak się za temat bierze ktoś kto bladego pojęcia nie ma o procesach w budownictwie, że przypomnę krzywą jezdnię na ul. Wojska Polskiego Ale cóż ?? sensacja jest, ziarno niepokoju zasiane, część czytelników w to uwierzy i zacznie głupie komentarze płodzić
Można już nawet się przejechać nowym kawałkiem. Niestety można pomarzyć o równej nawierzchni. Czuć muldy oraz łączenia. Srając na PIS i Jarka przypominam, że to w czasach nierządów platformy przy budowie autostrad zbankrutowało kilkaset firm budowlanych.
Będzie jak z tunelem?
Jest jeszcze problem dużego opóźnienia oddania tej trasy do użytku. Gaz.Lubuska tym się interesuje, bo też S3 wiedzie przez lubuskie. CYTAT: To miały być pierwsze wakacje, podczas których do Ś-cia i M-jów mieliśmy dojechać pełnowymiarową drogą ekspresową. Dziś już wiemy, że prace się przeciągną. Umowa z wykonawcą zakładała oddanie drogi do użytku w drugim kwartale tego roku. Dziś już wiemy, że jest to termin nierealny. Zbyt dużo zostało jeszcze do zrobienia. Mateusz Grzeszczuk ze szczec. oddziału GDDKiA:" Prace są prowadzone cały czas, ale zaawansowanie robót wskazuje, że przeciągną się one do końca roku. Trudno wskazać jakiś jeden konkretny powód opóźnienia. To skomplikowany realizacyjnie odcinek, wymaga wielu zmian organizacji ruchu i budowy dużych obiektów inżynieryjnych jak most w Wolinie, czy też estakady w rejonie M-jów – wyjaśnia.Budowany odcinek podzielono na 2 części, za ten do Dargobądza odpowiada Polbud-Pomorze, który wstrzymał częściowo prace - dlaczego, zobacz 09:30•46.205.140.**
To jest standard na nowych inwestycjach. Skarpa musi się ukorzenić, a to trwa. Na każdej budowanej drodze tak jest.
Naturalne zjawisko wskazujące miejsca gdzie trzeba założyć drenyl
Koniec najwcześniej lato 2025 roku, więc mają czas.
11:03 • 37.248.163.*** tamten cytat pochodził z roku 2014, czyżby wtedy mafia pisiorska rządziła? W 2014 zakazano sprawdzania cystern z paliwem przyjeżdżających do nas z obwodu królewieckiego, wtedy też straty z tytułu niepłaconego podatku VAT w Polsce wynosiły wg Eurostatu 25%, w 2020 tylko 4%. Zacytuję premier Szydło mówiącą w stronę ław PO:" Wystarczy nie kraść".