Tunel w Świnoujściu był przedstawiany jako wzór bezpieczeństwa i wygody. Jednak nieustanne skargi mieszkańców na zadymienie i smród spalin, które uniemożliwiają komfortowe i bezpieczne przemieszczanie się, malują zupełnie inny obraz. Historia tych problemów jest długa i pełna niewyjaśnionych przypadków, które budzą niepokój.
Inne tunele w Europie, takie jak ten między Malmö a Kopenhagą, mogą posłużyć za przykład efektywnej wentylacji (4 kilometrowy tunel). Dlaczego zatem tunel w Świnoujściu nie jest w stanie dorównać tym standardom?
Czwartkowy wieczór ujawnił całą dotkliwość problemu. Kierowcy, którzy tego dnia przejeżdżali przez tunel przed godziną 19:00, mówią o ekstremalnych warunkach. Zadymienie było tak silne, że widoczność była znacznie ograniczona, a powietrze przesycone spalinami. To scenariusz, który nie powinien mieć miejsca.
Zarządca tunelu wielokrotnie zapewnia, że wszystkie systemy działają prawidłowo i że warunki są monitorowane. Jednak z relacji użytkowników tunelu wynika coś zupełnie innego. Jak to możliwe, że mieszkańcy doświadczają problemu, który według zarządcy i władz miasta nie istnieją?
Normy bezpieczeństwa są jasne – powietrze w tunelu powinno być czyste i bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Jeśli te standardy nie są spełniane, nadszedł czas na zasadnicze pytanie: dlaczego?
Zdjęcia i relacje mieszkańców Świnoujścia nie kłamią – tunel ma problem z zadymieniem, który nie może być dłużej ignorowany. W obliczu jasnych dowodów, które każdy z nas może zobaczyć na własne oczy, zapewnienia o normach i bezpieczeństwie brzmią co najmniej nieprzekonująco. Nadszedł czas, by władze miasta i zarządcy tunelu przeszli od słów do czynów, by mieszkańcy mogli ponownie cieszyć się czystym powietrzem w podróży pod ziemią. Bo bezpieczeństwo – to nie tylko cyfry na papierze, to realne działania mające na celu ochronę zdrowia i życia.
zadymieniem nie widzalam jechalismy wszystko dobrze
Na ulicy też śmierdzą spaliny ale nikt tego nie krytykuje!
michalskai zmurkieiwcz do prokuratury za doprowadzenie do szkody wielkiej waertosci i zagrożenie ludzi - niekompetentnie i najdrożej
W tunelu tylko obieg wewnętrzny.
Brak wentylacji to widac i czuc tyle w temacie
Nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tunelu Sa alternatywne drogi Prom z Karsiboru i drugi w centrum Pewnie czystość powietrza w tunelu duzo zależy nie tylko od natężenia ruchu ale tez od pogody(ciśnienia, wilgotności, wiatru). Proponuje kupić miernik NO2
Po prostu BUBEL JASIA I BASI. Powinni odpowiedzieć za to !
Prosze pojechac do tunelu na zakopiance badz kazdego innego w Europie i zobaczyc co ile metrow sa powieszone pracujce wentylatory. W ZSW oszczedza sie pewnie na pradzie stad wentylatory tylko wisza i pracuja czasami po kilkanascie minut.
12:14:47] • [IP: 37.47.153.**]Umiesz czytać??Myśl trochę
Do IP 88.218.254. Rzeczywiście jesteś tępy, jak twierdzisz, że samochód spała więcej benzyny pokonując 1 km w tunelu z prędkością 40 km / godz., jak pokonując tą samą trasę z prędkością 90 km / godz. " Głupich nie sieją, sami się rodzą, a już ci.!"
SPALINY TO POPROSTU SPALINY TO JEST TO CO WIECIE A CZD OD TEGO MOZE BOLEC GLOWA JEST BEZWONNYM I CICHYM SKUTECZNYM ZABUJCOM A WCHODZI W SKLAD TOKSYN WYSTEPUJACYM W SPALINACH JODU W TUNELU TO NIEUZYSKACIE
KTOS ROBI DOBROM ROBOTE DLA ELONA MASKA PEWNIE JEST LASY NA 300 MILIARDOW $$ BO DOBRYM WYJSCIEM Z PATOWEJ SYTUACJI JEST WPUSZCZAC TYLKO ELEKTRYKI JAK TO KTOS NAPISAL WCZESNIEJ POPIERAM TOKU MYSLENIA NATOMIAST ELON ZBUDOWAL KILKA TUNELI POD MIASTEM ANIOLOW I NUJORKIEM CHYBA
, 00:13:53] • [IP: 185.246.208.***]Bredzisz...W tunelu jak i w terenie zabudowanym masz ograniczenie prędkości to logiczne że jedziesz wolniej.Ty twierdzisz że wolniej np.40 kmh to twói samochód mniej pali...W moim gracie...wyświetla 40 kmh 7, 5 litra 100 kmh 5.9.To może komputer zepsuty??Jutro jadę do Berlina to sprawdzę.Fakt że 250 kmh to już 17 litrów spali.
Fajnie było by gdyby widzenie było bez dozorowe in all.
Do IP 88.218.254. godz. 18.07.18.i 12.03.39. Ze względu na twój stan umysłu wiesz, że jak będziesz jechał z prędkością powyżej 100 km/godz. to w ogóle nie będziesz spalał paliwa i dymił swoim gratem ! Dlatego najlepiej dla ciebie wprowadzić prędkość powyżej 100 km /godz. w tunelu.
llatem na motorze 50 km/h to w głowie sie kręci i robi sie niebezpiecznie - ostatnio mnie tak zemdliło ze chcialem wyrwać stamtad ile fabryka tak chciałem stamtad uciekać. nie fajne uczucie
Tunel jest na terenie miasta więc 50 km/godz jest prędkością odpowiednią.
Do: 254 Dzięki. Nie wiedziałem o tym.
14:38:08] • [IP: 185.246.208.***]Dobre...Czyli moje autko jest zepsute i tak koło 100 kmh.pali najmniej.
[IP: 185.246.208.***] Odezwał się kierownik ładowaczo sprzątaczy :D
Ustawić wentylatory z jednej strony na" wyciąg" powietrza z tunelu a drugą stronę na" wtłaczanie" powietrza do tunelu. W ten sposób wymusi się ciąg a nie tak jak jest teraz, wszystkie wentylatory pracują jako" wyciągowe". Pośrodku tunelu powstaje martwa strefa bez jakiegokolwiek ciągu i stąd zadymienie.
12:30:56] • [IP: 37.248.225.***] Pisz prawdę a nie kłam. Prezydent nie powiedział " że Krym historycznie należy do Rosji" stwierdził tylko fakt że " przez więcej czasu był w gestii Rosji" i to jest historyczna prawda.
Do IP 88.218.254. godz. 12.03.39. Czy Świnoujście to miasto tępaków ? A na pewno jest jeden tępak z powyższego IP i godziny, który pisze : cytat : " Moim zdaniem samochód mniej spali przy 90 kmh niż przy 40 kmh". Dlatego mamy głównie ładowaczy portowych i sprzątaczy hoteli w tym miasteczku.
12:30:56] • [IP: 37.248.225.***] Nominat Dupa zapomniał dodać iż Gdańsk, Szczeci, Wrocław np.też historycznie należy do kogoś innego i zawdzięczamy to Putinowi jak ten sam powiedział.Tragedia z tym pajacem, stracił parasol kaczki i gubi się.
Przy wjeżdzie do tunelu trzeba postawić umyślnego co się zna samochodach niech wyłoncza wentylator w autach, bo to narzekanie się nigdy nie skończy.Po prawdzie to niedorajdów nie sieją, bo oni sie sami rodzą.Ku chwale naszej małej ojczyzny tunel to wspaniała decyzja.Pozdrawiam zadowolonych a pesymistów kieruje na prom.AMEN.