iswinoujscie.pl • Czwartek [25.01.2024, 11:51:39] • Świnoujście
Sweco inżynierem kontraktu budowy części hydrotechnicznej terminalu instalacyjnego w porcie Świnoujście
fot. Organizator
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Sweco Polska sp. z o.o. podpisały umowę na pełnienie przez tę firmę funkcji inżyniera dla inwestycji pod nazwą: „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej”. Kontrahent został wyłoniony w drodze przetargu, do którego zgłosiło się dziesięciu chętnych.
ZMPSiŚ wybrał już także wykonawcę morskiej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. To zadanie wykona firma PORR. Umowę na budowę dwóch technicznych nabrzeży podpisano pod koniec ub. roku w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który jest odpowiedzialny za wykonanie hydrotechnicznej części inwestycji.
Budowa terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych jest wspólnym przedsięwzięciem ZMPSiŚ SA oraz Orlen Neptun. W ramach inwestycji powstaną nowe nabrzeża o długości około 485 m i dopuszczalnej głębokości 14,5 m. Będą to nabrzeża z dziesięcioma stanowiskami do wstępnego montażu wież. Do nabrzeży będzie prowadził nowy tor podejściowy o głębokości 12,5 m i szerokości 140 m. Na lądzie powstaną place składowe, co pozwoli na obsługę do 80 turbin wiatrowych rocznie o mocy 15MW każda.
fot. Organizator
Każde z dwóch dostępnych nabrzeży pozwoli na wstępny montaż wież turbin wiatrowych o wysokości ponad 100 metrów i masie około 1200 ton każda. Długość nabrzeży, wynosząca w obu przypadkach 250 metrów, umożliwi operowanie największym dostępnym obecnie specjalistycznym statkom typu jack-up, służącym do instalacji elementów morskich farm wiatrowych. Zgodnie z planem terminal rozpocznie pracę w 2025 roku, a w trakcie prac instalacyjnych zatrudnienie w nim znajdzie około 100 osób.
ZMPSiŚ otrzymał 85 procent dofinansowania kosztów całkowitych projektu pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej”. Dofinansowanie pochodzi z Instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Całkowity koszt projektu to 77,5 mln euro, kwota dofinasowania to 65,9 mln euro.
(Monika Woźniak-Lewandowska, fot. Piotr Sikora, 24.01.2024)
Haracz, albo sabotaż lub dywersja. Tak lekko wam to nie przejdziemy. Raptor. Polska dla Polaków. Żadnych ciapatych ani banderowców.
Haracz, albo sabotaż lub dywersja. Tak lekko wam to nie przejdziemy. Raptor. Polska dla Polaków. Żadnych ciapatych ani banderowców.
Pisiorska zarazo zbierać kasę na pomnik dla samych siebie i waszego prezesa.
A jakby tak postawić w miastach dużych i małych miasteczkach a także wioskach i przytułeczkach śliczne i ogromne pomiki wielkoPOmne na cześć i chwałe naszego wodza i w każdej rodzinie, każdym domu w ramie lub antyramie jego oblicze nasze słońce nasz wódz.
to ta sama firma co jest inżynierem kontraktu przy tunelu i mamy co mamy
Uwaga komentują dzbany
Tylko około 100 osób będzie miało pracę? Wstyd!! Na Prawobrzeżnej części Świnoujścia więcej osób jest chętnych do pracy i kobiety, i mężczyźni.
Gość • Czwartek [25.01.2024, 12:29:16] • [IP: 31.60.247.***]Staruszka nie poradziłaby sobie z budową hydrotechniczną, a procesja poszła sobie do Dąbrowy Górniczej zobaczyć plebanię gdzie czarne watykańskie buhaje dopuściły się orgii seksualnej na wynajętym geju.. Boże to wszystko widzisz i nie grzmisz... Co to się dzieje w tym katolickim Kraju. 🐞🐞🐞
Pralnia kasy?? pomysł jakiegoś portu przeładunkowo-skladowego to istny debilizm, zniszczyli morska stocznie wyrzucając na bruk 200 stoczniowców
By ich sz... g trafił za likwidację swinoujskiej Stoczni żeby też nie doszło do skończenia tego placu składowego. Szczecin won na swoje tereny razem z tym portowym prezesikiem niszczycielem Świnoujścia
Niech zaczną pracownikom płacić uczciwie. Wieczny wyzysk.
Inżynier Kontraktu. ... kasy w h... I wszystko w d.. rąk przynajmniej było przy" T". .. było?? Jest
i co trzeba było się wyzbywać stoczni
Fajnie by było jakby wreszcie Szczecin się odczepił od Świnoujścia. Najlepiej by było rozbić to na dwie oddzielne firmy i niech każda dba o swoje podwórko.
A CO TAM U RZEŹNIKA PODPISAŁY? ŻREĆ CO BEDZIE? CZY BRUKSELSKIE TROCKISTOWSKIE ŚWINIE JUŻ WSZYSTKO POŻARŁY?
A jakby tak inżynierem kontraktu budowy była sobie staruszka ? A to mogła być przecież matka wasza ! Albo gdyby tak inżynierem kontraktu była procesja ?