POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [18.01.2024, 20:21:46] • Świnoujście

Tunel w Świnoujściu: Cud inżynieryjny czy ekologiczna pomyłka?

Tunel w Świnoujściu: Cud inżynieryjny czy ekologiczna pomyłka?

fot. Mieszkaniec

Nasza redakcja otrzymała zdjęcia od zaniepokojonego mieszkańca Świnoujścia, ukazujące wnętrze tunelu wypełnione dymem. Zdjęcia te zostały wykonane wczoraj w środę o godzinie 19:00. Opis sytuacji przez świadka zdarzenia rysuje obraz niemal kinowy, przypominający scenariusz serialu telewizyjnego.

Nowy tunel, budowla inżynieryjna o wielkim znaczeniu dla regionu, zdaje się przekształcać w prawdziwą legendę miejską – ale nie z powodów, na jakie liczyli mieszkańcy i projektanci.

Z relacji wynika, że problemem jest dym i zadymienie w tunelu. Mieszkańcy zadają sobie pytanie – skąd się bierze ten dym? Czy jest to efekt emisji spalin przez samochody, czy może inna, nieznana przyczyna stoi za tym zjawiskiem?

Niepokojący jest fakt, że problem zadymienia tunelu w Świnoujściu nie jest nowością. Mieszkańcy i użytkownicy tunelu doświadczają częstych przypadków, kiedy powietrze wewnątrz jest zanieczyszczone spalinami. Niepewność jakości powietrza w tunelu budzą zaniepokojenie.

Równocześnie są dni, kiedy przejazd przez tunel przebiega bez problemów, a warunki są "super eleganckie". Ta zmienność sytuacji sprawia, że mieszkańcy zastanawiają się, od czego zależy jakość powietrza w tunelu. Czy są to czynniki zewnętrzne, zmiany w ruchu samochodowym, czy może niedopracowana infrastruktura?

Do tej pory tunel w Świnoujściu nie został oficjalnie rozliczony. Czy będzie to kolejny przykład budowli, która mimo swojej funkcjonalności, pozostanie zapamiętana ze względu na problemy?

Tunel w Świnoujściu, z potencjałem na stały element infrastruktury miasta, staje się symbolem niepewności i niedoskonałości. Ostatecznie, czy przejdzie do historii jako nowoczesna budowla czy jako obiekt owiany legendą negatywnych zdarzeń – czas pokaże.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 153, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-153 z 153

Gość • Poniedziałek [22.01.2024, 18:18:33] • [IP: 164.127.219.***]

Odpowiedź jest prosta: wystarczy zerknąć na wentylatory zamontowane na wlocie do tunelu...one nie działają i stąd mamy komorę gazową w tunelu. Rozwiązanie? nie ma co liczyć na zarządcę tunelu, któremu najwidoczniej nadzór i obsługa techniczna w tunelu sprawia problem...ktoś się czegoś nie douczył...Kierowców, włącz przed wjazdem do tunelu wewnętrzny obieg powietrza w aucie, a zadymienie nie będzie problemem.

Gość • Poniedziałek [22.01.2024, 15:49:05] • [IP: 37.109.163.***]

W iinych krajach tunele mają po 5, 8 km i jest ok, a u nas tragedia nie idzie oddychać jadąc tunelem dramat

Gość • Poniedziałek [22.01.2024, 13:00:58] • [IP: 83.23.140.***]

Latem miałem okazje jechać w korku za tunelem i sprawa zadymienia w samym tunelu szybko się wyjaśniła były to najnormalniej niesprawne graty które za łapówki albo nawet bez przeglądu poruszają się po drogach. Od smrodu spalin nie szło wyrobić w korku na otwartej przestrzeni więc jakim cudem w zamkniętym tunelu ma to być niedokuczliwe. Oczywiście właściciele tych gratów nie widzą problemów bo najczęściej poruszaja się za sprawnymi autami

Gość • Poniedziałek [22.01.2024, 12:05:59] • [IP: 144.76.200.**]

ten spam to zwykła Niemiecka przemiła działalność

Gość • Poniedziałek [22.01.2024, 10:14:51] • [IP: 88.156.232.***]

Zadymienie jest efektem ekologicznej polityki tłumienia ruchu w naszym mieście, kiedy to jadące pojazdy spalać muszą często ponad dwa razy więcej paliwa na tym spowolnionym odcinku, a tego jak widać nie przewidział projektant. Jak ograniczą prędkość do 30-tki - to może wtedy poduszą kierowców, to i tunel stanie się zbędny. Tylko budowa grobli przez Zalew Szczeciński do Szczecina jest jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu!

Gość • Niedziela [21.01.2024, 23:53:31] • [IP: 176.221.125.***]

Propuje zrobić ogranuczenie prędkości do 30 I za 1 wiecej gruba kara wtedy bedzie bezpiecznie i ekologicznie..A kasa miasta sie wzbogaci bo tylko o kase tu chodzi

GDziadek z Helsinborgaość • Niedziela [21.01.2024, 15:46:34] • [IP: 83.186.95.***]

Krytykå to nawet nie bedzie sie podobalo to ze w tym tunelu jezdzimy prawå stronå, Bylrm w miesiåcu listopadzie w Swnoujsciu i nie widzialem zeby bylo takie zadymnienie A ten co krytykoje tunel niechpowroci na przeprawe promowå jeszcze nie zostala zamknieta,

Gość • Niedziela [21.01.2024, 14:55:00] • [IP: 176.221.124.***]

Jestem z poza Świnoujścia ale tunelem jeżdżę trzy razy w tygodniu do Świnoujścia. Zadymienie to" pikuś" ale jak sobie przypomnę czas oczekiwania na prom Karsibór to mnie krew zalewa - 3g lub więcej albo" cofka" z morza promy nie kursują. Bardzo długo czekałem i się doczekałem. Szerokiej drogi użytkowniki tunelu.

Gość • Niedziela [21.01.2024, 13:05:38] • [IP: 78.8.84.**]

Adam • Niedziela [21.01.2024, 11:53:26] • [IP: 46.205.136.**]

Jadąc motocyklem przez ten tunel faktycznie czasem można się udusic, w kasku nie ma obiegu wewnętrznego, więc rady znawców z internetu można włożyć między bajki. Tak wybieram prom Bielik, trochę dłużej się jedzie ale przyjemniej. W tunelu prędkość jest tak niska, że można rowerem szybciej jechać. Ograniczenie prędkości do 50 z dwóch powodów: po pierwsze można dowalić więcej mandatów, po drugie gdyby ludzie jechali szybciej zorientowali by się że przejechanie tego tunelu zajmuje kilka sekund i nie jest to żadne cudo którym warto się chwalić...

Gość • Niedziela [21.01.2024, 11:46:32] • [IP: 88.218.254.**]

Jak sie jeździ starymi klekotami to jak ma nie byc spalin?

Gość • Niedziela [21.01.2024, 10:27:12] • [IP: 185.53.147.*]

Władze miasta, albo ktoś, wciska Państwu kłamstwa pod tytułem: "Ilość Spalin w tunelu są w normie" Dokładnie, zgadzam się opinią, że w tunelu zalegają ogromne ilości spalin. 1. Także, zgadzam się z opinią, że problemem jest zbyt wolny przejazd pojazdów przez tunel. Samochody pozostają dłużej w tunelu, praktycznie przy tych samych obrotach silnika jak przy wyższej prędkowści, standard: 70 km/h. W takich tunelach za granicą jeżdzi się conajmniej 70 lub 80 km /h. - W wyniku, prędości pojazdu, zwiększa się także cyrkulacja powietrza. 2. Brak wentylatorów w centralnym punkcie tunelu. - to też problem, początek i koniec nic nie dają.

Gość • Niedziela [21.01.2024, 10:22:21] • [IP: 188.147.64.***]

przestawić odcinkowy pomiar na prędkość minimalną 40km/h

Gość • Sobota [20.01.2024, 22:28:16] • [IP: 37.47.184.***]

W Europie w tunelach jedzie się 80 i czasami 100 a u nas 50 i miało być na próbę. Wyprobowano i trzeba podjąć teraz męską decyzję. Myślę, że 80km/h rozwiąże problem

Gość • Sobota [20.01.2024, 19:24:38] • [IP: 46.205.141.**]

Już nie tylko to co w planach ale i to zrobione przeszkadza : (Pewnie trzeba będzie zasypać, bo sąsiedzi chyba za dużo tracą :) A tak być nie może :) Każdy pretekst dobry :(

Gość • Sobota [20.01.2024, 19:21:29] • [IP: 176.221.124.**]

jechać jeszcze wolniej to będzie ok

Gość • Sobota [20.01.2024, 18:40:31] • [IP: 46.205.141.**]

Z Money pl, Szynkaruk: Nie przewidzieliśmy natomiast, że konieczne będzie zamontowanie odstraszaczy ptaków. Pojawiło się dużo ptactwa i mimo tych specyficznych warunków w tunelu zaczęły zakładać gniazda, ale niestety wentylatory funkcjonujące w tunelu zabijały ptaki - poinformował Szynkaruk.●Decyzja o instalacji odcinkowego pomiaru prędkości jego zdaniem z pewnością wpłynęła na stosunkowo niewielką liczbę wykroczeń drogowych. Szynkaruk zaznaczył jednak, że powoduje to jednocześnie zbyt wolną jazdę - w tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Tu mój apel do kierowców - nie jedźmy w tunelu 30 km/h, jeśli nie ma takiej potrzeby. To jest problem - płynność przejazdu jest wtedy zdecydowanie obniżona - podkreślił.

Gość • Sobota [20.01.2024, 17:36:44] • [IP: 37.47.130.***]

[19.01.2024, 22:11:43] • [IP: 185.237.143.***] Brawo! Popieram w całej rozciągłości tematu (oprócz tego" kwiecistego języka"). Brawo!

Gość • Sobota [20.01.2024, 16:03:46] • [IP: 37.47.157.***]

Inżynierowie mówią ze wszystko jest OK wiec mordy w kubeł i wdychac spaliny.

Gość • Sobota [20.01.2024, 14:32:28] • [IP: 46.205.141.**]

12:56:17] • [IP: 37.109.167.**] oj, pohamuj z tą nienawiscią. Nigdy nie głosowałem ani na Żmurka, ani zresztą na Agatowską, ale od Żmurka w kwestii projektu i spraw technicznych tunelu mało zależało. Zresztą, tego typu sprawy jak wentylacja można poprawić.

Gość • Sobota [20.01.2024, 12:56:17] • [IP: 37.109.167.**]

To bubel pzprormostaruszkowy, wsparty wioskolubelskąulubiennicą !!

Gość • Sobota [20.01.2024, 12:46:22] • [IP: 80.94.19.**]

Ja obstawiam że wkrótce zrobią ruch wahadłowy

Gość • Sobota [20.01.2024, 12:25:37] • [IP: 78.30.81.**]

No to po kolej.Wojska Polskiego, jedziesz plomby wypadaja, gazoport wybuchnie, tunel ktoregos dnia na pewno sie zawali itd, itp.Skad sie wziela ta moda, co ja mowie, swoista pewnosc roznej masci kelnerow, stolarzy, zabierania glosu na tematy o ktorych nie maja zielonego pojecia.To jest tak, jak zapytany, jakim jezykiem mowi sie w Austrii, mowi no poi austryjacku.Taka jest niestety wiedza 80% Polakow o tym ziemskim lez padole.No wlasnie, smiac sie czy plakac

Gość • Sobota [20.01.2024, 11:01:11] • [IP: 176.221.125.***]

Tunel jedziemy tylko 50 km /h

Gość • Sobota [20.01.2024, 10:53:24] • [IP: 89.151.35.***]

Uwazam ze ograniczenie w tunelu do 50km/h jest bezsensu bo niektorzy debile jeżdżą 30 i dlatego tez to zadymienie...

Gość • Sobota [20.01.2024, 09:25:28] • [IP: 37.47.104.**]

To zapraszam wszystkich niezadowolonych do przeprawy promowej 😂😂

Gość • Sobota [20.01.2024, 09:09:52] • [IP: 178.238.253.**]

Sranie w banie. Maruderzy. Promem pływać.

Gość • Sobota [20.01.2024, 07:52:49] • [IP: 83.68.85.***]

Niech mieszkańcy pójdą na studia inżynieryjne, zgłębią wiedze, to nie będą zadawać głupich pytań. A nie jak zwykle, najwięcej mają do powiedzenia frustraci, których jedynym doświadczeniem życiowym jest kelnerowanie albo sprzedawanie fajek na bazarze. Żałosne, w d... byli, g... widzieli ale swoje mądrości muszą wylewać w komentarzach.

Gość • Sobota [20.01.2024, 07:07:56] • [IP: 5.184.116.***]

Gość • Sobota [20.01.2024, 06:58:57] • [IP: 178.238.252.**]

Nie było tunelu źle, jest tunel też źle...zawsze musi być jakaś" kość"niezgody.

Gość • Sobota [20.01.2024, 06:43:11] • [IP: 88.218.254.**]

17:27:19] • [IP: 185.210.38.***]Co ty starociu pijesz że tak krzyczysz i do tego z błędami.

Kolasa • Piątek [19.01.2024, 23:05:11] • [IP: 37.47.185.***]

Tylko fizyka się kłania na temat recylkulacji. Ruch samochodowy dwukierunkowy. Poprawa odpływu świeżego powietrza udrożni wymianę spalin.

Gość • Piątek [19.01.2024, 22:11:43] • [IP: 185.237.143.***]

Ja pierdole. O co wam ludzie chodzi. Nie chcesz zapierdalać tunelami to na prom. Srasz w gacie bo smog, a w mieście prywaciarze jarają w domach czym chata bogata. Promy, żle tumen be qurwa zacznijmy fruwać a... nie smog nas dojebie. Komu się nie podoba, wypierdalać z tego miasta. WON

Gość • Piątek [19.01.2024, 21:52:11] • [IP: 37.248.225.***]

Najważniejsze że jojo pobrał haracz od miasta

Gość • Piątek [19.01.2024, 21:49:52] • [IP: 37.47.185.***]

Jeszcze nie miałem okazji jechać tunelem ale uważam że jest to wielkie udogodnienie dla mieszkańców jak i" gości". Jeśli chodzi o zadymienie tak często wymieniane w komentarzach to kłania się fizyka. Ruch jest obustronny więc spaliny nie mogą równomiernie zostać wypchane. Rozwiązanie to poprawienie cyrkulacji przepływu świeżego powietrza. J. Kolasa

Gość • Piątek [19.01.2024, 21:26:43] • [IP: 83.20.46.**]

Szkoda tylko, że zbudowano tak wąski tunel.W dzisiejszych czasach powinny być minimum po dwa pasy ruchu.Nie wiem co to za cymbał tak zarządził.Za dwa lata zamienia go dla rowerów, bo będzie za duży ruch, przez to korki i zanieczyszczenia spalinami, etc.

Gość • Piątek [19.01.2024, 21:13:00] • [IP: 176.221.125.***]

I ta ekologiczna Unia Europejska zapłaciła za taki bubel !? Ktoś rozliczył ten UE bubel !?

Gość • Piątek [19.01.2024, 21:08:29] • [IP: 176.221.125.**]

SirJohny • Piątek [19.01.2024, 16:34:48] • [IP: 83.14.177.***] nie prościej zamknąć okna i włączyć obieg zamknięty na klimie (no chyba że twój rupieć nie ma klimy)

Gość • Piątek [19.01.2024, 19:51:45] • [IP: 31.11.130.***]

Codziennie jeżdżę i ani razu nie czułam spalin Komu przeszkadza noechbifzie na prom, w czym problem?

Gość • Piątek [19.01.2024, 19:37:56] • [IP: 37.248.176.***]

A ja tam promem pływam i mam was w nosie i wasz tunel w pracy jestem na czas i nie przepycham się karsiborską grunwaldzką święty spokój dziękuję że korzystacie z tego cudu techniki i inżynierii 👍😁

Gość • Piątek [19.01.2024, 19:17:23] • [IP: 46.205.141.**]

Demagog PO, POseł Łącki stanął z jakimś innym bojówkarzem partyjnym obok wylotu tunelu dzień przed jego otwarciem i pokazywał banery z treścią mniej więcej :" Ten tunel zbudowała UE, nie PiS" (coś w tym rodzaju). Jeśli naprawdę jest tak źle ze spalinami, to teraz niech stanie znów przy wylocie w masce przeciwgazowej i pokaże baner:" Domagamy się od Komisji Europejskiej darmowej przeróbki i poprawienia tunelu". POpapraniec, teraz mu zwisa, teraz za chwilę może stanie gdzieś nad tunelem i będzie machał banerem" PiS zbudował, to niech PiS poprawia". Gdy jest coś źle, to PiS się wyciąga na gwałt

mieszkanka • Piątek [19.01.2024, 18:00:42] • [IP: 178.238.254.**]

IP 211 gość na racje tam taki strumień wody płynie że gościowi IP 211 resztki zdrowego rozsądku wypłukało. Nawiedzeni odwalcie się od tunelu pajace. Nie podoba się to na prom. Tunelu nie było tez durnocie to przeszkadzało.

Gość • Piątek [19.01.2024, 17:57:11] • [IP: 37.248.160.***]

Nie było tunelu żle, jest tunel też żle.

Gość • Piątek [19.01.2024, 17:27:19] • [IP: 185.210.38.***]

LUDZIE JAJA ZNAS ROBIOM TUNEL PRZECIEKA NA KONCU WYJAZDU JAK SIE JEDZIE NA WARSZW OS STRONY WIDAC PLAME JECHAŁEMN DZIS AUTEM I TO MA BYC TYNEL JAKJ SE ROBIOMM I NAS ZALEJE

Gość • Piątek [19.01.2024, 17:12:09] • [IP: 37.30.14.**]

Gość • Piątek [19.01.2024, 17:09:16] • [IP: 46.205.140.***]

A gazy codziennie wydalane gorzej śmierdzą zwłaszcza po czosnku zmieszanym z piwem albo innych wynalazkach, podobno bardziej od ludzkiego kału tylko zdechła ryba capi.Cieszcie się komuchy że PISiory wam tunel wybudowali bo teraz to pinindzy będzie do wyborów a później nibędzie.

Gość • Piątek [19.01.2024, 17:08:50] • [IP: 83.1.102.***]

kretyn zamawial to kretyn budowal

Gość • Piątek [19.01.2024, 16:59:52] • [IP: 5.173.148.***]

Proponuje wprowadzić przejazd tylko dla aut elektrycznych i z norma Euro 6, reszta na prom albo najlepiej na złomowisko

Gość • Piątek [19.01.2024, 16:39:11] • [IP: 2.106.93.**]

Spaliny to jedno, ale czy nikt nie zauważył że w jednym miejscu woda się leje?? To już nawet nie jest przeciek!!

SirJohny • Piątek [19.01.2024, 16:34:48] • [IP: 83.14.177.***]

Za każdym razem jak jadę tym cudem nad Swiną każę dzieciom zatykać nosy i nie patrzę na ograniczenia prędkości. Niech mi tylko mandat przyślą. Jazda tym tunelem jest niebezpieczna dla zdrowia. 50km na godzinę w dymie i smrodzie spalin

Gość • Piątek [19.01.2024, 16:06:47] • [IP: 176.221.124.***]

Ja promem nie wierzę w te ich bezpieczeństwo na niby

Paweł • Piątek [19.01.2024, 15:54:58] • [IP: 93.205.231.**]

W tunelach w Austrii, Italii czy Norwegii, na początku i końcu tunelów widziałem po 3 pary wentylatorów. Tu jest ewidentnie za mało, nawet jak się obracają to nie wyciągają spalin z tunelu, szkoda, taka duża inwestycja a taki słaby projekt (jeśli chodzi o wentylację)

Gość • Piątek [19.01.2024, 15:50:14] • [IP: 37.248.169.***]

Jak ktoś ma obawy jechać przez tunel to jest prom, mimo wszystko ludzie narzekają ale ruch w tunelu ogromny. A co do dymu to ostatnio jechałem przez tunel a przede mną jechał gość który z wydechu robił ogromną zasłonę dymną, pewnie znowu on jechał.

Gość • Piątek [19.01.2024, 15:24:56] • [IP: 185.5.166.***]

Co do problemow w tunelu, to piszecie eseje i rozwodzcie sie o niczym, a golym okiem widac, ze wentylatory wiatrakowe sa NIE SPRAWNE od momentu oddania tunelu do uzytku publicznego. Czy tak trudno spojrzec prawdzie w oczy!?

Gość • Piątek [19.01.2024, 15:18:22] • [IP: 92.118.166.***]

Ostatnio jechałem przez tunel i słońca nie było do kogo mam mieć pretensje. Jeżeli czytelników to przeszkadza to ma do dyspozycji prom.

Gość • Piątek [19.01.2024, 15:09:58] • [IP: 83.26.235.***]

Gość • Piątek [19.01.2024, 12:15:24] • [IP: 92.118.166.*] Gościu! Wolę mgłę od spalin i wpaść do wody na powietrzu niż zostać zalany wodą w tunelu. Także miłej podróży tunelem życzę!

Gość • Piątek [19.01.2024, 14:53:46] • [IP: 178.238.249.**]

Zadymienie w tunelu i zanieczyszczenie powietrza powodowane jest jest przez samochody niesprawne technicznie i nie spełniające obowiązkowych norm technicznych.

Gość • Piątek [19.01.2024, 14:37:32] • [IP: 31.60.107.***]

Brak ruchu powietrza włączyć wentylację pożarowa jeżeli takowa jest

Gość • Piątek [19.01.2024, 14:33:33] • [IP: 31.60.107.***]

W austri w jednym z tuneli na zakończenie budowy kordynatora zaproponował odpalenie fajerwerków udaliśmy się z jednym inżenierow z próbą kilku ogi begalskich zadymienie było straszne sciana dymu z szachtu przez kilka minut wydobywał dym zrezygnowano z tych fajerwerków a tu obsługa powina włączyć wentylatory ale zgodnie z kierunkiem wiatru lub lepszego jego przepływu powietrza

Gość • Piątek [19.01.2024, 14:33:15] • [IP: 37.248.211.***]

Spaliny to jedno, ale widać chyba poważniejszy problem. Przy wjeździe do tunelu od strony Warszawa, w miejscu gdzie zaczyna się półokrągły strop, widać jak po ścianie cieknie woda, i jest to niemal wodospad. Widać już że beton w tym miejscu jest uszkodzony przez wodę. To chyba nie jest jeszcze pod lustrem wódy, ale przeciek wód gruntowych...Taka dodatkowa" atrakcja" turystyczna Świnoujścia - Siklawa Zmura!

Gość • Piątek [19.01.2024, 14:16:09] • [IP: 37.109.164.***]

ale debilne komentarze, jak komuś się niepodoba to niech pływają promami. niektórym to nawet tunel złotem będzie przeszkadzał. 4min jazdy i wielkie chalo ! Ci niektórzy powinni rozpędzić się i j... w ścianę!

Gość • Piątek [19.01.2024, 13:40:55] • [IP: 37.248.225.***]

Gdyby tędy pielgrzymka przeszła to by dopiero napierdzieli.

Gość • Piątek [19.01.2024, 13:39:18] • [IP: 37.248.225.***]

Przecież twierdzą że to inwestycja PiS, raczej wykonanie w stylu PiS.

pionier52 • Piątek [19.01.2024, 13:38:06] • [IP: 92.118.166.**]

Klątwa herr Tuska...mwił że u nas tunel jest niepotrzebny...

Gość • Piątek [19.01.2024, 13:34:42] • [IP: 5.184.112.**]

Nikt z miasta nie nadzorował budowy tunelu, wszyscy byli najemnikami za ogromne pieniądze i to jest efekt!! Po pierwszych zadymieniach zastępczyni kierownika UM z wioski lubelskiej, sama szczerze przyznała publicznie, że wentylacja jest spiepszona! Jeździłem przez tunele w Austrii, Norwegii i wielu innych krajach, które miały kilkanaście kilometrów i nigdy nie czuło się żadnych spalin!! A tu, tunelik 1, 2 kilometra długości i trzeba zakładać maski P. Gaz. Dodatkowo kierownikiem obsługi jest człowiek ze szczecina, który wyleciał z PŻM za " zasługi" inaczej. Może trzeba zmienić kierownika, na kogoś z głową i chęcią do pracy, żeby " odmienił oblicze tunelu, tego tunelu " !

Gość • Piątek [19.01.2024, 13:27:12] • [IP: 62.69.253.**]

tak to jest jak pieniądze rozchodzą się po kolesiach a za resztę chce się coś wybudować. normalne jest że w tunelu musi być sprawna wentylacja... i można wykorzystać prawa fizyki plus odrobinę roozumu by wszystko funkcjonowało, dlaczego nie karze się kierowców którzy w tunelu jadą 30km/g i wolniej?? można jechać 50km/h nie ma zagrożenia...

Gość • Piątek [19.01.2024, 13:10:09] • [IP: 185.210.39.***]

Tunel jest po prostu źle zaprojektowany i następuje zasyfonowanie spalin w najniżej położonym miejscu. Do tego wentylacja jest po prostu za słaba i nie ciągnie tego smrodu i samych spalin. Straż Pożarna to odebrała? Nie czarujmy się tak nie powinno być. Wszyscy którzy usprawiedliwiają taki stan to idioci. Ciekawe kto na takie coś się zgodził.Znowu żenada inwestycyjna w wykonaniu Żmurkiewicza, Michalskiej i Sujki. Acha i Konkolewskiej bo ona też w tej komuszej ekipie.

Gość • Piątek [19.01.2024, 12:42:03] • [IP: 83.14.226.***]

jedz na prom i bedzie spokoj... co za ludzie.

Gość. Zielony • Piątek [19.01.2024, 12:32:07] • [IP: 37.248.161.**]

I jeszcze jedno a kto te spaliny produkuje chyba nie tunel

Gość. Zielony • Piątek [19.01.2024, 12:29:39] • [IP: 37.248.161.**]

Nie było tunelu źle jest tunel to szukamy dziury w całym nie podoba się na prom

Gość • Piątek [19.01.2024, 12:15:24] • [IP: 92.118.166.*]

Gościu wsiądź na Bielika nie będziesz miał dymu ale mgłę i włóż Kapok bo może utonąć jak tona statki na wodzie. I nie zapomnij POmodlić się też.

Gość • Piątek [19.01.2024, 12:11:24] • [IP: 89.151.33.***]

Bzdura lepiej było promami pływać co ??

Gość • Piątek [19.01.2024, 11:45:11] • [IP: 176.221.123.***]

Tunel Podwodny Jednorurowy stał sie Atrakcją Turystyczna tu jada Miliony aby zostawic swoje pieniadze Bo Swinoujscie jest Oknem na Swiat

Gość • Piątek [19.01.2024, 11:31:48] • [IP: 31.0.70.***]

To geniusza który napisał " włącz sobie tumanie obieg zamknięty..." Jaki z ciebie jest pacan to bania mała. Nawet jak zamkniesz obieg powietrza to szkodliwe dla zdrowia opary znajdujące się w tunelu i tak dostaną się do auta. Samochód nie jest szczelny !! Idź lepiej zobaczyć czy cię nie ma przypadkiem gdzieś na Helu. I nigdy nie wracaj

Gość • Piątek [19.01.2024, 11:20:37] • [IP: 46.134.130.***]

Duda powiedziałby, że to ostry cień mgły, ;););)

Gość • Piątek [19.01.2024, 11:01:50] • [IP: 46.205.140.**]

Prom czeka

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:53:08] • [IP: 87.78.225.***]

Cyrkulacja wentylacji powinna dzialac w jedna strone.

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:51:26] • [IP: 83.11.12.***]

Jechałam tunelem smród spalin był nie do wytrzymania pomimo zamknięcia w samochodzie zasysania powietrza do kabiny. Jestem alergiczką, musiałam brać wziewy i zgłosić się do lekarza. Knot jakiego świat nie widział a otwarcie z pompą jakby to był everest techniki. Tam dojdzie do tragedii !!

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:48:30] • [IP: 195.43.84.***]

szyby zaparowane to i mgła na oczach :-)

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:38:57] • [IP: 83.26.246.***]

Spokojnie. Jeszcze trochę i popaprańcy ten tunel rozbiorą. I będzie wspaniale jak dawniej-promy i kolejki. Będziecie zachwyceni.

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:31:46] • [IP: 88.156.232.***]

Najwyższy czas rozpocząć prace na budową grobli przez Zalew Szczeciński, byśmy mogli w pół godziny dojechać nią do Szczecina. Odcinek do Nowego Warpna jest krótki, wpiszcie sobie na youtube hasło Key West Florida - oni tam tylko tak łączą wyspy. I jeszcze jedno - inwestycję muszę finansować ci złodzieje Niemcy, w ramach pakietu z odszkodowaniami za II W Ś.

Gość • Piątek [19.01.2024, 10:18:00] • [IP: 83.23.26.***]

Odcinkowy pomiar też przyczynił się do zbyt wolnej jazdy. Kierowcy jadąc dmuchają na zimne i zwalniają na wszelki wypadek.

Gość • Piątek [19.01.2024, 09:53:10] • [IP: 101.100.189.***]

Tylko dla elektryków.

Gość • Piątek [19.01.2024, 09:33:57] • [IP: 46.112.4.***]

Miałem okazję przejeżdżać przez różne tunele. Zawsze wyciągi powietrza są na początku na końcu i w środku tunele co kilkaset metrów. W Świnoujściu tylko na wjazd i wyjazd

Gość • Piątek [19.01.2024, 09:12:11] • [IP: 185.210.38.**]

Włącz sobie tumanie obieg zamknięty w aucie i po problemie

Gość • Piątek [19.01.2024, 09:02:27] • [IP: 37.109.167.**]

Jest problem i to widać gołym okiem i nikt nie powie mi że tak jest we wszystkich tunelach na świecie bo tak nie jest po trzy wentylatory na początku i końcu to za mało na taki tunel I nie trzeba być inżynierem żeby to stwierdzić tam brakuje wentylatorów gdzieś pośrodku tunelu żeby wspopagały te z wjazdów do tunelu czyżby oszczędności czas pokaże.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:55:17] • [IP: 178.238.252.***]

głupie polaczki, szukajcie dziury to wam tunel zamkną i znowu będziecie narzekać... mgłą i spaliny są też na wolnym powietrzu.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:54:27] • [IP: 176.221.122.***]

Trochę fizyki ze szkoły podstawowej szanowni fachowcy. Co się dzieje jak ciepłe spaliny połączą się z zimnym powietrzem? to zjawisko nazywa się MGŁA

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:52:09] • [IP: 91.231.92.***]

Tak jak kiedyś z mostem do Karsiborza, znowu znalazł się jakiś zakompleksiony d...ń(a może to ten sam) który w ramach samo dowartościowania się szuka sensacji. Ja też raz jechałem to było czuć ale już w następnym dniu było wszystko ok. Awarie też się przecież zdarzają.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:44:33] • [IP: 178.238.254.**]

Proponuję zrobić zakłady kiedy tunel zostanie zamknięty.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:43:07] • [IP: 178.238.254.**]

Jadę przez tunel i modlimy się do najjaśniejszej panienki aby się udało przejechać.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:41:53] • [IP: 77.111.247.***]

@Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:16:33] • [IP: 5.184.113.**] nie może cieknąć! przecieki przy zagłębieniu około 30 m pod poziomem wody dyskwalifikują to dzieło. idąc za Twoją logiką tunel Ryfylke 300m pod wodą powinien być kompletnie zalany. nie wiem gdzie byłeś i co widziałeś ale konstrukcja i wykonanie tunelu w Ś-ciu jest co najmniej wątpliwa.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:29:12] • [IP: 178.238.254.**]

Tunel będzie wielką katastrofą tylko poczekajcie, odpowiedzialny za tunel niech ucieka na koniec świata.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:15:26] • [IP: 92.118.166.***]

Prędkość 50 a wszystkie ciotki i ciotunie jadą 30. I jeszcze hamują. Mijają tunel i gaz do dechy. A że na przeglądach przepuszcza się kopcace lejące ropę stare diesle to inna sprawa.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:07:30] • [IP: 83.26.246.***]

Jechał jakiś złom jakich wiele. Silnik tuż przed padnięciem i tyle. Dymił z tyłka spalinami.

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:05:39] • [IP: 2.106.93.**]

A dlaczego woda się leje w tunelu? Dlaczego zasłona milczenia na ten temat?

Gość • Piątek [19.01.2024, 08:04:23] • [IP: 89.151.38.**]

Ślepaki ! Lupę w rączkę i przyjrzyjcie się zdjęciu. Co tam widać ? Prędkość dozwolona to 50 km/h. Zapiszcie to sobie. I na drugi raz proszę nie jechać 40, 35 lub 30 km / h. Będzie mniej smrodu.

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:57:31] • [IP: 178.238.254.**]

Obieg zamknięty włączan już na Grundwaldzkiej i nic nie pomaga.Wentylatory pracujące nic nie dają mogą jedynie spaść komuś na głowę a jak jeszcze nikogo nie zabiły to jest wielkie szczęście użytkowników.

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:52:49] • [IP: 178.238.254.**]

Poczekajcie jeszcze trochę a dowiecie się jakim budowlanym bublem jest tunel .Już przygotowywane są promy do wznowienia przeprawy promowej. PiS na siłę otwierał tunel przed wyborami z cieknącymi ścianami i bez pełnego odbioru budowlanego.Oby nikt nie został pochowany w tunelu.

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:47:57] • [IP: 176.221.122.***]

prowizorki najdłużej się trzymają a ludzie do wszystkiego się przyzwyczają

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:47:12] • [IP: 46.205.128.*]

To prwnie z portu ten dym pewnie węgiel się pali

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:43:40] • [IP: 178.238.245.**]

jak się komuś nie podoba to niech płynie promem

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:37:17] • [IP: 31.60.231.**]

Z górki wjeżdżam na luzie silnik pracuje na wolnych obrotach i trzeba hamować nie potrzebnie. Bo gdyby było do 60 km/h to śmialo doleci bez hamowania. Natomiast jadąc pod górę od połowy tunelu na trzeci bieg i wysokie obroty bo inni jadą 30 km/h. Musi być zadymienie nie ma wyjścia. Tylko podnieść prędkość bez obaw, będzie bezpieczniej.

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:36:13] • [IP: 176.221.123.*]

Po Żmurkiewiczu bierze na celownik tunel, masz tupet. Wszystko zle, oprócz Grupy Morskiej.

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:35:29] • [IP: 83.26.235.**]

tunel ma pech a- skoro filmowal sie przed wjazdem Duda uważałem, że zawsze coś pier...lnie. i tak się stało

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:26:35] • [IP: 178.238.246.***]

Źle działające lub wadliwie zaprojektowane przewietrzanie tunelu. Dlaczego w środkowej części tunelu nie ma ani jednego wentylatora ?

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:24:37] • [IP: 46.231.59.**]

Jako że tunel należy już do miasta, proszę się zainteresować jak wzrasta zużycie prądu po włączeniu wentylatorów w tunelu, a potem dodać dwa do dwóch

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:21:32] • [IP: 176.221.122.**]

To ostry cien mgly, jedyna rzecz ktora zostanie po pisowskim agencie dudku w naszym miescie

Gość • Piątek [19.01.2024, 07:15:41] • [IP: 31.11.130.*]

PRZED WYBORAMI WSZYSTKO JEST ZLE.WSTYD DLA PRZYSZLEGO PREZYDENTA, KTORY WYPISUJE TAKIE BZDETY.SZKODA ZE NASZ P.PREZYDENT NIE KANDYDUJE NA NASTEPNA KADENCJE.MY MIESZKNCY UBOLEWAMY NAD TYM.

Gość • Piątek [19.01.2024, 06:56:20] • [IP: 89.151.37.***]

Żalcie się dalej na spaliny, jeszcze głośniej poproszę tak żeby wszyscy usłyszeli, to wam zaraz zrobią poprawkę, ale taką, że tunel będzie tylko dla elektrycznych aut 🙃

Gość • Piątek [19.01.2024, 06:48:00] • [IP: 46.205.204.**]

A na szybach w domu czy w samochodzie nie skrapla się para?. Nie włącz klimy, to od razu szyby się pocą.

Gość • Piątek [19.01.2024, 06:28:44] • [IP: 37.47.150.***]

Gość • Piątek [19.01.2024, 06:15:15] • [IP: 178.238.251.***]

Brakuje wentylatorów w środkowej części tunelu, tak jak jest to we wszystkich tunelach na świecie. Do tego powinny pracować na zmiennych obrotach non-stop a nie być włączane, kiedy jest już za późno.

Gość • Piątek [19.01.2024, 06:13:03] • [IP: 193.220.243.**]

Zwiększyć dopuszczalną prędkość przejazdu...

Mycie okien • Piątek [19.01.2024, 05:29:02] • [IP: 37.96.55.***]

Firma z Poznania wygrała przetarg na mycie okien w tunelu.Ponownie kolesie ustawili przetarg.

Gość • Piątek [19.01.2024, 04:55:55] • [IP: 176.221.122.**]

Tunel im Janusza Żmuriewicza, może i niedoskonały ale za to wspaniały, oby służył miastu tak jak Pan Prezydent wiele lat, pamiątka PIS, Tuskowe zaczynają od rządów pod Niemca blokowanie i niszczenie inwestycji niewygodnych dla sąsiadów, a naród zachwycony i od nienawiści aż gęby powykrzywiane obudzi się bezradny i bezwolny, Stocznie, Kopalnie Koleje Wojsko??. iiiitdddd.

Gość • Piątek [19.01.2024, 01:33:21] • [IP: 188.33.233.***]

w każdych innych tunelach odprowadza się zadymienie za pomocą wentylatorów w środku tunelu a nie tylko na wjazdach i wyjazdach tutaj tego nie ma dla czego ? Co jest z tym oświetleniem dlaczego jest tak słabe tylko jeden ciąg, dla czego od strony Wolina - tunelu l leje się woda ? dla czego tunel jest tak często wyłączany z ekspolatacji w godzinach nocnych pod przykrywką konserwacji ?

Gość • Piątek [19.01.2024, 00:36:34] • [IP: 176.221.123.***]

Po co ten tunel. Tylko GROBLA jakem GROBLIN

Gość • Piątek [19.01.2024, 00:36:32] • [IP: 37.47.177.***]

Kandydaci na Prezydenta niech się tym zajmują chyba że są nic nie warci.

Gość • Piątek [19.01.2024, 00:25:04] • [IP: 46.205.141.**]

Brawo PiS, brawo dla Żmurka, zostaną już w historii miasta jako siły sprawcze tunelu. Nic tego już nie zmieni.

Gość • Piątek [19.01.2024, 00:13:26] • [IP: 37.109.167.**]

Najlepiej zaopatrzyć się w maski P. Gaz i zakładać je na twarz w czasie przejazdu przez tunel.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:52:53] • [IP: 92.118.166.**]

Różnica temperatur, przed wjazdem na Warszowie 0, w tunelu 7, a na Uznamie 2.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:41:42] • [IP: 31.0.79.***]

Tunel mamy tylko dzięki PiS! Bo kacyki z PO robiły wszystko aby tu nie było tunelu. Pierwszy tunel, na który były pieniądze w budżecie, mógł być już 8 lat temu. Ale Tusk nam ten tunel ukradł do Gdańska. A teraz co mogą, to szczekać na tunel jak kundle i to regularnie robią. Pies ich olał.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:38:22] • [IP: 78.30.82.***]

Zbyt mała dozwolona prędkość jest tego przyczyną

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:18:47] • [IP: 46.113.12.**]

Wczoraj wracałem ze Szczecina, w tunelu jakby mgła była taka zadyma od spalin

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:18:22] • [IP: 5.184.113.**]

37.47.154. wentylatory same nie się włączają, pracownicy tunelowi tzw. dyspozytorzy tunelu mają alarmy z danego czujnika, , zbyt duże natężenie spalin, , czy coś w stylu wtedy załączają wentylatory jeżeli poziom jest już poniżej to wyłączają ot taka sprawa. .

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:16:33] • [IP: 5.184.113.**]

Japie...ludzie jak Wy się znacie to jest poezja normalnie tuwima... Cieknie bo tunel jest pod wodą to logiczne, ciśnienie itd będzie ciekło, a bardziej skraplało w większej mierze... Smog, dym z samochodów smród przez to, że duża część kierowców jeździ kurde na maksymalnych obrotach przy danym biegu, jak ja widzę, że jedzie kierowca nie ważne niemieckie blachy czy polskie czy inne 30 km/h i dym leci jak nie powiem czego. .. To logiczne, że dany bieg dostaje po du... Bo po co zwiększyć bieg i jechać na minimalnych obrotach jak można cisnąć mniejszy bieg na większych obrotach i leci swoje spalanie...

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:10:35] • [IP: 176.221.123.***]

Na zbiornikowcach w wejście z pustymi zbiornikami czy gdy zachodzi potrzeba ich odgazowania często stosuje się rodzaj żagla który wymusza obieg powietrza do włazów aby drugimi wylatywało to zanieczyszczone. Wystarczyło by zaprojektować automatycznie rozwijane takie żagle z obu wylotów i w zależności od kierunków wietru rozwijać ten który by zabierał cały wiatr do wlotu Oczywiście że przy bardzo silnych zjawiskach atmosferycznych zwijać a od tego są służby dyspozytora. Może ktoś ma inny pomysł

Gość • Czwartek [18.01.2024, 23:09:27] • [IP: 79.186.48.***]

Tak, po prawej stronie jadąc od wyspy Uznam, pod koniec drogi, po prawej stronie leje się woda.Dobrze już ktoś to zauważył.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:37:33] • [IP: 185.161.95.**]

Zakaz Dieslow

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:32:49] • [IP: 88.218.253.***]

włączyć wentylatory i ustalić szybkość minimalną na 50 km/h a max na 70 km/h - będzie ruch powietrza :-)))

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:28:33] • [IP: 31.11.128.***]

Kowidowa mgła mózgowa, nie wszyscy to widzą...

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:19:49] • [IP: 185.210.39.**]

To wy nie jechaliście innymi tunelami??

troll • Czwartek [18.01.2024, 22:17:57] • [IP: 178.238.252.***]

Pewnie został poświęcony przeterminowana wodą święconą. 😂🤣🤪

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:10:41] • [IP: 37.47.154.**]

Od warszowa na wjeździe do tunelu woda kapie.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 22:01:08] • [IP: 2.106.93.**]

Nigdy nie spotkałem się z takim smrodem spalin w tunelu jak w tym. A przejeźdżam przez wiele tuneli w Norwegii. Świnoujskim strach jechać. Poza tym nikt nie wyjaśnił do dziś, dlaczego tak często zamyka się tunel. Bo „prace konserwacyjne” to moim zdaniem ściema.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:50:41] • [IP: 62.69.252.**]

Zamknięty obieg? Taka funkcja została zainstalowana w samochodach od 1980 roku. I po kłopocie! Jak się nie umie to się nie jeźdźi i nie narzeka!!

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:50:37] • [IP: 89.151.38.*]

Do IP: 254** z 20:38! Zgadza się to jest ten powód. Tylko pisze się różnicy.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:49:34] • [IP: 31.11.131.**]

Gdzieś tam w tunelu muszą być jakieś ukryte wrota do piekła. Pewnie dużo grzeszników smaży się w smole, stąd i pełno smrodu i dymu.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:48:08] • [IP: 5.173.157.**]

Proponuję wprowadzić w tunelu strefę czystego transportu i zakazać wjazdu dieslom. Stan wielu samochodów w tym kraju woła o pomstę do nieba, widać jak kopcą te sztrucle i nie ma się co dziwić że w tunelu są spaliny.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:36:08] • [IP: 37.248.167.***]

Niech zaniepokojony mieszkaniec Świnoujścia pływa promem. Ja wybieram tunel !

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:34:41] • [IP: 178.238.250.***]

Dopiero teraz zauważył?dym jest cały czas, latem i zimą.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:26:36] • [IP: 37.47.154.***]

Z tego co ktoś kto pracuje w tunelu tu pisał, wentylatory włączają się jak zostanie przekroczona norma spalin. Wystarczy zmienić ustawienia systemu wentylacji by wentylatory włączały się szybciej niż ten wysoki poziom zostanie osiągnięty, ale to kosztuje bo zwiększa się zużycie prądu. Mieszkańcy sami są sobie winni głosując w wyborach na władze, które o nich nie dbają

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:09:07] • [IP: 87.78.225.***]

Spaliny w tunelu swiadcza o stanie technicznym samochodow?

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:09:04] • [IP: 31.11.128.***]

Jeżdżę tunelem codziennie minimum 2x i niemal za każdym razem trzeba wyłączać obieg wewnętrzny ponieważ śmierdzi spalinami, czasem jest faktycznie aż siwo w środku, wystarczy przejedzie jakiś złom typu T4 czy Passat B5 jedzie pod górę i zadymienie gwarantowane. Generalnie dziwię się że po stronie Uznamu turbiny są zaraz przy ściance i dmuchają w ściankę, przecież to jakaś bzdura. Z końcem roku pojawiły się jakieś dodatkowe urządzenia (nad pasem od strony warszawa) wyglądają jak okapy, umiejscowione co kilkadziesiąt metrów

Gość • Czwartek [18.01.2024, 21:02:51] • [IP: 176.221.123.**]

W tunelu po jednej ścianie leje się woda.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:59:34] • [IP: 79.186.52.***]

Zbyt duże ograniczenia prędkości i samochody nie wypychają powietrza mało tego jak niektórzy jezdza 35 40 km/h to tworzą się zatory a spaliny nie mają się jak wydostać. Podnieść prędkość do 70 km/h

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:53:57] • [IP: 37.47.153.***]

Na promy z...ć jak nie pasuje.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:53:49] • [IP: 78.30.81.***]

A w þunelu czerwoną kanapa

Cztery • Czwartek [18.01.2024, 20:51:50] • [IP: 195.191.163.***]

Metoda naukowa - zachęcam do zapoznania się z tym jak zdobywa się wiedzę, min. inżynierską. Na pewno nie na forach internetowych.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:47:34] • [IP: 37.47.139.***]

Aby rozwiać wątpliwości zrobić briefing dla dziennikarzy i pokazać to cudo inżynierskie od środka. Wyjaśnić niedowiarkom że nie cieknie a te nawiercenia to tylko tak dla jaj są robione.

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:39:56] • [IP: 46.205.128.**]

Ta i sople lodu w środku?

Gość • Czwartek [18.01.2024, 20:38:28] • [IP: 88.218.254.**]

opar mgły przy duzej wilgotnosci i ruznicy tempertur tunel-zewnetrzna tem.

Oglądasz 1-153 z 153
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Policjanci z Komenda Miejska Policji w Świnoujściu w piątek otrzymali z rąk Komendanta Miejskiego Policji w Świnoujściu – insp. Jarosława Czaja przedterminowe akty mianowania na wyższe stopnie służbowe. Komenda Miejski Policji w Świnoujściu – insp. Jarosław Czaja w towarzystwie zastępcy, naczelników oraz kierowników wręczył policjantom akty mianowania na wyższe stopnie policyjne. Nominacje otrzymało czterech stróżów prawa z 44 Wysp: 2 w korpusie aspiranckim oraz 2 w korpusie podoficerów. ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 27 listopada (środa) o godz. 17:00 – do Biblioteki Głównej (ul. Piłsudskiego 15) na spotkanie z popularnym i lubianym aktorem Robertem Gonerą. Wstęp wolny! ■ "UZDROWISKO ŚWINOUJŚCIE" S.A. uprzejmie informuje wszystkich swoich emerytów o zgłaszanie się do Zarządu Spółki przy ul. Nowowiejskiego 2 w Świnoujściu w celu pobrania świadczenia Świątecznego. Kontakt telefoniczny: 91 321 44 47 ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 15 listopada (piątek) o godz. 17:00 - na spotkanie z aktorką Marią Pakulnis połączone z prezentacją książki pt.:"Moja nitka". Prowadzenie red. Marcin Michrowski. Wstęp wolny! ■