iswinoujscie.pl • Wtorek [16.01.2024, 13:21:38] • Świnoujście
Powstaje Terminal Instalacyjny morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. Prace przebiegają zgodnie z planem
fot. Organizator
Trwa budowa Terminala Instalacyjnego morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. W ciągu ostatnich miesięcy oczyszczono akwen portu, przeprowadzono niezbędne rozbiórki, przygotowano podbudowę i rozpoczęto budowę budynku warsztatowego i administracyjno-biurowego. Kontynuowane są prace nad przygotowaniem nabrzeży. Inwestycja ORLEN Neptun zostanie uruchomiona na początku 2025 r. Będzie to pierwszy tego typu terminal w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie.
Cała budowa przebiega zgodnie z harmonogramem, bez żadnych opóźnień. Jest to możliwe dzięki modelowej współpracy z doświadczonym w realizacji tego typu projektów wykonawcą oraz Zarządem Portów Szczecin i Świnoujście. Mogę zapewnić, że prace zakończą się zgodnie z planem w ustalonym terminie – powiedział Robert Nowicki, prezes zarządu ORLEN Neptun.
Inwestycja składa się z kilku etapów. Już w maju 2023 r. rozpoczęły się rozbiórki, na początku w części lądowej, na terenie budowanego terminala, potem w części wodnej. Usunięto m.in. pirs stoczniowy wraz z ok. 370 palami żelbetowymi na których był posadowiony oraz oczyszczono akwen. Oprócz różnego rodzaju złomu, wydobyto liczne elementy żelbetowe, drewniane pale, a także niewybuchy z okresu II wojny światowej (m.in. bomby lotnicze i głębinowe torpedy oraz pociski artyleryjskie).
fot. Organizator
Kolejnym krokiem było rozpoczęcie prac związanych z budową budynków warsztatowych i biurowych. Rozpoczęła się też dostawa kruszywa, służącego jako nawierzchnia terminala. W następnych miesiącach realizowane będą prace żelbetowe oraz budowlane i instalacyjne w budynkach oraz prace związane z wzmacnianiem podłoża w obrębie nabrzeży (tzw. palowanie).
fot. Organizator
Lądowa część terminala instalacyjnego powstaje na terenie o powierzchni blisko 20 ha. Będą tu przeładowywane i składowane kluczowe elementy morskich turbin wiatrowych, takich jak wieże, łopaty i gondole. Terminal będzie w stanie przyjmować też morskie stacje transformatorowe, ważące nawet 24000 t.
Inwestycja w Świnoujściu będzie dogodnie skomunikowana wszystkimi środkami transportu: kolejowym, promowym, lotniczym i drogowym. Ponadto, położenie w głębi lądu zagwarantuje optymalne warunki pogodowe w trakcie eksploatacji inwestycji. Terminal docelowo będzie zatrudniał około stu pracowników. Część z nich stanowić będą absolwenci Zespołu Szkół Morskich w Świnoujściu, którzy rozpoczęli specjalistyczne szkoleniach prowadzone przez fachowców ORLEN Neptun.
fot. Organizator
Za budowę części hydrotechnicznej inwestycji odpowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jego zadaniem jest budowa i uruchomienie dwóch nowych nabrzeży. Równolegle pogłębiony zostanie także tor wodny na odcinku od obrotnicy mielińskiej do nowego terminalu.
fot. Organizator
Nowe nabrzeża będą charakteryzowały się ponadstandardowymi jak na warunki portowe parametrami technicznymi, głównie w zakresie dopuszczalnych obciążeń użytkowych. Pozwoli to na wstępny montaż wież turbin wiatrowych o wysokości ponad 100 metrów i masie około 1000 ton każda. Długość nabrzeży, wynosząca w obu przypadkach około 250 metrów, umożliwi operowanie w Świnoujściu największym dostępnym obecnie, specjalistycznym statkom typu jack-up, przeznaczonym do instalacji turbin o mocy 14 MW i większych, oraz statkom typu heavy lift vessel służącym do transportu fundamentów turbin wiatrowych.
fot. Organizator
Zgodnie z założeniami terminal posłuży w pierwszej kolejności do instalacji komponentów morskiej farmy wiatrowej Baltic Power, budowanej przez spółkę ORLEN i Northland Power, która jest najbardziej zaawansowanym projektem offshore w polskiej części Bałtyku. Później będzie wykorzystywany do realizacji kolejnych inwestycji.
Maciej Gelberg
ORLEN Neptun Sp. z o.o.
Bubel będzie zobaczycie, Grobarczyk jak mówi tzn że będzie lipa, a co z ludźmi mieszkającymi obok?cisza, chyba też należy im się szacunek, Zmurkiewicz też swoje dołożył nie rozwiązując problemu no chyba tego wymaga się od prezydenta aby działał
Do IP 46.205.141. godz. 17.49.29. Ale ty durny!! Tam nie będzie się montować żadnych " skomplikowanych podzespołów" jak ty durenko piszesz!! Tam będzie się tylko przeładować gotowe elementy wiatraków, przywiezione barką lub samochodem na plac magazynowy, a następnie z placu magazynowego będzie się ładować na statek typu Jack - UP, który zawiezie te elementy na fermę wiatraków w morzu. Wiem, że nie zrozumiesz, że tam będzie robota głównie dla hakowych i tzw. sztaerów ukladajacych te elementy na placu. Ale nie martw się, w tej partyjce lub jej zwolenników, jest 90 % takich jak ty.
Kto niszczy najlepszy zakład -Stocznię remontujący statki m.in wojenne, pytam kto?komu na tym zależało, tym powinny zająć się służby szukając powiązań... praca haha jako kto?z szacunkiem tej pracy nie będzie, s w stoczni pracowało szereg specjalistów z różnymi kwalifikacjami...
CZYLI Z 5 LAT OPÓŻNIEŃ
Wystarczy spojrzeć na załączoną wizualizację, żeby zobaczyć co zrobili z ogromnymi budynkami i budowlami Morskiej Stoczni Remontowej S. A., a w to miejsce na 20 hektarach ma być prosty plac magazynowy i dwa baraki dla hakowych i sztaerów, jako wysokiej klasy " pispecjalistów". Barbarzyństwo, które musi być karane poprzez wyroki sądowe, tym bardziej, że obok jest 30 hektarów MSR S. A., które można było przeznaczyć na plac składowy elementów wiatraków, bez burzenia Stoczni i ogromnych kosztów z tym związanych.
17:00:08] • [IP: 37.47.186.***] ty chyba skończyles ZDZ, że myslisz, iż przy montażu skomplikowanych podzespołów zatrudni się tam hakowych. Rozmawiałem z dyplomowanymi fachowcami z portu, mówili: to nie jest dziedzina dla dźwigowych, hakowych
Ktoś ma uczyć się 5 lat w morskiej żeby potem błagać żeby przyjęli go na hakowego? A jak go nie wezmą to będzie bezrobotny ale dobrobyt PiS zapewnił Polakom.
Prace trwaja. Szkoda tylko ze nikt niema checi rowiazac sytuacji prawnej ludzi mieszKajacych obok. Wielki minus dla misasta i rzadzacych
37.109.167 najśmieszniejsi są ci którzy widzą różnice między pis i po
Do:122 Szkoda pisania. Ciemny lud wszystko kupił. Ludzie nie widzą, że Polska już jest sprzedana.
Boże, widzisz i nie grzmisz…..
Na wizualizacji widać ze tam nie ma żadnych hal czyli żadnej fabryki. Parę blaszanych socjalnych baraków ma dać prace dla Świnoujścia? Kwintesencja PiSowskich rządów.
PiS tylko zakończył żywot naszej stoczni zapoczątkowało PO w projekcie były trzy spółki uratowali stocznię Gdańską a nas POłączyli z Gryfią która była na skraju bankructwa a kolega który pisze że PiS jest winny to albo nie wie albo świadomie kłamie ?
Do IP 46.205.241. godz. 01.20.20. Mówią, że " Głupich nie sieją, sami się rodzą"!! Ale masz rację, bo zauważyłeś że oprócz hakowych będzie jeszcze kierownik hakowych, a to już powinien być ktoś po innych kursach. Ogromny majątek stoczni wyburzyli szkodnicy z PiS, a nie z PO. W nocy się śpi, więc następną noc prześpij całą, może opatrzność doleje oleju do spustoszałej główki.
Jakim cudem wy tam mieszkacie? Tak chyba nie powinno być
Mają w d.. Pie ludzi gdzie Prawo nadzor budowlany kto pozwolił tam ludziom mieszkać zakaz fotografowania na plocie czołgi pod oknem to jest obszar chroniony to może przepustki dla mieszkańców trzeba wystawić mieszkamy w tam jak przeczytałeś gościu te komentarze ty co promujesz się tymi wiatrakami to się zastanów czy to nie obciach chwalić się inwestycją kosztem ludzi
, 22:37:42] • [IP: 37.109.167.**]kolejne wypociny tak zwanego znawcy z polityczną pianą na ustach. Rozmawialem z fachowcem mającym tytuły, dyplomy - to nie będzie robota tylko dla hakowych itp. Po drugie sprzedanie stoczni z Ścia Gryfii przegłosowali ludzie PO. To był wyrok.
Była Morska Stocznia Remontowa S. A. sławna i ceniona w całej Europie, a będzie plac składowy elementów wiatraków i robota dla hakowych, sztaerów i dźwigowych, a więc w prymitywnych zawodach. Nie będzie żadnych budynków, poza dwoma barakowymi budyneczkami, jeden dla kierownika a drugi jako szatnie i warsztacik dla robotników. Tak pisowcy zrujnowali ogromny majątek narodowy i miejsce pracy dla tysięcy wysoko wykwalifikowanych robotników i inżynierów. Zapłacili już za to podczas wyborów, a w najbliższej przyszłości zapłacą na podstawie wyroków.
Plac składowy inic więcej, zniszczyli najlepszą polską stocznię remontową... Brudziński, Grobarczyk, Zaremba, Trzeciakowski pamiętajcie te niechlubne nazwiska
Piękne z djęcia komputerowo obrobione. Brawa dla redaktora, który sam się nie pofatygował aby osobiście je zrobić. Tylko propagande dostał i sieje. A o mieszkańcach J.Sółtana i Ludzi Morza wy...ch przez miasto to żadnej wzmianki. Brawo redakcjo. To nie są baraki, tylko byłe budynki hotelowe dla pracowników ODRY. Sprzedane przez Odrę pracownikom na mieszkania a nie przez likwidatora czy syndyka. Grunty mieliśmy na wieczyste użytkowanie A miasto sprzedało je nam na własność.
Ja tu widzę mieszkania w bezpośrednim sąsiedztwie wstyd dla takiej inwestycji gdzie jest Prawo po której jest stronie Mieszkańców czy Orlenu a może Portów kto Mieszkańców pozbawił prawa do użydkowania własnościa przez ponad 20 lat. W dzień i w nocy trzęsą się budynki mury pękają hałas i pył czym tu się promować poraszka energia dla Ludzi kosztem Ludzi
A Tusk nie likwiduje tego czegoś?
Czy ktoś zainteresuje się powiadanymi studzienkami na drodze prowadzącej do tej inwestycji. Ciężki sprzęt dopiero zaczął tam jeździć, a droga już do remontu.
Już teraz na Ognicy w Świnoujściu na ul. Mostowej od nr 8 do 14 słychać cały dzień głośne stukania młotami. Wieczorem mamy już dość i chcemy pójść spać. Trzaskają się niby budując nabrzeże. Buczą również silniki promów Polferiss. Stary statek, gdzie postój z włączonymi silnikami jest niewskazany naprzeciwko ulicy Mostowej 12, a którego ciągle słychać.
Co do akcji stoczni to oferuje przeczytanie artykułu 418 KSH i konstytucji. Oficjalnie te akcję są własnością PFR jako większościowego właściciela MSR Gryfia i w niewielkiej części pracowników zarówno MSR jak i Gryfii i spółek które skupiły część akcji pracowniczych za psie pieniądze Kto to jest ujawnione jest w księdze akcjonariuszy dostępnej dla akcjonariuszy w nawigatorze gdzie są zarejestrowane. Ci co mają jeszcze papierowe wersje to stracą je gdyż przepisy zmuszają do zamiany ich na wersję elektroniczną, opisane jest, albo było, na stronie msrgryfia.pl lub telefonicznie z zarządem Tak przy okazji, tam pokazał się najbardziej aktualny wypis z KRS u gdyż istnieje możliwość siłowego przejęcia stoczni przez ekipę która połączyła stocznie i ograbił naszą z możliwości samodzielnego bytu gdyż byliśmy konkurencja dla tych którzy chcieli przejąć gryfie i dla Niemców z Bilfingera. Niemcy upadki a teraz rządzi Vestas