- nabycia pojazdu na terytorium RP,
- dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
- sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku przedsiębiorcy prowadzącego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami wniosek o rejestrację należy złożyć w terminie 90 dni.
Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu w wymaganym ustawowo terminie:
- NIEPRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł,
- przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami – 1 000 zł.
- PRZEKRACZAJĄCYM 180 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 1 000 zł,
- przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami – 2 000 zł.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin na złożenie wniosku o rejestrację biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku niezgłoszenia zbycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni, kara wynosić będzie 250 zł. Zgłoszenie zbycia pojazdu przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu, wypełnia jednocześnie obowiązek wszystkich współwłaścicieli.
Obowiązujące od 1 stycznia 2024 r. przepisy w zakresie zawiadomienia o zbyciu pojazdu wskazują, że zawiadomienia dokonuje właściciel pojazdu u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania, a jeżeli właścicielem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe lub inny podmiot, w skład którego wchodzą wydzielone jednostki organizacyjne – u starosty właściwego ze względu na miejsce rejestracji pojazdu.
Współwłaściciele pojazdu ponoszą kary pieniężnie solidarnie.
Kar nie stosuje się w przypadku gdy przed upływem ustawowych terminów (30 i 90 dni) właściciel pojazdu nabytego i zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odda pojazd do stacji demontażu pojazdów lub dokona jego zbycia.
Jednocześnie przypominamy że zawiadomienie o zbyciu pojazdu można złożyć osobiście składając wniosek w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta lub poprzez ustanowionego pełnomocnika. Ponadto Wydział Komunikacji realizuje zawiadomienia przesłane pocztą, bądź złożone poprzez platformę e-Puap.
www.swinoujscie.pl
Gość • Niedziela [07.01.2024, 09:37:35] • [IP: 176.221.122.***]teraz jest poko więc prawo jest tak jak oni to rozumieją więc będziesz płacić za wszystko oni wprowadzą. Zrozumiał wyborca poko?
Podstawa prawna? Poszukajcie sobie! Babki z wydziału komunikacji robią uprzejmość, że powiadamiają o zmianie prawa a wam to nie w smak?
podstawa prawna ??
Nie mam żadnej z Waszą firmą umowy, żebyśmy sobie świadczyli jakiekolwiek usługi.
A gdzie podstawa prawna ? Znowu urzędas każe/karze, a petent musi ? Arogancja urzędniczek tut. Wydziału przekracza wszelkie granice