POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [31.10.2023, 18:07:53] • Świnoujście

Budżet (nie)obywatelski Żmurkiewicza

Budżet (nie)obywatelski Żmurkiewicza

fot. iswinoujscie.pl

Jak powszechnie wiadomo Budżet Obywatelski ma za zadanie umożliwienie mieszkańcom decydowania o skromnych wydatkach z kasy gminnej w roku kolejnym. I nie są to małe pieniądze, bo na rok 2024 BO wynosi aż 2 849 168,00 zł.

W założeniu Regulaminu Budżetu przyjętego Uchwałą Rady Miasta Świnoujście i po intensywnej kilkumiesięcznej pracy specjalnie powołanego zespołu pod przewodnictwem radnego Jarosława Włodarczyka, w którym uczestniczyli radni przedstawiciele wszystkich klubów Budżet Obywatelski miał być równy i sprawiedliwy w dostępie do pieniędzy publicznych. Uwzględniono wiele uwag zgłaszanych we wcześniejszych edycjach. Niestety coś idzie nie tak.

Trzeba powiedzieć wprost, że Regulamin jest wielokrotnie złamany! To wygląda na świadome działanie i wręcz „ustawkę” pod nie osoby, ale bogate podmioty i to miejskie.

W ostatnich dniach w różnych częściach miasta pojawiły się ulotki namawiające do głosowania na konkretne projekty i nie byłoby w tym nic dziwnego, ponieważ każdy autor projektu może promować swój pomysł, ale...

Budżet (nie)obywatelski Żmurkiewicza

fot. iswinoujscie.pl

Pomysłodawcą może być wyłącznie osoba prywatna, nie żadna instytucja samorządowa czy też stowarzyszenie, w myśl tej zasady pytamy zatem:
Jak to możliwe, że osoba prywatna uzyskała zgodę na posługiwanie się logo ZOD Fregata w Świnoujściu bo o tych ulotkach mowa? A może to ZOD Fregata z podatków mieszkańców promuje pomysł osoby prywatnej?
Zadajemy to pytanie do rzecznika kto pokrył koszty tej akcji promocyjnej? Jeśli to kasa ZOD Fregata, to jaka tu panuje sprawiedliwość?

Dlaczego, wbrew zapisom uchwały Rady Miasta opublikowanej w Dzienniku Urzędowym mówiącej o wyznaczeniu punktów do głosowania i sposobie oddania w nich głosów (Dane wprowadza operator stanowiska przy udziale głosującego a stanowisko obsługiwane jest przez pracownika Urzędu Miasta Świnoujście) w ulotce oficjalnie czytamy o punkcie głosowania w rejestracji ZOD Fregata?

Czyżby Prezydent utworzył punkty do głosowania o których zapomniał mieszkańców poinformować i mało tego oddelegował do nich swoich urzędników?
Przecież na urzędowej stronie BO jest wyraźnie napisane, że punkt do głosowania znajduje się w Kancelarii Prezydenta!

Budżet (nie)obywatelski Żmurkiewicza

fot. iswinoujscie.pl

Dochodzą nas też głosy, że pracownicy Szpitala Miejskiego w swoim czasie pracy opłacanym również z naszych podatków zamiast wykonywać swoje obowiązki to chodzą z tabletami i wręcz jak to niektórzy mieszkańcy określili „nachalnie” domagają się głosów od pacjentów, którzy przecież wiadomo przybyli tam by się leczyć, przyjąć szczepionkę i nie potrafią w tych okolicznościach odmówić poparcia. Czyżby to kolejny ukryty Janusza Żmurkiewicza punkt do głosowania? Jak można wykorzystywać pacjentów do zdobywania pieniędzy?

Największym problemem jest jednak widoczne łamanie faktu powszechności i sprawiedliwości wobec mieszkańców w tej akcji. Dlaczego miasto nie promuje wszystkich zgłoszonych pomysłów?

Z czego mają pokryć koszty promocyjne i jak ustanowić sobie punkty do głosowania inni pomysłodawcy nie związani z jednostkami podległymi Prezydentowi i zasilanymi hojnie z podatków mieszkańców?

Zdecydowana większość projektów to inicjatywy zwykłych mieszkańców takie jak Ogród Posejdona, Street Workout Park, czy też Europejski Festiwal Kultury Alternatywnej lub Świnoujście Wita. Może Prezydent Miasta w swojej łaskawości dla nich też utworzy punkty do głosowania? Może da im budżety na wydrukowanie ulotek czy inną promocję banerową?

W grze tej przebiegłości spółek miejskich są setki tysięcy złotych, które można pozyskać – a po drugiej stronie bezsilność zwykłych mieszkańców, którzy też duży wysiłek włożyli w opisanie pomysłów i nagle zobaczyli jak rozgrywa się politycznie takie niby inicjatywy społeczne. Oni nie mieli szans na taką promocję, czyli głosów nie uzyskają i ich pomysły przepadną. Zresztą czy te głosy w ogóle będą zliczone uczciwie? Przy takim podejściu można mieć duże wątpliwości.

Trzeba więc pokusić się o refleksję, czy aby Budżet Obywatelski jest tak naprawdę dla obywateli, czy jedynie dla spółek podległych Żmurkiewiczowi, którym powinien on prosto z budżetu dać na różne zadania pieniądze, lub spółki te powinny zarobić sobie na nie same – dlatego są wszak spółkami prawa handlowego.
Warto też przypomnieć, że corocznie do Szpitala Miasto dokłada ok. 8 mln. zł., a do ZOD na ostatniej sesji dostał pokrycie straty za 2022 r. w wysokości prawie 4 mln. zł.

Jeśli Prezydent wie (a  trudno uwierzyć że nie),  o punktach do głosowania w podległych jemu jednostkach, o tym co robią pracownicy tych jednostek w opłacanym przez nas czasie pracy to najwyraźniej niezgodność z uchwałą i opłacanie pracowników do zbierania głosów mu nie przeszkadza, no chyba, że to z jego osobistej inicjatywy czy też polecenia dzieją się takie akcje.

Jeśli tak to reszta inicjatorów projektów obywatelskich została po prostu pozbawiona równych szans na dotarcie do mieszkańców ze swoimi pomysłami. Jak widać co wolno wojewodzie... .

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 45, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-45 z 45

Gość • Sobota [04.11.2023, 07:15:53] • [IP: 37.47.146.***]

2 mln to dług fregaty, tak mówiono w styczniu tego roku na sesji.Czy zostali już wskazani winni? Gdzie był nadzór ze strony miasta? Tak u nas wygląda budżet obywatelski łatanie długów jednostek miejskich! Radni powinni zgłosić do R.I.O. Parodia budżetu obywatelskiego!! Czy ktoś z rządzących zna zasady i procedury na czym polega budżet obywatelski??

Gość • Piątek [03.11.2023, 19:10:24] • [IP: 31.11.130.**]

Tytuł jest adekwatny. Ten budżet nie jest obywatelski, to jest po prostu inna forma finansowania miejskich podmiotów (szczegolnie szpitala) i szkół, a więc instytucji które powinny otrzymać środki na te zadania z budżetu miasta. No, ale dzięki takiemu sprytnemu zabiegowi budżet" obywatelski" wygląda okazale (prawie 3 mln zł!).A naiwni mieszkańcy są nagabywani przez pracowników szpitala gdy idą tam na badania itd. To jest SKANDAL któy niestety trwa od lat. Jakie szanse ma jedna lub nawet kilka osób które zgłaszają swój pomysł i cierpliwie namawiają chętnych do głosowania za ich pomysłem w porównaniu z całą grupą pracowników (np. szpitala) którzy tygodniami zbieraja podpisy od pacjentów, ich rodzin itd.? Wyniki tegorocznego głosowania potwierdzają tę patologię: znowu szpital i ośrodek Fregata zgarnęły większość środków. To jest parodia budżetu obywatelskiego.

Gość • Czwartek [02.11.2023, 11:21:48] • [IP: 176.221.122.**]

Cały czas standardy z okresu PZPR - ORMO - WUML, w tym biednym, zastygłym mentalnie i kadrowo w PRL-u miasteczku.

Gość • Czwartek [02.11.2023, 08:27:47] • [IP: 31.11.130.***]

Gdzie jest płac zabaw przy SP4 - projekt z ubiegłeglego roku- wygrał i nie został zrealizowany!!

Gość • Środa [01.11.2023, 21:08:07] • [IP: 37.128.2.**]

Kiedy ktoś pogoni tą Kokolewską ?

Gość • Środa [01.11.2023, 20:01:20] • [IP: 37.47.144.***]

Tylko towarzysz czerwony nasz kochany Pan Janusz. Śpi zawsze snem sprawiedliwego bo wie, że komunista może być tylko uczciwy.

Gość • Środa [01.11.2023, 18:31:01] • [IP: 78.30.83.***]

CHCIAŁAM Z RODZINĄ GŁOSOWAĆ NA PANIĄ KONKOLEWSKĄ.ALE JAK JĄ PROMUJE OBECNY PREZYDENT JUŻ NIE CHCĘ

Gość • Środa [01.11.2023, 17:37:59] • [IP: 178.238.254.***]

Głosujcie kto jeszcze może na festiwal EFKA

Gość • Środa [01.11.2023, 14:37:38] • [IP: 185.210.36.**]

Kilka lat temu byłem w UM by się dowiedzieć jak zglosic projekt do Budzetu Obywatelskiego, znajomy urrzędnik -teraz już eks urzędnik - poradził mi bym nie tracił czasu na coś co jest tylko farsą pomysłu. Wyjaśnił, że wprawdzie mieszkańcy zgłaszają najlepsze ich zdaniem projekty, ale i tak głos decydujący ma pan Ż bo to do niego idą te wybrane projekty i to on wybiera te, które jego zdaniem mają dostać pieniadze." Szkoda twojego czasu " powiedział, a ja posłuchałem rady. Panie Pawle ma Pan rację, ze trzeba docenic wieloletnia prace i starania Darka Różyczaka z Centralnej. Cała rodzina na niego zagłosuje. Poproszę też wszystkich znajomych by zrobili to samo.

Gość • Środa [01.11.2023, 13:38:23] • [IP: 37.47.154.***]

Powinni być Zdyskwalifikowani z możliwością brania udziału

Gość • Środa [01.11.2023, 13:15:05] • [IP: 92.118.164.**]

Glosowanie na szpital czy Fregatę to zło, a dlaczego w artykule pominięto fakt że na BO swoje chcą ugrać też szkoły, przedszkola? Jak co roku zresztą, idea BO w mojej opinii została kompletnie wypaczona, z tych pieniędzy finansowane są pomysły służące konkretnym miejscom a nie mieszkańcom jako ogółowi. Proponuję wziąć przykład że Szczecinka, gdzie z BO sfinansowane są miejskie place zabaw (naprawdę mnóstwo ich w miescie), boiska, rewitalizacja parku miejskiego, terenu wokol jeziora itp. Mój glos otrzymałyby właśnie tego typu projekty - jakiś porządny skate park (albo i kilka w miescie), boiska, coś dla starszych dzieciaków, może więcej miejsc do grillowania czy na ognisko. A nie remont sali gimnastycznej jednej szkoły, boiska innej (swoją drogą czesne powala, wstyd prosić o pieniadze z miasta), kupowanie sprzętu do szpitala, remonty przedszkolnych/szkolnych placow zabaw czy finansowanie zajęć dodatkowych konkretnej placówki (poprzedni rok). A może 1 duży projekt zamiast takiego rozdrabniania się na mniejsze?

Gość • Środa [01.11.2023, 13:00:22] • [IP: 37.109.163.***]

Ludzie trzeba się obudzić i w najbliższych wyborach to zmienić, bo nie można tak żyć. /Międzyzdroje mają młodego zaradnego włodarza i kwitnie rozwija się/. Świnoujście jest zaniedbane, brudno obskurnie i banda kolesi rządzi w mieście.

Paweł Wdziękoński • Środa [01.11.2023, 10:14:39] • [IP: 62.69.252.***]

My się nie załamujemy. Postaramy się w ostatnim dniu głosowania zebrać jeszcze parę głosów. Wierzymy w nasz projekt, bo kto by nie chciał żeby kolejne lato w Świnoujściu zaczęło się z przytupem?. Nasz dwudniowy darmowy festiwal EFKA mamy nadzieję, że będzie wizytówką miasta i hołdem oddanym zmarłemu przedwcześnie Darkowi Ryżczakowi, który przez lata w Centrali i innych miejscach organizował imprezy kulturalne. Więc jeśli jeszcze nie oddałeś/aś głosu to serdecznie zapraszamy do głosowania.Zróbmy sobie zajebisty festiwal.Pozdrawiam wszystkich.

Gość • Środa [01.11.2023, 09:56:13] • [IP: 5.173.157.**]

Przez ten udział projektów spółek, a nie grup obywateli, zawsze będzie tak, że projekty obywatelskie przegrają. Zaprzecza to idea budżetu obywatelskiego.

Gość • Środa [01.11.2023, 09:42:11] • [IP: 37.47.146.***]

Fregatę zadłużyli na ogromne pieniądze ok. 2 mln zł totalny brak nadzoru ze strony władz a teraz fregata daje swój projekt.Czy doprowadzenie do takiego wielkiego zadłużenia ośrodka fregaty zostało przez radnych wyjaśnione ii kto za to jest odpowiedzialny? Wszystkie jednostki budżetowe albo spółki miejskie, które są zadłużone chwytają się tej metody na przekazywanie środków im z budżetu obywatelskiego.To jest fantastyka budżetu.Obowiązkiem miasta jest zapewnienie sprzętu leczniczego a nie przez brak kontroli taka niegospodarność.

ZagłGość • Środa [01.11.2023, 09:36:12] • [IP: 89.64.23.***]

Zagłosowałam przy pomocy komórki - należy wybrać po 1 projekcie w cztetech kategoriach. Podaje się dane osobowe z nr pesel oraz nr tel. Po wpisaniu otrzymanego smsa otrzymujemy informację, że zagłosowaliśmy. Przy każdym projekcie jest szczegółowy opis. Wybrałam: karetkę, bony na rehabilitację osób starszych we Fregacie, ogródek na Posejdonie oraz ferie dla dzieci na Warszowie. Chyba warto poświęcić kilka minut

Gość • Środa [01.11.2023, 09:07:40] • [IP: 77.252.46.***]

Te banery szpitala to na wybory samorządowe?.

Gość • Środa [01.11.2023, 08:50:44] • [IP: 178.238.246.***]

U żmurkiewicza jedno jest pewne, przepisy przepisami sądy sądami ale sprawiedliwość musi być po jego stronie. Pożegnać go w kwietniu razem z przybocznymi.

Gość • Środa [01.11.2023, 08:48:56] • [IP: 88.218.252.**]

ip:%2031.60.229. Zostaw w spokoju tą swoją matkę staruszkę.

Gość • Środa [01.11.2023, 08:07:45] • [IP: 178.238.247.***]

Widocznie organizacja głosowania słaba, a zainteresowani i zaangażowani i ci, którym zależy wzięli sprawy w swoje ręce. NIE ROBIĄ TEGO DLA SIEBIE TYLKO DLA MIESZKAŃCÓW.

Gość • Środa [01.11.2023, 07:50:13] • [IP: 84.10.157.**]

Chyba wiadomo kim jest ormowiec i koleś o odwadze komara vel trener karate.

Gość • Środa [01.11.2023, 07:30:07] • [IP: 46.114.6.**]

Problemem Świnoujścia jest Janusz afera za afera działania na szkodę Mieszkancow cco jeszcze

Gość • Środa [01.11.2023, 07:24:53] • [IP: 185.220.101.**]

Wybory, to tylko teatrzyk, żeby ludzie myśleli, że mają na coś wpływ." Gdyby wybory miałby cokolwiek zmienić, to zabroniliby wyborów." A tak poza tym, to nie ważne, kto wygra - rządzą zawsze ci sami.

Gość • Środa [01.11.2023, 07:23:25] • [IP: 185.220.101.**]

W 2015 Urząd Skarbowy został zlikwidowany. "Ustawa o Sanepidzie wygasła 3 luty 2023. Ustawa o Finansach Publicznych wygasła 4 lipca 2023. Ustawa o Banku Gospodarstwa Krajowego wygasła 20 październik 2022, Ustawa o lekarzach i dentystach wygasła 3 sierpień 2023.itd, itp nie sposób wszystkiego wpisać.

Gość • Środa [01.11.2023, 06:25:52] • [IP: 37.47.146.***]

Od lat ten picowaty budżet obywatelski jest miejski.Obowiązkiem miasta jest tak zabezpieczyć pieniądze w budżecie miejskim aby zapewnić mieszkańcom np.sprzęt do szpitala, plac zabaw w przedszkolach albo karetkę.A u nas ten sam przegniły od lat schemat, że to idzie z budżetu obywatelskiego. Niech rządzący poczytają zasady i procedury budżetu obywatelskiego.Szkoda, że turnieju tenisa dla sekty warszawskiej jeszcze z tego nie robią!

Gość • Środa [01.11.2023, 02:43:19] • [IP: 159.242.10.**]

Pani konkolewska ponownie na jezykach. Wierze, ze pamieta swoj udzial w oklamywaniu polakow aby brali udzial. .. (wrecz przymuszala do tego) w eksperymencie medycznym, ktory wiele osob przeniosl na inny level egzystencji. No. .. jak tam pani sumienie ? oj przyjdzie czas rozliczen wczesniej niz sie pani wydaje a wtedy nie bedzie za kim sie schowac.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 23:54:10] • [IP: 89.151.36.***]

DZIWNE ZE TYLE AFER JESTB WOKÓŁ ŻMURKIEWICZA A ON JESZCZE NIE SIEDZI

Gość • Wtorek [31.10.2023, 23:48:48] • [IP: 188.33.232.***]

Nawet z ambony promowany jest projekt szpitala. Wstyd.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 22:28:05] • [IP: 176.221.123.**]

Żenujące jest to, że on nie jest obywatelski tylko miejski.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 21:51:50] • [IP: 37.109.161.***]

Co niektórzy mają problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jeżeli uchwała mówi że białe to białe to jakim cudem okazuje się, że białe jest szare a nawet czarne. Od zawsze wiadomo kto więcej kantuje ten najwięcej zyskuje. Szkoda tych co przestrzegają prawa i uchwał. Po raz kolejny wygrywa ten co ma łokcie obdarte z zasad.Wiwat Uss.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 21:27:06] • [IP: 78.30.64.**]

Szpital wręcz nagabuje osoby wchodzące do szpitala.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 21:23:53] • [IP: 78.30.81.**]

Kąkolewska z pigułami leczyć pacjentów, a nie głosy zbierać, !!Zwolnić taką z pracy co ona robi dla pacjentów, lekarzy nie ma, kolejki ogromne, a te chodzą za głosami...Po za pracą po mieście, a nie w terenie szpitala!

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:30:44] • [IP: 178.238.250.**]

No z banerami to przesadzili. Pytanie do redaktora- kto zapłacił za te reklamy projektów szpitala i zod. My podatnicy?

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:14:25] • [IP: 185.210.36.***]

mlodych sprowadzcie po 21.00, , tylko prosze pizze przywiesc

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:11:14] • [IP: 178.238.246.***]

Chcieliście komucha, macie komucha!

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:10:21] • [IP: 176.221.122.**]

Dopóki w tym miasteczku ludzie, mentalność i chwyty z okresu PRL-PZPR-ORMO-WUML będą funkcjonowały, tak długo nic tu nie będzie normalne !

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:07:56] • [IP: 37.47.146.**]

I tak wygra festiwal kapitana Mewy. Wszyscy młodzi głosujcie na festiwal

Gość • Wtorek [31.10.2023, 20:02:11] • [IP: 89.151.32.***]

Wielu zwykłych mieszkańców zgłosiło fajne pomysły jak widziałem na stronie budżetu, ale co z tego skoro nie maja takich pieniędzy jak spółki miejskie na to żeby je mieszkańcom pokazać i namówić do głosowania. Tylko Szpital i ZOD rozbierze całą kwotę bo oni mają nasze pieniądze na reklamę? I co to w ogóle za historia z tą facjatą Kąkolewskiej na banerach? jakies wybory się zbliżają czy co że praktyki rodem z PiS są przez Szpital robione?

Gość • Wtorek [31.10.2023, 19:58:39] • [IP: 46.205.132.**]

Co za bezczelność.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 19:51:36] • [IP: 5.173.194.**]

Nikt nikomu nie zabrania inwencji i wykorzystania różnych pomysłów tak, że nie ma co się czepiać kreatywnych a niektórzy myślą, że samo się nazbiera?!

Gość • Wtorek [31.10.2023, 19:37:15] • [IP: 46.204.108.**]

Rzadko zgadzam się z iswinoujscie, ale tutaj akurat mają rację. Budżet obywatelski w Świnoujściu to jakiś żart. Raz - niewielkie środki, dwa - to tak naprawdę łatanie dziur i potrzeb spółek miejskich takich jak szpital. I nie mówię, że pieniądze nie powinny iść na szpital. Powinny, ale nie z budżetu obywatelskiego. Wstyd. Spójrzcie jak to wygląda w innych miastach.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 19:01:03] • [IP: 31.60.229.***]

A gdyby tak budżet miała sobie staruszka ? A to mogła być przecież akurat wasza matka ! Albo jakby tak budżet miała procesja ?

Jfk • Wtorek [31.10.2023, 18:54:49] • [IP: 185.219.134.***]

A głupia masa nadal wierzy że ma jakąś moc sprawczą przy głosowaniu. Tak samo jak przy wyborach do sejmu i senatu 😀

Gość • Wtorek [31.10.2023, 18:22:44] • [IP: 31.0.26.***]

Kraj ma szansę wrócić do normalności, może i to miasto też, ale potrzebne są głębokie zmiany na tronach władzy.

Gość • Wtorek [31.10.2023, 18:21:39] • [IP: 92.118.167.***]

Takie pisowskie zagrywki.

Oglądasz 1-45 z 45
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■