Wykona go konsorcjum 3 firm: hiszpańskiego Sener Ingenieria y Sistemas, szczecińskiego Bimoru i warszawskiego Lider-Sener. Wartość kontraktu to 4 mln złotych.
Pierwszy etap zakończono w 2004 roku. Objął on 3-kilometrowy odcinek Kanału Piastowskiego, przed wejściem na Zalew Szczeciński. Prace wtedy kosztowały 120 mln złotych, by umocnić brzegi zużyto m.in. 160 tys. m sześciennych kamieni. - Teraz zakres prac będzie podobny i obejmie dalszy 8-kilometrowy odcinek Kanału - mówi dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec.
Studium i projekt ma być gotowe za rok, prace przy modernizacji miałby się rozpocząć w 2010 roku, jeśli udałoby się uzyskać środki z funduszy unijnych. Czy cały tor wody będzie miał 12,5 m głębokości? Tego nie wiadomo. Odpowiedz na to pytanie ma dać ekspertyza, którą opracuje Akademia Morska w Szczecinie. Problemem może być to, że by osiągnąć taką głębokość konieczne byłoby poszerzenie Kanału, to z kolei mogłoby spowodować osuwanie się brzegów.
2009-01-15, 18:45: Sławomir Orlik