POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [12.12.2023, 20:10:36] • ¦winouj¶cie

Niepotrzebne przej¶cie dla pieszych w ¦winouj¶ciu?

Niepotrzebne przej¶cie dla pieszych w ¦winouj¶ciu?

fot. Czytelnik

Centrum ¦winouj¶cia jest sercem tego urokliwego miasta, ale ostatnio sta³o siê te¿ przedmiotem kontrowersji. Otrzymali¶my zdjêcia od jednego z mieszkañców, które wskazuj± na problem zwi±zany z lokalizacj± przej¶æ dla pieszych w okolicach dwóch rond w centrum oraz drogi prowadz±cej do ulicy D±browskiego, tu¿ obok du¿ego centrum towarowego.

Na zdjêciach widaæ, ¿e jedno z przej¶æ dla pieszych zosta³o umiejscowione naprzeciwko Corso. Czytelnik sugeruje, ¿e jego obecno¶æ jest zbêdna, zw³aszcza ¿e tu¿ obok przy rondzie znajduje siê kolejne. Taka koncentracja przej¶æ prowadzi do czêstych zatrzymañ samochodów i tworzenia siê korków.

Pojawia siê pytanie: Czy konieczne jest utrzymanie obu przej¶æ? Czy ich relokacja lub likwidacja jednego z nich przyczyni³aby siê do p³ynniejszego ruchu samochodowego?

Niepotrzebne przej¶cie dla pieszych w ¦winouj¶ciu?

fot. Czytelnik

Eksperci ds. ruchu drogowego podkre¶laj±, ¿e decyzje o lokalizacji przej¶æ dla pieszych powinny bazowaæ na dok³adnych analizach i badaniach, uwzglêdniaj±cych zarówno potrzeby kierowców, jak i pieszych. Wa¿ne jest te¿ uwzglêdnienie bezpieczeñstwa wszystkich uczestników ruchu.

Mo¿liwe rozwi±zania to:
- Przeniesienie jednego z przej¶æ w miejsce mniej ruchliwe.
- Instalacja sygnalizacji ¶wietlnej, która koordynowa³aby ruch w okolicach rond.
- Zwiêkszenie edukacji spo³ecznej na temat bezpiecznego korzystania z przej¶æ.

Zapraszamy mieszkañców ¦winouj¶cia do dyskusji na ten temat. Jakie s± Wasze do¶wiadczenia i propozycje zmian? Wspólne dzia³anie mo¿e przyczyniæ siê do poprawy sytuacji na drogach naszego miasta.

¼ród³o: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 103, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-103 z 103

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 14:07:09] • [IP: 149.156.152.***]

Ad Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 09:54:32] • [IP: 46.113.8.**], Cz³owieku, zajrzyj sobie do ustawy, zajrzyj do rozporz±dzeñ wykonawczych, przeczytaj, zrozum i przestañ siê chwaliæ swoj± ignorancj±. Tam masz wszystko wyja¶nione. A je¿eli wyobra¼ni brakuje, to jest taka metoda - rondo to ulica jednokierunkowa owiniêta wokó³ wyspy centralnej. Czy krêc±c siê wokó³ ronda jedziesz na wprost. Wje¿d¿aj±c na rondo i zje¿d¿aj±c z niego skrêcasz w prawo - zawsze w prawo nigdy w lewo. Je¿eli tak sobie zakrzywisz przestrzeñ to masz szansê zrozumieæ o co w tym wszystkim chodzi. Ale moim zdaniem minimaln± bo siê zapêtli³e¶ w rozumowaniu. Nie zmieniaj znaczenia znaków drogowych, a to w³a¶nie robisz.

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 13:43:53] • [IP: 5.173.194.***]

Racja, przechodnie na pasach blokuj± ruch na ulicy, to przej¶cie przy corso powinno byæ ¿e ¶wiat³ami u uruchamiaæ siê tylko raz na minutê na czas 10 sekund

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 13:15:09] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 09:54:32] • [IP: 46.113.8.**] W takim razie, rozumiem, ze jadac od placu wolnosci lewym pasem, przez rondo mozna jechac tylko na grunwaldzka? w marynarzy juz nie mozna bo wczesniej jest znak F-10? Genialne...

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 09:54:32] • [IP: 46.113.8.**]

Na pocz±tku ¶miesznie siê z wami gada³o, ale mêczy ju¿ mnie to. Mam tylko nadziejê, ¿e was na drodze nie spotkam. Tacy elokwentni a nawet nie chce wam siê sprawdziæ definicji znaku F-10 w internecie: pokazuje obowi±zuj±ce pasy jakimi nale¿y jechaæ przez skrzy¿owanie. Podkre¶lê OBOWI¡ZUJ¡CE bo kto¶ tu sobie interpretuje, ze to tylko sugestia i PRZEZ SKRZY¯OWANIE. Nie traktujcie ronda jako jakiego¶ cudu ¶wiata. Jest to normalne skrzy¿owanie tyle ¿e o ruchu okrê¿nym. Gdyby tam by³o normalne skrzy¿owznie to z pasa do jazdy prosto te¿ by¶cie skrêcili w prawo?

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 09:39:32] • [IP: 46.113.8.**]

No dobrze eksperci to dlaczego od strony wojska polskiego jest takie samo rozdzielenie przed rondem a takiego znaku nie ma? Lubiê te wasze uwagi o prawku w chipsach i to chwalenie siê skrótem PoRD - pewnie tylko ten skrót przeczyta³e¶ i na tym twoja edukacja siê skoñczy³a.

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 08:41:00] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 07:05:50] • [IP: 46.113.8.**] Czyli znak uzupelniajacy ktory pokazuje, ¿e lewy pas jest do jazdy na wprost oznacza, ze z trzech zjazdów z ronda mozemy wybrac tylko jeden? Grubo... :D Prawko z czipsow czy po 10 probach zdania nadal uwazasz sie za krola teorii tylko egzaminatorzy sie uwzieli? Na innych skrzyzowaniach jest inaczej, ale mowimy o tym.

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 07:35:33] • [IP: 78.10.231.***]

Ad Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 14:55:32] • [IP: 46.113.8.**]. Ju¿ wiem sk±d te dziwne liczne wypadki w ¦winouj¶ciu. Mo¿e lepiej oddaj prawo jazdy, je¿eli nie rozumiesz zasad zawartych w PoRD. Jedyny znak nakazu widoczny na zdjêciu pokazuje kierunek omijania wysepki rozdzielaj±cej, Z ronda mo¿esz zjechaæ dowolnym zjazdem. Do tego s³u¿± ronda. Jak Twoim zdaniem maj± zjechaæ poruszaj±cy siê od strony Wojska Polskiego i chc±cy skrêciæ w D±browskiego? W³a¶nie tak. Mo¿e jeszcze Ciê zaskoczê, ale obejrzyj sobie oznakowanie - jad±cy bajpasem po prawej musz± przepu¶ciæ zje¿d¿aj±cych z ronda (dolne zdjêcie -" linia warunkowego zatrzymania"). Je¶li robisz inaczej to lepiej zwróæ prawo jazdy.

Go¶æ • Pi±tek [15.12.2023, 07:05:50] • [IP: 46.113.8.**]

No to siê popisali¶cie, jeden nawet dobrze mówi, ¿e jest to znak uzupe³niaj±cy (ale¶ siê obruszy³), ale mówi ¿e to tylko mo¿liwo¶æ. Ch³opie znak uzupe³niaj±cy mówi, ¿e musisz jechaæ tak jak wytycza on kierunki na pasach. Na innych skrzy¿owaniach prostopad³ych mia³by¶ mandat, ¿e za jazdê prosto skrêci³e¶ w lewo. I drugi typ: nie a¿ do albeku, nie uczyli ciê, ¿e znaki kasuj± siê na najbli¿szym skrzy¿owaniu? To jak tam or³y? odlatujecie?

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 16:49:41] • [IP: 176.221.123.***]

OD STRONY RONDA DROGA POWINNA BYÆ ZAMKNIÊTA JAKO JEDNOKIERUNKOWA CZYLI RUCH TYLKO DO RONDA

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 16:04:58] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 14:55:32] • [IP: 46.113.8.**] Czy ty wiesz w ogole jak wyglada znak nakazu? Przeliteruje jeszcze raz dzieciaku Z N A K N A K A Z U. Od poprzedniego skrzyzowania az do tego ronda jest JEDEN i widac go na zdjeciu po lewej. Mozna jechac z lewej lub prawej strony tego znaku. Wczesniej nie ma zadnego znaku NAKAZU. Jeszcze ci przeliterujê dzieciaczku: Z N A K N A K A Z U. Wczesniej masz jedynie znak UZUPELNIAJACY który INFORMUJE o mo¿liwo¶ci jazdy prawym pasem w prawo i lewym pasem na wprost (czyli do ronda). Poza tym nie ma tam zadnego znaku nakazu, ani zakazu. Kolejny swinoujski orzel chcial zablysmac swoja interpretacja kodeksu ruchu drogowego...

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 15:59:06] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 14:55:32] • [IP: 46.113.8.**] To jeszcze powiedz mi, do ktorego momentu znak nakazu jazdy prosto dziala? Czy trzeba jechac az do ahlbecku czy do pierwszego skrzyzowania (ronda) na ktorym w pelni legalnie mozemy zjechac pierwszym zjazdem?

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 14:55:32] • [IP: 46.113.8.**]

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 12:42:15] • [IP: 149.156.152.***] Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 09:10:57] • [IP: 176.221.122.***] Widzê, ¿e ju¿ was dwóch jest. A rondo to co to jest? Skrzy¿owanie o ruchu okrê¿nym ale nadal skrzy¿owanie. Co mamy tutaj przed rondem? Znak nakazu, prawy pas do jazdy w prawo, a drugi do jazdy prosto przez skrzy¿owanie. Dziêkujê dobranoc i nie p³akaæ mi tu. Jeszcze na koniec wam przeliterujê dzieciaczki: Z N A K N A K A Z U.

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 13:43:37] • [IP: 193.69.22.**]

Zrobiæ tunel...

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 13:35:43] • [IP: 5.173.47.***]

A gdyby tym przej¶ciem sz³a wasza matka. ...to co? Albo gdyby tym przej¶ciem sz³a procesja... to co?

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 12:42:15] • [IP: 149.156.152.***]

Ad Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 09:10:57] • [IP: 176.221.122.***]. Oczywi¶cie, ¿e Ty masz racjê, ale s± niektórzy chc±cy tworzyæ wygodn± dla siebie, nieuprawnion± interpretacjê. Wystarczy popatrzeæ na pasy na jezdni. Kto¶ tak wymy¶li³ organizacjê ruchu, ale to nie zmienia przepisów. Ad Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 07:05:43] • [IP: 46.113.8.**]. Spróbuj zrozumieæ przepisy PoRD i zobaczysz, ¿e nie masz racji. Znam wielu takich interpretatorów, a bywaj± oni mocno zdziwieni jak siê dowieduj± prawdzy.

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 11:53:09] • [IP: 37.109.160.***]

Przy corso przej¶cie podziemne i po sprawie

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 09:49:50] • [IP: 92.118.166.*]

Wszystkie nowe drogi w ¦winouj¶ciu budowano be¿ ¶wiate³ reguluj±cych ruch drogowy. C, y tobylo zwi±zane ze szczególnym dbaniem o pieszego czy brak wizji.na przysz³o¶æ. W centrum RONDO NA RONDZIE a gdzie powinno byæ to mamy wysyp KOLIZJI.

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 09:35:16] • [IP: 213.155.174.***]

Zakaz wjazdu Niemcom samochodami i po sprawie.

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 09:10:57] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 07:05:43] • [IP: 46.113.8.**] Masz zdjêcie obok komentarzy, wyjasnij mi czemu auta na zdjeciu, jadace lewym pasem, przez rondo w strone corso lamia przepisy? Chetnie sie dowiem, bo nie lubie miec brakow w wiedzy.

Go¶æ • Czwartek [14.12.2023, 07:05:43] • [IP: 46.113.8.**]

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:13:19] • [IP: 176.221.122.***] Oho, i mamy pierwszego cierpiarza z w³asnymi przepisami ruchu drogowego.

Go¶æ wczasowicz • ¦roda [13.12.2023, 20:20:01] • [IP: 95.90.234.***]

Wiekszosc klientow corso idzie do lub z kierunku centrum czyli placu wolnosci I oni nie beda inaczej przekraczac ta ulice, a nie zbaczac w innym kierunku. Pozatym przed takim centrum powinno byc wiecej miejsca dla pieszych albo ulica jako deptak.

Ryhó Pieja • ¦roda [13.12.2023, 19:12:04] • [IP: 31.0.76.***]

Tunel. Wykopaæ tunel. I koniecznie w tunelu ga¶nica.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 18:19:52] • [IP: 185.210.38.**]

Donek ju¿ w szale rz±dzenia tak¿e przygotujcie siê na jeszcze gorsze scenariusze.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 17:22:52] • [IP: 37.109.166.***]

Mnie najbardziej interesuje co za" umys³" maluje zebry przy rondach ?

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 16:54:19] • [IP: 5.173.112.***]

Bardziej potrzebne niz ta konkretna droga. A jakby jakis debil nie zrobil z glownej ulicy pilsudskiego deptaku nie byloby problemu

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 15:57:33] • [IP: 46.205.136.***]

A dla pieszych zostaje teleportacja, bo paniska w samochodach nie mog± zatrzymaæ siê przed przej¶ciem.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 14:37:56] • [IP: 89.78.67.***]

Ojoj samochodoza dotar³a w koñcu do ¦winouj¶cia? Jako¶ mi was nie ¿al. Tym co proponuj± k³adkê, przej¶cie podziemne ¿yczê ¿eby na staro¶æ musieli korzystaæ z wózka, zobaczycie wtedy jakie" fajne" s± wasze g³upie pomys³y.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 14:37:41] • [IP: 176.221.123.***]

Pewnie, ¿e bezmózgi ! Je¿dzi D±browskiego autobus miejski a nie zaprojektowano przystanku dla chorych, którzy chc± siê dostaæ do Przychodni. Najbli¿szy przystanek ko³o ko¶cio³a. Powtórka Grodka, gdzie tylko trzy kursy dziennie i dalekie doj¶cie Kapitañsk±. To jest troska o chorych, matki z ma³ymi dzieæmi i seniorów !!??

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 14:03:54] • [IP: 178.238.249.**]

Oba przej¶cia s± potrzebne.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 13:40:47] • [IP: 31.0.176.**]

APARTAMENT TAM POSTAWI¡ KOLEJNY?

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 13:23:54] • [IP: 89.151.38.***]

Problemem jest zbyt du¿a ilo¶æ samochodów w tym miejscu, a szczególnie w centrum miasta. Je¶li przej¶cie dla pieszych jest cze¶to u¿ywane, to znaczy, ¿e jest POTRZEBNE Samochody chc±c przejechaæ dalej mog± pojechaæ na rondzie w kierunku granicy i skrêciæ w prawo w Piastowsk± ko³o stra¿y po¿arnej - tam jest sygnalizacja i ruch jest p³ynny.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 13:22:08] • [IP: 88.218.253.***]

Gros turystów zmierzaj±cych do najwiêkszego w mie¶cie centrum handlowego i opuszczaj±cego go musi przej¶æ przez ulicê by dotrzeæ do centrum miasta, przystanku autobusowego, postoju taxi i wróciæ do uzdrowiska. Za chwilê du¿y ruch pieszych bêdzie na kierunku Corso -auto parking. Czy kto¶ us³ysza³ z ust urzêdników czy radnych o nadchodz±cych utrudnieniach i zmianach komunikacyjnych. Czas na zmiany. Ale to nie my mamy zmieniaæ, od tego s± inni i to na nich ci±¿y ten obowi±zek.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 13:06:19] • [IP: 37.47.154.***]

Sygnalizacja ¶wietlna i po k³opocie. Taka równoczesn± na dwóch przejsciach, trzecie po rozeznaniu potrzeb i mo¿liwo¶ci. Po 30 sekund.

Urzêdnik • ¦roda [13.12.2023, 13:00:12] • [IP: 82.139.57.***]

Spokojnie, zaraz Prezydent ¯murkiewicz wprowadzi SCT jak w Warszawie i Krakowie, problem sam siê rozwi±¿e.

Gryf • ¦roda [13.12.2023, 12:49:08] • [IP: 88.218.253.***]

Jest wielu mieszkañców ¦-cia (znam paru z nich), którzy w okresie planowañ, budowy i po wskazywali na b³êdy tych rozwi±zañ urbanistycznych i komunikacyjnych a nasza ukochana miejska w³adza totalnie ich ola³a. Tak¿e nasi radni odpowiednio nie zadzia³ali. Problemem jest brak kary za z³e czyny. I to bêdzie utrudnia³o ¿ycie mieszkañców na setki lat chyba, ¿e wojna przy¶pieszy zmiany.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 12:48:58] • [IP: 46.113.12.***]

To przej¶cie musi byæ. Jestem kierowc± i mnie te¿ wkurza, ale nikt nie pójdzie na przej¶cie ko³o ronda aby doj¶æ np. na pocztê - i tak bêd± tam przechodziæ piesi. Taki urok. Lepiej zaj±æ siê zrobieniem kontrpasow dla rowerzystów na jednokierunkowych np. Wyspiañskiego czy Kasprowicza. Jest miejsce wiêc tym siê zaj±æ

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 12:30:09] • [IP: 149.156.152.***]

Ad Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:54:35] • [IP: 185.143.222.***], proponujê psychiatrê, mo¿e pomo¿e.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 12:28:23] • [IP: 31.11.129.***]

¦roda [13.12.2023, 11:06:57] • [IP: 185.210.39.**]najlepiej Galerie zrobiæ w Prytorze>>>> mo¿e trochê pomy¶l zanim co¶ napiszesz

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 12:26:43] • [IP: 31.11.129.***]

najlepiej ten kawa³ek ul Dabrowskiego ca³kowicie zamkn±æ jak by³o w pierwszej wersji zrobiæ deptak do parkingu Corso mozna wjechaæ od strony stra¿y Po¿arnej a tam s± ¶wiat³a i po k³opocie

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 12:26:30] • [IP: 94.254.176.***]

Na Markiewicza prezesi parkuj± przed domami i maj± wszystkich w tyle tam powien byæ zakaz parkowania wzd³u¿ Markiewicza przy tych budach bo to s± jakie¶ jaja

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:57:24] • [IP: 5.173.154.**]

Mój pomys³ to k³adka dla pieszych nad jezdni±

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:42:27] • [IP: 178.238.250.**]

rozwi±zanie jest proste- samochody do gara¿y!!

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:36:14] • [IP: 176.221.122.***]

Brak gospodarza, zamiast handlarza dzia³eczkami.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:33:49] • [IP: 46.205.128.***]

08:49:45] • [IP: 176.221.122.***] (...)Ale nie, id± jak stado jeden za drugim, na dodatek wolnym kroczkiem. Ludzie, ogarnijcie siê, chocia¿ trochê wspó³pracy i my¶lenia o innych!! (...)●● To o pieszych - nawet ja, rowerzysta widzê, jak piesi oci±gaj± siê, id±c po pasach, jakby byli na deptaku a nie na pasach, a ju¿ plag± jest przechodzenie przez pasy z telefonami w rêkach, nie ma dnia, gdy tego nie widzê. To wykroczenie karane mandatami, poprawiê diê, W TEORII karane. Oczywi¶cie kierowcy aut te¿ maj± swoje za uszami, ale to osobny temat.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:21:51] • [IP: 176.221.122.**]

Nastepna wladza moze tor jazdy w okolicy b ialego placu...

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:06:57] • [IP: 185.210.39.**]

Bo kto * pozwoli³ na centrum handlowe w samym ¶rodku miasta.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 11:00:36] • [IP: 46.231.56.**]

przede wszystkim po montowaæ barierki i przestan± biegac po jezdni to zawsze bêdzie bezpieczniej a przej¶cie dla pieszych zamkn±æ od strony przychodni...g³owne przej¶cie przy rondzie i piastowskiej...

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:54:35] • [IP: 185.143.222.***]

A gdyby akurat tamtêdy przechodzi³a procesja, to dopiero by³by korek!

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:54:22] • [IP: 46.231.56.**]

budowali corso trzeba by³o wymusiæ zrobienia przej¶cia od strony przychodni po ziemnego...i k³opotu dzi¶ by nie by³o ale urzêdasy ¿mura w ¿yciu by nie pomy¶leli...a szmal chc±...

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:43:07] • [IP: 5.173.30.***]

Przej¶cie przy wyj¶ciu z Corso do likwidacji.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:37:51] • [IP: 78.30.83.***]

Podobnie niepotrzebnym przej¶ciem jest „zebra” przy ulicy Grunwaldzkiej, obok ulicy Lechickiej i centrum „Uznam”. Pamiêtam dwa ¶miertelne zdarzenia oraz kilka kolizji w tym miejscu. Kilkaset metrów w stronê centrum miasta jest przej¶cie dla pieszych zabezpieczone sygnalizacj± ¶wietln±. ¯ycie nale¿y sobie u³atwiaæ.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:30:41] • [IP: 46.205.132.***]

Markiewicza przerobiæ na jednokierunkow± albo samochody do gara¿y

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 10:13:19] • [IP: 176.221.122.***]

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:11:41] • [IP: 46.113.8.**] Czemu nie mozna? ktory znak o tym mowi, ze na rondzie nie mozesz zjechac w prawo jak sie wjedzie wczesniejszym wjazdem? Prosze o wyjasnienia, wszyscy chcemy sie posmiac z logiki pantofelka

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:55:12] • [IP: 37.248.154.***]

Ja chêtnie bym pozna³ nazwisko mêdrca, który umie¶ci³ tam to przej¶cie dla pieszych i wymy¶li³ ³amane pierwszeñstwo na nastêpnym skrzy¿owaniu. Mo¿na by nawet nazwaæ obecn± ulicê D±browskiego jego imieniem

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:53:50] • [IP: 31.60.55.***]

Obiekty generuj±ce ruch i t³ok wyprowadza siê z centrum ale tu musieli zrobiæ odwrotnie.Galeria, przychodnia, parking wielopoziomowy.Jeszcze dobudujcie tam stadion sportowy, halê widowiskow± i centrum przesiadkowe a uliczki, jak np.D±browskiego nale¿y jeszcze zwêziæ.Wzorem ¶wiat³ych urbanistów z magistratu.K..wa!, sk±d oni siê bior±?

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:42:25] • [IP: 31.60.55.***]

Zje..li to miasto bezpowrotnie.Ten duet odejdzie w koñcu w ch.j, ale mieszkañcy zostan± z tym syfem na zawsze.Tacy chcieli byæ nowocze¶ni z t± mod± wyprowadzania ruchu z centrum, ¿e jak zwykle wylali dziecko z k±piel±.Tradycyjnie zabrak³o wyobra¼ni.Có¿ siê dziwiæ, je¶li byle ka¿dy mo¿e zostaæ samorz±dowcem?

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:42:04] • [IP: 149.156.152.***]

Tam przej¶cie obecnie jest potrzebne Problem wynika z lekkomy¶lno¶ci decydentów. Najpierw jeden wymy¶li³, ¿e z centralnego placu z g³ównym wêz³em drogowym zrobi spacerniak. I zrobi³. Potem ciche spokojne uliczki obci±¿y³ ruchem z tego placu. Co gorsza zrobi³ to ko³o przychodni, gdzie wiele osób miewa problemy z mobilno¶ci±. Potem, ¿eby jeszcze pogorszyæ sytuacjê pozwoli³ na budowê piêtrowego centrum handlowego, akurat po drugiej stronie ulicy wzglêdem pozosta³ych" atrakcji". No super, wiêkszych b³êdów w ¦winouj¶ciu z jego zdeformowanym uk³adem komunikacyjnym trudno siê spodziewaæ. No to teraz mamy problem i to powa¿ny. Likwidacja przej¶cia pogorszy bezpieczeñstwo. Albo zrobiæ tunel pod jezdni± i wej¶cie do galerii z tunelu na poziomie -1, albo zatkaæ D±browskiego, zbudowaæ kolejne rondo na skrzy¿owaniu Piastowska - Ko¶ciuszki - Konstytucji 3 maja (ze wzglêdu na siedzibê Stra¿y Po¿arnej g³upi pomys³, ale pewnie mi³o¶nicy rond wpadliby w ekstazê). Tu naprawdê kto¶ zrobi³ g³upotê.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:41:53] • [IP: 94.254.173.**]

Je¶li usun± te przej¶cia bêdzie wiêcej wypadków i wtargniêæ na jezdniê…

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:37:50] • [IP: 46.205.141.**]

A tak bardzo ¯murkiewiczowi zale¿a³o na tej galerii. Ciekawe :)

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:31:46] • [IP: 37.248.177.***]

corso powinno byæ umieszczone przy placu, nie przeszkadza³y by mieszkañcom imprezy, t³um ludzi nie wychodzi³by zaraz na ulicê, np. tu gdzie wolna przestrzeñ za polo market, lub gdzie parking za przychodni±, ale jak sprzedaj± bezmy¶lnie tereny lub projektuj± bezmózgi, to potem jest trudno wszystkim, w mie¶cie jest kilka takich punktów bezmy¶lno¶ci.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:13:36] • [IP: 89.151.34.***]

No szkoda, ¿e kierowców ty³ki do foteli przyros³y. A my piesi bêdziemy fruwaæ. Niech kulturalnie czekaj±. Taki jest los kierowców.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 09:11:41] • [IP: 46.113.8.**]

Przed rondem jest znak, ¿e z prawego pasa mo¿na tylko skrêcaæ w prawo. Nie mo¿na z lewego wjechaæ na rondo i pierwsza w prawo.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 08:52:18] • [IP: 31.0.176.**]

Szkoda ¿e tu Elu do korso nie wybuduj±. Bezmózgi to zaprojektowa³y.

☄☄☄ • ¦roda [13.12.2023, 08:49:45] • [IP: 176.221.122.***]

Gdy widzê ¿e tworzy siê korek pod Corso to czasem przed pasami zwalniam kroku, obracam siê ty³em, ¿eby przepusciæ te kilka aut, mi korona z g³owy nie spadnie jak poczekam chwilê by siê roz³adowa³ koreczek. Ale wiêkszo¶æ ludzi jak te barany id± z klapkami na oczach, wylewaj± siê falami z prawa, z lewa... Niekoñcz±ca siê horda bezmy¶lnych zombiaków 🤦🏻‍♀️

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:51:36] • [IP: 176.221.122.***]

Potrzebne! Bardzo ! Zostawiæ proszê przej¶cie!

DDKK • ¦roda [13.12.2023, 07:47:39] • [IP: 37.248.162.***]

Z mojej analizy wynika, ¿e kierowcy nie potrzebuj± przej¶æ dla pieszych, a piesi potrzebuj±.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:41:02] • [IP: 46.205.215.**]

Lepiej Corso przenie¶æ na Ba³tyck±. Mieszkañcy odpoczn±.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:38:50] • [IP: 158.174.247.**]

Najlepiej piesi niech maj± pasy 200 metrów od corso, aby tury¶ci z Niemiec mieli ³atwiej

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:32:47] • [IP: 92.118.166.***]

czy tam konieczne s± pasy, jak komu pasuje za to ja zauwa¿y³am ¿e przyda³y by siê pasy na nowej drodze Sztajera poniewa¿ ludzie id±cy do pracy do portu czaja sie aby przej¶c z jednego chodnika na drugi bo nie maja pasów na wysokosci polanki

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:22:04] • [IP: 5.173.24.**]

Jakis geniusz odciol pol miasta i zostawil dwie drogi, ta przy corso lub przez chrobrego kilometr dalej. Potem glowne wejscie do galerii ustawilu przy jednej z nich... jedyna opcja na poprawe tego ciagu glupich decyzji to budowa alternatywnego wejscia do corso z kladka na ulica, ale nikt nie wezmie na siebie kosztu tej inwestycji. Pozostaje czekac az zrobia tam jedno kierunkowa...

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 07:08:14] • [IP: 185.210.36.***]

Sygnalizacja ¶wietlna przy rondzie - totalna g³upota. Bêd± powstawaæ korki.

Go¶æ • ¦roda [13.12.2023, 02:19:55] • [IP: 37.248.215.***]

No nie, bo przecie¿ nasz pan prezydent i radni zatrudnili ju¿ eksperta z Krakowa który zaplanowal spowolnienie ruchu na naszych ulicach a na po³owie z nich ca³kowite wy³±czenie. Wiêc przeĵ¶cia bêd± jak znalaz³.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 23:40:04] • [IP: 62.69.229.**]

Lepiej niech zostan± oba przej¶cia. Chyba, ¿e liczymy na przechodzenie przez pieszych w ka¿dym miejscu, a to bêdzie gorsze ni¿ stan obecny. Redakcja te¿ powinna zastanowiæ siê nad zg³aszanymi 'problemami' a nie na ¶lepo je publikowaæ. Sytuacja pokazana na zdjêciu nie jest problemem permanentnym. Takie problemy zdarzaj± siê na wszystkich przej¶ciach bez regulacji ¶wietlnej - fakt, rzadziej, ale siê zdarzaj±.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 23:29:22] • [IP: 185.210.37.***]

Nie by³oby tam problemu, gdyby piesi zachowywali siê z wiêksz± empati± dla kierowców. Korona by pieszym z g³owy nie spad³a, gdyby nie szli przez pasy jak barany maj±c g³êboko w d... co siê dzieje na jezdni i przepuszczali po parê aut, gdy widz±, ¿e ju¿ jest korek. Ale nie, id± jak stado jeden za drugim, na dodatek wolnym kroczkiem. Ludzie, ogarnijcie siê, chocia¿ trochê wspó³pracy i my¶lenia o innych!! Ale có¿, prawdopodobnie to wo³anie na pró¿no i bêdzie trzeba w koñcu zainstalowaæ ¶wiat³a na przycisk. Poczekacie wtedy, oj poczekacie na mo¿liwo¶æ przej¶cia. :/

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 23:12:22] • [IP: 31.11.128.***]

Problemem nie jest przej¶cie, tylko przebudowa placu wolno¶ci na patelnie betonow±. Teraz jeszcze zróbcie jak chcialiscie Matejki jedkokierunkowa, Moniuszki jedkokierunkowa a Pi³sudskiego deptak. A tunel p³atny dla mieszkañców a dla turystów za darmo. Albo lepiej ¿eby nie by³o tyle aut w mie¶cie niech przyjezdni je¿d¿± naszymi

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 23:10:31] • [IP: 185.210.39.**]

Zakaz wjazdu do miasta, uzdrowisko, spacerkiem chodziæ po mie¶cie

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 23:06:50] • [IP: 79.186.48.**]

A po co na Wojska Polskiego 11 przej¶æ z czego 9 prowadzi do lasu i z powrotem ja siê pytam

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:49:23] • [IP: 37.248.162.**]

Tam cwaniaki jad± od strony ko¶cio³a, wje¿d¿aj± na rondo i od razu pierwsza w prawo, bo maj± pierwszeñstwo. To powinno byæ zmienione. Z prawego pasa powinno byæ pierwszeñstwo i po problemie.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:22:12] • [IP: 88.218.253.***]

Przy Corso K£ADKA !!

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:20:25] • [IP: 37.47.149.***]

"Zburzyæ Corso i po problemie" cz³owieku czy zastanawia³e¶ siê nad kandydowaniem na prezydenta miasta? Takich ludzi nam potrzeba!

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:19:15] • [IP: 176.221.122.**]

sytuacji na drogach naszego miasta, ju¿ nic nie uratuje - a co bêdzie jak wybuduj± kamienice w miejscu gdzie teraz jest szlak pieszych, to bêdzie" piêkna" rewitalizacja- sznur aut, ka¿dy w³a¶ciciel lokalu bêdzie chcia³ wjechaæ do kamienicy

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:19:02] • [IP: 188.239.177.***]

Tak jest jak dla biznesu po¶wieca siê mieszkañców

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:05:12] • [IP: 37.109.167.***]

A mo¿e czas przestaæ narzekaæ i czasami spojrzeæ na ¶wiat przez pryzmat choæ trochê zaró¿owionych okularów.Id± ¦wiêta

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 22:01:29] • [IP: 37.47.169.***]

Zamkn±æ ulice i problem siê rozwi±¿e...

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:58:48] • [IP: 176.221.122.***]

Niepotrzebne by³o osiem lat rabunku i burdelu pisowskiego.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:51:52] • [IP: 37.248.214.**]

By³o trzeba zrobiæ tunel pod rondem dla pieszych I by³o by po problemie.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:41:06] • [IP: 37.47.152.***]

Zdjêcie z teraz 🤔🤣🤣🤣cz z sezonu 🤔

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:28:27] • [IP: 176.221.122.**]

centrum miasta jest dla pieszych Sam czêsto tam je¿d¿ê i nie jest problem przej¶æ dla pieszych, tylko dziwny uk³ad komunikacyjny Powinno byæ du¿e rondo a nie ma³e i z boku jezdnia i s± nieporozumienia przy wje¿dzie na D±browskiego Kto to wymy¶lil?

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:26:56] • [IP: 185.210.38.**]

Zrobiæ tam ¶wiat³a na przycisk i ustawiæ tak ¿eby zielone dla pieszych zapala³o siê nie czê¶ciej ni¿ co dwie minuty

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:24:37] • [IP: 178.238.250.**]

Spadaæ na drzewo. Przenie¶æ przej¶cie ko³o corso? Taki postulat? - co najlepiej pewnie na Krzyw±. Na nogach ³aziæ a nie woziæ ty³ki samochodami. A jak ju¿ samochody to siê cierpliwo¶ci nauczcie i tyle.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:03:31] • [IP: 176.221.123.***]

Latem korek a¿ pod PEC, a barany dopiero zauwa¿yli

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:02:43] • [IP: 185.56.171.**]

Przej¶cie jest w dobrym miejscu, ciê¿ko raczej by³oby je stamt±d usun±æ. To tak zaprojektowany uk³ad komunikacyjny jest do bani a projektowany by³ przypomnê nie za darmo.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:01:27] • [IP: 88.218.252.***]

przecie¿ to logiczne skoro tworz± siê korki... to korzystaj± z przej¶cia piesi... tzn ¿e przej¶cie nie jest zbêdne a wrêcz mo¿e autor zaproponuje budowê k³adki albo przej¶cia podziemnego... albo autor porzuci samochód i te¿ zostanie pieszym :D

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 21:00:43] • [IP: 37.30.22.**]

Zlikwidowaæ jedno po¶rodku ronda, sygnalizacja ¶wietlna na piastowskiej

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:54:29] • [IP: 178.238.246.**]

Tam powinny byæ barierki, czêsto ludzie wchodz± poza pasami i id± na skos.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:49:48] • [IP: 46.205.140.***]

no tak, lepiej niech piesi zapieprzaj± na nogach 100 metrów wiêcej bo jakiemu¶ staremu komuchówi w 40 letnim gracie auto nie mo¿e siê zatrzymaæ co kilkadziesi±t metrów Zgodnie z prawem przej¶cia dla pieszych mog± byæ wyznaczane co 50 metrów nawet. ..a id±c tym tokiem, zrobiæ tam zakaz przejazdu, niech je¿d¿± na oko³o corso poniewa¿ tu stwarzaj± samochody niebezpieczeñstwo dla ruchu pieszych :-D

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:41:55] • [IP: 89.151.38.**]

Bo urokliwe miasta s± dla ludzi, a nie dla samochodów. Nie s± te¿ dla frustratów, którzy ruszyli w szale zakupów w handlow± niedzielê. I darujmy sobie brednie o dzieciatych i starszych, bo gdyby tylko o nich chodzi³o, to miasto by tak nie wygl±da³o. Zreszt± w Danii czy we Francji rodzice odwo¿± po dwoje dzieci na rowerze. Ale to rozwi±zania dla krajów rozwiniêtych, a nie dla nas. A dlaczego piesi maj± i¶æ naoko³o do sklepu? Mo¿e niech ten Mieszkaniec zostawi auto i siê przejdzie? Albo lepiej niech pojedzie naoko³o

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:41:19] • [IP: 176.221.122.***]

Tak sie konczy wiele lat nieudolnych rzadow. Tego nie da sie naprawic prostym przeniesiem przejscia dla pieszych. Cala organizacja jest zle zrobiona od podstaw.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:25:00] • [IP: 31.11.130.**]

Pro¶ciej i bezpieczniej jest po prostu zamkn±æ w tym miejscu ruch samochodowy. Faktycznie w tym miejscu jest niebezpiecznie dla pieszych !!

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:22:22] • [IP: 185.210.39.**]

Nie zgadzam siê. Przej¶cie sch³adza rozgrzane potylice bezmózgów. ¦wiat³a z kolei s± bez sensu bo przej¶cie jest króciutkie. Zostaje tylko edukacja.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:16:51] • [IP: 37.8.230.*]

Jedno przej¶cie na wysoko¶ci wyj¶cia z Corso.Kolejne rondo przy skrzy¿owaniu Piastowska D±browskiego.Takie proste.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:16:51] • [IP: 176.221.123.**]

Zburzyæ Corso i po problemie.

Go¶æ • Wtorek [12.12.2023, 20:13:56] • [IP: 46.205.132.***]

Przej¶cie dla pieszych zosta³o umiejscowione na przeciwko Przychodni - zawsze tam by³o.

Ogl±dasz 1-103 z 103
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Komunikacja Autobusowa informuje, ¿e od 2 wrze¶nia 2024 r. nast±pi zmiana rozk³adów jazdy oraz tras linii autobusowych ■ W sobotê 24 sierpnia 2024popo³udniu na Zalewie Szczeciñskim, na wodzie pojawi³ siê niecodzienny go¶æ - ma³y samolot, który z przyczyn technicznych, a mo¿e i przez z³o¶liwo¶æ losu, musia³ awaryjnie l±dowaæ na tafli zalewu. Czy¿by to brak paliwa, a mo¿e drobna awaria? ■ Orkiestra Wojskowa ze ¦winouj¶cia liczy 26 orkiestrantów i w tym roku obchodzi jubileusz 60-lecia powstania ■ Z poniedzia³ku na wtorek, przed godzin± 1:00 na ulicy Karsiborskiej w ¦winouj¶ciu obywatel Ukrainy, kieruj±cy srebrn± Mazd± 3, straci³ panowanie nad pojazdem na ³uku drogi i z impetem uderzy³ w ogrodzenie pobliskiej posesji. Si³a uderzenia by³a na tyle du¿a, ¿e samochód kozio³kowa³, powoduj±c powa¿ne uszkodzenia przodu i ty³u pojazdu ■ Tragiczne wydarzenie w ¦winouj¶ciu: ¦mieræ podczas nocnej awantury. Dzi¶ oko³o godziny pierwszej w nocy, w jednym z mieszkañ przy ulicy Marynarzy w ¦winouj¶ciu dosz³o do tragicznego zdarzenia. Jak wynika z informacji przekazanych przez Wojewódzk± Stacjê Pogotowia Ratunkowego: -"Zespó³ ratownictwa medycznego zosta³ zadysponowany do nag³ego zatrzymania kr±¿enia. Na miejscu wezwania znajdowa³ siê mê¿czyzna ok. 50 lat z ran± k³ut± klatki piersiowej. Przed przyjazdem ZRM policja udziela³a poszkodowanemu pierwszej pomocy. Nastêpnie ZRM przej±³ pacjenta jednak prowadzone medyczne czynno¶ci ratunkowe nie przynios³y efektu - nast±pi³ zgon pacjenta." ■