POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [02.10.2023, 11:52:43] • Świnoujście

„TUNEL POD ŚWINĄ” czyli - UPADEK DEMOKRACJI

„TUNEL POD ŚWINĄ” czyli - UPADEK DEMOKRACJI

fot. Organizator

W czwartek 28 września, na sesji Rady Miasta Świnoujście, starły się dwa projekty uchwał, o nadaniu nazw tunelu; ,,Tunel Unii Europejskiej,, oraz ,,Tunel pod Świną ‘’.

Oba projekty, są oddolną inicjatywą mieszkańców naszego miasta. Nazwę odnoszącą się do gospodarczo politycznej wspólnoty państw europejskich, wspiera świnoujska Platforma Obywatelska. Natomiast projekt brzmiący lokalnie, wspierają radni świnoujskiej Lewicy.

Radni Platformy Obywatelskiej, mocno zaangażowali się w promowanie unijnej nazwy dla tunelu. Pamiętamy konferencję prasową PO, która odbyła się 28 czerwca, przed wjazdem do tunelu i można było odnieść wrażenie, że otwarcie tunelu, właśnie się dokonało, czyli 2 dni przed oficjalną uroczystością. Nadmienić tutaj muszę, że na owej konferencji „wylano wiele litrów miodu, na unijne serce.” Doceniam wysiłek organizacyjny konkurencyjnego komitetu, jednak uważam, że nazwa „Tunel pod Świną” jest neutralna i akceptowalna dla wszystkich, a upolitycznianie jej, przyniesie bez wątpienia podział i negatywne emocje. Tak właśnie myślą mieszkańcy, którzy podpisali się na listach poparcia, dla nazwy „Tunel pod Świną” za co bardzo dziękuję.

Nawiązując do tytułu niniejszego artykułu, opiszę w kilku zdaniach, przebieg debaty nad projektami uchwał.

Głosowanie poprzedziła wyjątkowo spokojna i merytoryczna dyskusja. Jednak już na samym początku debaty, po oświadczeniu radnego R.L. Kowalskiego, było wiadomo, że oba projekty uchwał, nie uzyskają aprobaty większości radnych. Radny Kowalski oświadczył w imieniu swojego klubu (Wybieram Świnoujście), że przedstawione dwie propozycje nazw tunelu, nie mają wystarczającego mandatu społecznego, a co za tym idzie, klub nie poprze żadnej z nich. W dalszej części wypowiedzi radnych, uzasadniających stanowisko klubu „Wybieram Świnoujście”, usłyszeliśmy, że potrzebne jest „szerokie spektrum udziału mieszkańców” Mocne słowa, zapachniało Leninem, choć w nieco nowoczesnej wersji. A ja śmiem zapytać Pana radnego i cały klub radnych „Wybieram Świnoujście”, gdzie było to „szerokie spektrum”, kiedy oba komitety biegały po ulicach Świnoujścia, zbierając podpisy na listach poparcia dla nazw tunelu?

Od dawna przecież mieszkańcy dyskutują o tym, jaką nazwę powinien nosić tunel.

Czasu na mobilizację i działanie było wystarczająco dużo. W obiegu dyskusji publicznej, największe zainteresowanie i uznanie uzyskały; opcja nazwy unijnej, oraz nazwa lokalna. W związku z tym, że formalnie tylko te dwie inicjatywy obywatelskie znalazły swój finał na sesji, to można przyjąć, że mają wystarczający mandat społeczny. Ani ja, ani Pani Walkowiak, nie broniliśmy komukolwiek podjęcia podobnych działań, a po zarejestrowaniu komitetów, zbierać podpisy poparcia, dla wszelkich innych propozycji nazw tunelu?

Prezydenta Żmurkiewicza na sesji nie było, a w kwestii koncepcji wyboru nazwy tunelu usłyszeliśmy, że Pan prezydent, z wybraną przez siebie komisją, wybierze najciekawsze propozycje i zorganizuje głosowanie przez internet. Taka forma głosowania wyklucza pewne środowiska, co spowoduje, że wspomniane spektrum mocno się zawęzi. Co do transparentności, chyba nikt nie ma wątpliwości, że przy takim rozwiązaniu, będzie żadna.

„TUNEL POD ŚWINĄ” czyli - UPADEK DEMOKRACJI

fot. Organizator

Z przebiegu wydarzeń wynika, że w sprawie nazwy tunelu, mamy jeszcze jednego gracza, który, wydał jedynie dyspozycje i spokojnie przyglądał się całej sprawie. W konsekwencji spowodowało to brak rozstrzygnięcia. Tak właśnie„,udupiono” obie obywatelskie inicjatywy. W tym miejscu kończy się pierwszy akt przedstawienia. W drugim akcie, na który musimy jeszcze trochę poczekać i po wyłonieniu kilku najciekawszych propozycji i zapewne nieznanych nam kryteriach wyboru, do koszyczka nazw tunelu, wpadnie pewne nazwisko.‘’ Część radnych, w tym klub ,,Grupa Morska,’’optowało, aby całą sprawę odłożyć do wiosny i wrócić do tematu nazwy tunelu, zaraz po wyborach samorządowych, czyli w kwietniu lub maju przyszłego roku. Może dobrze byłoby, odłożyć wszystkie sprawy miasta Świnoujście, a pracę rozpocznie dopiero nowa kadencja. Czyżby niektórzy radni, bali się o swoje stołki i przed końcem kadencji nie chcą narażać się wyborcom. Każda decyzja niesie za sobą pewne konsekwencje. Duże brawa dla radnych Lewicy, którzy podkreślali, że, tak czy inaczej, tę sprawę będzie trzeba, jeszcze raz przedyskutować, więc, na co czekać ? zróbmy to to tu i teraz, dziś. Jak się okazuje, świnoujska Lewica nie kombinuje, pracuje, a fakt rychłego końca kadencji, nie powstrzymuje ich przed podejmowaniem ważnych i potrzebnych dla miasta decyzji.

Tyle o przebiegu dyskusji, czas na wnioski z obserwacji.

Jestem mieszkańcem osiedla Posejdon i kolejny raz, doświadczam czegoś, co uważam za samorządową patologię. Mówiąc krótko; demokracja nie jest dla mieszkańców naszego miasta, ta właśnie, zaczyna się i kończy, w momencie, w którym wrzucamy kartę do urny wyborczej, mając nadzieję, że coś od nas zależy. Po raz kolejny okazuje się, że bezczynność jest czymś, co ma decydujący wpływ na niektórych radnych naszego miasta. Aktywność oddolna mieszkańców, kolejny raz poniosła sromotną porażkę, kolejny raz, głosy, które nie wybrzmiały, wygrały. Szkoda, bo bez względu na to, która propozycja by wygrała, mogliśmy mieć PRAWDZIWE ŚWIĘTO DEMOKRACJI. Tak naprawdę to radni klubu „Wybieram Świnoujście” i „Grupa Morska”udupili oba projekty. W mojej ocenie, ci którzy rzekomo ,,Wybrali Świnoujście,'' tak naprawdę wybrali Janusza Żmurkiewicza. Ciekawe czy zachowanie radnych klubu prezydenckiego „Wybieram Świnoujście,” oraz ,,Grupy Morskiej’’, czyli zanegowanie obu nazw, celowo nie było ukierunkowane na pojawienie się konkursu, gdzie jedynie słuszną nazwą okaże się tunel im. Janusza Żmurkiewicza ? Pożyjemy — zobaczymy. Uważam, że wystawianie sobie pomnika za życia jest mało eleganckie, no, chyba że jest się Adamem Małyszem. Drodzy mieszkańcy, oceńcie sami, czy jest coś na rzeczy ? Spójrzcie na wyniki głosowań opisanych uchwał, tam wszystko widać jak na dłoni. Koalicja prezydencka jest duża, ale czy to wystarczy ?

Nie jestem złośliwy czy taż mściwy, raczej pamiętliwy, dlatego przypomnę, jak 25 maja, uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla os. Posejdon, jak „uwalono” mieszkańców „Posejdonu” W znacznym stopniu, do tego, przyczynili się radni PO.
W tamtej sprawie oczywiście ,,posypała się krytyka’’, jest też nauka, a może nauczka, jak nie należy traktować mieszkańców, tych aktywnych też. Podobieństwo pomiędzy miejscowym planem, ze sprawą opisywanych dzisiaj inicjatyw obywatelskich, jest takie, że świnoujska Platforma Obywatelska, też poniosła porażkę, wspierany przez nich projekt wylądował w koszu, za sprawą kolegów po fachu. Jak mawiał klasyk „masa energii psu w d”,,Karma wraca’’.

Dziękuję wszystkim mieszkańcom za wsparcie naszej inicjatywy, dziękuję wszystkim zbierającym podpisy, bardzo dziękuję wszystkim radnym, którzy zagłosowali za nazwą „Tunel pod Świną” Ciekawy jestem, czy wkrótce pojawi się propozycja nazwy tunelu, odnosząca się, do najważniejszej osoby w mieście?

Roman Momot - Przewodniczący Komitetu Obywatelskiej Inicjatywy Uchwałodawczej "Tunel pod Świną"


komentarzy: 133, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-133 z 133

Dana • Środa [04.10.2023, 18:30:50] • [IP: 89.151.34.**]

godz.15.45 zgadzam się z wypowiedzią

Gość • Środa [04.10.2023, 10:22:16] • [IP: 88.156.232.***]

Tunel ma swojego twórcę i patrona, jest nim pan ŚP Stanisław Możejko, i niech tak zostanie - tunel pod Świną im. Stanisława Możejki. Niech neomarksistowskie lewactwo z PO w końcu przestanie mieszać w naszym mieście, niech nie uzurpuje sobie prawa do nadawania poronionych patronatów naszym ulicom i obiektom, bo do tej pory nie zmienili nazwy ulicy tego amerykańskiego zdrajcy co nas sowietom oddał, Roosevelta - a to ogromny wstyd dla Rady Miasta! Mamy tylu wspaniałych patriotów, a oni nadal wymyślają jakieś głupie lewackie kombinacje, jak ulicę sowieckiego generała Nowojachtowa.

Gość • Środa [04.10.2023, 09:16:46] • [IP: 84.10.156.**]

Tunel Kaczora i Donalda

Gość • Środa [04.10.2023, 08:49:16] • [IP: 89.174.73.**]

Czy Pani Stój na plakatach z rybą jest przypadkiem ze Świnoujścia? Hehehe ryba

Gość • Środa [04.10.2023, 07:54:33] • [IP: 78.10.225.***]

Proste rozwiązanie. Przeczekać, ostudzić rozpalone łby i pozostawić tunel bez nazwy. Może za kilka lat będzie szansa na konsensus. Dzisiaj, w obecnej sytuacji, upieranie się przy nadaniu patrona jest arogancją wyrazem pogardy dla mieszkańców Świnoujścia. Pyskówka zabrnęła za daleko.

Gość • Środa [04.10.2023, 02:06:13] • [IP: 176.221.122.*]

Wyniki tych głosowań wyraźnie świadczą że ta" rada" ma w doopie mieszkańców i ich inicjatywy. Są wyłącznie po to aby służyć akceptem dla wszelkich pomysłów Żmurkiewicza. A teraz te miernoty próbują trampoliny do Sejmu. MIESZKAŃCY PAMIĘTAJCIE O TYM PRZE GŁOSOWANIU W CZASIE WYBORÓW.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 19:52:31] • [IP: 37.47.172.**]

[03.10.2023, 09:27:57]Liczysz i piszesz ile nam Unia" dała" ? Policz i napisz ile nam zabrała i próbuje robić to dalej.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 19:40:17] • [IP: 37.47.172.**]

Objaśnię krótko, komuniści zawsze wynajdowali i wynajdują błahe problemy, które urastają do rangi olbrzymich, następnie udają że rozwiązują problem. Gdyby komuniści zarządzali pustynią, to nawet na pustyni by piachu zabrakło.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 18:51:40] • [IP: 5.173.31.*]

Proponuję Referendum prezio niech idzie w zapomnienie, a Wy nie głosujcie na prezia i Grupę Morską PO niech oni już idą w zapomnienie! Wstyd dla Was radni nie jesteście dla mieszkańców tylko dla kariery!!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 18:50:41] • [IP: 5.173.31.*]

Proponuję Referendum prezio niech idzie w zapomnienie, a Wy nie głosujcie na prezia i Grupę Morską PO niech oni już idą w zapomnienie!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 16:55:34] • [IP: 77.12.103.**]

A moze Referendum z udzialem mieszkancow gminy Swinoujscie w tej sprawie? Mozna zrobic to korespondencyjnie. I bedzie roztrzygniecie demokratyczne!!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 15:55:36] • [IP: 46.205.141.**]

TUNEL POD SWINA jestem za

Gość • Wtorek [03.10.2023, 15:30:03] • [IP: 105.232.62.***]

Super

Gość • Wtorek [03.10.2023, 15:24:13] • [IP: 92.118.164.***]

Pani Radna od sklepu z zabawkami nie lubi jak się jej pyskuje. Można to usłyszeć często jak się ktoś nie zgadza z jej mądrościami.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 15:22:21] • [IP: 31.11.130.**]

Szanowny panie IP:46:205:140 !! Twoje chore dywagacje seksualno-aborcyjne są podobne do głoszonego CELIBATU w pewnej miejscowości na Śląsku !! To identyczne homeopatyczne i nieudane próby lub sposoby na podnoszenie kazań lub chorych teorii na wyższy poziom!!

baba • Wtorek [03.10.2023, 15:01:18] • [IP: 83.20.236.***]

Moja propozycja nazwy tunelu, Wolin -Uznam lub Uznam-Wolin, w zależności z której strony wbito pierwszą łopatę i po krzyku. Nazwa geograficzna nikomu ujmy ani splendoru nie przyniesie. Geografii się ludziska nauczą przy okazji.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 14:43:50] • [IP: 88.156.232.***]

Zbliżają się wybory, również w naszym mieście! Obecna rada zasiadająca przy prezydencie z nielicznymi wyjątkami nie zdała egzaminu. Przyglądajmy się teraz; a nie czekajmy na piękne plakaty; kto i jak działa?, kto nam mieszkańcom pomaga?, kto uczestniczy i angażuje się podczas sesji? a nie tylko pojawia się aby zgodnie z przykazem zagłosować?!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 14:06:37] • [IP: 31.11.130.***]

Szanowny panie IP:46:205:140 !! Twoje chore dywagacje seksualno-aborcyjne są podobne do głoszonego CELIBATU w pewnej miejscowości na Śląsku !! To identyczne homeopatyczne i nieudane próby lub sposoby na podnoszenie kazań lub chorych teorii na wyższy poziom!!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 13:55:29] • [IP: 31.11.130.***]

No na szczeblu samorządu lewica jakoś nie może się dogadać z PO, a ma ambicje rządzić krajem. Kiepsko to widzę!! Obojętnie kto będzie rządził. AMBICJE PONAD UMIEJETNOŚCI !!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 11:23:48] • [IP: 2.106.93.**]

Tylko tunel pod Świną. Żadnej unii!!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 10:48:06] • [IP: 37.248.178.***]

Radni głosowali nad dwoma różnymi sprawami. Pierwsza dotyczyła nazwania" tunelu pod Świną" a druga dotyczyła nazwania" odcinka tunelowego drogi publicznej" tunelem pod Świną. Taka miejscowa paranoja. Jeden i drugi projekt został odrzucony. Gdyby jednak odwrócić kolejność głosowań...

ProPOzycje: • Wtorek [03.10.2023, 10:38:29] • [IP: 46.205.140.**]

Tunel Skutecznej Krwawej Aborcji (na cześć dzieci maszerujacych po ulicach domagajacych sie prawa do zbrodni, poinstruowanych przez lewackue srodowiska via internet- z jesieni 2020), Tunel Niebinarnej Schizofrenii (na cześc sekty LGBTQ), Tunel 53 Płci (na cześć ideologii gender sekty LGBTQ), Tunel Lubieżnych Imigrantów (na cześc PO, ktorej posłanka Gelert wczoraj w Pol.Radiu 24 oświadczyła, ze powinnismy przyjmować imugrantów -" Jeżeli weszliśmy do UE i jesteśmy w niej, powinniśmy również przyjąć mechanizmy, które w Unii panują, a więc mechanizmy solidarnościowe, także pakt migracyjny")

Gość • Wtorek [03.10.2023, 10:01:27] • [IP: 176.221.123.***]

21:53:58] • [IP: 46.205.140.** On nie używał siły, ale jego 40 ochroniarzy. .. 04:37:54] • [IP: 46.205.140.** Po co prowokujesz zwolenników męskich prostytutek do wypominania wydarzeń na plebanii.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 09:43:33] • [IP: 46.205.140.**]

Tunel " Dwóch wież" cena podobna!! Żoliborz zadowolony 😂😂

Gość • Wtorek [03.10.2023, 09:27:57] • [IP: 89.64.23.**]

Wpłaciliśmy w tym roku składkę do budżetu uni europejskiej ok.30 miliardów złotych, dołożyli nam 775 milionów złotych do budowy tunelu. Taki ludzki ten pan - ta unia zasłużyła, żeby nazwać tunej im uni europejskiej (to sarkazm).

Tunel • Wtorek [03.10.2023, 09:22:31] • [IP: 80.54.236.***]

Jest tylko jedna słuszna nazwa -" Tunel pod Świną".

Gość • Wtorek [03.10.2023, 09:21:50] • [IP: 37.47.156.**]

Ale tunel Pod Świną jest naprawdę neutralny. Żadnego im. KACZYŃSKIEGO, UE, TUSKA itp.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 09:18:14] • [IP: 178.235.182.**]

czyli co pan prezydent liczy na tunel swojego imienia? Oj nieee, za to podziękujemy :) czekam na wybory samorządowe...

Gość • Wtorek [03.10.2023, 09:07:33] • [IP: 178.238.252.**]

[IP: 62.69.229.**]No właśnie, jeden tunel, wszyscy wiedzą gdzie jest, że łączy wyspy i wystarczy.Po co nazwa?Blisko promenady są domy wypoczynkowe, przy skrzyżowaniu i 3 z nich, mają nazwę Meduza...i przez tyle lat, nikomu to nie przeszkadza ;)

Gość • Wtorek [03.10.2023, 08:54:17] • [IP: 23.137.248.***]

To w końcu ta radna Pani A. Rachtan legalnie tam zasiada czy nie?!

Gość • Wtorek [03.10.2023, 08:42:56] • [IP: 31.0.48.***]

Miałem z rodziną głosować na PO ale jak wystawiali Elżbietę Jabłońską, która tyle szkodziła mieszkańcom to już nie pójdziemy na wybory. Już zapomnieliście o Strefie Płatnego Parkowania?!

GT • Wtorek [03.10.2023, 08:15:43] • [IP: 185.53.147.**]

Proponuje ciekawe nazwy Hydrokorytarz - łączy w sobie" hydro" (związanego z wodą) i" korytarz" (symbolizującego przejścia). Akwatyczna Arka - sugeruje połączenie między dwoma brzegami pod wodą. Hydrokorytarz - łączy w sobie" hydro" (związanego z wodą) i" korytarz" (symbolizującego przejście). Neptunowy Most - nawiązuje do mitologicznego boga morza Neptuna i idei połączenia między brzegami. Podwodna Promenada - sugeruje możliwość spacerowania pod wodą. Aquapassage - połączenie" aqua" (woda) i" passage" (przejście). Wodna Droga - prosta i opisowa nazwa. Akwatunnel - połączenie" aqua" i" tunnel" (tunel) w jednym słowie. Morska Magistrala - sugeruje, że jest to główna trasa pod wodą.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 08:12:43] • [IP: 83.23.165.***]

Demokracja to ładnie zapakowany cukierek !

Gość • Wtorek [03.10.2023, 07:54:45] • [IP: 185.53.147.**]

to jest tunel POLSKI

Propozycje lingwistyczne • Wtorek [03.10.2023, 07:52:48] • [IP: 212.102.53.**]

Tunel Zielonej Granicy, Tunel Unijników, Tunel Fajnopolaków z PEŁO, Tunel Rewolucji Październikowej, Tunel Lasowania Mózgu, Tunel Oszołomów Demokratycznych, Tunel Masturbacji Demokratycznej, Tunel Narastającego Podniecenia nad Demokracją Parlamentarno-Gabinetową, Tunel Rad Delegatów Robotniczych i Żołnierskich, Tunel Rewolucji Proletariatu Miasta Świnoujście, Tunel Ludu Uchwycającego Władze i Mającego Całkowity Wpływ, Tunel Radosnych Mikrocefali, Tunel Wyborów Wygranych Przed Czasem, Tunel Mózgów Tresowanych Od Małego Na Demokrate

Gość • Wtorek [03.10.2023, 07:49:06] • [IP: 176.221.122.**]

Wielu Polaków nie utożsamia się z UE, więc nazwanie tunelu Tunelem Pod Świną budzi mniejsze kontrowersje. Nie wszyscy są też germanofilami i nie widzą swojej kariery i przyszłości w służbie IV rzeszy niemieckiej.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 06:50:07] • [IP: 37.47.179.***]

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:09:39] • [IP: 176.221.122.**] , , W Świnoujściu rządzą zdrajcy , , to nie ich wina, oni muszą służyć mafi.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 04:37:54] • [IP: 46.205.140.**]

Podsuwają poniżej nazwy mające uderzyć w srodowisko chadeckie, ale ja myślę, że wybitnie zaznaczył się w historii tunelu poprzez odmowę jego wsparcia POlityk z Trójmiasta. Może więc to być Tunel Zatoki Sztuki na pamiątki dwóch wydarzeń: przeniesienia wsparcia rządowego przez Tuska z tunelu pod Świną na tunel pod Wisłą oraz na pamiątkę afery pedofilskiej związanej z szeroko rozumianym środowiskiem PO, bo Zatoka Sztuki to budynek na plaży w Trójmieście, gdzie zmuszano do nierządu nastolatki - był on reklamowany przez celebrytów-zwolenników PO i przez polityków PO, były tam spotkania tego środowiska, a film Latkowskiego pokazał, że niemożliwe było niedomyślenie się, co tam się odbywa.

Gość • Wtorek [03.10.2023, 04:18:21] • [IP: 62.69.229.**]

Dlaczego nie było propozycji pozostawienia tunelu bez nazwy? Czy wszystko musi się nazywać? Ile tych tuneli jest w Świnoujściu?

Gość • Wtorek [03.10.2023, 04:04:01] • [IP: 188.146.118.*]

Czy naprawdę poważnie traktowany ma być ktoś kto używa sformułowań w stylu „udupiono”?

Gość • Wtorek [03.10.2023, 01:15:22] • [IP: 89.151.33.**]

"Tunel Agnieszki Rachtan" - wielka dziura. Jej głosy są bezprawne. Jak to możliwe, że głosuje a jej głosy w ogóle są brane pod uwagę? Jak to możliwe, że pobiera pensję radnej? Zwróci?!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 23:29:00] • [IP: 5.173.200.**]

No i git, ale co się ubawiłem czytając wszystkie komentarze to moje.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 23:22:01] • [IP: 5.173.172.**]

Tradycyjnie szarą eminencją obu głosowań był Jurkiewicz który już przygotowuje nowy projekt uchwały z bardzo ciekawą nazwą tunelu.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 23:05:46] • [IP: 77.10.190.**]

A ja proponuję tunel, , Kiełbasa Wyborcza" Hasło co wybory zawsze aktualne.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:44:09] • [IP: 5.173.192.**]

Tunel Możejki był zawsze

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:13:15] • [IP: 92.118.166.***]

Tunel imprezy na plebani w Dąbrowie Górniczej

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:09:39] • [IP: 176.221.122.**]

W Świnoujściu rządzą zdrajcy

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:05:28] • [IP: 31.11.131.**]

17:43:30] • [IP: 176.221.123.*** Jest wolność i swoboda. Szczególnie na plebani.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 22:01:20] • [IP: 194.110.13.**]

Demokracja jest naszym nieszczęściem więc o jakim święcie demokracji wy mówicie.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 21:53:58] • [IP: 46.205.140.**]

Najlepsza by była nazwa św.Ottona, bo wyjątkowo mocno łączy, Niemców i Polaków, a wyspa Uznam jest polsko-niemiecka. Św.Otton był niemieckim biskupem i misjonarzem, który działał tu bez użycia siły, a występował w imieniu polskiego króla, Bolesława Krzywoustego. Poprzez chrzest i przyjęcie chrześcijaństwa włączał tutejszych mieszkanców, Słowian, do Europy. Ale znam prymitywizm lokalnych zwolenników PO lub N.Lewicy, nawet przy zalewaniu Europy przez islamskich imigrantów nie przyznają, że nasze korzenie są chrześcijańskie. Jesli odpowiednia liczba świnoujscian tego nie zrozumie, to lepiej żeby tunel NIE MIAŁ NAZWY

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 21:47:26] • [IP: 108.180.52.***]

Dzieki Bogu a nawet wszystkim Bogom, ze nie wysuneli imienia" swintego" kaczynskiego vel kalkstein z Odessy...

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 21:43:08] • [IP: 77.111.246.**]

Tunel im" Pod Martwą Wisłą w Gdańsku"

Michał • Poniedziałek [02.10.2023, 21:02:37] • [IP: 37.47.178.***]

Proponuję nazwę: UZDROWISKO ŚWINOUJŚCIE

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 20:41:20] • [IP: 46.205.140.**]

Czego dokonał Jimi Radyjko? Umył wodę Świny myjką?

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 20:36:34] • [IP: 178.238.251.***]

Proponuję nazwę TUNEL SMRODU. Przejechałem setki tunelów i tylko w tym tak daje spalinami.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 20:31:56] • [IP: 46.205.140.**]

Zdumiewa mnie podobieństwo drogi PO do PZPR. Ciągłe orbitowanie wokół tworów zewnętrznych. Kiedyś PZPR wokół RWPG, wokół Układu Warszawskiego, KPZR w Moskwie - dziś PO wiernopoddańczo wokół uE Owszem, już jesteśmy wyzwoleni z sowieckich okowów, UE była przyjęta w referendum, ale przy miażdżacej propagandzie rtv i innych mediów, w referendum przeprowadzonym na spauperyzowanym społeczeństwie w ograbionym przez komunistów i układ okrągłostołowy państwie. Dziś UE już zrzuciła maskę, wymaga ustępstw w różnych dziedzinach, w których ingerencję wyklucza traktat między UE a Polską. I właśnie wtedy gdy Polska jest szczególnie mocno poniżana przez Komisję Europejską, w naszym mieście znaleźli się towarzysze, którzy oddają cześć Ohydzie z Brukseli. Właśnie teraz!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 20:20:42] • [IP: 176.221.122.**]

Tunel" 44" Fourty four. Trochę mickiewiczowskiej magii ??

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 20:02:31] • [IP: 83.23.81.***]

TO MA BYC POLSKA NAZWA ANIE JAKAS UNIA CO NAS GDĘBI CHOŁOTO, IDZCIE JESZCZE ICH PO SYRACH CAŁUJCIE, POWINNO WALCZYC SIĘ O POLSKĘ A ONI SZUKAJĄ NAZW SZUBRAWCÓW.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 19:47:39] • [IP: 5.173.157.*]

I bardzo dobrze tunel pod Świną i tyle nikogo nie będzie kulo w oczy

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 19:24:17] • [IP: 176.221.123.***]

Ale niemiecka ekipa dostała PO mordzie! Brawo!! Im najbardziej by się podobała nazwa ***** ***

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 19:20:25] • [IP: 37.8.215.***]

Tunel Adama Małysza i niech zajmą się innymi rzeczami.

gościeniek • Poniedziałek [02.10.2023, 19:07:20] • [IP: 92.118.164.*]

Poziom dyskusji na poziomie chłopa feudalnego.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 18:58:36] • [IP: 84.138.115.**]

Dokladnie Uznam-Wolin a nie jakies pierdoly uni europejskiej!!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 18:48:34] • [IP: 92.118.166.***]

A czemu Lewica nie poparła nazwy UE? Pytam dla kolegi

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 18:27:00] • [IP: 176.221.123.***]

Bardzo dobrze Jabłońska by chciała im. Tuska który pieniądze na tunel zabrał do Gdańska.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 18:24:09] • [IP: 195.116.253.*]

Ale o so chozi??

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:49:59] • [IP: 92.118.167.**]

Przestancie nazywac COKOLWIEK nazwiskami, tworami politycznymi itp. itd... Zmieni sie władza, nadejdzie nastepna i trzeba bedzie nazwy zmieniac i znow wydawac pieniadze... Nazwy powinny byc neutralne, takie, których na pewno nie bedzie potrzeby zmieniac.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:46:28] • [IP: 176.221.123.***]

Radny co Miesiąc otrzymuje Dietę 3 tys zł a Kadencja Samorządu kończy sie 30 Kwietnia 2024 r

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:43:58] • [IP: 31.11.131.**]

Tunel Świnoujście i tyle.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:43:30] • [IP: 176.221.123.***]

Demokracja to była w Komunistycznej Polsce Dzisiaj jest Wolnośc Wolnośc i Swoboda i Dziewczyna Zawsze Młoda Niech Żyje Katolicka Polska

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:38:19] • [IP: 78.30.81.***]

Może nazywać, , TUNEL JIMIEGO RADYJKO'' był osobą którą wiele osób pamięta nie będzie że to nie ta partia.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:36:12] • [IP: 37.30.114.**]

Zdziwił mnie język tekstu tego pana i używanie wulgaryzmów. Zmniejszył przez to powagę artykułu i swoją osobistą. Co do emocji po odrzuceniu projektów nazw to ich nie podzielam, wątpię, by Żmurkiewicz celował na swoją korzyść. Jeśli kogoś chwalił w kontekście tunelu, to J.Brudzińskiego, a też od razu podkreślał, i mądrze, że nazwa tunelu nie może dzielić. Założę się też że i Brudziński nie chciałby i nie zgodziłby się na nazwę ku jego czci. W ogóle zabawna jest ta obsesja na tle nazwy np.ku czci Żmurkiewicza, skoro nikt takiej propozycji nawet nie złożył. Użycie zaś jako nazwy nazwiska Możejki też by podzieliło ludzi, choć ów Możejko ma zasługi dla miasta i przecierał szlaki ku tunelowi. Rozsądne jest odsunięcie w czasie wyboru nazwy. Bardzo nieuczciwa i silowa była próba PO wmuszenia prowokacyjnej politycznie nazwy" U.Europejskiej" i chwalę R.Kowalskiego, że to widział. Nie urządzałbym głosowania przez internet, lecz przy okazji wyborów samorządowych - to byłaby nabardziej transparentna metododa, referendum.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:30:31] • [IP: 37.8.230.***]

Proponuję pomoc psychiatry dla radnych i dla 80% społeczeństwa lokalnego. Jakby nie było ważniejszych spraw wokoło. Żadna nazwa i tyle w temacie.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:22:12] • [IP: 37.8.215.*]

Unia nas okradla z calej gospodarki nie mamy nic i zabiora pieniadze i wiepi... la czyp bedziesz super niewolnikiem bez mozgu Bo niewolnikiem juz jestes!!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:21:05] • [IP: 78.10.225.***]

I dobrze się stało. To nie jest upadek lecz tryumf demokracji. Upadły koterie.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:18:50] • [IP: 31.0.68.***]

Żadnej nazwy, po prostu tunel

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:16:28] • [IP: 37.30.114.**]

, 14:45 • [IP: 176.221.122.**] bredzisz. Mylisz Przekop Mieleński z Kanałem Mielińskim, ten pierwszy jest koło Szczecina, po drugie tunel nie przechodzi pod Kanałem Mielińskim, dokładnie przechodzi tam, gdzie on się zaczyna, a od połowy swojej długości przebiega dokładnie pod Świną, jeśli nie uznawać wód płynących Kanałem Mielińskim za Świnę, co też jest dziwaczne, bo wody się mieszają. Trudno też przyjąć, że Świna od której bierze nazwę miasto, nie jest szerzej znana. Sam jesteś tępy, co zarzucasz radnym, nie potrafiłeś dokładnie nazwać kanału, nie masz wiadomości geograficznych i jeszcze się wymądrzasz.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:15:37] • [IP: 41.224.5.**]

Tunel „obolałych księży „

Prawy • Poniedziałek [02.10.2023, 17:11:26] • [IP: 89.151.36.***]

Tunel w Świnoujściu tak go określają w mediach. Tak trzeba będzie przyjąć!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 17:10:20] • [IP: 188.147.76.**]

Ale przecież na tym polega demokracja POŚREDNIA. Do szkoły, wyedukować się, a potem narzekać, że własne pomysły przepadły, bo zebrało się kilka podpisów.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 16:24:29] • [IP: 5.173.152.**]

Gówno prawda, to Polski tunel

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 16:21:04] • [IP: 5.173.24.**]

Przestańcie się ośmieszać.. Są ważniejsze sprawy... A Tuskowe pomioty jak zwykle na takkk...

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:57:53] • [IP: 37.30.114.**]

Tylko Tunel imienia Skorumpowanej Unii Europejskiej! Przed oczyma mam 60 europarlamentarzystów poddanych śledztwu za korupcję. Nic tak dobrze nie wyraża tego euroszamba, jak znane rewelacje o podkupieniu europarlamentarzystów przez agentów Maroka. A dziwnie intensywnie powtarzane oskarżenia Polski przez niemieckich, holenderskich i polskich politykow, urzędników... wtedy, gdy oplacalo się osłabiać Polskę dla interesów Rosji...

Pisowski • Poniedziałek [02.10.2023, 15:50:25] • [IP: 77.111.246.**]

'Tunel Pisowski' znaczy Piastowski.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:45:09] • [IP: 185.210.36.***]

Podobnie bywało z budżetem obywatelskim. Niby mieszkańcy mają decydować na co przeznaczyć piniędze, ale jak przychodzi co do czego, to odpowiednia komisja odrzuca niesłuszne projekty.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:37:22] • [IP: 46.205.140.**]

Może Tunel Żmurkiewicza ?

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:27:16] • [IP: 62.69.252.***]

Bardzo ważnymi tematami się zajmują widać :)

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:16:14] • [IP: 88.156.235.***]

oba tak denne ze szkoda gadac

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:08:11] • [IP: 62.69.253.***]

Tunel Uznam-Wolin - proste, logiczne a przede wszystkim normalne i bez nadęcia.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 15:07:58] • [IP: 37.248.162.***]

Elegancko. Komuchy won

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:50:25] • [IP: 31.11.130.***]

"PIASTOWSKI: i tyle w Temacie :)

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:45:18] • [IP: 176.221.122.**]

" TUNEL ŚWINOUJŚCIE" , tylko taka naturalna nazwa, a jednocześnie promująca miasto ! Ale to dla takich tępych radnych jest za trudne, żeby zrozumieć tą prosta nazwę. Nie wiedziała niewiasta, że tunel przechodzi pod kanałem Mieleńskim, a poza tym co to jest Świna, to kawałek akwenu o którym nic nie wiedzą Polacy spoza Świnoujścia i obcokrajowcy . A więc staruszku miejski, nie czekaj na durne inicjatywy, tylko przyczep tabliczkę przed tunelem " TUNEL ŚWINOUJŚCIE " ! Zanim odejdziesz na spoczynek, zrób coś choć jednego sensownego dla tego miasteczka ! Panimajesz ??

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:41:44] • [IP: 37.47.184.***]

A może „Tunel nad rzeką Świną”. Na pewno nie tunel Żmurkiewicza, nie tunel Michalskiej i nie - tunel Obajtka.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:30:22] • [IP: 79.142.76.***]

Artykuł o osiedlu czy o tunelu.?

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:26:54] • [IP: 92.118.167.**]

tunel powinien nosic nazwe miasta oraz rzeki pod jaka jest. ... bo jeszcze troche to tunel bedzie nosil nazwe " JANUSZ"

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:07:08] • [IP: 37.47.153.**]

Ale pracują jakby nie było ważniejszych spraw

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:04:37] • [IP: 178.238.246.***]

Jeżeli prezydent musi mieć jakiś obiekt nazwany swoim nazwiskiem to może Remondis zgodzi się tak nazwać ich płac do segregacji odpadów ?

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 14:01:15] • [IP: 37.248.161.**]

Czy w Świnoujściu nie ma poważniejszych i pilniejszych problemów do rozwiązania, niż wybór nazwy tunelu??

Takiżarcik • Poniedziałek [02.10.2023, 13:57:46] • [IP: 5.173.26.**]

Tunel im. kszestnej kreta wyspiarki betonlejdi 😎

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:44:48] • [IP: 37.47.136.**]

Żaden tunel UE, w ogóle po co nazwa ? Tunel to tunel, może zaraz zaczniemy chodniki nazywać i odcinki dróg 🤦

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:38:32] • [IP: 176.221.123.***]

To nasz tunel a nie uni Europejskiej może jeszcze fonerlaien

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:38:17] • [IP: 37.47.170.***]

Jak to Momot pręży muskuły... normalnie trybun ludowy :) Cóż, nie starczyło wiedzy, żeby swój projekt dostarczyć zgodnie z wymogami do bura Rady Miasta. Musiała go Agatowska ratować a i tak pupa. A ja wolę żeby wszyscy mieszkańcy mieli możliwośc wypowiedzenia się w kwestii nazwy tunelu a nie tylko zwolennicy dwóch partii. I to tyle panie Momot. Pan jak wiadomo przykleił się do tyłka SLD albo jak mówią niektórzy LSD.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:35:20] • [IP: 176.221.122.***]

Tunel Lecha Kaczynskiego

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:34:52] • [IP: 92.118.164.*]

Czytając komentarze, nasuwa się tylko jedno; TU POTRZEBNY JEST PSYCHIATRA.

Roman M. • Poniedziałek [02.10.2023, 13:32:22] • [IP: 92.118.164.*]

Widzę że do większości dalej nie dociera, nie rozumieją co się wydarzyło. Jakie to żenujące. Pierdzenia w stołki ciąg dalszy.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:31:33] • [IP: 2.106.93.**]

Dość klęczenia przed UE! Tunel pod Świną i koniec.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:29:32] • [IP: 92.118.164.*]

@gość Jagódka - gdzie można się podpisać.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:29:04] • [IP: 93.115.28.***]

Ja proponuje jedynie słuszną nazwę, zgodną z lokalną linią patyjną czyli RURA ŻMURKIEWICZA ! ! !

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:28:29] • [IP: 5.173.29.**]

Ładna nazwa, , TUNEL PIASTOWSKI, , ?, Piastowie -pierwsza historyczna polska dynastia, w Świnoujściu mamy nazwę ulicy I Króla Polski - Bolesława Chrobrego - zaniedbany dojazd i dojście do Morza Bałtyckiego, Promenady Historycznej, świnoujskiego Miami Beach.Ponoć nazwa zobowiązuje, jednakże jak widać nie po drodze naszej JEDNOOSOBOWEJ WŁADZY Z Monarchą

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:23:29] • [IP: 78.30.81.**]

Jagódka ma rację. Pozdrawiam

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:22:51] • [IP: 176.221.123.***]

Świnoujscie CENTRUM jestem za tą Nawą

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:21:07] • [IP: 176.221.123.***]

Tunel Centrum tak ma Być oczywiscie od strony Warszowa Nazwa ma byc napisana na Tunelu

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:19:42] • [IP: 176.221.122.**]

gorszy sort, . nie ma prawa głosu

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:16:37] • [IP: 178.238.246.***]

I bardzo dobrze, czy na prawdę kawałek betonowej rury musi mieć nazwę?

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:16:14] • [IP: 31.11.128.***]

Teraz widzicie na których nie głosować ktozi głosowali na TAK 🤣

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:06:48] • [IP: 5.173.29.**]

Tylko GROBLA

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 13:00:35] • [IP: 5.173.155.*]

Ani jedna ani druga nazwa nie jest dobra :) TUNEL POPELINY powinna być nazwa :)

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:51:57] • [IP: 188.147.64.**]

Popieram całym sercem TUNEL PIASTOWSKI.Nasz obywateli tego miasta.❤️

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:45:47] • [IP: 37.248.225.***]

Zmienić na TUNEL OBŁUDY PIS. lub" AJATOLLAHA KACZYŃSKIEGO"

Gość Siary • Poniedziałek [02.10.2023, 12:39:42] • [IP: 185.210.36.**]

Gość Jagódka popieram Cię bo to ładna i dzwięczna nazwa

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:39:10] • [IP: 37.47.145.***]

Obie nazwy są głupie i bezsensowne. Przecież tunel jest pod Świną, więc po co nadawać mu taką nazwę ? A im. Unii Europejskiej to już wogóle nie rozumiem. Powinna być przy nim tabliczka, że sfinansowano w iluś tam procentach że środków unijnych a nazwa powinna brzmieć:" Tunel pod Świną im. Stanisława Możejki".

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:38:31] • [IP: 178.238.245.**]

zrobić referendum

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:36:44] • [IP: 91.41.24.***]

TUNEL ŚWINOUJSCIE !!tak ludzie mowią i bedą mowić!!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:33:29] • [IP: 77.252.46.***]

TUNEL PIASTOWSKI i ch___j.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:31:54] • [IP: 46.204.65.***]

Dzięki Unii Europejskiej mamy ten tunel i wiele innych inwestycji w naszym kraju, więc nie rozumiem decyzji Radnych i komentarzy ludzi którzy nie mają o tym zielonego pojęcia.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:26:59] • [IP: 37.47.189.**]

Popieram Jagódke.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:21:44] • [IP: 5.173.112.*]

Jak to możliwe że głosy rachtanowej w ogóle brane są pod uwagę?!

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:21:12] • [IP: 213.155.174.***]

Drodzy mieszkańcy Świnoujścia. Cały czas nam dokręcają śrubę swoimi szkodliwymi uchwałami. W szczególności robi to pani Jabłońska. Nie tylko z jej winy mamy Strefę Płatnego Parkowania ale i liczne podwyżki. Wiadomo, że zbliżają się wybory. Każdy ma prawo do własnego głosu jednak proszę wszystkich aby nie głosowali na panią Jabłońską. Bądźmy chociaż solidarni lokalnie.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:14:31] • [IP: 46.205.215.***]

Projekt - Tunel Unii Europejskiej to nie projekt obywateli miasta. To plan POdnóżków niemców. Jeszcze nam ta unia bokiem wyjdzie.

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:12:34] • [IP: 37.248.215.***]

No i SUPER, tak miało i powinno być. Jestem za 👍👍👍. A nie jakiś Europejski tu Ś-cie!!

TK • Poniedziałek [02.10.2023, 12:08:28] • [IP: 37.248.209.**]

TK - TUNEL KACZYŃSKI

Gość • Poniedziałek [02.10.2023, 12:07:36] • [IP: 176.221.122.**]

Naturalne byloby zakonczenie dyskusji i nie nadawanie nazwy. Ale jak zwykle banda darmozjadow musi rozwiazac problem ktory sami stworzyli.

Gość jagódka • Poniedziałek [02.10.2023, 12:00:52] • [IP: 37.248.166.***]

Tylko i wyłącznie Tunel Piastowski. Jest Kanał Piastowski i ładnie współgra ta nazwa

Oglądasz 1-133 z 133
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Do prezydentki Świnoujścia wpłynął wniosek Związku Miast i Gmin Uzdrowiskowych w sprawie zmiany w zasadach parkowania w dzielnicy nadmorskiej. Rada zgodziła się by jeszcze podczas dzisiejszej sesji głosować nad tym projektem ■ Policjanci z Komenda Miejska Policji w Świnoujściu w piątek otrzymali z rąk Komendanta Miejskiego Policji w Świnoujściu – insp. Jarosława Czaja przedterminowe akty mianowania na wyższe stopnie służbowe. Komenda Miejski Policji w Świnoujściu – insp. Jarosław Czaja w towarzystwie zastępcy, naczelników oraz kierowników wręczył policjantom akty mianowania na wyższe stopnie policyjne. Nominacje otrzymało czterech stróżów prawa z 44 Wysp: 2 w korpusie aspiranckim oraz 2 w korpusie podoficerów. ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 27 listopada (środa) o godz. 17:00 – do Biblioteki Głównej (ul. Piłsudskiego 15) na spotkanie z popularnym i lubianym aktorem Robertem Gonerą. Wstęp wolny! ■ "UZDROWISKO ŚWINOUJŚCIE" S.A. uprzejmie informuje wszystkich swoich emerytów o zgłaszanie się do Zarządu Spółki przy ul. Nowowiejskiego 2 w Świnoujściu w celu pobrania świadczenia Świątecznego. Kontakt telefoniczny: 91 321 44 47 ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 15 listopada (piątek) o godz. 17:00 - na spotkanie z aktorką Marią Pakulnis połączone z prezentacją książki pt.:"Moja nitka". Prowadzenie red. Marcin Michrowski. Wstęp wolny! ■