ZMPSiŚ otrzymał dofinansowanie w ramach konkursu CEF: CEF 2 Transport - Projekty w ramach sieci bazowej - Koperta Spójności CEF-T-2022-CORECOEN-MARP-WORKS: Porty morskie - prace studyjne, roboty budowlane lub mieszane, z priorytetem dotyczącym rozwoju zdolności i obiektów portowych w związku z morskimi farmami wiatrowymi.
Decyzja o dofinansowaniu została podjęta przez EUROPEAN CLIMATE, INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT EXECUTIVE AGENCY (CINEA) dnia 20.06.2023 r.
W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące elementy portowej infrastruktury dostępowej:
• pogłębienie kanału wejściowego oraz basenu portowego, wraz z obrotnicą, doprowadzającego do nabrzeży głębokości technicznej 12,5 m,
• budowa dwóch stanowisk statkowych, w jednej linii cumowniczej o łącznej długości około 500 m umożliwiających bezpieczne cumowanie statków maksymalnych typu jack-up (WTIV) i innych (WTTV),
• formowanie nowego obszaru portowego wraz z konstrukcją przyszłego nabrzeża na długości około 290 m umożliwiającego dalszy rozwój terminalu instalacyjnego o kolejne stanowisko dla jednostek instalacyjnych (WTIV)
Ogólnym celem projektu jest stworzenie w Świnoujściu terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych, zdolnego do obsługi największych jednostek instalacyjnych (WTIV) czwartej generacji, charakteryzujących się przede wszystkim zwiększonym udźwigiem urządzeń instalacyjno-przeładunkowych, transportujących kluczowe komponenty farm wiatrowych, takich jak turbiny, ich wieże oraz fundamenty. Dofinansowany projekt stworzy możliwości dokonywania przeładunków, składowania i montażu sekcji wież wiatrowych (w tym fundamentów) oraz pozostałych elementów turbin wiatrowych, a także przeładunków i składowania innych ładunków ponadgabarytowych, przestrzennych i ciężkich. Istotnym jest również nieograniczony dostęp do portu od strony wody, który w przypadku dofinasowanego projektu daje możliwość transportu wielkoskalowych elementów współczesnych turbin wiatrowych z zachowaniem wymaganych bezpiecznych przestrzeni nawigacyjnych.
Dofinansowany projekt w ramach CEF II umożliwi budowę pierwszej morskiej farmy wiatrowej Baltic Power o zainstalowanej mocy 1140 MW zlokalizowanej na wodach polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej. Stanowi on część projektu globalnego mającego na celu stworzenie środków do produkcji „zielonej energii" i połączenie ich z polską siecią energetyczną. Elementami projektu globalnego są:
1. „Budowa potencjału portu morskiego w Świnoujściu dla zabezpieczenia potrzeb morskiej energetyki wiatrowej", który obejmuje budowę i modernizację podstawowej infrastruktury portowej w postaci kanału portowego, basenu i miejsc postojowych dla jednostek pływających z priorytetem dla budowy i instalacji morskich farm wiatrowych (MFW). Podmiotem odpowiedzialnym za realizację inwestycji jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
2. Projekt pn. „Budowa i wyposażenie terminalu instalacyjnego w Świnoujściu", polegający na budowie infrastruktury nabrzeżowej terminalu do montażu, magazynowania i przeładunku komponentów do budowy i instalacji morskich farm wiatrowych (MFW). Podmiotem odpowiedzialnym za realizację inwestycji jest operator terminalu morskich farm wiatrowych - Orlen Neptun II S.A.
3. Projekt pn. „Budowa farmy wiatrowej Baltic Power", który obejmuje budowę morskich farm wiatrowych (MFW) na obszarze projektu Baltic Power o projektowanej mocy 1140 MW. Podmiotem odpowiedzialnym za realizację inwestycji jest deweloper Baltic Power sp. z o.o. odpowiedzialny za budowę i eksploatację farmy wiatrowej Baltic Power.
[IP: 46.205.132.***] Was pisowców autentycznie robią po butaprenie
Czy te wiatraki magazynowane są kilka metrów od zabudowań. Jak tak można? Okazuje się że w polsce wszystko można!!
O połączeniu stoczni zadecydowało PO (fundusz gwarancyjny MARS) chodziło o ratowanie szczecińskiej stoczni GRYFIA. Ale co zrobił PIS aby tę stocznie uratować? NIC Kto rządzi w stoczni...pisowy Zaremba. ..i wszystko w temacie. Było mineło...Teraz trzeba oderwać port zanim szczeciniaki go rozwalą.
Uważam, że nie powinni dofinansować !! Pisiory nienawidzą Uni wyzywają od szmat !!a tutaj przyjmują pieniądze to dopiero hipokryzja!
, 09:09 • 46.76.231.*** to rozlicz swoich idoli z PO, to oni sprzedali stocznię Gryfii, a to był POczątek końca stoczni.
Mieszkania na Warszowie będą na apartamenty. Tuż przy lesie na ul. Modrzejewskiej zostaną wyremontowane pod apartamenty. Ludzi z tamtąd chce Żmurkiewicz wysiedlić na łąki, w kontenery z lewobrzeża i z prawobrzeżnej części za Ognicę, w stronę Karsiborza. Na Warszowie wytną jeszcze las, aby postawić nowe apartamenty. Bliżej do gazoportu i kontenerowego portu. Szkoda tylko, że Ci ludzie z apartamentowców nie będą korzystać z plaży? Chociaż nie wiadomo do końca. Bo będą pracować przy plaży więc po pracy na swoją plażę pójdą.
A miasto teraz jak buduje mieszkania komunlane na Warszowie za grube miliony złotych to dla kogo? dla mieszkańców czy może przypadną one pracownikom tych wielkich terminali co są planowane do budowy? no bo ktoś w nich musi pracować a przecież ludzi do pracy w Świnoujściu brakuje. Chyba, że postawią im miasteczka kontenerowe?
Prymityw i niszczyciele pisowscy zrównują budynki i budowle z ziemią, po to żeby powstał port przeładunkowy dla elementów wiatraków, a więc będzie praca dla kilkudziesięciu przeszkolonych " małp" do wykonywania powtarzalnych ruchów na powtarzalnych, ciągle takich samych częściach wiatraków. Morska Stocznia Remontowa dawała pracę dla około 1000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Obok jest teren 30 ha tylko do budowy, ale zawzięli się na stocznię, niestety przestępcy
A może przy basenie północnym zrobić miejsce na kontenery dla ludzi z lewobrzeża?
A może na lewobrzeżu, przy swojej posesji pan Żmurkiewicz postawi baraki dla ludzi? Ciekawe, czy chciałby mieć takie baraki? Najpierw niech zapewni normalne warunki życia. TV od razu będzie. A radni w Ognicy niech już coś robią w tym temacie! My na Ognicy się nie zgadzamy. Poza tym, za Ognicą są łąki. Na łąkach? Baraki - kto w dzisiejszych czasach stawia takie kontenery. Zima … a oni tam będą mieszkać. Wstyd dla Żmurkiewicza.
Ognica też? O co tu chodzi?
I znowu Unia Europejska.
Zwykły plac składowy... można było go zrobić wszedzie
Ciekawe gdzie jak nie ma miejsca, aaa warszów zwodują i postawią ? Parodia tego miasta
Ciekawe, kiedy mieszkańców Ognicy wysiedlą? Teren już wykupiony od wodociągów w kierunku Ognicy aż do ulicy Mostowej 4.
Tak wszyscy myślą że będzie dużo miejsc pracy, może i tak ale nie dla mieszkańców.Tak jak w gazoporcie, tym terminalu i porcie kontenerowym.
Zal mi tych mscicieli PISu. Pana Lepera nagrania sobie poszukajcie.
Już teraz jest problem z powrotem do domu z pracy gdy kończymy o 23.00. Droga zablokowana przynajmniej na 30 min.Pościągane wszystkie znaki drogowe i wyłączone oświetlenie na rondzie i drodze.Powrót do domu to koszmar nigdy nie mozna zdążyć na prom.
Wytną wszystko co zielone!! No i co że Natura2000, nam się wszystko należy!! Uwaga mieszkańcy Ognicy…nasz najwspanialszy prezydent zmienia plan zagospodarowania przestrzennego obszaru na którym macie domy!! Zaraz za Ognica maja powstać kontenery socjalne dla wszystkich tych, z którymi Swinoujscie nie daje sobie rady. Już was sprzedali pod utopijne plany rzadu!! A tzw specustawa załatwi resztę!!
No to będzie z czego rozdawać ojro PISdzielcom.
Złodzieje, złodzieje, złodzieje, złodzieje, złodzieje, złodzieje, złodzieje. ...i obrońcy pedofili.
Jest dobrze, Kaczyński uczy się grypsować, fajnie że dziad myśli o ułożeniu sobie reszty życia.
Taka sensowna stocznia tam była to zniszczyli jak POprzednicy Szczecińską i Gdańską. Aha, wiatraki morskie ''żyją" podobno krócej niż lądowe bo min. z powodu osadzającej się soli erozja łopat i korozja części stalowych oraz jej i różnic temperatury wpływ na laminat w obecności wysokiej wilgotności są dużo intensywniejsze. To logiczne ale piszę jako ew. przyczynek do dyskusji o celowości takiego rozwiązania w kwestii kosztów bo tylko o tym słyszałem.
Sobota [24.06.2023, 15:07:45] • [IP: 5.173.170.**]...IMBECYL...Wpis ćwierć inteligenta...
Zwykła Putino-Tuskowa narracja że MSR zlikwidowało PiS. Targowica zapomniała jak pani POsel z PO agitowala i jeździła do Warszawy z petycja o przekazanie stoczni dla Bankruta.Bankrut został właścicielem imial prawo do własności a rząd Gówno miał do gadania panie towarzyszu. Kłamać to wasz program i Tusaka. POdobnie jak Tusk POwiedzial że mur nigdy nie POwstanie. A jak POwiedzial że nie POwiedzial to znaczy że nie POWIEDZIAŁ Każdy intelygent z PO to rozumie i POchwala. ZROZUMIANO !!