POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [22.06.2023, 16:32:08] • Świnoujście

Grupa Morska: Ponownie apelujemy o zmianę częstotliwości kursowania promów typu Bielik!

Grupa Morska: Ponownie apelujemy o zmianę częstotliwości kursowania promów typu Bielik!

fot. Organizator

„Wielkimi krokami zbliża się rewolucja komunikacyjna na naszych wyspach. To wszystko rzecz jasna związane jest z otwarciem świnoujskiego tunelu. Zgodnie z przekazywanymi przez Urząd Miasta informacjami, promy typu Bielik po otwarciu tunelu w godzinach 5:30 – 22:00 kursować będą rzadziej niż dotychczas tj. co pół godziny. Uważamy, że zmiana wpłynie niekorzystnie na mieszkańców dojeżdżających do pracy lub szkoły rowerem (w tunelu jest zakaz poruszania się rowerem) oraz pieszych, którym nie odpowiada rozkład jazdy autobusów.

Równocześnie należy mieć na względzie zakłady działające na prawobrzeżu, które zatrudniają mieszkańców na prace zmianowe jak np. OT Port (zmiana kończy się o 23. W takim przypadku pracownicy są zmuszeni do godzinnego oczekiwania na kolejny prom, dlatego też zasadne jest dostosowanie kursowania promów do potrzeb mieszkańców i wydłużyć czas ich kursowania ze zwiększona częstotliwością. Nie chcemy przecież, aby mieszkańcy zmuszeni byli do używania samochodów (korki, dodatkowa emisja itd.), podczas gdy do teraz korzystali z promów.

Pragniemy zauważyć, że kursowanie promów co dwadzieścia minut tak jak dotychczas (co najmniej w godzinach szczytu porannego oraz popołudniowego) nie wpłynie znacząco na koszty ponoszone przez Żeglugę Świnoujską. Takie rozwiązanie przede wszystkim ograniczy się do kosztów paliwa, gdyż koszty osobowe pozostaną na niezmienionym poziomie z uwagi na konieczność obsadzenia załogami promów. Wobec tego uważamy, że warto wprowadzić powyżej proponowane rozwiązania.” - czytamy na Facebook Grupy Morskiej.


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-64 z 64

Gość • Czwartek [29.06.2023, 08:28:23] • [IP: 176.221.123.***]

A co z osobami którym akurat pasuje co pól godziny, ładnie tak sie wypowiadac za wszystkich? Jakiś sondaż został zrobiony, czy opinie po kolegach zbierane?

Gość • Niedziela [25.06.2023, 20:39:01] • [IP: 5.173.156.**]

Taxiarze zarobią.

Gość • Sobota [24.06.2023, 21:05:15] • [IP: 176.221.122.**]

Z tego wynika że jednak potrzebny jest jeszcze most.

Gość • Sobota [24.06.2023, 12:16:23] • [IP: 176.221.122.***]

Przecież ten tunel otworzą i zaraz zamkną.

Gość • Sobota [24.06.2023, 06:07:04] • [IP: 46.76.143.***]

W godzinach szczytu będzie więcej kursów autobusów, chyba tańszych niż promy?? Przystanki bliżej sklepów, domów niż z promu iść na piechotę. Uczeń szkoły morskiej wsiądzie przy szkole i wysiądzie np. na ul.Konstytucji czy Matejki, po co prom??

Gość • Sobota [24.06.2023, 00:42:00] • [IP: 46.231.59.*]

Gość • Piątek [23.06.2023, 11:40:53] • [IP: 62.69.253.***]po co, a dlaczego nie skoro jest miejsce? Mieszkam na Grunwaldzkiej i widzę już teraz korki aż do Krzywej, i żeby dostać się do miasta czy promu lepiej jechać naokoło Szkolną. Poczekaj aż tunel otworzą i Grunwaldzka stanie się ulicą którą Niemcy będą podróżować do całej Polski, wtedy zrozumiesz po co? Gość • Piątek [23.06.2023, 09:55:46] • [IP: 37.47.182.***] widać nigdy nie widziałeś co dzieje się w Międzyzdrojach na weekend w sezonie, będziemy mieli to samo

Gość • Piątek [23.06.2023, 21:20:32] • [IP: 89.151.34.**]

2x most podnoszony dla toru wodnego i po sprawie ale zachciało się tunelu. Zresztą Polskę bedzie stać i na tunel i na mosty i na promy a nawet na groblę i Hi way do Szczecina. Skoro stać na to Chiny to czemu nie Polskę!

Gość • Piątek [23.06.2023, 19:17:34] • [IP: 176.221.122.***]

Pracownicy żeglugi nie chcieli iść do tunelu ponieważ proponowane zarobki były mniejsze niż w żegludze

Gość • Piątek [23.06.2023, 15:04:02] • [IP: 5.173.174.**]

Od 5 do 23 powinien pływać co 20 minut a w nocy co 40 minut

Gość • Piątek [23.06.2023, 13:35:10] • [IP: 176.221.123.***]

do 46.205.213*** tylko stocznia nie była pod władaniem samorządu, a w tym przypadku miasto gdyby było z mieszkańcami to powinno o tych pracownikach pomyśleć oczywiście nie wiem czy tak nie było i dlatego się pytam , przecież to są wyborcy tych którzy naszym miastem rządzą, a jeśli chodzi o emerytach to mają wolną wole i gdy chcą pracować to niech pracują takie mają prawo.

Gość • Piątek [23.06.2023, 12:15:25] • [IP: 46.205.213.***]

Do 176.221.123 - czy takie pytanie zadałeś, gdy PO zdecydowało o likwidacji stoczni? Pracy na rynku nie brakuje. A emeryci z pracy na promach zasilą szeregi działkowiczów. Wreszcie odpoczną.

Gość • Piątek [23.06.2023, 11:40:53] • [IP: 62.69.253.***]

01:05 - o kurczę, ale popłynąłeś! Haha. 3 pasmowa Grunwaldzka, nieźle. Po co Ci takie szerokie ulicy o ruchu lokalnym w tak małym mieście? Zobacz jak zwężanie są ulice na Zachodzie, paradoksalnie dzięki takim zabiegom ruch odbywa się płynniej. Zwiększanie szerokości? Nie tędy droga - bo prędzej czy później w tak małym mieście trafi się wąskie gardło. Zgadzam się za to, że światła Grunwaldzka/Nowokarsiborska to dramat, tam powinno być rondo które upłynni ruch. Co do oczekiwania na prom - piesi mogą wsiąść w autobus i pojechać tunelem.

Gość • Piątek [23.06.2023, 11:32:40] • [IP: 176.221.123.***]

Nie jak otworzą tunel lecz od dwóch dni już tak jest że jeden prom kursuje po godzinie 22.00 bo zwolnili ludzi przeprawy a tak przy okazji chciałbym się dowiedzieć co z pracownikami żeglugi czy były propozycje wcześniej aby się przekwalifikowali i zasili pracowników tunelu co zrobił UM, czy jak zwykle na bruk ?

Gość • Piątek [23.06.2023, 10:03:33] • [IP: 188.146.234.***]

Wyjść wcześniej z domu

Gość • Piątek [23.06.2023, 09:55:46] • [IP: 37.47.182.***]

Do gość 23.06.2023, 01:05:12 Za to ty masz za dużą wyobraźnię. Nie przesadzaj nie będzie tak źle. Może na początku sie hołota najedzie z ciekawości ale myślę że później powinno być jak dotychczas.

Gość • Piątek [23.06.2023, 07:37:38] • [IP: 37.47.190.***]

Nikt nie musi stać w korku, kto chce może jechać przez Niemcy. Przecież macie piękne złomy i lubicie jeździć. 🚘🚐🚘🚐🚘㉁
6;😄😄😄

Gość • Piątek [23.06.2023, 07:15:30] • [IP: 2.106.93.**]

Nieważne co się mówi, ważne by o nas było głośno! Czym konkretnym zajęliście się do tej pory?? Bo wg mnie, tylko biciem piany.

Gość • Piątek [23.06.2023, 06:49:53] • [IP: 31.60.92.**]

A co teraz się dzieje !!. Czwartek i piątek rano brak 3 promu kolejka w nieskończoność i nikogo to nie interesuje, ludzie spóźniają się do pracy. Ktoś tu chyba nie myśli.

Gość • Piątek [23.06.2023, 06:45:19] • [IP: 92.118.167.**]

Kiedy otwarcie?? 15 lipca??

Gość • Piątek [23.06.2023, 01:05:12] • [IP: 46.231.59.*]

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:02:33] • [IP: 176.221.122.***] Święta racja, tylko ktoś pozbawiony wyobraźni cieszy się z tunelu. Źle Wam było że trzeba 40 min max poczekać z przeprawą? teraz będziecie w sezonie stali godzinami w korkach w mieście i to bez względu czy będziecie chcieli przeprawić się na 2 stronę czy tylko przejechać przez miasto. Zamiast zrobić całą Grunwaldzką 3 pasmową (2 pasy od Gratz do skrzyżowania z Karsiborką) to w praktyce ją zwężono (po co komu wysepka na środku?) co z tego że jest zielona strzałka gdy wystarczą 3, 4 samochody jadące prosto i już nie skręcisz w prawo. Dlatego pewnie czekają z tunelem na koniec sezonu żeby nie wyszło wszystko od razu-gigantyczne korki w mieście i na trasie do sz-na, brak miejsc parkingowych.

Gość • Piątek [23.06.2023, 00:20:56] • [IP: 176.221.123.***]

Bez cienia złośliwości mili dyskutanci, ale grupa morska akurat tym razem ma rację. Z jakiego mianowicie powodu otwarcie tunelu ma uderzyć w życie mieszkańców pieszych. Jacyś mniej wartościowi? Jak panowie / i panie/ kierowcy będą sobie śmigali limuzynami w tunelu, to pieszych można już olać? A fe ! A nieładnie !

Gość • Czwartek [22.06.2023, 23:59:16] • [IP: 164.127.216.***]

Dla mnie wogole nie musza pływać ;) swinoujsciakicebulaki

Gość • Czwartek [22.06.2023, 23:55:21] • [IP: 46.205.128.**]

jestem za kursowaniem po staremu. 30 minut czekania by prom odpłyną... paranoja...

BACA • Czwartek [22.06.2023, 23:52:03] • [IP: 176.221.122.***]

Ciekawa dyskusja. Tak po prawdzie to wiadomo ile kosztuje miasto utrzymanie przeprawy dotacja w wysokości około 35-37 mln rocznie, miasta od 3 do 6 mln z tego od 2 do 3 lu 4 mln zwraca sie do kasy miasta, zatem pytanie brzmi ile będzie kosztować utrzymanie tunelu rocznie bez jakiejlkolwiek dotacji państwa tylko z kasy miasta...ciekawe jak to sie będzie miało z ekonomicznego punktu widzenia. Drugie pytanie promy komu miasto odda przeprawe a raczej usługe by sie pozbyć odpowiedzialnosci za przeprawę..Ciekawe jakie odpowiedzi się można by było spodziewać...

Gość • Czwartek [22.06.2023, 22:23:53] • [IP: 37.248.167.**]

Dlaczego od 2 dni o 22 plywa 1 prom?

Gość • Czwartek [22.06.2023, 21:35:03] • [IP: 88.218.255.**]

dlaczego wczoraj o21.00nie było nikogo kto kierowałby ruchem samochodów od strony Warszowa? Robił sie mały cyrk.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 20:26:51] • [IP: 5.173.157.**]

Popieram.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 20:18:16] • [IP: 178.238.247.**]

Dokładnie.Pomysły grupy morskiej są delikatnie mówiąc śmieszne.Przef wyborami wszyscy są nadzwyczaj aktywni i sprawiają wrażenie, że dbają o interesy mieszkańców.Po wyborach zamilkną na cztery lata.Promy co pół godziny w zupełności wystarczą.Będzie tunel, z niego kierowcy że Świnoujścia będą korzystać.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 20:07:47] • [IP: 176.221.122.***]

Bilety autobusowe przez tunel również po 4 zł czy podwyżka od września?

Gość • Czwartek [22.06.2023, 20:02:48] • [IP: 185.210.37.*]

Popracujcie chwilę wyjdzcie zza tych biurek pierdolnijcie się w łeb rozpędźcie się i zajebcie baranka w ścianę i wrócimy do tematu ok Grupo nie mającej pojęcia o morzu...

Gość • Czwartek [22.06.2023, 20:02:02] • [IP: 176.221.122.***]

Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:43:01] • [IP: 88.218.254.**]

Za dwa lata tunel będzie płatny i koszty się zmniejszą tylko wszystko podrożeje bo transport drogi i słoiki będą krzyczeć że im się należy za darmo jako mieszkańcom.Po wojnie ustalono granicę z Niemcami na ODRZE czyli połowa Szczecina i Uznam powinny prawnie być w granicach Niemiec.Nie byłoby problemu.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:36:45] • [IP: 5.173.152.**]

Grypa mocka apeluje bo wybory się zbliżają, a tuż po wyborach już nie będzie apelować?!

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:34:12] • [IP: 92.118.166.***]

Akurat bułka na zdjęciu. Cóż za przypadek.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:31:42] • [IP: 31.0.47.**]

Jak zwykle nikt w tym urzędzie nie myśli.powinien być pas bus rozwiązałoby problem z kursowaniem autobusów .teraz już chyba zapozno😪

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:30:03] • [IP: 5.173.150.**]

czy grupa morska ma jakiegos goscia ktory umie policzyc, czy sami gamonie tam sa?? W Gdansku po otwarciu tunelu kursowaly promy Nowy port-Wisloujscie ale byly juz platne tak bylo chyba do maja lub czerwca 2016 roku czyli z ekonomicznego punktu widzenia przestaly plywac po 2 czy 3 miesiacach od otwarcia tunelu. prmy zastapila komunikacja miejska czy w swinoujsciu sa jacys ekonomiscii co umieja policzyc ile oleju napedowego zuzywa prom a ile autobus, ilu trzeba pracownikow do obslugi promu. Jakmamy takich ekonomistow to w naszym miescie zawsze bedzie gleboka komuna

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:20:17] • [IP: 88.218.254.***]

Głupi pomysł na miarę myślenia przez te GM

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:13:33] • [IP: 5.173.153.**]

Ziomal • Czwartek [22.06.2023, 16:57:44] • [IP: 37.248.224.***] W końcu tunel jest po to, aby ograniczyć promy. Tunel kosztował prawie miliard złotych, a same promy generują duże koszty roczne. Czyli wydaliśmy miliard złotych, a Karsibór musi zostać, bo materiały niebezpieczne jak paliwo. Bieliki muszą zostać tak jak były, bo piesi, rowery itp. I dalej grube miliony na utrzymanie promów TYLKO ŻE TERAZ ZAPŁACI ZA TO MIASTO 🤣🤣🤣🤣🤣㊃
5;

Gość • Czwartek [22.06.2023, 19:09:44] • [IP: 88.218.255.**]

teraz trzeba jeszcze zbudować most dla pieszych i rowerzystów i będzie po problemie

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:33:46] • [IP: 178.238.252.**]

Donald miał rację, e tunel w Gdańsku wybudował

Pracownik • Czwartek [22.06.2023, 18:27:19] • [IP: 37.248.210.***]

Dojeżdżam od 20 lat i uważam, że w szczycie powinna być przeprawa jak jest teraz czy od 6 do 7 i 14 do 16. Powinny być zachowane identyfikatory, a do kasy wpłynie parę złotych.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:27:04] • [IP: 46.205.132.***]

18:14 - masz rację, niewłaściwie zrozumiałem Twoją wypowiedź

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:17:57] • [IP: 46.205.132.***]

18:14 - paliwo zużywane przez prom będzie tańsze niż paliwo autobusu? Prom rozumiem, że przyjedzie na przystanek pod blokiem/centrum miasta? Kto tutaj jest na bakier z logiką?

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:16:55] • [IP: 31.0.91.***]

Dać co 20 min na początek i koniec zmian a resta co 30 min problem z głowy

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:16:25] • [IP: 46.205.132.***]

17:42 - nie mierz innych swoją miarą. 17:48 - właśnie między innymi dlatego PRL ekonomicznie upadł - bezsensowne wydatki. 17:50 - prom o 4:00. Duża różnica w porównaniu teraz? Praktycznie żadna, tak jak teraz.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:14:02] • [IP: 83.11.229.**]

Idąc tym tokiem rozumowania, niech komunikacja miejska jeździ częściej, kierowcę i tak trzeba opłacić a wzrosną tylko koszty paliwa, które będą bez porównania mniejsze niż paliwo dla promu. Ktoś tu jest na bakier z logiką

Andy • Czwartek [22.06.2023, 18:08:51] • [IP: 89.151.35.**]

Tak się tylko zastanawiam...co właściwie dał nam tunel? Czyżby tylko mniejsze korki na przeprawach? Bo tylko zmotoryzowani mają lepiej, choć i oni czasem mają potrzebę przeprawy bez auta (np. rowerem). Bo niestety przeprawy promowe będą funkcjonować OBYDWIE - w mniejszym zakresie, ale jednak, a to na pewno duże obciążenie dla naszego budżetu, utrzymanie promów, załóg, remonty itp. No i potężne problemy rowerzystów i pieszych.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 18:02:33] • [IP: 176.221.122.***]

jeszcze będziecie przeklinali ten tunel jak się całe miasto zakorkuje a komunikacja miejska będzie miała takie opóźnienia, że autobusy będą uznawane za zaginione

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:50:03] • [IP: 31.0.39.***]

JAK MAMY DOPLYNAC DO POCIAGU NA 4.27 DO LEKARZY W SZCZECINIE JAK PROM MA ODBIJAC O 5.30 EMERYTOW NIE STAC NA TARYFY I NIE MAMY SAMOCHODOW.POMYSLCIE CHOCIAZ TROCHE O NAS STARYCH LUDZIACH SPRACOWANYCH PO 30-40 LAT

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:48:40] • [IP: 176.221.123.***]

Bo zmur z betoniarą mają nas w d****! A Głupia rada POtakuje na wszystkie ich głupie POmysły.. Za komuny pieszy mógł się przeprawić promem co 10 minut a PRL nie była bogatym krajem

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:42:52] • [IP: 176.221.123.**]

Czwartek [22.06.2023, 16:46:33] • [IP: 46.205.132.***] za twoje podatki to mozna kupić co najwyzej taczke lajna

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:30:37] • [IP: 88.218.253.***]

A jak ktoś ma klaustrofobię, to jak pojedzie TUNELEM ?

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:29:42] • [IP: 94.254.237.**]

jakiś kretyn wymysł l tunel w którym rowerzyści i piesi nie będą korzystać...a tfu z tym miastem, zaorac i oddać niemcom

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:29:05] • [IP: 31.0.79.***]

Niech się wypowie komunikacja miejska!! Jak będą kursować autobusy dalej z wydrzan przez granice i promenade + tunel i może dodatkowo przytor?

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:25:17] • [IP: 92.118.166.***]

To po co tunel, obudźcie się

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:22:05] • [IP: 213.155.174.***]

Jak zawsze wszystko pod turystów i Niemców.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:13:05] • [IP: 77.252.46.***]

popieram

Gość • Czwartek [22.06.2023, 17:03:43] • [IP: 37.248.167.**]

To niech sobie otport dostosuje godziny pracy np od 7 do 19 i od 19 do 7 zamiast 3 zmian po 8h

Ziomal • Czwartek [22.06.2023, 16:57:44] • [IP: 37.248.224.***]

W końcu tunel jest po to, aby ograniczyć promy. Tunel kosztował prawie miliard złotych, a same promy generują duże koszty roczne. Czyli wydaliśmy miliard złotych, a Karsibór musi zostać, bo materiały niebezpieczne jak paliwo. Bieliki muszą zostać tak jak były, bo piesi, rowery itp. I dalej grube miliony na utrzymanie promów.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 16:55:47] • [IP: 62.69.252.***]

od 6 do 8:40 co 20 minut i od 12 do 16 co 2 minut i od 20:40 do 23:40 co 20minut

Gość • Czwartek [22.06.2023, 16:55:30] • [IP: 176.221.123.***]

To co że tunel otworzą i auta będą jeździc tunelem nie znaczy że mieszkańcy jeżdżący rowerami mają być poszkodowani w tym.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 16:53:50] • [IP: 176.221.122.***]

popieram !

Gość • Czwartek [22.06.2023, 16:52:59] • [IP: 176.221.123.***]

Dokładnie chodzi też o mieszkańców dojeżdżających rowerami do pracy lub uczniów dojeżdżających rowerami, pieszo czy hulajnogą co pół godziny prom to przesada lekka.

Gość • Czwartek [22.06.2023, 16:46:33] • [IP: 46.205.132.***]

Jakie godzinne oczekiwanie przez OT Port? Przecież Bielik będzie odpływał o 23:30, do tej pory to była 23:20… to 10 minut różnicy. Swoją drogą dlaczego port nie może się dostosować i zmienić godzin zmian np. na 21-5 tylko my mamy płacić za to z naszych podatków? To w gestii portu powinno leżeć ułatwienie życia pracownikom.

Oglądasz 1-64 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■