POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [04.01.2009, 18:21:14] • Świnoujście

Konkurencja w Gdańsku coraz mocniejsza

Konkurencja w Gdańsku coraz mocniejsza

fot. Sławomir Ryfczyński

Załamanie się przed kilku laty przeładunków węgla w świnoujskim porcie zmusiło ówczesny zarząd do szukania alternatywy. Sytuacja ta utrzymuje się praktycznie do dziś. Zamówienia na przeładunki węgla importowanego niewiele tę sytuację poprawiają dlatego Port Handlowy w Świnoujściu nastawił się na nowe towary. Belgijska spółka VGN zainwestowała w bazę kontenerową, zagraniczny kapitał „wszedł” w przeładunki zboża. Powstały nowe spółki z inwestorami.

W tym roku czekamy też na rozpoczęcie budowy gazoportu. Tymczasem nasza trójmiejska konkurencja ma poważny plan przejęcie koszulki lidera w „masówce”. Tuż przed świętami w wyniku mariażu z belgijskim operatorem „Sea-Invest”ogłoszono, że za dwa lata powstanie tam największy nad Bałtykiem terminal masowy. Baza ma nosić nazwę Baltic Bulk Terminal. „Sea Invest” kończy już etap projektowania nowej bazy. Terminal ma służyć nie tylko obsłudze przeładunków importowanego węgla ale także rud metali. Nabrzeża mają przyjmować największe statki jakie mogą przejść prze cieśniny duńskie. Jedno z nich ma służyć rozładunkowi gotowych wyrobów stalowych. W wyniku budowy nowej części bazy przeładunkowej w Gdańsku ma powstać zupełnie nowy port zewnętrzny. Jednak plany inwestora zakładają także inwestycję w oparciu o część starego portu. Zarząd Morskiego Portu Szczecin i Świnoujście nie komentuje jak dotąd planów trójmiejskiej konkurencji.
Czy oddamy masówkę bez walki ?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 25, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 25

Gość • Wtorek [06.01.2009, 19:13:41] • [IP: 217.97.199.*]

to fakt nasza gramtyka i ortografia jest archaiczna wiele panstw ma prostrze zasady..i nic tu nie da wzajemnie wytykanie błedów..to wina nauczycieli , że nie nauczyli poprawnie pisac..a filozofowanie i udawanie znawcy tez jest smieszne zgadzam się liczy się tresć to tak na marginesie..a w sprawie portu to jest system naczyn połączonych ze stocznią w szczecinie i gdansku..dlaczego??to proste herr Thus obiecał Anieli Merkiel, że rozwijać się bedą porty w Hamburgu a nasze muszą isć w pacht..wyrolowała PO..stoczniowcow, portowcow rowno bez mydła..ale chcielismy uni, głosowalismy na Peło..no to mamy to co mamy!!uzaleznienie odpraw w stoczni to skandal..szkoda mnie ludzi ze tak się dali zwieść..to tak apropo!!

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 18:58:45] • [IP: 92.42.117.**]

Bzdura, estakada to czysta utopia. Choćby ze względów przyrodniczych (np. znaczące ograniczenie wymiany wód pomiędzy Małym i Wielkim Zalewem) nie ma najmniejszych szans na realizację, a tym samym Unia nie da na nią złamanego grosza. Pora zejść na ziemię i. .. kupić marchewkę ;)

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 13:24:05] • [IP: 80.245.182.***]

przepraszam

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 13:23:10] • [IP: 80.54.123.***]

MÓWIŁEM ! szczecin z małej litery !

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 13:19:48] • [IP: 80.245.182.***]

Jeśli myśleć o turystyce to koniecznie trzeba odgrzać temat estakady przez zalew, skracającej drogę do szczecina o ponad 50km i do Berlina. To bardzo ważny projekt z lat 30tych XX wieku. Tylko z jego pomocą możliwe jest przejęcie jakiegoś tam % wyjazdów weekendowych i tym samym ożywienia miasta poza sezonem. O estakadzie mówi się w Berlinie i w Szczecinie. Inwestycja polsko- niemiecka to murowany sukces. Tylko kogoś z naszych władz to zainteresuje. Orientacyjny koszt estakady 1km = 1km autostrady, czyli około 10- 12 mln euro. Razem gdzieś 120- 140 mln euro. Dużo taniej od tunelu, a dla miasta turystycznego żyjącego tak naprawdę z Niemców to strzał w 10.

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 13:05:26] • [IP: 80.54.123.***]

Ludzie na tym forum piszemy szczecin z małej litery tylko tyle możemy zrobić !

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 12:22:31] • [IP: 80.245.182.***]

Tylko promy morskie i kontenerowce oraz niezbędna dla nich infrastruktura portowa. Reszta bez szans.Za dwa lata pełną parą ruszy największy terminal masowy nad Morzem Bałtyckim- BALTIC BULK TERMINAL. W listopadzie ub r. udziałowcem spółki Port Północny został operator portowy Sea Invest, który posiada terminale w 20 państwach Europy i Afryki. Obroty roczne= 120 mln ton. Wiodącym ma być obsługa węgla w imporcie.

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 11:57:24] • [IP: 217.97.193.***]

Jak Szczecin zrealizuje kolejne plany pogłębienia toru wodnego, wówczas w Świnoujściu będziemy przeładowywać jedynie pasażerów" białej floty".

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 11:08:02] • [IP: 92.42.112.***]

Jak już nie raz pisałem, że miasto musi się określić czy chce zarabiać na porcie, czy na Turystyce. Jak do tej pory nikt tego nie powiedział. Jak chcemy być miastem turystycznym to trzeba wszystko robić pod turystów, to jest Stała Przeprawa, Baza Hotelowa, Baseny, Kasyna, Restauracje, itd. A jak portem to wszystko co potrzebne dla portu, bo położenie już mamy Bardzo dobre, ludzi da pracy też by się znalazło ale jest jeden minus czemu nie możemy być portem i miastem turystycznym To SZCZECIN. I jego lobby w Warszawie. Prawda jest taka, że wszystkie statki wpływają do Świnoujścia, tyle że rozładowują się w Szczecinie. Jesteśmy wasalem tego miasta i będziemy. Możemy sobie pomarzyć o Porcie i o turystach!!

kapitan • Poniedziałek [05.01.2009, 11:00:04] • [IP: 83.31.188.**]

prosze sprawdzic cene dobowego postoju statku przy kei w swinoujsciu i rostoku w niemczech i wszystko jasne pozdrawiam

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 10:41:04] • [IP: 92.42.112.***]

Grupa Morska i Port Serwis przestali już żerować w PHŚ?

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 08:06:56] • [IP: 217.97.199.***]

Turystyka ? to nie karaiby albo majorka zeby ludzie mogli zyc z turystyki przez caly rok

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 07:48:59] • [IP: 92.42.112.***]

nie węgiel, nie masówka i nie gazoport ale TURYSTYKA

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 07:11:18] • [IP: 217.97.199.***]

Jedyne wyjscie obecnie dla Portu to import wegla, aktualnie port zrezygnowal z przeladunkow stali i innych towarow.I bardzo dobrze poniewaz prace te kolidowaly z wysylka wegla(nam ustawiaczom szczegolnie to przeszkadzalo) , a ponadto prace te angazowaly zbyt duzo pracownikow co bylo duzym utrudnieniem dla zakladu gdzie sa duze braki kadrowe

ryynio • Poniedziałek [05.01.2009, 04:10:15] • [IP: 83.249.18.*]

skonczcie z masochistycznym biczowaniem sie i biczowaniem innych otrografia, za pare lat bedzie reforma naszego archaicznego jezyka, liczy sie tresc,

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 00:48:08] • [IP: 90.129.80.***]

do Gościa przez duże G. • Niedziela [04.01.2009, 23:10] • [IP: 217.97.193.**] Zioniesz człowieku żywym ogniem, a elokwencją dorównujesz Miodkowi. Zanim jednak staniesz się znanym publicystą postaraj sie także nauczyć uważnego czytania. W tekście, który tak skrytykowałeś nie ma informacji że VGN nadal działa lecz, że obcy kapitał" zainwestował". Jak się cofniesz do lekcji jęz. polskiego z drugiej klasy Szkoły Podstawowej to jest czas przeszły dokonany. Rozumiem, że Twoje bliskie znajomości w świecie dziennikarskim ("monia" to chyba znajoma...) pozwalają Ci uważać się za autorytet. Zważ jednak by zbyt szybko nie" wypalić się" w dziale komentarze" a szybko na pierwszą stronę. Każdy naczelny chętnie widziałby Cię w redakcji. Nie każdy wszak dziennikarz tak bezbłędnie pisze o" tefałenowskich gwiazdach, dziurach w dupie, zarżnięciu i zasyfieniu.. Czegokolwiek. Nawet języka. pozdrufka i szacóneczek wierny czytelnik

Pan Tau • Poniedziałek [05.01.2009, 00:42:13] • [IP: 80.245.191.***]

W najbliższej przyszłości nasz port jest raczej skazany na węgiel. Z Gdańskiem nie mamy co konkurować pod względem max. nośności wchodzących statków, lecz przydałoby się pogłąbić tor podejściowy i nabrzeża do 15 metrów, wtedy chociaż panamaxy wchodziłyby z pełnym ładunkiem.

Gość • Poniedziałek [05.01.2009, 00:24:48] • [IP: 195.117.222.***]

Ludzie obudźcie sie w końcu Kontenery KONTENERY i TYLKO KONTENERY szybko szybciej jeden statek za drugim, bez żadnego zanieczyszczenia. I naprawdę opłacalnie !! A do szczecina nich sobie płyną barkami !

episode • Niedziela [04.01.2009, 23:50:05] • [IP: 92.42.118.**]

BRAWO kolega ponizej. Przylaczam sie do wyrazonej opini, zwlaszcza finisz ! szacun

Gość przez duże G. • Niedziela [04.01.2009, 23:10:32] • [IP: 217.97.193.**]

Czy w tym kraju każdy idiota może zostać dziennikarzem ?? Chyba tak, skoro jakiś idiota wypisuje takie bzdury a Monia Olejnik absolwentka zootechniki to wielka tefałenowska gwiazda, to każdy przygłupi pismak chce równać do tego poziomu... Belgijska spółka VGN dawno się wyniosła bo w tej sitwie złodziejsko-partyjno-agenturalnych układów w porcie, interesów robić nie sposób. Zawalą to miasto węglem, postawią elektrownie w porcie jak to w planach mieli... i zarżną i zasyfią to miasto. To pytanie na końcu rozbawił mnie najbardziej. Kto ma walczyć o tą masówkę, miejscowi złodzieje z portowych spółek to jakaś kpina ?? Ci ludzie bez układów nie znaleźliby dziury we własnej dupie... to jakby mieli robić biznes ?? Na wieczorowych kursach marksizmu-lenninizmu uczono tylko dziewietnastowiecznej wersji kapitalizmu...

Gość • Niedziela [04.01.2009, 22:59:55] • [IP: 92.42.117.**]

Dokładnie - pisał jakiś niedouczony idiota nie mający pojęcia o tym co dziś dzieje się w porcie w Świnoujściu! Wstyd Panie Sławku wypuszczać takie babole, autorów trzeba jednak kontrolować, a może warto zatrudnić fachowców? Port dziś utrzymuje się z importu węgla, którego jest więcej niż bywało tego eksportowanego! Terminalu kontenerowego nie ma już od ponad pół roku! A do przeładunku zboża (a konkretniej soi, a nie zboża) inwestor przygotowuje się od lat, ale jeszcze niczego nie zaczął i ze względu na kryzys pewnie nieprędko zacznie. Port" ratuje" się innymi ładunkami, jak np. pakiem, który jednak szczeciniacy, z pośrednictwem swojej prasy (Głos Szczeciński), rękami nieświadomych, lokalnych, świnoujskich" dziennikarzy" zawrócili ze Świnoujścia do Szczecina i dziś znów zarabia na nim Szczecin a nie Świnoujście (ostatnio co prawda znów się ruszyło, ale czy na długo?).

Gość • Niedziela [04.01.2009, 22:36:18] • [IP: 217.97.199.*]

potwierdzam, idiota na maksa, nie ma wiedzy i dlatego zmyśla

Gość • Niedziela [04.01.2009, 21:40:03] • [IP: 80.55.147.***]

co to za idiota napisal ? Obecnie port w swinoujsciu utrzymuje sie tylko z importu wegla, a spolka belgijska juz dawno zawinela sie z portu i przeszla do szczecina

Gość • Niedziela [04.01.2009, 20:20:31] • [IP: 92.42.118.**]

A Pan niżej to może z" Samoobrony"?

Gość • Niedziela [04.01.2009, 19:30:36] • [IP: 80.245.182.***]

wkurza mnie jak niedojdy siedzą na żyle złota i szukają każdego sposobu żeby nie odkryć i wykorzystać skarbu w postaci portu. Od dawnawiadomym było ze wywozka węgla się nie oplaca, kiedy kazdy srednio inteliegentny to wiedział. Wiadomo ze teraz zarabia sie na kontenerach, a te oddaje sie ptywaciarzom, choc mozna na nich zarobic. Popowieszałbym na tym dżwigu wszystkich prezesów.za jaja

Oglądasz 1-25 z 25
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■