POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [26.05.2023, 18:10:20] • Świnoujście

Manifestacja mieszkańców Prawobrzeża w Świnoujściu: Otwórzmy ulicę Ku Morzu!

Manifestacja mieszkańców Prawobrzeża w Świnoujściu: Otwórzmy ulicę Ku Morzu!

fot. Organizator

Już w najbliższą środę, 31 mają o godzinie 17:00 Zarząd Osiedla Warszów wraz z mieszkańcami Prawobrzeża zapraszają wszystkich mieszkańców Świnoujścia, do wspólnego sprzeciwu decyzji Wojewody, zamykającej ulice Ku Morzu.

W dniu 13 kwietnia decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego Zbigniewa Boguckiego, wprowadzono strefę bezpieczeństwa wokół Terminala LNG. Jest to jedyna tego typu decyzja w Polsce, która skutecznie zablokowała dostęp do Latarni Morskiej, Fortu Gerharda i Falochronu Centralnego. Ponadto mieszkańcom Prawobrzeża odebrano dostęp do jedynej cywilizowanej drogi, prowadzącej na plażę. Zaproponowana alternatywa w Przytorze, w najmniejszym stopniu nie pozwala na bezpieczne i swobodne korzystanie z plaży tak, jak dotychczas. Dodatkowo Władze Miasta Świnoujście pomimo posiadania wiedzy, o procedowaniu ustawy umożliwiającej zamkniecie ulicy Ku Morzu, nie zrobiły nic, aby tę decyzję powstrzymać bądź przygotować mieszkańców na zamknięcie drogi. Mieszkańcy prawobrzeżnych osiedli sprzeciwiają się tej decyzji i apelują o otwarcie ulicy Ku Morzu, do czasu wybudowania alternatywnej drogi w Przytorze.

Podczas zaplanowanej na 31 mają manifestacji, która będzie przebiegać po ulicach Prawobrzeża i Lewobrzeża, będą zbierane podpisy pod petycją w sprawie przywrócenia bezpieczeństwa społeczno-ekonomicznego, jak to było do 13 kwietnia br. Demonstracja wyruszy o godzinie 17:00 z parkingu obok boiska, przy ulicy Białoruskiej 4 na Warszowie. O godzinie 17:20 przepłyniemy promem, więc osoby z Lewobrzeża chcące dołączyć się do demonstracji, zapraszamy pod przeprawę promową Bielik około godziny 17:30. Demonstracja przemierzać będzie w kierunku placu Wolności, a następnie w kierunku promenady.

Szczegóły wydarzenia oraz innych działań inicjowanych przez mieszkańców Prawobrzeża pojawiają się na facebookowej grupie "Ratujmy plażę na Warszowie". Środa 17:00 parking przy Białoruskiej 2; 17:30 Przeprawa Promowa Bielik na lewobrzeżu. Nie bądź obojętny! Przyjdź, podpisz petycję i przemaszeruj z nami, sąsiadami z Prawobrzeża.

Zapraszamy
Zarząd Osiedla Warszów
Mieszkańcy Prawobrzeża


komentarzy: 105, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-105 z 105

Gość • Piątek [26.05.2023, 18:21:07] • [IP: 178.238.249.**]

Manifestujcie na drodze bezpośrednio prowadzącej do Terminalu LNG, a nie utrudniajcie życia wszystkim mieszkańcom prawobrzeża i lewobrzeża. Policja w wypadku łamania przepisów ruchu drogowego ma obowiązek interweniować skutecznie i tego od niej oczekują pozostali mieszkańcy oraz osoby przyjezdne.

Gość • Piątek [26.05.2023, 18:41:55] • [IP: 31.11.128.***]

Warchoły polskojęzyczne macie w dupie bezpieczeństwo Polski, przedkładacie własną wygodę nad dobrem mojego kraju i na to nie ma zgody

Gość • Piątek [26.05.2023, 18:47:43] • [IP: 176.221.123.*]

trzeba się do 17:00 wyrobić z pracy :D

Gość • Piątek [26.05.2023, 18:54:57] • [IP: 178.238.247.**]

Wiadomo, że to nie była decyzja wojewody zachodniopomorskiego, tylko ministerstwa, czyli rządu.Niech manifestujący pod Sejmem swoje pretensje ogłaszają.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:10:44] • [IP: 37.47.174.**]

Kto to jest zarząd jakim prawem decyduje za wszystkich mieszkańców. Może gospodarz Fortu zaproponuje bezpłatne zwiedzanie mieszkańcom Warszowa za to że ludzie bronią jego biznesu.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:14:14] • [IP: 88.218.254.***]

Co za nudy weźcie opony i na Warszawę tam są decydenci zamieszania

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:14:52] • [IP: 79.223.163.***]

128 sam jestes Warcholem!!

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:21:09] • [IP: 83.20.254.**]

Po otwarciu tunelu na plaże lewobrzeże można dojechać w pięć minut.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:21:35] • [IP: 46.205.133.**]

Sprzeciw powinien dotyczyć czegos, czego cofnąć się nie da, decyzji usytuowania tak blisko miasta gazoportu, a przynajmniej zbiorników. Nie da się nie zabezpieczać takiego newralgicznego terenu wobec wojny zaraz za granicą i agresji państwa terrorystycznego (por.wysadzenie magazynu amunicji w Czechach 9 lat temu przez jak się kilka lat potem okazało, agentów rosyjskich; por.wysadzenie domów z mieszkańcami, Rosjanami, przez służby spec.Rosji, by dać pretekst do wojny czeczeńskiej). A skoro za rządów PO tak wyznaczono teren gazoportu, to wszelka strefa ochronna musi zablokować pewne strefy miasta. Przy okazji wychodzi sprawa zaniedbania polskiej własności białej floty, oddalismy miejsce Adlerowi, Niemcom, i teraz tanio nie da się dowozić ludzi pod latarnię. Może i bilety moga byc tańsze niż w Niemczech, ale dzieki dopłatom miasta.

GośćVI • Piątek [26.05.2023, 19:34:08] • [IP: 178.238.247.**]

Ci dwaj pierwsi to buraki jak ci w Warszawie. Kto was kur...a spłodził ? Macierewicz?

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:41:26] • [IP: 46.205.140.**]

Głupi naród kupił pisowską propagandę i głosował na PiS. Ku Morzu to małe piwo. Mamy Polskę w ruinie wszystko jest zniszczone. Miejsce protestu to Nowogródka. Macie jeden rok w plecy, ale jesienią może być po Polsce. Czwarty rozbiór i nas nie ma nawet na mapie. Proponuję w internecie obejrzeć filmy Barei.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:44:47] • [IP: 178.238.253.***]

Już niedługo ogłoszą budowę terminala kontenerowego

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:45:33] • [IP: 37.47.179.***]

Do • [IP: 178.238.249.**] Barbara, weź wyłącz komputer i idz a spacer a nie głupoty pierniczysz. Ewentualnie idz sprawdzić, czy Prezio Twoją dymisje jeszcze trzyma. A co do mieszkańców- brawo. Nie słuchajcie się tych, co tylko siedzą na dupie przed komputerem i nie są w stanie zawalczyć o swoje tak, jak Wy. Brawo, popieram!

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:50:14] • [IP: 37.47.180.***]

Tak, dla otwarcia ulicy Ku morzu. 200 metrów dla jednego w Polsce obiektu to kpina z bezpieczeństwa i prawa.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:54:20] • [IP: 46.205.213.***]

Macie rację. Niech zakochana unią nie marzy o naszych lasach. Wont od nas. Prędzej Polexit i będzie porządek w tym kraju. Brawo za te hasło na transparencie. Niech Niemcy i Francuzi oddadzą swoje lasy.

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:55:24] • [IP: 92.118.166.***]

Nowicki chce się wybić

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:18:36] • [IP: 5.173.25.*]

Pisobolszewiccy złodzieje mają Was drodzy mieszkańcy w dupie, tak jak lokalni kacykowie tej bandy, bierzcie sprawy w swoje ręce.Żmura i pisiorów na taczki, won z naszego miasta.

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:22:23] • [IP: 5.173.25.*]

Zaczęli od kradzieży pary adidasów, kończą okradać Polskę, pomoc Putina bezcenna.

Doko • Piątek [26.05.2023, 20:26:48] • [IP: 5.173.31.**]

Mieszkańcy...Raz w roku idziemy na plażę albo w ogóle. Chcemy mieć dostęp do plaży ale niewiem po co?. Chcielibyśmy zwiedzać latarnię raz dziennie. .

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:31:18] • [IP: 178.238.253.***]

Te protesty nic nie dadzą, tylko denerwują mieszkańców!! Jak coś to powinny być w Warszawie!

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:46:40] • [IP: 176.221.123.***]

Dobrze walczcie z tą pisowską patologią, zabierają wszystko, port ingeruje w zycie mieszkańców do tego stopnia, że to jest nie do zniesienia!! Pył, smród i pełno tirów na Warszowie. Dzień jak codzień dosyć tego

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:48:37] • [IP: 37.8.230.***]

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:41:26] • [IP: 46.205.140.**]Co zostało zniszczone?

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:49:44] • [IP: 62.69.252.***]

No tak, można was dymać na pieniądze, podatki sciągać na potęge, że nie macie co jeść, ale plaże zamkną to trzeba sie oburzyć XD żałosne

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:53:42] • [IP: 176.221.122.***]

Sam jesteś warchołem!!Gość • Piątek [26.05.2023, 18:41:55] • [IP: 31.11.128.***] Warchoły polskojęzyczne macie w dupie bezpieczeństwo Polski. Jesteś zwyczajnym trollem. Nawet nie znasz topografii miasta. Nie ignorujemy bezpieczeństwa, ale odnosimy się do realiów. Jedna ulica zamknięta, a po starym wiadukcie tiry z całej Polski, po torach pociągi towarowe z całej Polski nie są zagrożeniem?? Może mądralo teraz odpowiesz, jak pusty dzban pozwala tobie logicznie myśleć. Włącz MYŚLENIE!

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:54:32] • [IP: 89.151.32.***]

Żmurkiewicz wiedział od listopada, ze chcą stworzyć taką strefę i nie reagował żeby taki zapis znalazł się w ustawie. Od lat popiera port bo ciągnął od nich kasę jako członek Rady Nadzorczej. To jego wina, ze tym ludziom odebrano jedyną drogę i dostęp do plaży i morza. I tyle w tym temacie. Na protest trzeba przyjść i zamanifestowac brak zgody na taką oszukańczą politykę prezydenta i jego kliki złożonej z kilkunastu radnych którzy się pasą na ludzkim nieszczęściu.

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:55:04] • [IP: 5.173.174.***]

26.05.2023, 18:21:07] • [IP: 178.238.249.**] poluzuj majty to jest legalny przemarsz więc policja nie strasz bo się zesrasz

Gość • Piątek [26.05.2023, 20:58:09] • [IP: 46.205.213.***]

Komu POtrzebne te zabytki? Ważny jest dojazd do pensjonatów i kilkuset miejsc pracy. To dane niemiekiej telewizji TVNiemcy.

gość • Piątek [26.05.2023, 21:03:01] • [IP: 104.28.131.***]

Manifestujcie na prawobrzeżu

gość • Piątek [26.05.2023, 21:03:13] • [IP: 104.28.131.***]

Manifestujcie na prawobrzeżu

Gość • Piątek [26.05.2023, 21:32:40] • [IP: 5.173.29.*]

BRAWO Mieszkańcy! Brawo

Gość • Piątek [26.05.2023, 21:36:24] • [IP: 37.248.225.***]

PO PROSTU MAJĄ ICH W DUPIE. TERAZ POMYŚLĄ NIM ODDADZĄ GŁOS DO URNY.

Gość • Piątek [26.05.2023, 21:51:31] • [IP: 88.218.254.**]

Ja proponuję protest przecieko protestowi mieszkańców warszowa blokujących dojazd do domów po pracy i szkołach dzieci i ludzi do i z pracy! Obyście za to mieli jak najgorzej. NIGDY lewobrzerze was nie wspomoże po za jakimiś wpisami pojedyńczymi.

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:02:19] • [IP: 185.210.37.***]

Ludzie, za paręnaście dni otworzą tunel, dojedziecie na plażę na uznamie szybciej niż kiedykolwiek na warszowską A na latarnię i forty będą stateczki dla turystów, Wy tam przecież i tak nie chodzicie albo raz na parę lat

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:14:47] • [IP: 37.248.225.***]

JAKOŚĆ ŻADNEGO KSIĘDZA NA PROTEŚCIE NIE WIDZĘ?

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:19:11] • [IP: 185.210.38.***]

Zablokować promy Bielik i karsibory i te do Szwecji skutek powinien być natychmiastowy l brak wiazdu i wyjazdu a jak nie pomoże to za miesiąc blokada wyjazdu z tunelu

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:23:51] • [IP: 46.77.165.***]

Drodzy mieszkancy prawobrzeza.Wciagnijcie swoje tylki na prom ktory macie pod nosem/plynie+ - 6 min./ potem przejdzcie ul. Chrobrego na plaze-10 min.W sumie 16min. Bedzie szybciej niz tam od was i nie przynudzajcie juz tymi protestami

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:27:49] • [IP: 176.221.122.***]

Uspokójcie s

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:31:16] • [IP: 176.221.122.***]

Brawo prawobrzeże!! Nie odpuszczajcie temu pisoszczurkowi ze stettin floating gardensu. Weźcie na Placu Wolności staruszka z UM, który jak zwykle chowa głowę w piasek i który nie wywiązuje się z podstawowych obowiązków, polegających na zdecydowanym reagowaniu na wszelkie kretyńskie zagrożenia społeczne, skierowane przeciwko mieszkańcom Świnoujścia.

Gość • Piątek [26.05.2023, 22:42:09] • [IP: 88.218.253.***]

Oto do czego doprowadzili demokraci

Gość • Piątek [26.05.2023, 23:15:10] • [IP: 83.8.81.**]

Bardzo współczuje i jestem z Wami. Jak można pozbawić mieszkańców dostępu do morza kiedy mieszkają tak blisko morza Jak można odizolować Forty pamiątkę naszej historii wspaniały zabytek Trzeba być bezmózgiem

j444 • Piątek [26.05.2023, 23:29:08] • [IP: 176.221.123.***]

Te protesty nic wam nie dadzą, tylko się ośmieszacie w oczach pisowskich bandziorów, macie tylko jedną drogę do ewentualnych rozmów, sparaliżować tej polskojęzycznej mafii drogę dojazdu do LNG, a tak na marginesie, kiedyś dostęp do plaży blokowali sowieccy żołnierze, a kim jest ta banda, która blokuje teraz? Wyborcy pisuarów sami sobie odpowiedzcie na to pytanie.

Gość • Piątek [26.05.2023, 23:50:43] • [IP: 37.47.178.**]

O co wy walczycie trzeba wyjść na ulicę i walczyć za te ceny gazu prądu i żywności a na plażę zostawcie nie ucieknie

Gość • Sobota [27.05.2023, 01:14:39] • [IP: 37.47.145.**]

Połowa z was na płazy była 20 lat temu bo jesteście grubi i brzydcy, kłótnia dla kłótni…

Gość • Sobota [27.05.2023, 02:21:35] • [IP: 5.173.174.**]

Po jednym molochu na osiedle lewobrzeża szybko zmienicie zdanie o strajkach

Gość • Sobota [27.05.2023, 02:23:11] • [IP: 37.248.163.**]

Tu trzeba radykalnych działań, bo władza ma nas głęboko... bardzo dobrze, że będzie taki protest i mam nadzieję że nie ostatni, że nie odpuścimy! Tu już nie chodzi o plażę, dostęp do zabytków Świnoujścia. Tutaj chodzi o podstawowe prawa wolnego człowieka! Żałosne jest to, że wielu mieszkańców lewobrzeżna, paśników i spacerniakow dla Niemców tego nie rozumie! Zero miejscowej społeczności!

Gość • Sobota [27.05.2023, 02:58:08] • [IP: 37.248.167.***]

Tu nie jest Warszawa, tu jest Warszow! Trzeba walczyć o swoje!

Gość • Sobota [27.05.2023, 04:36:14] • [IP: 46.205.133.**]

Strefa ochronna wokół zbiorników to po prostu konieczność. Trudno sobie wyobrazić następstwa ewentualnej akcji terrorystycznej w tym miejscu - nie tylko zniszczenie części miasta, jeśli nie całego, ofiary w tysiącach ludzi, to uderzenie w całą gospodarkę (w około 1/3 gazu używanego rocznie przez Polskę). Rząd nie może postąpić wbrew temu, co się stało, decyzjom, które wcześniej zostały podjęte, a niestety zbyt blisko miasta usytuowano zbiorniki gazowe - z ustanowienia rządu PO+PSL. Trzeba ułatwić mieszkańcom i turystom dostęp do zabytków i plaży, jak tylko się da, ale nie można lekceważyć zagrożenia w czasie wojny zaraz za granicą. Przy okazji widać we wpisach podszewkę intencji wielu protestujących i tu piszących, używanie zabawnej nowomowy jak" pisobolszewia" wskazuje, że nie wszystkim tu chodzi o plażę i zabytki, że to jeszcze jedna okazja, by dowalić rządowi, partii rządzącej. A w razie akcji terrorystycznej przeciw gazoportowi ci protestujący i ich dzieci pierwsi będą martwi - Warszów tuż obok!

Gość • Sobota [27.05.2023, 05:46:53] • [IP: 37.8.231.*]

Głupcy z Warszowa. Inaczej nazwać nie można.

Gość • Sobota [27.05.2023, 06:38:27] • [IP: 91.214.34.**]

Taka forma protestu jest śmieszna, protestować należy u źródła problemu czyli u decydentów. Blokując ulicę wku...rwiacie zwykłych niczemu winnych użytkowników, a ci co Wam to zrobili mają w dupie ten protest. Obecnie jesteście kiełbasą wyborczą dla lokalnych pajacyków samorządowych i tyle.

Gość • Sobota [27.05.2023, 07:01:22] • [IP: 37.248.214.**]

Ludzie, nie słuchajcie Prusaka, dbajcie o własne bezpieczeństwo, to wy tam cały czas mieszkacie i śpicie

Rudyzłodziej • Sobota [27.05.2023, 07:12:39] • [IP: 89.64.120.***]

Jakie miejsca pracy ? Gdzie ? Tylko fort ! Zwiększyć strefę bezpieczeństwa gazoportu ! Mieszkańców karać finansowo za zakłócanie spokoju

Gość • Sobota [27.05.2023, 07:34:32] • [IP: 195.248.88.***]

Ktom Was wogole bierze pod uwage?? Tu licza sie interesy, tu ludzie biora za to pieniadze. Zwykli ludzie moga tylko pojeczec. I tak jest za kazdym razem.

Gość • Sobota [27.05.2023, 07:51:25] • [IP: 5.173.176.**]

Gość  Piątek [26.05.2023, 19:54:20]  [IP: 46.205.213.***] Kretyński wpis. Nasi potrzebują lasów do wycinki aby się napchać kasiora, a ty „Kowalski” wierzysz, że UE chce ci zabrać lasy. Eee już po Polsce :-(

Gość • Sobota [27.05.2023, 08:05:06] • [IP: 176.221.122.*]

jest tunel sprawa przycichnie za parę miesięcy i wtedy krawaciarze z warszawki wykupią co się da

Gość • Sobota [27.05.2023, 08:56:34] • [IP: 37.47.149.***]

Turyści z warszowa są potrzebni aby zapełnić apartamenty na lewobrzeżu.

Gość • Sobota [27.05.2023, 09:00:20] • [IP: 37.47.148.***]

Gość • Piątek [26.05.2023, 19:21:09] • [IP: 83.20.254.**] Nie dojedziesz, bo będą korki spowodowane przez Niemców tankujących paliwo na stacji Circle K oraz przez turystów.

Gość • Sobota [27.05.2023, 09:15:48] • [IP: 89.174.4.***]

Podsycanie niezadowolenia w celu łamania prawa świadczy o cynicznym i perfidnym działaniu wielu osób... oczywiście zamknięcie ulicy jest fatalne dla turystów, ale pamiętajcie że za miedzą mamy wojnę w której niebawem Ruskie mogą użyć broni jądrowej -taktycznej, bo konflikt narasta, a Ruskie przyparte do ściany użyją wszelkich środków by się nie poddać !! Sielanka się kończy... niestety 😭

Gość • Sobota [27.05.2023, 09:57:38] • [IP: 37.248.211.***]

Gość • Sobota [27.05.2023, 04:36:14] • [IP: 46.205.133.**] Chyba za dużo oglądasz PiSobolszewickiej propagandy w tv, i też ponosi cię wyobraźnia. Jeśli ktoś pisze" pisobolszewia", to nie dlatego że kręci jakiś interes polityczny, tylko po prostu stwierdza fakt. Bandyckie decyzję tego rządu nie dotyczą tylko gazoportu i mieszkańców Warszowa, dotyczą tysięcy innych spraw w tym kraju (tutaj muszę uczynić pewna dygresję, ponieważ mogę się założyć że myślisz zero-jedynkowy jak większość) To że nienawidzę PiSu nie znaczy że uwielbiam PO i ryżego chuja! A poniosła Cię wyobraźnia, bo piszesz bzdury, że jakby wybuchły zbiorniki, to zniszczeniu uległo by pół miasta. Wiem jak zbudowane są zbiorniki i jest to kompletna bzdura, wytwór chorej wyobraźni. Zbiorniki są tak zbudowane ze wytrzymałyby bezpośrednie uderzenie dużego samolotu! Myślę też że w razie wybuchu taktycznego ładunku atomowego w pobliżu zbiornika, największe szanse przeżycia mieliby ludzie znajdujący się za zbiornikiem, po przeciwnej stronie.

Gość • Sobota [27.05.2023, 10:01:38] • [IP: 80.77.141.***]

Za te protesty na ulicy i blokowanie normalnego zycia zwyklym mieszkancom mam Was w du...!

Gość • Sobota [27.05.2023, 10:14:20] • [IP: 37.248.225.***]

NIEDŁUGO OGŁOSZĄ W TVP ŻE TO JAKAŚ PIELGRZYMKA.

Gość • Sobota [27.05.2023, 11:03:15] • [IP: 5.173.176.**]

Kiedyś wojewodowie zamykali stadiony i to było coś ochydnego, teraz to tylko jedna droga i można do plaży dojechać inną a poza tym plaży jest w Świnoujściu bardzo dużo kilometrów, nie przesadzajcie już z tymi protestami bo to już nudne.

W RAZIE WYBUCHU • Sobota [27.05.2023, 11:23:18] • [IP: 46.205.140.***]

09:57•37.248.211.***CYTAT: Po uwolnieniu LNG z izolowanego zbiornika w zagłębieniach terenu będą się tworzyły rozlewiska. Nad nimi powstanie bezbarwny obłok par, widoczna może być jedynie mgła, powstała na skutek miejscowego schłodzenia powietrza i skondensowania pary wodnej. Pary LNG w miarę ogrzewania (pobierania energii z otoczenia) będą się unosić. To ważne szczególnie w przypadku uwolnień w zamkniętych przestrzeniach - zadaszonych wiatach, garażach, tunelach czy warsztatach, gdzie można się spodziewać źródeł zapłonu, takich jak instalacja elektryczna w wykonaniu zwykłym. Jeżeli obłok osiągnie stężenie 5-15 proc. gazu, a w jego zasięgu znajdzie się efektywne źródło zapłonu, może powstać pożar błyskawiczny (ang. flash fire) lub wybuch (ang. vapor cloud explosion), a w konsekwencji pożar rozlewiska (ang. pool fire) o parametrach zbliżonych do pożarów tradycyjnych paliw wykorzystywanych w transporcie. Ponieważ w zbiorniku LNG panuje nadciśnienie, gaz lub jego pary mogą się uwalniać i spalać (ciąg dal. wyżej

W RAZIE WYBUCHU-2 • Sobota [27.05.2023, 11:26:36] • [IP: 46.205.140.***]

Ponieważ w zbiorniku LNG panuje nadciśnienie, gaz lub jego pary mogą się uwalniać i spalać, tworząc pożar strumieniowy (ang. jet fire). W skrajnych przypadkach może dojść do tzw. wybuchu par wrzących cieczy, połączonego z rozerwaniem zbiornika w wyniku uszkodzenia mechanicznego lub oddziaływania ognia, określanego jako BLEVE (ang. boiling liquid expanding vapor explosion) i w konsekwencji do powstania wybuchu, tzw. kuli ognia (ang. fireball). Z jednej objętości LNG przechowywanego w temperaturze -160 °C może teoretycznie powstać około 600 objętości gazu pod ciśnieniem atmosferycznym o temperaturze 0 °C. Jeżeli zatem w wyniku ogrzewania zbiornika zewnętrznego nastąpiłoby uszkodzenie izolacji próżniowej i mechanicznej (a zawory bezpieczeństwa by nie zadziałały), doszłoby do wzrostu ciśnienia w wewnętrznym zbiorniku LNG, a w konsekwencji do wybuchu fizycznego (BLEVE) i uwolnienia skrajnie łatwopalnej substancji do otoczenia.

W RAZIE WYBUCHU-3 • Sobota [27.05.2023, 11:30:02] • [IP: 46.205.140.***]

•• Rozlewisko LNG: Trwałe rozlewisko LNG może powstać w razie dużego rozszczelnienia zbiornika, przez które uwolni się znaczna ilość ciekłego gazu ziemnego. Uwolniony gaz będzie wrzał, pobierając ciepło z otoczenia, aż do całkowitego odparowania lub ustabilizowania się warunków wymiany ciepła. Wówczas postanie rozlewisko parującego i miejscami wrzącego LNG, wokół którego wytworzy się mieszanina wybuchowa.••Odmrożenia: LNG i jego pary w razie kontaktu z nieosłoniętą powierzchnią skóry mogą powodować ciężkie odmrożenia. W zakładach produkujących substancje kriogeniczne (tj. ciekły azot, tlen) w wyniku ich uwolnienia podczas tankowania cystern dochodziło np. do odmrożenia stóp pracowników znajdujących się w pobliżu lub ich zamrożenia, a niekiedy nawet do urwania zamrożonej kończyny, gdy pracownik próbował uciec z miejsca zdarzenia. Dodatkowymi zagrożeniami mogą być tzw. korki lodowe powstałe w rurociągach, czyli zamarznięta woda lub inne zanieczyszczenia, które w wyniku wzrostu ciśnienia mogą zostać wyrzucone

W RAZIE WYBUCHU-4 • Sobota [27.05.2023, 11:31:14] • [IP: 46.205.140.***]

...zamarznięta woda lub inne zanieczyszczenia, które w wyniku wzrostu ciśnienia mogą zostać wyrzucone z dużą siłą, zagrażając osobom przebywającym w pobliżu. Znane są przypadki urwania części ciała pracownika, który próbował udrożnić rurociąg, usuwając taki korek lodowy. Odpowiednio przeszkolony personel, właściwie skonstruowane przyłącza i uchwyty oraz odpowiednie środki ochrony indywidualnej minimalizują ryzyko odmrożeń. Podczas działań ratowniczo-gaśniczych należy zwracać szczególną uwagę, by nie uszkodzić instalacji paliwowej, w której znajduje się ciekły gaz ziemny. Niezbędne jest również stosowanie środków ochrony indywidualnej, tj. ochrony oczu wraz z ubraniem specjalnym, rękawicami i butami bojowymi.

Gość • Sobota [27.05.2023, 12:42:11] • [IP: 176.221.123.***]

Specjalnie nas skłócają, rzucają kolejną kość niezgody. Co nam da pas ochronny pareset metrów jak u nas rakieta przez pół kraju leciała i została olana na pół roku. Niech strzegą dostępu do terminala i tyle, przed atakiem z dystansu nie bardzo te ograniczenie pomoże. Kto tu komu służy w końcu, wybrani nam czy wyborcy im?

Gość • Sobota [27.05.2023, 13:59:13] • [IP: 89.151.36.***]

W RAZIE WYBU46.205.140.***] • Sobota [27.05.2023, 11:30:02] Nie rozsiewaj platformianego defetyzmu. Skup się raczej na swoim zwieraczu bo sobie nogi osrasz...

Gość • Sobota [27.05.2023, 14:42:28] • [IP: 178.238.254.**]

Super protesty w celu hołubienia Pruskiego munduru i budowli. Sami 100% Polacy. WSTYD Dokładnie widać że o zadymy wam chodzi. Bo jaka to plaża ? Utrudniecie życie mieszkańcom bo chcecie się Niemcom przypodobać tą Pruską budowlą. Jak jesteście polakami to Polską się interesujcie, a nie hołubienie Pruskich pozostałości. Polska jest ważna, a nie pozostałości po Niemcach. Chyba że czekacie żeby tu powrócili - dlatego ta zadyma.

Gość • Sobota [27.05.2023, 14:42:37] • [IP: 176.221.123.***]

dojazd do Morza to Plaża Lubiewo przed Miedzyzdrojami a Warszów to Dzielnica Przemysłowa

Gość • Sobota [27.05.2023, 14:45:50] • [IP: 176.221.123.***]

wybuchu nie będzie bo zbiorniki sa Opróżniane i zawsze są Puste czekaja na dostawę

Gość • Sobota [27.05.2023, 15:10:07] • [IP: 37.47.144.**]

Ci co piszą że to tylko droga na plażę, mają nasra...w głowach.

Gość • Sobota [27.05.2023, 15:34:58] • [IP: 37.248.225.***]

MOŻE NIECH WYBUDUJĄ PŁOT JAK NA GRANICY Z BIAŁORUSIA. JAK GŁOSOWALI TO TERAZ MACIE.

Gość • Sobota [27.05.2023, 15:52:21] • [IP: 37.248.225.***]

TAK SIĘ KOŃCZY GŁOSOWANIE NA PISLAMU. ZA TO WYBUDUJĄ WAM KOLEJNY KOŚCIUŁ.

Gość • Sobota [27.05.2023, 16:19:27] • [IP: 176.221.122.***]

LEPIEJ JUZ NIE MOGŁO BYĆ NAPISANE, tak więc szanowny autorze zacytuję, ok ? : Gość • Piątek [26.05.2023, 22:31:16] • [IP: 176.221.122.***] Brawo prawobrzeże!! Nie odpuszczajcie temu pisoszczurkowi ze stettin floating gardensu. Weźcie na Placu Wolności staruszka z UM, który jak zwykle chowa głowę w piasek i który nie wywiązuje się z podstawowych obowiązków, polegających na zdecydowanym reagowaniu na wszelkie kretyńskie zagrożenia społeczne, skierowane przeciwko mieszkańcom Świnoujścia.

Gość • Sobota [27.05.2023, 17:14:18] • [IP: 46.77.165.***]

Do:83.8.81. /23.15.10/Tak gosciu trzeba byc bezmozgowcem tak jak ty bo bezpieczenstwo sie liczy. Ty nie wiesz co tam jest w tych zbiornikach?

Gość • Sobota [27.05.2023, 17:15:53] • [IP: 37.47.190.***]

Na lewobrzeżu nie ma pełnego obłożenia więc potrzeba więcej turystów. Nowe apartamenty muszą się zwracać. Sorry warszów.

Gość • Sobota [27.05.2023, 17:35:19] • [IP: 83.23.65.**]

KTO WAM BURAKI X ZA TO PŁACI, NIEMCY, CHCECIE OTWORZYC SZKOPOM DROGE ŻEBY ZBUDOWALI KONTENEROWIEC I CZERPALI ZYSKI A WY POLACZKI CHCECIE U NICH PRACOWAC JAKO PAROBKI, POLSKĘ BUDUJCIE A NIE RUJNUJCIE, MAŁO WAM DRÓG, A PRZEZ LAS TAK JAK MY CHODZILISMY A NIE DUPY WOZIC, SPACEREK WAM TŁUSCIUTKIE DOBRZE ZROBI, CHOC WIELE Z WAS TERAZ STRAJKUJE A NIGDY NA PLAŻE NIE CHODZI, PARODJA TYCH NIBY POLAKÓW.

Gość • Sobota [27.05.2023, 18:07:17] • [IP: 37.248.225.***]

CO TERAZ IM ZROBICIE? ONI MAJA WAS W DUPIE.

Gość • Sobota [27.05.2023, 18:58:01] • [IP: 46.205.213.***]

Cytuję chyżego ruja: z jakiej paki chcecie mieć u siebie plażę, jak macie w mojej ojczyźnie w Ahlbecku i Heringsdorfie.

Gość • Sobota [27.05.2023, 19:24:13] • [IP: 5.173.25.*]

Zamknijmy cala plaze w dzielnicy przemyslowej i tyle.

Gość • Sobota [27.05.2023, 19:26:15] • [IP: 5.173.19.**]

Kto was opłaca?? Też chce zarobić...

Gość • Sobota [27.05.2023, 19:45:58] • [IP: 46.205.128.**]

14:42 •178.238.254.**" Super protesty w celu hołubienia Pruskiego munduru i budowli. Sami 100% Polacy. WSTYD". ... Trafne! Gdy zawitał tu znany dziennikarz Semka, zreszta specjalizujacy się w tematyce niemieckiej, na spotkaniu z mieszkancami mówił, że dziwna byla ta radocha wokol pruskiego munduru, za którym w historii Polski ciągnie się pasmo cierpień i dramatów. Dopowiem, że jest jasne chyba dla wszystkich, że należy zachowywac zabytki, nawet pohitlerowskie czy pruskie, jesli nie sa wprost sławieniem tamtych systemow, ustrojów, czyli np.bunkry, ale pewien bonus do zachowywania zabytków, te psoty okołopruskie są jak przypalenie mleka. Niby nadal jest to samo mleko, ale wstręt je pić. Źle, że do takiego smaku przyzwyczaja się mlodych, tam byly szkolne wycieczki.

RP • Sobota [27.05.2023, 20:03:18] • [IP: 176.221.122.***]

Do 140, gaz" pójdzie" w górę i tam dopiero eksploduje/ prawa fizyki/

Gość • Sobota [27.05.2023, 20:24:11] • [IP: 5.173.176.**]

15:52 -parobku, co to jest kosciUł? Nie ma takiego wyrazu w słowniku jezyka polskiego!

Gość • Sobota [27.05.2023, 21:05:09] • [IP: 46.205.140.**]

Niektórzy się postali i tak zagłosowali, że teraz tylko mogiła. Jeżeli przez ostatnie 8 lat byliście tak naiwni, to teraz tak już będzie. Jedynie rewolucja może to dziadostwo zlikwidować. Oj będzie się działo. Siedzą przy korycie i kasują miesięcznie co ja przez cały rok pracy. A 1/3 głosuje na takie niesprawiedliwości. Bujajcie się z tymi protestami. Nic tym bez honoru i wstydu nic nie zrobicie. Nic.

Gość • Sobota [27.05.2023, 21:53:47] • [IP: 46.205.213.***]

Kupa śmiechu za parę niemieckich srebrników.

Gość • Sobota [27.05.2023, 22:15:48] • [IP: 37.47.144.**]

PRAWOBRZEZE ma jaja, a lewobrzeze Niemcom w dupe włazi.

Gość • Sobota [27.05.2023, 22:45:30] • [IP: 46.205.140.**]

Tu nie chodzi o Gazoport, ale o pomnik Lecha Kaczyńskiego w gazoporcie. W Warszawie też pilnują pomnik i nie można się zbliżać. Pomniki pilnują, ludzi mają za nic.

Gość • Sobota [27.05.2023, 22:53:47] • [IP: 176.221.122.***]

gdy czytam te wypowiedzi wielbicieli pisiego łajdactwa, to wniosek tylko jeden... wielbiciele pisu to debile

von Dornier • Sobota [27.05.2023, 22:54:58] • [IP: 176.221.123.***]

Tylko praca u podstaw i zorganizowana walka ludu z korporacyjnymi zbrodniczymi bandami może wyzwolić brzeg morza od okupacji poleconej i zaleconej w bandyckiej melinie za Oceanem Atlantyckim.

Gość • Sobota [27.05.2023, 23:23:01] • [IP: 176.221.122.**]

Czemu gazoport nie zamontuje wysokiego ogrodzenia przy drodze np. z ''ekranów dźwiękochłonnych? albo nie zbuduje drugiej, oddalonej drogi?. Oddajcie, krótkowzroczni socjaliści, mieszkańcom dojazd do plaży i atrakcji turystycznych!.

Gość • Sobota [27.05.2023, 23:36:46] • [IP: 5.173.176.**]

18:58:01] • [IP: 46.205.213.***] to nie chyży rój powiedział, lecz Dûpiarz z Warszawy, członek grupy Bilderberg

Gość • Niedziela [28.05.2023, 06:33:08] • [IP: 185.210.36.***]

22:54:58] • [IP: 176.221.123.***] Tak, tylko leninowskie ideały uciemiężonego ludu wyzwolą uciskane (na mózgu) klasy niepracujące na rondach i ulicach! Tak towarzyszu! Duupiarzu z Warszawy, rudy emisariuszu z Berlina, uciskani (na mózgu) towarzysze na was czekają!

Gość • Niedziela [28.05.2023, 06:54:22] • [IP: 2.247.240.***]

Mieszkańcy Warszowa nie miejcie strachu. Nikt z Warszawki nie będzie nami rządził. Panie Wojewodo proszę zmienić przepis i oddać nam to co nasze. A wy wszyscy patrzycie jak gamonie i się boicie kogo tego swego, starca? Do roboty, strajkować bez końca aż ich strach obleci.Az Warszawska elita Pisowskiej beznadzieji ucieknie do Moskwy prosić o pomoc

Gość • Niedziela [28.05.2023, 08:02:33] • [IP: 188.147.4.***]

Gość • Niedziela [28.05.2023, 08:20:16] • [IP: 37.248.225.***]

MOGĄ PROTESTOWAĆ DDO USRANEJ ŚMIERCI NIC IM TO NIE DA. PROPAGANDA PIS UZNA ICH ZA OSOBY CO DZIAŁAJĄ NA RZECZ ROSJI. TAK SIĘ URABIA CIEMNY LUD.

Gość • Niedziela [28.05.2023, 09:53:51] • [IP: 92.118.166.*]

Nagle wioska WARSZOW poczuła potrzebę wody morskiej i i śmietnika plażowego. POsprzątajcie najpierw ten gnój PO sobie. Tam sa na wydmach wasze śmiecie domowe. Swinoujscie to latarnia i mury Bismarca oraz zaścianek Nowobogackich. a wczesniej pies z kulawą nogą tam nie ZAGLĄDAŁ...

Gość • Niedziela [28.05.2023, 13:09:05] • [IP: 178.238.254.**]

Zadymiacze z warszówka protesty róbcie na warszówku a nie będziecie paraliżować miasto które już jest zapchane. Na mieszkańcach lewobrzeża chcecie uzyskać dostęp do plaży. Mieszkańcy lewobrzeża was popierają i za to chcecie utrudniać życie na lewobrzeżu. Super już głupiejecie, ale nie tędy droga. Wam nie o tą plażę chodzi, ogrodzoną falochronami tylko o zadyme i zamęt.

Gość • Niedziela [28.05.2023, 20:00:07] • [IP: 88.218.253.***]

Dokładnie. Powinni blokować te gazoporty a nie innych mieszkańców Świnoujścia. Powaliło ich czy co?

Gość • Niedziela [28.05.2023, 20:08:48] • [IP: 83.23.147.**]

A w Unowie pod zaworami gazowymi w niedzielę pomiędzy 7 a 8 stał kamer i nikt się nie jnteresowal

Gość • Niedziela [28.05.2023, 20:32:19] • [IP: 37.248.225.***]

JAKIE STANOWISKO WATYKANU W SPRAWIE TEGO KOMBATANTA DOBREJ ZMIANY?

Gość • Niedziela [28.05.2023, 21:23:04] • [IP: 62.69.253.***]

typowe zachowanie nastawionych przez lewactwo zadymiarzy, kupują nieruchomości w dzielnicy przemysłowo-porowej i teraz robią zadymę, że utrudnia się im dostęp do zabytków (jakich twierdza wybudowana przez Bismarka nienawidzącego Polaków i tępiącego wszystko co Polskie) i plaży, spokojnie dajcie władzom czas na rozwiązanie tego problemu, a tak ktoś się wami wysługuje byście robili zadymę dla zadymy (tylko dla tego, że zaczęła się już kampania przedwyborcza).

Gość • Poniedziałek [29.05.2023, 12:18:27] • [IP: 176.221.122.***]

PUSTAKU, ty jesteś przemysłowym trollem. Warszów zawsze była dzielnicą mieszkaniową!! I tyle trollu urzędowy!! Gość • Sobota [27.05.2023, 14:42:37] • [IP: 176.221.123.***] dojazd do Morza to Plaża Lubiewo przed Miedzyzdrojami a Warszów to Dzielnica Przemysłowa

Gośćoko • Wtorek [30.05.2023, 19:59:46] • [IP: 5.173.155.**]

Warszow będzie miał jeszcze elektrownie atomową wtedy co nie którzy popełnią sepuku. To zawsze była dzielnica przemysłowa . Porty sztocznie lng kontenery itd.

Hoki • Wtorek [30.05.2023, 20:01:43] • [IP: 5.173.155.**]

Dobrze niech zabiorą plażę z rozpaczy będą się kąpać w kanale.

Oglądasz 1-105 z 105
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■