S3, Troszyn-Dargobądz-Świnoujście na półmetku. Zobacz film!
fot. Andrzej Ryfczyński
Do zakończenia budowy całej trasy S3 ze Świnoujścia do Lubawki, granicy Czech pozostało niewiele. W budowie jest odcinek Bolków-Lubawka o długości 31,3 km oraz dwa nasze odcinki: Świnoujście-Dargobądz-Troszyn o łącznej długości 33 km. Planowane zakończenie tych inwestycji to przyszły rok.
Dziennikarze 24 kwietnia mieli okazję być na każdym ważnym miejscu budowy drogi szybkiego ruchu - S3. Zaczęliśmy od stałego lądu w Recławiu, gdzie kładziona była masa bitumiczna na przygotowaną podsypkę nowego prawego pasa jezdni Wolin-Troszyn. Właśnie tutaj będą montowane przęsła nowego, drugiego mostu łukowego. Istniejący most, budowany prawie 20 lat temu, został dostarczony drogą wodną i montowany od strony wody.
fot. Andrzej Ryfczyński
Tym razem nowe przęsło będzie nasuwane ze stałego lądu na Wyspę Wolin, a pływające jednostki będą tylko podtrzymywać je. Zmieni się też całkowicie komunikacja od strony wschodniej Wolina do Troszyna. Pomiędzy wiatrakami a nową drogą S3 powstanie całkowicie nowa droga lokalna. Tak od Ratusza w Wolinie przez dawny most pojedziemy do Troszyna od strony południowej, od strony wiatraków nową drogą. Natomiast stara trójka zostanie rozebrana, a częściowo po niej i na dawnym poboczu powstanie druga, lewa nitka S3 Wolin-Troszyn.
fot. Andrzej Ryfczyński
Bardzo ważny jest węzeł zachodni w Dargobądzu. Są już podpory i przęsła oraz uformowany cały odcinek nowej trasy, na którym będzie lana masa bitumiczna. Ten węzeł jest w samym środku Wyspy Wolin i ma bardzo ważne znaczenie. Podobnie jest w Międzyzdrojach czy Łunowie.
fot. Andrzej Ryfczyński
Można określić, że prace są na półmetku i wkrótce będzie z górki. Może to nieco za duży optymizm, ale nie ma przestoju na budowie, a praca wre. Zaczyna się wielkie betonowanie konstrukcji mostowych i wiaduktów oraz układanie masy bitumicznej. Ta batalia będzie do końca tego roku.
fot. Andrzej Ryfczyński
Najgorszą wiadomością jest to, że na żadnym odcinku nowej S3 do sezonu nie uda się poprawić drożności wąskich prowizorycznych objazdów. Szykuje nam się trudny okres komunikacyjny w tym sezonie. Musimy przetrwać ten czas.
Brawo PiS. Przecież ta droga była przygotowana jeszcze za PO i miała być gotowa już 2 lata temu. Kaczyński wszystkich ważnych fachowców wyrzucił i zatrudnił swoich koleżkow. Mamy efekt opożnienia przynajmniej 2 lata przez nieudacznikow z PiSu. Mam nadzieję że jesienią pożegnamy pisowcow na zawsze.
-> Gość • Czwartek [27.04.2023, 22:43:11] • [IP: 45.134.22.***]
Jaki miałby to sens po oddaniu S3? Pomyśl to nie boli. Kto wyda pozwolenie na poprowadzenie nowej drogi przez rezerwat? Myślenie nie jest twoją mocną stroną.
Taka ciężka praca, a na tej budowie, pracownicy, w lśniących niczem jajka kaskach i czyściutkich kombinezonach... ależ się technika i higiena pracy podniosła... fiu fiu
10:13 - nie 1/3, tylko półmetek. ZRiD (rozpoczęcie budowy) był w 01.2022. Teraz mamy praktycznie już przełom 04/05.2023, a termin oddania to mniej więcej 05.2024. Trzeba by było odliczyć terminy zimowe (połowa grudnia-połowa marca), które są wyłączone z terminów realizacji. Nawet nie odliczając tych okresów widać, że jest już za połową. Ale gdyby je odliczyć to mamy realizacja 03-12.2022 (9 miesięcy) oraz 03-05.2023 (2 miesiące) = 11 kontraktowych miesięcy. Zostało 05-12.2023 (7 miesięcy) oraz 03-05.2024 (2 miesiące) = 9 kontraktowych miesięcy. Jest już więc za kontraktową połową prac czasowo. Gdyby liczyć jakieś potencjalne roszczenia wykonawcy, które spowodowałoby wydłużenie prac, to i tak mamy mniej więcej półmetek. To zresztą widać po zaawansowaniu rzeczowym.
Grobli nie będzie bo Niemcy nie chcą Mostu Zwodzonego na tej Grobli Droga Zapasowa musi byc a my Młodzi wybudujemy w Wolinie Tunel i Dziwnowie a w Swinoujsciu Wysoki Most
Szanowny Panie Anonimie -LUBAWKA jest w CZECHACH !! Skoro granice POLSKI przedstawia się -jako piaski mazowsza, ludziom za pilnowanie GRANIC POLSKI odebrano emerytury !! - to tak ta propaganda DAŁA sygnał do rozbioru POlSKI i negowania porządku w Europie po 1945 r i NIC tego nie zmieni -
Jaki tunel... Tylko Grobla ma prawo bytu. Po co nam ten tunel. Grobla byłaby efektywniejszą i tańszą. zatem polecam a nawet żądam. Zalać tunel i zakopać i zamiast niego zbudować groblę
RP • Środa [26.04.2023, 22:52:54] • [IP: 176.221.122.***]
Brawo PiS. Przecież ta droga była przygotowana jeszcze za PO i miała być gotowa już 2 lata temu. Kaczyński wszystkich ważnych fachowców wyrzucił i zatrudnił swoich koleżkow. Mamy efekt opożnienia przynajmniej 2 lata przez nieudacznikow z PiSu. Mam nadzieję że jesienią pożegnamy pisowcow na zawsze.
Brawo PiS
Pierdu pierdu. Tylko głupi uwierzy że nie ma i nie będzie opóźnień
oj będzie sie działo
-> Gość • Czwartek [27.04.2023, 22:43:11] • [IP: 45.134.22.***] Jaki miałby to sens po oddaniu S3? Pomyśl to nie boli. Kto wyda pozwolenie na poprowadzenie nowej drogi przez rezerwat? Myślenie nie jest twoją mocną stroną.
09:21:05 • Temat grobli przez Mały Zalew, wróci do rozmów i realizacji. Jest to stary, genialny, niemiecki projekt. Jestem za…
Taka ciężka praca, a na tej budowie, pracownicy, w lśniących niczem jajka kaskach i czyściutkich kombinezonach... ależ się technika i higiena pracy podniosła... fiu fiu
10:13 - nie 1/3, tylko półmetek. ZRiD (rozpoczęcie budowy) był w 01.2022. Teraz mamy praktycznie już przełom 04/05.2023, a termin oddania to mniej więcej 05.2024. Trzeba by było odliczyć terminy zimowe (połowa grudnia-połowa marca), które są wyłączone z terminów realizacji. Nawet nie odliczając tych okresów widać, że jest już za połową. Ale gdyby je odliczyć to mamy realizacja 03-12.2022 (9 miesięcy) oraz 03-05.2023 (2 miesiące) = 11 kontraktowych miesięcy. Zostało 05-12.2023 (7 miesięcy) oraz 03-05.2024 (2 miesiące) = 9 kontraktowych miesięcy. Jest już więc za kontraktową połową prac czasowo. Gdyby liczyć jakieś potencjalne roszczenia wykonawcy, które spowodowałoby wydłużenie prac, to i tak mamy mniej więcej półmetek. To zresztą widać po zaawansowaniu rzeczowym.
22:52 - to będzie 3, nie 5
Grobli nie będzie bo Niemcy nie chcą Mostu Zwodzonego na tej Grobli Droga Zapasowa musi byc a my Młodzi wybudujemy w Wolinie Tunel i Dziwnowie a w Swinoujsciu Wysoki Most
nie na półmetku a ok1/3- do końca daleka droga
Po co nam ten tunel. Przez Niemcy też można wjechać do Polski. Ale zamiast tunelu najlepsza byłaby Grobla. Jakem Groblin
Przy okazji może wykonawcy S3 położą nowy odcinek na skróty przez działki do granicy dla lawet które tłuką śię po Grunwaldzkiej, bardzo proszę.
A kiedy wreszcie skończą prace przy dworcu PKP i wszystko z powrotem wróci na swoje miejsce.
Półmetek jak z tunelem?
A może by tak podano dokładniejszą datę zakończenia tych prac? Chociaż w którym miesiącu jest planowany koniec? ??
Szanowny Panie Anonimie -LUBAWKA jest w CZECHACH !! Skoro granice POLSKI przedstawia się -jako piaski mazowsza, ludziom za pilnowanie GRANIC POLSKI odebrano emerytury !! - to tak ta propaganda DAŁA sygnał do rozbioru POlSKI i negowania porządku w Europie po 1945 r i NIC tego nie zmieni -
Jaki tunel... Tylko Grobla ma prawo bytu. Po co nam ten tunel. Grobla byłaby efektywniejszą i tańszą. zatem polecam a nawet żądam. Zalać tunel i zakopać i zamiast niego zbudować groblę
Bolków- Lubawka to jest" 5" a nie" 3"-jka.
21:14 - rzeczywiście, Lubawka jest w Polsce! 22:05 - na półmetku, zdecydowanie.
POŁMETKU?? TROCHĘ PRZESADA
PO co nam ta S 3 jak przecież w Niemczech jest taka droga?!
Lubawka jest w Polsce a nie w Czechach!!
A gdyby tak na półmetku była sobie akurat staruszka ? A to mogła być przecież akurat matka wasza ! Albo jakby tak na półmetku była procesja ?