POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [05.04.2023, 15:42:09] • Świnoujście

Komu odbiła palma?

Komu odbiła palma?

fot. iswinoujscie.pl

List mieszkanki w sprawie świątecznej dekoracji „Nie narzucam się panu Bogu, jednak lubię atmosferę świąt, a one wiążą się z określoną symboliką jak palmy wielkanocne, baranek, jajka czy święconka w koszyczku. Te tradycje niewielu przeszkadzają, nie każdy musi się do nich stosować, ale podtrzymują nie tylko świąteczną tradycję. Dlatego prosiłabym żeby Urząd Miasta nie wymyślał nowych Świąt Wielkanocnych i nie stawiał plemiennych totemów na Placu Wolności, gdzie tekturowy królik i plastikowe kwiatki, wymieszane są z chrześcijańskimi symbolami. Zdecydujecie się po prostu, albo na świeckie dekoracje, albo na chrześcijańskie. Nie twórzcie świątecznego Frankensteina na podobieństwo kultowej sceny z „Rozmów Kontrolowanych”, gdzie w trakcie wigilijnej kolacji, generał SB grany przez Opanię, dzielił się świątecznym jajeczkiem z biesiadnikami.”

„Dlaczego zniknęły tradycyjne Palmy Wielkanocne, najpiękniej ozdabiające miasto w świąteczny czas?” Pyta mieszkanka. Ze swojej strony jako redakcja dodamy że: „Palma wielkanocna jest symbolem zmartwychwstania i nieśmiertelności duszy, zwycięstwa, ale także symbolem męki oraz odkupienia. Niedziela Palmowa (zwana też Niedzielą Wierzbną) przypada na tydzień przed Niedzielą Wielkanocną. Właśnie na tydzień przed Świętami wierni idą poświęcić palmy do kościoła. Tradycja święcenia palm sięga w Polsce XI wieku, a wiec bardzo dawno, choć sam zwyczaj ich przygotowania jest znacznie starszy”, podobnie rzecz ma się z symbolem jajka wielkanocnego.

A jak wy sądzicie czy dekoracje w mieście powinny być zgodne z religijną tradycją czy nowe świeckie, nie uwzględniające tradycji świątecznych?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-79 z 79

Gość • Niedziela [09.04.2023, 05:00:56] • [IP: 176.221.123.***]

02:23:26] • [IP: 46.205.140.***] Jeżeli nie rozumiesz (co nie dziwi jakoś specjalnie) to idź na społeczność Piekarnia która funkcjonuje za nasze pieniądze. Płacimy za ich działalność religijną z naszych podatków. Jeżeli nadal czegoś nie rozumiesz to tam się o ciebie pomodlą żebyś tego rozumu nabył i zaczął rozumieć

Gość • Czwartek [06.04.2023, 14:07:32] • [IP: 46.205.141.**]

12:29:00] • [IP: 89.151.36.***] a skąd wniosek, że jestem jehowitą?

Gość • Czwartek [06.04.2023, 13:50:00] • [IP: 5.173.194.**]

Do goscia od szczycenia kultura - moglibysmy sie szczycic ponad 1000 letnia gdyby nie narzucenie na sile chrzescijanstwa, przesladowanie i eliminacja pogan i calej naszej prawdziwej tradycyjnej kultury gdy NIEMCY NARZUCILY NAM CHRZESCIJANSTWO

Gość • Czwartek [06.04.2023, 13:42:37] • [IP: 83.20.230.***]

Bolszewicy na mszy W pierwszych rzędach siedzą Całują sutannę I opłatki jedzą A ksiądz ich przytula I garnie do siebie Sbeków, kapusiów Co chcą miejsca w niebie Jezus na to patrzy Łez ma pełne oczy Pójdzie ksiądz do piekła Wyżej nie podskoczy...

Gość • Czwartek [06.04.2023, 12:53:28] • [IP: 37.47.162.***]

Bardzo sympatyczne i miłe dla oka dekoracje.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 12:32:17] • [IP: 46.205.141.**]

09:47 • 31.0.75.** Świetny wpis!! Wyraża moje poniższe tezy, np.z wpisu 16:05:13 • 46.205.136.***, gdzie cytuję Konstytucję RP.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 12:29:00] • [IP: 89.151.36.***]

Gość • Czwartek [06.04.2023, 10:28:53] • [IP: 46.205.133.*] Nie wystarcza już wystawania na tzw. stojaku tej twojej sekty jechowitów ?

Gość • Czwartek [06.04.2023, 12:28:52] • [IP: 46.205.141.**]

11:04 •176.221.123.***] Podważaj więc wszystko inne co w dzieciństwie, wykształcenie, język polski, europejskie wartości przeniknięte chrześcijaństwem... Ktoś im je narzucił? są niesłuszne, skoro rodzice zdecydowali się tu być, tu kształcić dzieci? Nawet jeśli ktoś odrzuci Chrystusa, woli pić na umór, stosować antykoncepcję, kuć w święta posadzki, hałasować w niedziele, robiąc remonty (w Ś-ciu tak prymitywni ludzie robią), doprowadzać do wczesnych poronień tabletką aborcyjną, kląć, obmawiać, rzucać oszczerstwa (bo jak napisał Dostojewski, jeśli nie ma Boga, to wszystko wolno), to oprócz indywidualnych wyborów mamy spójną, wyjątkowo jednorodną KULTURĘ, mentalność opartą na katolicyzmie. To jest wielka wartość scalająca naród, tak długo dzielony przez zaborców, okupantów, komunistów. Zatem i symbole przejęte wprost z ikonografii chrześcijańskiej niczego nie ujmą, a wręcz dodadzą, to jest spuścizna wieków, możemy się szczycić 1000-letnią kulturą, której nie ma np.Australia, Kanada, USA, kraje Ameryk, itd.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 12:17:55] • [IP: 176.221.123.***]

ja z Kolezanką sprawdzilismy tak ten wszystkowiedzący czyta statystyki i wie prawie wszystko od Historyków z Tytułami Naukowymi

Gość • Czwartek [06.04.2023, 11:04:57] • [IP: 176.221.123.***]

02:20:01 Nie ochrzciło się, a zostało ochrzczonych. I ich liczba wraz z upływem czasu maleje. Poniżej jeden taki wszystkowiedzący sugeruje, pewnie na podstawie swoich badań, inny podział obejmujący jeszcze 21% Grupę Żydowską. Może powinien zgłosić się do p. Ministra od edukacji na jakiś etat+.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 10:32:10] • [IP: 5.173.194.**]

Zgadzam sie, wywalic te chrzescijanskie dekoracje i zdecydowac sie na swieckie

Gość • Czwartek [06.04.2023, 10:28:53] • [IP: 46.205.133.*]

8:01. ..147.** przezabawna, groteskowa brednia. To, że Jezus został ukrzyżowany i zmartwychwstał na wiosnę (wiosenna Pascha wyznaczana była przez Księżyc)" upoważnia" tego ignoranta do prostego wniosku, że inne wiosenne święto, poganskie, jest TYM właściwym swiętem. Tego typu ludzie wszędzie w kulturze i religiach widzą związki, ktore" dziwnym trafem" eliminują zawsze oryginalnośc swiąt chrześcijańskich. Jesli na przyklad woda czesto miała znaczenie symboliczne w różnych religiach, oni odmawiają oryginalności chrztowi. I tak dalej. Byle tylko uzasadnić przed sobą odejście od Ewangelii, Chrystusa. Daremna ucieczka, przyjdzie śmierć, ktora wszystko zdemaskuje, a na razie mogą anonimowo pleśc bzdury pospiesznie wyczytane gdzieś w internecie.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 09:47:38] • [IP: 31.0.75.**]

Widzę, że zwolennicy państwa świeckiego utożsamiają je z antykatolickim. Szanowni (mam nadzieję) dyskutanci, jest takie powiedzenie tyle wolności twojej ile mojej". Pamiętajcie o tym - na razie tego nie jesteście w stanie pojąć. Katolicy w Polsce mają takie same prawa co i wy. W związku z tym mają takie samo prawo okazywania swojej religii jak każdy inny. Chcecie pokazywać, że jesteście świeccy, to pozwólcie im pokazywać, że są katolikami. Chcecie świeckości to oni mają takie samo prawo do religijności. Takie samo, a nie mniejsze. Chcecie, aby wam nie narzucano zasad religijnych, to wy nie narzucajcie zasad przymusowego zeświecczenia. Na tym to polega. A brutalnie uzupełniając chrześcijanie (nie tylko katolicy) obchodzą święta Wielkanocne, a nie spring holidays. I dlatego w państwie w którym panuje wolność mają prawo eksponować swoje atrybuty świąt. I mają prawo domagać się szacunku. Sic.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 09:38:22] • [IP: 37.248.208.**]

Pare koszy z graciarni pomalować na biało..bukszpan cięty i pisanku kolorowe powiesić z Pepko...i byłoby kolorowo..pieknie za 400 zł...no ale cudze pieniadze wydaje się latwo

Gość • Czwartek [06.04.2023, 09:21:18] • [IP: 176.221.123.***]

Katolicy mają Święta a my mamy Wolne od Szkoły Ferie Swiąteczne

Gość • Czwartek [06.04.2023, 09:14:08] • [IP: 176.221.123.***]

Katolicka Polska Grupa Katolicka liczy 70% Grupa Żydowska liczy 21% a Grupa Komunistyczna liczy 9% a Partią Żądzącą jest Katolicka PIS Niech Żyje Wolnosc i Swoboda

Gość • Czwartek [06.04.2023, 09:07:18] • [IP: 37.47.185.***]

Świecki nie znaczy pogański, katolicki głąbie.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 08:34:34] • [IP: 178.238.251.***]

Ludzie rozumiem różne uwagi i krytyki ale dlaczego tyle jadu i obrażania się TROCHĘ KULTURY w opiniach i wypowiedziach

Gość • Czwartek [06.04.2023, 08:01:03] • [IP: 178.235.147.**]

To było pogańskie święto zanim stało się świętem kościelnym.

Gośćjola • Czwartek [06.04.2023, 07:37:48] • [IP: 83.23.169.**]

..co za glupi naród..nic się nie podoba..palmę to ty masz w głowie..zakłamani ludzie i nic więcej..

Gość • Czwartek [06.04.2023, 07:12:24] • [IP: 176.111.141.**]

Próby połączenia obyczajów świeckich i religijnych zazwyczaj kończą się" cyrkiem na kółkach". Trzeba iść wzorem zachodu i niczego nie swiętować.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 06:04:20] • [IP: 5.173.33.*]

Ateisci antykatolicyzm i zdeklarowani wrogowie kościoła chcą dyskutować i urządzać na święta? A jakie to święta? Przejdzie wam przez usta? Kwiecień jest tez miesiącem ramadanu i co zapięcie? Nie? A…boicie się tych miłosiernych śniadych…rozumiem.A przeszkadza wam święto żydowskie które obchodzi się w ten czas tzn wyjście Izraela z Egiptu? Nie? Dlaczego? Banda obłudników i cykorię. Mimo to Wesołych zdrowych Świat WielkiejNocy tzn Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Pokój ludziom dobrej woli.

Gość • Czwartek [06.04.2023, 02:23:26] • [IP: 46.205.140.***]

7:01:03] • [IP: 5.173.194.**] nie rozumiem tego wpisu. Gdzie i jak finansuje się baptystów? Co to znaczy w tym kontekście" piekarnia godz 1700"?

Gość • Czwartek [06.04.2023, 02:20:01] • [IP: 46.205.140.***]

, 20:32 • [IP: 89.64.119.**] skoro została garstka katolików, to dlaczego świętujesz Wielkanoc? Boże Narodzenie? Wszystkich Świetych? Objawienie Pańskie (3 Króli)?. ..korzystasz z wolnego w te dni. Czy nie czas przejść na Święto Homosia, Święto Aborcji (9 marca, wtedy w r.1943 wprowadził pewien Adolf na ziemiach Polski jako pierwszy polityk w Polsce aborcję na życzenie), Halloween, Rocznicę Urodzin Marksa? No i dlaczego, skoro została w Polsce garstka katolików, ponad 86 % Polaków ochrzciło się w K.katolickim, co jest jak wiadomo całkowicie dobrowolne w naszym kraju?

Gość • Czwartek [06.04.2023, 02:05:50] • [IP: 62.69.229.**]

Antyklerykałowie niech sobie wbiją do swoich pustych łbów, że nadchodzą święta chrześcijańskie, czy tego chcą czy nie. Jeśli tak wam zależy na opiłowaniu katolików, to zlikwidujcie te święta albo do roboty, wszak to nie są dla was żadne święta. Ale doprowadzanie do sytuacji jak na zachodzie, że są to jakieś święta sezonowe, to już szczyt obłudy i zakłamania. Chcecie swoich świąt - proszę bardzo. Tylko mają to być święta, które nie propagują opiłowywania innych. Cała cywilizacja europejska jest oparta na chrześcijaństwie, czy to obrządku wschodniego czy zachodniego. Teraz na gwałt usuwa się symbolikę religijną z przestrzeni publicznej, bo niewierzący lub innowiercy mogą poczuć się niedobrze. A jak ktoś pojedzie do krajów muzułmańskich to czuje się dobrze? Nie ma dyskusji! Takie to wydelikacone społeczeństwo. Porównywanie symboliki chrześcijańskiej do komunistycznej jest szczytem chamstwa. Doprowadzicie do tego, że chrześcijaństwo w Europie przekształci się w chrześcijaństwo wojujące, chcecie wojen religijnych?

Gość • Środa [05.04.2023, 23:35:58] • [IP: 92.118.164.**]

List mieszkanki niczym działaczki PZPR z lat 50-tych minionego wieku. Od kiedy zmieniono architekturę placu ten plac żyje. Jest ozdobą Naszego Miasta. Przyozdobione słupy tworzą pozytywną atmosferę

Gość • Środa [05.04.2023, 23:24:26] • [IP: 213.155.174.***]

To miasto zasłużyło tylko na plagi takie jak w Egipcie. Powinny przyjść na miasto kataklizmy, różne plagi, zarazy, choroby. Ludzie, którzy się przeciwstawili Bogu powinni cierpieć. Miejmy nadzieję, że nastąpi oczyszczenie tego miasta. Lepiej aby było zniszczone całkiem i się odbudowywało od początku niż aby miało dalej się takie zło rozwijać jakie jest obecnie.

Gość • Środa [05.04.2023, 23:21:36] • [IP: 213.155.174.***]

Pogańskie miasto, pogańskie obyczaje.

Gość • Środa [05.04.2023, 23:20:51] • [IP: 213.155.174.***]

Co za debil wymyślił jakieś króliki na kiju? Trzeba mieć nasrane we łbie.

Gość • Środa [05.04.2023, 23:19:29] • [IP: 5.173.30.**]

TRZEBA Było te pieniądze przeznaczyć dla dzieci na prezenty do żłobków i przedszkoli.Byloby wiele RADOŚCI.

Gość • Środa [05.04.2023, 23:19:06] • [IP: 37.47.158.**]

Społeczeństwu

Gość • Środa [05.04.2023, 23:08:50] • [IP: 45.133.5.**]

Ludzie potraficie narzekac na wszystko. Wez kobieto znajdz sobie hobby, ciesz sie zyciem zamiast narzejac

Gość • Środa [05.04.2023, 22:33:40] • [IP: 31.0.76.***]

Pani ma racje popieram...Polska jest krajem katolickim...Wszyscy Ci ktorzy tu jape drą pierwsi z koszyczkiem do koscioła pójdą. My wiemy co na zachodzie na ulicach się dzieje..Trzeba mieć swój rozum..a nie małpie naśladowanie

Gość • Środa [05.04.2023, 21:58:36] • [IP: 62.69.231.***]

jest super nie można wszystkim dogodzić, komu się nie podoba niech nie ogląda życzę wszystkim ZDROWYCH i SPOKOJNYCH ŚWIĄT

Gość • Środa [05.04.2023, 21:40:57] • [IP: 5.173.198.**]

Pisofile gorsi od faszyzmu

Gość • Środa [05.04.2023, 21:26:53] • [IP: 185.53.147.***]

Sądząc po dekoracjach to się podobają ludzie robią sobie zdjęcia więc jest ok żywo i kolorowo a symbole do kościoła 😉

Gość • Środa [05.04.2023, 21:25:00] • [IP: 37.47.142.**]

Wam nikt nie dogodzi. Nie ma - źle, jest - źle. Żal.

Gość • Środa [05.04.2023, 21:08:13] • [IP: 89.151.33.***]

Piękne dekoracje na Placu Wolności. Mieszkańcy i Goście robią sobie zdjęcia. Panie Prezydencie dziękujemy

Gość • Środa [05.04.2023, 21:02:58] • [IP: 37.47.161.***]

No cóż, " nowoczesne" miasto, " nowocześni" ludzie, to i dekoracje nowoczesne. Wielu pewnie powie, precz z tradycją, my" Kosmopolity".

Gość • Środa [05.04.2023, 20:37:16] • [IP: 46.205.128.**]

17:17:46] • [IP: 178.238.251.**] Dekoracji nie robi się w kosciołach. Mylisz symbole chrześcijańskie wyrażające wiarę z dekoracjami. A jeśli chodzi o symbole w przestrzeni publicznej, to wychyl się kiedyś z tej komuszej dziupli zaścianka i rozejrzyj się po Europie, tam wyrażanie wiary na ulicach to datująca się od IV wieku normalka (IV wiek to wyjście chrześcijan z podziemia po prześladowaniach)

Gość • Środa [05.04.2023, 20:32:32] • [IP: 89.64.119.**]

Katolicy przestańcie się nakręcać bo została was garstka a żądania spełniajcie sobie w kościele i w domu. Kilka dni temu był płacz że nie ma ozdób, teraz że są ale nie takie. Palmy są nie potrzebne, bo większość nosi je ze sobą.

Gość • Środa [05.04.2023, 20:22:10] • [IP: 37.248.162.***]

No właśnie- komu ?

Gość • Środa [05.04.2023, 20:20:51] • [IP: 37.8.215.*]

Dopiero bedzie palma ale izraelska i chanuka jak nie uporzadakujemy Polski!!

Gość • Środa [05.04.2023, 20:12:47] • [IP: 176.221.122.**]

Chrześcijańskie symbole stawiajcie sobie w kościołach zamiast nienawistnych szopek.Może portrety Wojtyły mają wieszać?

Gość • Środa [05.04.2023, 20:05:52] • [IP: 89.151.38.***]

Jeszcze tydzień temu psioczyliście że niema żadnej dekoracji świątecznej to teraz że niema koszyków z jajkami czy żywych królików w dupach wam się poprzewracało, przecież święconkę niesiemy poświęcić do kościoła a nie na Plac Wolności Mi osobiście dekoracje świąteczne bardzo się podobają.

Gość • Środa [05.04.2023, 19:58:33] • [IP: 5.173.28.**]

Święta były, są i będą

Gość • Środa [05.04.2023, 18:55:45] • [IP: 37.47.184.***]

Postkomuchy świętują tylko w jednym miesiącu. W rocznicę rewolucji październikowej.

Gość • Środa [05.04.2023, 18:34:55] • [IP: 176.221.122.***]

lewactwo zakaz wypowiadania sie na jakiekolwiek tematy, sodoma, gomora i patologia lgbt

Gość • Środa [05.04.2023, 18:22:49] • [IP: 5.173.200.**]

Tyle dekoracji w zupełności wystarczy, kolorowo, wiosennie i świątecznie.

moondek • Środa [05.04.2023, 18:22:29] • [IP: 78.10.206.***]

I tak Babilon...

Gość • Środa [05.04.2023, 18:17:01] • [IP: 46.205.136.***]

ORMO czuwa

Gość • Środa [05.04.2023, 17:53:38] • [IP: 176.221.122.**]

cokolwiek by nie zamontować na beton placu będzie hu...

Gość • Środa [05.04.2023, 17:48:41] • [IP: 92.118.164.**]

Jest fajnie - kolorowo, wiosennie, radośnie. Nie żyjemy w kraju chrześcijańskim, miasto zamieszkują ludzie różnych wyznań wiec symbole chrześcijańskie niech każdy akcentuje we własnym domu jeśli ma takie zyczenie

Gość • Środa [05.04.2023, 17:45:15] • [IP: 176.221.123.***]

Wszystko OK, w tym czasie komuchy też mają jakieś swoje obrządki i modlą się do zająca. Niech już nie profanują symboli kościelnych świąt. Komuchy teraz lubią się POkazywać ze swoją tęczowa szmatą.

Gość • Środa [05.04.2023, 17:37:51] • [IP: 46.205.136.***]

Ciekawe kto zatwierdzał te chochoły? Świeckie święta? To może świeckie Boże Narodzenie? Co za urzędowy matoł to zatwierdził

Gość • Środa [05.04.2023, 17:21:16] • [IP: 178.238.250.**]

Kolorowe i wiosenne. Wyznania są różne.

Gość • Środa [05.04.2023, 17:19:04] • [IP: 2.106.93.**]

Piniędzy ni ma. Będą na otwarcie tunelu. Przyjedzie śmietanka. To będzie impreza z pompą, dużo będzie kosztować.

Gość • Środa [05.04.2023, 17:18:41] • [IP: 31.0.176.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

mieszkaniec • Środa [05.04.2023, 17:17:46] • [IP: 178.238.251.**]

takie dekoracje powinny być w kościołach. Mogą je robić księża i również wierni.

Stara Rumpela • Środa [05.04.2023, 17:06:06] • [IP: 31.0.63.***]

W niedzielę też się wystroję dla swojego starego. Ogolę pachy, nogi i szczura. Golne ze 3 głębsze i i złapie go za kite jak będzie stał przy garach w gaciach i skarpetach z cebulą

Persona • Środa [05.04.2023, 17:05:05] • [IP: 178.238.252.***]

Polska to jeszcze kraj neutralny w sprawach religii, więc takie ozdoby są jak najbardziej na miejscu. Jedynie można powiedzieć o nich, że są trochę ubogie, miasto mogło się bardziej postarać, bo sam plac jest smutny i ponury.

Gość • Środa [05.04.2023, 17:02:50] • [IP: 178.238.245.***]

Szubienicę postawcie i obok krzyż. A i jeszcze gilotynę, rewolucja się zbliża...

Gość • Środa [05.04.2023, 17:01:03] • [IP: 5.173.194.**]

A czy pani czytelniczce nie przeszkadza że z naszych podatków sponsorujemy fundację babtystow? Piekarnia godzina 1700, z naszych pieniędzy stworzyli sobie kościół bez nazwy kościół. Nawet KK nie jest tak bezpośrednio sponsorowany z pieniędzy publicznych.

Gość • Środa [05.04.2023, 16:43:36] • [IP: 37.47.138.**]

Przecież oni co roku wieszają wszystko jak leci. A do gościa co pisze o świeckim państwie - czy ty wiesz w jakim kraju mieszkasz czy tylko udajesz?

Gość • Środa [05.04.2023, 16:38:03] • [IP: 46.205.128.**]

Warto jednak zapytać, czy są jakieś" świeckie" symbole święta Zmartwychwstania Chrystusa. Przecież to jest święto chrześcijańskie. Czy może być np.wersja niemiecka naszego święta odzyskania niepodległości? Zamiast białego orła czarny? A bezmyślne operowanie gadżetami rani chrześcijan, którzy przeżywają bolesne chwile, mijając znaki jakiegoś święta drobiu, rogacizny czy wypasu owiec. Warto przypomnieć, że nasz naród jest wyjątkowo na tle świata a nawet Europy jednorodny wyznaniowo i kulturowo, więc, do cholery uprasza się o wzięcie pod uwagę, że ok.89% obywateli Polski jest ochrzczonych bądź w Kościele katolickim (86, 6%), bądź w protestanckich i w prawosławnym (1, 7%).

Gość • Środa [05.04.2023, 16:26:55] • [IP: 92.118.167.**]

DLACZEGO ??!! JANUSZ WIE CO ZROBIC ZEBY SIE NIE NAROBIC A ZAROBIC :)

Gość • Środa [05.04.2023, 16:21:58] • [IP: 84.205.26.**]

Wszyscy już powariowali

Gość • Środa [05.04.2023, 16:21:41] • [IP: 46.205.141.**]

jednak jeszcze trochę komunistycznej starej gwardii i jej pociotków w mieście jest, wszystko będzie przeszkadzało... odpowiedzcie sobie na jedno, ale to jedno zajebi...e pytanie - kto jest Waszym idolem i dlaczego jest to Lenin :-D średnia wieku miasta przez zrzędzące o wszystko" chipsy" przebija już Ciechocinek nawet jak sądzę.

Gość • Środa [05.04.2023, 16:17:48] • [IP: 83.22.150.***]

Do 62.69.253 - w świeckim państwie są parady POdczas których faceci chodzą w stringach, kobiety mają wypchane spodnie w górnej części a rzekomo istniejąca inna płeć ma i jedno i drugie. I jak zobaczysz na chodniku leżący banknot 10 zł to się nie schylaj POnieważ czycha na to gościu, który czeka na chwilę przyjemności. To jest właśnie świeckie państwo.

Gość • Środa [05.04.2023, 16:16:30] • [IP: 185.210.36.***]

Zajace nadziane na pal.Piekna ozdoba

Gość • Środa [05.04.2023, 16:15:52] • [IP: 46.205.128.**]

Tandeta goni tandete i to na ostatni dzwonek. Nie wiem komu na 4 dni potrzebne takie dekoracje. To samo sie tyczy walentynek wystawianych na 1 dzien

• Środa [05.04.2023, 16:14:47] • [IP: 46.205.136.***]

Aaa

Gość • Środa [05.04.2023, 16:09:15] • [IP: 176.221.122.*]

do Pana ip 62.69.253 Świeta prawda co Pan pisze Amen

Gość • Środa [05.04.2023, 16:09:03] • [IP: 46.205.136.***]

Podoba mi się wiele treści z listu tej Pani, pisałem w tym duchu niejeden raz na nn forach. Pytałem też dlaczego miasto nie ufunduje SZOPKI na B.Narodzenie, bo choinka z makietami prezentów nikogo nie chwyci za serce, a szopka, np.mechaniczna, przyciągałaby turystów, Niemców, którzy są już zmrożeni idiotycznymi reniferami z diod, rubasznymi kretynami z brodą w szlafmycach, ktorzy nic nie mają wspólnego z św.Mikołajem i tym bardziej Chrystusem rodzącym się w żłóbku

Gość • Środa [05.04.2023, 16:06:54] • [IP: 92.210.24.**]

Mnie sie podoba.

Gość • Środa [05.04.2023, 16:05:13] • [IP: 46.205.136.***]

15:48; 62.69.253.*** A) w Konstytucji jest zapisane coś odwrotnego, art.53: Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii. Wolność religii obejmuje wolność wyznawania lub przyjmowania religii według własnego wyboru oraz UZEWNĘTRZNIANIA indywidualnie lub z innymi, PUBLICZNIE lub prywatnie, Wolność uzewnętrzniania religii może być ograniczona jedynie w drodze ustawy i tylko wtedy, gdy jest to konieczne do ochrony bezpieczeństwa państwa, porządku publicznego, zdrowia, moralności lub wolności i praw innych osób". B) Państwo w Konstytucji nie jest określone jako świeckie, nawet towarzysz Kwaśniewski podpisujący te Konstytucję w 2.połowie l.90. świadomie nie użył tego okreslenia, które użyła Francja w swojej Konstytucji, bo ich republika zaczęła się po świecku, od ok.miliona ofiar, najczęściej z masowych egzekucji, a nasza Rzeczpospolita opiera sie na wyjątkowej tolerancji i wolności religijnej. I w Konstytucji, powtarzam, nie ma ani jednego użycia ważnego prawnie terminu, zmieniającego wiele, " państwo świeckie"

Gość • Środa [05.04.2023, 15:55:05] • [IP: 5.173.28.**]

Dla mnie to mogą tam powiesić bombki.

Gość • Środa [05.04.2023, 15:50:08] • [IP: 178.238.247.***]

Przecież wszystko jest jak trzeba, są różne ozdoby...m.in. stroiki wielkanocne. Palmę też tam widziałam. O co Wam ludzie chodzi ? Chcecie religijnych ozdób to macie je w kościele. Na placu ma być po prostu świątecznie, wiosennie i kolorowo. O rety...co za ludzie w tym naszym mieście.

Gość • Środa [05.04.2023, 15:48:45] • [IP: 62.69.253.***]

w świeckim państwie w przestrzeni publicznej powinny być dekoracje raczej bez symboli religijnych

Oglądasz 1-79 z 79
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■