iswinoujscie.pl • Środa [01.03.2023, 08:34:12] • Świnoujście
Rok budowy drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn
Budowa mostu w Wolinie(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
Obecna DK3 stała się w wielu miejscach placem budowy nowej S3, a roboty trwają już od roku. W rejonie Dargobądza wykonano już pierwsze warstwy nawierzchni na jezdniach S3. Trwają intensywne roboty mostowe, a konstrukcje części wiaduktów już wykonano. Kolejne miesiące, wraz z zakończeniem okresu zimowego, przyniosą dalszą intensyfikację robót budowlanych. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w II kwartale 2024 roku.
Realizacja w formule Projektuj i buduj
W sierpniu 2020 roku podpisaliśmy umowy na realizację ostatniego brakującego fragmentu drogi ekspresowej S3 na Pomorzu Zachodnim o długości 33 km. Odcinek Świnoujście - Dargobądz wykonuje firma Polaqua, a Dargobądz - Troszyn konsorcjum Polbud Pomorze (lider), PRD Nowogard i INTOP (partnerzy). Inwestycja jest realizowana w formule Projektuj i buduj. W połowie 2021 roku wykonawcy złożyli wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W grudniu 2021 roku została wydana decyzja ZRID dla odc. Świnoujście - Dargobądz, a w styczniu 2022 roku dla odc. Dargobądz - Troszyn. Tym samym ruszyły roboty budowlane. W pierwszej kolejności rozpoczęły się prace przygotowawcze – wycinki oraz przebudowa kolizji z sieciami. Prowadzono również w kilku miejscach badania archeologiczne. Stopniowo ruszały kolejne zakresy prac. Obecnie na całym odcinku trwają roboty, a zaawansowanie wynosi około 35 proc.
węzeł drogowy Wolin Zachód(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
Tymczasowe organizacje ruchu
Droga S3 powstaje w wielu miejscach w przebiegu obecnej DK3. Wiąże się to z koniecznością wprowadzania tymczasowych organizacji ruchu z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania. W rejonie Troszyna trzeba jezdnią równoległą ominąć rejon budowanego wiaduktu. Na odcinku Wolin - Płocin ruch jest skierowany na jezdnię równoległą, co umożliwiło budowę jezdni S3 w tym miejscu, podobnie ruch przebiega w rejonie Dargobądza. Zwężenia jezdni są również na odc. Dargobądz - Międzyzdroje, a w rejonie Międzyzdrojów ruch odbywa się przez tymczasowe rondo. Utrudnienia są również na terenie Świnoujścia, gdzie za rondem łączącym DK3 i DK93 trzeba zjechać na bypass omijający obszar budowanego wiaduktu. W rejonie przyszłego węzła Świnoujście, gdzie S3 połączy się z tunelem, są również utrudnienia, a na koniec marca planowane jest przełożenie ruchu na jezdnie równoległą, która powstaje na południe od obecnej DK3. Organizacje ruchu będą się jeszcze wielokrotnie zmieniać, dlatego prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie tymczasowe.
Wiaduk W09(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
S3 Świnoujście – Dargobądz
Odcinek ma długość 17 km. Rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich, a kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe - Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Wykonywanie nawierzchni bitumciznej na odc. Dargobądz-Troszyn(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
S3 Dargobądz – Troszyn
Odcinek ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od Dargobądza. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Węzeł drogowy Świnoujście Łunowo(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
Film pokazujący aktualne zaawansowanie realizacji inwestycji:
www.youtube.com/watch?v=PfXG0LS7D6c
Roboty drogowe w rejonie m. Dargobądz(fot. GDDKiA O/Szczecin
)
Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Pion Dyrektora Oddziału
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej
Będzie prosto, przecież widać, że szykują trasę ale teraz te zastępcze muszą iść krzywo, aby nie było wypadków
Do IP37.47.234.*** Ostatnie lato mózg ci wypaliło? Tylko pytam.
Początek drogi jest równocześnie jej końcem. Z doświadczenia wiem, że przed końcem podróży można zasnąć oraz niebezpiecznie przyśpieszyć. Oba niebezpieczne.
13:05; 13:08 - dziękuje Panowie za odpowiedź. Z krętymi drogami mogę się zgodzić tylko tego nie robi się na początku drogi, kiedy kierowca dopiero co zaczyna swoją podróż. Co do gruntów-spytałem odpowiednich ludzi, to nie było powodem. Pewnie powody jakieś były z tym się nie spieram tylko chciałbym wiedzieć konkretnie, nie domysły.
Po co tu dwupasmówka, nawet w sezonie i nawet że będzie tunel to ruch tutaj o połowę mniejszy niż np. na innych drogach krajowych w środku Polski. Widać że pis bardzo lubi zachodnie pomorze.
Jak widac znajda sie i tacy ktorym droga przeszkadza.Po co nam droga jak mozna przez Nie.cy jechac heh.Jak dokoncza ten kawalek i tunel to Karakow Swinoujscie bede sobie spokojnie w 8 godzin cykal a noca spokojnie w7.A co do ludzi przy szosie to owszem bedzie to uciazliwe tak samo jak dla mieszkancow swinoujscia kolejny hotel kolejne auta
11:14 - natomiast powodów przejścia na północną stronę torów, a potem powrotu na południe koło Międzyzdrojów może być kilka - np. grunty… tam ogólnie są bardzo bagniste tereny, może taniej wyszło wybudować 2 wiadukty niż wymieniać grunt, aby było nośno…
11:14 - nowe drogi ekspresowe i autostrady buduje się specjalnie kręte… chodzi o to, aby przeciwdziałać znużeniu i zaśnięciem kierowców - są nawet na to specjalne przepisy… wyjątkiem są czasem przebudowy, ale jak można to drogę się robi z zakrętami.
Przyda się. Trochę szkoda przejścia przez WPN, ale może wbrew obawom zwierzęta będą bezpieczniejsze. Mnie osobiście obecna droga przez wyspy wystarczała, ale rozumiem problem związany z promami do Szwecji. Bo to właśnie jest przyczyną jej powstania, a nie tunel do miasteczka jak się niektórym wydaje.
Zakończenie inwestycji II kwartał 2024??. Akurat! Jak całość będzie zakończona w II kwartale 2026r to i tak będzie cud. Cud nad Świną i Dziwną.
Qń • Środa [01.03.2023, 08:55:45] • [IP: 37.47.234.***] - czyżby PiS utrącił ci lewe koryto, że tak pijesz. Nie martw się, pracy uczciwej jest w bród i dla takich maruderów też coś się znajdzie, a swoją drogą most się bardzo ładnie prezentuje, a to świadczy, że kraj się rozwija, bo za NIErządu PO/PSL, to Polska się zwijała, ale żeby to zrozumieć, to trzeba ponownie zacząć edukację historii RP, co dla niektórych lemingów z wypranym mózgiem jest trudne do przyjęcia, bo oni nigdy nie mieli własnego rozumu, a stali się tylko usłużnymi POPYCHADŁAMI w rękach wrogów naszego kraju-Polski. Połóż się spać i prześpij temat, może jutro Bozia obdarzy cię oświeconym rozumem. pa
Trochę za mocno kręta ta S3 na Warszowie i Łunowie, a przecież mamy prostą drogę do Szczecina. Raz droga idzie przy torach potem odbija na prawo po czym znów wraca na lewo. I to tylko dla jednego domu, a kasy poszło na 10 takich domów jakby wykupili.
Rzeczywiście, ci którzy mają domy przy autostradzie będą cierpieć z powodu dużego natężenia ruchu i hałasu.
Otwarcie S3 miało się zgrać z otwarciem tunelu. Coś chyba nie pykło.
Szkoda że tyle lat było trzeba na to czekać dawno temu już powinna być przy tym natężeniu ruchu.
Super, gratulacje!! :)
Współczuję mieszkańcom Dargobądza, szczególnie tym, którzy mają domy tuż przy szosie
Piękna droga imienia Jarosława Prawiczka prowadząca do tunelu o nazwie Zad