POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [20.02.2023, 13:05:32] • zachodniopomorskie

Powitanie Wiosny - LATARNIK 2023

Powitanie Wiosny - LATARNIK 2023

fot. Organizator

Rowerowo Pieszy Rajd na Orientację „Powitanie Wiosny – LATARNIK 2023” zwany dalej Rajdem odbędzie się w dniu 25 marca 2023 r. w Hali Widowiskowo Sportowej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym, im. Konstantego Maciejewicza w Stepnicy, ul. Krzywoustego 4 (53.6512569N, 14.6279206E). Terenem rozgrywania zawodów będą miasto Stepnica, część gmin Stepnica, Goleniów, Przybiernów, Wolin zlokalizowanych przy trasie Wokół Zalewu Szczecińskiego.

CELE IMPREZY:
– upowszechnienie i wzrost poziomu wiedzy na temat imprez na orientację wśród osób biorących udział w rajdzie, wzrost aktywności fizycznej,
– rozwój aktywnych form turystyki i rekreacji,
– promocja walorów turystyczno – krajoznawczych Gminy Stepnica, gmin ościennych i Trasy Wokół Zalewu Szczecińskiego, wzmocnienie procesu budowania pozytywnego wizerunku miasta Stepnica,
– zapobieganie nadwadze u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych, propagowanie zdrowego trybu życia, turystyki rowerowej, pieszej i rekreacji,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– zacieśnianie więzi rodzinnych w ramach wspólnej rywalizacji,
– wykształcenie postaw proekologicznych, szacunku do przyrody i jej piękna,
– rozwinięcie umiejętności współpracy międzyludzkiej – w szczególności u dzieci i młodzieży,
– promocja zasad fair play i uczciwej konkurencji, – popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy spędzania wolnego czasu, – pokazanie gminy Stepnica jako centrum aktywnego wypoczynku, turystyki i rekreacji,
– wyłonienie najlepszych zawodników wśród uczestników (na trasach z klasyfikacją),
BAZA RAJDU:
Bazą rajdu będzie:
Hol Hali Widowiskowo Sportowej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym, im. Konstantego Maciejewicza w Stepnicy, ul. Krzywoustego 4. Start i meta przy biurze zawodów.
ORGANIZATORZY:
STOWARZYSZENIE INICJATYW SPOŁECZNO-EDUKACYJNYCH „Z NATURĄ”,
ul. Akacjowa 9a/9,
72-100 Goleniów
Goleniowska Kompania Rowerowa - LEGIONY ULICY
grupa nieformalna Gwiezdna Flota Maszewo, Firma PALADINUM PROJECT
PARTNERZY:
Urząd Miasta i Gminy w Stepnicy, Starostwo Powiatowe w Goleniowie
SPONSOR TRASY PIESZEJ TR6R - RODZINNEJ DRUŻYNOWEJ - 6 km:
Burmistrz Miasta i Gminy Stepnica
WYŻYWIENIE:
Organizator zapewnia poczęstunek i napoje (woda, kawa, herbata) dla wszystkich uczestników oraz posiłek regeneracyjny po ukończeniu Rajdu w Bazie Rajdu dla dystansów TR100, TR50, TR30R, TP16
TRASY:
Uczestnicy rajdu będą mieli do wyboru 5 tras:
• Trasa Rowerowa – TR100/22 PK - dystans ok. 110 km
• Trasa Rowerowa – TR50/18 PK - dystans ok. 55 km
• Trasa Rowerowa Rodzinna – TR30R/16 PK - dystans ok. 30 km
(na tej trasie startuje się w drużynach minimum 2-osobowych, z co najmniej z 1 osobą niepełnoletnią w wieku 8 -18 lat)
• Trasa Piesza – TP16/12 PK - dystans ok. 16 km
• Trasa Piesza Rodzinna– TP6R/10 PK- dystans ok. 6 km,
(na tej trasie startuje się w drużynach minimum 2 -osobowych, z co najmniej z 1 osobą niepełnoletnią w wieku 8 -18 lat)

KLASYFIKACJE:
Na trasie pieszej rodzinnej drużynowej 6 km nie będzie przeprowadzana żadna klasyfikacja.
Każda drużyna/rodzina który ukończy w limicie czasu zawody otrzyma pamiątkowe medale uczestnictwa.
Uczestnicy na trasach TR100, TR50, TP16 będą klasyfikowani w kategoriach:
– kobiety,
– mężczyźni.
Na trasie TR30R
- drużyny

HARMONOGRAM IMPREZY:
25 marzec 2023 (sobota):
– 07:30 – 08:45 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych na trasy: TR100, TR50, TR30R, TP16, TP6R
– 08:45/09:00 – odprawa techniczna i start trasy: TR100
– 09:00 – 11:30 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych osobom zapisanym wcześniej
09:30/09:45 – odprawa techniczna i start trasy: TR50
10:15/10:30 – odprawa techniczna i start trasy: TP16
10:45/11:00 – odprawa techniczna i start trasy: TR30R
11:30/11:45 - odprawa techniczna i start trasy: TP6R
– 17:00 – koniec limitu czasu na wszystkich trasach; (poszczególne trasy mogą mieć inne limity)
– 15:00 – 17:00 – grill z pieczeniem kiełbasek; wyniki częściowe – 17:30 – podsumowanie i ogłoszenie wyników rajdu – dekoracja najlepszych uczestników. losowanie nagród rzeczowych
PUNKTY KONTROLNE:
Punkty kontrolne (PK) będą oznaczone w terenie biało-pomarańczowymi lampionami lub kartkami w formacie A4 z numerem oraz kodem punktu lub/i perforatorem. Obecność uczestnika na punkcie będzie potwierdzana na kartach startowych, które uczestnicy (po otrzymaniu w biurze zawodów) muszą posiadać przy sobie. Potwierdzenie punktu kontrolnego będzie polegać na przedziurkowaniu odpowiedniej kratki na karcie startowej lub spisaniu kodu znajdującego się na lampionie. Każdy z zawodników powinien odwiedzić punkt osobiście. Na wybranych punktach na trasie mogą być dodatkowe zadania lub zagadki, dodatkowo punktowane (1 poprawnie zaliczone dodatkowo zadanie – 2 punkty przeliczeniowe). W komunikacie startowym/technicznym ogłoszonym przed rozpoczęciem startu tras rajdu będzie podana ilość punktów kontrolnych oraz inne ważne informacje dotyczące pokonywania tras rajdu.

ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW:
• Aby zostać sklasyfikowanym w zawodach na każdej z tras należy prawidłowo potwierdzić co najmniej jeden PK;
• Za każdy prawidłowo potwierdzony PK oraz za prawidłowo wykonane zadanie lub poprawnie rozwiązaną zagadkę zawodnik otrzyma 4 punkty przeliczeniowe;
• Zwycięzcami (na trasach: TR100, TR50, TR30R, TP16 w poszczególnych kategoriach zostaną osoby, które na danej trasie zdobędą najwięcej punktów przeliczeniowych w najkrótszym czasie;
• W klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma punktów przeliczeniowych, a w drugiej czas przybycia na metę;
• Za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu naliczane będą punkty karne – za każdą rozpoczęte 5 minut spóźnienia odejmowany będzie 1 punkt przeliczeniowy;
• W zawodach wykorzystywana zostanie mapa turystyczna o odpowiedniej skali z zaznaczonymi PK
• Zawodnicy zobowiązani są do jazdy w kasku sztywnym;
• Zaleca się wyposażenie uczestników w mapnik, licznik kilometrów, kompas i podstawowe narzędzia do naprawy roweru;
• Nieklasyfikowani będą zawodnicy, którzy nie przestrzegają zasad sportowego zachowania, nie zaliczyli żadnego punktu kontrolnego, nie zwrócą karty startowej po przybyciu na metę lub nie dotrą na metę do zamknięcia mety
• Uczestnicy, którzy podczas zawodów nie mogą bądź nie chcą kontynuować jazdy z jakiegokolwiek powodu, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora;
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy lub skrócenia tras zawodów ze względu na złe warunki atmosferyczne.
WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH:
• Dokonanie rejestracji i przesłanie zgłoszenia do dnia 23 marca 2023 włącznie na Rajd poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie:
online.datasport.pl/zapisy/portal/zawody.php?zawody=7509

Istnieje możliwość zgłoszenia po terminie 23 marca 2023 roku w Biurze Rajdu w dniu startu , jednakże organizator nie gwarantuje wtedy pełnego pakietu startowego.

• W przypadku tras: pieszych – TP6R, TP16, TR25R, TR50, TR100 – równoczesne dokonanie opłaty startowej na konto Organizatora lub w bazie Rajdu. Liczy się data wpływu na konto. Jej wysokość uzależniona jest od terminu dokonania zapisu i wpłaty, a także od wieku uczestnika, za którego jest uiszczana.

Powitanie Wiosny - LATARNIK 2023

fot. Organizator

Opłatę startową należy przesłać przekazem lub przelewem w momencie rejestracji/zapisów na konto organizatora:
SISE Z Naturą, ul. Akacjowa 9a/9, 72-100 Goleniów
Velo Bank: 88 1560 0013 2306 1937 5000 0001
z dopiskiem LATARNIK 2023 + imię i nazwisko osoby/osób za które wysyłana jest opłata startowa
• Podpisanie oświadczenia o udziale w zawodach na własną odpowiedzialność, w przypadku uczestników niepełnoletnich i niepełnosprawnych oświadczenie o udziale w zawodach podpisują ich opiekunowie;
• Osoby w wieku 16-18 lat będą musiały przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w zawodach;
• Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane będą brać udział w zawodach pod opieką osoby pow. 21 roku życia.
• Za bezpieczeństwo uczestników rajdu odpowiedzialni są ich opiekunowie prawni,

UWAGA:
dodatkowe informacje i zapytania pod adresem mailowym:
legionyulicy@gmail.com, lub poprzez strony wydarzenia na profilu Facebooka.
www.facebook.com/GoleniowskaMasaKrytyczna
www.facebook.com/events/1128154981220695

ŚWIADCZENIA:
• Zaplecze sanitarne (wc, prysznice),
• karta startowa, mapy i numer startowy,
• poczęstunek na mecie, posiłek regeneracyjny

NAGRODY:
• Na trasie pieszej mini rodzinnej drużynowej 5 km każda drużyna otrzyma statuetkę, a każdy uczestnik dyplom za udział,
• Na pozostałych trasach osoby, które zdobędą 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii otrzymają trofea i dyplomy.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
• Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego,
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania,
• Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność, musi to potwierdzić, podpisując stosowny dokument, w którym zadeklaruje pełną odpowiedzialność za ryzyko i ewentualne obrażenia oraz wyposażenie i zgubione rzeczy,
• Obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu,
• Używanie odbiorników gps podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy,
• Na trasie rajdu obowiązuje zakaz używania innych map, niż te rozdane przez organizatora,
• Zabrania się śmiecenia na trasach Rajdu,
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego,
• Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204),
• Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez media i sponsorów,
• Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie,
• Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.

Komandor Rajdu:
Członek Zarządu SISE Z Naturą
Adam Gulbinowicz
tel. 798528687


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Budżet 2025 Świnoujścia uchwalony! Po długiej i gorącej debacie 15 radnych poparło projekt przychodów i wydatków miasta w przyszłym roku. Tylko dwóch radnych wstrzymało się od głosu ■ Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informuje, że w związku z przerwą w dostawie wody w dniu 19.12/godz.22 do 20.12/godz.04 dodatkowe zbiorniki wody zdatnej do picia po przegotowaniu zostaną ustawione : Łunowo-zatoka autobusowa przy ul.Zalewowej 65 Karsibór – zatoka autobusowa ul.1-go Maja 9 Karsibór-zatoka autobusowa ul.1-go Maja 5c ■ Joanna Agatowska: władze Szczecina chcą skorzystać z doświadczeń Świnoujścia przy realizacji planowanego tunelu pod Odrą w przebiegu realizowanej obwodnicy Szczecina ■ Betlejemskie Światełko Pokoju dotarło do Świnoujścia. Tuż po godzinie 10.00 Harcerze Hufca Ziemi Wolińskiej przekazali symbol nadchodzących Świąt radnym Rady Miasta zgromadzonym na dzisiejszej sesji ■ W dniu 11 grudnia Świnoujscy jubilaci odebrali medale za długoletnie pożycie małżeńskie, przyznawane przez Prezydenta RP. Uroczystość była momentem, pełnym wzruszeń, ciepła i wspomnień. Odznaczone zostały trzy pary, które obchodzą jubileusz Złotych Godów: Państwo Bożena i Jerzy Górscy, Państwo Alina i Wiesław Król oraz Państwo Bronisława i Marian Włodarscy ■ Od 01 grudnia do 15 grudnia Wydarzenie "Udekorujmy wspólnie choinkę w Muzeum". Zapraszamy wszystkie chętne dzieci do wykonania ozdób choinkowych w kształcie zwierząt morskich, które zawieszone zostaną na choince znajdującej się w holu Muzeum Rybołówstwa Morskiego. Prace prosimy dostarczyć do siedziby Muzeum, przy Placu Rybaka 1 Miejsce: Muzeum Rybołówstwa Morskiego, Plac Rybaka 1 ■ Już 7 grudnia 2024 roku Świnoujście stanie się miejscem niezwykłej, zimowej atrakcji – jubileuszowej X Inwazji Morsujących Mikołajów, rozpocznie się paradą o godzinie 11:15 paradą, która wyruszy ze Stadionu Miejskiego przy ul. Matejki 22 w Świnoujściu. Uczestnicy, przebrani w charakterystyczne mikołajowe stroje, ruszą w kierunku plaży, gdzie odbędzie się najważniejsza część wydarzenia. Szczegółowy harmonogram imprezy przedstawia się następująco: - 11:15 – Parada Morsów ze Stadionu Miejskiego przy ul. Matejki 22 - 11:45 – Powitanie uczestników na plaży - 11:50 – Wybór Miss i Mistera Morsujących Mikołajów oraz wręczenie nagród - 11:55 – Rozgrzewka, przygotowanie do kąpieli - 12:00 – 12:20 – Kąpiel morsów w zimnej wodzie - 12:30 – Blok integracyjny (ognisko, ciepłe posiłki) - 14:00 – Zakończenie ■ Już 7 grudnia, o godz. 13.00 zapraszamy na koncert pt. "Będzie Kolęda" oraz wystawę prac plastycznych Koła Plastycznego UTW (Instruktor Agnieszka Chrostowska). Sala Teatralna MDK, ul. Matejki 11, wstęp wolny. W Koncercie udział wezmą: Jerzy Piórski – gitara klasyczna - uczeń Studium Instrumentalnego MDK soliści studium wokalnego UTW: Halina Nowak, Leonarda Paczkowska, Maria Romanowska, Jan Adamski, Marian Łyskawa, chór mieszany Kantylena, zespól męski Chwaty, pod kierunkiem Barbary Okoń ■