POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [11.02.2023, 10:19:43] • Świnoujście

Zwiększa się koszt opłaty uzdrowiskowej po niemieckiej stronie wyspy Uznam

Zwiększa się koszt opłaty uzdrowiskowej po niemieckiej stronie wyspy Uznam

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Od 01.04.2023 zwiększa się koszt opłaty uzdrowiskowej po niemieckiej stronie wyspy Uznam! Opłata wzrasta o 1,20 euro do sumy 3,90 euro od osoby. Zmienia się także zakres ulg – opłatą objęte będą także dzieci powyżej 6 roku życia.

Kurtaxe będzie obowiązywała na 90 procentach niemieckiej części wyspy Uznam, a w ramach nowej karty będzie można korzystać bezpłatnie z komunikacji (transportu publicznego w tym pociągu UBB na wyspie). W związku z planowanymi zmianami w mijającym tygodniu zarząd i przedstawiciele naszej organizacji spotkali się z Michaelem Steuerem Dyrektorem Zarządzającym Uznam Tourism GmbH oraz Thomasem Heilmannen, Dyrektorem uzdrowiska cesarskich łaźni Ahlbeck Heringsdorf Bansin. Doszło także do drugiego spotkania z niemieckimi przedsiębiorcami.

W czasie rozmów wyraziliśmy ubolewanie, że przy trwającym 2 lata projekcie nie poproszono nas o konsultacje (nie informowano o nim przedsiębiorców z polskiej części wyspy Uznam). W związku z wcześniej wymienionym nie dokonano żadnej analizy wpływu takiej podwyżki np. na jednodniowy ruch turystyczny z Polski.

Osobną kwestią, którą przy okazji poruszono, jest konieczności ponoszenia takiej opłaty przez mieszkańców Świnoujścia. Podjęliśmy starania, by mimo zaawansowania projektu włączyć się w jego reorganizacje tak, by dać szansę np. naszym operatorom na niższe stawki, a mieszkańców Świnoujścia zwolnic całkowicie z tego typu daniny.

Sprawa z kurtaxe pokazuje, jak ważna jest współpraca ze stroną niemiecką – zamierzamy w najbliższym czasie ja zacieśnić, także po to, by skutecznie skorzystać ze środków unijnych na rozwój turystyki, o które będzie można już niedługo aplikować.

Pozostaniemy wdzięczni za wszelkie uwagi, propozycje, pomysły, rozwiązania tego problemu.

Agata Kucharska
Świnoujska Organizacja Turystyczna


komentarzy: 102, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-102 z 102

Gość • Piątek [24.02.2023, 22:40:21] • [IP: 176.221.123.***]

Wprowadzi taka sama zasadę u nas i niech nawet będzie taka sama kwota. Za to dać im bezpłatne autobusy i kible. Czy to jest takie trudne ? Jadą rowerami z Kaminke na naszą plażę i najgorsze jest ich zachowanie : zasłaniają wszystkim pozostałym widok na wodę dlugim parawanem i drą mordy pijąc piwsko.

Gość • Czwartek [16.02.2023, 20:21:18] • [IP: 79.185.64.***]

wyjaśnienie tematu: po otwarciu tunelu jest ryzyko że tysiace polaków oczywiście samochodami beda turystycznie przemieszczać się na niemiecka stronę, ci ludzie z całej Polski którzy dotelepią sie do Swinoujcia swoimi autami nie będą chceli za nic korzystać z UBB w przypadku wycieczki na niemiecka stronę, bo to jest taka polska mentalność, paniee ja mam auto a niemiec mi karze pociagiem jechać!! niedoczekanie. Po prostu niemcy chcą SKANALIZOWAĆ I UPORZADKOWAĆ ruch turystyczny który wzrosnie po otwarciu tunelu, ludzie, przeciez polacy rozjadą im tak co drugi trawnik swoimi passatami

Gość • Poniedziałek [13.02.2023, 08:21:16] • [IP: 178.238.251.**]

A ich danina dla nas za to, że nas wykupują w naszych sklepach też powinna być, a to tanie tankowanie, jeżdżenie jak jełopy po mieście.My też ustalmy taką opłatę i będziemy kwita.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 22:11:14] • [IP: 31.0.58.**]

No super info, zostajemy przy starej cenie i jesteśmy mega konkurencyjni, POmijamy głosy POzyskiwaczy kasy

Gość • Niedziela [12.02.2023, 20:48:37] • [IP: 89.151.34.**]

Proponuje odbić piłeczkę i u nas dać 40zł za wjazd każdego niemiaszka w związku z tym że mają lepsze zarobki niż my i wszyscy zadowoleni.Wystarczy 1 kontroler na ścieżce i po jednym przy biedrze lidlu i kauflandzie i interes się kręci.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 19:31:45] • [IP: 31.179.73.**]

"Sprawa z kurtaxe pokazuje, jak ważna jest współpraca ze stroną niemiecką" - no właśnie pokazała, jak Niemcy mają wywalone na Polaków.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 16:34:58] • [IP: 88.218.253.**]

Gdyby władze sąsiednich miast niemieckich wystosowały pisma o zmianę przepisów odnośnie ulg w kurtaxie np. symbolicze 1 Euro, to widać byłoby jakąś chęć budowania dobrosąsiedzkich stosunków. Ale takiej chęci ze strony niemieckiej nie ma, ale chętnie widzą naszych mieszkańców do sprzatania, gotowania, kelnerowania. U nas jest sytuacja odwrotna, hotelarze i restauratorzy pożądają niemieckich turystów, bo mają zasobniejsze portfele. A podobno w UE miały się wyrównywać poziomy życia. Długo się nie wyrównają, bo by dla Niemców nie miał kto pracować. Dlatego dla bogatszych Niemców wzorem ich przepisów, obowiązkowo powinno się wprrowadzić w Świnoujściu takie same oplaty, a nawet o 1 euro wyższe czyli 5 euro za jednodnowy pobyt w Świnoujściu i wtedy będzie sprawiedliwie i toalety też u nas będą bezpłatne. Ale nasze władze boją się podejmować odważne decyzje, bo są w najlepszej komitywie z hotelarzami i restauratorami, a ci jak wiemy tesknią za niemioeckimi turystami, a my mieszkańcy jesteśmy II kategorii obywatelami

Georg • Niedziela [12.02.2023, 15:33:01] • [IP: 109.250.102.**]

Co zawiera kurtaxa na niemieckim na Uznamie? Czyste plaże, bezpieczna kąpiel zapewniona przez ratowników, zadbane mola, promenady, parki zdrojowe, place zabaw i sanitariaty, bogata oferta bezpłatnych programów rozrywkowych i sportowych dla młodszych i starszych, zniżki na wybranych imprezach i w różnych obiektach - to wszystko. ..

Gość • Niedziela [12.02.2023, 15:19:04] • [IP: 178.238.249.***]

Kiedy w końcu dotrze do większości że od wejścia do uni jesteśmy dla nch popychlami i ludżmi do posługiwania tym nadludziom...

Gość • Niedziela [12.02.2023, 15:04:41] • [IP: 79.186.185.**]

Jadąc czy idąc tranzytem jak mnie pamięć nie zawodzi to opłaty nie trzeba uiszczać. Słowem kluczem jest, , tranzyt".

Gość • Niedziela [12.02.2023, 14:20:29] • [IP: 89.151.36.**]

Ciekawe czy jak pojadę do Albecku z własnym aparatem tlenowym i powietrzem w butlach to też każą płacić klimatyczne ?

Gość • Niedziela [12.02.2023, 13:21:38] • [IP: 37.30.40.**]

Kochani Polacy, wypnijmy się na zachód podwojnymi półkulami siedzeniowymi i wyślijmy im ślad węglowy! Niech się sami kiszą w swoim dedeerowskim sosie, wspominając łzawo lata swojego upodlenia imienia Honeckera.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 13:15:00] • [IP: 37.30.40.**]

Czy mlodzież w czasie ferii korzystająca z bezpłatnego lodowiska w Heringsdorfie też bedzie musiała placić haracz?

Gość • Niedziela [12.02.2023, 13:14:01] • [IP: 37.30.40.**]

12:30. ..245.*** chloptasiu naiwny lub jakas inna płci sposród, jak wierzą LGBTQ, pięćdziesięciu dwóch: u Niemców jest ona PRZYMUSOWO ściagana z KAZDEGO, kto pojawi sie na promenadzie lub w innym, jesli kapo kurtaxowy tam jest, miejscu. U nas opłaty klimatyczne sciąga się od zameldowanych, czyli z noclegów. Gdy ktoś przyjedzie na 1 dzien, na 2 godziny lub 5 minut, nie bedzie ścigany przez siepaczy Żmurka, Żmurek nie ściga takich jednodniowców lub pięciominutników - w przeciwienstwie do Uczniów Adolfa zza zachodniej miedzy.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 13:10:02] • [IP: 176.221.122.***]

4 euro dla mnie Polki jest olbrzymim wydatkiem... Tyle na ten temat!!

karol 322 • Niedziela [12.02.2023, 12:30:53] • [IP: 178.238.245.***]

u nas tez podniesiono oplata klimatyczna wiec nie robcie z ludzi wariatow !!

Gość • Niedziela [12.02.2023, 12:08:54] • [IP: 89.151.33.***]

I koniec z odwiedzaniem i wycieczkami ze Świnoujcia do Niemiec.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 11:35:28] • [IP: 176.221.123.***]

jak bedzie u nas EURO to Żaden Zagraniczny Turysta do nas nie przyjedzie

Gość • Niedziela [12.02.2023, 10:57:46] • [IP: 37.30.40.**]

Przypomnę tym, którzy uwazaja, że samorzad Ś-cia moze tu coś zrobić. Ok.20 lat temu gmina Heringsdorf nie szczuła na swinoujścian odwiedzajacych tę gminę brzuchatych hartów, kontrolerów i zauważył to pewien niemiecki pieniacz. Skierowal sprawe do sądu z zarzutem, że mieszkańcy polskiego miasta zaraz za granica nie płacą kurtaxy, dlaczego więc Niemcy muszą płacić (przypomnę, Niemcy-wczasowicze z odleglych regionów). Niemiecki sąd przyznał rację pieniaczowi wskazując na zapisy niemieckiej Konstytucji. Od tego momentu sprawa należy do rozstrzygnięc na najwyższym szczeblu, nawet ministerstw spraw zagranicznych. Owszem, nasz samorząd może tu wykonac jakis ruch, ale ograniczony, moze przypominać o sprawie wyzszym czynnikom. Chyba że włączymy tu możliwość retorsji - nasladownictwa i wzorem gminy za granicą zainstalujemy odpowiednie urzadzenia i kurtaxa w naszym miescie nie bedzie brana za nocleg, ale za pojawienie się na terenie miasta. Tylko że to uderzy też w Polaków.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 10:18:13] • [IP: 5.173.171.***]

Za to masz darmowy transport i wc. I nie śmierdzi moczem i odchodami. Panie płacą 200zł za metrowe pazury a szkoda im na higienę.A wyobrażasz sobie co pod nimi się gromadzi po wizycie w krzakowisku?

Gość • Niedziela [12.02.2023, 09:39:26] • [IP: 2.106.93.**]

Cyrku klimatycznego cd.

Gość • Niedziela [12.02.2023, 07:55:38] • [IP: 37.47.190.**]

Hitler cały czas nie śpi..żeby, nas się pozbyć..to nie trzeba nas mordować..wystarczy finansowo nas pogonić z Dedeerów!!

Gość • Niedziela [12.02.2023, 02:00:28] • [IP: 37.248.208.**]

No moze oplata klimatyczna nie w takiej samej kwocie jak niemiecka 3.9 euro, jak ktos tu napisal ponizej. Chocby z roznic wynikajacych z wartosci euro do zlotowki. Przyjezdzajacy polscy turysci do S-cia tego nie wytrzymaja a sporo w lecie tez ich tu bywa. Kwota 8 zl lub Euro 1.7/dzien bylaby sprawiedliwa przynajmniej dla Niemcow. To nawet nie polowa niemieckiej oplaty. Czekam na ruch naszego samorzadu.

Gość • Sobota [11.02.2023, 23:52:18] • [IP: 176.221.122.**]

No to teraz jak się będą u nas reklamować -np. Scieżkę Uznamską, to muszą dodać informację o dodatkowych kosztach biletu. Koszt takiej wyprawy wyjdzie całkiem spory.

Gość • Sobota [11.02.2023, 22:45:37] • [IP: 88.218.255.**]

A czy twój sąsiad produkuje ślad węglowy, sprawdź go i nie daj mu zanieczyszczać środowiska. Zadzwoń na 997 ten system to porazka

Gość • Sobota [11.02.2023, 22:40:20] • [IP: 37.248.209.***]

Zamknąć granicę i pogonić ich stąd. Biedaki wykupują wszystko w sklepach won z naszej części wyspy do swojej pie... germani.

Szanujmy się do wuja • Sobota [11.02.2023, 22:36:46] • [IP: 37.47.155.**]

Wybiorę w wyborach takiego radnego, który dba o Polaków a nie zniża się przed Niemcami jak dotychczas bo euro zostawiają.i wchodzą im w annala. Takie to szmaciarskie trochę. Tunel otworzą to i na Polakach miejscowi zarobią.

Dziwne miasto to świnoujś • Sobota [11.02.2023, 22:25:34] • [IP: 37.47.155.**]

Za utrzymanie promów odpowiada miasto więc czemu Niemcy mają korzystać z czegoś za co my płacimy... Nie rozumiem...tam szukajcie kasy a nie na mieszkańcach za postój itd.

Czas na duże zmiany • Sobota [11.02.2023, 22:18:40] • [IP: 37.47.155.**]

Ile Niemcy płacą za wjazd na przeprawę...?? Oni nam kurtaxe a my im loda. Czas na zmiany tego służalczego urzędu.

Gość • Sobota [11.02.2023, 21:35:21] • [IP: 176.221.123.**]

Dlaczego Polskie władze nie stawiają kasownika?Być może dlatego że Niemcy mają poczucie bycia gospodarzem a to my jesteśmy tu gośćmi. Historia w ostatnich latach była bardzo przełomowa i zaskakująca. Niemcy i Ruscy jakoś nigdy w dziejach poważnie nie traktowali Polski.

Gość • Sobota [11.02.2023, 21:31:26] • [IP: 178.238.254.**]

Pisanie tu nic nie da. Potrzebne jest zdecydowane działanie. Należy oczekiwać na ruch władz miasta.

Gość • Sobota [11.02.2023, 20:49:36] • [IP: 92.118.167.**]

Dlaczego nasze władze tak bardzo boja sie ustawic dla Niemców podobny kasownik?? no dlaczego? wciaz mentalnosc poddansko-niewolnicza?? I nikt nie umie, no NIKT, załatwic z Niemcami zwolnienie nas, mieszkancow miasta, z tej durnej daniny??

Gość • Sobota [11.02.2023, 20:33:32] • [IP: 89.151.32.***]

Niemcy maja prawo podnieść swoje opłaty i to robią zgodnie z ich prawem. niestety możemy im naskoczyć. Oni za te opłaty przynajmniej coś dają mieszkańcom i turystom, teraz nawet prawie darmowe przejazdy komunikacją. U nas z opłaty uzdrowiskowej mieszkańcy nie maja kompletnie NIC, bo Żmurkiewicz i jego banda nierobów wydają je na czerwone kanapy i inne badziewia.

Gość • Sobota [11.02.2023, 20:15:36] • [IP: 84.17.46.***]

Rodzina czteroosobowa to wydatek 80 złotych za przejazd rowerem nad morzem w Niemczech. Dla mieszkańców Świnoujścia to kpina i pogarda ! Co robi staruszek miejski, żeby w ramach współpracy transgranicznej, mieszkańców Świnoujścia nie prześladowano w ten sposób ? Jeżeli Niemcy nie są elastyczni, to jaki problem wyjść im na przeciw ze sztywnymi opłatami, w podobnej wysokości, po przekroczeniu granicy z Polską. Do roboty, do roboty, członku. ...!

Gość • Sobota [11.02.2023, 19:01:14] • [IP: 37.8.230.***]

Tak w temacie opłat klimatycznych u nas. Dlaczego kibeleczek WC przy wiatraku wybudowany za blisko 1mln 200 tys zł jest ciągle zamknięty. Ludzie załatwiają swoje potrzeby wszędzie gdzie się da na pobliskich wydmach i w lasku. Do opłaty nie mam nic gdyby relacja euro była 1:1, a tak 20 zł płacić dziennie za przejazd rowerem to raczej nie kalkuluje się nam Polakom.

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:56:01] • [IP: 62.69.220.***]

Tyle mamy maszyn parkingowych i osob kontrolujacych a takich w ktorych mozna by bylo kupic pobyt chocby 24 godzinny juz nie. Dlaczego? Zgadzam sie z poprzednikiem. Ma racje. Wprowadzic maszyny w calym miescie i na granicy do wykupienia oplaty klimatycznej. Do tego pare osob do egzekwowania tego.

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:52:21] • [IP: 62.69.220.***]

Tyle mamy maszyn parkingowych i osob kontrolujacych a takich w ktorych mozna by bylo kupic pobyt chocby 24 godzinny juz nie. Dlaczego?

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:46:23] • [IP: 62.69.220.***]

Kurtaxa nie dla Niemcow, a dla wszystkich przyjezdzajacych do S-cia. Postawic maszyne po obu stronach przejscia przy granicy, ze 2 przy promenadzie i 3 w miescie. Zatrudnic conajmniej 2-3 ludzi na etat chodzacych, ktorzy sprawdzaja te bilety i sprzedaja je. Dzialaja na tej samej zasadzie co poborcy sprawdzajacy bilety parkingowe czy nawet straz miejska pilnujaca porzadku. Czy to takie trudne ! Nie zastanawiajmy sie jak tylko wydac pieniadze zeby bylo ladniej, ale rowniez jak je zarobic. Bardzo duzo pieniedzy przecieka nam przez palce. Ale kogos to obchodzi.? Kwituje to jednym slowem : Niegospodarnosc :

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:42:53] • [IP: 176.221.122.***]

Niemiec i Polak dwa bratanki do Niemieckiej wydymanki a wy pseudo włodarze na co czekacie na oklaski podnieść opłatę po benzynkę walą całymi tabunami, żywność, używki w nocnych sklepach, stacjach benzynowych wdychają powietrze z naszego kurorta to niech płaca stać ich

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:41:46] • [IP: 37.8.230.***]

Tak w temacie opłat klimatycznych u nas. Dlaczego kibeleczek WC przy wiatraku wybudowany za blisko 1mln 200 tys zł jest ciągle zamknięty. Ludzie załatwiają swoje potrzeby wszędzie gdzie się da na pobliskich wydmach i w lasku.

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:38:52] • [IP: 79.186.190.**]

Najpierw kasownik przed szlaban, opłata klimatyczna i dopiero wejście do Polski. Jak nie to wont lub mandat.

Gość • Sobota [11.02.2023, 18:28:53] • [IP: 176.221.123.***]

ta opłata uderzy głównie w niemieckich turystów, dla pobytów poza sezonem 8 € za dwie osoby dziennie to wydatek, który klient niemiecki na pewno policzy i być może skorzysta z oferty po naszej stronie i sobie zarobimy :)

Gość • Sobota [11.02.2023, 17:56:40] • [IP: 88.218.254.**]

[11.02.2023, 14:48:14] • [IP: 77.252.46.***]A wy macie honor?Stek bzdur i kłamstw jak rozpowiadacie na temat kurtaxy u sąsiadów?

Gość • Sobota [11.02.2023, 17:52:28] • [IP: 37.30.40.**]

Opłata klimatyczna u Niemców jak kij ma dwa końce. Możliwe, że regularnie bym bywał tam na promenadzie, korzystał z kawiarni, kupił coś w sklepie, czyli zostawiłbym tam €, a poszłyby one w częsci na gminne potrzeby Niemców jako podatek, ale wiedząc, że trwa polowanie na turystów, a też nie gustując w biernym odpoczynku i preferując naturę, sportowe wyzwania, pojawiam się na promenadzie niemieckiej tylko MOBILNIE, w ruchu, na rowerze. Czytałem kiedyś na nn portalu opowieśc rowerzysty, jak to jechał ścieżką rowerową Ście-Bansin, przystanął na chwilę, by popić z bidonu... i wtedy kurtaxa-kapo go złapał, zmuszając do opłaty klimatycznej. Na szczęście rowerzyści umieją pić z bidonu nie zatrzymując roweru. Swoją drogą może to niezgodne z ich Konstytucją pewnie dającą wolnośc przemieszczania się.

Gość • Sobota [11.02.2023, 17:46:09] • [IP: 89.151.35.**]

Zamknąć granicę!

Gość • Sobota [11.02.2023, 17:22:33] • [IP: 46.76.13.***]

W Świnoujściu będą opłaty jak będzie tyle darmowych toalet co w Niemczech

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:51:40] • [IP: 62.69.203.**]

Po Polskiej bez zmian dla sąsiadów za szlabanem

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:48:14] • [IP: 109.43.113.**]

Ta opłata uzdrowiskowa to taki ichniejszy bilet autobusowy

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:44:39] • [IP: 37.47.157.***]

Opłata dla Niemców. W tej samej kwocie.

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:43:24] • [IP: 178.238.247.**]

niemcy traktują was z wyższością, zróbcie to samo, olejcie ich i wprowadzcie dla nich taką samą opłatę za odwiedzenie Świnoujscia, zasada wzajemności.

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:38:32] • [IP: 89.151.32.***]

A co ten nieuk i len Sujka, robił przez ostatnie 9 lat brania publicznej kasy jako wiceprezydent? Nic nie zrobił oprócz zniszczenia kultury sportu i oświaty w mieście.

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:08:05] • [IP: 178.238.252.**]

Wstać wreszcie z kolan, wprowadzić także opłaty dla Niemców i walczyć aż do skutku o pełne odszkodowania wojenne.

Gość • Sobota [11.02.2023, 16:03:10] • [IP: 46.169.0.**]

Dlaczego Niemcy nie ponoszą takich opłat u nas takich opłat, ile ich przybywa przejeżdża promami, parkują na naszych osiedlach bezpłatnie im wolno, dlaczego tak jest/

Gość • Sobota [11.02.2023, 15:44:23] • [IP: 90.129.219.**]

10 tys. niemcow albo i wiecej co dziennie przekracza nasza granice??

Gość • Sobota [11.02.2023, 15:29:15] • [IP: 176.221.123.***]

A czy za Świnoujska opłatę klimatyczna można za darmo komunikacja miejska podróżować, bo w De za te opłatę można z UBB pociągiem i autobusem pręż dobę jeździć. Tak tylko pytam.

Gość • Sobota [11.02.2023, 15:19:43] • [IP: 46.204.105.**]

Gość • Sobota [11.02.2023, 15:16:56] • [IP: 37.30.40.**]

Moderatorze, skasuj ten ohydny wpis 14:20 • 178.238.254.** uwłaczający kobiecie - cham, ktory go napisal powinien poniesc konsekwencje prawne, IP nie jest tajne po wszczęciu śledztwa przez policję

Gość • Sobota [11.02.2023, 15:13:27] • [IP: 176.221.123.***]

Za te opłatę można w Niemczech autobusami i 🚆 jeździć na usedom

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:59:15] • [IP: 176.221.123.***]

jak u nas będzie EURO to żaden Turysta Zagraniczny nie przyjedzie

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:54:43] • [IP: 37.47.128.***]

Pawełek Szujka vel Dyzma

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:48:14] • [IP: 77.252.46.***]

Biorąc pod uwagę ilość niemców i ich samochodów przekraczających codziennie granicę, taka opłata migiem zniwelowała by dług tego miasta. Z drugiej strony wystarczy tego wchodzenie w zady i działać adekwatnie wprowadzając im odpowiednie opłaty, mieć honor.

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:47:50] • [IP: 94.254.173.**]

Domyślam się, że DDRusy całkowicie zwalniają z tej opłaty swoich umiłowanych przyjaciół z Rosji.A może się mylę Manuelo?

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:34:30] • [IP: 46.205.128.**]

Niemcy w Polsce nic nie musza ani opłat ani opłat za postój aut, Mandaty włożone za szybę szybko lądują w koszu na śmieci a Niemcy potrafią to wyegzekować

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:20:39] • [IP: 178.238.254.**]

Ta pani od turystyki powinna wstać z kolan przed Niemcami, no chyba że leży z rozchylonymi kolanami -- to przepraszam już się wycofuję - nie znam aż tak tematu turystyki.

Gość • Sobota [11.02.2023, 14:13:24] • [IP: 185.210.38.***]

Z drugiej strony ciekawe co mają mieszkańcy z tytułu opłaty klimatycznej którą ponoszą odwiedzający Świnoujście?

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:57:14] • [IP: 46.204.32.**]

A kogo to obchodzi. Po co tam jeździć? A Niemcom wprowadzić opłatę symeyryczną i po sprawie.

Gość nevo • Sobota [11.02.2023, 13:50:25] • [IP: 77.115.96.***]

a ten syf co płynie od nich do naszej oczyszczalni scieków to im podwyższyć 5 euro za metr, ich syfy oczyszczamy ale nasi to durnie

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:36:58] • [IP: 46.205.132.***]

Wprowadzić opłatę dla Niemców!

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:35:30] • [IP: 37.30.40.**]

Jest jedna jedyna metoda, by uniknąc zapłaty w Niemczech. Przebrać się za poborcę kurtaxy. Nabyć piwny brzuszek, cyfrowe urzadzenie u pasa, świdrujące spojrzonko typu kapo.

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:29:18] • [IP: 37.248.201.*]

Opakowania po polskich chipsach i piwie zostawiajá Niemcy. Mieszkam przy granicy i widzę tabuny Niemców obładowanych polskimi artykułami i już spożywającymi je po drodze... Szanujmy się trochę...

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:28:29] • [IP: 178.238.254.**]

Jakie to żałosne. Polska strona chce się wbić w cztery litery Niemieckie. Niemcy mają głęboko polskich turystów. Żałosne!! bez ambicji i honoru. Tylko opłaty po Polskiej stronie. Polacy wstańcie z kolan. Niemcy mają rację każdy pojazd na granicy to olbrzymia kasa dla miasta + piesi. Trzeba działać a nie padać na kolana. W Świnoujściu lubią na kolanach przed Niemcami.

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:12:11] • [IP: 62.69.231.***]

wprowadzić opłatę dla Niemców

Gość • Sobota [11.02.2023, 13:10:06] • [IP: 178.238.254.**]

Kiedy zostaną wprowadzone opłaty na granicy dla Niemców. Takiej samej wysokości jak Niemieckie.

moondek • Sobota [11.02.2023, 12:59:52] • [IP: 37.248.214.**]

Co na to Żulkiewicz? Ma jakiś status u niemieckich włodarzy by chronić swoich mieszkańców?? Bo jeśli nie - to chociaż pięknym za nadobne. Ale czy on ma nas w poważaniu??

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:53:05] • [IP: 94.254.168.**]

Dlaczego Niemcy nie płacą ?

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:48:32] • [IP: 46.205.128.**]

nawet świeże powietrze dotknęła inflacja.. oczywiście po nimieckiej stronie lepsze powietrze od morza niż w swinoujsciu więc od razu trzeba taka opłatę uiścić przy przekroczeniu granicy.. inaczej to wygląda że strony Niemców przekraczających co dzień granicę w celu spacerowania i zakupów w swinoujsciu :-D

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:36:57] • [IP: 78.10.206.**]

Płacz i płać.

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:36:16] • [IP: 89.151.38.**]

Przy obecnych stosunkach pisiego rządu z Niemcami nie ma szans na żadne kompromisy.

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:16:22] • [IP: 178.238.250.**]

Teraz to pozamiatane. Nic nie załatwicie. Dlaczego wcześniej ŚOT się tym nie interesował.

bunia • Sobota [11.02.2023, 12:13:12] • [IP: 178.238.249.***]

Mysle ze zwrotka jest potrzebna jak oni nam to my im.Co do dokarmiania ma pan racje. Jestem za ekologia a to nie ma nic z ekologi.Duzo osob czuje sie jak na wsi wyjde przed dom czy otworze okno i nakarmi drob.

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:12:25] • [IP: 84.44.204.***]

To samo dotyczy smierdzacych kociarzy.

Gość • Sobota [11.02.2023, 12:03:50] • [IP: 176.221.122.***]

Życzę powodzenia w zwolnieniu mieszkańców z opłat uzdrowiskowej ale jak znam niemców to tego nie będzie. Bardzo szkoda, w takim razie w Świnoujściu też wprowadzić takie opłaty dla niemieckich wycieczkowiczów jednodniowych. Pani Agato mam pytanie ? czy jak jadę rowerem przez Ahlbeck, a nie schodzę z roweru to też muszę wykupić Kurtaxe ?

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:47:46] • [IP: 84.125.126.***]

Sprawa jest bardzo prosta, wprowadzić te same opłaty dla szanownych turystów zza zachodniej granicy. Dziwi mnie, że miasto pozwala Niemcom ingerować w polskie inwestycje a nie potrafi rozwiązać tak błahej sprawy. Najwyższy czas przestać się kłaniać i słuchać naszych sąsiadów. Polska jest nasza nie niemiecka i oni nie mają tu nic do gadania.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:46:34] • [IP: 176.221.122.***]

Oplata dla Niemców no chyba, że wolimy im jednak wchodzić w tyłek, bo zostawiają kasę. Przyjdzie czas że wykupią całą wyspę a my będziemy zdziwieni.

Gość niedzielny • Sobota [11.02.2023, 11:41:26] • [IP: 176.221.122.**]

Jak to wprowadzić opłatę dla Niemców? Przecież oni nie wprowadzili tego dla Polaków. Płacą wszyscy turyści bez względu na kraj pochodzenia.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:32:38] • [IP: 88.218.254.**]

11.02.2023, 10:24:33] • [IP: 37.248.167.***]Dlaczego buraku tylko dla Niemców?Oni mają dla wszystkich, niezależnie skąd są turyści nawet z Wolgastu jak przyjadą do rodziny.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:32:10] • [IP: 176.221.123.**]

U nas mogą zanieczyszczać środowisko do woli, zero opłat.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:30:42] • [IP: 37.47.181.***]

Trzeba wprowadzić taką samą opłatę dla Niemców. Tyle, że Niemcy nie płacą za parkowanie to i za to by też nie płacili. Nasi włodarze podlizują się do Niemców więc nic się nie da zrobić za obecnej władzy. Trzeba szybko zmienić rządzących miastem i przeprowadzić audyty.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:29:44] • [IP: 37.47.177.**]

A czy w Świnoujściu za opłatę uzdrowiskowa można for free autobusami jeździć

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:27:50] • [IP: 176.221.123.***]

Jestem za wprowadzeniem opłat dla niemców może ich to trochę ostudzi w zapędach że są cwańsi od Polaków. We wszystkich ich poczynaniach robić im to samo oni nie są nad nami w hierarchii ludem

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:23:23] • [IP: 45.8.148.***]

I bardzo dobrze. Może wreszcie nie będzie w Niemczech pomalowanych ławek w polskim języku. Sam widziałem. Albo śmieci w lasach, polskie chipsy, browary. Czemu nigdy nie widziałem w polskich lasach niemieckich śmieci? Przypadek? Nie sądzę. Jeszcze więcej powinni zwiększyć tą Kurtaxe. Brawo Niemcy. PEŁNE POPARCIE!

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:23:11] • [IP: 37.47.177.**]

Za 3, 90 można jeździć autobusami w Niemczech po całym Uznamie przez dobę to chyba nie tak dużo prawda

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:21:41] • [IP: 176.221.122.***]

Wprowadzić opłatę dla Niemców.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:11:37] • [IP: 79.186.190.**]

Adlery codziennie przywożą setki pasażerów do Świnoujścia. Wychodzą na ląd bez zapłaty przez armatora - obowiązującej opłaty portowej dla innych armatorów. Dla nich rozebrało się przy nabrzeżu w centrum pomost. Dobijają do pomostu niedaleko latarni morskiej, tam gdzie inni nie dostali na to zgody zmniejszając w ten sposób rentowność linii autobusowej nr 1, którą specjalnie zrobiono dla mieszkańców Warszowa oraz wczasowiczów, którzy przebywają tutaj w sezonie letnim. Chyba dość robienia z siebie idiotów i przestańmy być za bardzo służalczy. Co na to RADA MIASTA. Koperty kopertami, ale miejmy chociażby troszeczkę HONORU.

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:10:20] • [IP: 46.76.223.***]

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:24:33] • [IP: 37.248.167.***]...Nie ruszajcie Niemca, Niemiec nasz Pan. On ma ojro...Ales, ales, ales gut.💊💊💊

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:03:42] • [IP: 5.173.171.**]

Nigdy tam nie pojadę

Gość • Sobota [11.02.2023, 11:00:57] • [IP: 79.186.190.**]

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:23:02] • [IP: 176.221.122.***] no to będą wyrzucać przez okna.

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:50:22] • [IP: 37.30.40.**]

Jest to z zasady idiotyczna opłata, w Niemczech i w Polsce, ale jej forma jest wręcz kretyńska nie w Polsce, lecz u Niemców. Cała gmina korzysta z tego, że pojawiają się turyści, rosną wpływy z podatków, właśnie z tych wpływów gmina powinna czyścić plaże, łapać powietrze do worków, by je odświeżać, remontować miejsca publiczne. Jest to kompletny idiotyzm, tym bardziej że obejmuje także członków rodzin odwiedzających mieszkańców. Tworzy się atmosferę łapanki -w Niemczech, nie u nas, to oni mają kapo łapiących zrelaksowanych ludzi i zmuszających ich do kupowania legalności pobytu. - Ja, ponieważ specjalnie nie miłuję najbardziej obleganych miejsc, przemykam pędem to niemieckie trójmiasto za granicą i zagłębiam się w lasy, pola, blisko jezior, a nad morze wychodzę w miejscach dalekich od spienionych kapo świdrujących oczyma wszystko, co sie rusza i ma więcej niż 6 lat.

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:41:34] • [IP: 178.238.247.**]

Niemcy u nas nie będą płacili.Dla nich aż do przesady jest wszystko dostępne i możliwe.Polak za to ojro jest zdolny na wszystko.Żygać się czasem chce, widząc jak skaczą wokół klienta z Niemiec.

jankes • Sobota [11.02.2023, 10:33:33] • [IP: 185.34.236.***]

Niemcy mogą wszystko a Polacy goowno. W Niemczech mogą być elektrownie atomowe a w Polsce nie, Niemcy mogą wozić towary po Odrze a Polska nie. Bandycka nacja.

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:24:33] • [IP: 37.248.167.***]

Wprowadzić opłatę dla Niemców

Gość • Sobota [11.02.2023, 10:23:02] • [IP: 176.221.122.***]

U nas w cenie oplaty uzdrowiskowej dostaje sie obsrane przez mewy i golebie auto i mozna sie wysikac na wydmach, za darmo. Czy miasto mogloby zaczac karac debili ktorzy dokarmiaja platki na parapetach swoich domow? lub wyrzucaja jedzenie na trawniki... Mamy w miescie kilku takich" pomocnych ekodebili", powinni ich zamknac w jakims pokoju bez klamek

Oglądasz 1-102 z 102
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■