POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [02.02.2023, 08:56:43] • Świnoujście

Przedziwne propozycje mieszkaniowe radnego Jana Borowskiego?

Przedziwne propozycje mieszkaniowe radnego Jana Borowskiego?

fot. Sławomir Ryfczyński

Na ostatniej Sesji Rady Miasta poruszana była m. in. bardzo poważna kwestia dostępności mieszkań i ogólnie budownictwa mieszkaniowego w Świnoujściu. Z nietypową zapowiedzią w tym zakresie wystąpił radny KO, Jan Borowski. Radny zapowiedział, że jak zostanie prezydentem miasta, to wprowadzi takie prawo, które przymusi prywatnych deweloperów do przekazywania 10% lokali mieszkaniowych…

Reakcja uczestników po tej barwnej zapowiedzi była do przewidzenia, ale dociekać konkretów próbował prezydent. Niestety nie otrzymał precyzyjnej odpowiedzi czy radny Borowski zmusi deweloperów do oddania swoich lokali za darmo czy też jednak odpłatnie. Z kolei radna Sylwia Marszałek zapytała, czy radny Borowski planuje też zmusić właścicieli domów jednorodzinnych do oddania np. pokoju w swoim domu…

Odkładając na bok żarty trzeba podkreślić, że problem dostępności mieszkań jest poważny i należy szukać skutecznych rozwiązań. Aktualna polityka prezydenta naszego miasta w tym zakresie pozostawia wiele do życzenia i dobrze by było, aby wreszcie i ten obszar został uporządkowany z korzyścią dla mieszkańców.

źródło: www.iswinoujscie.pl


Zaktualizowano: Czwartek [02.02.2023, 14:04:22]

komentarzy: 118, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-118 z 118

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:00:55] • [IP: 79.186.207.*]

Jeżeli deweloper zbuduje np. 8 mieszkań to zapewne jedno mieszkanie będzie rotacyjne. Brawo Borowski. Dać go na prezydenta. Ta cała platforma to POrąbańcy.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:02:03] • [IP: 80.51.207.***]

przecież to jawna korupcja.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:09:23] • [IP: 176.221.122.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:10:29] • [IP: 37.47.180.**]

Pan Borowski moze oddac 10% swoich powierzchni mieszkalnej np. bracią z Ukrainy

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:12:29] • [IP: 176.221.122.***]

Borowski bedzie startowac do fotelu prezydenta? hahahaha, jak ten gosc po raz kolejny zlapie sie do rady miasta to bedzie to chyba jego najwiekszy sukces zyciowy, gdzie ten chlopiec sie pcha? To jest najlepszy kandydat KO ? Serio, az tak szuraja po dnie?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:14:25] • [IP: 178.238.245.***]

Będą dokwaterowywać jak za komuny

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:15:17] • [IP: 176.221.122.*]

Dajcie młodym ludziom teren pod budowy domków nie jakichś willi 400m2 ale małe domki np na rodziny 4 osobową.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:18:15] • [IP: 46.77.166.***]

Ten pan to może przymusić co najwyżej siebie do logicznego myślenia ale uwzględniając mozliwosci i działania KO to poziom dochodzi do szczekającego guru a co do chęci bycie prezydentem to ten koleś musiałby przepłynąć ocean aby ochlonąć - pozdrawiam z ! logicznym myśleniem

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:20:05] • [IP: 37.248.210.***]

Taaa prezydentem, chyba swojego folwarku hahahaha

wkurzony • Czwartek [02.02.2023, 09:28:34] • [IP: 37.47.168.***]

Nie jestem deweloperem, ale pan Borowski niech zarządza swoim majątkiem jak chce, od cudzego wara mu! Dlaczego miasto nie korzystało z projektu, gdzie od państwa można było dostać bezzwrotny kredyt i budować osiedla mieszkaniowe? Z takich dotacji skorzystało wiele małych miejscowości w woj. zachodniopomorskim. Gdzie wtedy były władze miasta, nasi radni i pan Borowski? Pan Borowski jak widać zgodnie z tendencjami światowymi i UE, socjalizm tak (czyt. komunizm - jeszcze bardziej restrykcyjny niż socjalizm). Pan Borowski tego socjalizmu, przedproże komunizmu w Polsce nie pamięta, jak to wyglądało, bo go jeszcze na świecie nie było. Won z socjalo-komunizmem, nasi dziadkowie dobrze pamiętają i wiedzą czym to śmierdzi. Zakaz własności prywatnej, kontrola, kontrola, pełna kontrola społeczeństwa. Ale pan Borowski jest za młody i widać że za słabo zna historię na temat komunizmu. Nam komunizm już budowali w Polsce, a obecnie robią to na całym świecie. Panie Borowski w realnym świecie ten ustrój jest nieludzki.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:37:06] • [IP: 83.20.236.**]

Już Cycero wiedział, że: kłamcom się nie wierzy nawet jeśli mówią prawdę!!

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:37:59] • [IP: 46.205.140.***]

Co nie widzicie że radny Borowski zakpił ze wszystkich, ponieważ problem mieszkaniowy był tylko rozwiązany za prezydenta Miłosza. Teraz jest to najgorsza sytuacja mieszkaniowa od prawie 30 lat. Gratulacje dla radnego za taką wypowiedź.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:40:50] • [IP: 37.248.213.***]

Dobrze ktoś napisał działki 400 m pod budowę jednorodzinna np do 80m2 powierzchni domu za normalna cenę i było by pięknie :) a nie za syf w bloku ponad pół banki... Kpina ale sami sobie na to pozwoliliśmy...

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:44:42] • [IP: 31.179.73.**]

Redakcja go chwali czy nie? Piszecie ze problem jest, ale jak ktoś ma pomysł to nabijacie się z niego. No tak, lepiej narzekać i nic nie robic.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:45:47] • [IP: 176.221.122.***]

Ja mu wierzę, gdzie można się zapisywać na te mieszkania ja bym chciał gdzieś na promenadzie lub w jakimś apartamentowcu, dziękuję Jasiu

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:46:35] • [IP: 37.8.230.***]

Przynajmniej jest wesoło w gminie. Zaczyna się niewinnie: czytasz" radny Jan Borowski" i już się chichoczesz pod nosem, dobry żart! Człowiek-mem. Ale potem jest coraz lepiej. Przy" jak zostanie prezydentem" łapiesz się za brzuch ze śmiechu. Finał to już petarda:" wprowadzi takie prawo, które przymusi deweloperów". Siedząc na swoim porcelanowym tronie możesz sobie wprowadzić prawo, żeby papier toaletowy rozwijał się od góry, ale tylko w swoim domu. Gdzie te domki dla jeży, które chciałeś budować na koszt podatnika? Nie potrafiłeś rozwiązać problemu parkowych jeży, a chcesz rozwiązywać problemy mieszkańców? Twoi wyborcy ze wstydu chcą się dzisiaj zapaść pod ziemię. Daj spokój, Jasiu.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 09:56:56] • [IP: 45.156.100.***]

10 dla urzędasów łapówka na legalu

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:04:12] • [IP: 176.221.122.***]

Na razie lepszym prezydentem mógłby być ślusarz od POpaprańców. Trzeba zrozumieć chłopaka, chyba nie ma jeszcze stałego drapaka, więc w głowie coś skaka. Ale to nie znaczy, że pomysł jest całkiem nierealny, chyba jednak spóźniony, bo tereny budowlane się skończyły. Dlatego tak nerwowo zareagował staruszek miejski, bo przy tak wielkim bumie budowlanym za jego długiej kadencji, rzeczywiście mądry i pracowity gospodarz miasta zdobyłby dziesiątki mieszkań dla miasta.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:15:03] • [IP: 31.10.139.***]

To najprawdopodobniej wypowiedź mająca celowo wywołać poruszenie - żeby o radnym mówiono. Nieważne jak, ale mówiono. Na tej zasadzie gasnące gwiazdki szołbiznesu odwalają jakieś dramy żeby zagościć na portalach informacyjnych (np. uciekając z restauracji bez zapłacenia). Tutaj też zdaje się majaczy widmo politycznego lamusa...

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:19:34] • [IP: 46.205.128.**]

hahahaha już widzę przejęcie się tym pomysłem rpzez deweloperów :-D prędzej wtedy to 10% mieszkań przejmowało y przypadkiem grono podstawionych osób :-D

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:20:59] • [IP: 5.173.174.***]

Nie sądzę, żeby takie prawo można wprowadzić na gruncie lokalnym :D Może p.radny chcialby, aby w każdej umowie sprzedazy gruntu był zapis, ze kupujacy uprzejmie deklaruje, że 10% mieszkań sprzeda po cenach rynkowych do zasobów komunalnych?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:25:16] • [IP: 78.10.206.**]

Dobroczyńcy cudzym kosztem.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:31:04] • [IP: 77.252.46.***]

Najważniejsze jest parcie na szkło, wygadywać można jakie się chce kocopoły byle systematycznie odświeżać się w mediach. Jedni maja taką długoterminową kampanię wyborczą inni inną, wybór należy do wyborcy czy łyka takie wynalazki jak pelikan rybę czy nie łyka i samodzielnie wyciąga wnioski.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:39:45] • [IP: 88.156.232.***]

Pomysły neomarksistowskie lewicowych radnych to nic dziwnego, ale nie wolno ich wybierać, bo zniszczą wszystko. W takim USA, nie tylko przed sklepami muszą być parkingi, ale i całe osiedla domków są budowane wkoło miast - popatrzcie na google maps. W blokach tam mieszka tylko biedota, a biedni Amerykanie mają małe domki na małych parcelach. W Świnoujściu jest tyle zmarnowanych i zbędnych terenów leśnych, np. wzdłuż całej Nowokarsiborskiej, gdzie mogłoby stanąć kilkaset małych domków, których koszt wybudowania w stanie surowym to tylko ok. 50.000 zł. Problem lewicowej władzy jest taki, aby nie dać ziemi pod takie budownictwo, by grunt w mieście oraz mieszkanie kosztowały 30 lat niewolniczej pracy na rzecz banków w kredycie bankowym. Dlatego tylko coraz to durniejsze pomysły lewaków mają poklask wyborczy, a realne działania są zablokowane przez mafie urzędniczo-bankowe i deweloperskie, którzy chcą, by Polacy na swój kąt pracowali przez 30 lat jak niewolnicy. I to jest skandalem, przymus kredytu i haracz.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:52:07] • [IP: 37.47.189.***]

Pomysł jest dobry, tylko ten kierownik UM ma to głęboko w... i dlatego tak nerwowo i prymitywnie reaguje. Radny może miał na myśli na przykład słynną na całą Najjasniejszą " Działkę Szwagra" 4 hektary, którą szwagier kupił za 1 milion zł., bo szwagier miejski nie skorzystał z przysługującemu miastu prawa pierwokupu. Teraz ta działka jest przeznaczona w MPZP na budownictwo wielorodzinne, a jej wartość sięga ok. 100 milionów zł. Dlatego też przy tak wysokiej rentowności inwestycji szwagra, miasto powinno ubiegać się o jej zwrot, lub przekazywanie miastu mieszkań budowanych na tej działce. Ten kandydat na prezydenta może to załatwić i rozwiąże problemy mieszkaniowe, bo na pewno nie obecny kierownik, szwagier szwagra.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:53:06] • [IP: 176.221.123.***]

Borowski już raz wpadł na pomysl, by lekarzom" dawać" mieszkania (by zdecydowali się podjęć pracę w naszym mieście). Nie wiadomo, czy chodziło mu o mieszkania komunalne, czy o ufundowanie lekarzowi przez miasto wkładu do mieszkania spółdzielczego (lub aportu na kredyt mieszkaniowy do banku) a może nawet i o spłatę przez podatnika i płatnika NFZ tego mieszkania. Najprościej było by sporządzić listę mieszkań komunalnych niewykupionych z nadmetrażem i dokwaterowywać z urzędu do tych mieszkań l(w ramach programu" Dzielny Medyk").

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:54:25] • [IP: 94.254.236.***]

trzeba było cicho siedzieć do 1.04 jeszcze daleko

Gość • Czwartek [02.02.2023, 10:56:22] • [IP: 79.186.207.*]

Czy kandydat na prezydenta prowadzi już listę sPOłeczna osób oczekujących na mieszkanie tzw ustawowe z puli deweloperskiej?.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:07:18] • [IP: 5.173.176.**]

To skutek Pomroczności Jasnej, która w głowie tego chłopaka się zadomowiła na stałe.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:11:09] • [IP: 178.238.246.***]

Teraz to już po ptakach. Ormowiec sprzedał już wszystko co mógł ale co za problem aby miasto nie sprzedawało gruntów tylko wnosiło je jako swój udział. Deweloper buduje a miasto staje się właścicielem części lokali za pośrednictwem Lokum. Problem w tym że ORMO jest zainteresowane jedynie handelkiem, mieszkańcy to tylko zło konieczne.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:17:02] • [IP: 62.69.252.*]

Co on wymysla, kłania sie psychiatra, stuknij się człowieku, a jak jesteś taki ok, to podziel się twoim dobytkiem a nie wymyslaj takich głupot, nie rób wstydu swojemu ojcu.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:17:13] • [IP: 37.8.231.**]

Kabaret Panie..kabaret

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:18:22] • [IP: 176.221.122.**]

Robin Hood - socjalista kolejny, sam do pracy idź

xxxxx popis • Czwartek [02.02.2023, 11:22:10] • [IP: 37.248.215.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:27:31] • [IP: 5.173.176.**]

Jurkiewicz przygląda się sprawie, na jutro zapowiedział podjęcie kroków w sprawie tego delikwenta.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:43:07] • [IP: 178.238.249.**]

Czy Platformie nie wstyd, że posiada w swoich szeregach J.Borowskiego i A.Rachtan ? Policzyliście ile straciliście przez nich poparcia ?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 11:48:00] • [IP: 79.186.49.**]

Jakich ziół ci z PO zażywają. Ten obok zdaje się Górecki miał pomysł toru saneczkowego na piasku z tunelu. Porąbani. Tak poważnie: faktem jest że deweloperzy i właściciele domów wczasowych w naszym mieście mają się dobrze (jak te kocury). Może nadszedł czas wyznaczyć nowe strefy wg których podatki gruntowe będą proporcjonalnie wspomagać budżet miasta.

Ja się pytam? • Czwartek [02.02.2023, 11:55:46] • [IP: 37.47.144.**]

Kto tego Borowskiego wybrał...?? Pomysły nie z tej planety

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:07:53] • [IP: 41.116.165.**]

Chcemy dać... a nir ma skąd wziąść... to zabierzmy komuś...

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:26:53] • [IP: 2.106.93.**]

I te 10% za pewne dla Ukraińców, zgodnie z jego wcześniejszymi postulatami w ramach troski o tych ludzi.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:40:00] • [IP: 178.238.253.**]

Najlepiej się naśmiewać z propozycji, która ma na celu zaspokojenie głodu mieszkaniowego w naszym mieście. Dla niektórych, , krytyków, , , najlepszym rozwiązaniem jest propozycja budowania przez miasto 50 m2 za 600 tysięcy, czy to ich uciesz? Rozwiązania proponowane przez radnego są wprowadzane w życie w innych miastach a także w wielu państwach Europy.. Więcej empatii do apel do autora.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:40:13] • [IP: 178.238.246.***]

To co, Borowski na prezydenta? HAHAHA jak po Żmurze będzie Borowski to można się już wynosić z tego miasta.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:50:48] • [IP: 164.127.233.***]

Temu Panu należy podziękować przy najbliższych wyborach.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 12:54:14] • [IP: 176.221.122.***]

Taki mądry jak całe KOPO

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:03:52] • [IP: 83.23.133.***]

A dlaczego nie 50%- chroń -Panie- ludzi przed takim prezydentem i przed jego wyborcami.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:04:08] • [IP: 178.238.249.**]

Nie widzę żadnego powodu by nierobom i dzieciorobom ktoś inny, z własnych oszczędności, musiał zapewnić mieszkanie.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:16:40] • [IP: 195.136.136.***]

Proponuję zrobić jak w Katalonii, że gdy wprowadzimy się do cudzego mieszkania, a dokładniej włamiemy i nikt nam nie każe go opuścić [rzez 48 godzin to staje się nasze. A gdy prawowity właściciel będzie nas chciał wyrzucić to domagajmy się odszkodowania. W końcu, wszyscy tak lubią się porównywać z" zachodem"

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:32:23] • [IP: 37.47.171.**]

Chory królik...

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:35:42] • [IP: 31.0.177.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:36:26] • [IP: 89.64.107.***]

Urwał się z choinki.Ty by był najgorszy wybór na prezydenta.Póki co to sensownego kandydata nie widać.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:46:12] • [IP: 178.238.253.**]

To że Pan B. chce zmusić deveperów do dziesięciny jest jednak mniej straszne niż to, że ten Pan mógłby zostać prezydentem Świnoujścia.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 13:56:04] • [IP: 94.254.236.***]

Słyszałam, że Owsiak zbiera na mieszkania

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:05:03] • [IP: 37.47.179.***]

NASTĘPNY BOHATER PSIA JEGO...

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:06:01] • [IP: 37.47.142.*]

niech każdy sobie kupi, a pan radny odda swoje

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:08:18] • [IP: 176.221.122.**]

No a jak będą to apartamenty hotelowe, baaardzo wysokiej klasy, pierwsza linia brzegowa... to według listy socjalnej, po cenie deweloperskiej czyli po 30-40 tys za m2 ?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:16:40] • [IP: 176.221.123.***]

Jedna wielka niesprawiedliwość, że jedni biorą kredyty i spłacają większość życia i wszystko sami sobie kupują, albo płacą krocie za wynajem, a inni wcale nie biedniejsi dostają komunalne czy socjalne i domagają się np. wymiany kuchenki. To nie koniec niesprawiedliwości kiedy ci bardziej samodzielni znajdą mieszkanie w przystępnej cenie, to miasto pod prefektem ustawy uzdrowiskowej sprząta je sprzed nosa, żeby dać komuś za darmo. Ustawa uzdrowiskowa jest zgodnie z ustawą na okres i w celu konkretnych prac remontowych u nas jest ona stosowana niezgodnie z prawem.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:19:48] • [IP: 185.210.38.***]

Janek mógłby spełnić swoje marzenia. Jakby wylicytował w WOSP prezydenta na jeden dzien. Teraz ma szanse za rok.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 14:27:49] • [IP: 178.238.249.***]

Słusznie już ktoś napisał.ma być 10% w kopercie na pełnym legalu od tzw. dewelopera dodam jeszcze to aby jasne było, do tego mieszkanie po kosztach i miejsce postojowe{najlepiej dwa}temat znany we tej mniasteczku. Radny Borowski młody jeszcze a już nie kryje po co idzie śię do działalności społecznej.

Sygnalista • Czwartek [02.02.2023, 14:53:44] • [IP: 46.231.56.**]

Do pana Janka!, panie Janku daj pan spokój tym deweloperom, to cwany narodek. Zaraz wynajdą sposób na obejście przepisów. Jeżeli faktycznie chce pan coś zrobić dla ludzi - to proszę się zająć osobami, które wynajmują mieszkania, pokoje innym. Ceny, jaki dyktują są astronomiczne, są w tym temacie zupełnie bezkarni. Co taka osoba bez mieszkania ma zrobić?. Płacze i płaci. Zaraz podniosą się głosy tych, którzy odnajmują: że lokatorzy niszczą ich krwawicę, że lokatorzy są okropni, nie płacą. Tylko trzeba dodać, że taki odnajmujący ma na wynajem trzy mieszkania albo i więcej. Tu leży problem, budować tanie mieszkania pod wynajem, a nie ustawowo zmuszać deweloperów do odstąpienia 10% powierzchni mieszkalnej. Cwany deweloper w ramach tych 10% wskaże piwnicę bądż kawałek strychu. Można mieszkać?. Można!.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 15:03:03] • [IP: 89.151.36.**]

Janosik cy cuś ?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 15:34:20] • [IP: 107.122.157.***]

Na całym świecie deweloperzy oddają pare mieszkań niepełno sprawnym ubogim pracującym tylko nie czerwoni

Gość • Czwartek [02.02.2023, 15:45:59] • [IP: 5.173.153.***]

Dajcie tym i tamtym, młodym i starym biednym i bezdomnym...i tylko dajcie i dajcie. To kto w końcu będzie na to wszystko pracowal?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 15:51:03] • [IP: 185.210.39.***]

P.Janie zmień pan dilera.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 15:56:03] • [IP: 37.248.165.**]

Proponuję żeby radny zaczął od siebie i dał przykład jak oddaje się mieszkania potrzebującym...

Obserwator życia • Czwartek [02.02.2023, 15:56:33] • [IP: 37.47.144.**]

XXXXX PO PIS

Gość • Czwartek [02.02.2023, 16:12:46] • [IP: 92.118.166.***]

Ja pierdzielę ale odlot

SAMOOBRONA PRL • Czwartek [02.02.2023, 16:40:24] • [IP: 31.11.128.***]

Panie Janku brawo czysta esencja populizmu w stylu A.Leppera.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 16:45:36] • [IP: 193.200.82.***]

jak w świetle prawa prywatna firma ma coś oddawać na rzecz innych ? cóż za bajki

Gość • Czwartek [02.02.2023, 17:03:15] • [IP: 79.186.185.**]

Im dalej w las, tym więcej grzybów

Gość • Czwartek [02.02.2023, 17:08:58] • [IP: 176.221.123.***]

W NY w apartamentowcach, również tych drogich, znajdują się mieszkania socjalne. Ale, w przeciwieństwie do naszego kraju, tam jak niszczysz lub nie opłacasz (socjalne stawki) w terminie to szybko tracisz miejsce do zamieszkania.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 17:45:39] • [IP: 46.231.56.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość oo po po po • Czwartek [02.02.2023, 19:03:40] • [IP: 94.251.241.***]

Proponuję żeby mieszkańcy Świnoujścia złożyli się na zakup czołgu którego dowódcą zostanie Janek, dokupić mu psa ze świnoujskiego schroniska dla zwierząt i centralnie wysłać go prosto na wojnę na Ukrainie. Może wtedy jakiś z niego pożytek będzie.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:10:37] • [IP: 178.238.247.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:26:48] • [IP: 37.47.146.**]

Świnoujście pochłonęła chciwa mafia mieszkaniowa i już to jest nie do uratowania. Tu już się nic nie zmieni w tej kwestii na lepsze. Popieram pomysł pana Jana Borowskiego. Deweloperzy to największe szkodniki. Narobili dużo złego i krzywdy ludziom. To dobry pomysł aby deweloperzy oddać musieli 10% mieszkań inaczej nie dostawali by pozwolenia na budowę. Za te mieszkania zapłacili by bogaci ludzie, którzy piorą brudne pieniądze skupując nieruchomości oraz Niemcy. Oni mogą płacić drożej.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:29:41] • [IP: 37.47.183.**]

Otóż to. W samo sedno panie Janku. Ruszył Pan największy problem tego miasta, który trzeba rozwiązać. Jako prezydent mógłby Pan nie dawać pozwolenia na budowę jeśli by deweloper nie spełnił określonych warunków. Potrzeba mieszkań do mieszkania, a nie na wynajmy jakieś czy lokaty kapitału. Obecny prezydent Żmurkiewcz i jego zastępcy trzymają z bogaczami i olali młodych Świnoujścian.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:46:48] • [IP: 31.11.129.**]

DLACZEGO DEWELOPER ZA SWOJE PIENIĄDZE MA SIĘ DZIELIĆ Z URZĘDEM MIASTA TO JUŻ CHORE.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:48:57] • [IP: 37.47.188.***]

Niestety ale tak łatwo nie będzie, bo pasożyty skupujący mieszkania pod lichwę wynajmując je potrzebują żywicieli. Jeśli by miasto nasyciło potrzeby mieszkaniowe młodych, to pasożyty by padły. Pasożyt nie może żyć bez żywiciela. Podatek katastralny progresywny załatwił by sprawę. Poza tym zakaz karuzeli mieszkaniowej czyli ktoś kto sprzedał by mieszkanie przed upływem 5 lat musiał by zapłacić podatek i nie mógł wrzucać tych pieniędzy w zakup kolejnego mieszkania jak to się odbywa obecnie. Do tego zakaz wynajmu krótkoterminowego chyba, że toś ma swój domek. Trzeba działać. Pomysł pana Jana Borowskiego bardzo dobry. Niech bogacze opłacają 10% mieszkań, które by były mieszkaniami socjalnymi. Ma Pan mój głos.

Minio • Czwartek [02.02.2023, 19:52:14] • [IP: 37.47.188.***]

Powinny byc przydzialy mieszkaniowe. W Pierwszej kolejnosci, ci ktorzy nie maja mieszkania, a nie skupowanie mieszkan przez spekulantow. Kary za spekulacje i kary dla deweloperow i po sprawie.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:57:06] • [IP: 37.47.158.***]

Trzeba przede wszystkim skończyć z budowaniem mieszkań przez deweloperów. Mieszkania powinny być budowane przez miasto i na potrzeby mieszkańców, a nie Niemców, warszawiaków czy poznaniaków i innych cwaniaków. Kiedyś mieszkania były budowany przez zakłady i to wychodziło dobrze. Teraz zrobić podobnie. Najważniejsze wywalić z siodła deweloperów. Wystarczy firma budowlana. Po co jacyś deweloperzy czy biura nieruchomości? Dodatkowo każdy pośrednik generuje koszty.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 19:59:31] • [IP: 37.47.145.***]

O to to Panie Janku. Trzeba się wziąć za tych cholernych deweloperów. Dobrze jeśli wejdzie też podatek katastralny. To uwolniło by sporo mieszkań i spowodowało spadek cen nieruchomości. Nadzieja w młodych, a nie w starych grzybach trzymających z deweloperami i spekulantami.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 20:07:42] • [IP: 31.0.177.***]

TO PEWNO BETONOWI ODBIERZE PARĘ MIESZKAŃ I INNYM RADNYM? NIE MA TO JAK MIESZKANIE SOCJALNE W APARTAMENCIE, CZYNSZ PEWNO DLA BIEDNEGO?

Gość • Czwartek [02.02.2023, 20:10:17] • [IP: 37.47.186.***]

Brawa dla pana Janka. Jak wiemy wszyscy mafia deweloperska gryzie ten kraj jak rak z przerzutami. To najgorsza plaga tych czasów razem z plagą spekulantów skupujących mieszkania pod wynajem. To są już układy podchodzące pod zorganizowaną grupę przestępczą. Deweloper powinien dostosować się do wymogów i potrzeb mieszkańców, a nie robić co chce. Państwo też powinno zrobić porządek z tymi wynajemcami, bo to też przegięcie pały jest. Zanim młody człowiek, który nie ma mieszkania załatwi kredyt, to taki chciwy wynajemca wykupuje mu przed nosem kolejne mieszkanie. Do tego doszli Niemcy. Moim zdaniem mieszkalnictwem można wygrać wybory, bo to jest największy problem tego miasta.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 20:31:06] • [IP: 176.221.122.***]

Uważam, że on wie jak otrzymywać mieszkania, gdy zostanie prezydentem. Przecież na 4 ha" Działki Szwagra " będą budowane bloki mieszkalne. Szwagier otrzymał tą" Działkę Szwagra " praktycznie za darmo bo tylko za 1 milion zł., a teraz ta" Działka Szwagra " ma wartość ok. 100 milionów zł. Z tego wynika, że miasto już zapłaciło szwagrowi bardzo wysoką kwotę za mieszkania, które powinien przekazać w każdym zbudowanym bloku dla miasta, bo nie skorzystało z prawa pierwokupu . Jeżeli byłyby opory, to jako prezydent wygra tą sprawę, przy pomocy profesjonalnych prawników. Wiadomo, że na sesji nie mógł takich szczegółów przedstawić, gdyż w obecnej kadencji zobowiązali się, że działają jak semafory zginając i prostując w stawie łokciowym rękę, podczas każdego głosowania ogłoszonego przez kierownika UM. A więc sukcesu na wyborach i determinacji w realizacji tego planu, jako prezydent naszego miasteczka !!

Gość • Czwartek [02.02.2023, 20:31:21] • [IP: 37.249.185.**]

Przyszły prezio?.Oby nie.Gorszy od niego tylko Dyzma

Marek • Czwartek [02.02.2023, 20:37:12] • [IP: 37.47.146.***]

Panie Prezydencie Janie Borowski. Tą pieśnią wygra Pan wybory. Jak wiemy obecny prezydent trzymał z bogaczami spoza miasta oraz z deweloperami i całkowicie ignorował potrzeby mieszkańców. Warto by było aby miasto zapewniało lokale mieszkalne ludziom pracującym w Świnoujściu. Oczywiście tym, którzy nie mają swojego mieszkania ani nie przepisali na kogoś (wnikliwa weryfikacja). Mogły by to być mieszkania pod wynajem od miasta za rozsądne 1000 zł. Przyciągnęło by to młodych ludzi, których tak bardzo potrzeba. Obecnie wynajem mieszkania pochłania całą wypłatę więc wielu ludzi wyjeżdża z tego miasta. Jeśli by uczciwie gospodarować i nie wydawać na fanaberie takie jak czerwona kanapa, chrobotek i inne bzdety, to można by było zaspokoić potrzeby mieszkaniowe mieszkańców." Świnoujście dla mieszkańców" nie dla deweloperów i spekulantów.

Maja • Czwartek [02.02.2023, 20:44:06] • [IP: 65.108.7.**]

Super pomysl. Trzeba takiego mlodego prezydenta, a nie grzyba starego, ktory tylko trzyma z bogaczami. Miasto powinno zapewnic mieszkania. Obecny prezydent nic nie zrobil w tym kierunku, a to najwazniejsza sprawa.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 20:54:47] • [IP: 5.173.113.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:00:56] • [IP: 37.47.179.***]

Prezydent Żmurkiewicz zadawał głupie pytania, bo sam nic nie zrobił w sprawie mieszkalnictwa. Pani Sylwia Marszałek też sobie kpiła więc można wywnioskować że Grupa Morska też nie kiwnie palcem w tej kwestii. Nikt nie chce poruszać tematu mieszkalnictwa, bo tu jest jedna wielka mafia mieszkaniowa. Stąd takie nieprzychylne pomysłowi Pana Jana Borowskiego komentarze. Hejtują ci, którzy skupują mieszkania, handlują nimi czy wynajmują. Pomysł jest dobry i wielu młodych go poprze.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:05:41] • [IP: 46.204.108.**]

marny prezydent z Borowskiego bo nawet prezencji nie ma ale Góreczny jak najbardziej na prezydenta, prezencja powodzenie u kobiet no i ziści się, , sen świnoujski od pucybuta do milionera" .

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:07:29] • [IP: 185.210.38.***]

Nic nowego. Podobna zasada od wielu lat obowiązuje w Austrii - od 10 do 15% budowanego obiektu mieszkalnego jest przekazywana służbom komunalnym

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:10:20] • [IP: 51.89.165.**]

Popieram ten pomysł, jak również zamiar kandydowania na stanowisko prezydenta miasta. Pan Borowski jest człowiekiem młodym, twórczym, ma ciekawe pomysły, odpowiednią prezencję, a przede wszystkim nie jest związany z pisem. Nie widzę lepszego kandydata.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:58:04] • [IP: 37.248.214.**]

Panie radny, tęczowe piórko w kuper i na plac

Gość • Czwartek [02.02.2023, 21:58:15] • [IP: 37.47.187.***]

PANIE JANIE. W TO NAM PAN GRAJ. MUREM ZA PANEM STANIEMY, BO MIESZKAŃ POTRZEBUJEMY!

Gość • Czwartek [02.02.2023, 22:35:30] • [IP: 37.47.158.**]

Czytam niektóre komentarze i normalnie nie wierzę jaki głupi tok rozumowania mają niektórzy ludzie. Jak to własność dewelopera! Ziemia jest wspólna bo miasta i na tym etapie miasto powinno dać swoje warunki inaczej nie da pozwolenia na budowę. W tym przypadku pomysł pana Jana Borowskiego czyli 10% mieszkań dla miasta. Zrobić przetarg i na pewno się znajdzie chętny deweloper. Po drugie nie może być tak, że deweloper miał by kupować całe bloki na własność. No nie! To ma być na potrzeby mieszkańców czyli on jest tylko wykonawcą. Buduje pod określonymi warunkami. Dlaczego obecny prezydent zabetonował całe miasto, mieszkaniami pod lokatę kapitału, wynajem czy na handel, a nie do mieszkania? Dlaczego miasto nic nie budowało tyle lat? Pora chrupków z układami odsunąć od koryta i dać szansę młodym.

WiechoR • Czwartek [02.02.2023, 22:37:14] • [IP: 176.221.122.***]

Znałem, kolegowałem się z ojcem radnego. Tym razem jabłko spadło daleko od jabłoni, bardzo daleko.

Gość • Czwartek [02.02.2023, 23:19:08] • [IP: 176.221.122.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 23:20:39] • [IP: 176.221.122.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [02.02.2023, 23:26:11] • [IP: 62.69.252.**]

Janosik

KARMA • Piątek [03.02.2023, 00:21:42] • [IP: 37.47.179.***]

To miasto jest pełne chciwych szumowin, które matkę by wygnało z mieszkania aby zdobyć już kolejne po wynajem. Oni nie zastanawiają się po co im to. Oni się cieszą z tego, że zabierają innym. Taki się zrobił chory wyścig szczurów. Co ciekawe chorują sami albo ich dzieci, spotykają ich tragedie ale są ślepi i nie wiążą tego ze swoimi niecnymi uczynkami. Ludzie, których kosztem żyją przeklinają ich oraz ich dzieci za krzywdy jakich doznają i potem takie skutki. Morał jest taki, że taki chciwiec jeden z drugim umrze, a nie odpuści. Raczej każdy marnie kończy w wypadku albo umierając na zawał czy na raka.

Gość • Piątek [03.02.2023, 02:49:47] • [IP: 46.76.98.**]

To nie żart jak miałeś nadmetraż tak zwany to gmina nogła tobie dokwaterować kogoś-tak bylo za komuny i nie dotyczyło ziem zachodnich odzyskanych-borowy na fali!!

Gość • Piątek [03.02.2023, 05:36:21] • [IP: 83.11.53.***]

Ta 10% nowych darmowych mieszkań dla władzy 🤣bo mieszkańcy i tak ich nie zobaczą🤣wiecznie im mało. ..

Gość • Piątek [03.02.2023, 05:45:58] • [IP: 176.221.123.***]

Deweloper buduje apartamentowiec, wyposaża w rozmaite luksusy, a potem 10 % przekazuje na mieszkania komunalne ? A czynsz jak będzie w tych komunalnych liczony ? Za te luksusy wypadnie biednemu płacić sporo.

Gość • Piątek [03.02.2023, 07:27:00] • [IP: 37.47.164.**]

Ten pan i tak nie będzie prezydentem

Gość • Piątek [03.02.2023, 07:35:19] • [IP: 37.249.5.***]

Panie Borowski bardzo dobry punkt każdej umowy dotyczącej sprzedaży miejskiej działki na potrzeby deweloperki.Poziom myślenia radnej żenujący!

Gość • Piątek [03.02.2023, 08:17:10] • [IP: 2.106.93.**]

Panu Górecznemu już dziękujemy. Najlepiej mu wychodzi bicie piany. Może jako konserwator w SM Odra jest dobry, niech więc ram pozostanie.

Gość • Piątek [03.02.2023, 08:34:42] • [IP: 185.210.38.**]

Zawsze mówię że PO i jej zwolennicy, to odmienny stan umysłu. Zdrajcy ojczyzny.

Gość • Piątek [03.02.2023, 08:36:55] • [IP: 185.210.38.**]

Zawsze mówię że PO i jej zwolennicy, to odmienny stan umysłu. Zdrajcy ojczyzny. Panie proponuję zacząć np. od Kropiwnickiego z POKO ma chyba dziewięć mieszkań.

Gość • Piątek [03.02.2023, 08:54:16] • [IP: 46.171.83.***]

Z Panem Borowskim jest coś nie tak

Gość • Piątek [03.02.2023, 10:39:32] • [IP: 37.47.179.***]

Komentarze hejterów są bezczelne. Deweloper ma budować to, co mu karze miasto i potrzeby miasta, a nie jak teraz samowolka budowlana. Tak jak na Wyspiańskiego ludziom przed nosem upchali ohydne wieżowce nie pasujące do otoczenia. Deweloper 10% mieszkań komunalnych wrzuci w cenę pozostałych. Tamte są kupowane przez spekulantów, ludzi którzy w ten sposób piorą pieniądze i przez Niemców. Oni i tak przepłacą za mieszkania. Bardzo dobry pomysł pana Jana. Krzyczą mendy, które żyją z wynajmu i handlu nieruchomościami. Trzeba im ryje zamknąć.

Gość • Piątek [03.02.2023, 11:05:31] • [IP: 37.47.179.***]

Trzeba zmian w tym mieście i kogoś, kto będzie prezydentem dla mieszkańców, a nie dla deweloperów i Niemców oraz pseudo biznesmenów spoza miasta. Trzeba zrobić koniecznie audyt w Urzędzie Miasta. Tam bankowo wyjdzie wiele nieprawidłowości. Może nagłaśniać to. Kto ma jakąś wiedzę to niech podaje do mediów i do organów, które się zajmują nieprawidłowościami.

Gosia • Piątek [03.02.2023, 11:12:51] • [IP: 65.108.7.**]

Pomysl fajny tylko chyba nie w smak pani przewodniczacej z PO. Jej corka dziwnym trafem zajmuje sie wynajem apartamentow AMBRIA czy jakos tak. Na pewno bedzie niezadowolona.

Gość • Piątek [03.02.2023, 11:20:26] • [IP: 37.47.189.***]

Ta niewiasta z Grupy Morskiej dała niezły popis głupoty, mówiąc, że skoro Pan Borowski chce ażeby miasto uzyskiwało mieszkania w budowanych blokach, to znaczy, że może właściciele domków jadnorodzinnych też mogliby być zmuszani do oddania jednego pokoju w swoim prywatnym domu!! Jeszcze bardziej tragiczne jest to, że żaden radny nie zripostował tej głupiej i bezmyślnej wypowiedzi, co świadczy o poziomie całej tej gromady. TRAGEDIA, kogo mieszkańcy wybierają?? Ale to specyfika tylko tego miasteczka, gdyż wiemy jaką mamy głowę, a ryba gnije od głowy! Z tego wynika, że tylko młodzi powinni uzyskać mandaty w wyborach!

Gość • Piątek [03.02.2023, 11:40:33] • [IP: 176.221.122.***]

Ta niewiasta z GM z takim poziomem IQ powinna być pozbawiona mandatu, razem ze swoim kolegą rzeźnikiem.

Gość • Piątek [03.02.2023, 13:42:44] • [IP: 37.47.189.***]

Za " Działkę Szwagra 4 ha" można uzyskać co najmniej 40 mieszkań, to jest ok. 20 milionów, czyli tylko 20% wartości działki 100 milionów! Dlatego szwagier miejski szwagra zamiejscowego, tak nerwowo zareagował, i kpił sobie publicznie z propozycji radnego Borowskiego. To jest straszne!!

Gość • Piątek [03.02.2023, 13:51:34] • [IP: 89.151.36.***]

Czwartek [02.02.2023, 21:10:20] • [IP: 51.89.165.**] Tak. Masz rację. Jest twórczy. Może by go przyjęli w Remondisie. Mógł by tworzyć miotłą czyste chodniki...

Gość • Piątek [03.02.2023, 17:12:16] • [IP: 176.221.110.***]

może czas odstawić te proszki ;)

Gość • Piątek [03.02.2023, 18:44:55] • [IP: 176.221.122.***]

Gość • Piątek [03.02.2023, 10:39:32] • [IP: 37.47.179.***] Czyli patola zyjaca na socjalu ma byc sponsorowana przez reszta osob ktora pracuje, czesto pol zycia, na mieszkanie? To ma byc rozwiazanie problemu? No kapitalny pomysl, pewnie wszyscy znajomi pod budka z piwem byli za.

Gość • Środa [08.02.2023, 20:41:20] • [IP: 176.221.123.***]

Panie radny ! Mieszkańcom pomagac poprzez dodatki mieszkaniowe, a nie" dawanie" nowych mieszkań komunalnych, których najbiedniejsi i tak nie beda w stanie utrzymać i z których nie bedzie można eksmitować, bo gdzie ? Do brata Alberta ? Przypominam, jak sie zamieniali ci, co na Krzywej dostali przydział i okazało się, że za drogo jednak. W" innych krajach" na które sie pan powołuje, dodatki ustala sie lokalnie na poziomie gminy, a nie państwa. Bo koszty życia, także dla emeryta, w Sopocie różnią się od tych w Kogutkowie ! Dodatki przyznac najmniej uposażonym zaczac od tego, ile lat ci ludzie w sciu mieszkaja, ile włożyli lat j pracy, podatków, serca w to trudne miasto. Zwracam uwage, ze osoby +65 dostaja i to również bez pytania o dochody swoje +300 od miasta i jakos to nie budzi szczególnych emocji. W nastepnej kolejności pomagac dodatkami KDRowcom.

Oglądasz 1-118 z 118
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz w Świnoujściu, informuje że w związku z konserwacją sieci, węzła i instalacji przez PEC w dniu 22.05.2024 r. (środa) Pływalnia na Uznam Arenie przy ul. Grodzkiej 5, będzie w tym dniu NIECZYNNA. Jednocześnie informujemy, że hala sportowa i siłownia na tym obiekcie, będzie funkcjonować bez zmian ■ Już 19 maja hala sportowa SP nr 1 przy ul. Witosa w Świnoujściu zamieni się w arenę pełną tańca i emocji. Ponad 200 tancerzy z sześciu szkół tanecznych z różnych miast, w tym ze Szczecina, Kołobrzegu i Rzeszowa, stanie do rywalizacji w Turnieju Tańca Nowoczesnego „Roztańczone Wyspy”. ■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■