POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [21.12.2008, 16:16:24] • Świnoujście

Progi czy kamery?

Progi czy kamery?

fot. Sławomir Ryfczyński

Po deptaku na Bohaterów Września kierowcy jeżdżą jak szaleni. Wbrew przepisom. Część ulicy jest przeznaczona tylko dla pieszych. W godzinach porannych mogą tu wjeżdżać tylko samochody, które dowożą towar do punktów handlowych.

Mieszkańcy skarżą się nie tylko na niebezpieczeństwo, jakie wynika z łamania przepisów drogowych w tym miejscu.

- Chodzi też o hałasy – tłumaczą w rozmowie z nami. – Jak przejeżdżają po tej kostce samochody, pędząc jak po zwykłej jezdni, to za każdym razem słychać w mieszkaniach rumor.

Nasi rozmówcy podkreślają, że częściowo mogłyby pomóc progi.

- Nie rozwiązałyby problemu całkowicie, bo i tak kierowcy by wjeżdżali, ale na pewno wolniej – tłumaczą mieszkańcy.

Inni podkreślają, że problem skończyłby się, gdyby miasto w końcu uruchomiło monitoring.

- Jedną z kamer zainstalowaliby na deptaku i po problemie. Przecież nagrywano by kierowców, którzy tu wjeżdżają. Na tej podstawie dostaliby mandat i więcej nie wrócili. Inni, wiedząc, że jest monitoring, w ogóle nie zdecydowali by się na złamanie przepisów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 55, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-55 z 55

Gość • Piątek [26.12.2008, 14:02:50] • [IP: 80.245.180.***]

jezdrze codziennie tamtendy i bede jezdzil

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 23:57:35] • [IP: 80.245.191.***]

Dzisiaj byłem Świadkiem jak to Świnoujska Policja stała sobie pięknie a Niemcy jeździli po deptaczku i żadnego nie zatrzymali a tu proszę co prawda nie widać blach no ale sam fakt że jeździli ;d

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 23:53:09] • [IP: 79.184.158.***]

Przy Żabce, akurat jest strefa zamieszkana (o czym mówią odpowiednia znaki) i samochody mogą tam jechać max.. 20 km/h, a pieszy ma ZAWSZE pierwszeństwo, nawet jeśli będzie mu się chciało iść wzdłuż ulicy. A deptak jest po to, by blachosmrody nie zajeździły nam całego miasta. Azyl tylko dla pieszych jest niezbędny. I żeby nie było - sam jeżdżę także samochodem.

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 23:20:29] • [IP: 92.42.117.***]

mieszkam przy samej żabce i choć mam okna od ulicy żadne hałasy tu nie dochodzą a przecież po tej strefie samochody poruszają się normalnie... Ludzie robią z igły widły takie jest moje zdanie. A jak ktoś lubi spokój to powinien sprzedać mieszkanie (za duże pieniądze) w tej super lokalizacji i znaleźć coś na obrzeżach. Pozdrawiam wszystkich maruderów :)

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 20:42:57] • [IP: 217.97.199.**]

Żadne progi ani kamery PARKOMATY po 10 zł za godzine i ograniczenie predkości do 20 km i beda wszyscy zadowoleni

Mount R • Poniedziałek [22.12.2008, 20:38:44] • [IP: 80.245.189.***]

IP...188-ja tam bym bedoł zadowplony

episode • Poniedziałek [22.12.2008, 19:24:23] • [IP: 92.42.118.**]

hmm gdybym był Prezydentem miasta zrobił bym szybko porządek. Może kandydować ? ;]

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 19:08:01] • [IP: 80.245.188.***]

zakaz poruszania sie samochodami w całym miescie i moze debile beda zadowpleni chory polski naród

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 14:57:46] • [IP: 92.42.117.***]

moze komus z urzedu jest to na reke ze co chwile zaczyna sie nowe prace, wiec i nowe rozliczenia wiec i jest na czym przyciaz co chwile pare zlotych

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 14:47:28] • [IP: 217.97.199.*]

to fakt w Ahlbecku tak to funkcjonuje i nikomu nawet do głowy nie przyjdzie protestowac..ludzie co z nami jest nietak..mamy zapał niekedy nawet srodki, rozpoczynamy jakąś robote i konczymy ją tak na pół gwizdka przykłady proszę bardzo:niby parking przy W.Polskiego, własnie ul.Boh.Września, A.Krajowej ciągle poprawiana..itd!!itd...!!może raz moża zrobić coś. .dobrze i wykonczyć robotę jak trzeba..dlaczego nikt z urzedu tego nie egzekwuje??

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 10:53:07] • [IP: 92.42.114.***]

Zobaczcie deptak w Ahlbecku. Tam jest zagrodzony deptak opuszczanym i podnoszonym na pilota słupkiem. Służby, które powinny wjeżdźać mają pilota i słupek opuszczają, podnosi się natomiast automatycznie. Koszt takiego słupka to ok. 15 tyś. zł i po kłopocie.

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 10:23:06] • [IP: 92.42.117.***]

zastawic wjazd od placu a pozostawic od strony chrobrego i armii. wozy strazackie dojada, karetki dojada, towar dowioza do sklepow a pseudo kierowcy juz nie wjada

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 10:05:35] • [IP: 80.245.178.**]

Jak by wjazd zastawili nie mieli by z tego pieniędzy, co ty nic nie rozumiesz, kasę trzeba zarabiać, obojętnie jak ale zarabiać.

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 10:03:56] • [IP: 92.42.117.***]

PO CO TYLLE GADANIA I PISANIA ZROBIC I TYLE ZASTAWIC WJAZD

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 10:00:40] • [IP: 88.156.232.***]

Straż Miejska jest też od porządków-ul Wojska Polskiego i okoliczne lasy są systematycznie zaśmiecane, może tam panowie znajdziecie zatrudnienie.Od tego typu wykroczeń jes Policja i Pan Prezydent mógłby spowodować aby ruszyli tyłki zabrali się do roboty, a jest co robić!

Mount R • Poniedziałek [22.12.2008, 09:09:11] • [IP: 80.245.189.***]

z całego serca popieram tę cenną inicjatywe obywatelską-cegłą go!

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 07:56:17] • [IP: 80.245.186.**]

gosciu • Poniedziałek [22.12.2008, 00:11] • [IP: 62.61.46.***] niedlugo dostaniesz cegla

Mount R • Poniedziałek [22.12.2008, 04:49:04] • [IP: 80.245.189.***]

do IP217.97.193.z godz21, 31 " on tam często stoi..."-NA PASACH?!!...idę po gwożdzia

Gościu • Poniedziałek [22.12.2008, 03:36:15] • [IP: 80.245.178.**]

Co wy opowiadacie (cipa)nowie ciężko pracują :))))))

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 00:11:38] • [IP: 62.61.46.***]

ja tamtedy jezdze kilkanascie razy dziennie zeby okolicznym mieszkancom narobic jak najwiecej halasu a monitoring mozecie sobie zrobic i tak nie mozna na podstawie kamer wystawiac mandatu za przekroczona predkosc bo trzeba najpierw udowodnic o ile sie przekroczylo a znajac miasto to kupi taki sprzet ktory zaraz sie zepsuje i trzeba go bedzie przez 2 miesiace naprawia a koszt tego wyniesie 3x wiecej niz cena samego sprzetu. HaHaHAhA

Gość • Poniedziałek [22.12.2008, 00:01:51] • [IP: 92.42.114.**]

sraki-deptaki, walić spacery-ulica dla aut, chodniki dla biednych bez samochodów i niedojdów co nie mają prawka.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 23:48:26] • [IP: 83.31.170.**]

Cała Polska chamów. Nie tylko prezydent mówi " spiepszaj dziadu". Więkrzość kierowsów ma gdzieś przepisy i nie dorośli do takiego deptaka. Kiedy zwróciłem uwage takiemu, to dodał gazu i pojechał z bardzo dużą prętkością. Więkrzość to buraki, a policja i straż miejska mało się różną. Brak kar. Kierowcy żle parkują, żle jeżdżą, poziom -trzeci świat. Taki kraj, taki prezydent. Co radni lepsi. Ludzie wyrzucają beczki przez okno. Co się dzieje?

Gość • Niedziela [21.12.2008, 23:00:21] • [IP: 92.42.117.**]

Jakoś deptaki w innych miastach nie są rozjeżdżane przez samochody, a dlaczego? Bo są nieprzejezdne! Wystarczy postawić ławkę, donicę itp z jego jednej stron! Straż w razie czego wjedzie z drugiej, lub też ciężki wóz straży po prostu taką przeszkodę. ..zniszczy. W sumie to wystarczy bardzo wysoki próg - niemożliwy do przejechania osobówką, be problemu pokonywany przez wóz straży. Prymitywnie prosty problem, tak łatwy do rozwiązania w innych miastach, okazuje się niemożliwą niemożliwością w Świnoujściu i to już tyle lat!

Gość • Niedziela [21.12.2008, 22:42:07] • [IP: 92.42.113.***]

A pajace ze Straży Miejskiej najchętniej interesują się wykroczeniami kierowców. A wprost uwielbiają siedzieć w skodzinie, łapać na fotoradr i dłubać w nosie.

Adasiu • Niedziela [21.12.2008, 22:25:13] • [IP: 80.245.178.**]

Jakie progi, ludzie. Przecież to ładny deptak! Mandaty jak w całej Unii i wszyscy będą jeździć jak należy. Tak poza tym, to kawałek dalej, jeśli wyjeżdżamy od stodoły i skręcamy w bohaterów września to wjeżdżamy w strefę zamieszkania - wg znaku - gdzie można maksymalnie 20km/h jechać. Takie są przepisy. Nie raz widziałem beduinów co z dobre 50 grzali. Zapraszamy tu częściej straż miejską i wszystko się skończy ładnie :)

Gość • Niedziela [21.12.2008, 22:05:40] • [IP: 88.156.232.***]

zmiana strazy miejskiej bo to sa obecnie dupki nic wiecej, zglaszac im sprawe a oni olewaj wiec trzeba dalej im doskwierzac i napisac na nich teraz nieudolniakow, tchorzy do wojewody a jest co pisac i oparte przykladami

Gość • Niedziela [21.12.2008, 21:31:02] • [IP: 217.97.193.***]

Mount R.-popieram mieszkam w okolicy i widzę co sie tam wyprawia-szok. Ulica jednokierunkowa gdzie dwa auta z trudem się mijają a przy przedszkolu to faktycznie horror. Tylko mojego nie porysuj-on tam często stoi...;)

Gość • Niedziela [21.12.2008, 19:59:08] • [IP: 92.42.114.**]

Donice zapory, miny, progi, szlabany i spuść bo.że wszystkie plagi na swiecie-oby nie było pozaru czy katastrofy budowlanej lub potrzeby przyjazdu karetki.Ogólnie przesada z tym deptakiem-komu tam chce się deptać aż tyle atrakcji tam nie ma.Od Piastowskiej jest pułapka że trzeba nadrabiać kilometrów tu deptak-puścić ruch z ograniczeniem zrobić parkingi a deptak i piękny wyłączony z ruchu teren to Plac Słowiański ew.po zrobieniu ronda kawal placu Wolności.

Ba • Niedziela [21.12.2008, 19:53:34] • [IP: 80.245.190.***]

Co do rozładunku towaru, to można sobie poradzić ręcznymi wózkami, ale na deptaku pobliskich ulicach wystarczy jeden patrol policji co jakiś czas i będzie porzadek. A i innej strony, czytam juz kolejny raz przy okazji kolejnego artykułu o dostarczycielach z Cechu, czy policja nie może przyjżeć sie i interweniować?? Nochyba, że ma zniżki na pizze, a to co innego. Trzeba będzie koła przebijać...

Gość • Niedziela [21.12.2008, 19:37:48] • [IP: 92.42.113.**]

albo deptak albo ulica trzeba się zdecydować

Do Michała • Niedziela [21.12.2008, 19:13:46] • [IP: 92.42.118.***]

Znak jest owszem, nie ograniczenia prędkości, ale informujący, że jest to strefa zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 20km/h, a pieszy ma zawsze pierwszeństwo na całej szerokości drogi. Mało tego, urządzenia i rozwiązania wymuszające wolniejszy ruch nie muszą być oznakowane znakami ostrzegawczymi. Co do rozładunku towarów to można sobie poradzić, a donice muszą być odpowiednio rozstawione na przemian, a nie tylko na wjeździe jak myśli Michał. Więcej wyobraźni, tej pozytywnej oczywiście :))

Gość • Niedziela [21.12.2008, 19:11:53] • [IP: 88.156.234.***]

NIech sobie jezdzą ale wolno, pieszego prędkością a nie jak wariaci na maxa. To horror ja się boje o swoje dziecko. Deptak i nie deptak zrobili coś i nie portafią tym zarządzać kretinizm.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 19:08:02] • [IP: 92.42.117.***]

ktos tu napisal ze 10 samochodow dziennie ? wydaje mi sie ze nie mieszkasz na tej ulicy i znasz realiow ile naprawde jezdzi aut (bo jezdzi ich o wiele wiecej niz 10), gdybys mieszkal tu napewno nie napisalbys takich rzeczy.

Mount R • Niedziela [21.12.2008, 18:59:33] • [IP: 80.245.189.***]

a na Warszawskiej koło przedszkola jakiś[aś] imbecyl[ka], rano parkuje wprost na przejściu dla pieszych.Zawsze kusi mnie żeby omijając świętą krowę zrobic głęboką rysę na karoserii. Kusi, kusi...i skusi.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:56:31] • [IP: 217.97.199.**]

Tą kostkę to zabierzcie na Karsiborską, bo i po niej chodzić nie można ani też jeżdzić, położyć asfalt zamontować parkomaty i otworzyć dla ludzi Wszyscy będa zadowoleni

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:54:35] • [IP: 80.245.187.**]

Przesadzacie Społeczniaki ile tam samochodów przejedzie dziennie max.10 i nie w godzinach szczytu gdzie chodza lludzie NO STRES progów nie montować bo brzydko bedzie wygladac !!

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:11:51] • [IP: 92.42.112.***]

ani jedno ani drugie...pole minowe>miny przeciwczołgowe i przeciwpiechotne to może ich powstrzyma a jak nie to tylko tanki np:RUDY102.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:10:37] • [IP: 80.245.178.**]

D-40 znak informacyjny bodajze

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:08:51] • [IP: 80.245.178.**]

michał baranie, popatrz na znaki, jest tam taki duzy prostokatny niebieski, gdzie sa dzieci etc. oznacza on, ze wjazd jest mozliwy, ograniczenie predkosci do 20kmh, pieszy ma pierszenstwo, wiec de facto moge stac z kumplami w koleczku na srodku a kierowca nie moze trabnac na nas nawet ani nic powiedziec. do tego parkowanie mozliwe tylko w wyznaczonych miejscach. .

Gość • Niedziela [21.12.2008, 18:08:27] • [IP: 217.97.199.**]

Najlepiej byłoby zaminować pasaż a zapalniki ustawić tak, żeby miny wybuchały pod samochodami lżejszymi a pod cięższymi / z zaopatrzeniem/ - nie

Michał • Niedziela [21.12.2008, 17:49:48] • [IP: 217.97.199.***]

Osoba co pisała ten artykuł zapomniała o pewnej rzeczy. Na samym wjeździe stoi zakaz wjazdu, oczywiście jest dopisane, że nie dotyczy pojazdów zaopatrzenia, ale nie ma już wzmianki o tym, że w godzinach rannych. Więc informacja o tym, że z rana pojazdy zaopatrujące dojeżdżają jest błędna. Dalsza informacja jaka budzi sprzeciw to" pędzą jak po zwykłej drodze" - a bo niby jaka to jest ? Ograniczenia prędkości nie ma, więc poruszamy się z prędkością do 50 kilometrów na godzinę, bo kodeks ruchu drogowego nie reguluje ograniczenia prędkości na odcinku wyłączonym z ruchu ogólnego ale dopuszczony dla zaopatrzenia. Jest to prędkość bezpieczna i zgodna z przepisami. A tym co proszą o betonowe duże donice na wjeździe, życzę spróbować podjechać z zaopatrzeniem do sklepów typu: Reebok, Vistula, Evexim, Neptun - gdzie towar nie waży 1-5 kilo tylko często gęsto po 50-60 kg - co wtedy ? Na garba i do celu ? Powodzenia

Gość • Niedziela [21.12.2008, 17:28:40] • [IP: 80.245.182.**]

O czym wy tu piszecie jakie progi, donice kamery zainstalować co już budżetu zabrakło.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 17:25:52] • [IP: 80.245.188.***]

a cota st.miej.robi przecież byłem za tym zeby ja zlikwidowali.pojaceeeeeeeeeeeee

Gość • Niedziela [21.12.2008, 17:14:21] • [IP: 93.94.188.***]

zapraszam na grunwaldzką, jetsem ciekaw czy nasza policja czy straż miejska zainteresuje się procederem hałasujących samochodów i pseudo wyścigowców jak nagramy to co sie dzieje na nasze prywatne kamery i wyślemy to do telewizji, ale nie naszej oseidlowej a ogólnopolskiej

Gość • Niedziela [21.12.2008, 17:10:49] • [IP: 80.245.178.***]

Nie przenoscie nam stolicy do Krakowa..

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:54:55] • [IP: 88.156.235.***]

ta halas? zapraszam na wojska polskiego!!

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:52:32] • [IP: 92.42.114.**]

ta halas? zapraszam na metejki :)

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:47:10] • [IP: 92.42.117.***]

z cechu są tak wygodni i z kebaba że muszą sobie pod sam budynek podjerzdzać!

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:40:06] • [IP: 217.97.193.***]

To te * zwlaszcza z cechclubu co rozwoza pizze ja bym ich puscil z buta a nie szarzuja

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:39:52] • [IP: 92.42.118.***]

Dodam, że DUŻE BETONOWE DONICE !

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:38:08] • [IP: 92.42.118.***]

Skoro to deptak to może powinno się postawić duże okrągłe donice na kwiaty tak, aby samochody chcące dowieźć towar musiały przejechać przez deptak slalomem i już się tak nie rozpędzą. To rozwiązanie jest powszechnie stosowane w innych miastach! Panie Redaktorze proszę podsunąć propozycję włodarzom naszego miasta.

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:38:03] • [IP: 80.245.186.**]

na skrzyzowaniu z roza wiatrow bruk jest uszkodzony od szybkiej jazdy na zakrecie wszystkie kostki sa poobracane. ...

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:31:13] • [IP: 92.42.117.***]

mieszkam przy deptaku i uwazam ze skoro jest deptak to powinien byc zakaz wjazdu. Ale stawiac progi na deptaku (przeznaczony dla ruchu pieszych) to juz dla mnie lekka przesada. Czy nie łatwiej jest postawic na początku ulicy duze kwietniki tak aby uniemozliwic wjazd ? Przeciez jezeli ktos chce dowiezc towar to ma wjazd od armii krajowej kolo muzeum. Rozwiazaloby to problem kierowcow ktorzy skracaja sobie droge deptakiem

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:27:32] • [IP: 80.245.181.***]

Wystarczy zamontować wysuwane zapory takie jak na niemieckiej promenadzie i pobierać słoną opłatę za pilota a dowóz towaru do sklepów zrobić jak na mahatanie w Szczecinie za pomocą malexów

Gość • Niedziela [21.12.2008, 16:23:20] • [IP: 93.94.184.**]

radar postawcie a od ronda slupki betonowe :)

Oglądasz 1-55 z 55
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■