iswinoujscie.pl • Czwartek [08.09.2022, 19:56:34] • zachodniopomorskie
Jeden z największych samolotów cargo na świecie ląduje w porcie lotniczym Szczecin-Goleniów
fot. Organizator
Choć porty lotnicze w powszechnym wyobrażeniu rywalizują o liczbę pasażerów, którzy je wybierają, to w cieniu toczy się walka o przyciągnięcie rejsów cargo. Fracht lotniczy umożliwia bezpośrednie wprzęgnięcie gospodarki całego regionu do globalnego systemu handlu. Dokładnie 6 września o godzinie 23:30 Port Lotniczy Szczecin-Goleniów stał się jednym z najważniejszych portów cargo w Polsce. Boeing 747, jeden z największych samolotów cargo na świecie, lecący do Szczecina z Dalekiego Wschodu, wylądował z ładunkiem dla polskiego klienta.
Logistyczny hub w Szczecinie
Na przestrzeni ostatnich lat jednym z głównych kierunków rozwoju aglomeracji szczecińskiej stał się sektor e-commerce. Dzięki niemu miasto stało się prawdziwym hubem transportowym dla krajów Europy Północnej – każdego dnia z miasta wysyłane są towary do tysięcy odbiorców ze Skandynawii. Obok e-commerce szybko zakwitła branża nowoczesnych magazynów i usług powiązanych.
Jako DSV Air & Sea jesteśmy ekspertami od morskiego i lotniczego transportu cargo. Każdego roku przewozimy na rzecz naszych klientów setki tysięcy ton ładunków, do dowolnego miejsca na świecie. Jesteśmy skuteczni, ponieważ zawsze jesteśmy blisko klienta i każdy nowy projekt rozpoczynamy od analizy i zrozumienia jego biznesu – mówi Anna Wolańska-James, Dyrektor biura w Gdyni i Szczecinie DSV Air & Sea – Nasz know-how chcemy wykorzystać do wsparcia rozwoju aglomeracji szczecińskiej, wschodzącego hubu usług logistycznych. Mamy wielkie ambicje – a lądowanie czarteru na lotnisku Szczecin-Goleniów jest potwierdzeniem, że sukcesywnie je przekuwamy w rzeczywistość.
Budowana przez lata baza wiedzy oraz analiz DSV Air & Sea przekłada się na zaufanie partnerów marki do proponowanych im innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Szczecin oraz port lotniczy Szczecin-Goleniów stał się jednym z nich.
fot. Organizator
Pierwszy lot czarterowy cargo na szczecińskim lotnisku
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów efektownie zadebiutował na scenie najważniejszych polskich portów lotniczych cargo. Przy wsparciu DSV Air&Sea w Szczecinie wylądują łącznie dwa samoloty, które dostarczą z Azji w sumie 200 ton ładunku – po 100 ton na każdy samolot - dla jednej z marek z sektora FMCG. Pierwszy już dotarł do celu 6 września, a lądowanie kolejnego zaplanowane jest na 13 września.
Co czyni ten transport wyjątkowym to to, że został w całości zrealizowany na potrzeby jednego zamawiającego. W skali Polski realizujemy wciąż relatywnie niewiele przewozów tego rodzaju oraz kalibru. To silny sygnał, pokazujący rosnącą dojrzałość rynku, jak i rosnącą otwartość firm na usługi frachtu lotniczego tego rodzaju – wskazuje Kamila Stasik, kierownik biura szczecińskiego oddziału
DSV Air & Sea – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Portem Lotniczym, który elastycznie odpowiadał na nasze potrzeby: i przyczynił się do sukcesu całej operacji.
To pierwszy taki transport, który wylądował na naszym lotnisku – bezpośrednio z Dalekiego Wschodu – wskazuje Maciej Dziadosz prezes lotniska Szczecin-Goleniów – Wierzę, że to dopiero początek,
i z czasem nasze lotnisko stanie się prawdziwym portem hubowym cargo dla tej części Europy, obsługując ładunki importowane i eksportowane z całego świata. Jesteśmy pewni, że nasze lotnisko, dzięki swojemu położeniu, możliwości pracy całą dobę oraz nowoczesnej i ciągle modernizowanej infrastrukturze, podoła temu zadaniu. A dzięki wzorowej współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w obsługę cargo lotniczego widzimy, że nasz rozwój przebiega szybciej, gdy pracujemy wspólnie.
fot. Organizator
Magia liczb
2 samoloty czarterowe cargo
Waga ładunku: 200 ton – po 100 ton na każdy samolot
Czas lotu: 16 godzin
Obsługa tak dużego ładunku, jego rozładowanie etc. wiąże się z licznymi wyzwaniami.
Zwłaszcza, że Boeingi 747 to w tej chwili jedne z największych na świecie samolotów transportowych
będących w użyciu.
Do obsługi cargo musieliśmy pozyskać niezbędny sprzęt do obsługi samolotów cargo z innych lotnisk, i przetransportować je do Portu Lotniczego w Szczecinie-Goleniowie. W tym celu użyliśmy czterech dźwigów, specjalistycznych naczep – opowiada Jarosław Rogowski, Dyrektor Pionu Cargo, WELCOME Airport Services – Najtrudniejszym, w mojej ocenie, jest zapewnienie bezpieczeństwa na wielu poziomach przy tego typu operacjach, przeszkoleni ludzie i sprawny sprzęt, a tu mamy do czynienia z największym samolotem transportowym na świecie, zatem wyzwania są adekwatne do jego wielkości.
DSV Air & Sea w Szczecinie – i na świecie
Obecność doświadczonego, globalnego operatora logistycznego jest jednym z elementów, które wzmacniają pozycję całych regionów na globalnej mapie łańcuchów logistycznych.
To znak dla międzynarodowych podmiotów, że w lokalnych przedsiębiorcach znajdą wiarygodnego partnera – który będzie pewnym ogniwem w systemie logistycznym. Dziś Szczecin widzi pierwsze efekty tej współpracy, będące początkiem wspólnej drogi, na końcu której aglomeracja ma zyskać międzynarodową rozpoznawalność jako destynacja cargo.
Elwira Borecka (Postrożna)
Marketing Department
#flyszz #latamzeSzczecina
Port Lotniczy Szczecin - Goleniów
Im. NSZZ Solidarność
Jak z Dalekiego Wschodu to pewnie mega działka dla nitusa.
, , kurna, z tym cargiem i cargiem, , cyt z kiler
Zgadzam sie kto takie bzdury pisze, lotniska nasze mogą zarabiać, ludzie maja pracę, a tu tylko narzekanie, jak czytam niektóre wypociny, to tak jakbym słuchała niektórych polityków po co nam lotniska, porty cokolwiek skoro jest w Niemczech, oni mogą się rozwijać zarabiać ale nie my, wstyd ci co nazywają się POLAKAMI
Gdy czytam te komentarze to pytanie kto to pisze takie piramidalne, prymitywne bzdury...?..we wszystkim widzą jakieś ołtarzyki, opony te osoby mają chorą głowę albo są kompletnymi. ...??.. bez żadnego IQ rozumiem można czegoś lub kogoś nie lubić ale trzeba rozciągnąć myślenie aby pisać z sensem i na temat, bo wspólnego ma cargo z tymi wypocinami.widocznie poziom edukacji zbyt szybko się skończył pozdrawiam niemyslacych
Szczecin i jego lotnisko w Goleniowie jak i Szczecin i jego port morski nad morzem w Swinoujsciu
i faktycznie, zgadzam sie z przedmowca, towary pierwszej potrzeby transportowane 16 godzinnym lotem.. no ja osobiscie jestem przeciwna, chociaż wiem, że nikogo nie interesuje moje zdanie. slad weglowy zostanie na dluzej z nami, niż te FMCG... :(
a ja tak, księgowo..., czy jednorazowe przetransportowanie dzwigow etc na lotnisko nie było drozsze, niż puszczenie tych samolotow " na inne lotniska" i 7 tirów do transportu towaru na miejsca docelowe? czy te dzwigi etc zostaną na dłużej w celu dalszej obsługi ogromnego cargo? tak sie tylko pytam
Ładuje no i co?
Pewnie węglem załadowany.
Na przełomie 2013 i 2014 roku na Placu Niepodległości w Kijowie doszło do antyrządowych protestów. Te protesty, wspierane przez Stany Zjednoczone, zostały obalone przez brutalnych prowokatorów. Przemoc zakończyła się zamachem stanu, w którym uzbrojeni, skrajnie prawicowi ultranacjonaliści ukraińscy przejęli budynki rządowe i zmusili demokratycznie wybranego prorosyjskiego prezydenta do ucieczki z kraju.
Jak przyleci Antonow, to będzie wydarzenie dla Goleniowa.
g sraczka martekingowa o węglu nic nie mówia co ich w zimie grzeje-korporacja? śmoeci przez tydzien sprzątali i się udało jest nareszcie -747-z węglem hahaha.
Łeee, nie przywieźli maseczek... :-/
"dla jednej z marek z sektora FMCG." Czyli po polsku - majty z Chin przywieźli dla Paździocha. Za późno nietety. Korporacyjne pieprzenie i pisowska megalomania bo samolot wylądował. Jpdle.
Wylądowały 2 (słownie: dwa) cargo a gość śni już że to badziewne lotnisko będzie hubem? Dream on. To będzie sukces na miarę maseczek z Antonowa. Niech najpierw zadba żeby cokolwiek chciało latać z tej dziury. Opłaty i podatki lotniskowe jak w prawdziwym" International" a latają najwyżej goowniane wizery albo inne biedaloty. Ale nic dziwnego skoro właścicielem są PPL gdzie dyrektorem się zostaje z partyjnego nadania więc skoro kasa i tak będzie płynąć co najmniej od wyborów do wyborów to po co się wysilać?
CHRUST PRZYWIEŹLI? PINOKIO NIE WITA?
A mi to loto! Co mnie tam wypasione jak wrześniowe muchy samoloty zza miedzy. Ciekawsze bylyby kilka razy mniejsze przylatujące z Polski na lotnisko na wyspie Uznam, tak zwane lotnisko Heringsdorf, choc stamtad do Heringsdorfu jest ok.10 km, a do centrum Ś-cia stamtąd tylko 8 km.
Maseczki na jesień przywiózł?
A co takiego nim przyleciało? gówno dla TVP? ołtarzyki? opony zimowe do palenia w piecach?, kogo to w zasadzie interesuje skoro największy samolot do takich zadań posiadała UA, i go zniszczył ruski agresor. Artykuł o niczym i do niczego niepotrzebny, mnie od tego cargo bardziej interesuje ile za smalec jutro w Biedronce zapłacę...