POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [15.08.2022, 19:10:31] • zachodniopomorskie

Północna Izba Gospodarcza: handel w niedzielę powinien być przywrócony na jasnych zasadach. „Przedsiębiorcy są zmuszeni do omijania prawa”

Północna Izba Gospodarcza: handel w niedzielę powinien być przywrócony na jasnych zasadach. „Przedsiębiorcy są zmuszeni do omijania prawa”

fot. iswinoujscie.pl

- Ustawa o zakazie handlu w niedzielę ma luki i trudno się dziwić sektorowi handlu detalicznego, że te luki próbuje wykorzystywać. Jako Północna Izba Gospodarcza jesteśmy zdania, że nie należy obchodzić prawa. Sklepy nie powinny działać „na czytelnię”, „na placówkę pocztową” czy „na salon medyczny” tylko powinny być czynne po prostu. Takie jest oczekiwanie przedsiębiorców i takie jest oczekiwanie społeczeństwa – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. Izba krytycznie ocenia plan otwierania sklepów spożywczych jako czytelnie. – To jest pauperyzacja prawa, to kombinatorstwo. Rząd poprzez zakaz handlu w niedzielę zmusza przedsiębiorców do omijania prawa. A na dodatek daje im do tego furtkę – mówi Hanna Mojsiuk.

Dyskonty na wojnie o klientów i udziały w rynku. Kto najmocniej cierpi przez zakaz handlu w niedzielę?

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie konsekwentnie apeluje o to, by handel w niedzielę został przywrócony. To kwestia oczekiwań przedsiębiorców i realiów gospodarczych w Polsce w czasach inflacji.

- Nie ma drugiego tak konkurencyjnego sektora gospodarki obecnie jak handel. Mamy presję płacową u pracowników, ale i presję cenową ze strony klientów. Dyskonty walczą o klientów, o udziały w rynku, o to, by przyciągać do siebie pracowników. Im większa presja wewnątrz rynkowa, tym mniej miejsca dla lokalnych przedsiębiorców. Rząd RP promując zakaz handlu w niedzielę zapomina, że im agresywniej rozpychające się dyskonty, tym mniejsza szansa na przetrwanie dla małych sklepikarzy, lokalnych piekarni, małych przetwórni czy targowisk. To jest fakt, który jest konsekwentnie ignorowany – mówi Hanna Mojsiuk.

– Dyskonty agregują całą uwagę konsumentów na zakupach w soboty, co powoduje, że klienci nie mają już celu w zaglądaniu na targowiska czy do mniejszych sklepów. Tak wynika z naszych rozmów z małymi przedsiębiorcami – dodaje Hanna Mojsiuk.

Praca w niedzielę dla ochotników? Skrócone godziny otwarcia sklepów? Możliwości jest wiele, a zakaz to działanie najbardziej radykalne

W ostatnich dniach obserwowaliśmy dyskusję o tym, czy Biedronka będzie czynna w niedzielę jako czytelnia czy nie. Ostatecznie sklep odszedł od planu stania się „czytelnią”. Na jak długo? Eksperci nie mają wątpliwości, że to kwestia czasu.

- Nie jesteśmy zwolennikami kombinowania i szukania luk w prawie, by móc działać. Nie jest to sytuacja dobra dla polskiej legislacji, że sklep, by otworzyć się w niedzielę może nazwać się przystankiem, dworcem, pocztą, czytelnią czy wypożyczalnią sprzętu sportowego i po prostu działać. Sklep to sklep. Jest popyt, jest podaż, handel w niedzielę powinien mieć miejsce. Należy jednak uszanować prawa pracowników. Jesteśmy otwarci na dyskusje i mamy swoje sugestie w tej sprawie np. praca w niedzielę tylko dla ochotników lub za podwójną stawkę – mówi dr Piotr Wolny, ekonomista i dyrektor biura Północnej Izby Gospodarczej.

- Tak jak do zakazu handlu w niedzielę dochodziliśmy odejmując czynne dni, tak można byłoby w drodze kompromisu np. otworzyć sklepy w co drugą niedzielę lub ograniczyć ich funkcjonowanie do określonych godzin – dodaje Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej.

Nie tylko przedsiębiorcy chcą otwartych sklepów w niedzielę. Ekspert: Biedronka chciała być krok przed konkurencją

Co więcej, czynnych w niedzielę sklepów chcą także konsumenci.

- Z pewnością znajdą się zwolennicy niedzielnych zakupów – nie ma wątpliwości Anita Gałek, trener biznesu i ekspert ds. handlu.

- Dlaczego zależy sieciom? Wszyscy szukają teraz nowych przestrzeni do zarobku. Inflacja, wysokie ceny, duża ostrożność przed wydaniem każdej złotówki - czasy mocno wymagające i zmuszające przedsiębiorców do szukania nowych rozwiązań. I oczywiście możemy dyskutować, na ile jest to etyczne, na ile stojące na krawędzi prawa- pewne jest to, że każdy chce zarobić, by przetrwać. Wygląda na to, że sieć Biedronka chciała być o krok przed konkurencją – dodaje Anita Gałek.

Temat ten z pewnością jeszcze wróci do dyskusji.

Michał Kaczmarek
Rzecznik Prasowy Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie


komentarzy: 69, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-69 z 69

R.M. • Poniedziałek [22.08.2022, 21:33:20] • [IP: 77.252.46.**]

A 6 dni w tygodniu to za mało żeby się obkupić ? Jeżeli wejdzie przepis że wszelkie Urzędy będą czynne w niedzielę, to podpiszę się pod handlem w niedzielę.

Gość • Środa [17.08.2022, 11:45:47] • [IP: 77.88.191.**]

Jestem ciekawa dlaczego ten problem kombinowania istnieje wyłącznie w Polsce?!. W Niemczech sklepy są zamknięte i nikomu do głowy nie przychodzi omijanie tych przepisów. Proszę brać pod uwagę ludzi pracujących w tych sklepach, czego oni oczekują a może biurokraci też będą pracować całodobowo i w każde swięta??

Gość • Środa [17.08.2022, 08:07:14] • [IP: 94.254.168.**]

Niech sklepy pracują w wybrane niedziele np jedną w danym miesiącu czyli każde centrum handlowe w inna podobnie jak apteki dyżurne.

Gość • Środa [17.08.2022, 00:01:20] • [IP: 156.146.59.*]

Gość • Wtorek [16.08.2022, 14:19:43] • [IP: 37.248.216.**] "A czy ktoś się pytał tych co pracują w sklepie i rozkładają towar przez cały tydzień czy chcą pracować" - masz rację, bo człowiek, to nie maszyna i należy się odpoczynek, a jeśli ktoś chce, żeby handel był w Niedziele, to niech zgłosi się na ochotnika do handlu i pracuje przez cały tydzień, aż... do śmierci, bo ten niemiecki napis nad Niemieckim Obozem Koncentracyjnym /czytaj obóz zagłady Polaków/ jest adekwatny to tego, co Północna Izba Gospodarcza chce uczynić, a ściślej" praca cię wyzwoli... od życia na tym padole, bo tylko martwy/a będziesz szczęśliwa. Więc czego oni chcą od Polaków... niewoli. Niech sami pracują non stop, aż do śmierci.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 23:58:59] • [IP: 185.210.38.**]

Otworzyć sklepy w niedziele, a wolne pracownikom dać w tygodniu.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 23:23:56] • [IP: 31.60.91.***]

Gość • Wtorek [16.08.2022, 20:54:48] • [IP: 31.0.177.***] Stul pysk kundlu. Do lasu na drzewo dzikusie pochodzący o małpy.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 20:54:48] • [IP: 31.0.177.***]

GÓWNOZJADY ZA MISKĘ RYŻU NIEDŁUGO BĘDĄ SIĘ PROSIĆ O PRACĘ W NIEDZIELE, NAMIASTKĘ DOBROBYTU PIS JUŻ MAJĄ, A TO DOPIERO POCZĄTEK. TAK GÓWNOZJADY KOŃCZĄ POD RZĄDAMI PIS.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 20:42:01] • [IP: 89.151.39.***]

Pracownicy handlu, którzy dzięki miłościwie nam panującym mają wolną niedzielę aby móc spędzić ja z rodziną nie powinni korzystać w tym dniu z kin, restauracji, basenów itd, itp. Tam też pracują ludzie którzy mają rodziny.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 20:24:08] • [IP: 188.146.131.***]

ŻBKI UCIERPIĄ I DOBRZE :)

Gość • Wtorek [16.08.2022, 18:25:17] • [IP: 31.60.94.**]

Odpowiednie kary w milionach wybyły by z głowy takie pomysły. Robiłem tam zakupy ale już nie będę.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 18:15:01] • [IP: 93.205.226.***]

Popieram zakaz handlu w niedziele. Jestem konsumentem i bez problemu obejdę się bez zakupów w niedziele. Karać cwaniaków którzy omijają zakaz.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:52:14] • [IP: 37.248.174.***]

Parchy zawsze pazerne a niedziela to dla nich żadne święto.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:44:35] • [IP: 46.205.147.**]

" Gość • Wtorek [16.08.2022, 10:55:31] • [IP: 5.173.24.***] Do z godz.19:31:56 Masz ograniczoną zdolność postrzegania rzeczywistości, bo pewnie poza Ś-ciem i Ahlbeckiem w swoim tępym życiu nie widziałeś nic.Te przyległe do granicy wioski i miasteczka to były DDR w większości popierający ideologię i politykę ruskich." Ty chamie. Większość pewnie widziała więcej od ciebie. To ty masz raczej ograniczoną zdolność postrzegania i wrodzone chamstwo zza Buga. Napisz skąd pochodzą twoi przodkowie...

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:41:19] • [IP: 46.205.147.**]

Nazwisko Mojsiuk mówi wszystko!!

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:40:34] • [IP: 46.205.147.**]

Same żydki domagają się handlu w niedzielę. NIE ZGADZAM SIĘ NA TO. Dlaczego w Niemczech tak nie fikają?

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:26:32] • [IP: 46.205.156.***]

19:31:56] • [IP: 176.221.122.***] "Tak handel w niedzielę w UE zakazany? To idz do Ahlbecku do Rewe"---- W Niemczech w miejscowosciach przygranicznych tak jest, pracują, nie spotyka sie tego juz dalej od granicy - a i tak Rewe i inne pracują krocej w niedziele, u nas zaiwaniają jak w tygodniu.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 15:21:22] • [IP: 46.205.156.***]

12:49...232.*** Ten pomysł z przesadnie wysokimi stawkami obowiazkowymi w niedzielę świetny, pewnie wystarczyloby nałożyc ustawowo obowiązek 300% stawki, by ci prymitywni, jak z Bantustanu kapitalisci z Izby Pólnocnej juz nie robili żadnych sztuczek z punktami pocztowymi /czytelniczymi. Zdarzylo mi się, ze Ukraincy mnie pytali zdziwieni, dlaczego w Polsce wlk. sklepy nie są czynne, bo u nich zawzze wszystkie w niedziele są otwarte. Wtedy z dobrotliwym usmiechem im tłumaczyłem, że to jest własnie kapitalizm panstw wyżej rozwiniętych, ze tak jest w Niemczech i wielu panstwach zachodnich (tylko przy granicy w Niemczech są od tego wyjątki, ale i tak krócej pracują), że chodzi o to, bh ludzie mniej pracowali, a żyli w dobrobycie, no i by szanowało państwo religię obywateli, a niedziela jest świętem od czasów Konstantyna. -Tak to jest, ze partia Tuska, który obiecuje nieszczerze 4-dniowy dzień pracy, chce cofnąć Polske do stadium Ukrainy - a Tusk nawet niedzieli bez handlu nie chce dać, a az 4 dni wolne obiecuje.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 14:46:14] • [IP: 176.221.123.***]

12:49:31] • [IP: 88.156.232.*** To zaliczasz się do zwykłych ludzi, czy może jesteś niezmieszany? Powyżej ilu % stawki godzinowej zaliczasz" zwykłych inaczej"? A może sam jesteś z" klubu milionerów"?

Gość • Wtorek [16.08.2022, 14:19:43] • [IP: 37.248.216.**]

A czy ktoś się pytał tych co pracują w sklepie i rozkładają towar przez cały tydzień czy chcą pracować codzienie bez wolnej niedzieli, w imieniu ich zapraszam do sklepu w niedzielę nie na zakupy tylko rozkładać i sprzedawać a zwłaszcza wyzyskiwaczy pracodawców żeby nie odpoczywali z rodziną weekend tylko do roboty

Gość • Wtorek [16.08.2022, 12:49:31] • [IP: 88.156.232.***]

Co to za Północna Izba Gospodarcza, której się wydaje, że ma prawo zmuszać nas sprzedawców do pracy w niedziele. To jest barbarzyństwo i nieliczenie się z naszym wolnym czasem jaki chcemy przeznaczyć na rodzinę, a nie na pracę non stop. Niech ci bezczelni neomarksiści przestaną mieszać w głowach zwykłych ludzi! Nie ma i nie będzie żadnej zgody na pracę w niedziele! Chociaż narzucenie płacowej stawki godzinowej 600% wyższej niż w normalny dzień, skutecznie by ten problem odblokowało i rozwiązało - tylko nieliczni zdecydowaliby się na pracę w niedziele, by mieć dzięki temu cały wolny tydzień. Proste i skuteczne rozwiązanie, bez omijania prawa. Praca w niedzielę powinna być dla klasycznego przedsiębiorcy zwyczajnie nieopłacalna, wtedy nie omijaliby przepisów, które dość skutecznie eliminują dzisiaj nieuczciwą konkurencję jaką jest handel w niedziele, kiedy inni przedsiębiorcy wolą w tym czasie skupić się na rodzinie i odpoczynku. Tę Północną Izbę Gospodarczą powinno się już dawno zdelegalizować!

Gość • Wtorek [16.08.2022, 12:37:01] • [IP: 209.52.88.**]

Tym spragnionym handlu w niedziele radzę otworzyć budę z kartoflami albo na zakupy do Niemiec.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 10:55:31] • [IP: 5.173.24.***]

Do z godz.19:31:56 Masz ograniczoną zdolność postrzegania rzeczywistości, bo pewnie poza Ś-ciem i Ahlbeckiem w swoim tępym życiu nie widziałeś nic.Te przyległe do granicy wioski i miasteczka to były DDR w większości popierający ideologię i politykę ruskich.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 10:53:44] • [IP: 178.238.247.**]

nie widzę problemu żeby przedsiębiorcy, właściciele zapieprzali co niedziele, bo zarabiają dużo więcej, pieniądze idą w całości do ich kieszeni, po opodatkowaniu

Gość • Wtorek [16.08.2022, 10:16:42] • [IP: 176.221.123.***]

Może w takim razie referendum. Mogło by być częściej stosowane, w różnych przypadkach.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 10:01:11] • [IP: 37.47.163.***]

Dajcie już spokój z tym handlem w niedzielę, a wybory się zbliżają i pianę trzeba bić ryży chuj i jego przydupasy zaczynają mieszać.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 09:52:35] • [IP: 37.8.230.***]

NIE MA ZGODY, SZWABY TEŻ W NIEDZIELE NIE HANDLUJĄ!!

Gość • Wtorek [16.08.2022, 09:48:05] • [IP: 178.238.249.***]

biedronki należące do eskimosów muszą dać zatrudnienie nowo przybyłym" polakom" bo taki interes jest możliwy tylko w poloczkowie. Może gdzieś w koncu przeczytam gdzie śieć JM płaci podatki, to że nie płaci ich w Polsce jest pewne. O OTAKE polskie walczylim we tym we 1980 roku-wasz Lechu Wuuuuu. Pora te parchate śieci wypxxxxxxć raz na zawsze z Polski, te wszystkie lidel, kauflandy, saturny, obi, cerfffury i inne dziadostwa zatrudniające Polaków na śmieciowych umowach.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 09:03:05] • [IP: 167.114.118.*]

Dalej myślicie, że Polska jest wolnym Krajem, kiedy byle gej kalkstein sraczyński zagląda Wam do łózek, talerzy i cholera wie jeszcze gdzie?

Gość • Wtorek [16.08.2022, 08:33:06] • [IP: 46.205.146.*]

Sami zapierdzielajcie w niedziele

Gość • Wtorek [16.08.2022, 08:04:41] • [IP: 37.30.45.***]

Oczywiście Pani prezes będzie dawała przykład i co niedzielę zapierdalała do roboty.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 06:45:56] • [IP: 5.173.41.***]

Otworzyc w niedziele sklepy urzedy miast ZuSy przychodnie przedszkola i cała biurokracje samorzadową i panstwową.

ART.30 KONSTYTUCJI RP • Wtorek [16.08.2022, 06:44:28] • [IP: 46.205.150.***]

Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii. Wolność religii obejmuje wolność wyznawania lub przyjmowania religii według własnego wyboru oraz uzewnętrzniania indywidualnie lub z innymi, publicznie lub prywatnie, swojej religii przez uprawianie kultu, modlitwę, uczestniczenie w obrzędach, praktykowanie i nauczanie._______ Jedna z sekt znana z chodzenia po domach ma nawet prawo niesłużenia w wojsku, a chrześcijanie (prawosławni, protestanci, katolicy) nie mieliby prawa, jeśli pracują w handlu wielkopowierzchniowym, nawet świętowania niedzieli, czegoś oczywistego przez wieki we wszystkich krajach świata zachodniego?! Równie elementarne jest tu prawo do utrzymywania więzi w rodzinie - czy matka, jedna z 800 000 pracujących w wlk.sklepach, nie miałaby wg Izby Gospodarczej prawa do pójścia na spacer w niedzielę z mającą zawsze wtedy wolne córką, synem? Nie mamy lodówek, że musimy nawet w niedzielę iść do sklepu? Meble musimy kupować w niedzielę?

Nie jesteśmy zwierzętami • Wtorek [16.08.2022, 06:30:30] • [IP: 46.205.150.***]

Człowieczeństwo w odróżnieniu od zwierzęcości polega na umiejętności świętowania. Fauna tego nie potrzebuje, a tylko człowiek wykazuje zachowania symboliczne i widzimy tego ślady archeologiczne w najstarszych znaleziskach. Psychologia i medycyna dopowiadają, że świętowanie dodatkowo służy także w wymiarze materialnym, odpoczynek sprawia, że potem lepiej pracujemy. Psychologia uznaje tez za oczywistość konieczność utrzymywania więzi rodzinnych, a to jest niemożliwe w przypadku tego nowego niewolnictwa, zmuszania ludzi do pracy niekoniecznej w handlu - 800 000 ludzi z wielkich sklepów nie może się spotkać (w jedyny dzień wolny dla 90% Polaków) ze swoimi dziećmi, małżonkami mimo że wykonują pracę NIEKONIECZNĄ. Ratowanie zdrowia, życia jest konieczne (choc i tak wiekszośc personelu ma wolne), strzeżenie granic jest konieczne (choć i tu w weekendy pewnych czynnosci można zaniechać), kupowanie żywności i artykułów technicznych itp.NIE JEST W NIEDZIELĘ KONIECZNE. Żenujące, że Pn.Izba Gospodarcza wykazuje PRYMITYWIZM

Gość • Wtorek [16.08.2022, 05:29:59] • [IP: 62.69.229.**]

Nikt nie jest zmuszany do omijania prawa. To jest wasza żądza zysku. Jest pewna pula towarów, która będzie kupiona przez społeczeństwo. Jeżeli zauważacie spadek dochodów przy handlu zamkniętym w niedziele, to świadczy tylko o tym, że klienci przychodzą w niedziele do sklepów i kupują cokolwiek aby tylko kupić. Świadczy także o tym, że stosujecie swoje sztuczki wciskania towarów.

Gość • Wtorek [16.08.2022, 00:50:17] • [IP: 94.254.237.***]

My przedsięmbiorcy z zielonego rynku również chcemy żeby niedziela była chandlowa

Gość • Wtorek [16.08.2022, 00:42:56] • [IP: 94.254.237.***]

Fuck wasze przepisy. Mój sklep jest otwarty cały czas

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 23:45:48] • [IP: 89.151.36.***]

Ja jako konsument nie wyrażam zgody aby w niedzielę sklepy były open

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 23:45:28] • [IP: 37.47.181.**]

Prościutko barany z północnej izby gospodarczej. Możecie usiąść w niedzielę na kasie, skoro chcecie mieć otwarte sklepy w niedzielę.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 23:05:37] • [IP: 31.60.117.**]

Bojkot Biedronki za zmuszanie ludzi do prac w niedzielę! Dowalić im kary w miliardach aby musieli się zawinąć jak TESCO.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:34:55] • [IP: 185.210.39.**]

Z tego co wiem to w południowych landach Niemiec też nie ma handlu w niedzielę. Dajcie sobie spokój z tymi zakupami w niedzielę.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:33:38] • [IP: 37.47.146.*]

36***Kto tu jest ruską onuca prymitywie?? Razem ze swoim prezesem i pazernym klerem doprowadziliście do ruiny. Polska jest bankrutem dzięki ciemnocie wyznawców pislamu. Jak w 1939 roku zostaniemy sami bo z uni debil nas wyprowadzi a USA wykorzysta nas jako mięso armatnie przeciw Rosji. Uzbrajają nas i kraje bałtyckie żebyśmy wiązali ruskich a sami szykują się na wojenkę z Chinami bo to dla nich ważniejszy teren. Europa wypnie się na ten chory kraik, tylko ciekawe gdzie wasza elyta ucieknie... Zostanie im Rosja i wspólny wróg Europa. Z diablem sekta nawiąże pakt aby utrzymać władzę.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:31:53] • [IP: 178.238.249.**]

Proszę o informację, czy pani prezes Hanna Mojsiuk również pracuje w soboty oraz dni świąteczne ?

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:25:43] • [IP: 77.189.125.***]

Panstwo was do niczego nie zmusza. A na pewno nie do lamania prawa! To wasza pazernosc i glupota was zmusza do kombinacji i bolszewckiej nagonki na waszych pracownikow. Caly normalny porzadek swiata wam przeszkadza. Ciagle wam malo i malo. Wezcie sie do roboty i popracujcie sami w waszych interesach codziennie na kasie przez rok.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:11:08] • [IP: 37.47.143.**]

Na jesieni jak polska gospodarka zacznie zdychać bo już produkcja się zamyka -kto by chciał spawać np. statki - przy tych cenach prądu to ludzie będą szukać pracy też w marketach a tam sorry nie zatrudniamy bo 6 dni w tygodniu tylko otwarte a podatki i zusy trzeba odprowadzać.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 22:03:43] • [IP: 62.69.252.**]

Ciekawe kogo reprezentują, mam wątpliwości co do społecznego charakteru zainteresowania

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:58:57] • [IP: 5.173.30.**]

Jeśli już gościu maluczki to nie Palikot a Petru obwieścił o zakupach w RFN

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:41:59] • [IP: 89.151.36.***]

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:17:15] • [IP: 31.0.177.***] Zawsze masz coś do powiedzenia jełopie jeżeli chcesz , , dowalić, , kościołowi lub nasze ukochanej PiS. Zrób sepuku i nie zasmradzaj więcej naszej kochanej ojczyzny - ruska onuco...

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:35:14] • [IP: 31.0.177.***]

SA GUWNOZJADY POPROSZĄ O PRACE W DNI WOLNE ZA MICHĘ RYŻU. NASTAŁ DOBROBYT PAŃSTWA PIS

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:11:04] • [IP: 185.210.38.***]

Sklepy spożywcze podobnie jak apteki powinny być czynne w dni świąteczne. Reszta sklepów zamknięta.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:09:02] • [IP: 37.47.147.***]

Jestem ZA handlem w niedzielę.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 21:07:30] • [IP: 37.47.146.*]

150***Fanatyk religijny?? Jak sam napisałeś dla chrześcijan niedziela jest świętem ale nie dla wszystkich. Nikt cie nie zmusza do chodzenia po zakupy w ten dzień a nikomu nie macie prawa zabraniać. Państwo wyznaniowe według czarna? Fundamelisci w natarciu. W konstytucji Polskiej jest zapisana rosdzielnosc państwa od kościoła. I nie pier... Że większość to katolicy niech otworzą sklepy to sam zobaczysz czy ludzie tego chcą.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:52:37] • [IP: 37.8.230.***]

Omijanie prawa, jakie to właśnie polskie i przedsiębiorcze.Wy pseudo przedsiębiorcy wyzyskiwacze lubicie tak robić od bardzo dawna. Zasady są jasne a wy jak chcecie się dorabiać to zakasać rękawy i do roboty.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:48:02] • [IP: 178.238.253.**]

Dlaczego ząbki są czynne w niedzielę inne dla nich są przepisy, czy wolne im się nie należy czy to święte krowy

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:35:53] • [IP: 31.0.91.***]

A czarny zapieprza aż miło. I to bez kasy fiskalnej łobuz !

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:34:25] • [IP: 46.205.150.***]

19:31•176.221.122.***Wiem, ignorancja nie boli, tak samo kiedyś triumfował Palikot, przyjechał do Ś-cia, pojechał za granice na wyspę Uznam i potem zwołał dziennikarzy, oświadczył:" PiS kłamie, w Niemczech wielkie sklepy sa czynne, byłem tam, zrobiłem zakupy". To było odkrycie na miarę Palikota, czyli tragikomiczne - otóż tylko w pasie przygranicznym tak jest w Niemczech, w reszcie tego kraju wielkie sklepy są nieczynne. A gdyby nawet były czynne, Polska nie powinna być, jak pisał Słowacki, papugą i pawiem narodów - mamy własny rozum i powinniśmy chronić rodziny, umożliwiając kontakty SETEK TYSIĘCY matek, ojców pracujących w handlu ze swoimi dziećmi, rodziną, a to z prostej przyczyny: zakupy spożywcze i artykułów technicznych NIE SĄ KONIECZNE W NIEDZIELE I ŚWIĘTA- w przeciwieństwie do ratowania zdrowia i życia, dlatego część (też nie cała) służby medycznej jest z tego wyłączona. I oczywiście należy respektować konstytucyjne prawo do wolności wyznawania wiary religijnej, a niedziela dla chrześcijan jest ŚWIĘTEM

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:33:09] • [IP: 46.215.216.*]

Od 7 lat, czyli od czasu kiedy obecna rządząca koalicja przepycha nocami ustawy, mamy je niedopracowane, nieprecyzyjne, ba - często sprzeczne i idiotyczne. Pomijając już, że często niekonstytucyjne i sprzeczne z interesami Polaków.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:21:12] • [IP: 89.151.39.***]

Jeśli niedziele i święta mają być wolne, to dlaczego tylko dla handlu? Ciągle mówi się o tym, że ludzie pracujący w sklepach chcą mieć czas dla rodzin. A w niedzielę Ci pracownicy sklepów ciesząc się z wolnego idą na spacer, do kina, do restauracji, na lody i co? Obsługują ich ludzie którzy nie mają rodzin? A pracownicy stacji benzynowych, portów, kolei itd...itd ? Oni są gorsi? Dlaczego ciągle mówi się tylko o pracownikach handlu? To nie są święte krowy. Nawet jak były niedziele handlowe, to nie każda niedziela dla pracowników była pracująca. Za niedzielę był inny wolny dzień w tygodniu. Wielu pracownikom handlu to pasowało.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:20:48] • [IP: 178.238.252.**]

300% dniówka i kto chce to naprzód...

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:09:03] • [IP: 37.47.142.***]

Duda z solidarności dogadał się z PiSem o tym zakazie handlu w niedzielę za poparcie ale na jesień Solidarność szykuje kolejne strajki bo chcą podwyżek ponad inflację co by spowodowało jeszcze większą inflację.

Gość Zenon • Poniedziałek [15.08.2022, 20:07:16] • [IP: 83.20.254.***]

Co nas obchodzi handel za granicą my szanujmy siebie i nasze rodziny

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 20:03:29] • [IP: 109.196.114.***]

A Lchnij mnie jeden z drugim w pompe z waszymi zachciankami.Przyjdzie Tusk i obnizy ceny paliwa gazu pradu da mi 20% podwyzki i mam wy.ebane na prace w niedziele.Mowi ze 500plus zostawi i jeszcze dolozy bo inflacja zjada te 500 i na ch.j mam robic w niedziele? Studiow nie skonczylem jak lrezydent Kwasniewski ale liczyc potrafie i na moje wychodzi ze zamiast pracowac w niedziele lepiej na Tuska zaglosowac.A i zapomnial bym...ten kolo mi obiecal 4 dni pracy a nie 7 wiec ciagcie jaja z tymi niedzielami heh

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:56:42] • [IP: 37.248.223.**]

Nie po to komunę się pogoniło, i walczyło się o wolne soboty. Żeby teraz pracować w niedzielę. Co to za myślenie rasistowskie. Upadlanie prostego społeczeństwa...

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:56:34] • [IP: 109.196.114.***]

Dokladnie jak goac z 19.15!! W normalnych krajach bez wzgledu na religie niedziela to dzien wolny od wielkopowierzchniowych handlarzy.Dzis sprawa jest prosta...jestes wlascicielem to jebaj nawet 24/dobe.Albo zagon do roboty swoja pania dzieci mame.Ilu z tych pseudobiznesmenow da w niedziele wynavrodzenie 300%.? Ja pracujac w fabryce w syatemie czterobrygadowym dostaje wniedziele i swieta 300% jesli musze przyjsc a jesli wypada mi z grafiku tojakies 240% stawki.My robole w niedziele chcemy sobie odpoczac i wydac zarobione pieniadze np na wycieczke obiad w restauracji kino itp wiec wara wam od naszego wolnego..Wylad do szwecji z swoimi sklepikami...tam wam pozwolą heh

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:46:25] • [IP: 37.47.142.***]

w Ahlbeck sklep Netto jest otwarty w Niedzielę od 13 do 18 i jakoś można żeby coś było otwarte kilka godzin a nie od razu od 7 do 22.

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:34:38] • [IP: 178.238.253.***]

Czy pani Hanna Mojsiuk pracuje w niedzielę

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:31:56] • [IP: 176.221.122.***]

Tak handel w niedzielę w UE zakazany? To idz jeden z drugim do Albeku bp. do Rewe zobaczysz zakaz

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:20:25] • [IP: 178.238.252.***]

DLACZEGO WY WSZYSCY MACIE W OCZACH TYLKO ZLOTOWKI?DLACZEGO NIE POMYSLICIE O RODZINACH, MATKACH, OJCACH, KTORZY POMECZENI TYGODNIOWA PRACA CHCA W NIEDZIELE PO PROSTU ODPOCZAC, POBYC Z DZIECMI, Z MEZEM!!CZY TYLKO NAPRAWDE LICZA SIE ZYSKI DLA TYCH, KTORZY NIE PLACA POLSCE PODATKOW??DZISIAJ MOZE ZABRAKNAC PIECZYWA, ALE PO TO SA LODOWKI BY CZASEM ZAMROZIC KAWALEK PIECZYWA, KUPIC WIECEJ SERA CZY WEDLINY I JAJKA, NA NIEDZIELE DUZO WIECEJ NIE POTRZEBA, A JAK KTOS PLANUJE TZW.WIELKIE ZARCIE TO NIECH KUPI W KAZDY WYGODNY JEMU DZIEN TYGODNIA.W NIEDZIELE HANDLOWE NIE MA TLUMOW!!SZA NUJCIE LUDZI PRACUJACYCH W HANDLU-WY-KTORZY PRZEJDZIECIE SIE PO SKLEPIE I KUPICIE COS OD NIECHCENIA I CALY DZIEN MAMY NA WYPOCZYNEK, A MATKA TROJKI DZIECI SIEDZI 8 GODZIN NA KASIE BO WAM W NIEDZIELE ZACHCIALO SIE CHRUPEK!!SZANUJMY TYCH LUDZI W MARKETACH, KTORZY WYCIAGA TYSIACE PALET Z MAGAZYNOW ZEBYSMY MOGLI OD PONIEDZIALKU DO SOBOTY ZAOPATRZYC SIE W TO CO POTRZEBNE!!PROSZE O EMPATIE DLA NAS PRACOWNIKOW HANDLU!!

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:17:15] • [IP: 31.0.177.***]

KONKURENCJA DLA TACY KOŚCIELNEJ?

Gość • Poniedziałek [15.08.2022, 19:15:48] • [IP: 5.173.29.***]

Matołki z Północnej Izby Gospodarczej zamierzają uczynić z Polski kraj Trzeciego Świata.Przypominam, że jesteśmy w UE, a w unii handel dopuszczony jest w soboty do godz.13:00, a w niedzielę zakazany.

Oglądasz 1-69 z 69
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ze względu na wejście dzikich zwierząt do środka tunelu, obiekt był chwilowo zamknięty. Do czasu wypłoszenia zwierząt ze środka. Od godziny 7:46 tunel został otwarty! ■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■