POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [16.08.2022, 10:32:18] • Polska

Sobotnie szturmy na dyskonty wykańczają nerwowo pracowników handlu. Rośnie liczba skarg, szczególnie z miejscowości turystycznych

Zbyt małą liczba pracowników, dużo klientów, częste konflikty personalne oraz konieczność pracy w niedzielę – do stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom od początku czerwca do 29 lipca trafiło blisko 100 skarg i wiadomości od pracowników handlu. Rozpiętość tematyczna wiadomości jest spora. Większość dotyczy nadmiaru obowiązków i nadmiaru… klientów. To generuje konflikty zarówno na linii pracownik-pracownik jak i pracownicy-klient. – Najwięcej skarg mamy z kurortów nadmorskich. Pracownicy przyznają, że jest to praca ponad siły – mówi Małgorzata Marczulewska, prezes stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.

• Pracownicy skarżą, że jest ich zbyt mało, by bez problemu obsłużyć wszystkich klientów, wyłożyć towar i dopilnować porządku
• Najgorsze są soboty. Pracownicy dyskontów znad morza piszą wręcz o szturmie klientów, który zaczyna się rano i kończy późnym wieczorem
• Pracownicy nie narzekają na brak wynagrodzeń, a na nadmiar pracy i konieczność zostawania w pracy po godzinach
• Pojawiają się także skargi na konieczność pracy w niedzielę w znanych sklepach sieciowych. Niektóre pracownice przyznają, że pracują siedem-osiem dni bez przerwy po więcej niż 10 godzin. Żadna z tych skarg nie dotyczyła jednak braku wypłaty odpowiedniego wynagrodzenia
• Wśród skarg na nadmiar pracy pojawiają się wiadomości od osób z Ukrainy

Pracownice dyskontów biorą leki uspokajające przed sobotami

Prezes Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom Małgorzata Marczulewska przyznaje, że w sezonie letnim skarg z sektora handlowego zawsze jest sporo. Tegoroczne dotyczą głównie małej ilości pracowników przy gigantycznym obłożeniu sklepów klientami. Najwięcej skarg pojawia się z kurortów turystycznych – znad morza, z gór i z miejscowości, które latem są oblegane przez wypoczywających.

- Praca po 12 godzin, brak możliwości wzięcia wolnego dnia, ogromna ilość zadań, liczne konflikty. Pracownicy handlu przyznają, że ilość zadań, jaka spada na nich w sezonie wakacyjnym jest absolutnie gigantyczna – mówi Małgorzata Marczulewska. – Skargi dotyczą głównie sobót. Pracownicy dyskontów piszą wręcz o szturmie klientów – dodaje. – Kolejki zaczynają się rano, a kończą 22 lub 23. Pracownicy są zasypywani pytaniami, pretensjami, nie brakuje awantur, że kasy są nieczynne lub nie ma pracownika, który może pomóc klientom, którzy popełnili błąd przy kasach samoobsługowych. Pojawiają się także pretensje braki w zatowarowaniu sklepów czy awantury o brak miejsc na parkingach. Cała frustracja klientów odbija się na pracownikach – dodaje.

- Co ważne, żadna ze skarg, którą otrzymaliśmy nie dotyczyła braku wypłaty wynagrodzeń. Jedna braku rozliczenia dojazdów do pracy. Wszystkie wiadomości dotyczą nadmiaru obowiązków i pracy ponad siły. Niektóre pracownice dyskontów przed pracą w soboty biorą leki uspokajające – dodaje Marczulewska.

Sklep czynny do 23? Tylko teoretycznie

Trudną sytuację mają również pracownicy popularnych sklepów convenience. Kiedy pracownicy dyskontów przeżywają ciężkie soboty, Ci narzekają na konieczność pracy w niedzielę.

- Niedzielne dyżury, praca poza godziny otwarcia sklepu czy właśnie zbyt mała ilość pracowników na sklepie to główne skargi. Zdarzały się wiadomości o konieczności pracy codziennie po kilkanaście godzin. Tutaj sprawa została zgłoszona do odpowiednich instytucji, bo nawet jeżeli pracownik dostaje odpowiednie wynagrodzenie to praca osiem dni po dziesięć godzin bez przerwy nie jest zgodna z prawem pracy. Pojawiają się także wiadomości o tym, że sklep powinien być zamknięty o 23, ale franczyzobiorca widząc zainteresowanie klientów każe zostawać pracownikom nawet do 1 w nocy. Tutaj też dominują skargi z kurortów nadmorskich i turystycznych – mówi Małgorzata Marczulewska.

Spośród blisko 100 wiadomości od pracowników handlu ok. 10% za zgodą zgłaszających została skierowana do naszych prawników.

Kamila Walerysiak


komentarzy: 2, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-2 z 2

Gość • Piątek [19.08.2022, 22:29:19] • [IP: 176.221.123.***]

zlodzieje ze stokrotki okradaja ludzi na papryczkach, sprzedaja papryke inna od tych co maja na zdjeciach, jako papryke pepperoni bo cena jej wynosi ponad 19 zl, a ta papryke co kupilem byla w cenie 5 zl za kg, okradla mnie szmata ze sklepu, oszukala i sie upierala ze to ona sprzedaje i musze zaplacic wiecej, pieprze ten zlodziejski sklep

Gość • Wtorek [16.08.2022, 16:29:32] • [IP: 86.82.84.**]

Zamiast wyplacac wszelkie zasilki takze dla bezrobotnycj skierowac ludzi do pracy...i problem rozwiazany.

Oglądasz 1-2 z 2
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■