POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [05.08.2022, 04:53:28] • Świnoujście

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

W trakcie poniedziałkowego posiedzenia Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego uczestnicy spotkania poruszyli ważny dla Świnoujścia temat. Mowa o dofinansowaniu przeprawy promowej po otwarciu tunelu. Jak wiemy promy z nami zostaną i będą obsługiwać nie tylko pieszych, ale także rowerzystów. Jak wynika z zapowiedzi miasta na przeprawie promowej zostaną dwa Bieliki i awaryjnie jeden Karsibór. To jednak dla miasta nie lada wydatek, jak poinformował prezydent Żmurkiewicz utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to dla miasta koszt ponad 16 milionów złotych rocznie.



Prezydent Żmurkiewicz przypomniał o zapisach ustawy z 2003 roku, która mówi o finansowaniu przepraw promowych, które średnio dobowo przewożą powyżej 2 tysięcy pojazdów.

- Świnoujście otrzymuje dofinansowanie na promy od 2004 roku. Aktualnie miasto otrzymuje 25 milionów złotych dofinansowania, a łączny koszt utrzymania przeprawy promowej to 40 milionów złotych rocznie, z czego ponad 15 milionów pochodzi z budżetu miasta - mówił w poniedziałek prezydent Żmurkiewicz.

W 2023 roku miasto przewiduje, że tunel będzie już otwarty i tu zaczynają się problemy, ponieważ na pewno ta ilość przeprawianych samochód będzie niższa niż ta zapisana w ustawie i miasto nie będzie w stanie spełnić warunku wskazanego w ustawie.

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Jak przekazał prezydent Żmurkiewicz ministerstwo infrastruktury planuje, że do momentu otwarcia tunelu dofinansowanie będzie, ale z momentem otwarcia tunelu już nie.

- Zakładamy, że będą kursowały dwa promy Bielik co dwadzieścia minut. Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora, który ma być promem awaryjnym rocznie to jest koszt ponad 16 milionów złotych z budżetu miasta na utrzymanie przepraw promowych. To jednak nie rozwiązuje problemu bo otwarcie tunelu to kolejne koszty wynikające z eksploatacji tunelu i na tę chwilę to około 6 milionów złotych -mówił prezydent Żmurkiewicz.

Z tego wynika, że roczny koszt za utrzymanie połączeń pomiędzy wyspami Uznam i Wolin to ponad 20 milionów złotych rocznie.

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Prezydent Świnoujścia zwrócili się w tej sprawie do ministerstwa infrastruktury, premiera Morawieckiego i parlamentarzystów z Pomorza Zachodniego.

- Chcieliśmy spróbować wnieść zmiany do zapisu ustawy z 2003 roku o ilości 2 tysięcy pojazdu tak aby był zapis o przeprawie 6 tysięcy osób na dobę i 600 rowerzystów. Nie mamy oczekiwań 25 milionów złotych, każda kwota nas zadowoli nawet kilka milionów.
Ministerstwo odpowiada jednak, że tunel został wybudowany i mieliśmy nie wnioskować o pieniądze, jednak utrzymanie przeprawy promowej jest w interesie nie tylko mieszkańców ale i turystów - dodał prezydent Żmurkiewicz.

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Do sprawy odniósł się poseł Platformy Obywatelskiej, Artur Łącki, który zwrócił uwagę, że koszty eksploatacyjne wynikające z utrzymania tunelu powinno ponosić państwo, a nie miasto Świnoujście.

- Parlamentarzyści przygotowali projekt ustawy zmieniającej ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która miałaby brzmieć: Utrzymania rzecznych przepraw o średnim natężeniu ruchu w skali roku powyżej 2 tysięcy pojazdów na dobę lub przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu pieszych i rowerzystów w skali roku około 3 tysięcy osób na dobę - mówił poseł Łącki.

Co z dofinansowaniem na utrzymanie promów po otwarciu tunelu? Prezydent Żmurkiewicz: Utrzymanie dwóch Bielików i jednego Karsibora to koszt ponad 16 milionów złotych rocznie. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Poseł Łącki przypomniał także, że różne niebezpieczne materiały nie wjadą do tunelu.

- Jak to mówiłem to ministerstwo infrastruktury było zdziwione - dodał Łącki.

Prezydent Świnoujścia uznał, że najlepiej byłoby podnieść ilość osób, które będą się przeprawiać promami do 5 tysięcy osób dziennie i dodać rowerzystów.

Niedługo Bieliki czekać będą remonty, które także wygenerują dodatkowe koszty.

- Przeprawa promowa nie ma barw politycznych - podkreślił poseł Platformy Obywatelskiej, Arkadiusz Marchewka.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 110, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-110 z 110

Gość • Piątek [05.08.2022, 05:37:21] • [IP: 5.173.25.**]

Jeśli tunel będzie płatny, to logiczne, że połowa mieszkańców będzie k9rzystac z promów, a jeśli tunel jest tylko dla samochodów to icrowerzysci dochodzą. Niech rano staną przed promem od 5:20 I zobaczą ilu ludzi przeprawia się na rowerze

GośćAntypis • Piątek [05.08.2022, 05:50:46] • [IP: 5.174.172.*]

Ponoć jesteśmy jednym z najbogatszych miasta w Polsce !! ALE nie stać NAS na utrzymanie nawet trzech promów ?? To mam małe pytanie ? DLA KOGO JEST URZĄD MIASTA S-CIE ?CO Z PODATKÓW NP: Z GAZOPORTU? A czy przypadkiem nie jesteśmy wyspa otoczoną wodą? Liczycie że tunel rozwiąże wszelkie problemy komunikacyjne?

Gość • Piątek [05.08.2022, 06:07:44] • [IP: 2.106.93.**]

Buahahahaha….. a taki ładny, taki amerykański on…….

Gość • Piątek [05.08.2022, 06:34:19] • [IP: 37.187.147.***]

Tylko 16000000PLN? ―Mało, więcej ten condom z tym mongolskim tłukiem od szamb przep14erdala na jakieś wyimaginowane badziewia. Ten kmiot chciał tunel, to niech na promy dokłada z łapówek, które brał.

fidel castro • Piątek [05.08.2022, 06:49:28] • [IP: 178.238.245.***]

TO WYSCIE PAJACE O TYM WCZESNIEJ NIE WIEDZIELI ZE TRZEBA BEDZIE TE PROMY UTRZYMYWAC ?? TO PO JAKA CHOLERE BUDOWALISCIE TEN TUNEL JAK JUZ PLACZECIE O KASE, WEZCIE TE PIENIADZE CO DOSTALISCIE DO PRECYZYJNEGO POMIARU CZASU DLA BIEGACZY , BOZE CO ZA CYRK !!ZEGLUGA MA SIE DOBRZE U NIEJ TYLU EMERYTOW PRACUJE ZE HO HO MAJA KASE NA WSZYSTKO NA WCZASY POD GRUSZA DLA SWOICH, TAM DALEJ JAK W PRLu !!

Gość • Piątek [05.08.2022, 06:49:48] • [IP: 37.47.154.***]

Jakaś stłuczka, wyciek itp i swinoujs ie stanie w jednym wielkim korku. Szybko okaże się że promów za mało. Ale będzie już za późno...

Gość • Piątek [05.08.2022, 07:26:59] • [IP: 178.235.147.***]

Koszt eksploatacji, w tym remontów, promu bielik jest blisko 3 krotnie większy od eksploatacji promu Karsibór. Bieliki z napędem hydraulicznym to studnia bez dna. Trzeba podjąć decyzję o zmianie napędu bielików na elektryczny lub spalinowo- elektryczny. Dwa karsibory to konieczność ale które wybrać. Każdy z nich po modernizacji ma inny napęd, inne silniki to skutek głupoty naszej władzy. Czas na decyzję panie prezydencie.

Gość • Piątek [05.08.2022, 07:32:40] • [IP: 178.235.147.***]

No to zaczęły się schody. Powoli opada tunelowa euforia, a zaczyna się proza życia.

Gość • Piątek [05.08.2022, 07:47:20] • [IP: 83.20.40.**]

po pierwsze bogate miasto, po drugie karsibor zrobic platny, bo jak wiadomo mieszkancy placa podatki z podatkow idzie na promy, takze sponsorojemy niemca ktory jezdzi za darmoszke i przez to sa tez dlugie kolejki, a po trzecie i czwarte ci panowie i panie nic wam nie pomoga to jest tak jak stocznia czy ODRA padla ale lans byl...

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:11:47] • [IP: 46.205.157.**]

Nie tak zupełnie rozumiem zbulwersowanie Żmurka - wydawaliśmy na przeprawy 15 milionów, teraz by było tyle samo, no, o 1 milion więcej na 3 promy - plus 6 milionów na tunel, koszty tak bardzo nie wzrastają. Wzrastają o 7 mln zł. W tym świetle rozumiem żmurkowe: " nawet z kilku mln zł dofinansowania byłbym zadowolony". Tragedii jednak nie ma. Jest staranie się o odciążenie w wysokości kilku mln zł. Ale jedno mnie ucieszyło, bo krążyły czarne wersje o częstotliwości przepraw - zostaje 20 minut - co 20 minut będzie kurs!

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:27:50] • [IP: 153.19.105.**]

Po co tak duże promy jak Bieliki w centrum miasta? Dla pieszych i rowerzystów wystarczyłby małe jednostki, coś jak nowoczesny" Fafik", czy takie coś jak pływa jako" tramwaj" w Hamburgu. Małe, nowoczesne, tanie w eksploatacji (załoga to. .. jedna osoba). Po co utrzymywać tak wielkie krowy na Bieliki, a takimi licznymi załogami?

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:29:34] • [IP: 37.47.180.***]

Tramwaje wodne trzeba nabyć dla pieszych i rowerzystów a bieliki odpalać tylko w razie awarii tunelu.

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:43:16] • [IP: 185.210.38.**]

Po niemieckich autostradach jeździsz tłuku za darmochę chociaż jesteś głupim Polaczkiem a tu chcesz od Niemca opłat??

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:56:18] • [IP: 46.231.59.**]

Jeśli tunel będzie bezpłatny to promy dla samochodów mogą być płatne. Piesi i rowerzyści za darmo jak do tej pory. Mój wybór, chcę jechać za darmo przez tunel czy zapłacić za przeprawę promową. No to teraz czekam na falę hejtu :)

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:01:07] • [IP: 46.205.157.**]

08:27 • 153.19.105.** Jestem za kupieniem jednego tak zwanego Fafika z przerobionym pokładem dla rowerzystów, by był trzecim promem zwiekszającym częstotliwość kursów do np 15 minut, jak to było za Fafików, ale duże promy muszą zostać, by przewozić samochody w razie awarii tunelu, wypadku tamże czy jego napraw.

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:04:44] • [IP: 46.205.157.**]

06:34:19] • [IP: 37.187.147.***] co to za prostak tu pisze? Nie głosowałem na Żmurka i jego ekipę, ale na takie chamstwo, zdziczenie to bym nie mógł się zdobyć. Może pijany jest ten cham, który napisał ten post? Może ma kaca z wczoraj.

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:18:13] • [IP: 178.238.246.***]

Same nieroby- zostawiam bez dalszego komentarza.

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:18:17] • [IP: 84.10.37.***]

z tego co pamiętam, jakiś czas temu Żmur napisał rządowi, ze nie chce dofinansowania po otwarciu tunelu. Potem, jak się chłop zreflektował i napisał do ministerstwa, że jednak kasa się przyda, to mu odpisali, że przecież nie chciał kasy. skończy się tak, ze znowu MY zapłacimy za wszystko przez demencję tego emeryta,

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:19:38] • [IP: 62.69.252.**]

W tym wypadku POzostaje zasypanie tunelu,

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:27:07] • [IP: 46.205.144.***]

Najbogatsze miasto ale tonie w długach, czyli wszystko na pokaz

Gość • Piątek [05.08.2022, 09:51:19] • [IP: 31.0.87.**]

Dla takiego miasta 16 milionów to pierd żenada to władza ktora kradnie zamiast inwestować 😡

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:02:05] • [IP: 37.8.230.***]

Ooo jak tam jest ekipa POKO to pożegnajmy sie z pieniędzmi!!Z tego co czytałem to wstępnie tow.Janusz zrezygnował z dofinasowania. Potem jak inni podnieśli alarm to wypocił jakiś kwit ale okazało sie że coś źle i się kupy nie trzymało. Teraz wiem dlaczego oszczędzają kasę kosztem ludzi. Kilka kadencji na jednym stanowisku to naprawdę przesada, ale niestety to ludzie go wybrali i teraz odbija sie to czkawką. Mam nadzieję że już wkrótce pożegnamy towarzysza i co za tym idzie jego cień w postaci dyzmy, bo ten to już kompletna żenua jest.

Gość Staś • Piątek [05.08.2022, 10:02:48] • [IP: 5.174.172.*]

Proszę o odpowiedź Co stoi w konflikcie utrzymanie promów i tunelu? Może to naiwne ale przy tym przemieszczaniem - ciągła gonitwą za brakującym czasem turyści i mieszkańcy NIE ZASŁUGUJĄ NA OBA Podmioty aby każdy mógł stwierdzić jaką formę dostanie się na wyspę wybierze?!!?

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:07:50] • [IP: 37.8.230.***]

Jestem za tym żeby wybory wygrała Pani Agatowska. Może w końcu odbędzie się porządna kontrola na co wydawano publiczne pieniądze i na co poszły różne wieloletnie dotacje niesprawiedliwe dzielone przez lata.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:09:55] • [IP: 213.155.174.***]

Miasto jest bardzo bogate. Sprzedało bardzo dużo terenów. Z turystyki i SPP też mają potężne pieniądze. Bogate miasto więc jak brakuje pieniędzy to oznacza niegospodarność rządzących tym miastem.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:11:40] • [IP: 5.174.172.*]

PO to mistrzowie nad mistrzami jeśli chodzi o wszelkie APELE do Rządu PiS czy z parlamentu europejskiego czy rady miasta Świnoujście Szkoda że chodź o LANS a nie o mieszkańców Świnoujścia !!

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:15:18] • [IP: 37.8.230.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 08:43:16] • [IP: 185.210.38.**]A ty folksdojczu czyich interesów bronisz?Niemiec ma płacić i basta a dodatkowo mają oddać zagrabione w czasie wojen Polskie dobra, bo do dziś czerpią ogromne korzyści z ich posiadania. Jak tego nie rozumiesz to zmień obywatelstwo i zrywaj sie z tego kraju.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:17:12] • [IP: 185.210.39.***]

Jakuby Zmurkiewicz nie obudził sie po tzech latach jak zrezygnował z dopłaty do promów i beczał teraz że ne ma czasu to problemu by nie było. Ten czlowiek w sposób dobrowolny i świadomy działa na niekorzysći meiszkańców.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:41:08] • [IP: 46.205.157.**]

10:02 • [IP: 5.174.172.*] napisałes tak post, w takim szyku przestawnym i dziwnie jak wiersz barokowy, wyjasnij o co chodzi. Na wszelki wypadek wytlumaczę, że promy są potrzebne pieszym i rowerzystom, bo ci nie mogą przemieszczac sie tunelem, a także by posłużyły w razie awarii, wypadków w tunelu czy jego konserwacji oraz dla przewozu materiałów niebezpiecznych, których tunelem nie wolno wozić.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:54:27] • [IP: 176.221.123.***]

A może tak kajakiem. Każdy wiosłujący poprawi sobie górę. Władze miasta proponują rower+, czas wiec na kajak+.

Gość • Piątek [05.08.2022, 10:56:07] • [IP: 176.221.123.**]

kto finansuje tunel w Gdańsku??

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:00:58] • [IP: 185.210.39.**]

Juz to widze jak platforma bedzie pomagac Pieniedzy nie ma i nie bedzie

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:03:33] • [IP: 5.173.24.**]

przecież to prezydent powiedział jesli będzie tunel to promy nie będą potrzebne. ...

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:09:40] • [IP: 37.47.166.***]

Wystarczająca częstotliwość pływania Bielików po otwarciu tunelu, to co 30 min. w ustalonych godzinach szczytu. W pozostałych, co 60 minut.

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:24:37] • [IP: 78.10.206.**]

Bzdury opowiadają przed kamerami o 44 wyspach, wiadomo że chodzi o połączenie pomiędzy wyspą Uznam i Wolin.

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:26:09] • [IP: 5.173.26.***]

4 Bieliki i 4 Karsibory teraz to ok 30 baniek rocznie po uruchomieniu tunelu 1 Karsibór, 2 Bieliki 16 baniek rocznie to będą pływać chyba na Channel 5 a nie na dieslu 🤣🤣🤣🤣

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:28:31] • [IP: 37.47.178.***]

Za dwa lata tj. Od 2025 tunel będzie płatny więc kasa będzie.. Co za debilizm zostawiać zdezelowane przerdzewiałe bieliki z wyremontowane karsibory złomować? Tylko ten chory kraik stać na takie marnotrasrwo.

Fan Klub Pana Leszka W. • Piątek [05.08.2022, 11:30:10] • [IP: 109.105.229.**]

Do : • [IP: 37.8.230.***] a czy kontrola będzie również dotyczyła czasu kiedy wspomniana Pani Joanna była z ca prezydenta miasta ?? w tamtych latach ?? Personalnie nic do Pani Joanny nie mam, ale nie uważam aby ta osoba była dobrym PM -to ten sam układ, jest młodsza ale myślenie jest identyczne jak obecnego PM. Proszę to zrozumieć, nawet gdy wygra wybory, po jakimś czasie sami jej wyborcy będą uważać, ze był to błąd. Proponuje aby mieszkańcy naprawdę zrobili PRZEWIETRZENIE I RADY MIASTA ORAZ LUDZI KTÓRZY TYM MIASTEM WŁADAJĄ, TO NIC NIE ZMIENI I NIC NIE DA, ŻĘ ZA PONAD ROK LUB OKOŁO DWÓCH LAT SPOTKAMY SIĘ PRZY URNIE I DOKONAMY ROSZAD. Trzeba NAPRAWDĘ ZMIANY od dolnej ! Co z tego że Pani Joanna wygra wybory jak i tak nikogo nie pociągnie do ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI. ... ŻADNEJ ! Po wygranych wyborach zostanie wymieniona powiedzmy 15 % ekipy. .. może mniej, z tych 15 % może 5 % odejdzie na np. emeryturę.. a reszta wróci do innych pobocznych zadań miasta... NOWY CZŁOWIEK, MOŻE Z INNEGO MIASTA

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:32:00] • [IP: 37.47.178.***]

230***taki debil jak ty to powinien być w klatce trzymany na pokaz jako przykład całkowitego zpisienia i kaczej ospy

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:36:44] • [IP: 37.47.173.**]

Ani złotówki dla nierobów z PO!!

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:59:17] • [IP: 46.204.4.***]

Nie rozumiem tego skowytu. Przecież wiadomo, że przeprawa promowa musi zostać. Nie wszystkie pojazdy będą mogły wjechać do tunelu, musi być inna możliwość przeprawy w sytuacji awarii w tunelu, a także byćzapewniona przeprawa z dworca kolejowego.

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:03:53] • [IP: 176.221.123.***]

11:30:10 A kto to Lesiu W. ? Jeszcze nie poznany a już" podejrzany".

Jarek&Cat Kompany Sp.ZOO • Piątek [05.08.2022, 12:15:30] • [IP: 176.221.123.***]

El Betonnes z królewną Michaliną na pewno znajda 16 milones cebuliones. Nie bójcie się. A swoją drogą jak tam wygląda sytuacja ze strefą przemysłową na mulniku? Ptaszki ćwierkają, że większość potencjalnych inwestorów wycofała się.

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:23:11] • [IP: 46.205.157.**]

11:24:37] • [IP: 78.10.206.**] Ostatnio na mapie bardzo szczegółowej liczyłem te wyspy, wyszło mi 30-32, tylko.

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:39:08] • [IP: 31.0.75.*]

Po tęgiej minie Kochan widać że zaraz coś wymyśli np wolniejsze sondy

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:40:29] • [IP: 37.8.230.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:32:00] • [IP: 37.47.178.***] VICE VERSA.

Nauczyciel • Piątek [05.08.2022, 12:40:56] • [IP: 37.47.146.***]

Pani Agatowska to jedyna osoba która Zmurkiewicz nienawidzi i ja niszczy jak może. Znaczy to tyle że widzi w niej poważnego przeciwnika. Pani Agatowska jest gwarancja zrobienia porządku dla zwykłych mieszkańców miasta. Pani Agatowska jest doświadczona i kompetentna i ludzka czyli zupełnie inna niż stary zgred co wystarczy żeby mieć nadzieję, że będą zmiany na lepsze. Pani Agatowska dostanie wiele głosów od ludzi którzy zostali okiwani przez obecna ekipę.

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:43:10] • [IP: 37.8.230.***]

Fan Klub Pana Leszka W. • Piątek [05.08.2022, 11:30:10] • [IP: 109.105.229.**]W tej kwestii czas już minął, i obecni mogli to przeprowadzić.Skoro nie zrobili tego, znaczy że nie było przesłanek.

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:44:04] • [IP: 37.8.230.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 11:32:00] • [IP: 37.47.178.***]SPADAJ NA DRZEWO!

:D • Piątek [05.08.2022, 12:46:21] • [IP: 80.54.236.***]

Sami wielcy specjaliści od gospodarki morskiej w tym zespole :D

Gość • Piątek [05.08.2022, 12:46:34] • [IP: 46.205.157.**]

Miłośnicy Świnoujścia, dziś na TVP Kultura o g.22:05 film Bromskiego sprzed kilku lat" Bilet na Księżyc", gdzie jest dużo ujęć kręconych w Świnoujściu, np.pokazano Bieliki z kawalkadą samochodów z lat 60-70 czy ulicę Słowackiego jeszcze z kostką, dom wczasowy" Amigo", okolicę bramy do jednostki wojskowej w porcie, itd.

Głos_Sumienia • Piątek [05.08.2022, 13:00:34] • [IP: 78.133.244.**]

90% ze zdjęcia to komuchy, taki system ich wychował i oni nadal w takim systemie żyją !

Gość • Piątek [05.08.2022, 13:02:08] • [IP: 176.221.122.***]

Gdy rozkradano w bandycki sposób naszą morską stocznię remontowa to nie widziałem by ktoś z promów miejskich protestował lub wspierał nas stoczniowców więc zaorać tę niepotrzebną nikomu żeglugę w obecnej sytuacji ludzie se poradzą tyle patologicznych hoteli pobudowali więc do podetarcia niemieckich zadów potrzeba nikt się marynarzem lub szyprem nie urodził zamknąć, zaorać pan prezydent ma rację kto to ma utrzymywać i po co paliwo przez co niemce można wozić gaz statkami ZLIKWIDOWAĆ bez dwóch zdań. Powiem więcej. ZUTYLIZOWAĆ ten patologiczny zakład pracy

Gość • Piątek [05.08.2022, 13:21:41] • [IP: 37.47.240.***]

Staruszek miejski zakręcił rączki na piersi, bo wie, że już następczyni będzie się tym martwić. A ten" przystojniak inaczej" w żółtym wdzianku i czerwonym krawaciku, to wygląda jakby jeszcze szukał baloniku na druciku. On chyba jest uchodźca z Floating Gardensu stettin, za " zasługi" w naszej narodowej firmie zeglugowej. Przypomina się zbiórka starszyzny w amfiteatrze (też było upalnie) nad grobem Morskiej Stoczni Remontowej S. A.. Te same zafrasowane miny, i taka sama mina staruszki z Floating Gardensu. Najważniejsze w tym wszystkim są aparaty fotograficzne i kamery, a więc lans tani, dla baranków żeby byli fani.

Gość • Piątek [05.08.2022, 13:39:52] • [IP: 31.11.130.***]

Tunel to nieudana inwestycja!! Pisałem o tym wiele razy. Utrudni dla tysięcy ludzi kontakt z PKP. Miasto zaleją spaliny i hałas. Zobaczymy co powiecie kiedy trzeba będzie spłacać odsetki do banków!! Przewiduję awarię za awarią. A przy tym brak wygodnej przeprawy do PKP. Czas pokaże ile zła zrobi mieszkańcom tunel!!

Gość • Piątek [05.08.2022, 13:41:43] • [IP: 176.221.123.***]

Zebral sie zespol komucho -bolszewikow i beda mowic co dla mieszkancow Swinoujscia dobre.Do towarzyszki Paczkowskiej kiedy pani wyjdzie na pragulku bo chetnie skopalabym pani zope jako mieszkanka Swinoujscia.bo z glowa sie juz nic nie da zrobic.

Gość • Piątek [05.08.2022, 14:01:21] • [IP: 176.221.122.**]

Najbardziej dziwi, że kierownik UM nie zaprosił wysokiej rangi przedstawicieli z psisu, którzy zezłomowali ogromny majątek narodowy, naszej Morskiej Stoczni Remontowej S.A., budowany przez pół wieku przez Świnoujskich stoczniowców. Przecież to od pisu zależy dotacja do promów. Czyżby czuł swoim szczególnego kształtu nosem, że idą zmiany, więc przejdzie ze względu na giętkość kręgosłupa, na którąś z kolei po PZPR partyjkę.

Gość • Piątek [05.08.2022, 14:22:32] • [IP: 159.242.10.**]

Do Gość • Piątek [05.08.2022, 13:02:08] • [IP: 176.221.122.***]. ... ty koles to chyba jakis anormalny musisz byc . ... moze nacpany lub zwykly oszolom, ktory nie kojarzy czego dotyczy ta cala rozkminka ?

Gość • Piątek [05.08.2022, 14:35:52] • [IP: 31.11.130.***]

Zostawić 1 Bielika, Niech pływa co pół godziny.Cysterny z paliwem tylko nocą na Bieliki też się zmieszczą i koszy spadną z 16 tu do 6 mln

Gość • Piątek [05.08.2022, 14:45:59] • [IP: 5.173.26.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 13:02:08] • [IP: 176.221.122.***] jeśli piszesz per pań prezydent to musi być z ciebie zajeb sty stoczniowiec 🤣🤣🤣

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:01:30] • [IP: 5.174.59.***]

wystarcza jakieś autobusy widne z możliwością przewozu ciężarówki, po co utrzymywać wielkie promy, do tego rozwinąć komunikacje miejska, która załatwi lwią cześć przewozu osób, częstotliwość można dostosować w trakcie. ograniczyć do dwóch, alternatywą zawsze jest podróż przez drogi w Niemczech

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:03:51] • [IP: 85.194.243.***]

Miasto zostalo ograne przez LNG, które z własnych środków przebudowało ul. Ku Morzu i teraz tlumaczac to względami bezpieczeństwa planuje jej zamknięcie. Stąd konieczność wytyczenia nowego przebiegu drogi do lokalnych atrakcji latarni i fortu. Urazone miasto odbiło piłeczkę wycofując się z finansowania estakady nsd linia kolejową do nowego węzła drogowego na S-3. W efekcie LNG chce dojazdu do terminala z S-3 poprzez węzeł przy wylocie tunelu z ul Fińską i wiaduktem przez tory i prawdopodobnie dogadując sie z Portem przez ich teren do do swojego terminalu. Pozostaje więc pytanie po co zbudowano wiadukt nad torami od Barlickiego do ul. Ku Morzu. Czyżby dzisiejszy Gaz System odstąpi za sowitą oplata ul. Ku Morzu dla projektowanego Terminalu Kontenerowego a ciężarówki z gazem będą dojeżdżać do Terminalu Gazowego poprzez ul. Fińska, Dworcową, Bunkrową i teren Portu do ul. Ku Morzu?

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:08:09] • [IP: 80.149.82.***]

czy prezes przeprawy otrzymal juz zastepczy stolek czy bo jak mysle pieniadze na tym stanowisku tez beda mniejsze a taki specjalista na to sie nie zgodzi

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:09:25] • [IP: 88.218.254.***]

Moim zdaniem najgłupszą rzeczą było budowanie tunelu.Idealny byłby most, tym bardziej, że miejsca na niego jest sporo.Odpowiednia wysokość dla statków plynących do Szczecina, wydłużenie dróg dojazdowych, wielopasmowy.A nawet z nitką kolejową.I tańszy w budowie i w eksploatacji. Istniały możliwości nieblokowania drogi wodnej podczas budowy.I problem promów byłby rozwiązany.Tunel niczego nie rozwiązuje ale stwarza dodatkowe obciążenia.Kto to wymyślił? Co nam po ewentualnych obwodnicach jak nie ma gdzie parkować a do promow trzeba nadal się spieszyć. Ja proponuję potem ewentualnie darmowe promy dla mieszkańców a płatne dla przyjezdnych.

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:24:04] • [IP: 37.248.224.***]

UTRZYMANIE DARMOZJADÓW Z PROMAMI KOSZTUJE. TERAZ MIASTO ZAPŁACI ZA UTRZYMANIE PROMÓW I TUNELU. PRZECIEŻ PIS WAM DAŁ I WYBUDOWAŁ. WYDOILI MIASTO Z KASY ZA DZIERŻAWĘ GAZOPORTU ZALEGŁĄ I OBECNĄ NA BUDOWĘ TUNELU. PIS WAM DA KOPA W DUPĘ I PA PA!

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:25:37] • [IP: 37.248.224.***]

TAK WAS GÓWNOZJADY WYDYMAŁ PIS.

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:30:08] • [IP: 94.254.237.***]

Jakby rząd nie finansował respiratory obiecane przez handlarza bronią to by pieniądze były nie mówiąc o kopertowych wyborach, totalne marnotrawstwo powinny za to siedzieć !!

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:59:27] • [IP: 176.221.122.**]

Kilka lat temu staruszek kierownik UM mówił publicznie , że po wybudowaniu tunelu, nie będą potrzebne dotacje państwowe do promów. Czyżby nie wiedzioł wtyda co godo ? Ale tak już jest z chorągiewkami, a tu potrzebny jest ktoś z jajami, rozumem kręgosłupem i autorytetem powszechnym.

Gość • Piątek [05.08.2022, 16:38:42] • [IP: 37.248.224.***]

TŁUSTE KOTY PIS MAJA SIĘ DOBRZE I CHU... NA WAS KŁADĄ.

Gość • Piątek [05.08.2022, 16:39:59] • [IP: 94.254.237.***]

Po pierwsze tunel jest budowany za środki unijne i z budżetu miasta. ! PIS nam nic nie dał wreszcie niech dotrze do pisowskich wyborców i nieuków !! Myślenie nic nie kosztuje !!

Gość • Piątek [05.08.2022, 17:03:29] • [IP: 46.205.149.**]

Pan na trzecim od końca zdjęciu, w jasnym garniturze, ma już połowę aureoli. Nie wiem, co tam mówił, może... kadził?

Gość • Piątek [05.08.2022, 17:07:28] • [IP: 88.218.255.**]

Co to za kwoty ?? Z kosmosu wzięte zawyzone na maksa żeby można było coś ukraść!!

Gość • Piątek [05.08.2022, 17:13:44] • [IP: 37.248.171.***]

Po cholerę nam te promy oprócz 1 Karsibora. W centrum wystarczy mała jednostka i przejazd za 3 zł.

Gość • Piątek [05.08.2022, 17:21:31] • [IP: 84.17.55.**]

Nie musimy się o nic martwić, bo mamy Janusza, którego bankierski łeb podoła wszystkim problemom tego świata

Gość • Piątek [05.08.2022, 18:10:46] • [IP: 46.205.148.**]

13:00:34] • [IP: 78.133.244.**] to prawda, to e znacznej liczbie postkomuchy, np.Kochan była w PZPR, a ta ruda posłanka z Nowej Lewicy, ta z prawej, blisko kamery na przesuwanym zdjęciu zaraz pod winietą portalu, to zajadła lewaczka, której nie szkodzi, że dziecko w łonie matki w ramach tak zwanej aborcji można pokawałkować, akceptuje ona ten tak zwany zabieg.

Gość • Piątek [05.08.2022, 18:32:40] • [IP: 176.221.123.***]

A co robią POwskie komuchy i ta ruda co nic nie wie i występuje w telewizji. Won ze ŚWINOUJŚCIA. Rudy zabrał pieniądze na tunel i wybudował w Gdańsku a teraz jeszcze raz wonnnnnn

Gość • Piątek [05.08.2022, 18:34:24] • [IP: 176.221.123.***]

WYWIEŚĆ KOMUCHÓW ZE ŚWINOUJŚCIA NA TACZKACH CO ONI TU ROBIĄ PO I TA RUDA.

Gość • Piątek [05.08.2022, 19:06:01] • [IP: 79.185.4.***]

Jeżeli Państwo Polskie i Miasto Świnoujście mają problem z utrzymaniem miasta niech wyzbędą się go za 1 zł + koszty chętnych będzie dużo.

Gość • Piątek [05.08.2022, 19:53:03] • [IP: 178.238.248.***]

123, 148.Macie racje, takie byly czasy, ale skoro juz, to trzeba byc sprawiedliwym.W pisobolszewi tez mozna niejednemu zarzucic przynaleznosc do PZPR, tylko jakos nie widze oburzenia z Waszej strony.Niektorzy pyskuja, ze utrzymanie promow to sumy z nieba wziete.No ale medrcy, podajcie skad wiecie, ze to kit.U Was (PIS) wszystko wiedzacych jest mnostwo, ze tez takie talenty sie marnuja.Juz niedlugo wybory do samorzadow i bedzie pt sprawdzam.Trzymam za Was kciuki, nareszcie WSZYSTKO bedzie za darmo

Gość • Piątek [05.08.2022, 20:02:26] • [IP: 37.248.224.***]

PIS WYDYMAŁ SWOICH PACHOŁKÓW I GÓWNOZJADÓW PISOWSKICH.

Gość • Piątek [05.08.2022, 20:08:20] • [IP: 176.221.122.**]

Dwa zmodernizowane karsibory zostawic. Reszta won..

Gość • Piątek [05.08.2022, 21:02:54] • [IP: 45.95.243.**]

Nie mam nic przeciwko Lewicy. Absolutnie jestem przeciwny pisowskiemu komuchowi Żmurkiewiczowi i czerwonej – rudej zachłannej na wszystko. Potrzebna świeża krew. Ktoś z zewnątrz.

Gość • Piątek [05.08.2022, 21:30:11] • [IP: 176.221.122.**]

Do IP 4.205.149. godz. 17.03.29. Masz rację z tą aureolą tego na trzecim zdjęciu od końca, ale mi się wydaje, że un chyba się pomylił i myśloł. że przyszedł na jarmark odpustowy, a to dopiero 15.08.2022 roku, więc aż się zaczerwienił ze wstydu.

Gość • Piątek [05.08.2022, 21:49:42] • [IP: 46.205.146.*]

Ludzie za co wy chcecie placic?

Gość • Piątek [05.08.2022, 22:02:56] • [IP: 37.47.188.***]

Wyobraźcie sobie, że tunel z przyczyn technicznych musi zostać wyłączony przy jednym bieliku...

Gość • Piątek [05.08.2022, 22:29:04] • [IP: 88.218.254.**]

Gość • Piątek [05.08.2022, 18:32:40] • [IP: 176.221.123.***]I dziwić się że NEO-NÓWKA ma pożywkę na was bękartach pisowskich.Każdym swoim śmierdzącym oddechem zatruwacie wszystkim życie.

Gość • Piątek [05.08.2022, 22:30:59] • [IP: 89.151.36.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 20:02:26] • [IP: 37.248.224.***] To kto cię wydymał pachołku i gównozjadzie ?

Gość • Piątek [05.08.2022, 22:38:05] • [IP: 89.151.36.***]

Gość • Piątek [05.08.2022, 15:25:37] • [IP: 37.248.224.***] Co ty tak ciągle o tym dymaniu ? Chyba to bardzo lubisz-pieszczochu... Podziel się ze wszystkimi wrażeniami...

Gość • Piątek [05.08.2022, 23:12:37] • [IP: 176.221.122.**]

Ze zdumieniem usłyszałem z tego spotkania, że miasto uznało, że po otwarciu tunelu potrzebne będą tylko dwa Bieliki i jeden Karsibór. Twórcy tej durnej teorii doprowadzą do całkowitego paraliżu miasta. Przecież tunel jest budowany tylko po to, żeby zmniejszyć wielkie kolejki na promy, ale promy w dalszym ciągu muszą funkcjonować, tylko przy mniejszym obciążeniu. Nie do wiary, że ktoś w 2018 roku jak powiedziała Pani Radna, poinformował rząd, że miasto nie będzie potrzebowało dotacji bo nie będzie promów. Miasto musi pozostawić wszystkie promy po otwarciu tunelu, bo możliwość przejazdu przez tunel zwiększy ilość dodatkowych pojazdów. Złomowanie czy pozbywanie się promów graniczyło by z działaniami które są opisane w prawie. Trudno dziwić się kierownikowi ŻŚ, bo to spadochroniarz z zewnątrz, ale żeby nie miał wyobraźni miejscowy kierownik, to po prostu tragedia. Tunel tylko ulży obecnej sytuacji, ale jej nie rozwiązuje, a wiadomo że tunel będzie z różnych przyczyn zamykany !! ALARM !

Gość • Piątek [05.08.2022, 23:19:34] • [IP: 37.248.171.***]

Ale ekipa się zebrała... Sam kwiat zaplecza dla trolli 😀😁😃😁

Gość • Sobota [06.08.2022, 00:48:22] • [IP: 37.248.172.***]

Oj tam 16 milionów stać nas, na inne bzdury urząd więcej wydaja np na oświetlenie świąteczne albo na jakieś inne bzdury na promenadzie

Gość • Sobota [06.08.2022, 01:20:37] • [IP: 31.11.130.***]

Do tych wszystkich obszczymurów, ktorzy wyganiają mieszkańców z miasta. Pytam gówno-gawędziarze, kto wam dał do tego prawo?? Baczcie uważnie!! Niedługo to wy pojedziecie kibitkami aż na Sybir, bo przy waszych zdolnościach politycznych nic dobrego ten kraj nie czeka. Już się narządziliście, że muszę chleb zdrowotny kupować za 8, 50zł!! A regularnie co 3 miesiące wykupując leki płacę 100zł więcej. Jak wam nie wstyd krytykować kogokolwiek, tworząc jednocześnie dla ludzi piekło na ziemi!!

Gość • Sobota [06.08.2022, 02:28:34] • [IP: 159.242.10.**]

Idea jaka przyswiecala stalemu polaczeniu wysp (Uznam i Wolin a nie zadnych 44 wysp) byla polaczona z likwidacja przeprawy promowej lub jej ograniczeniu, ale byla mowa o moscie. I bardzo dlugo o przeprawie mostem byla mowa, tyle ze zw wyborem jednej s trzech opcji w zaleznosci od wysokosci przesla danego mostu (staly, zwodzony czy czesciowo zwodzony) . ... tym bardziej ze byly tereny na piekne dojazdy (tam gdzie karsibory) . tylko ze od pewnego momentu nagle prezio z ferajna zaczal miec parcie na tunel i teraz jest maly/duzy problem. W analizie policzono mozliwosc prpmow na 10 tys. pojazdow / dobe zas przy tunelu chyba tez 10 tys. pojazdow / dobe zapominajac, ze po otwarciu napewno ilosc pojazdow sie zwiekszy - stond tunel tylko po jednym pasie w jedna strone. tunel to tylko samochody i ladunki bezpieczne zas most ma juz wieksze mozliwosci i pewnie tanszy i w utrzymaniu i wykonaniu. A tak zostana i promy i tunel na garnuszki miasta. Ciekawe kto przytulil za takie beznadziejne doradztwo ?

Gość • Sobota [06.08.2022, 09:08:22] • [IP: 80.149.82.***]

Rany sami polityczni frustracji. Ludzie nie piszecie w temacie!! Nie PiS i nie Po, nie o polityczne sympatię tu chodzi i wzajemne opluwanie. Przypomnę że chodzi o przeprawę promowa po oddaniu tunelu. Pomijam że kierownik miasta już nie ogarnia ale to raczej demencja niż przynależność.

Gość • Sobota [06.08.2022, 09:39:56] • [IP: 37.187.147.***]

Jak widzę tego ochłapa Kochan, to mnie na sranie bierze. To jest ten sam typ półkula mózgowego co E.Ż-Trzebiatowska... Dno dna.

Gość • Sobota [06.08.2022, 11:01:30] • [IP: 37.47.240.***]

Do IP 80.149.82 godz. 09.08.22. Masz rację, wystarczy obejrzeć te występy i staruszka kierownika, który może z demencji przebiera rytmicznie paluszkami w różnych konfiguracjach. Nie wróży to dobrze naszemu miastu, bo do wyborów jeszcze rok. Może jak za czasów PZPR odejdzie wcześniej, ze wzgledu na stan zdrowia.

Gość • Sobota [06.08.2022, 11:07:54] • [IP: 88.218.254.**]

Gość • Sobota [06.08.2022, 02:28:34] • [IP: 159.242.10.**]Tobie ten most to juz chyba po nocach sie sni??Na dzialce sobie postaw.

Gość • Sobota [06.08.2022, 13:16:33] • [IP: 5.173.157.**]

Dlaczego nie skorzystac z doswiadczenia Miasta Gdansk, w chwili otwarcia tunelu zrobili platna przeprawe promowa i z jakims czasem ja wygasili teraz jest tylko tunel lub obwodnica, wiec nierozumie w czym problem.Zegluga swinoujska powinna zostawic załoge szkieletowa na dwa promy w centrum, prom karsibor w zwiazku z wysokimi kosztami ekspoatachi zlikwidowac chlopaki na tzw gwizdek i tak beda pracowac pod telefonem mamy pelno w swinoujsciu sprawnych emerytow marynarzy wiec nie ma problemu i na koniec czy promy musza chodzic co 20 min przy otwartym tunelu ??jezeli beda co godzine bedzie git

Gość • Sobota [06.08.2022, 15:18:18] • [IP: 5.173.155.***]

Zostawić Karsibory!!

Gość • Sobota [06.08.2022, 16:45:29] • [IP: 37.47.128.**]

Jak przekazał prezydent Żmurkiewicz ministerstwo infrastruktury planuje, że do momentu otwarcia tunelu dofinansowanie będzie, ale z momentem otwarcia tunelu już nie. I BARDZO SŁUSZNIE!! EMERYT SAM MÓWIŁ, ŻE PROMY BĘDĄ TYLKO ATRAKCJĄ TURYSTYCZNĄ, CZY TO ZNACZY, ŻE KOLEJNY RAZ KŁAMAŁ? JAK" NASZ" PINOKIO...

Gość • Sobota [06.08.2022, 22:09:57] • [IP: 92.118.167.**]

Na dworzec PKP naokoło, tunelem mamy sie przedostawac?? Czy ktos durny choc troche pomyśli?? I bedziemy kwitnąć na tym dworcu godzinami, bo promy bedą co godzine pływać?? Pogięło kogoś??

Gość • Sobota [06.08.2022, 22:19:15] • [IP: 122.11.212.***]

Oddajcie miasto Niemcom, robicie wszystko aby oni czuli sie jak u siebie a koszty tej goscinnosci i to coraz wieksze ponosza polscy mieszkancy Swinoujscia.

Gość • Niedziela [07.08.2022, 09:51:33] • [IP: 159.242.10.**]

Do Gość • Sobota [06.08.2022, 13:16:33] • [IP: 5.173.157.**]. ... chyba szanownego internauty szare komorki juz nie sa git. Tunel w gdansku nie jest jedyna opcja komunikacji a jedna z wielu a to zasadnicza roznica. Jesli ktos tego nie rozumie to nie powinien zajmowac glosu w tej sprawie.

Gość • Niedziela [07.08.2022, 14:07:37] • [IP: 176.221.122.**]

W latach siedemdziesiątych XX wieku pływały cztery promy Karsibór i trzy promy w centrum, a wtedy było wiele razy mniej samochodów. Teraz powstaje tunel, żeby rozładować olbrzymie kolejki na prom, w związku z olbrzymim przyrostem liczby samochodów . Ale konieczność zapewnienia bezpiecznego połączenia wyspy Uznam z wyspa Wolin przez promy pozostaje na tym samym poziomie jak w latach 70-tych XX wieku ! Chyba tylko jakiś nieuk uważa, że można zostawić tylko dwa promy w centrum i jeden w Karsiborzu. Muszą pozostać wszystkie, bo inaczej to tragedia dla funkcjonowania miasta.

Gość • Niedziela [07.08.2022, 15:41:56] • [IP: 178.238.249.***]

Aż serce rośnie jak czyta się opinie wszelkiej maści malkontentów którzy doniedawna psy wieszali na władzy za brak postępu w sprawie budowy tunelu, obecnie kiedy budowa jest na ukończeniu to pod dyktando Niemców potępia się wszystko w czambuł.BRAWO LOKALNI FOLKDOJCZE...

Gość • Niedziela [07.08.2022, 20:13:20] • [IP: 31.179.73.**]

Tunel to droga. Utrzymanie go leży w kwestii miasta. Dziękuję za uwagę.

Gość • Wtorek [09.08.2022, 11:23:43] • [IP: 89.151.37.**]

Bedzie taka ogromna kolejka przez niemiecki samochody ze Swinoujscniani nie sa zdanem jechac na druga strona jak promy nie ma. Bo niemcy od wiele lat nie sa zdaniem budowac autostrada blizej do Bansin. Dlatego dla 4 Million ludzie bedzie lepej jechac kierunek do Szczecin i dalej do Swinoujscie, Ahlbeck, itd.

Gość • Czwartek [11.08.2022, 18:16:52] • [IP: 83.20.235.**]

Widac jak malym zasobem wiedzy dysponuja”decydenci, , doradcy itp”. Nie ma takiej opcji by uninknac alternatywy promow lub mostu. Juz najwyzszy czas by mylec odnowieniu taboru o wiekszej pojemnosci I ekologicznie czystego o napedzie elektrycznym, bo innego ”za chwile” nie bedzie mozna dpuscic do ruchu. Jest to fakt oczywisty dla wszystkich ktorzy maja w glowach wiecej niz rozumek misia puchatka

Gość • Niedziela [14.08.2022, 00:32:39] • [IP: 62.69.229.**]

czy przypadkiem godło państwowe nie zostało umieszczone nieprawidłowo? Wszak ponad godłem nie może być nic innego, a tu widzę jakąś półkę, na której być może stoją słoiki z kiszoną kapustą.

Gość • Piątek [19.08.2022, 00:44:46] • [IP: 37.47.162.***]

Gość • Sobota [06.08.2022, 22:09:57] • [IP: 92.118.167.**] i będą płatne jak na całym świecie :D od aut i ludzi

Oglądasz 1-110 z 110
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■