iswinoujscie.pl • Czwartek [14.07.2022, 13:45:23] • Świnoujście
Tunel zwolnił teren – biorą się za drogę
fot. BIK UM Świnoujście
Firma FDO z Tanowa koło Szczecina dokończy 400 metrowy odcinek nowej drogi do Centrum Usług Mulnik. To ten, który wcześniej nie mógł być zrealizowany z uwagi na prace przy budowie tunelu pod Świną. Roboty budowlane mają ruszyć w przyszłym tygodniu, a wykonawca będzie miał 160 dni na ich ukończenie.
Chodzi o odcinek, który połączy już powstają drogą z CU Mulnik i wschodnią obwodnicą miasta (na wysokości nowej części cmentarza). Przebiegał przez teren budowy tunelu. Na obecnym etapie realizacji tej inwestycji wykonawca stałego połączenie może go już wyłączyć ze „swojego” terenu, a tym samym może rozpocząć się tam budowa brakującego odcinka drogi Mulnik – wschodnia obwodnica.
fot. BIK UM Świnoujście
Jego wykonawca został wyłoniony w przetargu. Umowa opiewa na 7,9 mln złotych brutto. Obejmuje nie tylko samą drogę, chodnik, oświetlenie i drogę dla rowerów, ale także tzw. sięgacz, czyli 120 metrowy dojazd z tej drogi od pobliskiego nabrzeża.
fot. BIK UM Świnoujście
Przypomnijmy, że na całą inwestycję (CU Mulnik, 3,3 km nowej ulicy, chodniki, droga dla rowerów, oświetlenie i sieci kanalizacyjno – wodociągowe) Miasto otrzymało dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20 w kwocie 15 mln złotych.
fot. BIK UM Świnoujście
14:04:14 skąd się biąra tacy idioci jak ty ?
Mulnikiem zajmuje się sędziwa emerytka, więc mogło się jej przydarzyć o czymś zapomnieć.
Mulnik stoi pusty nie dlatego iż przedsiębiorstwa nie chcą, tylko nie mogą. Tereny wynajęte firmy płacą za dzierżawę lizingi za sprzęt a postawić nic nie mogą. Może portal sprawdzi powody wystarczy sprawdzić lustę dzierżawców i z nimi porozmawiać
Sięgacze, zacieniacze blebleble itepe...
SRACZE BĘDĄ?
Hahha a CU Mulnik stoi puste od długiego czasu. Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą korzystać z takiego super pomysłu? Ciekawe czy urzędnicy wiedzą? Urzędnik to teoretyk, a przedsiębiorca praktyk tu jest pies pogrzebany.
Ciekawe czy będą szerokie pasy awaryjne, ratunkowe przed tunelem. W dobie oszczędności jakiś mniej rozgarnięty decydent wykreśli z harmonogramu budowy i będzie kłopot.