Program MegaMisja dla klas 1-3 działa od 2015 roku i dotychczas wzięło w nim udział 1250 szkół i ok. 40 tys. dzieci. To dzięki niemu uczą się ważnych zasad młodego internauty i przygotowują do tego, aby korzystać z technologii odpowiedzialnie, z rozwagą i z umiarem. To nauka ochrony prywatności, kulturalnego wyrażania opinii czy weryfikowania źródeł informacji. Zajęcia odbywają się w formie zabawy, w której uczniowie za wykonanie kolejnych zadań zdobywają nagrody dla całej szkoły – książki, audiobooki, gry, materiały plastyczne, pomoce edukacyjne czy tablety. Dla nauczyciela to sposób na prowadzenie bardziej angażujących zajęć, podejmowanie aktualnych tematów, zadbanie o zdrowe nawyki cyfrowe dzieci i na podnoszenie też swoich kompetencji.
#SuperKoderzy to propozycja zajęć dla uczniów z klas 4-8, na których poznają podstawy programowania. Nie tylko na lekcjach informatyki, ale też na innych np. na przyrodzie, historii, fizyce, muzyce, lekcji języka polskiego i języków obcych. Nauczyciele nie muszą mieć umiejętności informatycznych ani programować, by wspólnie z dziećmi konstruować roboty, tworzyć mini-stacje pogodowe, reportaże dźwiękowe czy proste strony www, bo Fundacja Orange przygotowuje ich do prowadzenia nowoczesnych lekcji na bezpłatnych szkoleniach. Szkoły, które zakwalifikowały się do programu, otrzymają grant na zakup sprzętu np. zestawów robotów. Do tej pory z inicjatywy skorzystało 770 szkół i ok. 20 tys. dzieci.
Oba projekty są w pełni darmowe, wpisują się w podstawę programową, a także w społeczną misję Fundacji Orange, która już od 17 lat troszczy się o dobro dzieci w cyfrowym świecie i podnosi kompetencje nauczycieli tak, aby realizowali zajęcia dostosowane do potrzeb dzisiejszych uczniów.
- Zależy nam na tym, żeby lekcje w szkołach były dla uczniów ciekawe, angażujące, a nauczyciele potrafili korzystać z nowoczesnych możliwości po to, aby lepiej rozumieć świat młodych i to, jak dziś zdobywają wiedzę. Bardzo nas cieszy, że mimo wielu wyzwań w szkolnej rzeczywistości znalazła się przestrzeń na zainteresowanie innym podejściem do prowadzenia zajęć z dziećmi. – mówi Monika Wrońska z Fundacji Orange.
Programowanie młodych umyslów na brak myślenia i łykanie" jedynie słusznej" papki medialnej
szkoda że nie wszystkie klasy biorą w tym udział z SP^ :(
9:36- sprecyzuję, by tu nie krytykowac ślepo - latarnicy to inna inicjatywa, nie pisałem o nich tutaj, adresując to do autorów rej cyfrowej inicjatywy. Latarnicy po prostu czekają na zwycięstwo polityków swojej opcji.
18:36:20] • [IP: 78.10.206.**] latarnicy Trzaskowskiego w blokach startowych, by oświecać dzieci co do LGBTQ. Jeśli tylko ludzie zapomną o smrodzie Czajki, który ciągnie się za Trzaskowskim, o jego powiązaniach z grupą Bilderberg, jeśli wysokie ceny ropy na rynkach światowych i wojna za miedzą osłabią rząd, liczą na polityczna szczelinę i dopadną dzieci Polaków, by ominąć pośrednictwo rodziców w wychowywaniu.
To jest coś popierniczone. Nowa podstaw programowa zakładała nabywanie umiejętności programowania w każdej dziedzinie, nie tylko na informatyce. Programowanie miało być nie tylko pisaniem programów, ale przede wszystkim postępowaniem algorytmicznym. Miało być i na matematyce, ale i na biologii czy języku polskim. Oczywiście programowanie nie miało być wprowadzane na każdej lekcji, ale na kilku lekcjach w ciągu całego roku szkolnego. A tu nagle ktoś wygarnął z Unii pieniądze i będzie zarabiał na dublowaniu szkoły.
Orange? Ostrzegano mnie przed tą firmą, nigdy, nawet na sam internet, nie podpisałem z nimi umowy.
Zawijać łapy od Polskich dzieci.
O kurde :(
Rodzice, módlcie się żeby waszych dzieci nie objęto tą „nowoczesnością”!!