Grunt w miejscu przebicia poza obudowę został najpierw zmrożony specjalnym roztworem solanki. Wyjść wykonanych metodą mrożenia będą dwa, a w sumie w całym tunelu – cztery.
fot. GDDKiA/Sweco
Wykonawca rozpoczął przebijanie obudowy tunelu w miejscu wyjścia ewakuacyjnego od strony wyspy Uznam. To jedna z najbardziej skomplikowanych operacji przy budowie stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Warto podkreślić, że tunel w tym miejscu jest na głębokości około 23 metrów pod Świną.
Grunt w miejscu przebicia poza obudowę został najpierw zmrożony specjalnym roztworem solanki. Wyjść wykonanych metodą mrożenia będą dwa, a w sumie w całym tunelu – cztery.
fot. GDDKiA/Sweco
Wydobytych zostanie około 200 m3 zmrożonego gruntu i wykonana klatka schodowa, która będzie prowadziła z powrotem do tunelu, ale już pod jezdnię, gdzie będzie biegła droga ewakuacyjna na powierzchnię.
fot. GDDKiA/Sweco
Budowa tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin na stałe połączy Świnoujście z resztą kraju, a długie oczekiwanie w kolejce na prom przejdzie do historii. Będzie to najdłuższy podwodny tunel w Polsce.
fot. GDDKiA/Sweco
Ma być oddany do użytku w maju 2023 roku. Łączna jego długość to 3,2 km. Część drążona maszyną TBM ma 1484 m. Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym GDDKiA o/Szczecin. Wykonawcą konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln złotych, z czego aż 85 procent pochodzi ze środków unijnych Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Resztę Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
fot. GDDKiA/Sweco
BIK UM Świnoujście
A mówili że tylko w wodzie się kurczy pisior
Termin oddania tunelu do użytku, bardzo się przesuwa, najpierw wrzesień 2022, potem styczeń 2023, teraz maj 2023 i pewnie to nie jest ostatnie słowo...
Boruje? Pewno mają nowe wiertła.
winda to tam bedzie bo jak co to nie mam zamiaru zapiexxxć te 23m do góry na piechotę.
Jeszcze nie raz czekając w kolejce do tunelu, uronimy łezkę, wspominając przeprawę promami...
Dlatego tak jest zimno mimo końca kwietnia. Ostanio złowilem rybę przy kapitanacie. ..mrożoną, nawet zafoliowaną, z ostrzeżeniem, by po rozmrożeniu znów nie zamrażać.
EPOKA LODOWCOWA A TEMU CIEPŁO.
Nareszcie promy pójdą do lamusa.
rupta rupta tam
skoncza sie kolejki na prom zaczna do tunelu
Brawo PIS !!