POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [29.03.2022, 08:37:31] • Świnoujście

60 lat działalności na Morzu Bałtyckim - TT-Line świętuje swoje urodziny

60 lat działalności na Morzu Bałtyckim - TT-Line świętuje swoje urodziny

fot. Organizator

Lubeka-Travemünde – 11 602 mile morskie – tyle ma do pokonania nowy statek TT-Line, pierwszy z dwóch nowo zamówionych Green Ships, który jest w drodze ze stoczni w Nanjing w Chinach do Europy. Na miejsce ma dotrzeć pod koniec kwietnia, miesiąc po 60. rocznicy powstania TT-Line. Prom nosi nazwę „Nils Holgersson”, tak samo jak pierwszy statek w historii TT-Line – tradycja jest kontynuowana, ale jednocześnie firma chce zaznaczyć ogromny rozwój technologiczny promów.

Projekt „Zielonych Statków” to kontynuacja działań TT-Line na rzecz zrównoważonego rozwoju żeglugi, które armator rozpoczął już w 1995 roku wraz z wejściem do eksploatacji dwóch Zielonych Statków pierwszej generacji, „Nils Dacke” i „ Robin Hood”, które nastawione były na przyjazną dla środowiska eksploatację statków.

Zaledwie sześć lat później, w 2001 roku, oddano do eksploatacji dwa nowe Green Ships drugiej generacji.

Promy „Nils Holgersson” i „Peter Pan” zbudowane w Bremerhaven były już wyposażone w systemy napędowe, które zmniejszyły zużycie paliwa nawet o 15 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami. Teraz flota jest uzupełniana przez najbardziej przyjazne dla środowiska statki. Podczas, gdy nowy Nils Holgersson jest już w drodze do Europy, budowa drugiego promu Green Ship Peter Pan, zbliża się ku końcowi i zostanie on przekazany TT-Line w ciągu roku.

„Z dumą spoglądamy wstecz na 60 lat TT-Line. To był czas pełen imponujących promów, wspaniałych innowacji, nowych technologii i zrównoważonego rozwoju firmy” - mówi dyrektor zarządzający Bernhard J. Termühlen. Chcemy dalej to kontynuować i nadal być pionierami w żegludze promowej.

Historia sukcesu TT-Line rozpoczęła się 28 marca 1962 roku, kiedy prom „Nils Holgersson I” otworzył połączenie między Travemünde, a Trelleborgiem w Szwecji. Zaledwie trzy lata później, w 1965 roku, TT-Line powiększyła flotę o drugi prom. Rampy załadunkowe na dziobie i rufie promu „Peter Pan I” umożliwiły wjazd i wyjazd pojazdów bez konieczności zawracania, co zrewolucjonizowało załadunek i rozładunek w porcie.

60 lat działalności na Morzu Bałtyckim - TT-Line świętuje swoje urodziny

fot. Organizator

Flota rosła, a wraz z ukończeniem „Peter Pan II” w 1974 roku, TT-Line zapoczątkowało nową erę żeglugi promowej. Nowy i wówczas największy na świecie prom łączył transport i rozrywkę oraz umożliwiał pasażerom spędzenie rejsu w restauracji, barze czy na siłowni oraz skorzystanie z rozrywki oferowanej na pokładzie.

W latach 1988 i 1989 TT-Line z sukcesem wprowadziło dwa promy kolejowo-pasażerskie. Są one nadal w eksploatacji, przebudowane w późniejszym okresie na promy RoPax o nazwach Huckleberry Finn i Tom Sawyer. TT-Line rozwijało połączenia promowe i w 1992 r., po zjednoczeniu Niemiec, została otworzona linia promowa z Rostocku do Trelleborga. W styczniu 2022 roku TT-Line ta obchodziła 30-lecie istnienia tego połączenia.
W styczniu 2014 roku TT-Line uruchomiła połączenie z Polski, ze Świnoujścia do Trelleborga. Cztery lata później miało miejsce przedłużenie promu Peter Pan o 30 metrów do długości 220 metrów i tym samym linia ładunkowa powiększyła się do 3400 lm. Umożliwiło to zmniejszenie emisji na transportowaną jednostkę frachtową nawet o 25 procent. W tym samym roku TT-Line otworzyło połączenie między Kłajpedą, a Trelleborgiem. Następnie, w 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę promów Green Ships trzeciej generacji, kontynuując tym samym drogę w kierunku zrównoważonej eksploatacji statków w żegludze promowej.

TT-Line Polska Sp. z o. o.


komentarzy: 21, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-21 z 21

Gość • Środa [30.03.2022, 13:43:07] • [IP: 77.88.191.**]

TT-Line, wchodząc na polski rynek, był przez 5 lat zwolniony ze wszystkich opłat, a po tych pięciu latach, płacą 50%. Zgadnijcie za jakich rządów i jaki był cel ?

Gość • Środa [30.03.2022, 11:55:36] • [IP: 93.109.254.***]

A kto poświęcił" stępkę"?? Gdzie ten prom? Jeżeli twierdzicie że PiS jest lepszy to pokażcie jakie mają dokonania wbudowie statków no i nie zapominajcie że TTLine jest prywatną firmą a nie rządową.

Gość • Środa [30.03.2022, 11:46:36] • [IP: 178.238.252.**]

[IP: 176.221.123.***] To prawda...

Gość • Wtorek [29.03.2022, 22:07:25] • [IP: 185.210.38.***]

Wolny rynek po niemiecku

Zorientowany • Wtorek [29.03.2022, 17:24:55] • [IP: 176.221.123.***]

TT Line zatrudnił panią dyrektor z PŻB i tym sposobem zyskał osobę bardzo mocno zorientowaną w tajnikach żeglugi między Polską a Skandynawią. Tutaj trzeba płakać, a nie świętować, że niemcy żywią się tam gdzie my powinniśmy zarabiać krocie. Druga sprawa to za rządów PO nasza PŻB była doprowadzona do bankructwa i już była gotowa do sprzedaży dla niemców, na szczęście PiS wygrał wybory.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 16:49:30] • [IP: 31.61.174.***]

Nasi armatorzy poprostu przespali co najmniej 10 lat. A teraz budzą się z ręką w kiblu. A ludzie i towary muszą pływać.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 15:35:24] • [IP: 188.147.39.***]

141** tylko chwilka i momencik i nasze promy pod które młoteczkiem podpisywał się nasz " Pinokio" wejdą i zdominują Bałtyk. 😭😭😭

Gość • Wtorek [29.03.2022, 15:22:08] • [IP: 46.205.147.***]

Może zamiast krytykować lepiej zastanowic się dlaczego nasze linie promowe tak słabo inwestują w rozwój. TiR jest, zawsze więcej niż możliwości przewiezienia.Kasa więc jest. Może jak dyrekcja by była na miejscu byłoby lepiej. Wszak pańskie oko konia tuczy.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 14:32:34] • [IP: 178.238.249.***]

Po prostu brak słów, jak zwykle jesteśmy wykolegowani przez Niemców. Mamy to w spadku po komunie, MILLER, KWAŚNIEWSKI którzy tak optowali za niewolnictwem w UNI.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 14:07:24] • [IP: 46.205.141.**]

Czasem komentarze na Isw-ście są zbyt ostre, ale tu chwalebne jest studzenie emocji przez internautów: nie ma powodu do świętowania. Do złorzeczenia może też nie, w końcu Polska pozwoliła na wejście tu obcej firmy, ale przecież my, Polacy mamy wyższe aspiracje, nie chcemy być zdominowani przez obce firmy. Gdy niepodzielną władzę sprawowały u nas partie PSL, SLD, PO, UW, słyszeliśmy wciąż:" kapitał nie ma pochodzenia". Kiedy jednak dzięki też nowym mediom i siłom politycznym rozejrzeliśmy się po UE, okazało się, że np.Niemcy nie pozwalają, by obcy kapitał wykupywał ich media, jakież było oburzenie u nich, gdy Anglicy chcieli kupic ich jeden tygodnik, ale po burzy medialnej wycofali się. U nas, gdy Press przywrócono Polsce, ileż bylo jadu, wołania o rzekomej dyktaturze - gdy Niemcy przejmowali 80% naszych dzienników i tabloidów, te same srodowiska klękały przed" ratującym nas" obcym kapitałem. Wniosek: kupujcie bilety w Polferries i w Unity Line (to drugie przedsiębiorstwo też jest polskie mimo obcej nazwy!).

O głodnej d..pie V-wagena • Wtorek [29.03.2022, 13:52:46] • [IP: 46.205.141.**]

10:50- nadal działają polskie stocznie, choć, owszem, uszczuplone lub rozdrobnione. Nadal istnieje Cegielski, ale też częsciowo wchłoniety przez dymiącą d.pę Volkswagena (pamiętacie aferę z utajoną prawdą o spalinach?). Trochę historię Cegielskiego ukazuje ten fragment Wikipedii: 1995 firma została przekształcona w spółkę Skarbu Państwa o nazwie H. Cegielski – Poznań S.A., natomiast w latach 1996–1999 w wyniku zmian strukturalnych wyodrębnionych zostało z niej 9 spółek zależnych. Niektóre z nich zostały przejęte przez inne firmy (np. Fabrykę Obrabiarek W4 przejął Volkswagen i utworzył tam odlewnię aluminium), a inne się usamodzielniły (np. Odlewnia Żeliwa" Śrem" S.A.). W latach 2010-2012 miała miejsce kolejna restrukturyzacja, w wyniku której grupę HCP S.A. tworzą 4 spółki-córki". (tu w Wikipedii jest osobny tekst o HCP S.A.). Warto sie przyjrzeć, kiedy kawałkowano Cegielskiego: w 95 r była to spółka skarbu państwa, ale potem już zaczęto to piłować, dzielić, a rządził wtedy Buzek, późniejszy bożek PO.

bezhejtuale.... • Wtorek [29.03.2022, 13:33:01] • [IP: 193.69.22.**]

A może by tak PŻB weszło na linie Sassnitz Ystad? NIEDOCZEKANIE! Nikt jej tam nie wpuści! A Polska taka gościnna i konkurencję sobie do sypialni wpuściła...SŁABO

Gość • Wtorek [29.03.2022, 13:32:00] • [IP: 185.210.38.**]

Tylko Flota szczyci się z podpisania umowy z nimi lokalni patrioci

Gość • Wtorek [29.03.2022, 13:06:41] • [IP: 176.221.123.**]

Promujcie polskie firmy.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 12:35:41] • [IP: 31.11.130.***]

nie polecam
nie polecam!!

Szymon Piotr • Wtorek [29.03.2022, 12:22:45] • [IP: 178.235.147.**]

Ja Polak mam się cieszyć 60-leciem firmy niemieckiej na Bałtyku? Firmy, która weszła na polską trasę ze Świnoujścia do Ystad bo zmieniono przepisy unijne odnośnie kabotażu? To chyba żart...

Gość • Wtorek [29.03.2022, 12:20:12] • [IP: 5.185.29.**]

Spółka jest własnością niemieckich przedsiębiorców dr Oetkera i dr Termühlena. Połowa jest tego od budyniów hehe:))))

Gość • Wtorek [29.03.2022, 10:50:57] • [IP: 185.210.39.**]

Pomyśleć, że kiedyś działały polskie stocznie, Cegielski w Poznaniu. Ale ideologia związana z przekształceniami wykończyła te firmy. Zamiast pozwolić na kapitalizację i rozwój, to ideologicznie likwidowano te firmy.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 10:47:45] • [IP: 83.23.162.***]

A dla kogo ta informacja?

Gość • Wtorek [29.03.2022, 10:33:01] • [IP: 178.238.247.***]

Co świętować ? Że małymi kroczkami TT line wypycha polskich amatorów promowych z naszych Lini promowych do Szwecji.

Gość • Wtorek [29.03.2022, 09:47:10] • [IP: 148.122.23.**]

To swieto dla niemcow. Dal Polakow to Polfersess

Oglądasz 1-21 z 21
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ "Komunikacja Autobusowa" Sp. z o.o. informuje, że w dniu 
1 listopada 2024 r. linia nr 10 będzie kursować za darmo pomiędzy gminami Świnoujście i Międzyzdroje. Dzięki współpracy samorządów 1 listopada (Wszystkich Świętych) autobus linii nr 10 będzie kursował bezpłatnie ■ Ze względu na wejście dzikich zwierząt do środka tunelu, obiekt był chwilowo zamknięty. Do czasu wypłoszenia zwierząt ze środka. Od godziny 7:46 tunel został otwarty! ■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■