POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [19.03.2022, 14:36:56] • Świnoujście

Zdewastowano pomnik na świnoujskim cmentarzu. Był poświęcony radzieckim żołnierzom i członkom ich rodzin

Zdewastowano pomnik na świnoujskim cmentarzu. Był poświęcony radzieckim żołnierzom i członkom ich rodzin

fot. Czytelnik

Na cmentarzu komunalnym w Świnoujściu ktoś zniszczył znajdujący się tam pomnik. Tablice w języku rosyjskim i polskim oraz popiersie radzieckiego marynarza zostało pomalowane niebieskim sprayem.

Jak widać inwazja rosyjska na Ukrainę powoduje, że niektórzy wyładowują swoje emocje na pomniku. Jak twierdzi jednak jeden z mieszkańców niesłusznie. - Szkoda pomnika, ludzie z głupoty lub niewiedzy historycznej go zamalowali - opisuje mieszkaniec.

Zdewastowano pomnik na świnoujskim cmentarzu. Był poświęcony radzieckim żołnierzom i członkom ich rodzin

fot. Czytelnik

Ktoś zamalował tablice z napisem: Wieczna pamięć radzieckim żołnierzom i członkom ich rodzin zmarłym w Świnoujściu. Dostało się także popiersiu radzieckiego marynarza.

Zdewastowano pomnik na świnoujskim cmentarzu. Był poświęcony radzieckim żołnierzom i członkom ich rodzin

fot. Czytelnik

Na leżącej u stóp pomnika płycie znajduje się napis ' Przyjaźń zrodzona w boju przetrwa wieki”. Ta płyta także padła ofiarą wandala.

Przypomnijmy, że kiedyś pomnik widoczny na zdjęciu znajdował się na Placu Słowiańskim. Później został przeniesiony na świnoujski cmentarz.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 154, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-154 z 154

Gość • Niedziela [26.11.2023, 20:04:06] • [IP: 31.0.176.**]

Kacapski pomnik, a srał ich pies.

Gość • Sobota [11.03.2023, 11:24:55] • [IP: 89.64.9.***]

Spakować i odesłać do kacapii. Nie chcą? Przemielić. Problem z głowy.

Gość • Poniedziałek [21.03.2022, 20:51:11] • [IP: 37.47.164.**]

Wojna, wojną ale głupawki nie powinniśmy dotawać. Rozumiem że to tylko pomnik, zamiast malować farbą pomniki, mogłyby te osoby zrobić coś bardziej pożytecznego.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 18:14:40] • [IP: 176.221.122.***]

Oh jak nas wspaniale kacapy wyzwalali od 39 do 89

Gość • Niedziela [20.03.2022, 17:42:11] • [IP: 94.254.234.***]

Kto to był ten Bandera, dlaczego to ich bohater

Gość • Niedziela [20.03.2022, 17:21:59] • [IP: 176.221.123.***]

Tablica była odnawiana w 1995 i nie wróciła pod muzeum, bo w 1993 postawiono tam tablicę TYM KTÓRZY NIE POWRÓCILI Z MORZA. Napis na tablicy, o którą pytam: UCZESTNIKOM WALK O WYZWOLENIE ZIEMI WOLIŃSKIEJ W XV ROCZNICE POWROTU DO MACIERZY 1945-1960." Powrót do Macierzy" niemodny ? Czy" wyzwolenie ziemi wolińskiej"? Powinna być umieszczona na cmentarzu.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 16:35:28] • [IP: 92.18.234.***]

na zielonym płocie miedzy domem kultury/szkołą muzyczną a wydziałem komunikacji są dziś ślady po kulach.ktoś sie chował za rogiem budynku i walił z gnata a inni w niego naparzali z ulicy a wszystko z czystej sympatii rosyjsko enerdowskiej

Gość • Niedziela [20.03.2022, 14:24:19] • [IP: 89.151.36.***]

Niedziela [20.03.2022, 10:11:00] • [IP: 176.221.123.***] Tablica o którą pytasz jest we właściwym miejscu czyli na śmietniku.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 14:20:27] • [IP: 89.151.36.***]

A ja byłem przekonany że już dawno rozprawiono sią z tzw. pomnikiem bezrękich... Dlaczego to gówno jeszcze stoi ?

Gość • Niedziela [20.03.2022, 14:15:17] • [IP: 89.151.36.***]

Niedziela [20.03.2022, 11:37:56] • [IP: 5.173.29.** Zachowujesz się jak ruski troll to nim jesteś...

Gość • Niedziela [20.03.2022, 13:07:29] • [IP: 176.221.123.***]

Pomyliłem się, pomnik Przyjaźni Zrodzonej w boju zlikwidowano za prezydentury Miłosza, chociaż z inicjatywy zastępcy - Stanisława Możejki, ok. 1993. Część przedstawiajaca zołnierzy wywieziono na cmentarz dla obywateli radzieckich, a cześć w formie skrzydła zostawiono, wkomponowano w tymczasowy monument., który wymieniono na obecny pomnik w 1999, data jest na pomniku. Cmentarz w sensie przeznaczenia kwater na pochówki polskie, zlikwidowano po 1999. Zostawiono tablice wykonane przez JAR i żołnierzy dla kompletu. Nie Żmurkiewicz to zrobił, jak ktoś tu pisze, a Możejko !!

Gość • Niedziela [20.03.2022, 12:33:18] • [IP: 185.82.251.***]

Moze, jezeli chodzi o 17 wiek to przesada, ale pewne rzeczy tkwia w czlowieku.Zreszta przed wojna natych terenach tez nie bylo rozowo.Polskie pany niezbyt grzecznie odnosil sie do chlopw i naszych(wlasciciel nie jedna panienke chedozyl, teraz zaczyna sie otym mowic) i bialorusko-ukrainskich.Zawsze potrafimy zacierac te fakty w pamieci.A co do wojska, ze gwalcili.Na przestrzeni wiekow kazda armia to czynila, zreszta Amerykanie nie byli swieci w Niemczech.Acha w Nanibii widzialem ulice Herman Georing strasse.Wsumie to sa drobnostki, tu chodzi o zupelnie inne sprawy.Chcialbym zobaczyc szerokoszyjnych patryjotow gardlujacych na stadionach, ulicach gdyby niedaj Boze Putun wkroczyl.Poroponuje aby juz kupowali pampersy

Gość • Niedziela [20.03.2022, 11:37:56] • [IP: 5.173.29.**]

Do IP184, DOKŁADNIE, Już w szkołach i urzędach wiszą ukraińskie flagi, to niech im jeszcze postawiają pomniki bandery, aby Ukraińcom tak miło było!czy my jesteśmy pod zaborem ukraińskim?a ludzie mający własne zdanie, nie koniecznie o wielkiej przyjaźni z Ukraińcami, są wyzywani od ruskich troli

Gość • Niedziela [20.03.2022, 11:00:07] • [IP: 178.238.250.**]

Pierogów ruskich czasem nie kupujcie. Bo to symbol wsparcia.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 10:49:14] • [IP: 176.221.122.***]

Najechało się tu palantów wszelkiej !maści i to są efekty

Gość • Niedziela [20.03.2022, 10:42:40] • [IP: 46.205.147.***]

7:16 - poprawiam sie, Maxim-Gorki-Strasse jest w Heringsdorfie, pomnik tego sprzedanego pisarza też.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 10:34:35] • [IP: 176.221.123.***]

06:57:17] • [IP: 46.205.147.***] nie ma już mogił tych obywateli radzieckich, są na ich miejscu nagrobki polskie, pozostawiono tylko tablice, a pomnik nazywany Pomnikiem Braterstwa Broni - całkiem udany zresztą od strony artystycznej - przetransportowano na cmentarz dużo później, w 1999, na jego miejscu czyli na pl. Słowiańskim, stoi dziś Pomnik Bohaterów Walki o Niepodległość RP.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 10:11:00] • [IP: 176.221.123.***]

Wyzwolono Swinemunde od jakiego okupanta ? Chodzi o wkroczenie Armii Czerwonej na wyspy Uznam i Wolin, wspomagali alianci, m.in. amerykańskie Tallboye. W mieście pozostało trochę niemieckich służb portu, cmentarzy, gazownia, elektrownia itd. a w okolicznych obozach (Bydgoska, Warszów, Ognica) cudzoziemscy robotnicy przymusowi, także niezbyt liczna grupa Polaków, z których 99 % miasto po tym wyzwoleniu opuściło. Jeśli zatem Sowieci kogoś wyzwolili, to własnie ich.Decyzja, o granicy 6 km na zachód od Swinioujścia doklepana zostala w Poczdamie + kilka poprawek po wojnie. Dyskusyjne jest czy Wielka Trójka przyznała miasto Polakom czy Stalinowi (czyt. Red Army). Nie należy jednak zapominać, że w oddziałach wkraczających do Ścia była pewna ilość Polaków, pamięci ich ofiarności była poświęcona tablica na scianie nieistniejacego już schronu za Muzeum. Tę tablicę odnowiono i pytanie moje brzmi: GDZIE ONA TERAZ JEST i dlaczego nie jest wyeksponowana, cmentarz - aleja zasłużonych byłby odpowiednim miejscem.

Emeryt • Niedziela [20.03.2022, 09:46:25] • [IP: 95.90.233.***]

Gosc 7:53 Mam tez takie wrazenie, tym bardziej ze od 70 LAT nie mieli czasu za te zbrodnie polakow przeprosic. Niemcy to juz uczynili! A oni nic, i nasze panstwo stale nam tylko przypomina zbrodnie wojenne niemcow, a o tamtych" cisza" Jeszcze chca ulice nazywac" Patrioten ukrainy", jakby nie wiedzieli ze dla ukraincoe m.innymi BANDERA to bohater narodowy.!!

Gość • Niedziela [20.03.2022, 09:33:55] • [IP: 95.90.233.***]

Gosc 21.22 Cofani Sie do 17 wieku to troche przesada. W kazdym razie w 20 wieku jak tylko mieli Patrone to nas mordowali, i jestem pewny ze gdyby rusek poszedl dalej na zachod, to by za jego przyzwoleniem zagarneli/wyzwolili malopolske, lubelskie i. .. dla säiebie.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 09:25:11] • [IP: 87.78.244.***]

Swinoujscie to miasto debili, nie od dzisiaj to wiadomo.Cpuny i debile.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 09:10:37] • [IP: 105.67.135.***]

SUPER BRAWO!! Nasrać na nie w całej Polsce.Ruskie nie byli wyzwolicielami tylko następnymi okupantami.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 08:55:39] • [IP: 80.156.29.**]

[IP: 176.221.122.**] my nie jezdzilismy po Europie zabijac ludzi i byc agresorem, szkoda, ze nie widzisz roznicy...

Gość • Niedziela [20.03.2022, 08:55:00] • [IP: 37.47.220.**]

Zwykły debil

Gość • Niedziela [20.03.2022, 08:53:35] • [IP: 80.156.29.**]

Co za idiota pisze, ze armia radziecka nas wyzwolila?? Wpadlismy z jednej okupacji do drugiej. Trawajacej 10 razy dluzej!!

Gość • Niedziela [20.03.2022, 08:28:17] • [IP: 37.47.148.***]

zlikwidować wszystko co ruskie

Gość • Niedziela [20.03.2022, 08:11:51] • [IP: 46.20.58.*]

i bardzo dobrze że zniszczyli ten pomnik , pomnik ruskiego mordercy. bardzo dobrze.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 07:59:43] • [IP: 31.0.177.***]

Pomnik po kacapach WYPIER...

Gość • Niedziela [20.03.2022, 07:53:47] • [IP: 37.47.184.**]

Idioci, niedługo postawiom wam pomnik bandery a ukraincy naplują wam w te tępe ryje a wtedy przejrzycie na oczy ?

Gość • Niedziela [20.03.2022, 07:44:11] • [IP: 31.0.177.***]

Pomnik kacapom wyślijcie do Moskwy.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 07:40:58] • [IP: 176.221.122.***]

Bardzo dobrze mordercom dzieci, cywilów bombardujących miasta niewinnych ludzi zasługują na to by wkopać te kości ruskich przodków i zmielić w młynku do kawy następnie wyjebać w nieznanym miejscu pierdolone ruskie ścierwa bandyci pamiętam dobrze jak okupowali Świnoujście boydlaki gwałcący kobiety szabrujacy co się da i jak się da wyzwoliciele kurwa ich mać wszystko na ten temat NO MERCY

o Polaku, Niemcu i Rusie • Niedziela [20.03.2022, 07:16:58] • [IP: 46.205.147.***]

Jestem przeciw niszczeniu grobów, ale też jestem za usuwaniem z widoku komunistycznej symboliki. Jeden wątek mnie zdziwił, że odsyła się tu do Ahlbecku jako wzoru. Swoją drogą Niemcy to największy w UE sprzymierzeniec Rosji Putina, a i z tym Putinem to nie reguła, bo gdyby tam nawet drewniane babuszki były ich carycą, też by Niemcy ich kochali, ich męczy jak kamyk w bucie to dziwne zjawisko zasiedlenia przez Polakow ziem dzielących ich od Rosji i czuli zawsze miętę do Rosjan (wspominała o tym uczestniczka spotkań nauczycieli rosyjskich, polskich i niemieckich w PRL-owskim Ś-ciu, były takie, Niemcy lgnęli do Rosjan, Polaków zostawiali z boku). W Ahlbecku włodarze prowokacyjnie zostawili sowieckie znaki przy głównej ulicy, a przecież znaczą one tyle co swastyka. Pozostała tam też ulica Maxim-Gorki-Strasse z pomnikiem tego ostatniego, a wysługiwał się czerwonym faszystom uniżenie.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 07:12:20] • [IP: 185.210.39.***]

tak postepoja prawdziwi katolicy

Gość • Niedziela [20.03.2022, 06:57:17] • [IP: 46.205.147.***]

Jestem za tym, by zlikwidować osobne nagrobki tych zmarłych, tylko oznaczyć miejsca pochówku jedną tablicą - ale w zadnym wypadku nie profanować tych grobów. Już zamach na sam ten dwugłowy pomnik nie jest tak rażący, choć on już jest zabytkiem czasu upadku za PRL, no moze bedzie - przecież stał na Placu Słowiańskim za pierwszej prezydentury Żmurka. . a zobaczcie: tenże sam Żmurek po wielu latach postawił na Placu jakby wstydliwie tablicę zwaną pomnikiem, z boku, gdy turysta idzie ulicą, trudno mu nawet ją ujrzeć - moim zdaniem to symptomatyczne, ujawnia poważne braki mentalności postkomunistów)

Gość • Niedziela [20.03.2022, 06:27:23] • [IP: 46.205.146.***]

Cmentarz w tym rejonie był kiedyś odgrodzony chowano tam ruskich lata 50.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 05:43:13] • [IP: 37.248.170.***]

Nowak umyje i odświeży skoro obiecał.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 02:40:12] • [IP: 176.221.123.***]

O ile się nie mylę, przed likwidacja cmentarza RADZIECKIEGO, nie ROSYJSKIEGO (!), zwracano się do ambasady, czy beda płacic za groby tych" obywateli sowieckich". Nie wyrazili zamiaru. Były to bowiem groby sołdatów Armii Czerwonej, którzy byli rożnej narodowości, wystarczyło spojrzeć na ich twarze. Narodowosci w kamasze branych przecież przymusowo. Na tym cmentarzu było kilka mogił z 1945, reszta to ofiary wypadków i chorób zmarłych z lat 50. Pozostałością po cmentarzu JAR sa dwujęzyczne tablice. Pomnik braterstwa broni pochodzi z innej bajki, dorzucono go tam decyzja prezydenta Stanisława Możejki.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 01:39:38] • [IP: 89.151.36.***]

NRD czy rosja to jedna swołocz. K...a k...e łba nie urwie...

Gość • Niedziela [20.03.2022, 01:36:23] • [IP: 89.151.36.***]

Sobota [19.03.2022, 21:26:43] • [IP: 176.221.122.**] Polacy walczyli ze wspólnym okupantem tak samo jak inne narody. Niby dlaczego ktoś ma niszczyć polskie pomniki. Szacunek należy się mogiłom a tu chodzi o pomniki.

Gość • Niedziela [20.03.2022, 00:21:45] • [IP: 89.151.36.***]

Super. Szkoda że nie załatwili tego młotem. Komunizm i faszyzm to jedno g...o i te symbole powinny zniknąć bezpowrotnie...

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:47:23] • [IP: 37.248.220.**]

Ooooooo! Odezwał się pionier, , ruska swolocz szkolona w Moskwie.Je, , , , , AC ruskich, jebać Niemców, sprzedajne bydło!!

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:41:40] • [IP: 37.47.182.***]

pionier 52 komuchu czas ucieka piekło czeka.

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:39:36] • [IP: 37.47.182.***]

emeryt armia radziecka nikogo nie wyzwalała. Tym bardziej, że Armia polska była tylko z nazwy. Tak naprawdę to była jedynie propagandowa zagrywka Stalina.

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:29:44] • [IP: 46.205.151.**]

Putin morderca Putin morderca nienawidzę ruskich i Niemców to samo faszyści ss

Wał korbowy • Sobota [19.03.2022, 23:23:59] • [IP: 70.78.192.***]

Głupota.W Ameryce niszczą pomniki konfederatów. Wszystkiemu winne globalne lewackie media..

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:14:54] • [IP: 176.221.122.***]

Ukraińcy na pewno

Gość • Sobota [19.03.2022, 23:11:46] • [IP: 92.118.167.**]

Już dawno powinien być rozpierdzielony.

Stary h..ś • Sobota [19.03.2022, 22:36:42] • [IP: 83.20.126.***]

Karma wróci. W 1980 i później też były ataki, potem usprawiedliwione, na radzieckie pomniki, cmentarze. Swiją drogą trzeba być tchórzem, żeby na kamieniach się wyżywać, ale co wymagać od idiotów. Ale" zaboli" gddy w Rosji zaczną robić podobnie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 22:24:52] • [IP: 37.248.220.**]

Holocaustu Ukrainy trwa dzięki Niemcom. , które finansują ruskich. , Szwaby ?? Reparacje już Polsce wypłacone??

Gość • Sobota [19.03.2022, 22:24:17] • [IP: 152.89.105.*]

Chwała wielkiej Rosji!! ☭ ⚌ 👑

Gość • Sobota [19.03.2022, 22:17:21] • [IP: 31.0.92.***]

Obecna propaganda nienawiści zachęca młodych nacjonalistów do takich ekscesów. Wciąż nikt nie mowi młodym, że żołnierze na całym świecie idą do wojska z poboru, przymusowo. Idą na wojnę i giną więc ci, ktorzy skorzystali na ich smierci powinni okazywac im wdzięczność. Polacy napewno skorzystali na poświęceniu tych poległych Rosjan. To rządy rządzą i wywołują wojny, żołnierze wykonują rozkazy. Znajomość takich faktów nazywa się kulturą polityczną a tej niestety u nas brakuje.

Gość • Sobota [19.03.2022, 22:14:41] • [IP: 152.89.105.*]

Bo pomnik nie odda...

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:57:02] • [IP: 89.151.35.***]

Robota przygłupa na zasadzie;nie podobasz mi się ale się ciebie boję to opluję ci rower albo kopnę!Masakra, coraz więcej chamów i patusów!

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:55:37] • [IP: 37.248.153.***]

No proszę, coś jednak łączy polaków z talibami - niszczenie pomników

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:54:44] • [IP: 176.221.123.***]

Niemcy to tchorze nikt z nich niez zrobilby czegos takiego.Brawo Polacy pamietacie jak kacapy gwalcili nasze kobiety okaleczali i zabijali to dzicz kacapska dzicz 50 lat u nas jedli pili mieszkali a teraz 75 % uwaza ze nastepna powinna byc Polska.Zra cebule i ziemniaki popijaja samogonem to czego od nich oczekiwac.

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:51:51] • [IP: 88.218.253.***]

BRAWO, czemu te władze nie likwidują tych komunistycznych pomników. To jest jawne propagowanie komunizmu i ustroju totalitarnego! PRECZ Z TYM KOMUNISTYCZNYM MONUMENTEM, NATYCHMIAST MI TO LIKWIDOWAĆ. CI MORDERCY ZABILI MI PRADZIADKA!

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:44:11] • [IP: 37.248.220.**]

Putin musi umrzeć ! Nie ma innej drogi. Ludność Rosji musi go zabić bo inaczej świat zabije wszystkich ruskich.

pionier 52 • Sobota [19.03.2022, 21:34:34] • [IP: 88.156.234.***]

niech ten , , cwaniaczek'' jedzie do Alhbeku...pomalować pomnik żołnierzy radzieckich...od ręki każdy policjant go zastrzeli..ale on nie jest odważny...

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:32:38] • [IP: 108.29.78.**]

145 mędrzec z wielkiej płyty i meblami po rodzicach z Golenowa

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:31:06] • [IP: 45.56.233.**]

pragnę zauważyć ze to popersia dwóch żołnierzy, polskiego i sowietskiego, orzełek i gwiazda na czapce marynarskiej!! to relikty z pomnika przyjażni polsko radzieckiej, z pomnika na Placu Słowiańskim w Ś-ciu. można się na nim wyżyć jak kto woli ale lepiej pojechać na Ukrainę i tam sie wyżyć w cudzoziemskich batalionach naprzeciw współczesnemu wrogowi a nie tym których już nie ma i których historia dawno osadzila, ech!! zagaszczajcie w UKRAINU nawet z tymi sprayami hough.

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:26:43] • [IP: 176.221.122.**]

baran, który to zrobił, na pewno uważa że o polskie pomniki na cmentarzach za granicą NALEŻY dbać

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:24:33] • [IP: 83.23.162.***]

Prawidłowo. To byli okupanci. Kto pamięta lata 50 w Świnoujściu to wie o nich dużo..

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:22:09] • [IP: 185.82.251.***]

123 Oczywiscie, ze mieli.Chodzi mi to, ze Ci z listy wiadomo jak skonczyli. 192.Troche poczytaj, bo na poczatku to my robilismy to i owo na Podolu, Wolyniu w 17 wieku.A jak to sie stalo, ze tak marnie skonczylismy(ROZBIORY)Wtedy tez tzw obce sily skociy nas itd.Najgorsze jest to, ze nie wyciagamy wnioskow.Wcale bym sie nie zdziwil jak by to byla dalej reka Moskwy.Piatek napisal ksiazki dwie, no i co, no i nic.Ktos tam powoluje sie na jakies przepowiednie i poleca przeczytac jakas ksiazke, a w niej taka prawda jak w KAPITALE Marksa

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:21:00] • [IP: 185.53.147.**]

no wreszc ie super

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:15:42] • [IP: 95.90.233.***]

W kazdym narodzie byli w czasach wojny zli, ale o dobrzy ludzie. Nie moge sie nadziwic, ze srodki przekazu rozplywaja sie nad wiecznie pokojowym narodem ukrainskim, a ptawda byla taka ze mordowali polakow zarowno z ruskimi, jak i hitlerowcami. Za to nas nikt nie przeprosil z ich strony, jakby tego nie bylo.

Gość • Sobota [19.03.2022, 21:14:06] • [IP: 37.248.158.***]

A kogo to wina?? Media

Gość • Sobota [19.03.2022, 20:53:34] • [IP: 37.47.174.***]

do Sobota [19.03.2022, 15:13:07]  [IP: 37.248.220.**] uwazaj, bo Niemcy wiedza co za takimi jak ty sie robi

Gość • Sobota [19.03.2022, 20:49:31] • [IP: 37.248.175.***]

Nie popieram.Wszak to pomnik

Gość emeryt • Sobota [19.03.2022, 20:37:57] • [IP: 92.118.167.***]

armia Radziecka i wojsko Polskie wyzwalało ziemie Polskie. To jest fakt historyczny. Niektórym się wydaje, że niszcząc pomniki są " bohaterami". a są małymi zakomkleksionymi ludżmi.

Gość • Sobota [19.03.2022, 20:33:35] • [IP: 213.155.174.***]

Bardzo dobrze.

Gość • Sobota [19.03.2022, 20:26:04] • [IP: 196.244.192.**]

Całe zło do Polski, przyszło ze wschodu. To wieki, a nie pięć lat tragedii z zachodu.

Gość • Sobota [19.03.2022, 20:10:51] • [IP: 37.248.158.***]

Nasi rodzice mówili nam kim byli ruscy i co robili, nie wszyscy oczywiście, ale byli niestety gorsi od Niemców! O tym na lekcjach historii nic się nie mówi!

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:57:46] • [IP: 94.254.234.***]

Tak zlikwidować wszystko co ruskie

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:48:21] • [IP: 89.151.33.**]

brawo, super !!

Do członków PZPR i TPPR • Sobota [19.03.2022, 19:26:47] • [IP: 82.198.204.**]

Proszę być honorowym i wszystkie legitymację, odznaczenia, dyplomy i inne precjoza komunistyczne otrzymane od pzpr wyrzucić w dniu jutrzejszym do kosza.Proszę przeprosić za to że byliście sługusami Moskwy.Mozecie to zrobić towarzysze?

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:26:22] • [IP: 90.129.207.***]

Tak bylo to nasza historia i zostawic to w swietym spokoju

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:26:05] • [IP: 176.221.123.***]

Rosja nie interesuje się swoimi poległymi żołdakami, setkami tysięcy wysyłała ich do piekła podczas IIWŚ i to samo robi teraz na Ukrainie. Nie mają szacunku do poległych, zostawiają ich często spalone ciała na pastwę losu, to jest dziki kraj. Kacap był, jest i będzie kacapem. Zachód musi ich cofnąć do epoki kamienia łupanego.

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:24:47] • [IP: 178.238.246.**]

Głupota Ci żołnierze i inni Rosjanie nic złego nie Zrobili to zwykła głupota i chamstwo

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:21:02] • [IP: 178.238.247.***]

Dzisiaj Ruscy wyzwalają Ukrainę. Przecież Putin powiedział, że walczy z faszyzmem i zapobiega ludobójstwu. To specjalna operacja, a nie wojna. Tak rzekł Ławrow.

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:18:57] • [IP: 46.114.174.***]

te wszyskie wasze komentarze nic niewarte niedlugo bedziemy zniewoleni pod rzadami imperialistyczno syjonistycznych te pandemie wojny plan musi byc realizowany polecam ksiazke redaktora sledczego pod tytulem zapis zarazy 1 i zapis zarazy 2 druga ksiazka pozdrawiam

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:11:05] • [IP: 37.248.212.**]

Te historyczne wymazy jakie piszecie tutaj powinny zostać spuszczone na Chopina w wc

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:02:22] • [IP: 89.151.34.***]

Po prostu zwierzęta. Pomnik oparł się Możejce i został po chrześcijańsku odbudowany. Po naukę kultury proszę pójść do Ahlbecku. Tam nie leżą oprawcy z Wołynia.

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:02:00] • [IP: 31.11.130.***]

Jaki związek z wojną na Ukrainie mają pochowani w Świnoujściu obywatele radzieccy, w tym także cywile? Jakiś prawicowy, zapewne PiS-owski, kretyn wyładował się na pomniku. W jaki sposób pomogło to Ukrainie?

Gość • Sobota [19.03.2022, 19:01:09] • [IP: 88.218.253.***]

"wielki bohater" - niech jedzie na Ukrainę - tam może pokazać SWOJE MĘSTWO :-((

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:58:26] • [IP: 185.51.134.***]

We włoskim porcie Manfredonia, stoi pomnik ku czci poległym, włoskim żołnierzom. Pomnikiem jest wielka armata z okolicznościową tablicą. Mieszkańcom miasta nie przeszkadza, że był to czas faszystowski. On stoi, aby czcić ludzi.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:50:52] • [IP: 176.221.122.**]

A wystarczyło szale niebiesko żółte zawiesić ruskiemu i było by ładnie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:41:18] • [IP: 185.135.2.**]

Ukrainiec też rusek z ziem ukraińskich

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:40:22] • [IP: 176.221.123.***]

Prezydent zapoczątkował tę czystkę w mieście, zeskrobał ruską nazwę z kamienia przed magistratem.?!

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:40:12] • [IP: 31.0.177.***]

Przeróbcie na pomnik Kaczyńskiego.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:37:20] • [IP: 176.221.123.***]

17:45:58] • [IP: 185.82.251.***] jak Rosjanie weszli w 1939 też mieli przygotowane listy nieprawomyślnych.

pionier 52 • Sobota [19.03.2022, 18:34:54] • [IP: 88.156.234.***]

ZWYKŁA HIENA...aby na tego debila grobie także ktoś nasrał.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:29:29] • [IP: 46.205.145.**]

30% Rosjan nie posiada toalety. Za potrzebą wychodzi do latryny w pobliżu zabudowania. To jest taka dalszą wschodnia ściana Polski. Która ma tylko urzędowa telewizję. Takie TVP info w języku rosyjskim i nic więcej. To nie Putin, to Rosjanie tacy są.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:20:37] • [IP: 37.8.230.***]

Zlikwidować to sowieckie dziadostwo.Tym pokoleniowym zatwardziałym zbrodniarzom-komunistom nie należy sie nic na tym świecie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:20:09] • [IP: 176.221.122.***]

Jak tak wielu komentujących broni pomnika to niech jadą do putinka on ma tam ich dużo i będą razem czcić. W piz... u z nimi z naszego cmentarza nie chcemy.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:16:05] • [IP: 37.47.186.***]

A co z pomnikiem Orląt Lwowskich ?jeszcze wam ta miłość do" braci"banderiwcow czkawka sie odbije jak tylko się zaklimatyzuja.

Zbychu • Sobota [19.03.2022, 18:05:20] • [IP: 37.47.158.**]

Nie, kamery nie są potrzebne na cmentarzu.

Gość • Sobota [19.03.2022, 18:00:06] • [IP: 89.64.103.**]

5.173.26.*** nie pisz że ci się ten pomnik podobał, jesteś typowym rusofobem.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:56:50] • [IP: 185.210.39.***]

RUSCY BANDYCI POKAZUJĄ CODZINNIE NA CO ICH STAĆ I COŚ Z TYM TRZEBA ZROBIĆ.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:52:46] • [IP: 94.254.234.**]

Komuchy, Jurkiewicz idzie po was.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:52:01] • [IP: 46.205.145.**]

Za Sybir. Za zabory. Za Katyń i za morderstwa stalinowskie i teraz Putinowskiej na Ukraińcach i rosyjskich opozocjonistach. To gówno rosyjskie gonić. 70% Rosjan chcę napaść na Polskę Ostatnie sadarze w Rosji.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:46:22] • [IP: 5.173.26.***]

Jakis czas temu nawet ten pomnik mi się podobał jako pamiątka historyczna ale od 24 lutego każdy taki pomnik należy zlikwidować!

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:45:58] • [IP: 185.82.251.***]

Jak Niemcy wkroczyli w1939 to mieli liste wszystkich nieprawomyslnych, nazwijmy to tak To tylko tyle

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:44:14] • [IP: 31.183.130.***]

Chichot historii. Gdyby nie Rosja to Świnoujście byłoby niemieckie po wieczne czasy. My mieszkańcy wyspy Uznam, którzy mają tu już groby swoich dziadków i rodziców winniśmy o tym pamiętać i nie pozwolić na pożałowania godne działania wobec pomników upamiętniających Rosjan. Rusofobia instytucjonalna i propaganda medialna zrobiły swoje. Ludzie dawnej zrównoważni i rozsądni zachowują się jak uliczne żuliki. Tylko patrzeć jak" uciekinierzy" zczną swoje czystki w Ś-ciu.Proponuje tym co chcą się" bić" aby sprzedali swoje rowery kupili karabin i szli na Moskwę. Powodzenia

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:41:48] • [IP: 94.254.239.***]

Skoro na Ukrainie nie ma wojny, to to nie jest pomnik posowiecki, tylko publina WC?!

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:38:50] • [IP: 176.221.123.***]

"Ci co to zrobili to Bohaterowie …. Każda taki znak to symbol walki z sowieckim okupantem. Tamci sowieci lepsi nie byli. " Już niedługo będą walki z ukraińskim okupantem.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:35:02] • [IP: 185.210.37.*]

dziekuje temu co to zrobil brawo wolnosc slowa i usunac to w imie szancunku dla ludzi co gina w tym terroryzmie teraz

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:32:14] • [IP: 37.8.230.***]

Świnoujście - miasto troglodytów, nieuków i debili. Jak jesteś taki jeden z drugim odważny i bojowy - jedź na Ukrainę i walcz w Batalionie Międzynarodowym, a nie znęcaj się nad pomnikami poświęconymi ludziom, którzy z własnej woli tu nie przyjechali. Pewnie nie wiedziałbyś bez smartfona, gdzie ta Ukraina. A jak byś już tam dotarł, to na dźwięk wystrzału miałbyś pełno w gaciach.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:31:04] • [IP: 37.47.190.***]

Barbarzysta. Ludzie tak nie postępują.

Pisobolszewik • Sobota [19.03.2022, 17:26:06] • [IP: 5.173.158.**]

Szacun - tylko szkoda, że brakło żółtego, tą swołocz wymazać na zawsze z pamięci i historii, największe zło jakie świat poznał.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:19:58] • [IP: 87.249.135.***]

Dlatego poległo baranie bo walczyli o zniewolenie Europy w tym sowieckim bagnie żeby móc potem spokojnie mordować elity narodów w swoich katowniach UB z pomocą swoich siepaczy i zwyrodnialców. Cała ta armia pobiła chyba wszelkie rekordy w gwałtach kobiet, babć, wnuczek i nastolatek. Ten pomnik okrywa hańbą nasze miasto, które jak widać nie potrafi sobie poradzić moralnie i ustawić się jawnie przeciwko sowieckiemu najeźdźcy, który zrujnował nam dziedzictwo i kulture prawdopodobnie już na zawsze.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:17:48] • [IP: 146.70.85.**]

Do entuzjastów tego wyczynu bohaterskiego:jeszcze ten banderamok czkawką się odbije.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:16:43] • [IP: 195.136.136.**]

Na cmentarzu orląt lwowskich, takie coś też było na porządku dziennym, tylko dotyczyło grobów polaków.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:14:29] • [IP: 108.29.78.**]

Gdzie są ci co kwiaty składali pod tym czymś

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:14:18] • [IP: 5.173.24.**]

niech jedzie się wyżyć w legionie cudzoziemskim na Ukrainie zamiast na pomnikach. Takie incydenty niepotrzebnie potęgują wrogość i nienawiść.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:12:51] • [IP: 176.221.123.***]

Nie do końca rozumiem tego zachowania. Co te pomniki mają wspólnego z obecną sytuacją? Dla mnie to wandalizm a jak dana osoba miała na tyle odwagi na wandalizm to paszport w rękę i na front z pożytkiem wykorzystać frustrację.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:12:21] • [IP: 95.91.215.***]

Powiedzcie Polacy kogo tak naprawdę Kochacie ?? Ja sądze jesteśmy tylko ludzmi i się kochajmy bo Świat jest piękny nie zależnie jakiej jesteś narodowości Pozdrawiam

Gość jagódka • Sobota [19.03.2022, 17:12:15] • [IP: 37.248.168.**]

Nienawiść nigdy do niczego dobrego nie doprowadziła. Martwym należy się spokój. Przez tego szaleńca cierpi wielu ludzi. A potem zdziwienie, że nikt Rosjan nie lubi. Nie ma sensu się dziwić. Popatrzeć wystarczy na to wszystko wystarczy.

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:10:55] • [IP: 88.218.253.***]

ten pomnik to propagowanie komunizmu i ustroju totalitarnego, usunąc to!

Gość • Sobota [19.03.2022, 17:07:07] • [IP: 178.238.251.***]

Rusofile macie teraz okazje wyjechać do ruskiego miru pod moskwe, ii poskakac w wiecach poparcia, tam bedzie wam lepiej. Nie wracajcie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:57:55] • [IP: 88.218.253.***]

I dobrze, dziękuje tym co to zrobili. Hańba sowietom, mordercom mojej rodziny.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:44:30] • [IP: 83.20.43.***]

ten co to zrobil niech moze poczyta sobie historie, jak potrafi jeszcze czytac bo po tym co zrobil widac ze potrafi jedynie bazgrac, moze by wiedzial dlaczego tyle ludzi kiedys poleglo nawet za takich co ten bazgracz zeby mogl sobie bazgrolic. ...dno

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:37:36] • [IP: 5.173.31.**]

Ruskim onucom mówimy DOŚĆ.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:37:24] • [IP: 79.186.213.***]

mamy pomysł, trza było zniesc z planety ziemi na złomowisko i olac gęstym moczem.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:31:14] • [IP: 176.221.123.***]

Co tam jeszcze robi to ustrojstwo, propagowanie kacapskich symboli hest zabronione?

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:27:45] • [IP: 178.238.251.***]

Ruskij karabal idi na ch...j

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:23:30] • [IP: 89.151.32.***]

Wstyd

Pazdzioch • Sobota [19.03.2022, 16:22:22] • [IP: 83.20.241.**]

Czy tamci żołnierze pod rządami Stalina czy obecni za rządów Putina to to samo. Jedni i drudzy mordowali dzieci

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:19:09] • [IP: 83.23.170.***]

Typowe. ZACHOWANIE KATOLA

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:09:29] • [IP: 212.144.51.**]

Myslalam ze ten pomnik wiele lat temu zniszczya wladza swinoujska...Pamietam go z lat dziecinstwa...A tu prosze odnalazl sie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:05:20] • [IP: 5.173.29.**]

A Ukraińcy jak na Ukrainie niszczyli polskie pomniki, to nikogo nie interesuje, a bandera jest dla nich bohaterem narodowym, to też co tam, teraz to przecież bracia.

Gość • Sobota [19.03.2022, 16:00:45] • [IP: 148.122.23.**]

BRAWO precz z komuna !!

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:55:44] • [IP: 79.186.48.***]

Gówniarze.

Elżbieta • Sobota [19.03.2022, 15:53:36] • [IP: 176.221.123.***]

Tak kończy się walka za Waszą i Naszą Wolność. Walczyli, zginęli, a kilkadziesiąt lat po straszliwej wojnie Ocaleni nassrali na miejsce ich pamięci. Czy kości naszych rodaków pomordowanych na" bratniej" Ukrainie doczekały się już pochówku?

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:41:25] • [IP: 178.238.249.**]

To prowokacja -Proszę nie komentować. Putin szuka tylko pretekstu

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:38:57] • [IP: 213.155.174.***]

Nie ma co się dziwić choć tego nie popieram. Rosja to jest podły, agresywny i zakłamany kraj. Powinien zniknąć z powierzchni ziemi.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:35:07] • [IP: 195.246.216.***]

Szczątki ekshumować i pozostawić pod ruską ambasadą.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:31:44] • [IP: 178.238.252.***]

Ci co to zrobili to Bohaterowie …. Każda taki znak to symbol walki z sowieckim okupantem. Tamci sowieci lepsi nie byli.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:28:54] • [IP: 37.248.214.***]

Brawo

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:26:21] • [IP: 37.8.215.***]

chyba nie zdewastpwany a nie dokonczony-jeszcze zółty kolor mają dodac...to fachowcy spokojnie.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:22:29] • [IP: 94.254.236.**]

Szał antyrosyjskości niedawno przybrał formę wykluczenia ze sprzedaży książek P. Coelho, który przestrzegał przed stosowaniem odpowiedzialności zbiorowej wobec Rosjan, co uznano za formę poparcia dla Putina. Miałem nadzieję, gdy czytałem tytuł artykułu o tym, że wykluczono Coelho ze sprzedaży ze względu na istnienie lepszej literatury od tej spod jego pióra, ale niestety nie -potępiam taką cenzurę wobec pisarza, nawet jeśli wypowiedź Coelho była w oryginale głupsza niż się wydaje, a mnie osobiście w formie zreferowanej przez media nie wydała się głupia. Profanowanie nagrobków też jest głupie, choć słowo" profanacja" jest raczej nieadekwatne, gdyż zmarłe sałdaty nie mają na grobach krzyży, firmowały zresztą ateizm wojujący, komunizm i nowe zniewolenie Polski, a dla materialistów oraz komunistów (to synonimy) nie ma świętości śmierci, życia wiecznego. Chociaż... nie było tak w praktyce, bo bardzo dbają o stan grobów, domagają się upamiętnienia walk, śmierci. Żyć nie mogą bez świętości, krzyż zastępując gwiazdą!

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:19:20] • [IP: 176.221.122.**]

Jak czytam.te durne komentarze to nie wierzę. Proponuję douczyć się historii i jaki front przechodził przez te rejony. 1 front ukraiński i białoruski w którego skład wchodziła między innymi 2 armia Wojska Polskiego. Rozumiem teraz że w obronie Ukrainy zamalowano pomnik upamiętniający Ukraińców i Białorusinów a także Polaków którzy szli frontem pod wspólnym znakiem bo tak naprawdę to rosyjscy byli oficerowie i komendanci.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:13:07] • [IP: 37.248.220.**]

Jeszcze w w akbecku trzeba zniszczyć ten pomnik hańby. Ruskie trole niech zamkną ryje. Teraz ruskie i białoruskie ciężarówki pójdą z dymem. zabić ruska bestię. Do broni!! Tępić ruskich, nie tylko Putina a ruskich wszystkich. to samo tyczy Niemców.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:12:28] • [IP: 31.0.177.***]

Pomnik dawno powinni usunąć. Tablice mogą zostać jako przestroga innym pokoleniom. Przecież jest ustawa o dekomunizacji -to teraz tyfusy z PIS z rady miejskiej niech się wykażą.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:08:18] • [IP: 31.0.177.***]

W końcu nikt kacapów nie kocha nawet martwych.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:08:06] • [IP: 46.205.157.**]

Tak się kończy totalna propaganda Putinowskiej telewizji rodem TVP info. Teraz muszą cierpieć Rosjanie za to w co wierzą i za mordowanie ludzi od wieków. Zsylanie Polaków na Sybir. Morderstwa w Katyniu, a teraz w Ukrainie są skutkiem bezsilności Polaków i Ukraińców. To skutki mordowania ludzi za to że mają inne marzenia.

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:05:53] • [IP: 5.173.153.***]

powinni go zutylizowac, skoda farby ! usunac to dziadostwo w pi, , , , , du

Gość • Sobota [19.03.2022, 15:02:29] • [IP: 37.47.174.***]

sadze, ze sprawca zostanie za te czyn odpowiednio ukarany

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:59:31] • [IP: 37.248.221.***]

Sczyt głupoty sięga zenitu...

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:51:03] • [IP: 37.8.215.**]

I bardzo dobrze. Miejsce kacapskiego pomnika jest na wysypisku i w kruszarce do betonu.

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:50:27] • [IP: 80.151.3.**]

Oni winni na pewno tylko umarli 40 lat temu

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:49:54] • [IP: 217.95.248.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:46:45] • [IP: 176.221.122.***]

To już przesada, to teraz może czas na ukraińskich banderowców dla tych co mają krótką pamięć i są ślepi i proszę mi tu z trolami nie wyjeżdżać płaskoziemcy.

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:43:21] • [IP: 178.235.146.**]

TO JAKIŚ DEBIL--TRZEBA WALCZYĆ Z TYMI CO ŻYJĄ MORDERCAMI DZIECI A NIE ZTYMI CO POLEGLI DAWNO TEMU

Gość • Sobota [19.03.2022, 14:41:15] • [IP: 94.254.234.**]

Powinien być przeniesiony na falochron bo do tego się nadaje tylko.

Oglądasz 1-154 z 154
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ "Komunikacja Autobusowa" Sp. z o.o. informuje, że w dniu 
1 listopada 2024 r. linia nr 10 będzie kursować za darmo pomiędzy gminami Świnoujście i Międzyzdroje. Dzięki współpracy samorządów 1 listopada (Wszystkich Świętych) autobus linii nr 10 będzie kursował bezpłatnie ■ Ze względu na wejście dzikich zwierząt do środka tunelu, obiekt był chwilowo zamknięty. Do czasu wypłoszenia zwierząt ze środka. Od godziny 7:46 tunel został otwarty! ■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■