POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [22.02.2022, 18:19:02] • Świnoujście

Mikromobilność powraca do Świnoujścia dzięki neutralnej klimatycznie flocie e-hulajnóg TIER

Mikromobilność powraca do Świnoujścia dzięki neutralnej klimatycznie flocie e-hulajnóg TIER

fot. Organizator

E-hulajnogi TIER, europejskiego lidera mikromobilności, wjechały na ulice Świnoujścia by zmienić lokalną mobilność na dobre. 18 lutego br. mieszkańcy zyskali dostęp do w pełni neutralnej klimatycznie opcji transportowej, a miasto wsparcie w realizacji celu redukcji emisji. Operator zachęca do zmiany nawyków na bardziej proekologiczne, a także już na starcie przypomina o zasadach bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania ze 120 udostępnionych pojazdów.

TIER nadaje zmianom tempa
Od 18 lutego po ulicach Świnoujścia można poruszać się w pełni neutralnymi klimatycznie hulajnogami elektrycznymi TIER. Początkowa flota liczy 120 pojazdów, jednak operator planuje ją zwiększać wraz ze wzrostem zainteresowania ze strony mieszkańców. Rozpoczęcie działalności firmy w Świnoujścia doskonale wpisuje się w założenia Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. poprawy jakości powietrza i redukcji hałasu.

„Zmiana nawyków na proekologiczne jest zawsze sporym wyzwaniem. Cieszymy się, że Świnoujście dołącza do miast, w których dostępne są neutralnie klimatyczne hulajnogi TIER. Popularność naszych usług w innych lokalizacjach jasno pokazuje, że mieszkańcy są gotowi na ograniczenie podróży samochodem na rzecz zrównoważonego transportu. Nasze pojazdy nie emitują spalin, co w efekcie znacząco wpływa na zmniejszanie się np. poziomu smogu. Tylko w drugiej połowie 2021 roku użytkownicy TIER zastąpili e-hulajnogą ponad 330,000 przejazdów samochodem." - mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.

E-hulajnogi premium
TIER to zupełnie nowa jakość transportu osobistego, pozwalająca użytkownikom na komfortowe i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. E-hulajnogi TIER to najnowsza generacja tych pojazdów, zapewniająca najlepsze doświadczenia z użytkowania. Wyróżniają się one stabilną konstrukcją - szeroką podstawą, dużymi kołami, podwójnymi amortyzatorami i hamulcami - dzięki czemu jazda jest bezpieczna i przyjemna. Z kolei dzięki zastosowaniu wymiennych baterii można je wymienić na miejscu, bez konieczności przewożenia do magazynu całych pojazdów, co wpływa na optymalizowanie ich logistyki.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
TIER podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.

Pomyśl, zanim zostawisz

Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma ‑ jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.

Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność
Dzięki przełomowej technologii oraz odpowiedzialnej postawie wobec miast i środowiska, TIER w ciągu niecałych 3 lat pojawił się w ponad 180 miastach w 19 krajach, teraz także w Świnoujściu. W styczniu 2020 r. TIER stał się pierwszą firmą z branży mikromobilności, która osiągnęła cel bycia w 100% neutralną klimatycznie. Objawia się to w szczegółowej analizie emisji na każdym poziomie działalności firmy i ciągłym, bezkompromisowym dążeniu do jej eliminacji. Gdy emisji nie da się uniknąć, TIER kompensuje ją we współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, np. poprzez sadzenie drzew. Maksymalizuje również średni cykl życia pojazdów, dzięki ich innowacyjnej i trwałej konstrukcji, ale też regularnym naprawom i przywracaniu pojazdów do służby.

Jak zacząć jeździć TIER

Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER pobierz aplikację, zarejestruj się i przypisz swoją metodę płatności. Następnie znajdź e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokuj ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, znajdź bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść podpórkę, otwórz aplikację TIER i dotknij przycisku „Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 79 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,80 zł. Najaktywniejsi użytkownicy mogą wykupić w aplikacji pakiet bezpłatnych odblokowań e-hulajnóg na 30 dni za 14,99 zł.

Hanna de Bruijn
PR Coordinator
Havas PR Warsaw


komentarzy: 28, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 28

Gość • Sobota [26.02.2022, 06:11:07] • [IP: 37.47.180.***]

W Polsce nie ma czegoś takiego jak eko prąd. 80% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla. Więc nie gadajcie mi to o ekologi. Ale hulajki i tak są spoko :) pozdro 600

Ars • Czwartek [24.02.2022, 14:30:58] • [IP: 62.141.205.***]

A ja mam takie proste pytanie? Kto odpowiada za e-hulajnogi pozostawione w miejscach niedozwolonych (np.: na jezdni, przejściu dla pieszych, ścieżce rowerowej) i czy w przypadku kolizji, najechania na takie coś. Np. jeśli będzie pozostawiona na jezdni i po najechaniu zostanie uszkodzony samochód, na ścieżce rowerowej rowerzysta wywróci się, uszkodzi rower i będzie miał urazy na ciele. Proszę redakcję o zadanie takiego pytania w urzędzie miejskim.

Gość • Środa [23.02.2022, 16:01:03] • [IP: 88.218.255.**]

A chcieliśmy bezpłatne rowery. Co teraz powiedzą panowie z wypożyczalni przy promenadzie?

Gość • Środa [23.02.2022, 13:28:21] • [IP: 37.47.140.**]

"Neutralna" klimatycznie ? Taaa bo produkcja akumulatorów, produkcja prądu do tego ustrojstwa a na końcu utylizacja to takie czary mary ? Kolejny eko-bełkot. Eko to może będzie wodór jak to dopracują, a ten syf na prąd jest tak samo szkodliwy jak pojazdy spalinowe (oczywiście w rozumieniu globalnym).

Gość • Środa [23.02.2022, 12:28:58] • [IP: 176.221.123.**]

Dla seniorów 80+ powinny być darmowe przejazdy tym ustrojstwem.

Gość • Środa [23.02.2022, 10:43:44] • [IP: 178.238.252.**]

Neutralne klimatycznie ? A prąd do ładowania akumulatorów to biorą ze słańca czy z księżyca bo nasze elektrownie pracują na węgiel. A może już mamy węgiel neutralny ekologicznie ?

Gość • Środa [23.02.2022, 09:52:05] • [IP: 37.248.152.**]

Jak się jeszcze rat potknę o hulajnogę na Władysława IV, to z radością ją zutylizuję w kanale. Wypożycza się całą dobę, a zbiera raz na dobę albo jeszcze dłużej. Kto jest karany za pozostawione na chodnika, nawet na przejściach dla pieszych, jest działalność nie kontrolowana przez prawo o ruchu drogowym, pisać można dużo, gorzej w prowadzić w życie a szczególnie w Świnoujściu.

Gość • Środa [23.02.2022, 09:33:06] • [IP: 185.210.39.**]

A co z żółtą zarazą? Zbankrutowała? A może wdzięczni klienci doprowadzili do upadku

Gość • Środa [23.02.2022, 08:22:34] • [IP: 5.173.90.*]

Neutralne klimatycznie? A baterie to z czego sa produkowane? Z mchu?

Gość • Środa [23.02.2022, 05:56:13] • [IP: 176.221.122.***]

cytat:" TIER zastąpili e-hulajnogą ponad 330, 000 przejazdów samochodem." - bzdura jak ktoś ma samochód to nie jeździ hulajnogą. Raczej zastąpił piesze wycieczki.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 22:02:48] • [IP: 46.205.148.***]

Mam ochotę, gdy widzę hulajnogę porzuconą na środku chodnika, umazac psim g... jej kierownicę, a tego surowca mineralnego a ściślej odbytniczego jest dość w mieście. Bo jakie są sankcje za to systemowe chamstwo, za ten bałagan w Ś-ciu? Nie ma ich.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 21:58:57] • [IP: 149.202.98.***]

Rower milion razy lepszy.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 21:23:02] • [IP: 185.210.37.***]

Taxi do Szczecina 500zl 😃

Gość • Wtorek [22.02.2022, 21:05:25] • [IP: 46.205.148.***]

18:31 - niestety juz jest prawo pozwalające jeździć po ścieżkach rowerowych. Na ogól to hulajnogowcy jeżdżą w sposób szalony - owszem rowerzysci, zwłaszcza młodzi, też tak jeżdżą, ale to, co wyczyniają ci na hulajnogach, to przekracza wyobraźnię, po przekątnych, na skróty, po chodniku, po scieżce (wolno im, ale oni sa trudniejsi do spostrzezenia), po jezdni (nie wolno), b.szybko, a przyspieszaja w sposób niezauwazalny, bo rowerzysta poprzez ruch nóg pokazuje czy szybko jedzie, ten ruch też czyni go lepiej zauwazalnym, a nieruchoma plama rozpędzajacej się hulajnogi na tle chaosu, swiateł, oslepien jest trudno zauwazalna.A tylne światło jest zbyt nisko, przecież przepisy mowiły o wysokosci swiatła tylnego i przedniego, to wbrew pozorom ważne, zbyt niskie swiatla sa trudne do zauważenia, mogą zdać sie odbiciem swiatła w kałuży itp.Uwazam, ze coraz częsciej zycie jest podporzadkowane technice i handlowi. Technika to np. wymogi przeciwpozarowe czasem na granicy nonsensu, handel zaś wymusza zmiany prawne bez sensu.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 21:00:19] • [IP: 5.173.152.**]

Drobny etap neomarksistowskiej propagandy.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 20:59:43] • [IP: 77.185.89.***]

Pozyjemy zobaczymy, ktos ma parcie na „eko“. Tylko ze hulaunoga nie jest dla wszystkich wygodna, praktyczna i sesowna. Utylizacja akumulatorow to pewnie bedzie w ramach pomocy robiona w afryce. Juz raczki dzieci czekaja.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 20:49:30] • [IP: 176.221.123.***]

to jak ? bedzie darmowa komunikacja miejska na karte seniora wyspiarza czy nie ?

Gość • Wtorek [22.02.2022, 20:29:47] • [IP: 89.151.36.**]

Punkty skupu złomu będą miały zajęcie.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 20:02:29] • [IP: 37.248.224.***]

ARTYKUŁ SPONSOROWANY 0DO MATOŁKA AUTORA TEMATU -DOWIEDZ SIĘ NAJPIERW ILE SZKÓD WYRZĄDZASZ PRZYRODZIE PODCZAS PRODUKCJI I UTYLIZACJI TYCH HULAJNÓG. POTEM TE GÓWNO SIĘ WALA PO CAŁYM MIEŚCIE PO CHODNIKACH I GDZIE POPADNIE. WSADŹ SE JE TAM GDZIE SŁONKO NIE DOCHODZI.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 19:49:01] • [IP: 176.221.122.**]

Zamknąć polskie kopalnie!!

pionier 52 • Wtorek [22.02.2022, 19:27:17] • [IP: 88.156.234.***]

SM zabierzcie te gówna z sciezek rowerowych

Gość • Wtorek [22.02.2022, 19:09:10] • [IP: 77.252.63.**]

O ile w mieście wielkości Świnoujścia te hulajnogi są niezgorszym wyjściem (oczywiście przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa), to nazywanie ich neutralnymi klimatycznie jest sporym nadużyciem. Produkcja i utylizacja akumulatorów mają znaczny wpływ negatywny na środowisko. Ale o tym się na ogół nie mówi. Ot takie małe niedomówienie.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 18:40:34] • [IP: 176.221.122.***]

Oj, ktoś z miasta miał w tamtym roku więc kiepsko, konkurencja.

Gość • Wtorek [22.02.2022, 18:35:58] • [IP: 37.8.215.***]

zabawni są:)chodzi tylko o kasę.Prawie 60 zł za godzine to taksowką za tyle dojade chyba prawie do Szczecina:)

Gość • Wtorek [22.02.2022, 18:32:26] • [IP: 46.205.148.***]

Kto wreszcie będzie wyciągał konsekwencje wobec podłych kreatur, które zwłaszcza w porze ciepłej zostawiają hulajnogi na chodnikach, blokujac lub utrudniając przejście?! A może trzeba podjac kroki prawne wobec właścicieli tego biznesu?

Oglądasz 1-25 z 28
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ "Komunikacja Autobusowa" Sp. z o.o. informuje, że w dniu 
1 listopada 2024 r. linia nr 10 będzie kursować za darmo pomiędzy gminami Świnoujście i Międzyzdroje. Dzięki współpracy samorządów 1 listopada (Wszystkich Świętych) autobus linii nr 10 będzie kursował bezpłatnie ■ Ze względu na wejście dzikich zwierząt do środka tunelu, obiekt był chwilowo zamknięty. Do czasu wypłoszenia zwierząt ze środka. Od godziny 7:46 tunel został otwarty! ■ Do końca miesiąca ma zakończyć się budowa promenady wzdłuż ulicy uzdrowiskowej ■ Od minuty ciszy dla uczczenia pamięci zmarłego radnego Cezarego Zdzieszyńskiego rozpoczęły się obrady IX sesji Rady Miasta ■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■