TIER nadaje zmianom tempa
Od 18 lutego po ulicach Świnoujścia można poruszać się w pełni neutralnymi klimatycznie hulajnogami elektrycznymi TIER. Początkowa flota liczy 120 pojazdów, jednak operator planuje ją zwiększać wraz ze wzrostem zainteresowania ze strony mieszkańców. Rozpoczęcie działalności firmy w Świnoujścia doskonale wpisuje się w założenia Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. poprawy jakości powietrza i redukcji hałasu.
„Zmiana nawyków na proekologiczne jest zawsze sporym wyzwaniem. Cieszymy się, że Świnoujście dołącza do miast, w których dostępne są neutralnie klimatyczne hulajnogi TIER. Popularność naszych usług w innych lokalizacjach jasno pokazuje, że mieszkańcy są gotowi na ograniczenie podróży samochodem na rzecz zrównoważonego transportu. Nasze pojazdy nie emitują spalin, co w efekcie znacząco wpływa na zmniejszanie się np. poziomu smogu. Tylko w drugiej połowie 2021 roku użytkownicy TIER zastąpili e-hulajnogą ponad 330,000 przejazdów samochodem." - mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
E-hulajnogi premium
TIER to zupełnie nowa jakość transportu osobistego, pozwalająca użytkownikom na komfortowe i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. E-hulajnogi TIER to najnowsza generacja tych pojazdów, zapewniająca najlepsze doświadczenia z użytkowania. Wyróżniają się one stabilną konstrukcją - szeroką podstawą, dużymi kołami, podwójnymi amortyzatorami i hamulcami - dzięki czemu jazda jest bezpieczna i przyjemna. Z kolei dzięki zastosowaniu wymiennych baterii można je wymienić na miejscu, bez konieczności przewożenia do magazynu całych pojazdów, co wpływa na optymalizowanie ich logistyki.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
TIER podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.
Pomyśl, zanim zostawisz
Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma ‑ jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność
Dzięki przełomowej technologii oraz odpowiedzialnej postawie wobec miast i środowiska, TIER w ciągu niecałych 3 lat pojawił się w ponad 180 miastach w 19 krajach, teraz także w Świnoujściu. W styczniu 2020 r. TIER stał się pierwszą firmą z branży mikromobilności, która osiągnęła cel bycia w 100% neutralną klimatycznie. Objawia się to w szczegółowej analizie emisji na każdym poziomie działalności firmy i ciągłym, bezkompromisowym dążeniu do jej eliminacji. Gdy emisji nie da się uniknąć, TIER kompensuje ją we współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, np. poprzez sadzenie drzew. Maksymalizuje również średni cykl życia pojazdów, dzięki ich innowacyjnej i trwałej konstrukcji, ale też regularnym naprawom i przywracaniu pojazdów do służby.
Jak zacząć jeździć TIER
Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER pobierz aplikację, zarejestruj się i przypisz swoją metodę płatności. Następnie znajdź e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokuj ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, znajdź bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść podpórkę, otwórz aplikację TIER i dotknij przycisku „Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 79 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,80 zł. Najaktywniejsi użytkownicy mogą wykupić w aplikacji pakiet bezpłatnych odblokowań e-hulajnóg na 30 dni za 14,99 zł.
Hanna de Bruijn
PR Coordinator
Havas PR Warsaw
W Polsce nie ma czegoś takiego jak eko prąd. 80% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla. Więc nie gadajcie mi to o ekologi. Ale hulajki i tak są spoko :) pozdro 600
A ja mam takie proste pytanie? Kto odpowiada za e-hulajnogi pozostawione w miejscach niedozwolonych (np.: na jezdni, przejściu dla pieszych, ścieżce rowerowej) i czy w przypadku kolizji, najechania na takie coś. Np. jeśli będzie pozostawiona na jezdni i po najechaniu zostanie uszkodzony samochód, na ścieżce rowerowej rowerzysta wywróci się, uszkodzi rower i będzie miał urazy na ciele. Proszę redakcję o zadanie takiego pytania w urzędzie miejskim.
A chcieliśmy bezpłatne rowery. Co teraz powiedzą panowie z wypożyczalni przy promenadzie?
"Neutralna" klimatycznie ? Taaa bo produkcja akumulatorów, produkcja prądu do tego ustrojstwa a na końcu utylizacja to takie czary mary ? Kolejny eko-bełkot. Eko to może będzie wodór jak to dopracują, a ten syf na prąd jest tak samo szkodliwy jak pojazdy spalinowe (oczywiście w rozumieniu globalnym).
Dla seniorów 80+ powinny być darmowe przejazdy tym ustrojstwem.
Neutralne klimatycznie ? A prąd do ładowania akumulatorów to biorą ze słańca czy z księżyca bo nasze elektrownie pracują na węgiel. A może już mamy węgiel neutralny ekologicznie ?
Jak się jeszcze rat potknę o hulajnogę na Władysława IV, to z radością ją zutylizuję w kanale. Wypożycza się całą dobę, a zbiera raz na dobę albo jeszcze dłużej. Kto jest karany za pozostawione na chodnika, nawet na przejściach dla pieszych, jest działalność nie kontrolowana przez prawo o ruchu drogowym, pisać można dużo, gorzej w prowadzić w życie a szczególnie w Świnoujściu.
A co z żółtą zarazą? Zbankrutowała? A może wdzięczni klienci doprowadzili do upadku
Neutralne klimatycznie? A baterie to z czego sa produkowane? Z mchu?
cytat:" TIER zastąpili e-hulajnogą ponad 330, 000 przejazdów samochodem." - bzdura jak ktoś ma samochód to nie jeździ hulajnogą. Raczej zastąpił piesze wycieczki.
Mam ochotę, gdy widzę hulajnogę porzuconą na środku chodnika, umazac psim g... jej kierownicę, a tego surowca mineralnego a ściślej odbytniczego jest dość w mieście. Bo jakie są sankcje za to systemowe chamstwo, za ten bałagan w Ś-ciu? Nie ma ich.
Rower milion razy lepszy.
Taxi do Szczecina 500zl 😃
18:31 - niestety juz jest prawo pozwalające jeździć po ścieżkach rowerowych. Na ogól to hulajnogowcy jeżdżą w sposób szalony - owszem rowerzysci, zwłaszcza młodzi, też tak jeżdżą, ale to, co wyczyniają ci na hulajnogach, to przekracza wyobraźnię, po przekątnych, na skróty, po chodniku, po scieżce (wolno im, ale oni sa trudniejsi do spostrzezenia), po jezdni (nie wolno), b.szybko, a przyspieszaja w sposób niezauwazalny, bo rowerzysta poprzez ruch nóg pokazuje czy szybko jedzie, ten ruch też czyni go lepiej zauwazalnym, a nieruchoma plama rozpędzajacej się hulajnogi na tle chaosu, swiateł, oslepien jest trudno zauwazalna.A tylne światło jest zbyt nisko, przecież przepisy mowiły o wysokosci swiatła tylnego i przedniego, to wbrew pozorom ważne, zbyt niskie swiatla sa trudne do zauważenia, mogą zdać sie odbiciem swiatła w kałuży itp.Uwazam, ze coraz częsciej zycie jest podporzadkowane technice i handlowi. Technika to np. wymogi przeciwpozarowe czasem na granicy nonsensu, handel zaś wymusza zmiany prawne bez sensu.
Drobny etap neomarksistowskiej propagandy.
Pozyjemy zobaczymy, ktos ma parcie na „eko“. Tylko ze hulaunoga nie jest dla wszystkich wygodna, praktyczna i sesowna. Utylizacja akumulatorow to pewnie bedzie w ramach pomocy robiona w afryce. Juz raczki dzieci czekaja.
to jak ? bedzie darmowa komunikacja miejska na karte seniora wyspiarza czy nie ?
Punkty skupu złomu będą miały zajęcie.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY 0DO MATOŁKA AUTORA TEMATU -DOWIEDZ SIĘ NAJPIERW ILE SZKÓD WYRZĄDZASZ PRZYRODZIE PODCZAS PRODUKCJI I UTYLIZACJI TYCH HULAJNÓG. POTEM TE GÓWNO SIĘ WALA PO CAŁYM MIEŚCIE PO CHODNIKACH I GDZIE POPADNIE. WSADŹ SE JE TAM GDZIE SŁONKO NIE DOCHODZI.
Zamknąć polskie kopalnie!!
SM zabierzcie te gówna z sciezek rowerowych
O ile w mieście wielkości Świnoujścia te hulajnogi są niezgorszym wyjściem (oczywiście przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa), to nazywanie ich neutralnymi klimatycznie jest sporym nadużyciem. Produkcja i utylizacja akumulatorów mają znaczny wpływ negatywny na środowisko. Ale o tym się na ogół nie mówi. Ot takie małe niedomówienie.
Oj, ktoś z miasta miał w tamtym roku więc kiepsko, konkurencja.
zabawni są:)chodzi tylko o kasę.Prawie 60 zł za godzine to taksowką za tyle dojade chyba prawie do Szczecina:)
Kto wreszcie będzie wyciągał konsekwencje wobec podłych kreatur, które zwłaszcza w porze ciepłej zostawiają hulajnogi na chodnikach, blokujac lub utrudniając przejście?! A może trzeba podjac kroki prawne wobec właścicieli tego biznesu?