Kapitanowi pasażerskiego statku „Adler Dania” zarzucono, iż w październiku zeszłego roku na polskich wodach terytorialnych pozbawił wolności trzech polskich celników, którzy usiłowali przeprowadzić kontrolę. Przypomnijmy, że kapitan nie dostosował się do poleceń funkcjonariuszy służby celnej, straży granicznej oraz kapitanatu portu i, zamiast dobić do kei w Basenie Północnym, zawrócił jednostkę i popłynął z celnikami na pokładzie do Heringsdorfu. Akt oskarżenia został właśnie przesłany do sądu powiatowego w Wolgaście.
W Polsce kapitanowi odebrano już uprawnienia pilotowe, stanie ponadto przed sądem grodzkim w Świnoujściu w związku z nielegalnym przekroczeniem granicy.
Komentarz pierwszego gościa świadczy o tym, jak wielu mamy przesadnych pro europejskich dupowlizów, bo inaczej tego nie można nazwać, ale cóż niektórzy nie mają szacunku do siebie, jak i swojej Ojczyzny. Potrafią" żartować" na rynku niemiecki do Niemców żartami : Sprzedam siebie za euro..." Niby żart, ale coś w tym żarcie jest...
Tak naprawdę to wszyskto zaczęło się w 1914, a to teraz to tylko ciąg dalszy.
Miał się tylko zastosować do poleceń SG zatrzymania statku i poddaniu kontroli.
Wszystko fajnie tylko który kapitan pozwoli na dostęp do pomieszczeń" restricted area" w czasie rejsu nieumundurowanym urzędnikom ?? Jak chcieli kontrolować mogli to zrobić umundurowani urzędnicy po dobiciu statku do nabrzeża... tyle
To tylko jedno ze złamanych postanowień 1.14 W przypadku, gdy statek przebywa w porcie lub zmierza do obiektu portowego Umawiającego się Rządu, Umawiający się Rząd ma prawo, według postanowień prawidała XI-2/9, stosować różne środki kontroli i zapewnienia zgodności w odniesieniu do tego statku. Statek podlega inspekcjom kontrolnym ze strony państwa obiektu portowego, ale inspekcje takie nie obejmują sprawdzenia planu ochrony statku, z wyjątkiem okoliczności szczególnych. Statek może także podlegać dodatkowym środkom kontroli, jeśli Umawiający się Rząd stosujący środki kontroli i zgodności ma powody do przeświadczenia, że ochrona statku lub obiektu portowego, który obsługiwał dany statek, została naruszona. Ucz się chłopie. Wesołych Świąt!
gość z IP 217.97.193.** najwyraźniej zna inny ISPS - chyba swój własny.
Adolf Dania ! Tak, tak jak zawsze to niemcy są poszkodowani. A Ty Gościu z 09.06 jesteś najprawdziwszym dupolizem i nie przeszkadza Tobie nagonka medialna jaka rozpętała się w prasie niemieckiej ? Oczerniano na każdym kroku poczynania naszej SG i to wszystko jest IN ORDUNG ?
Gość słabo zna przepisy i procedury ISPS.
Zgodnie z ISPS dobrze zrobił Tez bym tak zrobił a sledztwo umorza a nawet jakby mu zabrali uprawnienia to i tak juz jest na emeryturze i nie bedzie plywał Brawo dla kpt Heiner Arendta