POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [18.11.2008, 06:35:04] • Świnoujście

Siłownie „Karsiborów” ledwie dyszą

Siłownie „Karsiborów” ledwie dyszą

fot. Sławomir Ryfczyński

Przeprowadzone 4 listopada konsultacje społeczne związane z opracowywanym studium wykonalności stałej przeprawy przez Świnę to znak, że przygotowania do tej inwestycji wkraczają w decydującą fazę. Według optymistycznych ocen Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wolin i Uznam mogłyby zostać połączone w 2012 – 2013 roku. Do tego czasu cały ciężar zaopatrzenia miasta i jego mieszkańców spoczywa na wysłużonych promach typu „Karsibór”. Aby dotrwały do czasu wybudowania tunelu już dziś muszą się znaleźć pieniądze na modernizację siłowni tych jednostek. Dyrekcja Żeglugi Świnoujskiej bije na alarm. Nawet jednak bogate miasto ma poważny problem ze znalezieniem 40 milionów.

Chodzi o cztery jednostki obsługujące tzw. „przeprawę karsiborską”. To jedyna droga do miasta dla samochodów ciężarowych, pojazdów z zaopatrzeniem. W sezonie, położona w ciągu drogi krajowej przeprawa bierze także na siebie główny ciężar tysięcy przyjeżdżających do kurortu wczasowiczów. Kolejka oczekujących na przeprawę ma nieraz 3 – 4 kilometrów długości. Promy kursują wówczas non – stop. Załogi i maszyny dają z siebie wszystko. To „wszystko”na co je stać to obecnie 60% nominalnej mocy. W takim stanie promy muszą zmagać się także z kapryśnymi warunkami hydrometeorologicznymi delty Świny.
„Bywają sytuacje, że dowodzący promami pływają wyłącznie „na własną odpowiedzialność” - mówi dyrektor Żeglugi Świnoujskiej Leszek Paprzycki. ”Gdyby odmówili nie miałbym prawa zmusić ich do rzucenia cumy” - dodaje dyrektor. Już w 1997 roku na jego zlecenie opracowana została techniczna koncepcja modernizacji siłowni promów. Od 11 lat nikomu z władz nie udało się jednak przeforsować tak poważnej inwestycji. Każda z czterech jednostek wymaga nakładów rzędu 8 – 10 milionów zł. Dyrektor Paprzycki omawiał już ten temat na nadzwyczajnej sesji Rady Miasta. Radni w większości rozumieją potrzebę modernizacji promów tyle, że nie chodzi o decyzję radnych lecz Warszawy. Tymczasem rządzący krajem nie widzą potrzeby wydawania takiej kwoty. Ostatnio sprawa przepadła także w sejmie. Wygląda na to, że posłowie czują się zwolnieni z tej odpowiedzialności bo przecież zatwierdzili już pieniądze na tunel. Kto zdoła im wytłumaczyć jak bardzo są w błędzie ? Być może w walce o modernizację na „Karsiborach” trzeba wykorzystać sytuację z poniedziałkowego poranka (!?) Po kilkugodzinnym pobycie promu na piaszczystej mieliźnie wiadomo, że w grę wchodzi tu także bezpieczeństwo ludzi. To argument, z którym trudno będzie komukolwiek dyskutować.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 24, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-24 z 24

Gość • Sobota [06.12.2008, 15:29:29] • [IP: 80.245.182.***]

Siłownie Karsiborow sa w dobrym stanie i maja bardzo dobra zaloge w silowni fakt ze przydaly by sie nowe urzadzenia pomocnicze takie jak wymiana starej wirowki paliwa De Laval na bezobslugowa wiroweczka i tym podobne, sprzet w tych silowniach jest z lat 60-70 ale te silniki sa dlugowieczne to sa srednio obrotowe Diesle Zulzer-Cegielski z poznania doladowane turbosprezarka NAPIER. A jak wiemy Hipolit Cegielski robil dobre maszyny wiec bez obaw jeszcze te 5 lat wytrzymaja tymbardziej ze maja dobra opieke pod pokladem

Gość • Środa [19.11.2008, 13:21:36] • [IP: 93.94.184.***]

Jaki to kapitan to tylko smieszny MISIEK

Gość • Środa [19.11.2008, 01:04:59] • [IP: 92.42.113.***]

Kapitancio sie uwalil na wlasne zyczenie jego doswiadczenie pokazalo co z niego za ASICHO :) kazdy inny z zeglugi dal by sobie rade bez problemu w gorszych plywali warunkach a ten zostal przyjety pprzed wakacjami i strugal kozaka co to nie on i wyszlo ze as to on jest ale tylko w gadce

Gość • Środa [19.11.2008, 01:03:13] • [IP: 92.42.113.***]

Ja plywam na tych prmach i wiem ze silownie karsiborow sa w stanie dobrym poprostu Kapitan byl slaby i ruszyl przy wietrze 8 do 9 w skali boforta gdzie prom ma klase do 7 w skali boforta i nie powinien plynac!! Kapitan wziol odpowiedzialnosc na sienbie nikt mu nie kalzal pynac, narazil ludzi na utratre zdrowia czym sie nie popisal

Gość • Wtorek [18.11.2008, 20:13:27] • [IP: 91.94.127.**]

A SLD mówi nam, że miasto nam się rozwija i pieknieje a ludziom żyje się dostatnie.

Gość • Wtorek [18.11.2008, 20:11:38] • [IP: 82.145.82.**]

Można przez Niemcy jeździć, by omijać promy. To najlepsze wyjście. 30 km dalej nie zaszkodzi nikomu. A wygoda jest n-krotnie większa, trzeba tylko ściślej niż u nas trzymać się przepisów ruchu drogowego (oczywiście niemieckich) i na wszelki wypadek jednak wziąźć trochę kasy w euro. Wielu Polaków tak robi i ja zresztą też.

Gość • Wtorek [18.11.2008, 16:38:43] • [IP: 80.245.187.**]

Do gościa z 16.20 - jesteś mistrzem matactwa, gebels mógłby pobierać u ciebie lekcje! Ja nie twierdziłem, czy jest załoga na promie czy jej niema. To ty napisałeś, że jej nie ma! Ja twierdziłem, cytuje:" Według sprawozdań przedkładanych radzie czy pływają dwa karsibory czy pływa jeden opłacane są dwa komplety załóg. Łącznie z wszystkimi dodatkami strawne itd." To komu i za co żegluga płaci? To zaczyna pachnieć prokuratorem!!

Gość • Wtorek [18.11.2008, 16:20:35] • [IP: 80.245.182.***]

Do gościa z 14.37 Jeśliby na odstawionym promie była cała załoga, to wystartowałby on po około 20- 30 minutach. Tak jednak nie jest. Na promie jest mechanik i marynarz. Nie ma osób z uprawnieniami do prowadzenia statku. Ściągnięcie z miasta szypra musi niestety trochę potrwać. Wystarczyło zadzwonić do ŻŚ by uzyskać tą informację. Twoja kategoryczna wypowiedź jest więc zwykłą manipulacją.

Gość • Wtorek [18.11.2008, 16:10:49] • [IP: 83.21.5.**]

Gdyby nie posłanka SLD, Piela-Mielczarek, już dawno mielibyśmy tunel. Za kłopoty z komunikacją w mieście dziękujmy SLD!

Gość • Wtorek [18.11.2008, 14:37:04] • [IP: 80.54.123.***]

Ja mam proste pytanie do prezydenta i dyrektora żeglugi. Według sprawozdań przedkładanych radzie czy pływają dwa karsibory czy pływa jeden opłacane są dwa komplety załóg. Łącznie z wszystkimi dodatkami strawne itd. Czyli odstawiając na noc jeden prom jedyne oszczędności jakie wykazuje żegluga to paliwo. Na odstawionym promie znajduje się cała załoga. Proszę prezydenta i dyrektora o odpowiedź, dlaczego drugi prom został uruchomiony dopiero po dwóch godzinach?? Jaka była przyczyna tak długiej zwłoki?

Gość • Wtorek [18.11.2008, 14:20:45] • [IP: 217.97.199.*]

bolek!!ja tez znam takiego nmieszkanca...a pozatym jeszcze sporo gruntow zostało do opylenia po 0, 10 groszy..i może jeszcze jakiś wałek i znajdzie się szmal..na remont promów no chyba, ze zdaży sie wypadek!!

bolek • Wtorek [18.11.2008, 14:07:38] • [IP: 217.97.199.**]

znam takiego mieszkańca naszego miasta, który mógłby wyłożyć te 40 milionów i jeszcze by mu zostało...

Gość • Wtorek [18.11.2008, 13:15:55] • [IP: 62.69.194.**]

Ty sie herbato z pradem ciesz, że w sobote nie stałeś po nocy w długiej kolejce na Bielika. Była awaria i wyjścia były dwa wyjazd tyłem i dwa promy pływają, albo natychmiastowe wycofanie promu na naprawę, która i tak odbyła sie godzine póżniej podczas przerwy nocnej jednego z Bielików. Wtedy pływałby jeden prom i masz piękną kolejke w nocy.

HERBATA Z PRĄDEM • Wtorek [18.11.2008, 12:43:11] • [IP: 83.21.14.***]

PROSZE NIE ODWRACAJCIE KOTA OGONEM. ZASTANÓWCIE SIĘ PAŃSTWO, ŻE INCYDENT Z WEJŚCIEM PROMU NA MIELIZNĘ ZDARZYŁ AKURAT W PONIEDZIAŁEK SIĘ O 4, 40 NAD RANEM. RÓWNIEŻ W SOBOTĘ 15.11.BR O GODZ. 23, 40 NA PRZEPRAWIE Ś-CIE - WARSZÓW WJAZD NA PROM ODBYWAŁ SIĘ WYŁACZNIE TYŁEM (PRZEZ COFANIE). NIE RÓBCIE Z TEGO POLITYCZNEJ FARSY. PROMY WYMAGAJĄ REMONTU TO FAKT, ALE PRZEDE WSZYSTKIM" REMONTU" WYMAGA SPOSÓB ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA MIASTEM I ŻEGLUGĄ. MNIE NIE INTERESUJE AKURAT KTO PONOSI WINNĘ ZA STAN TECHNICZNY PROMÓW. PROMY MUSZĄ BYĆ SPRAWNE I BEZPIECZNE. PÓKI CO, MIASTEM ZARZĄDZA PREZYDENT, A FIRMĄ DYREKTOR. TO ONI ODPOWIADAJĄ ZA BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW PROMÓW ?

Gość • Wtorek [18.11.2008, 11:50:40] • [IP: 62.69.194.**]

Wszyscy w mieście boją sie Możejki i kasy na remont Karsiborów nie będzie. Ci co maja dobra pamięć zapewne pamniętaja jak Możejko protestował przeciwko remontowi przeprawy Centrum i budowie Bielików. Cały czas torprdował staranie o fundusze. Mówił tylko tunel, tunel. I co ile lat mineło, a tunelu nie ma. Teraz będzie tak samo. Nawet jakby jutro zapdał decyzja o budowie tunelu to licząc od prac projektowych do oddania go do użytku spokojnie minie 5 lat. I co przez ten czas? Silniki Karsiborów sie rozsypią.

Gość • Wtorek [18.11.2008, 10:18:49] • [IP: 88.156.233.**]

www.porazkaroku.pl

Gość • Wtorek [18.11.2008, 10:16:51] • [IP: 93.94.184.***]

miasto wyłoży lache hahaha

Gość • Wtorek [18.11.2008, 10:09:33] • [IP: 217.97.199.*]

A dlaczego nie remontowano promów przez te 11 lat stopniowo, tylko teraz doprowadzono do sytuacji, że trzeba znaleźć aż 40 mln zł.Ile z tego wyłoży miasto?

Gość • Wtorek [18.11.2008, 10:04:22] • [IP: 93.94.184.***]

Te siłownie to z tego co wiem to już tak śmigają od paru lat. A wiem to z opowiadań praktykantów ze Szkoły Morskiej w Świnoujściu, którzy jako mechanicy odbywali praktyki w siłowniach

Gość • Wtorek [18.11.2008, 10:01:31] • [IP: 83.5.178.**]

Po wybudowaniu tunelu, promy te mogły by pływać w dzielnicy nadmorskiej, do latarni. Była by to przeprawa płatna, turystycznz. Połączczyła by Warszów i Międzyzdroje. Całą dziewiczą piękną plaże. To piękne tereny i tylko słaby niedouczony urzędnik tego nie rozumie. Przy budowie gazoportu należ zabespieczyć swobodny przejazd no wschód od latarni. Do dzieła Panowie PREZYDENCI!!

Gość • Wtorek [18.11.2008, 09:07:41] • [IP: 88.156.234.***]

„Bywają sytuacje, że dowodzący promami pływają wyłącznie „na własną odpowiedzialność”-??!!- co na to nasz super UM i wydzial Bezpieczenstwa Zeglugi. , pewnie czekaja na cos bardziej efektownego niz tylko wejscie na mielizne.Rece opadaja.

Gość • Wtorek [18.11.2008, 09:03:49] • [IP: 213.115.90.***]

"Tymczasem rządzący krajem nie widzą potrzeby wydawania takiej kwoty." A OD KIEDY TO PAN REDAKTOR TRZYMA STRONE PANA JASIA? W LAPKE SIE DOSTALO CZY CO?

Gość • Wtorek [18.11.2008, 08:01:36] • [IP: 80.54.123.**]

fajnie niech całkowicie padna bedziemy jeżdzic na bielika i bedziemy umilac życie mieszkańcom

Gość • Wtorek [18.11.2008, 07:48:13] • [IP: 80.54.123.***]

Widać, że pieprzycki chce coś uszczknąć z fasolowego torta. A jeżeli pieprzy, że jest jakiś problem z marynarzami to proponuje otworzyć drwi żeglugi dla wszystkich chętnych (oczywiście wcześniej wypieprzając takie jerchy jako wyjątkowe szkodniki) . Ciężko będzie zamknąć te drzwi ze względu na ilość kandydatów. TO ZDARZENIE TO KORONNY ARGUMENT ZA STAŁĄ PRZEPRAWĄ A NIE ZA UTRZYMANIEM PARU PASIBRZUCHÓW W ŻEGLUDZE!!

Oglądasz 1-24 z 24
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Adam Bodnar bierze się za świnoujską prokuraturę. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, wraz z Prokuraturą Okręgową w Szczecinie, znalazła się pod ścisłym nadzorem nowo powołanego Rzecznika Dyscyplinarnego Ministra Sprawiedliwości. Minister Adam Bodnar, decyzją z 17 października 2024 r., powierzył Zbigniewowi Górszczykowi zadanie wyjaśnienia przewinień dyscyplinarnych dotyczących niewłaściwego zarządzania, które trwały od 2016 roku do marca 2024 roku w świnoujskiej prokuraturze ■ Koncert charytatywny dla powodzian. Zebrano ponad 20 tys. złotych ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■