POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [08.12.2021, 20:19:34] • Polska

Przereklamowane mięso. Jak koncerny mięsne wykorzystują nasze słabości? Nowy raport Greenpeace

Nauka jasno wskazuje, że przemysł mięsny i mleczarski mają destrukcyjny wpływ na przyrodę i nasze zdrowie. Tymczasem silna ręka mięsnego marketingu coraz częściej sięga w kierunku dzieci i młodzieży. Najnowszy raport Greenpeace ujawnia praktyki i manipulacje marketingowe ogromnych koncernów mięsnych. To pierwszy taki raport w historii, który demaskuje triki wielkich mięsnych korporacji. Powstał na podstawie analizy reklam mięsa w Polsce, Hiszpanii, Francji, Danii, Niemczech i Szwajcarii.

Świat mięsnego marketingu to miejsce pełne szczęścia. Dominuje w nim kolor zielony, a zamieszkują go zwierzęta hodowane na wolnym wybiegu, na bujnych pastwiskach i w sielankowych zagrodach gospodarskich. W tym świecie dzieci łakną wiedeńskich kiełbasek, „prawdziwi” mężczyźni pożerają czerwone mięso, a kobiety, aby dbać o zdrowie, jedzą delikatne kawałki cienko pokrojonego drobiu. W tym świecie jedzenie mięsa zbliża ludzi. Jednak za tak starannie skonstruowanym marzeniem, jakie sprzedaje nam przemysł mięsny, kryje się zgoła inna rzeczywistość. 

Raport ujawnia ,,7 mitów’’, jakie tworzą producenci mięsa, by grać na ludzkich potrzebach (potrzebie akceptacji, sukcesu, potrzebie miłości, szacunku i dobrego samopoczucia ) i zachęcać do zakupu swoich produktów:
Mit 1: „Mięso jest częścią rozwiązania problemu kryzysu klimatycznego, a nie jedną z jego przyczyn”
Mit 2: „Mięso jest dla ciebie dobre”
Mit 3: „Jedzenie (czerwonego) mięsa czyni cię mężczyzną”
Mit 4: „Dobre kobiety przygotowują i podają mięso swojej rodzinie”
Mit 5: „Jedzenie mięsa to akt patriotyczny”
Mit 6: „Jedzenie mięsa zbliża ludzi”
Mit 7: „Jedzenie mięsa to wolność, wybór i indywidualność”

- Rosnąca globalna konsumpcja mięsa napędza kryzys klimatyczny, a produkcja produktów pochodzenia zwierzęcego (i paszy dla zwierząt hodowlanych) odpowiada za prawie jedną piątą światowych emisji gazów cieplarnianych. Spożycie zbyt dużej ilości mięsa jest szkodliwe dla zdrowia, a Europejczycy jedzą go o dużo za dużo. Zamiast zmierzyć się z tą niepokojącą rzeczywistością, przemysł mięsny wykorzystuje każdą sztuczkę marketingową, aby zwiększyć spożycie mięsa na rynkach europejskich i swoje zyski - mówi Dominika Sokołowska Greenpeace Polska.

Każdego roku przemysł mięsny pompuje ogromne sumy pieniędzy w kampanie, których celem jest umacnianie w ludziach uzależnienia od jego produktów. Kampanie te są często wspierane przez fundusze publiczne. Lobby mięsne ma jasny cel - zwiększenie popytu na mięso. Konieczna jest zmiana w sposobie żywienia, a reklama i promocja produktów odzwierzęcych powinny być do niej dostosowane. Politycy, firmy i media muszą zadbać o to, by konsumentki i konsumenci nie byli manipulowani, a dzieci chronione. 

Istnieje związek pomiędzy nadmiernym spożyciem czerwonego oraz przetworzonego mięsa z występowaniem chorób przewlekłych (m.in. choroba niedokrwienna serca, niewydolność serca, udary mózgu, nowotwory, cukrzyca typu 2), oraz nowotworów jelita grubego, trzustki i prostaty. Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy zaleca, aby ograniczać mięso i przetwory mięsne i jednocześnie zwiększyć ilość nasion roślin strączkowych jako dobre źródło białka - dodaje mgr Iwona Kibil, dietetyczka.

W celu ochrony ludzkiego zdrowia pewne praktyki marketingowe są już regulowane - najlepszym przykładem są reklamy produktów tytoniowych. Istnieją także regulacje dotyczące innych produktów, których spożycie ma negatywny wpływ na ludzkie zdrowie, takich jak alkohol czy cukier. Kolejnym krokiem powinny być regulacje dotyczące reklam i promocji mięsa, zwłaszcza tych skierowanych do najmłodszych, którzy są najbardziej wrażliwą na ich wpływ grupą. 

Żywienie dzieci jest dla mnie ważne zarówno z punktu widzenia zawodowego, ale też dlatego, że jestem mamą. Jakość jedzenia, które serwujemy najmłodszym i młodzieży jest ważne dla ich zdrowia i rozwoju. Jak wskazuje wiele badań, w tym rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia, przetworzone produkty mięsne przyczyniają się do rozwoju nowotworów. Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć  dzieci unikać takich produktów. Tymczasem wiele reklam produktów wysokoprzetworzonych, w tym produktów mięsnych, takich jak parówki, kabanosy, wędliny jest skierowana do najmłodszej grupy konsumentów, wykorzystuje ich zainteresowania postaciami z bajek, aby sprzedać swój produkt. Warto pamiętać, że dzieci nie są świadome zagrożeń, nie myślą krytycznie. Jako dorośli jesteśmy odpowiedzialni za to, jakie produkty będą wybierały nasze dzieci i jaki będzie miało to wpływ na ich rozwój i zdrowie w przyszłości - Magdalena Jutrzenka, lekarka.

Zdrowie ludzkie, a zwłaszcza dzieci, powinno być chronione i stawiane przed interesy mięsnego biznesu.

Dlatego Greenpeace przygotowało list skierowany do Rzecznika Praw Dziecka, ministra rolnictwa, ministra zdrowia w którym domaga się:
• większej ochrony dzieci przed reklamami produktów ze szkodliwego dla zdrowia  przetworzonego mięsa
• zaprzestania przeznaczania środków publicznych na reklamy i promocję spożycia mięsa i produktów mlecznych. Zamiast tego środki te powinny zostać przeznaczone na promowanie diety opartej na produktach roślinnych
• zakazu reklamy mięsa i produktów zwierzęcych w przestrzeni publicznej i we wszelkich publikacjach rozpowszechnianych w instytucjach publicznych (np. w podręcznikach szkolnych) 
• skutecznej prawnej ochrony przed wprowadzającymi w błąd reklamami, które zawierają fałszywe informacje dotyczące klimatu, zrównoważonego rozwoju i zdrowia we wszystkich mediach online i offline, w tym na opakowaniach, ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu mięsnego.

Greenpeace Polska


komentarzy: 4, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-4 z 4

Gość • Piątek [17.12.2021, 21:09:43] • [IP: 178.238.246.**]

Destrukcyjny wpływ to ma pseudo ekologia ; elektryczne samochody z akumulatorami, których wytwarzanie i utylizacja więcej zatruwa środowisko więcej niż diesel, wiatraki z plastiku które jak jest za duży wiatr albo za mały to nie produkują prądu i nie ma co zrobić ze zużytymi. Takich kwiatków ekologicznych jest wiele a greenpeace to największy szkodnik i pasożyt ekologiczny!!

Gość • Czwartek [09.12.2021, 21:54:02] • [IP: 185.210.39.**]

Greenpeace to teraz polityczno-ideologiczna organizacja.

Gość • Czwartek [09.12.2021, 20:18:26] • [IP: 176.221.123.***]

eee czyli zaczynając od Adama i Ewy, Kaina i Abla i dalej, czy nie jedli mięsa?jakie bzdury tu sie podaje, normalny czlowiek nawet po morderstwach niemcow w 1939-45 każdy czlowiek rozumny jadl mięso, swoja swinka, kogucik, jajka, samemu siane zboże, co wy za propagande styropianu wprowadzacie, może jak w filmie z Luisem De Funes nawet sałata była z drukarki 3D, juz odchodzicie od tradycji, mięsko dla bogatych a reszta niech sie plastykiem zajada i żyje krotko szczepiąc sie na wszystko chemicznymi odpadami

Gość • Czwartek [09.12.2021, 09:44:29] • [IP: 149.202.98.***]

Greenpeace kolejne bojówki sponsorowane przez sorosa.

Oglądasz 1-4 z 4
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ OBLODZENIE / GOŁOLEDŹ, OPADY MARZNĄCE, OPADY ŚNIEGU od godz. 01:00 do godz. 10:00 dnia 30-01-2023 Obszar: województwo zachodniopomorskie - całe. Przebieg: Prognozuje się występowanie marznących opadów mokrego śniegu i deszczu ze śniegiem, które będą mieć tendencje do zamarzania na wychłodzonych przez opad nawierzchniach dróg i chodnikach. Skutki: utrudnienia komunikacyjne; śliskie powierzchnie dróg i chodników; zjawisko gołoledzi. Na Wybrzeżu Zachodnim spodziewane są silne porywy wiatru z kierunków zachodnich o prędkości do 70 km/h. Wysoko w górach północno - zachodnie porywy będą przekraczać 100-130 km/h ■ Od 1 lutego w Świnoujściu znów zacznie działać stacja dializ. Po tym, jak pod koniec ubiegłego roku z prowadzenia stacji zrezygnowała prywatna firma, pacjenci musieli dojeżdżać do najbliższej jednostki w Szczecinie ■ Zanim w tunelu pod Świną pojadą samochody, władze miasta chcą zaprosić mieszkańców do podwodnego spaceru pomiędzy wyspami. Nie znamy jeszcze terminu tej przechadzki. Prezydent Świnoujścia konsultuje datę z wykonawcą tunelu ■ Na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Nowokarsiborskiej nie będzie ronda lecz skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną ■ Od najbliższego piątku, 27 stycznia wznawia działalność stacja dializ w Świnoujściu ■ Kiedy 8 lat temu przygotowywana była dokumentacja projektowa przebudowy ulicy Wojska Polskiego na odcinku od ulicy Leśmiana do ulicy Matejki projektant uwzględnił zatoczkę dla przystanku autobusowego przy ul. Wojska Polskiego vis’a vis Urzędu Miasta (budynek12). Przystanek powstał, ale nie taki jak przewidywał projekt. Miała być zatoka autobusowa a wyszedł przystanek przychodnikowy, który przy okazji blokuje ruch samochodów. Czy to przypadek, nie sądzę... Konia z rzędem więc temu kto wytłumaczy dlaczego w tak newralgicznym miejscu autobusy miejskie nie mogą schować się spokojnie w zatoczce przy jezdni. Powstaje więc pytanie kto zdecydował i zmienił na gorsze rozwiązanie ■ Dramatyczny wypadek na S3 w pobliżu Skwierzyny. W zderzeniu kampera z wojskową ciężarówką zginął 44 - letni mieszkaniec Świnoujścia i jego 10 - letnia córka ■ Tragiczny wypadek wydarzył się na S3 w pobliżu miejscowości Skwierzyna w województwie lubuskim na drodze prowadzącej do Zielonej Góry. W zderzeniu kampera z wojskową ciężarówką amerykańskiej armii zginęli na miejscu 44 – letni mieszkaniec Świnoujścia i jego 10 – letnia córka. Zdjęcia z miejsca wypadku są wstrząsające. Widać na nich, że po kamperze którym podróżowały ofiary wypadku zostało jedynie podwozie. 44 – latek był znanym nie tylko w Świnoujściu ale także w całej Polsce miłośnikiem i pasjonatem caravaningu ■ Wygląda na to, że zeszłoroczne liście będą nam towarzyszyć przez całą zimę. Dopóki nie rozwieje ich wiatr lub nie usuną wiosenne porządki. Miasto, w bardzo wielu punktach pokryte jest liśćmi w różnym stopniu rozkładu. Zależnie od pogody, albo wirują unoszone podmuchami wiatru, albo, po dłuższych opadach, które mamy od kilku dni, zalegają na chodnikach, przy krawężnikach, na skwerach. A przecież tak niewiele trzeba, aby było czyściej, ładniej... ■ Spłonął punkt gastronomiczny na promenadzie! Świadkowie pożaru usłyszeli huk. Zobacz film! ■ Na pomoc pogorzelcom z Kodrąbka W domu państwa Piątkowskich wybuchł pożar, który pozbawił ich całego dorobku. Z ogniem, który wybuchł rano, walczyło 7 zastępów Straży Pożarnej, jednak po ugaszeniu zostało tylko pogorzelisko. Państwo Piątkowscy zdołali opuścić płonący dom, lecz nie zdążyli zabrać ze sobą niczego - uciekli z pożaru w piżamach. Żeby znów mogli zamieszkać pod własnym dachem, trzeba przeprowadzić gruntowny remont całego domu, kupić meble i sprzęty, które spłonęły. Konieczna jest wymiana wszystkich drzwi, okien, podłóg, trzeba skuć tynki i położyć je od nowa, wymalować, wymienić instalację elektryczną i wiele innych rzeczy. Dlatego została zorganizowana akcja zbierania pieniędzy na rzecz pogorzelców z Kodrąbka, liczy się każda złotówka, nie bądźmy obojętni wobec tej tragedii. https://zrzutka.pl/jmufu4 ■