Zarząd firmy twierdzi jednak, że Ministerstwo Skarbu Państwa ma czas na prywatyzację tego kołobrzeskiego armatora do końca 2010 roku. Tymczasem dyrekcja Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wydzierżawiła duńskiemu armatorowi DFDS prom Wawel, który pływa do Szwecji. Na linii, którą dotychczas obsługiwały promy polskich armatorów pojawiła się zagraniczna konkurencja.
Piotr Waszczenko, wiceprezes Unity Line, polskiej firmy operującej promami ze Świnoujścia do południowej Szwecji mówi, że to wprowadzenie obcego armatora na linię obsługiwaną przez polskie statki. - Jest to decyzja zadziwiająca - ocenia.
Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Jan Warchoł zaprzecza, że dzierżawa promu Wawel to wskazanie przyszłego inwestora w PŻB.
- Związkowcy z Polskiej Żeglugi Bałtyckiej przypominają, że to inni polscy armatorzy wprowadzili promy do Szwecji, które zagroziły pozycji rynkowej PŻB - mówi Tadeusz Rutkowski, przewodniczący Solidarności w PŻB.
2008-11-03, 15:44: Grzegorz Gibas
Skoro jest tu mowa o PŻM, to dlaczego na fotografi są promy PŻM i Euroafriki
Akurat tak się składa, że Polonia ma dużo większą przestrzeń ładunkową niż Wawel a liczba miejsc pasażerskich jest taka sama, oba mogą zabrać po 1000 osób. Skanią natomiast z początku nie pływało dużo pasażerów ale znaczny wzrost przewozów jest obserwowany od blisko czterych tygodnii, ciężarówek już od pierwszego dnia było sporo. A co dopiero będzie od stycznia, kiedy to Unity Line wprowadza na Skanię bardzo popularne wsród pasażerów Polonii" rejsy weekendowe", wtedy Wawel już całkiem upadnie.
a co do ilosci pasazerow...a nie pomyslales ze to dlatego ze jest wieksza??
hej, moja znajoma dostala prace na skanii i mowila ze jak tak dalej pojdzie to musi szukac nowej roboty...cos mi sie tu nie zgadza z tym odbieraniem kljentow ;)
Tak się zastanawiam, skoro uważacie, że Unity jest do dupy a Polferries taki fajny to dlaczego każdego roku Polonia przewozi o 60000 pasażerów więcej niż Wawel a Skania przez dwa miesiące odebrała mu połowę ładunków i 1/3 pasażerów...
Nie zgadzam się z tym. Żaden prom nie ma tak wysmienitej kuchni i tak miłej obsługi jak Polonia!!. A tak sie zastanawiam skoro, kierowcy tak nie lubia tych promów to dlaczego Unity Line rocznie przewozi ich aż 160 tyś?. Dziwne, nie?. Poza tym mój tata pracuje na promie" Skania" i miesiąc temu mieli szczegółową kontrolę z DNV i nie stwierdzono żadnych uchybień!!.
Gość • Środa [05.11.2008, 00:46] • [IP: 82.3.232.***] Dziwne, to co piszesz, brzmisz calkiem jak pracownik tej firmy. A prawda jes taka ze za kazdym razem jak sie z" Wami" plynie to sa jakies problemy, opryskliwa obsluga, ludzie znajacy tylko polowicznie jezyk polski(po stronie polskiej) i Szwedzki(po stronie szwedzkiej), wychodzicie w morze w kazda pogode(wcale nie macie bezpieczniejszych promow od wawla). Zabraknie Polferries, zabraknie klasy, ceny w gore, ludzie przez most.
do tego na Skanii zacina się bez przerwy właz dziobowy. na Polonii i Skanii jest jeden wielki burdel. Polscy kierowcy nie lubią nimi pływać bo pełno na nich wschodnich sąsiadów. Na Wawelu i Pomeranii lepsza kuchnia i obsługa.
Wprowadzenie Skanii na pół godziny przed odpłynięciem promu Wawel to ruch, który ma wykluczyć Polferries a nie zdrowa konkurencja.A po drugie z tą nowoczesnością Polonii i Skanii to lekka przesada, Wawel nie jest gorszy a kuchnia i obsługa o wiele lepsze.
PŻB to tylko Polferries, a Unity Line to spółka należąca do PŻM. A co do cen to każdego roku to Unity Line ustala ceny i pierwsza wydaje cenniki a Polferries zaraz po nich ustala dokładnie takie same pomimo, ze oferuje dużo gorszy komfort podróży swoimi promami. I niewiem czy Unity Line chce zniszczyc Polferries, to co obserwujemy od 1 września na linii do Ystad to czysta i zdrowa konkurencja i wygra lepszy a jak narzie lepszym okazuje się Unity Line z nowoczesnymi promami" Polonia" i" Skania".
ludzie pżb to i" polferies" i" unity line"
Nie. Unity to chce zniszczyc Polferries bo im miejsc do parkowania brakuje i nie moga cen wywindowac zeby swoje statki splacic.
No właśnie, co w artykule o prywatyzacji PŻB (Polferries) robią promy Unity Line??. Chyba, że Unity Line chce przejąć PŻB...
PŻB (Polferries) a na zdjęciu promy Unity Line?? Coś tu chyba nie gra - podstawy warsztatu dziennikarskiego się kłaniają...
Nie robta JAJOW!!