POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [16.04.2021, 19:40:46] • Świnoujście

Promenada Zdrowia. Powstają mozaiki obrazów świnoujskich artystów

Promenada Zdrowia. Powstają mozaiki obrazów świnoujskich artystów

Pawełczyk(fot. BIK UM Świnoujście )

Kolorowe mozaiki przedstawiające obrazy świnoujskich artystów Zofii Kuglin, Jana Bociągi, Tadeusza Zielińskiego oraz Jerzego Pawełczyka pojawią się na murkach przy Promenadzie Zdrowia. Prace nad tymi wyjątkowymi obrazami rozpoczęły się już w pracowni mozaiki Justyny Klimczewskiej.

Fundatorami wszystkich mozaik są firmy PORR, Mirbud oraz Instalatorstwo Elektryczne Arkadiusz Sienkiewicz ze Świnoujścia. Natomiast samych twórców zaproponował znany świnoujski artysta Andrzej Pawełczyk. Przy wyborze kierował się ich dorobkiem. Zaproponowani przez niego artyści znani są nie tylko lokalnie. Ich prace wystawiane były w wielu galeriach w kraju i nie tylko.

Promenada Zdrowia. Powstają mozaiki obrazów świnoujskich artystów

Zieliński(fot. BIK UM Świnoujście )

- Teraz ich obrazy zostaną uwiecznione w przestrzeni publicznej – mówi Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska. - Na mozaiki z tysiąca drobnych szklanych elementów przeniesie je Justyna Klimczewska. To jej autorstwa jest piękna mozaika obrazu Jana Bociągi, która zdobi jedną ze ścian basenów w kompleksie Uznam Arena przy ulicy Grodzkiej.

Promenada Zdrowia. Powstają mozaiki obrazów świnoujskich artystów

Kuglin Zofia(fot. BIK UM Świnoujście )

Justyna Klimczewska jest absolwentką ASP w Warszawie.

Jak mówi, układanie mozaik to jej prawdziwa pasja. Ma w tym wieloletnie doświadczenie. Artystka planuje, że wykonanie wszystkich czterech mozaik na świnoujską promenadę zajmie jej około 5 miesięcy.
- Może uda się trochę szybciej, na pewno będę się starała – mówi i dodaje: - Chciałabym, aby gotowe mozaiki pojawiły się na promenadzie jeszcze w te wakacje.

Promenada Zdrowia. Powstają mozaiki obrazów świnoujskich artystów

Bociąga(fot. BIK UM Świnoujście )

BIK Urząd Miasta Świnoujście


komentarzy: 58, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 58

Gość • Niedziela [18.04.2021, 19:32:50] • [IP: 88.218.253.***]

36 - ta twoja nowomowa próbująca bronic tego" malarstwa" haha:) Malarstwo samo się broni jak jest dobre a to nie chce.

Gość • Niedziela [18.04.2021, 19:20:14] • [IP: 78.10.231.***]

Ad Gość • Sobota [17.04.2021, 21:43:19] • [IP: 164.127.114.**]. Nie wiem z kim rozmawiałeś, jako to był przedstawiciel tych grup które wspominasz, ale wiem jedno z doświadczenia i z informacji zaczerpniętych od innych - masz błędny pogląd i to bardzo błędny. Być może środowiska urzędnicze i księgowych mają nieco ograniczony ogląd, ale osoby w wyższym wykształceniem technicznym w niczym nie ustępują tzw. humanistom. Zazwyczaj patrzą na sztukę bardziej krytycznie i zarazem bardziej otwarcie. Nie mają głów napchanych jedynie słuszną ideologią lecz patrzą na nią w sposób wielopłaszczyznowy. Nie wiem zatem z kim miałeś takie doświadczenia. Oczywiście do grona osób o których wspominam nie zaliczam urzędników.

Gość • Niedziela [18.04.2021, 15:54:41] • [IP: 89.151.36.**]

A ja chcę chrobotek !

Gość • Niedziela [18.04.2021, 11:46:12] • [IP: 62.69.252.***]

sluchaj durniu nie smiej sie zsamolotu i itakiego wypadku bo takie bazgrolyto nawet w piwnicy bym nie powiesili skonczcie ztymi artystamiod wielkiego dzwonu no chyba przedszkolaczek to pomazal

Gość • Sobota [17.04.2021, 23:23:32] • [IP: 176.221.123.***]

Nie chcę tych bohomazów

Gość • Sobota [17.04.2021, 23:18:19] • [IP: 188.146.165.***]

Jakie miasto tacy artyści.

Gość • Sobota [17.04.2021, 21:43:19] • [IP: 164.127.114.**]

Powtarzam, z mojego doświadczenia wynika, że ludzie o wykształceniu technicznym, administracyjnym, też ścisłym w większości są mniej wyczuleni w sprawach sztuki, literatury, kultury. Np.jeden z nich kpił kiedyś, że odnaleziono jakieś obrazy nowoczesnego malarza, jakieś plamy i teraz to kosztuje tysiace euro, jakaś bazgranina. Tłumaczyłem mu najpierw, że nawet obrazy o małej wartości ale autorstwa kogoś wielkiego od razu mają wysoką wartość, bo są elementem pewnej całości, na szczycie której są dzieła wielkie. Na to on:" Tak, wielkie, czyli bazgranina". Można dalej tłumaczyć: spójrz na kilka plam Mondriana czy Stażewskiego, a potem na plamy torby lnianej na zakupy, dostrzeżesz różnicę. Ale to jest raczej bezskuteczne. I przestrzegam, stan wyjałowienia kulturowego może się pogłębiać, jeśli nie kształcimy tej wrażliwości, nie interesujemy się np.nową muzyką, jakimś dramatem w Teatrze TV. Narząd nieużywany zanika. A popkultura tego nie zastąpi, łatwe piosenki, filmy akcji.

Gość • Sobota [17.04.2021, 20:33:54] • [IP: 78.10.231.***]

Ad Gość • Sobota [17.04.2021, 14:09:44] • [IP: 185.210.36.***] - niestety mylisz się i to bardzo.

Gość • Sobota [17.04.2021, 20:33:21] • [IP: 176.221.122.***]

Dzieło Pawełczyka rodem z horroru !

Gość • Sobota [17.04.2021, 20:32:32] • [IP: 176.221.122.***]

Ta Ewa z liściem jest bardzo morska !! A gdzie pan Mierzyński ?

Gość • Sobota [17.04.2021, 19:05:29] • [IP: 89.151.36.**]

Łe, to już beton i chrobotek nie jest trendy ? Skoro pani wiceprezydent tak się podobają to niech sobie kupi kopie lub oryginały za własne pieniądze i sobie powiesi w mieszkaniu. Dość tego Bizancjum.

Gość • Sobota [17.04.2021, 18:43:17] • [IP: 188.146.160.***]

TO MIEJSCE JAKO ZE JEST PRZY PROMENADZIE POWINNO MIEC CHARAKTER MORSKI A NIE TAKIEJ SZTUKI

Gość • Sobota [17.04.2021, 18:36:53] • [IP: 159.48.55.**]

103 - nie, to ty jesteś patologią. Nie ci co to krytykują. Ty i tobie podobni jesteście patologią która za sztuke bieże takie coś, papranine. Nie czuj się lepszy ani jakąś wrażliwą na sztukę elitką bo jeśli chwalisz takie coś to jesteś dokładnie kimś odwrotnym. Tą patologią właśnie.

Nina • Sobota [17.04.2021, 18:11:11] • [IP: 37.47.147.*]

Dzięki za uznanie, ale ja to nie on, lecz ona.Taką mam płeć i taką wybrałam wśród licznych, aktualnych możliwości. Ad185.210.36*** Statystyka" niewyrobienia kulturalnego", jak to określacie, dotyczy całego społeczeństwa, bez względu na kierunek wykształcenia.Albo ma się tę wrażliwość, albo się jej nie ma.I nie dyskredytujmy siebie nawzajem powołując się na kierunek studiów, które zawsze powinny poszerzać horyzonty myślowe.

Gość • Sobota [17.04.2021, 17:51:46] • [IP: 185.210.36.***]

Wpisy podważające wartość współczesnego malarstwa są o tyle szczere, że na ogół ludzie zatrzymali się na wczesnym, szkolnym poziomie wtajemniczenia, na płytkim spojrzeniu na malarstwo, bo uważają je za sztukę mimetyczną, naśladującą rzeczywistość, coś takiego jak martwa natura holenderska sprzed kilku wieków, jak" zdjęciowe" malarstwo Caravaggia (jest mniej zdjęciowe, hiperrealistyczne niż się laikom zdaje). Nie zauważyli" już osiągnięć Turnera z początku XIX wieku, który zacierał kontury, nie znają przekształceń malarskich van Gogha, potem drogi Kandinskyego, a choćby polskich kolorystów z przedwojnia. Naiwnie wydaje im się, że" każdy może tak malować". Gdyby sami się zdobyli na coś podobnego, co widzimy obok na zdjeciach, szybko by się zorientowali, że ich" mazianie" jest ubożuchne, nic nie wnosi, a kilka prostych plam np.Bociągi zaciekawia.

Gość • Sobota [17.04.2021, 16:15:20] • [IP: 88.218.253.***]

ale słabo malujecie

Gość • Sobota [17.04.2021, 15:40:05] • [IP: 83.30.103.**]

Przerażają niektóre wpisy, dla takich ludzi nie warto nic robić. Patologii w Świnoujściu nigdy nie brakowało. Ciekawe jak długo się utrzymają w nienaruszonym stanie te mozaiki.

Gość • Sobota [17.04.2021, 14:09:44] • [IP: 185.210.36.***]

11:56:29] • [IP: 37.47.147.*] On ma rację statystyczną, chodzi o większość, prawidłowość - to znaczy więcej jest ludzi bez wyrobienia kulturalnego, bez znajomości kultury wśród absolwentów kierunków technicznych, administracyjnych, ścisłych. Co nie znaczy, że nie ma odstępstw od tej reguły. Dziś się zresztą lekceważy humanistykę szeroko rozumianą...10:55:29] • [IP: 88.218.253.***] No kurde, jak możesz podchodzić do uznanych artystów już w starszym wieku, z pewnym zamkniętym już dorobkiem, jak do firm z zakazem reklamy? Nawet telewizje, radio, portale promują książki czy inne dzieła kultury bez obawy o zarzut reklamowania, bo taka jest praktyka, to jest dozwolone, kulturę się traktuje inaczej. Swoją drogą młodzi artyści powinni mieć stałe miejsce w mieście do promocji, jest nim Galeria Art, bo ta Miejsce Sztuki 44 raczej ściąga dzieła z dalszych obszarów Polski i z zagranicy.

Gość • Sobota [17.04.2021, 13:45:10] • [IP: 88.218.253.***]

Popieram 203, tyle jest pięknej sztuki koło której to nawet nie stało. Nie próbujcie nawet bo to będzie skandal.

Gość • Sobota [17.04.2021, 13:05:46] • [IP: 77.252.46.***]

Otwarcie przyznam się, że nie znam się na przekazach zawartych przez artystów w obrazach, często zapewne subiektywnych.Dobrze byłoby gdyby jednak te prezentowane obrazy miały jakiś związek z morskim charakterem miasta a nie nie wiadomo co.

Gość • Sobota [17.04.2021, 12:48:45] • [IP: 31.0.89.***]

W końcu to miasto zainteresowało się swoimi artystami jeszcze jakby zlecali pracę publiczne miejscowym firmom to już było by pięknie

Gość • Sobota [17.04.2021, 12:04:26] • [IP: 185.210.39.***]

ARTYSTÓW TO U NAS DOSTATEK SZYBCIEJ OŚLEPNĄ NIŻ COŚ WYMALUJĄ :)

Nina • Sobota [17.04.2021, 11:56:29] • [IP: 37.47.147.*]

Ad 164.127.44*** A cóż to za nonsensowna teoria wykluczająca wrażliwość na sztukę i i zakładająca" niewyrobienie kulturalne"/ jak to ujmujesz/ u absolwentów politechniki. Protestuję, jako absolwentka dawnej Politechniki Szczecińskiej, której sztuka jest nieobca. Popieram pomysł prezentacji sztuki w przestrzeni publicznej.Świetnym przykładem jest Wrocław.

Gość • Sobota [17.04.2021, 11:56:12] • [IP: 37.7.252.***]

Jak nie potrafii na siebie zarobić, to miasto go utrzymuje i płaci. -

Gość • Sobota [17.04.2021, 11:07:41] • [IP: 176.221.122.**]

Takie ponure, dekadenckie.

Oglądasz 1-25 z 58
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■