POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [07.02.2021, 07:25:36] • Polska

E-usługowe podsumowanie stycznia

E-usługowe podsumowanie stycznia

fot. Organizator

W e-usługach bez zmian. Zainteresowanie nimi stale rośnie. W ostatnim miesiącu pobiliśmy kolejne rekordy. Styczeń 2021 r. był drugim najlepszym miesiącem w historii profilu zaufanego!

- W 2021 rok polska e-administracja weszła w świetnym tempie. W porównaniu rok do roku wiele z naszych e-usług odnotowuje dwu-, trzy- a nawet czterokrotne wzrosty – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Pik profilu

Sprawdziliśmy, jakie sprawy urzędowe w styczniu Polacy najchętniej załatwiali online.

Przede wszystkim bardzo chętnie zakładali profil zaufany (PZ). Od 1 do 31 stycznia 2021 r. zdecydowało się na to 532 281 osób.

- To drugi najlepszy miesięczny wynik w historii profilu zaufanego. W ciągu jednego miesiąca więcej osób założyło PZ tylko w kwietniu ubiegłego roku. Wtedy zrobiło to 602 739 Polaków – mówi minister Marek Zagórski. – Porównując rok do roku – w ostatnim miesiącu założono niemal dwa razy więcej profili zaufanych, niż w styczniu 2020 r. – dodaje.

Patrząc na wyniki dzienne – w pierwszym miesiącu tego roku najwięcej profili założono 15 stycznia. Tego dnia zrobiło to 41 445 osób. Dzień wcześniej – 33 188. Uśredniając – każdego dnia stycznia 2021 r. profil zaufany zakładało ponad 17 tysięcy Polaków!

A jeśli Wy jeszcze nie macie profilu zaufanego – załóżcie już dziś www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany! To proste, w większości przypadków można to załatwić przez internet. W naszym instruktażu podpowiadamy, jak to zrobić. Obejrzyjcie!

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU&feature=youtu.be.

Mając profil zaufany, dzięki któremu potwierdzicie w internecie swoją tożsamość, e-administracja staje przed Wami otworem. Załatwianie spraw urzędowych staje się łatwiejsze, niż kiedykolwiek.

Pisma, akty i wnioski

A skoro już przy sprawach urzędowych jesteśmy – oto, jakie e-usługi cieszyły się największą popularnością w styczniu tego roku.

Po pierwsze – 352 776 osób dołączyło w styczniu do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk. Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Po to, by usprawnić realizację spraw i umożliwić szybką komunikację. Jeśli zdecydujemy się dołączyć do RDK, w ważnych dla nas sprawach dostaniemy SMS-a, e-maila lub ktoś z urzędu do nas zadzwoni. Sami widzicie, że warto dołączyć do RDK.

Niespotykany dotąd wzrost odnotowała e-usługa Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu. W styczniu skorzystano z niej 26 914 razy, czyli 4,5 razy więcej niż w styczniu 2020 r.! Wtedy o odpisy aktu stanu cywilnego zawnioskowano online 5938 razy.

Niezmiennie rosnącą popularnością cieszy się też e-usługa Wyślij pismo ogólne www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne. Od 1 do 31 stycznia 2021 r. do urzędów trafiło 173 411 takich elektronicznych pism, czyli prawie trzy razy więcej, niż rok wcześniej.

Ogólnie, to bardzo proste. Poznaj pismo ogólne i korzystaj! #ePolakpotrafi – obejrzyj www.youtube.com/watch?v=ucJJ9gULWRo&feature=youtu.be.

Wraz z nowym rokiem (a może z noworocznym postanowieniem) Polacy częściej niż zwykle wnioskowali online o nowe dowody osobiste www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty. W styczniu zrobiły tak 40 624 osoby, czyli ponad dwa razy więcej, niż rok wcześniej.

W porównaniu ze styczniem 2020 r. – w tym roku o tysiąc osób więcej (3975) zgłosiło przez internet utratę dowodu tożsamości www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod. Najwięcej Polaków - 218 - skorzystało z tej możliwości w poniedziałek 4 stycznia.

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet złożyć wniosek o dowód osobisty – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=dGJWUFxUSSE&feature=youtu.be.

Niemal trzykrotny wzrost popularności odnotowało też e-usługa Zgłoś urodzenie dziecka www.gov.pl/web/gov/zglos-urodzenie-dziecka. W styczniu tego roku rodzice zarejestrowali online przyjście na świat 13 205 maluchów, rok temu – 4827.

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet zgłosić narodziny dziecka – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=C1RXM8d17G4&feature=youtu.be.

Rekord jazdy

Nieustannie świetnie radzą sobie także e-usługi dla kierowców. W tym przypadku liderką jest Historia pojazdu. W styczniu tego roku skorzystano z niej 22 484 100 razy! To niemal 10 milionów więcej, niż przed rokiem!

Od 1 do 31 stycznia polscy kierowcy 793 727 razy sprawdzili online swoje punkty karne www.gov.pl/web/gov/sprawdz-swoje-punkty-karne. To ponad 12 razy więcej niż rok wcześniej (styczeń 2020 r. - 64 532)! Jak to możliwe? Od 5 grudnia 2020 r. licznik punktów karnych jest dostępny także w naszej aplikacji mObywatel. Jak widać jej użytkownicy polubili tę usługę.

W pierwszym miesiącu tego roku 104 872 razy skorzystano z e-usługi Bezpieczny autobus bezpiecznyautobus.gov.pl/. To niemal 15 tysięcy więcej niż w styczniu ubiegłego roku.

Sprawdź online swoje punkty karne. e-Polak potrafi! – obejrzyj spot www.youtube.com/watch?v=K5gi3esvxNg&feature=youtu.be.

Każdego dnia stycznia 2021 r. średnio 2401 razy zgłaszano online zbycie lub nabycie pojazdu www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne. W sumie – od 1 do 31 stycznia tego roku – z tej e-usługi skorzystano 74 439 razy.

Wszystkie dostępne e-usługi znajdziecie na portalu GOV.pl. W styczniu tego roku odwiedziło go 14 801 988 unikalnych użytkowników. e-Polak potrafi!

***************

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizujemy we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Wydział Promocji Polityki Cyfrowej
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ W województwach północnych oraz lokalnie na obszarze kraju w godzinach porannych prognozowane są mgły ograniczające widzialność poniżej 200-400 m, lolanie osadzajądze szadź ■ Kosmiczna czerwona kanapa za 40.000 zł… w pływalni przyszkolnej. Otwarcie Uznam Areny, a szczególnie pływalni odbyło się z pompą. Były okolicznościowe przemówienia władzy, poczęstunek, no i wizytacja obiektu. A tam cuda design’u. Wszystkim w oczy rzuciła się stosunkowo niewielka, ale za to czerwona kanapa, bardzo nowoczesna kształtem i bardzo niefunkcjonalna jak na hol pływalni. Wybudowanej przecież przede wszystkim dla dzieci szkolnych. Okazuje się, że to „Sofa Moon” kupiona przez miasto w ramach wyposażenia Uznam Areny. Kosztowała bagatela…. 40.000 zł. (nie wiadomo tylko czy netto czy brutto). B&B Italia Sofa Moon System od 58549 PLN 3fstudio.com.pl/sofy/bb-italia-sofa-moon-system# Zadaliśmy w czwartek szczegółowe pytania do rzecznika prezydenta miasta, czekamy na odpowiedź. Bo wieść gminna niesie, że to nie koniec kosmicznych cen i wyposażenia tego miejsca. C.D.N…… ■ Biznes się zwija. 624 zawieszeń i 187 wykreśleń działalności gospodarczej zarejestrowanej w CEIDG. To obraz sytuacji świnoujskich przedsiębiorców w minionym roku. Jest źle, a to raczej statystyki niepełne. W ubiegłym roku do świnoujskiego Urzędu Miasta wpłynęły wnioski dotyczące 624 zawieszeń i 187 wykreśleń działalności gospodarczej zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Te statystyki mogą być jednak niepełne ■ Czytelnik: Tiry rozjadą Warszów. Wraca komunikacyjny koszmar kierowców. Po raz kolejny na Warszowie mieliśmy komunikacyjny armagedonem. Mieszkańcy Świnoujścia musieli liczyć się z tym, że ich powrót do domu we wtorkowy wieczór był utrudniony. Wszystko za sprawą ogromnych kolejek, które tworzyły się na wjeździe do miasta. Kilkumetrowy sznur samochodów ciężarowych to jednak żadna nowość. Za każdym razem wszystko wygląda podobnie, gdy promy do Szwecji ze względu na panujące warunki atmosferyczne nie wypływają tylko zostają w porcie. Kierowcy znają już ten scenariusz na pamięć. Za każdym razem jednak tego typu sytuacje wywołują u nich podobną złość i frustrację. Samochody ciężarowe stoją do dzisiaj (10.02.2021) na ulicy i bardzo utrudniają ruch. ■ Szybkie testy antygenowe w kontenerze obok laboratorium. Nie trzeba się rejestrować. W kontenerze obok laboratorium wykonujemy szybkie testy antygenowe. Próbki pobieramy w godzinach od 10 do 12 przez siedem dni w tygodniu. Na badania te nie trzeba się rejestrować. Należy mieć ze sobą dokument tożsamości oraz dowód wpłaty. Przypominamy, że wpłat można dokonać przelewem (wszystkie informacje dotyczące testu łącznie z numerem konta znajdą Państwo TUTAJ szpital-swinoujscie.pl/strona/menu/83_testy_sars-cov-2__covid_-19) lub bezpośrednio w laboratorium. Cena testu antygenowego to 80 złotych. Zapraszamy! ■ Zmarł Tadeusz Gala: były wiceprezydent Świnoujścia, oddany miastu i jego mieszkańcom ■ Nie żyje 25 - letnia kobieta ranna w wypadku koło Dargobądza. Jej stan od początku określano jako bardzo ciężki ■