POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [07.02.2021, 07:25:36] • Polska

E-usługowe podsumowanie stycznia

E-usługowe podsumowanie stycznia

fot. Organizator

W e-usługach bez zmian. Zainteresowanie nimi stale rośnie. W ostatnim miesiącu pobiliśmy kolejne rekordy. Styczeń 2021 r. był drugim najlepszym miesiącem w historii profilu zaufanego!

- W 2021 rok polska e-administracja weszła w świetnym tempie. W porównaniu rok do roku wiele z naszych e-usług odnotowuje dwu-, trzy- a nawet czterokrotne wzrosty – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Pik profilu

Sprawdziliśmy, jakie sprawy urzędowe w styczniu Polacy najchętniej załatwiali online.

Przede wszystkim bardzo chętnie zakładali profil zaufany (PZ). Od 1 do 31 stycznia 2021 r. zdecydowało się na to 532 281 osób.

- To drugi najlepszy miesięczny wynik w historii profilu zaufanego. W ciągu jednego miesiąca więcej osób założyło PZ tylko w kwietniu ubiegłego roku. Wtedy zrobiło to 602 739 Polaków – mówi minister Marek Zagórski. – Porównując rok do roku – w ostatnim miesiącu założono niemal dwa razy więcej profili zaufanych, niż w styczniu 2020 r. – dodaje.

Patrząc na wyniki dzienne – w pierwszym miesiącu tego roku najwięcej profili założono 15 stycznia. Tego dnia zrobiło to 41 445 osób. Dzień wcześniej – 33 188. Uśredniając – każdego dnia stycznia 2021 r. profil zaufany zakładało ponad 17 tysięcy Polaków!

A jeśli Wy jeszcze nie macie profilu zaufanego – załóżcie już dziś www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany! To proste, w większości przypadków można to załatwić przez internet. W naszym instruktażu podpowiadamy, jak to zrobić. Obejrzyjcie!

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU&feature=youtu.be.

Mając profil zaufany, dzięki któremu potwierdzicie w internecie swoją tożsamość, e-administracja staje przed Wami otworem. Załatwianie spraw urzędowych staje się łatwiejsze, niż kiedykolwiek.

Pisma, akty i wnioski

A skoro już przy sprawach urzędowych jesteśmy – oto, jakie e-usługi cieszyły się największą popularnością w styczniu tego roku.

Po pierwsze – 352 776 osób dołączyło w styczniu do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk. Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Po to, by usprawnić realizację spraw i umożliwić szybką komunikację. Jeśli zdecydujemy się dołączyć do RDK, w ważnych dla nas sprawach dostaniemy SMS-a, e-maila lub ktoś z urzędu do nas zadzwoni. Sami widzicie, że warto dołączyć do RDK.

Niespotykany dotąd wzrost odnotowała e-usługa Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu. W styczniu skorzystano z niej 26 914 razy, czyli 4,5 razy więcej niż w styczniu 2020 r.! Wtedy o odpisy aktu stanu cywilnego zawnioskowano online 5938 razy.

Niezmiennie rosnącą popularnością cieszy się też e-usługa Wyślij pismo ogólne www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne. Od 1 do 31 stycznia 2021 r. do urzędów trafiło 173 411 takich elektronicznych pism, czyli prawie trzy razy więcej, niż rok wcześniej.

Ogólnie, to bardzo proste. Poznaj pismo ogólne i korzystaj! #ePolakpotrafi – obejrzyj www.youtube.com/watch?v=ucJJ9gULWRo&feature=youtu.be.

Wraz z nowym rokiem (a może z noworocznym postanowieniem) Polacy częściej niż zwykle wnioskowali online o nowe dowody osobiste www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty. W styczniu zrobiły tak 40 624 osoby, czyli ponad dwa razy więcej, niż rok wcześniej.

W porównaniu ze styczniem 2020 r. – w tym roku o tysiąc osób więcej (3975) zgłosiło przez internet utratę dowodu tożsamości www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod. Najwięcej Polaków - 218 - skorzystało z tej możliwości w poniedziałek 4 stycznia.

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet złożyć wniosek o dowód osobisty – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=dGJWUFxUSSE&feature=youtu.be.

Niemal trzykrotny wzrost popularności odnotowało też e-usługa Zgłoś urodzenie dziecka www.gov.pl/web/gov/zglos-urodzenie-dziecka. W styczniu tego roku rodzice zarejestrowali online przyjście na świat 13 205 maluchów, rok temu – 4827.

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet zgłosić narodziny dziecka – obejrzyj instruktaż www.youtube.com/watch?v=C1RXM8d17G4&feature=youtu.be.

Rekord jazdy

Nieustannie świetnie radzą sobie także e-usługi dla kierowców. W tym przypadku liderką jest Historia pojazdu. W styczniu tego roku skorzystano z niej 22 484 100 razy! To niemal 10 milionów więcej, niż przed rokiem!

Od 1 do 31 stycznia polscy kierowcy 793 727 razy sprawdzili online swoje punkty karne www.gov.pl/web/gov/sprawdz-swoje-punkty-karne. To ponad 12 razy więcej niż rok wcześniej (styczeń 2020 r. - 64 532)! Jak to możliwe? Od 5 grudnia 2020 r. licznik punktów karnych jest dostępny także w naszej aplikacji mObywatel. Jak widać jej użytkownicy polubili tę usługę.

W pierwszym miesiącu tego roku 104 872 razy skorzystano z e-usługi Bezpieczny autobus bezpiecznyautobus.gov.pl/. To niemal 15 tysięcy więcej niż w styczniu ubiegłego roku.

Sprawdź online swoje punkty karne. e-Polak potrafi! – obejrzyj spot www.youtube.com/watch?v=K5gi3esvxNg&feature=youtu.be.

Każdego dnia stycznia 2021 r. średnio 2401 razy zgłaszano online zbycie lub nabycie pojazdu www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne. W sumie – od 1 do 31 stycznia tego roku – z tej e-usługi skorzystano 74 439 razy.

Wszystkie dostępne e-usługi znajdziecie na portalu GOV.pl. W styczniu tego roku odwiedziło go 14 801 988 unikalnych użytkowników. e-Polak potrafi!

***************

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizujemy we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Wydział Promocji Polityki Cyfrowej
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■