POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [12.01.2021, 07:28:05] • Polska

Komfortowy podjazd. O czym warto pomyśleć przy jego budowie?

Komfortowy podjazd. O czym warto pomyśleć przy jego budowie?

fot. Organizator

Podjazd powinien był trwały, bezpieczny i pasować stylistycznie do wyglądu zewnętrznego domu. Oprócz funkcjonalności należy pamiętać też o jego walorze estetycznym. Podjazd powinien być efektowny, ponieważ jest niezwykle istotnym elementem aranżacji przestrzeni zewnętrznej. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę, planując jego budowę.

Podjazd zwykle budujemy tak samo, jak drogę dojazdową do garażu lub wiaty garażowej. Często jest on jednak wykorzystywany jako dodatkowe miejsce postojowe dla domowników lub gości.

Generalnie przyjmuje się, że minimalna szerokość podjazdu powinna wynosić 2,5-3 m, a długość – 5 m. Pozwala to na stosunkowo wygodne parkowanie. Obecnie podjazdy najczęściej buduje się z kostek lub płyt betonowych, gdyż rozwiązanie to jest proste i szybkie w wykonaniu. Nawierzchnia z prefabrykatów betonowych jest również niezwykle łatwa w utrzymaniu. Niewątpliwym atutem płyt i kostek betonowych dostępnych na rynku jest też coraz ciekawszy design. Przy wyborze prefabrykatów przeznaczonych na podjazd należy wziąć pod uwagę ich grubość. Powinna być ona dobrana do masy pojazdów. Podjazd, na którym będą parkować samochody do 3,5 tony, należy wykonać z elementów o grubości min. 6 cm. Gwarantuje to odpowiednią wytrzymałość i brak pęknięć nawierzchni. Przy większej masie pojazdów grubość prefabrykatów betonowych powinna wynosić 8, 10, a nawet 12 cm, co pozwoli lepiej przenosić obciążenia. Przeznaczenie wybranych płyt można sprawdzić w deklaracjach właściwości użytkowych produktu lub skonsultować z fachowcem. Zagadnienia techniczne przy budowie podjazdu są niezwykle istotne, ale warto również wziąć pod uwagę kwestie estetyczne oraz związane z bezpieczeństwem użytkowania.

Wielki format czy ażur? Melanżowe kolory czy pasy tygrysa?

Design kostek i płyt przeznaczonych na podjazd ma duże znaczenie, gdyż jego nawierzchnia powinna stanowić spójną całość z resztą aranżacji i stylem domu. Wiele ze współczesnych projektów nawiązuje do modernizmu, dlatego projektując nawierzchnię podjazdu warto rozważyć prefabrykaty w kolorach szarości. Barwa ta jest na tyle uniwersalna, że sprawdzi się również w przypadku stylu skandynawskiego czy klasycznego. Bardzo popularne w ostatnim czasie są też płyty wielkoformatowe. Przykładem takiego rozwiązania jest płyta Polbruk Magna. Występuje ona w dwóch grubościach: 8 i 10 cm.

Pierwsza z nich jest dostępna w wymiarach 50x75 cm i 100x75 cm, a druga - 50x75 cm. Płyty z tej linii posiadają gładką fakturę i występują w trzech melanżowych wersjach kolorystycznych – nerino, korten oraz latte. Każdy z nich pasuje do nowoczesnej architektury, ale z powodzeniem sprawdzi się także w innych aranżacjach stylistycznych.

Osobom poszukującym nieco bardziej odważnych, a zarazem ekologicznych rozwiązań na podjazd, można polecić nawierzchnie częściowo ażurowe, która umożliwiają odprowadzenie wód opadowych bezpośrednio do gruntu. Przykładem takiej płyty jest Polbruk Extrano.

Charakteryzuje ją niesztampowy i bardzo nowoczesny design. Płyta ma kształt kwadratu o wymiarze 50x50 cm i grubość 7cm. To, co sprawia, że charakteryzuje się ona ciekawym wzornictwem, to regularne otwory przypominające kubistyczne kłosy zboża lub tygrysie pasy. Extrano oferuje również interesujący wybór kolorystyki. Wszystkie elementy są utrzymane w odcieniach szarości, takich jak biały, nerino, stalowy oraz bazaltowy, co zapewnia duże możliwości projektowania aranżacji w stylu nowoczesnym lub minimalistycznym. Po wyborze rodzaju płyt na podjazd, warto również zastanowić się nad dodatkowymi, funkcjonalnymi rozwiązaniami, dzięki którym podjazd będzie bardziej komfortowy i reprezentacyjny.

Podświetl podjazd i poruszaj się bezpieczniej

Budując podjazd warto przemyśleć jeszcze kilka aspektów: trwałość konstrukcji i bezpieczeństwo poruszania się po podjeździe. Na bocznych granicach podjazdu wskazane jest wykonanie obrzeży. Wzmacniają one konstrukcję nawierzchni i zapobiegają jej rozsuwaniu się na boki.

Obrzeża mają również walor dekoracyjny i często wytyczają granice z terenem zielonym. Niektóre są tak zaprojektowane, że pozwalają zwiększyć bezpieczeństwo poruszania się po podjeździe. Przykładem takiego rozwiązania jest obrzeże Polbruk Flesz. Ten, utrzymany w odcieniach szarości, betonowy prefabrykat posiada kształt odwróconej litery „L”, pod której daszkiem znajduje się miejsce na taśmę LED. Podświetlone krawędzie i nawierzchnia podjazdu pozwala uzyskać nie tylko interesujący efekt wizualny, ale również zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo manewrów samochodowych po zmierzchu.

Pamiętaj o poprawnej eksploatacji i dbaj o nawierzchnię

Podjazd wykonany z elementów betonowych jest niezwykle łatwy w utrzymaniu, ale dbałość o nawierzchnię i jej poprawną eksploatację jest bardzo istotna. Do odśnieżania nie należy używać metalowych narzędzi, ponieważ mogą uszkodzić nawierzchnię. Zabronione jest również stosowanie soli, która często powoduje nieestetyczne wykwity oraz negatywnie wpływa na środowisko, zwłaszcza na rośliny rosnące w pobliżu kostki, ponieważ utrudnia im pobieranie wody. Zamiast soli zaleca się używanie chlorku magnezu, który nie szkodzi nawierzchni, glebie i roślinom lub chlorku wapnia.

Budowa komfortowego podjazdu to złożone zadanie, które wymaga opracowania przemyślanego projektu uwzględniającego wiele elementów funkcjonalnych, technicznych i estetycznych. Należą do nich m.in. materiał o odpowiednich parametrach technicznych, bezpieczeństwo użytkowania, łatwość utrzymania nawierzchni w różnych warunkach atmosferycznych oraz design, który zawsze powinien współgrać ze stylem całej posesji.

Aneta Rymarska
Account Director


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■